Ce fac alții, ce facem noi

Cum redesenează alții orasul, comparativ cu ce facem noi:

„O nouă controversă privind parcările a apărut la Torino, de data aceasta în legătură cu decizia consiliului municipal de a pietonaliza Piazza Carducci.

Intersecția dintre Via Nizza și Corso Bramante este principala intersecție pentru spitalele din oraș. Un punct central pentru tranzitul de mașini, care ar putea pierde acum până la 70 de locuri de parcare. Este un număr foarte mare de locuri de parcare, având în vedere numărul de vehicule care trec prin zonă.”

ieri -> azi -> maine:

Compilați pozele și textul acesta luând în calcul și informațiile din textul A scăzut viteza maximă legală în Paris (și nu numai), apoi am putea să ne întrebăm cu câți ani sunem în urma „modei” în materie de orașe.
Olanda:
Later edit:

Paris: Fără încălzire pe lemne, de miercuri, pentru diminuarea poluării atmosferice
Autoritățile regiunii pariziene, Île-de-France, au decis măsuri temporare pentru a reduce din poluarea atmosferică. Astfel, de miercuri, 10 noiembrie, șoferii vor trebui să circule cu o viteză redusă – o scădere cu 20 de km/h față de viteza normală, iar încălzirea cu lemne este interzisă, din aceeași zi și până când aerul parizian va fi ceva mai sănătos.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

22 comentarii

  1. In Amsterdam exista o autostrada cu 4 benzi in jurul orasului. Asta reduce semnificativ nevoia de a strabate orasul pentru a ajunge unde ai nevoie. La orele de varf se sta bara la bara pe autostrada, dar asta elibereaza presiunea de pe strazi.

    00
    • Si crezi tu ca olandezii stand la coada nu se gandesc „ah fmm de oras, pe vremuri imediat traversam orasul prin bla bla bla strada”, „stiam eu o scurtatura….ahaa tata”

      00
    • @Ionut .. well not really.

      Se sta bara la bara, dar se ‘misca’ lucrurile, (aka viteza e de 20-30km/h nu de 0.02 ca in Bucuresti de exemplu).

      Plus ca de foarte multe ori, chiar nu ai de ce sa iei masina, ca ai solutii mai rapide si mai convenabile

      00
    • @1nu Corect, mă disperă comparațiile astea stupide. Vai, în Hamburg sau știu eu unde s-a transformat bulevardul din oraș în pietonală, noi de ce nu putem?

      Păi bine boss, ăia au autobahn cu 4 benzi pe sens în jur, plus niște noduri rutiere de te doare capul. Tot traficul greu și mediu e deviat pe-acolo, nimeni nu e bou să meargă prin oraș. Au trenuri care merg cu 300 km/h, mai rapide decât autobahnul fără limită de viteză, și stai lejer și savurezi o cafea. Du-te tu de la București la Timișoara cu trenul și savurează cafea :)

      Noi suntem unde erau ei în anii 60-70 când își construiau infrastructura de bază, apoi putem discuta de pietonale și chestii.

      Personal sunt 100% pro pietonale, avem atâtea în Oradea prin centru că nici nu mai știi unde e șoseaua, dar e foarte ok pentru că…avem 4 parcări de 4 etaje în toate zonele alea. Nu s-au desființat locurile de parcare până n-au fost cea subterană construită lângă. E altceva.

      00
    • Clasic Cristici: copy -> paste + comparatie intre mere si pere :)

      Torino:

      Populatie sub 1M, suprafata 130 Km2, densitate 6,5/km2
      Lungime cale rulare tramvaie: 11 linii, 90 km
      Metrou: 21 statii

      Bucuresti:
      Populatie: peste 2,4M cu tot cu SAI in 2011 (acum sunt putin peste 3M), suprafata 228 (doar B fara IF), densitate 8,5 urban 2011
      Lungime cale rulaare tramvaie: 27 Linii, 140km
      Metrou: 63 statii
      Masini inmatriculate in B: 1,4M adica 1/6 din totalul masinilor din Ro


      Concluzie: la o suprafata cu aprox 50% mai mica decat a B si cu o populatie cu aprox 60% mai mica decat a B, Torino se prezinta mult mai bine cel puntin dpdv al Transportului in comun …

      So, hai s-o rezolvam pe asta cu Transportul in comun si pe urma sa venim cu pretentii …

      cat despre aia cu lemnele la Paris: =)))))) HA HA HA … la nici 5 km de centrul Bucrstiului NU exista canalizare si lumea se c***aca in fundul curtii …

      00
    • Manu:

      Mergi tu cu trenu’ în Germania. Eu mai bine iau bicicleta. DB este o catastrofă!

      00
  2. Pai ti-am mai spus, cand mergem sa tipam in fata primariilor ca vrem piste reale, utilizabile in orase, pentru biciclete, trotinete, role, monocicluri ? Dupa ce manifestam la sediul central PNL, sa ii injuram ca fac alianta cu pesede ? Sau inainte ?
    ….

    00
    • Taximetristii si curierii sunt primii la astfel de protest – pistele alea sunt perfecte pentru lasat masina „5 minute”

      00
  3. Si oare cate cladiri destinate parcarii sau subterane exista in acel oras? Ca am asa un feeling ca sunt de ordinul zecilor, ca sa nu trebuiasca sa fie puse masinile pe trotuare.
    Ca sa faci ce fac ei acum trebuia sa fi facut si ce au facut ei in ultimii 100 ani. Nu ajungi rege doar punandu-ti o coroana pe cap.

    00
    • Dacă ești de părere că niște parcări subterane în plus o să îmbunătățească traficul, am vești proaste…

      00
    • Ba nu stiu ba baiatule, cand am fost prin alte tari (sa fac dus cu apa calda) erau masinile lipite bara-bara si erau zgariate toate, dar tot nu erau puse pe prima banda „5 minute boss”.

      00
    • @Alin, eu as zice ca poti elibera multe benzi de circulatie cu formula construit parcare langa + interzicere parcare la strada.

      00
    • @robert

      Ce ne oprește să eliberăm mâine benzile blocate ilegal? Uite, asta ar ajuta traficul. Ideea este să fie cât mai ușor și rapid să mergi cu transportul în comun ca să lași mașina acasă.

      00
  4. Păi domnu’ autor… nuș’ cum e la voi da’ eu stau într-un un sat… La 3 km de Arad. Viteza de deplasare este 70-80km/h dacă ești în tir și dacă ești în mașină mică ai două posibilități ori de la 70-80 in sus sau dacă mergi normal neapărat basu’ la maxim…

    Încă sper să hodinească Dumnezo inima in ăia din primărie, Consiliul județean, miliție etc. Nu mult maxim 3-4 secunde zilnic…in ăia din tiruri nu că ne intră-n case…lor sa le moară altele.

    Așa că nu ne stă nouă gândul la ce au alții. Mai nou mă gândesc cum să plec cât mai repede la alții. Ai mei nu mai au nici o șansă.

    00
    • Cine vrei sa faca prietene ??
      Ca Vladimirescu in scurt timp are nevoie de centura…si cata vreme aia nu dau drumul la pasaje…ne uitam la alte tari…

      00
    • Eu nu mă mai uit. Până nu demult eram hai să zic iubitor de țară…dar după cum ți-am spus…la 3 km de Arad stau…3 km. Nu avem canalizare numa’ pe o stradă, gaz p…a, piste de biciclete până în Arad sunt de domeniul fantasticului și cireașa de pe tort este că au început construcția unei noi biserici. Când sat fiind aveai biserică in comună la 2 km mai încolo.

      Să se bucure de țara asta patrioții, eu unu’ sunt până în gât.

      00
  5. Nu stiu cum e problema in UE/Vest, dar centrele oraselor mari din N. America se depopuleaza. Vorbesc de de-alde NYC, Toronto, Chicago etc. Ok, nu era mare branza nici inainte de pandemie, cel mult birouri si apartamente de lux. Dar era trafic si exista problema parcarilor si a traficului. Dar cladirile de birouri is pustii acuma, iar cei din apart de lux s-au mutat/se muta in afara centrului. Deci tot ce tine de parking/circulatie in centru e total diferit fata de ce era inainte. Oricum, treburile-s nasoale rau de tot, preturile cresc, taxe peste taxe. Cred ca in criza asta masiva putin le pasa oamenilor de parcuri/cum arata orasele mari sau care e treaba cu climate change. Pt ca asa cum a existat exod Europa de Est -> Vest/N America in anii ’80-’90, acuma este invers: gramada de familii middle-age/spre 60 cu 1-2 mil $ se repatriaza sau se muta Spania/Italia. Si nu e vba numai de romani. Efectele au sa fie masive, intr-un an-doi centrele oraselor din N America o sa arate ca-n „I Am Legend”. Iar masura aia „fara incalzire cu lemne” o fi mishto in Ile de France, dar e absolut ridicola in Romania. Spune-i romanului de rand care n-are gaz metan de incalzire ca n-are voie sa puna lemne-n soba :)

    00
  6. In Berlin desfințează 1000 de locuri de parcare numai în „sectorul” Mitte. La mine, in Friedrichshain-Kreuzberg o să dispară alte 500. Un cunoscut care este șef de șefi (nepolitic) pe aici a zis că planul politic este să micșoreze nr de locuri de parcare cu vreo 6000-7000.

    Btw.: zilele astea transformă strada de lângă noi în „Stradă de biciclete”. Pe aceste străzi bicicletele au 100% prioritate. Cu mașina ai voie nu ai dacă locuiești (sau vizitezi pe cineva) acolo.

    Mobilitatea personală cum o cunoaștem noi acum (sau o cunoșteam până acum trei ani) o să dispară. Vacanțele departe de acasă o să devină ceva extraordinar (cam cum erau în anii 70, 80, vacanțe în Americi, Asia, etc.). Pentru mine nasol.

    00
    • Nici vorbă, cred că ce se schimbă de fapt e mobilitatea personală. Nu e sustenabil să fim toți ca americanii care au câte o unitate de 2 tone jumate per persoană. 4 membrii în familie, 4 mașini.

      Orașele există ca să locuiești și ca să trăiești în ele. Pe americani îi mai înțeleg pentru că n-au supermarket la 1 km distanță, au la 10-15, e un pic altceva. Și au obsesia suburbiilor, dar în orașele aglomerate bine puse la punct cu transportul în comun nu e sustenabil. Chiar și la ei în New York nici bogații nu prea au mașini.

      Ne putem uita ca exemplu parțial la Manhattan ca orașul viitorului. Mașina personală inexistentă, sărăcimea cu transportul în comun, și bogații cu taxi/uber/elicopter. Vrei mașină, o parchezi în parcare ce te costă lunar. E nasol, dar din păcate asta e.

      Am impresia că orașele europene se pregătesc pentru valurile de imigranți ce vor veni în următorii ani/zeci de ani, și trebuie făcut loc, regândit și reorganizat un pic.

      00
    • Eu am un supermarket la 500m de casă. Al doilea este la 200m. Primul este f scump, al doilea este scump. Pentru a ajunge la un magazin normal…. ahhh, dacă zici tu că n-am nevoie de mașină.

      Btw.: întreținerea a devenit un pic mai scumpă unde stau. Era 86 de euro pe apt. Acum este 200 pe unu, am două unite, deci… Șampania sa scumpit cu 13%! Mergem tot înainte! Poate-mi vând Porschele că ai decis tu că n-am nevoie de el acum când am o Fahrradstraße în apropiere.

      00
  7. Trăiesc într-un sit industrial cu blocuri gri de prefabricate, cale ferată, șanțuri, cabluri atârnând de stâlpi de beton, garduri de sârmă și de beton.

    Am văzut ce înseamnă să trăiești la oraș când am fost la Viena. Acolo există alte mentalități, alte valori, altă educație. De aceea este numit orașul cu cel mai înalt standard de viață din lume.

    00
  8. Voi va dati seama ca nu are cum sa functioneze cand la noi se fura cativa cm din trotuar, cativa din pistele pentru biciclisti, mai putin dintr-un spatiu verde care saracul numai verde nu e… De unde reglementari urbanistice? Stiti pavajul ala fain din Timisoara? Nu tine cont de nicio cladire din jur…relatii vizuale 0. Mai discutam despre ergonomie?!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile