A scăzut viteza maximă legală în Paris (și nu numai)

Am făcut reclamă paginii incredibilia, acum vreau să semnalez că există pagina SatisFact.

Ieri au pus asta:

Am dat share pe pagina mea de facebook, comentează o prietenă din Belgia:

Old news în Brussels, de anul trecut circulăm cu 30/h… Oricum au străduțe înguste, pe care NU poți să bagi viteză

Hm… să verificăm în mai multe orașe:

Paris will impose a speed limit of 30 kph (19 mph) on nearly all streets by late August in a bid to reduce accidents and noise pollution while "adapting" the city for the fight against climate change, an official said Thursday.

The introduction of a 30km/h speed limit across most of Brussels on 1 January has led to a sharp fall in the number of accidents and casualties, Brussels Mobility Minister Elke Van den Brandt said on Friday.

Municipality of Amsterdam to lower speed limit from 50 to 30
In an effort to continue to improve road safety in Amsterdam, the municipality has announced that it would like to work towards lowering the speed limit on a number of roads in the city from 50 kilometres per hour to 30 kilometres per hour.

Since the beginning of April 2018, the Senate Department for the Environment, Transport and Climate Protection has imposed a 30 km/h speed limit on several main roads in Berlin that have particularly high levels of nitrogen dioxide pollution.

In March 2020, TfL introduced a 20mph speed limit on all of its roads within the central London congestion charging zone as part of its Vision Zero commitment to eliminate death and serious injury on London’s roads.

This paper discusses in what respect the implementation of speed limited zones (maximum 30 km/h) will be possible and necessary. Experiences over a decade of speed limited zones in Hamburg showed that: (1) the total number of accidents in speed limited zones went down by 10%; and (2) that accidents with injured people or death decreased by 16%. The social acceptance of the 30 km/h speed zones by car drivers detected by police speed enforcement measures is 55%.

As most roads were already at 30 km/h “it was now more appropriate that the default speed limit for Dublin City should be 30 km/h with specific posted exceptions to this default.

Speed limits are strictly enforced in Madrid and are controlled by speed cameras located around the city. General speed limits for vehicles, depending on the roads, are the following:
* City roads: 30km/h (streets with more than one lane in each direction: limit is 50 km/h)
* Shared bike lanes: 30 Km/h.

 

Iar  cu Madrid am ajuns la ce mă interesa, la subiectul acestui articol.
Scădem viteza mașinilor pentru a reduce poluarea, pentru a reduce zgomotul. Șoferii vor fi forțați cumva să nu depășească 30km/h.

Cu bicicleta mea, având revizia proaspăt făcută (lanț uns, roți umflate la parametri), am prins și 35 de km/h prin oraș. Asta fără să beneficiez de tehnica modernă a motorului electric pe bicicletă.
30 de km/h în oraș. Oare câți șoferi care folosesc mașina doar pentru a merge la serviciu ar începe să gândească că nu mai are sens să mai ia mașina, că și așa sunt limitați la 30km/h?
La un moment dat, va înțelege parizianul că mașina e inutilă pentru a te duce și a veni cu ea de la serviciu, când ești blocat la viteză mică, că un mijloc de transport mai bun ar fi, de exemplu, o bicicletă electrică?
Cu cât va scădea zgomotul și poluarea când cetățeanul din orașul zgomotos și poluat va înțelege acest lucru?

 

Amsterdam: historic images depicting a transition from cars to bikes in the city centre

Haarlemmerdijk in 1900, 1971 & 2013. Historical photos from the Amsterdam Archives & modern images by Thomas Schlijper. (Dinca’s professor tweeted this image and her thesis went viral.)

 

Torino, my love.
Before/after:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

155 comentarii

  1. Nicușor, ai legătura….

    00
  2. Și iar s-a deschis cutia Pandorei

    00
  3. sunt minunate exemplele si bravo lor dar lipseste ceva: harta cu mijloacele de transport in comun din aceste orase + nuamarul de km de piste de biciclete functionale + facilitatile pe care toti cei care „dau la pedale” le au …

    00
    • Primul parizian isi da seama ca nu mai are sens, pentru aia 6km cat face el pana la munca, sa ia masina. Mai ales ca e blocat in trafic, si fortat sa mearga cu 30.
      Vecinul lui, observă ca asta nu mai foloseste masina in timpul săptămânii, afla de ce. Bagă la cap, încearcă și el.
      „Step & repeat”. :)

      00
    • Facilitati pentru cei care dau la pedale ?
      Sanatate zic eu dar pentru romani un mic cu ceva carnaciori facem si o tombola.

      00
    • Daca dispare 50% din traficul de masini, care oricum e cu masini ce au un singur șofer, iar restul de trafic merge cu 30km/h, nu prea mai e nevoie de piste de biciclete, pot fi folosite străzile.

      00
    • Masini cu un singur sofer, masini cu doi soferi si masini cu trei soferi. 1, 1+nevasta, 1+nevasta+soacra

      00
  4. Oricum viteza medie la ore de varf in traficul de Bucuresti e mult sub 30 km/h, deci involuntar, suntem pionieri in domeniul asta.

    10
    • Este o diferenta intre viteza medie si viteza maxima. Daca acum in Bucuresti media este undeva pe la 20-25 km/h, cand viteza maxima va scadea la 30 km/h si media va ajunge undeva pe la 15-20 km/h.

      00
    • Am uitat, nu toata lumea prinde ironiile.

      00
    • Viteza medie e de 15 km/h in Bucuresti, in timpul saptamanii dupa ora 15:00 pana pe la 19:00.

      Zilnic fac Titan – Chiajna – Titan – 15 km distanta
      Dimineata la 6:30 fac 30-35 minute
      Dupa amiaza la 16:00 fac 55-60-65 minute

      00
    • In București e 30 de km pe oră că mai sunt oameni de bine care încearcă să ridice media și merg cu 90 100 pe unde apucă… Noroc cu ei…

      00
  5. Si de ce 30, de ce nu 10 sau chiar 5? Astfel ar realiza oamenii ca pot sa mearga pe jos la fel de repede ca si cu masina. /s

    Si oare au analizat si cresterea timpului petrecut in trafic, eventualale congestionari si nivelul poluarii rezultat?

    00
    • E clar ca stii tu ceva ce restul Europei nu știe. E plin de fraieri la conducerea orașelor din Europa, nu cunosc ei din astea cu traficul, cu chestii…

      00
    • Bai dar voi doar extreme stiti? Adica intre debandada totala cum e acum si „bici” cum zice Vali, voi nu mai vedeti alte solutii intermediare?

      00
    • Tyrion, eu stau in Hamburg de câțiva ani, aici avem limitare la 30km pe orice stradă secundară și tot 30 mai e și pe anumite porțiuni din centru. In rest 50. Și avem aproape de zero blocaje, chiar și când se repară multe drumuri. Stau in nord la vreo 17km de Hafen (de centru, Hamburgul e de vreo 4 ori mai mare ca București) și pot ajung cu mașina, dacă vreau sa merg cu mașina, în aprox 30 de minute. Dar nu vreau, pentru că dimineața e o plăcere să merg cu bicicleta până la sbahn, o las acolo, iau trenul și ajung relaxat la birou. Același drum l-aș putea face și cu bicicleta și l-am și făcut de mai multe ori, sunt benzi dedicate pt biciclete din orice punct din oraș în orice punct în oraș, doar că ajung transpirat in partea ailaltă. Peste tot sunt parcări de biciclete, la orice statie de metrou, magazin, firme, îți poți lăsa bicicleta legată oriunde in oras, cu mici excepții zonele unde se specifică faptul că e interzis să îți lași bicicleta. Am voie sa o iau cu mine in mijloacele de transport, gratuit, cu excepția orelor de maxim adică 06-09 și 16-18.

      00
    • @Ion, este putin gresita comparatia cu orasul Hamburg si Bucuresti, fiindca densitatea locuitorilor in Bucuresti este de 3 ori mai mare. Asadar lipsa blocajelor probabil este partial datorata mai mult densitatii reduse a populatiei decat limitei de 30 km/h.
      Cand mergi pe strazile din Hamburg arunca o privire si gandeste-te cum ar fi daca populatia/numarul de masini ar creste de 3 ori. Ar mai fi libere strazile?

      00
    • Tocmai de-aia București trebuie să găsească alternative (nu ecologice, ci în primul rând funcționale) la traficul auto individual. Transport in comun, biciclete, mers pe jos etc. Deși în Hamburg oricine își permite o mașină, deși benzina e hai să zic nu ieftina, dar ieftina in raport cu banii populației, totuși un număr foarte mare de oameni merg cu transportul in comun sau cu bicicletele. Întradevăr, densitatea populației pe km2 e mult mai mică decât în București, dar și utilizarea altor mijloace de transport raportate la populație e mult mai mare.
      Cred că in Hafen vin cu mașina la serviciu hai să zic 5% din angajați, care au mașina de firma și loc de parcare, sau au măcar loc de parcare. Pe nicio stradă din centru nu poți parca gratuit, costă 2 euro pe oră pt neriverani.

      00
    • Cea mai bună alternativă la București este să intrăm cu buldozerul de pe Maniu și să trecem de Palady. Nivelat frumos, apoi puși peneni, sere, livezi de fructe. Și aș integra și Ialomița+giurgiu în noua exploatare agricolă. In Giurgiu aș pune pădure, iar în Ialomița porumb și culturi de mac. Să le arăt ălora din Afganistan cum se face face treabă. As lua toți interlopii și bombardierii, toate curvele și videoceatistele din București și i-aș deporta la Brăila. Gard între Brăila și Galați, obligatoriu la Galați cinema, KFC și McDonald’s, să nu își mai scoată moldovenii ochii. DN1 declarat drum agricol și doar căruțe și utilaje.
      Restul de bucureșteni i-aș trimite la ei acasă și aș repopula Oltenia și Moldova. Ar mai rămâne mitici nativi vreo 500.000. Ăștia pe ajutoare sociale până dau colțu. Și așa București e cea mai mare localitate cu asistați sociali, care primesc ajutoare pentru căldură, apă caldă, nașteri, metrou, autobuz și aitisti.

      00
    • Ionut, nu trebuie intrat cu buldozerul. Este de ajuns sa i se dea drumul Sosoacai ;-)

      00
  6. Noi nu dam amenzi pentru cei care depasesc viteza de 50km/h si vrei sa functioneze limita de 30?
    Limitarea de 30 e evident ca limiteaza accidentele dar in acelasi timp si interzicerea circulatie ar scadea numarul accidentelor cu 100%
    Nu-ti mai iei masina ca trebuie sa mergi cu 30 dar transportul in comun nu au aceasta limita? O sa ia si mai mult sa mergi cu transportul in comun asa ca tot in masina o sa stea.
    Intr-un oras ca bucuresti sunt rare momentele cand poti sa mergi cu 50km/h cand la orele de varf.

    La noi trebuie un singur lucru inainte de toate: Aplicarea legilor existente zilnic, nu doar in ‘campanii de raising awareness” odata pe an cand mai iau 20 de permise pentru depasirea coloanei la semafor

    00
    • Tot repet ca prostul pe aici: amenzi pentru trecut pe rosu, amenzi pentru blocat intersectia, amenzi pentru masinile parcate pe prima banda. Primele doua pot fi facute cu camere, si ultima cu cativa gigei pe trotinete electrice care sa patruleze strazile.
      Si deja ati vedea o imbunatatire majora.

      00
  7. Nu poti sa mergi cu bicicleta cand ninge cand ploua, cand e frig, cand foarte cald, cand trebuie sa mergi la servici si nu ai cum sa ajungi acolo mirosind ca dupa 3 zile de lipsa apa calda, nu toti sunt hipsterasi sa mearga cu tricou si pantaloni mulati, altii au de carat o geanta sacosa scule chestii cumparaturi mai mult de 1,2,3 km etc. Bicicleta trotineta merg oarecum pana la o varsta pe urma e utilizata absolut marginal. Transportul public foarte bine organizat e solutia.

    00
    • @Nicu, exact. Mereu vor fi situatii in care ai neaparat nevoie de masina. Dar e o diferenta intre a lua masina zilnic la munca si a o folosi de 2 ori pe saptamana, 30 de minute, cand ai ceva de carat.

      00
    • Textul este despre alternative, nu sunt „bike nazi”.
      Dar cum ar fi sa vizitezi Parisul si sa fie traficul la sfert? 6-8 luni pe an sa fie traficul la sfert în Europa. Soare si biciclete…

      00
    • cum ar fi sa mergi la prietenul din cartier sau la piata (1-2km) sau la magazinul de proximitate sau in parc cu bicicleta?
      da, nu toti „merg cu bicicleta la serviciu, dar hai sa nu luam masina chiar peste tot.

      00
    • Ciudat, in Brasov, cam jumatate din cei pe care ii vad pe trotinete au peste 50 de ani.

      00
    • @Cristici Este idilic ce povestesti tu sa te plimbi pe la soare cu bicicleta. Realitatea din teren este insa diferita. Nu ma pronunt legat de scaderea vitezei dar Parisul este aglomerat iar in rush hour ti-ai dori sa fii oriunde numai in metrou sau RER nu. Asta fara metode sa descurajeze lasatul masinii acasa. Am fost acolo doar cu munca dar per total s-au adunat perioade destul de lungi. Un lucru este sigur, nu as locui acolo nici sa ma plateasca in aur.

      00
    • iar discutia asta interminabila:

      Nu poti sa mergi cu bicicleta cand ninge

      in principiu poti, mai ales daca se curata zapada cum trebuie. oricum la noi in ultimul timp avem cam 2-4 saptamani de zapada serioasa pe an, deci asta e o non-problema

      cand ploua

      poti boss, ai incredere in minte, exista pelerine, adidasi impermeabili, rucsac impermeabil etc. ploaia e doar apa, nu te topeste.

      cand e frig

      in Finlanda am fost la serviciu cu bicicleta cand era -25, cred (sau pe acolo, -23) si tot finlandezii au zicala ca nu e niciodata prea frig, doar hainele sunt nepotrivite. pe la -20 incep sa iti inghete genele, dar se poate. in Romania cred ca am fost pe la un -5, se poate lejer.

      cand foarte cald, cand trebuie sa mergi la servici si nu ai cum sa ajungi acolo mirosind ca dupa 3 zile de lipsa apa calda

      la mine la serviciu exista dus si cam in toate cladirile moderne de birouri au asa ceva. e un pic nasol ca trebuie sa iti iei haine de schimb si daca lucrezi intr-un mediu foarte formal unde ai nevoie de costum, e cam greu de luat, dar solutii exista (gen lasat sacou la birou).

      nu toti sunt hipsterasi sa mearga cu tricou si pantaloni mulati, altii au de carat o geanta sacosa scule chestii cumparaturi mai mult de 1,2,3 km etc.

      de aceea bicicletele, mai ales alea de oras, au o treaba in spate care se cheama portbagaj. acolo se poate pune un cos, teoretic un portbagaj rezista la vreo 30kg, dar dupa aia bicicleta e prea grea, oricum, pana in 10-15kg e lejer. la scule insa ai un pic de dreptate, dar genul de oameni care traiesc din servicii la clienti chiar ar trebui sa foloseasca masina, dar ei sunt intr-o proportie mica.

      Bicicleta trotineta merg oarecum pana la o varsta pe urma e utilizata absolut marginal. Transportul public foarte bine organizat e solutia.

      de acord cu transportul public, dar varsta aia as zice ca e vreo 60-70 de ani, apoi nu exista biciclete electrice. pana si bunicul mergea cu bicicleta prin sat pana pe la vreo 70 de ani ca era mai simplu si n-avea masina si nu scotea calul pentru orice deplasare de 1-2km, si avea o janghina din aia fara viteze si cu cauciucuri pe care scria Made in USSR. oricum, la varsta la care nu mai poti folosi o bicicleta, nu cred ca e recomandat sa conduci o masina

      00
    • Connex – comentariu tau e extrem de relevant pentru ca de fapt ce zice: Cand ai crescut intr-un orasel de cateva zeci de mii de locuitori si pe la tara cu bunicii, normal ca nu iti place aglomeratia dintr-un oras mare.
      Il iei pe ala din buzau si il duci la tokyo, il ia cu claustrofobie.
      Il iei pe ala de la mangalia, orasul care abia acu cativa ani si-a inaugurat primul semafor si il duci la paris, iti zice ca e mult prea aglomerat.
      Si cam asta e situatia pentru 60-70% din „bucuresteni”.
      Nu e bine sau rau intr-un fel sau altul, trebuie doar sa stii la ce sa te astepti. Adica te duci la Paris, cum crezi ca o sa fie, o sa fi tu si inca 3 pe tot Champs d’elysee? La fel si daca te muti acolo (sau la bucuresti). \
      Aaa, daca te muti de foame si totul iti pute si iti genereaza frustrare…well, astia-s „bucurestenii” care pleaca acasa de sarabatori.

      00
    • S-o lasam moale cu bicicletele in orase ca paris si berlin, care sunt la dracu mai la nord, unde cand ploua, toarna. la fel in belgia. deci da, mergem cu bicicleta la lucru, dar sincer, eu unul nu as face pe artistul biciclistul in anotimpurile cu precipitatii bogate.
      Altfel, transportul in comun extrem de bine pus la punct e cea mai buna solutie! Bicicleta e asa, pour se promener…

      00
    • @Boris Ai 100% dreptate.
      Multe din comentariile de aici exact asta sunt. Asteptari nerealiste. Oameni care au mers in city break sau in vacanta prin vestul europei si se minuneaza ce orase faine sunt pe acolo. Parisul sau orice alta capitala in week end sau vara cand sunt toti la mare, nu are nimic de a face cu Parisul din celelalte luni cand este macel si stai 2 ore blocat pe centura. Asa iti dai seama ca Bucurestiul, asa cum este el, este totusi o capitala europeana nici mai jegoasa, nici mai curata si cam cu aceleasi probleme.
      Sunt plecat de 17 ani din tara si vara asta am fost in Bucuresti in week end. Experienta este similara cu a altor capitale europene. Ma asteptam sa fie varza dupa comentariile de pe aici si ale prietenilor. Te, (va) asigur, ca turist, plecat pe relaxare si plimbare Bucurestiul este fain. Calea Victoriei era inchisa traficului, lume pe role, biciclete, muzica stradala, restaurante decente, atmosfera faina.

      00
    • Multi romani au un talent special de a gasi inconveniente mersului cu orice altceva decat cu cazanul propriu. Nicu, tu compari mersul pe bicicleta cu ce? Cand e prea cald, masina romanului obisnuit sta parcata in soare in fata blocului, e incinsa ca naiba cand te sui in ea si transpiri ca dupa 3 zile lipsa apa calda. Cand e prea frig, degeri in masina pana se incalzeste, in special la diesel (preferatul romanilor). Daca mergi 4-5 km pana la munca prinzi un pic de aer cald cand intri in parcare. Care parcare, atunci cand ninge, nu ti-o curata de zapada nimeni si nu ai unde lasa masina.
      Pe bicicleta nu se merge neaparat in echipament special, aia e valabil la cursiere, MB si alte biciclete de agrement, o bicicleta utilitara nu necesita decat casca si, poate, manusi.
      Daca ai de carat chestii grele zilnic atunci nu are sens sa mergi cu bicicleta (poate doar cu una electrica) dar majoritatea romanilor isi cara zilnic doar propriul fizic de acasa la munca si inapoi si poate un bagaj minim, deci nu are problema asta.
      Bicicleta e foarte potrivita si poate inlocui masina pe distante de 1-5km. Nu zice nimeni sa renunti la masina complet, doar sa mergi cu ea mai cu cap.

      00
  8. Tu vezi lucrurile destul de idealistic, pentru că nu întrebi direct, și pe cei afectați de asemenea măsuri: șoferi de taxi, livrări diverse chestii, medici ce fac vizite la domiciliu, îi exclud pe cei ce freacă mașînă aiurea în oraș. Apoi gândește-te că în Paris deja e scump să deții o mașină din cauza lipsei/prețurilor locurilor de parcare, precum și gândește-te că multe instituții lucrează fff mult digital, deci nu ai nevoie să mergi fizic, precum și faptul că Paris atrage că un magnet, așa încât piață imobiliară găsește întotdeauna doritori să renunțe la mașînă și să meargă cu metrou. Iar dacă vrei să îmi proslăvești transportul în comun din Paris…..metroul, după standardele mele, este murdar, și în general în stațîi miroase a urină, dar ăsta e doar un detaliu pentru cei ce trăiesc după dictonul métro , boulot, dodo. Iar după ideile lui Anne Hidalgo, trebuie înfierați toți burghezii ce folosesc mașină și nu circulă cu metroul proletar.

    Reducerea vitezei poate fi aplicată cu succes și în Romania, însă gradual (de la 50 la 40), sau pe anumite străzi….pentru a face tranziția mai lină.

    00
    • Cum îți explici că Germania poate totuși funcționa, unii nebuni ar zice că chiar mai bine că România, deși aici avem restricțiile la 30kmph?

      00
    • întotdeauna când apare discuția asta vine argumentul cu șoferii de taxi, livratori, așa cum noi bugetarii când se ia careva de noi că suntem loaze aruncăm repede militarii și medicii la înaintare

      hai să nu ne kkm împrăștiat, știm bine că grosul șoferilor sunt leneșii care merg cu mașina de fiță, singuri, la muncă și înapoi, deși au metrou sau alternative

      00
    • Există medici care fac vizite la domiciliu?

      00
    • @ubercool..da,la Paris medicii merg la domiciliu daca sunt chemati.mai exista categoria infirmierilor liberali,a kinetoterapeutilor si a celor ce acorda ingrijiri paleative,toate aceste categorii se deplaseaza cu vehicul propriu,si cam toate serviciile lor sunt rambursate de casa de asigurari de sanatate.

      00
    • Becaly – un cuvant pentru tine „Manhattan’. O idee mai aglomerat decat Parisul, avand numai el cam populatia Bucurestiului pe o puzta de pamant pe care o pot strabate OKish pe jos pe partea lunga. Ora de parcare ieftina e la 10-15 dolari (rar gasesti asa ceva), de obicei in jur de 30-50 de dolari. Salariul mimin pe economie e 15 dolari (inainte de taxe), sa intelegem un pic piata. Sistemul public de transport din NYC deserveste in medie 2 milioane de pasageri zilnic. DOUA MILIOANE!

      Sunt sute de lunii de autobuz si de metrou, linie de tren etc. Ajung la timp, sunt, vorba romanului „reliable”.

      Sa mergi cu masina este o tampenie in multe cazuri, asa ca se foloseste exclusiv cand chiar ai ceva de carat, altfel, iei autobuzul si metroul.

      Aia de locuiesc in Manhattan folosesc uber si lyft in draci, majoritatea nu se obosesc sa tina o masina. Ca nu ai unde sa o parchezi sau platesti cat o chirie numa’ sa o tii in parcarea platita.

      Viteza legala in oras e 25Mph in general, scazuta la 20, langa scoli. Te f… Stalin, daca o calci aiurea, ca e plin de camere radar si-ti vine amenda in plic, CU POZA masinii, cand ai comis-o. Pe unele artere mai largi (parkways), poti merge cu 35 la ora.

  9. NOU
    #42

    https://www.automarket.ro/stiri/de-azi-parisul-limiteaza-oficial-viteza-maxima-la-30-kmh-in-tot-orasul-105351.html Centrul pt mediu din subordinea ministerului pt tranziție ecologică din Franța zice că se poluează mai mult dacă se merge cu viteză mai mică

    00
    • Se poluează cu HC în loc de NOx.

      00
    • Mai e un aspect pe care nu cred că l-au luat în calcul băieții ăia cu raportul. O mașină poluează mai mult în tranzitoriu, decât în mers stabilizat. Vei avea emisii mai mari de HC, CO2, particule, NOx atunci când accelerezi de la 0 la 50 sau 70 km/h, decât atunci când accelerezi de la 0 la 30km/h. Crește poluarea când traficul e aglomerat, nu pentru că scade viteza, ci pentru că se mărește numărul de accelerații (plecări de pe loc).

      Oricum, măsura e gândită să reducă numărul de automobile de pe stradă, astfel că nu are rost să comparăm cât poluează o mașină cu 50km/h și alta cu 30km/h, pentru că nu mai e vorba de același număr de mașini.

      00
  10. Eu cred ca pe termen lung reducerea limitei de viteza in orase necorelata cu alte masuri nu va duce la scaderea numarului de masini. Deja avem sisteme aproape autonome, daca limitam viteza la 30km.h va fi si mai usor pentru acestea sa navigheze prin oras. Si astfel, oamenii cu venituri peste medie, vor prefera sa isi cumpere o masina autonoma, nefiind foarte afectati de faptul ca petrec 20-30 de minute in plus in trafic.

    00
    • Poate le iau locul electricele: nepoluante in oras, mai silentioase, iar daca sunt si autonome, poti sa-ti bei cafeaua si sa citesti stirile in drumul spre munca.

      00
    • @hash, exact, vom merge cu totii in masini electrice autonome si nu va mai conta daca stam 1-2 ore pe drum. Vom putea sa ne uitam la un film sau chiar sa dormim in timpul asta.

      00
    • Cand predam la Politehnica in Bucuresti, faceam naveta (160km) la 2 saptamani in fiecare vineri. Cu trenul, aveam priza, masa, si puteam lucra linistit (citeam articole, mai mazgaleam un rationament, iar seara cand veneam ma uitam la un film). Din gara imi luasem „Necunoscuta de la Wildfell Hall”, si in calatoriile alea o citisem. Faza e ca ajungeam acasa mult mai odihnit decat daca trebuia sa conduc pe DN1.

      00
  11. Hai sa iti explic ceva, acelasi ceva pe care il repet obsesiv la fiecare istet de genul:

    Bulevardele din bucuresti sunt principala artera de tranzit intre ce puncte cardinale vrei tu pentru traficul usor (autoturisme), nu centura. Cu 30 la ora o sa fii blocat intr-o mare d e masini care sunt tot acolo in trafic cu tine.

    prostul are pareri, prostul nu vede context, prostul are pareri.

    00
    • In toate articolele e mentionat ca limitarea la 30 e la modul general. Dar ca sunt si exceptii pentru arterele principale. Si in Bucuresti e asa, 50 e limitarea standard, dar sunt strazi mari unde e 60 sau chiar 70.

      00
    • Ideea e ca erai blocat dar vedeai mijloacele de transport in comun trecand pe langa tine pe banda unica si te gandeai de ce sa fiu eu prost ia sa iau si eu acel mijloc.
      Doar ca romanul se gandeste de ce sa fiu eu prost, ia sa folosesc si eu banda unica.

      00
    • prostul e ala care sta in trafic doua ore pentru un drum pe care il poate face chiar si pe jos intr-o oră.
      Ăsta e prostul, de fapt. Adică, aproaoe jumătate din soferii din București, care stau singuri in masina, la semafor sau blocați in trafic, pentru un drum de maximum 5km.
      Iar proștii ăștia descrisi mai sus fac viata grea celor care pe bune au nevoie de mașini (taxi, transport marfa, transport in comun)
      Înțelegi, global, prostia?
      Că textul nu pare ca l-ai intekes.

      00
    • @Cristici, nu inteleg cum ai putea tu sa decizi care sunt prostii ce nu trebuie sa foloseasca masina. Sa spunem ca eu sunt un prost lenes care vrea sa mearga cu masina la munca. Tu spui ca ar trebui sa renunt la asta fiindca este un altul care are nevoie de sosea ca sa faca transport de marfa. Dar el de ce nu transporta marfa la alte ore, cand este mai liber?
      Sau ar trebui sa renunt sa mai merg cu masina pentru ca este un alt destept care a facut comanda de mancare prin Glovo/Foodpanda/etc. si trebuie sa fie soseaua libera pentru acel curier. Dar nu mai bine renunta el la comanda de mancare?

      Problema este ca toti cei care au masini platesc taxe similare, dar vin unii si stabilesc ca o anumita categorie de soferi ar trebui sa aiba dreptul de a merge constant cu masina, iar ceilalti sa o lase acasa.

      Vreti sa fie totul corect? Haideti sa impunem pentru toate masinile o taxa in functie de timpul petrecut pe soselele unui oras. Stai 3 ore in trafic, platesti pentru 3 ore. Nu ma intereseaza ca esti curier, taximetrist sau pur si simplu ai iesit sa te plimbi cu noua ta masina.

      00
    • @zarax..cu 70???unde?
      Eu știu doar 2 bulevarde cu 60,unde sunt 4 benzi pe sens..
      Altfel, succes la cumpărături livrate cu trotineta😂

      00
    • Toti comentati de parca eu am scris despre interzicerea masinilor in orase.
      Nu. Nu despre asta am scris. Am scris despre ideea de a vedea avantajul unei biciclete cand tu trebuie doar sa mergi la munca, si esti blocat la 30km/h.
      Foloseste masina, Parisul nu a interzis masini. Nici Amsterdam, Londra, sau Berlin.
      Gandeam la optimizarea timpului personal, atat. Unde parchezi masina, de exemplu? Cat iti ia sa gasesti loc de parcare? Cate ore-munca dai pe benzina… pe care o consumi stand in trafic? Din salariul tau, cati bani dai pe benzina si consumabile pentru masina? Mergi la munca, faci bani pe care ii folosesti… pentru a ajunge la munca?
      Din astea.
      Textul NU este despre interzicerea masinilor, nu sunt avocatul interzicerii masinilor in orase.
      Bineinteles, daca ma uit la pozele din text, imi place orasul cu mai multe terase si mai putine masini; sau orasul cu alei pietonale cu magazine, decat alei cu masini parcate.

      00
    • @Andrei nu ar trebui neapărat să renunți, deși așa ar fi frumos și empatic, dar ar trebui să plătești o taxă de lux pentru că mersul tău cu mașina este un privilegiu din ce în ce mai mare care strică zen-ul celorlalți locuitori.

      00
    • @Flat, sunt de acord cu tine sa platesc o taxa de lux in conditiile in care aceasta taxa este platita de absolut toti participantii la trafic. Nu mi se pare corect ca eu sa platesc taxe, dar cel care livreaza mancare de exemplu sa nu le plateasca.
      Eu fac 2 ore dus-intors intre birou si casa, platesc pentru cele 2 ore. Livratorul sta 10 ore prin oras impartind comenzi in stanga si in dreapta, plateste pentru cele 10 ore.
      Mi se pare destul de corect asa.

      Sunt multi care spun ca ei nu folosesc masina ca sa nu aglomereze traficul, dar comanda constant alimente prin Bringo sa spunem. Pai soferul ala de Bringo aglomereaza soseaua la fel de mult atunci cand vine sa livreze produsele.

      00
    • Pai atunci hai sa mai scoatem (cel putin) o banda din acesta bulevarde si asa mari, o dam biciclistilor, inca una o facem banda unica pentru transport in comun si atunci se cam rezolva si cu masinile care stau in trafic.
      Avand banda unica, vor fi mai multe autobuze.
      Si ca sa fim siguri ca masinile nu intra pe benzile dedicate, punem si un rand de copaci intre (mai multa verdeata in oras) si amenzi foarte mari celor ce intra.
      Si asa va tranzita doar cine are neaparat nevoie.

      00
    • @Ionut, autobuzele alea nu apar asa din senin doar pentru ca ai delimitat o banda pentru ele. Trebuie sa le cumpere cineva. Si din experienta de pana acum, STB-ul de obicei reduce numarul de autobuze/tramvaie atunci cand pe un tronson creste viteza de deplasare.

      00
    • @Andrei G:
      – Un autobuz de scoala care duce 30 de copii face mai putin trafic decat 30 de masini care duc 30 de copii la scoala.
      – Un livrator care livreaza 100 de portii de mancare la 100 de locatii face mai putin trafic decat 100 de masini care se duc la 100 de locatii sa manance.
      – Un livrator de piese auto care livreaza la 50 de service-uri face mai putin trafic decat 50 de masini care se duc separat la un magazin de piese sa comande si apoi sa cumpere o piesa.
      – Un autobuz de 100 de persoane care se duc din A in B face mai putin traficdecat 100 de masini care duc 100 de persoane din A in X.
      – 100 de biciclisti ocupa mai putin loc pe drum decat 100 de masini
      – etc, etc, etc.

      https://www.youtube.com/watch?v=IFjD3NMv6Kw

      00
    • @alxzen: in Paris, din cate am inteles, au lasat viteza mai mare pe arterele principale (care in cazult au ar fi bulevardele) si au pus 30 la ora pe restul. adevarul e ca la Bucuresti poti pune si 100 km/h limita de viteza, tot o sa mearga masinile cu vreo 20km/h viteza medie, te cramponezi pe o problema minora.

      00
    • @sebybv, nu prea are legatura comentariul tau cu ce am spus eu, dar incerc sa iti raspund la o parte din afirmatii:

      1. Normal ca un autobuz de scoala creeaza mai putin trafic decat 30 de masini, dar din pacate nu avem autobuzele alea de scoala. Daca interzicem masinile, nu o sa apara autobuze din senin.
      La fel si cu transportul in comun care deja este aproape sufocat la orele de varf. Daca nu se investeste nimic si doar se interzice accesul masinilor, o sa fie blocat in totalitate.

      2. Un livrator care livreaza 100 de portii de mancare face mai putin trafic doar daca ia toate portiile de la acelasi restaurant. Doar ca in sistemul actual de livrari fiecare livrator ridica o portie si apoi se duce sa o livreze. Ulterior se duce la urmatorul restaurant, ridica portia numarul 2 si asa mai departe. Asadar traficul este acelasi sau chiar mai mare pentru ca vor face comenzi si oameni care in mod normal ar fi mers cu transportul in comun sau pe jos.

      Repet: daca s-ar impune niste taxe suplimentare consider ca acestea ar trebui sa fie proportionale cu timpul petrecut de o masina pe sosele. Soferul 1 sta 5 minute in oras, plateste pentru cele 5 minute. Soferul 2 sta 10 ore, plateste pentru cele 10 ore, indiferent ca este vorba de curieri, taximetristi, angajati care se duc la birou sau pur si simplu soferi care au iesit la plimbare.

      00
    • „te cramponezi pe o problema minora”

      boss, eu iti explic ca bucuresitul e cel mai mare nod rutier al romaniei si tu imi zici ca e o problema minora?

      cand spun ca cel mai mare trafic al bucurestiului e produs de masinile aflate in TRANZIT, ai un usor retard?

      00
  12. Correct me if I am wrong: eu așa știu, că motoarele actuale sunt în așa fel proiectate, ca eficiența maximă să fie undeva între 50 și 100 kmh. Atunci e consumul cel mai mic, dar și emisiile nocive.
    Așadar, 30 kmh este o porcărie. O rețea de drumuri bine gândită și făcută este mult mai utilă decât impunerea unei limite de viteză imbecile pe TOATE străzile.

    00
    • Poate e pregatire pentru electrice, sau poate e ce am zis eu in text, ca poate, subliminal, se doreste ca oamenii sa renunte cu totul la masini. Trotinetele electrice sunt limitate la 25km/h, de exemplu.

      00
    • Eficiența maximă o atingi în treapta cea mai mare de viteză, la o turație de 1500-2500 rpm. Nu putem, însă, merge cu treapta a 6-a printre blocuri, ca să avem consum redus de carburant.

      Punctul în care consumul exprimat în l/km e minim, nu coincide cu punctul în care emisiile de HC sunt minime și nu coincide cu punctul în care emisiile de NOx sunt minime și nu coincide cu punctul în care emisiile de particule sunt minime.

      00
    • Mașina este mijlocul de mobilitate individuală cel mai versatil și cel mai util. Cu o trotinetă sau bicicletă nu poți să parcurgi în timp util 30-40 km să poți merge la un job unde poți câștiga mai mult.
      Rețelele de transport public nu pot acoperi eficient tot teritoriul. Fiindcă vor deveni mult prea scumpe.
      Deci e nevoie de autoturisme.
      Și atunci încă nu am vorbit de influența industriei auto în veniturile statelor și a persoanelor.

      00
    • @ubercool, de fapt eficienta maxima o atingi undeva pe la 80-90 km/h, deoarece dupa aceasta viteza incepe sa aibe un impact semnificativ si frecarea cu aerul. Dar lucrurile variaza destul de mult in functie de coeficientul aerodinamic al masinii si de cum este configurata cutia de viteze.
      Daca pe la 90 km/h in treapta maxima ai in jur 2000 rpm atunci ai consumul optim.

      00
    • Cristici ai scris cel mai apropiat de realitate comentariu de asta ti-au si dat oamenii atatea minusuri. Da baieti mesajul e destul de clar pentru cine doreste sa inteleaga incotro mergem: gata, s-a terminat cu masinile cel putin in orase in etapa asta. Nu vreti? Nici o problema stati in trafic pana va iese pe nas si pe urechi. Rezista soferii la 30km/h? Nici o problema facem 20km/h dupa care 10-15km/h pana va lamuriti si voi bine de tot. Stati asa sa vedeti cresteri la impozite/asigurari/taxe de parcare. Adica astia vor sa scoata din productie motoarele cu ardere interna prin 2030-2035 sau cand au anuntat ( si eu cred ca in realitate o sa fie mai devreme gen 2025-2028 maxim) si pana atunci nu se iau masuri sa ne obisnuiasca cu „gardurile”? Nu nene..se strange lantul incet ( la 30km/h deocamdata) si foarte-foarte sigur.O sa fie o oracaiala generala haioasa de tot .

      00
  13. Tangential, ca tot vorbim de trafic. Care e logica pentru care eu, papleata, dau semnal, ma asigur, ma bag usor sa nu incomodez si idiotul din spatele meu trage brusc dreapta de volan si tot atunci pune si semnalul si ma trezesc cu el in laterala masinii? Care e logica? Care e logica pentru care evitam obstacole sau iesim de pe stradute secundare fara sa ne asiguram? Oare doar: lasa ca ma fereste el, doar nu o intra in mine?

    Ei bine, dragii mosului, cu asemenea soferi, noi vrem un trafic mai decent? Vrem sa fim europeni? Limita de 30 km/h in Bucuresti? Pai iti iei flashuri si claxoane daca te opresti, desi ai verde, dar nu vrei sa blochezi intersectia, ca iti dai seama ca nu ai unde sa te duci. Aaa alta faza tare, ieri, masinile blocate, pietonii trec pe rosu. La un moment dat se elibereaza banda si puteam sa merg ca aveam si verde. Fac semn unui pieton ca e totusi pe rosu si sa se dea mai repede, tot el nervos ca de ce ma iau de el…

    00
    • N-ai cum sa mergi civilizat in Romania…am mers odata cu motocicleta pe E85…never again. Mergeam frumos cu 100-110 si eram depasiti constant. Prin oras nu mai zic, mergi in limita si e mai periculos ca se baga toti pe langa tine.
      Pana nu-si face politia treaba, putem schimba legile ca pe sosete ca tot degeaba.

      00
  14. Un studiu amplu facut de un organism recunoscut ca fiind serios in Franta (Cerema) demonstreaza ca nu se reduce poluarea prin micsorarea vitezei la 30km/h.Ba din contră.
    In plus de studiul Cerema, FEBiAC – Belgian Federation of the Car and Two-wheeler Industries amintste ca motorul termic al unei masini este optim la o viteza situata intre 50-80 km/h.
    Faza cu poluarea a cazut. A mai ramas motivul ca se reduc accidentele la 30/h. Si mai adaug ca se alimenteaza copios casieria finantelor cu amenzile percepute …principalul obiectiv zic. Accidentele, poluarea, e sa dea frumos cr3d eu.

    00
    • Hmmm, si eu ca prostul credeam ca eficienta motorului termic depinde mai mult de turatie decat de viteza.

      00
    • @Zarax: păi ia vezi, ce turație are o mașină normală la 30 kmh….

      00
    • @Zsolt în ce treaptă de viteză?

      00
    • Si totusi, indirect, scade si poluarea. Daca ai limita de 30 si iei si amenda cand o fortezi, o sa incepi sa nu prea mai mergi cu masina decat daca e musai necesar si, atunci, respectand limita. Dar vor fi multi care vor prefera transportul in comun, cost wise, si, indirect, mai putine masini pe strada, mai putina poluare.

      00
    • Nu știu cum e la voi burghejii, cu electrice, hibride, cu automate, cu euro 7, dar la cazanu meu dizăl, manual, euro 4, merg între viteze la 30 pă oră. Îmi craone în cap că merg fie supraturata cu a doua, ori subturata cu a treia. Mi-ar trebui un 2.5, dar nu am unde să îl înfig. :(

      00
    • @Zsolt, depinde de treapta. In a-1-a mai nasol, a 2-a ar fi ok, a 3-a usor subturata. Asa e la mine,

      00
    • @Zarax, poti sa ai 2000 de rpm si la 30 km/h si la 50 km/h, dar masina sa fie in alta treapta de viteza.
      Si astfel, fiind 2000 rpm consumul pe minut este similar, doar ca la 30 de km/h o sa dureze mai multe minute sa te deplasezi pe acelasi traseu, deci si consumul total va creste.

      Bine, asta este valabil doar la mers constant. Putem sa spunem ca pentru a accelera vom consuma initial mai mult combustibil, dar tot va fi mai economica deplasarea cu 50 km/h.

      00
    • @Andrei G ”Si astfel, fiind 2000 rpm consumul pe minut este similar”

      Nu va fi similar consumul de carburant, pentru că diferă sarcina motorului.

      00
    • @ubercool, la viteze mici sarcina nu difera foarte mult deoarece rezistenta aerului si cea generata de frecarea dintre anvelope si calea de rulare este nesemnificativa.
      Diferentele se vor vedea cand iei in calcul si fortele de frecare la viteze mai mari de 80-90km/h.

      00
    • @AndreiG, si consumul e pe km, nu pe minut. Pe minut se masoara in stationare. Care consum pe km e mai mic la 30 cu siguranta.

      00
    • @Zarax, nu prea ai inteles ce am explicat eu acolo, dar nu conteaza foarte mult.
      Important este de retinut ca la 30 km/h consumul pe km este mai mare decat atunci cand te deplasezi cu 50 km/k.
      Nu dau link-uri, ca s-ar putea sa raman in pending comentariu. Dar poti sa cauti pe google „fuel consumption by speed” si sa verifici la Images. O sa vezi multe grafice care iti arata diferenta.

      00
  15. Limitarea vitezei maxime la 30km/h în tot orașul e cam idioțenie. Și la Paris și în România.

    00
    • Idiotenie e alta:

      What is the highest speed limit in USA?
      85 mph The highest posted speed limit in the country is 85 mph (137 km/h) and can be found only on Texas State Highway 130.

      In general este de 70mph = 112km/h.
      Pe soselele alea interminabile, drepte si prin pustiu, trebuie sa mergi cu maximum 112km/h.

      00
    • Se stie, daca vrei sa citesti legi bizare cauti la americani.Despre viteza? In Connecticut masinile de pompieri chiar daca merg la foc, nu au voie cu o viteza mai mare de 40km/h. E ca si cum ar merge la incendiu in marsarier 🙂

      00
    • @cristici
      Asa cum am zis și ieri la articolul cu radarele fixe: scopul num mai e creșterea siguranței ci creșterea veniturilor din amenzi prin „revoluția ecologica”. De aia vestele galbene vandalizau radarele fixe.

      00
  16. La noi voiau s-o mărească la 60km/h în localitate acum vreo 2 ani…

    00
  17. La un moment dat insa, daca vrem sa mergem pe linia Amsterdamului, va trebui discutat si de respectarea codului rutier.
    Nu de alta, dar biciclistii cam nu au treaba cu asta. Trec pe rosu, strecurat printre pietoni in viteza (chiar si acolo unde e pista – aici la Cluj pe Eroilor e pista, dar tot printre pietoni se baga).
    Sa nu mai zic de trotinetarzi.

    00
  18. In Olanda cand au inceput sa faca piste de biciclete (pe la 1970) autoritatile le construiau ziua, iar soferii el distrugeau noaptea. Sa zicem ca noi suntem pe la 1980, deci avem asa un decalaj de 40 de ani. Asta ca sa avem asteptarile corecte.

    00
  19. Viteza medie în București este de 17 km pe ora.. Suntem sub Paris😎

    00
  20. E super misto in Bucuresti cu bicla. Mai ales cand curge zeama din masinile de gunoi sau „spala” gunoierii strada. Ajungi gigea la munca

    00
    • Ha ha, asa am prins cei 35km/h mentionati in text, voiam musai sa depasesc masina de gunoi ca nu puteam pedala in spatele ei. :)

      00
  21. In Madrid ar fi mai bine sa rezolve problema ridicarii gunoiului, spalatlui strazilor noaptea. Depinde de zona, intre 23:30 si 1:30 se ridica si se spala. Daca stai in intersectie, ai pus-o ca ai dublu bulan. Si alea nu s camioane silentioase. O tampenie nevazuta in alte tari.

    00
  22. Ar trebui întâi un pas intermediar.
    Redus noaptea, de la 130 cu cât au circulat motociclete pe marile bulevarde toată vara, la un 90.

    00
  23. Cred ca ideea de baza in a reduce viteza la 30km/h este sa prioritizezi mijloace de transport alternative precum bicicleta. Practic iti ia un timp asemanator ca sa ajungi de la X la Y daca folosesti bicicleta/trotineta/masina. Da, poate nu este la fel de bine pentru curieri, taxi si alti oamenii care isi petrec 6-8-10 ore pe sosele din oras insa per total ai un oras mai sigur si diferentele de timp nu-s asa mari.

    Stau in Paris si merg la munca cu bicicleta pe soare, ploaie sau lapovita. Mi-am luat kit impermeabil din Decathlon pentru zilele in care ploua si e o adevarata placere sa faci miscare pe colinele din oras cand se sta in coloana sau cand e aglomeratie la metrou. Si da, nu e fezabil fara banda de biciclete sau benzi unice de biciclete si transport in comun dar ma descurc si cand ies din oras si ajung in periferii unde nu existe asa ceva.

    Per total nu e intotdeauna placut si sunt zile in care ma gandesc „iarasi ploua si tre sa ies cu bicla” dar ii dau inainte si asta e.

    00
    • Da, inainte de „confinement” mergeam 4 zile din 5 la lucru cu bicicleta, 60km in total pe zi, de la est la vest (din Nogent la Boulogne, prin centrul Parisului). Acuma merg doar de 2 ori pe saptamana.
      Ce pot sa spun e un mare multumesc pentru pistele de bicicleta primaresei asteia, Hidalgo, pe care o injura guralivii de toate felurile. Dar, cum sa spun, câinii latra, caravana trece.
      De plouat ploua surprinzator de putin. Zilele din an când n-am putut sa merg cu biciclea ca ploua prea tare, le numar pe degetele unei mâini. Frig? Nu exista asa ceva. Rar coboara sub 0. Oricum dupa 2km nu-ti mai este frig deloc, daca stii sa te imbraci.

      60% din traseele efectuate cu masina sunt mai mici de 5 km, adica 15-20min cu bicicleta.
      Mai putin de 50% din familiile pariziene detin o masina.
      60% din spatiul public e dedicat masinii, pentru 10% din deplasari in Paris cu acest mijloc de transport.
      Majoritatea covârsitoare a oamenilor folosesc transportul in comun si mersul pe jos.
      Cine spune ca masina polueaza mai mult la 30 km/h decât la 80-90 e de rea credinta. Da, asa este daca mergi constant cu viteza asta, pe distante mari. Dar, media de deplasare a masinilor in Paris este de 15km/h. Nu serveste la nimic sa accelerezi ca dementul intre doua semafoare, asta daca nu e blocat drumul. Asa ca masura cu 30km/h este pur politica, un semnal dat oamenilor ca 10% nu pot face viata amara restului de 90%. Conform sondajelor, majoritatea cetatenilor aproba aceasta masura.
      Conducatorii vehiculelor motorizate sint responsabili de imensa majoritate a accidentelor corporale care se produc in Paris.
      Cu bicicleta, in mers ne-sportiv, mergi cu 17-20km/h, viteza medie. Azi am facut 26km/h la dus, 29,5 la intors, dar eu sunt un caz aparte. Desfid pe oricine sa faca mai bine ca mine cu masina personala.
      Pistele construite in ultimii ani in Paris devin din ce in ce mai incapatoare. E o schimbare de societate pe care urâciosii si secatii de toate felurile o vor accepta pâna la urma.
      E razboi, vor fi victime, dar vom câstiga.

      00
  24. 1. Nu există o singură soluție la problema traficului din București. E nevoie de mai multe măsuri.
    2. Fără piste de biciclete nu o să fiu mai tentat să merg cu bicicleta prin București indiferent dacă limita legală e 30 sau 50 la oră. Nu de ăia care respectă regulile trebuie să mă feresc în primul rând.
    3. E nevoie de transport în comun bine pus la punct… dar asta înseamnă metrou și metrou ușor. Autobuzele și tramvaiele care stau în același trafic sunt bune pentru cei care n-au mașină, dar nu ajută la reducerea traficului.
    4. Trebuie atacată problema mașinilor parcate. Viena mi se pare un exemplu bun în acest sens. O căutare „parking in Vienna” ar trebui să fie edificatoare. Plus faptul că ridică absolut orice e parcat neregulamentar (am văzut un scuter ridicat din centru la 15 minute după ce a fost lăsat)
    5. vezi punctul 1

    00
  25. Pot baga orice limita, prin Bucuresti tot cu 90 pe linia de tramvai se merge

    00
  26. iar am comentariu neaprobat care probabil o sa apara pe dupa-amiaza cand nu se mai uita nimeni pe articol, poti sa publici o lista de reguli despre ce intra sau nu in moderare?

    00
  27. NOU
    #105

    Niciunul dintre orasele mentionate nu este un oras-dormitor precum Bucurestiul. Care oras devine din ce in ce mai dormitor, pentru ca se construieste aiurea pe orice petic liber…

    Problema „traficului” se poate rezolva intr-o multime de moduri, DAR nu exista si nici nu va exista un consens.

    Sa luam cea mai simpla modalitate: taxarea. Daca obiectivul nostru e reducem numarul de automobile inmatriculate in Bucuresti, putem sa impunem o taxa anuala de 2-3-4 mii de euro pentru un al doilea (etc) automobil. Mai mult, putem sa marim taxele (considerabil) chiar si pentru PRIMUL automobil. Pilula e amara, DAR putem sa o indulcim: gratuitati la STB/Metrorex, automobilele respective sa fie cumparate de primarie (care ar putea sa devina cea mai mare firma de dezmembrari/reciclare
    din lume, lol) etc.

    Bun. Dar ce facem cu parcarile? Pai putem sa facem un recensamant al spatiilor virane si sa construim parcari, chiar daca respectivele spatiii sunt in proprietate privata. Pot fi construite si administrate de primarie sau in parteneriat public-privat (ca tot e Nicusor corect – desi cam inept in ceea ce priveste gestionarea unui oras).

    Etc, etc, etc

    00
  28. Scădem viteza mașinilor pentru a reduce poluarea

    E la moda in ultimul timp ura asta împotriva mașinilor, de parcă mașinile sunt de vina pentru absolut orice.

    La 30km/h mașina consuma mai mult decât la 50km/h și deci poluează mai mult. Dar hei, cat de multumiti sunt hipsterii imbecili că primăria lupta împotriva poluării limitând viteza la 30 km/h.

    00
    • taci ma, asa au fost mereu legile, masinile electrice, absolut toate kkt-urile eco, mai ales la inceput au fost mai daunatoare decat daca nu erau..dar da, salvam planeta, se vede, +1.5 grade =)) sa o tot salvam ca in 50 de ani putem face mici scotand tava pe geam

      00
  29. Sunt in Paris de cateva zile si sincer, nici nu ai avea cum sa circuli cu mai mult de 30km/h chiar daca ai vrea, atat de aglomerat este.
    Bucurestiul e mic copil pe langa Paris, mai ales la ore de varf.

    00
    • Da macar acolo mișcă. Am stat și eu în afara zonei metropolitane a Parisului, in partea de sud-vest, și era aglomerație mare, cu deplasări frecvente spre aeroporturi, uneori chiar prin oraș pentru unele nevoi, dar mișcă. La București nimic. Orașul este efectiv paralizat.

      00
    • ii doare in pl, solutii ar fi, dar nu vine de nicaieri spaga sau frica de glont ca sa le puna in aplicare

      00
    • Merg in mod constant in Bucuresti cu masina si conduc si pe afara destul de des. Dintre toate capitalele civilizate, Parisul este hands down cel mai haotic. Se incalca aici toate regulile de circulatie, se trece pe rosu, iti taie fata, nu se da prioritate. Hey, pana si biciclistii si trotinistii fac la fel, n-au nicio treaba :). Dar pot sa zic ca fata de acum 4 ani cand am stat mai mult pe aici, se vad tone de piste de biciclete in plus si gramezi de sensuri unice. Macar atat.

      00
  30. corect ar fi 60 km/h pt vaccinati si 30 km/h pt nevaccinati

    00
  31. Pentru a fluidiza traficul, viteza maximă în București crește la 130km/h.

    00
  32. bine ca n-au interzis traficul greu intre anumite ore si nici motoscartzurile alea de 50cm care fac cat 10 masini..sa vezi ce liniste e la 30 la ora cu motoscarzturi si mototarzi cu 1000cai =)) din partea mea pot sa suga pl toti parizienii cu macrou in frunte, oricum franta nu mai e ce a fost (daca a fost vreodata) dar ultimele ‘revolte’ sunt o gluma in cel mai bun caz

    00
  33. Tendinta actuala la nivel european este una simpla: eliminarea masinilor din interiorul oraselor. Iar asta se face prin 3 chestii mari si late:
    1. Eliminarea parcarilor urmata de scumpirea orei de parcare;
    2. Introducerea de congestion tax;
    3. Introducerea limitelor de viteza absurde pentru masina;
    Ideea este foarte buna si mai toate capitalele europene o pun in practica pentru ca nu-i asa sustenabilitate si cresterea sperantei de viata reprezinta ceva ce merita sa faci un sacrificiu. Problema apare ca odata cu scoaterea masinilor din oras trebuiesc venite cu alternative. Ca nu de alta, dar omul are nevoie sa se deplaseze si nu toate orasele au o lungime de vreo 2-3 km. Si fix de aici incep problemele pentru ca nu facem decat sa inlocuim ceva cu altceva. Stiu biciclete/trotinete electrice sunt viitorul, dar pentru alea ai nevoie de piste si pe langa ele mai ai nevoie de transport in comun(nu toate orasele se intind pe 5 km lungime). Si brusc tot spatiul eliberat de masini va fi acoperit de transport public plus transport alternativ(bicicleta,trotineta) fiecare avand propriile sale probleme/defecte.
    In momentul de fata ne aflam intr-o schimbare de paradigma, dar care nu ne va rezolva problema curenta ci pur si simplu o vom inlocui cu alta. Bineinteles daca tot transportul s-ar muta in subteran, iar la suprafata oamenii se vor putea plimba fara probleme si toate nebunille de tip:trotineta,bicicleta ar fi interzise chestia asta ar merita. Numai ca ne aflam intr-o tranzitie pe care nu toata lumea o vede ca ceva ideal.

    00
    • ideea e buna un kkt, cand vii cu probleme la o problema deja existenta nu se cheama ca ai venit cu o solutie. e acelasi stil mafiot de guvernare peste tot, lasa-i pe prosti sa plateasca pentru ideile tale cretze, si prostii vor plati ca n-au puterea pe care o ai tu, dar ii momesti mereu ca ‘e pentru bine nostru, al tuturor’ hai sictir

      00
    • „tot transportul s-ar muta in subteran” e impsobil! costurile sunt enorme, doar un idiot ar avea impresia ca e ceva super simplu, ce a facut elonas muschiuletz cu proiectu lui de vitezoman subteran? nu prea multe..
      sunt de acord ca trebuie alternative, dar idiotii de la guvernare sunt buni doar la a manca kkt, alternative ar fi de la o gramada de oameni inteligenti insa nu pleaca politicul urechea la plebe

      00
    • As mai adauga un procedeu de eliminare a masinilor din marile orase: transformaea de artere alta data furnicar de masini in zone pietonale.In paris sunt vreo suta de strazi transformate in exclusiv zone pietonale si se continua, centrul Bruxelles are la fel strazi transformate in pietonale si vor sa extinda.In Romania inca nu exista partid ecologist asa ca nu prea curand astfel de masuri radicale.Dar si cand vor exista…astia taie in carne vie.30 la bruxelles este opera lor.La paris presupun ca la fel trebuie sa verific..

      00
    • @Dorul
      Ceea ce se intampla in acele orase nu prea ma intereseaza opera cui este. Pe mine ma intereseaza fix efectele si mai ales catre ce ne indreptam. Acum vreo 60-70 de ani se batea moneda pe automobil si de construire a infrastructurii pentru acesta. Criza petrolului din anii 70 i-a determinat pe multi europeni sa mearga catre motto-ul: „Redam orasul oamenilor”. Pe scurt inlocuim masinile cu alte mijloace de transport pentru ca nu ne putem intoarce pe la 1800 la caleasca. Mai mult toate ideile de promenade pietonale(foarte frumoase de altfel) se vor traduce in cresterea costului vietii in acel oras pe care il va plati in cele din urma cetateanul de rand.
      @NIX
      Mai toate tarile UE au in plan ca pana in 2050 sa ajunga neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon. Asta inseamna ca mai toate marile orase vor trebui sa reduca poluarea de orice fel. Cum cea mai simpla si populara chestie o reprezinta inverzirea orasului si „redam orasul oamenilor” mecanismele descrise de mine se vor intampla. Ca de obicei vom inlocui un rau cu un altul speram noi mai mic si vom vedea dupa. Problema mea este ca un oras care sa fie dedicat oamenilor inseamna ca la suprafata sa nu exista masini cu cateva mici exceptii, iar tu sa te poti plimba pe jos oriunde. Vrei sa ajungi undeva folosind altceva decat piciorul, mergi in subteran unde transportul eletric te va duce unde vrei tu. Cat timp exista vointa pe directia asta si vom inlocui masinile cu alte modalitati de transport mi se pare ca doar ne mintim singuri. Normal ca este scump ceea ce propun, dar asta ar trebui sa fie directia nu punem autobuze/trotinete/biciclete electrice unde mergeau inainte masinile.

      00
  34. Intrebare pentru ingineri!

    *Daca reduci viteaza de deplasare la 30 km, asta inseamna ca masina respectiva va merge in treptele 2-3 de viteza? Adica fix acolo unde consumul de combuatibil este mai mare, deci isi noxele sunt mai mari?

    00
  35. aceasta propunere in bucuresti seamana cu mema aiai cu romanii care ar face orice numai sa nu isi repare drumurile.

    impozitati dracului masinile la valoarea reala, nu pe bunicul veteram de razboi”.
    luati asigurari la scoruri reale, nu bunica.

    reparati drumurile, trasati liniile, sincronizati semafoarele, aduceti liniile de tramvai la nivel cu asfaltul.

    si in final repet si eu ca niste colegi mai sus, aplicati in mortii ma-sii legile care sunt
    acum, sau macar alea cat se poate de evidente, rosu, oprire pe avarii blocand banda/intersectia, ocuparea benzilor pentru alte directii, crosetarea.

    si daca nici dupa toate astea nu se rezolva cat de cat, puteti incepe cu chestii ezoterice de genul reducem viteza la 30 (de parca nu ar fi deja jumate din bucuresti cu limita de 30 (majorittatea covarsitoare a strazilor dintre blocuri chiar au limita de 30 si tot ce e considerat zona rezidentiala tot asa, chiar daca nu (mai) sunt mereu marcate ca atare.

    00
  36. radem glumim dar nivelul de cretinism creste.

    toata lumea cu pozitie de decizie, ca sa fie la moda preia idei interesante din VEST fara sa gandeasca sau sa incerce sa faca o analiza cu ce o sa se intample daca aplica asa ceva

    si in brasov retarzii care nu traiesc in oras sau nu au carnet, urla pe fb ca vor 30km/h, soferii sunt albii de la americani – nu mai au niciun cuvant dar o sa poata vota peste 3 ani

    ideea cu 30km/h are si parti bune si parti rele, nu poti pe o artera cu 3-4 benzi sa pui limita la 30km/h pentru ca nu ai treceri de pietoni pe care sa-i eviti cu viteza asta, insa o limita de 30km/h se poate aplica pe strazile din spatele blocurilor, pe strazile mai mici unde poate sa sara cineva dintre masinile parcate – dar asta inseamna ceva extrem de greu pentru alesii nostri – sa gandeasca cand aplica o solutie externa

    00
    • Eu stau in centrul vechi din BV. Vara este un calvar, masini din toate judetele se inghesuie sa parcheze aici (unde? ca strazile sunt mici), iar pentru ‘plimbarea de sub Tampa’ si faimoasa inghetata, avem cordoane de masini care urca ca sa coboare. Aer poluat, zgomot. Mai ales sambata si duminica vara este balamuc, se fac coloane de masini care stau pe carosabil.

      Aceleasi coloane de masini se intampla dupa 15 septembrie la ora 8 si la 14, cu bonusul ca se aglomereaza bara-la-bara tot Scheiul, toate stradutele pana la Piata Unirii. Iarasi poluare, zgomot.

      Trebuie sa intelegeti ca orasul nu e construit pentru masini si ca traiesc oameni in el.

      Daca nu vreti sa intelegeti sa folositi transportul in comun, va convingem (puteti lasa masina la periferie si lua autobuzul electric, iarna mai trageti o haina pe voi iar pe ploaie luati umbrela).

      00
    • @hash, aici depinde foarte mult de ce isi doresc locuitorii si autoritatile din Brasov.
      Vor sa beneficieze in continuare de veniturile aduse de turisti, permit accesul cu masina in oras. Vor sa aiba un oras mai liber si mai curat, dar fara veniturile din turism, interzic accesul cu masina.

      Si spun asta pentru ca Brasovul este un oras in care nu ai ce activitati sa faci mai mult de 1-2 zile daca vii in vizita. Majoritatea celor care se cazeaza acolo se plimba in fiecare zi cu masina in zonele tursitice din jurul orasului. Daca imi spui ca trebuie sa ma deplasez exclusiv cu transportul in comun, o sa ma cazez in alta localitate si probabil o sa trec intr-o seara sa beau o cafea in centrul istoric si atat.

      00
    • Inca ceva: pana duminica inclusiv puteti circula GRATIS cu autobuzul. Deci NU aveti nici o scuza sa veniti cu masina in centru daca nu locuiti aici. Autobuzele vin dupa orar, la fix, se plateste un bilet pe 50 de minute, cate calatorii vreti.

      „Transportul în comun este una dintre alternativele viabile și ecologice în municipiul Brașov, mai ales că mare parte din parcul auto este unul nou, pe foarte multe rute circulând autobuze electrice și troleibuze. Având în vedere că mulți dintre brașoveni utilizează autoturismele proprii având în minte imaginea condițiilor precare din ceea ce însemna transportul în comun acum câțiva ani, Municipalitatea a luat decizia de a le oferi tuturor brașovenilor posibilitatea să utilizeze gratuit transportul în comun din Brașov în perioada desfășurării Forumului Orașelor Verzi. Astfel, între 9 și 12 septembrie, pe toate traseele din interiorul municipiului, inclusiv pe linia 20, Brașov – Poiana Brașov, brașovenii vor circula gratuit.”

      sursa: ratbv.ro/noutati/transport-gratuit-ratbv-in-municipiul-bra%c8%99ov-intre-9-%c8%99i-12-septembrie-2021_440/

      00
    • Am scris prostii, e gratis zilele astea.

      00
    • @hash – a zis coliban ca blocheaza complet schei-ul, toti de acolo cu bus-ul de acum, centru istoric al populatiei romane din oras si ca ofera abonamente la rat pe tot anul daca oamenii isi vand masinile sau le parcheaza la steagu langa benzinaria mol in park and ride-ul ala https://www.ratbv.ro/uploads/documents/regulament-park-ride-dbb9.pdf

      asa o sa fie aer fain in schei, doar masinile de interventie o sa mai circule si posibil electricele din 2024 incolo. stai aproape ca anunta proiectul la finalul conferintelor fov

      00
  37. Nu contează cât e viteza in Paris atita timp cât noi mergem pă Paris!

    00
  38. Bine ca lucrez de acasa. Nu mai stiu astia cum sa te mai futa cand mergi la lucru.

    00
  39. Eu nu zic că e rea treaba asta, zic doar atât. Ce se va întâmpla cu economia europei (mai ales cea nemțească) odată ce lumea în orașele mari (foarte multe-n europa fiind un continent mai înghesuit în metropole ca SUA) își vor da seama că nu, n-au nevoie de mașini.

    Ce se va întâmpla cu acele milioane de job-uri din industria auto + adiacentă?

    00
    • Industria Se va converti pe electric. Deja se intampla.De exemplu guvernul german sponsorizeaza cu 1,1 miliarde euro fabrica baterii tesla berlin si se preconizeaza ca investitia va ajunge la vreo 5 milarde euro cu 2000 locuri de munca create.La fel UE are miliarde prevazute a fi acordate industriei masini electrice.

      00
    • @Dorul
      N-ai înțeles ce zic, dacă nu se vând mașini de nici un fel, la ce va ajuta că se convertesc pe electric? Că ești electric că nu, tot cu 30 km/h mergi deci scenariul e același.

      Discutăm de un mod de mobilitate care va dispărea cu totul în metropolele mari. Ceea ce repet, nu-i rău, dar nici să nu ne mințim că nu va lovi puternic în economie.

      Iar despre conversia spre electric, e o naivitate, la ce poluatoare e producția respectivă, n-avem cum să concurăm la prețuri cu China care aruncă deșeurile direct în râu.

      Nici Tesla nu degeaba și-a făcut Gigafactory în deșert, dă bine la PR să nu fie așa aproape. Și încă GigaFactory doar asamblează bateriile, nu procesează/rafinează materiile prime, că și acolo e distracție.

      Iar noi nu suntem SUA, n-avem climatul/mindsetul ăla deschis de business unde dacă n-ai de lucru, te-apuci de un business că-ți dă banca 10-20k de una alta, nici n-avem un Silicon Valley și alte chestii de genul. Nu că alea ar compensa, dar mă refer în ideea că unele industrii s-ar mai reprofila, dar nu prea au în ce.

      Ideea de bază rămâne, scoți industria construcției auto (cu toate ramurile/dependințele ei) din europa, ce facem cu golul acela?

      00
  40. revin si eu, cu o intrebare cu mult mai grea.

    cum facem sa reducem nevoia de miscare a oamenilor?

    am putea obliga work from home prin lege?
    am putea sa nu mai eliberam autorizatii de constructie pentru locuinte in zone unde nu exista spatii comerciale suficiente, unitati medicale, scolare, parcuri si orice alte utilitati mai foloseste omul?
    am putea cu aceleasi autorizatii de constructie sa cream drumuri si parcari (nu neaparat pentru autoturisme ci pentru orice mijloc de transport prevedem a fi cel mai utilizat in conditiile specifice zonei respective) care sa asigure necesarul zonei unde le construim pentru viitorul previzibil? (evident fara sa ne ramponam de alea cateva poze puse de cristi din centrul amsterdamului si torino, cu cladiri vechi si inghesuite, ca orasele alea au sute de ani si cladiri monumentale de pe cand bucurestiul era stana).

    si oare un plan de dezvoltare a orasului care sa respecte in mare aceste idei (si altele, ca nu sunt eu geniul urbanismului mondial, or fi altii mai destepti ca mine) nu ar rezolva in timp si problemele curente?
    ca nu e ca si cum bucurestiul ar fi constrans geografic de ceva (munti, mari, fluvii, deserturi). se vorbeste mai sus de hamburg, suprafata de 4 ori mai mare si populatia 3 sferturi. cum ar fi sa intinzi bucurestiul pana la ploiesti/giurgiu si la fel est/vest, pastrand populatia actuala + cea din localitatile inglobate (majoritatea fiind periurbane oricum)?

    00
    • am uitat sa zic ca poate ar trebui sa plicam ce zicea parca tot cristi, faza cu jocurile, caesar si/sau simcity?

      00
    • Nu e bine nici prea multă planificare, revenim la sistemul centralizat unde prea multă putere e concentrată în mâna a prea puțini oameni.

      Dar în același timp cred că putem pune niște reguli clare, gen la câte blocuri ai nevoie de o școală, o grădiniță, magazine, etc.

      Gen ca în SUA unde se face direct o suburbie de 30 de case, cu toată infrastructura aferentă, altfel nu se face. Dar apoi iar ajungem la case de 200k și suntem țară săracă…

      00
    • Manu, exact asta vreau sa zic. Exact asta se intampla in jocurile alea. Buold school. Si iti arata o umbra in care se albastreau casele ‘acoperite’ si in afara careia se inroseaua alea ‘ne’. Si trebuia sa faci un mozaic intreg pentru ca scolile, pietele, spitalele, sectiile de politie, conductele, toate avea raze diferite.

      Si nu ar fi vorba de ‘centralizare’. Ci doar de miste principii. Sa fie bagate in capul studentilor la administratie publica precum axiomele. Asa cum nu poti face o roata patrata, nu poti dezvolta oradul construind 15 etaje in cartier de case p+1.

      Bine, asta ar presupune si lipsa coruptiei…. Unde e oare regina de rosu…. ‘sa i se taie capul!’

      00
  41. Nu stiu de ce sunteti ca surda pe mormant cu poluarea: https://www.theguardian.com/sustainable-business/2017/jul/10/100-fossil-fuel-companies-investors-responsible-71-global-emissions-cdp-study-climate-change
    Masurile astea nu au nimic de-a face cu poluarea, cu binele cetatenilor, descongestionare. Pur si simplu au de-a face cu rapirea liberatatii de miscare. Nu-ti mai iei masina, ca nu mai are rost, oricum nu o folosesti in oras, si in concediu mergi o data la doi ani, ca nu-ti permiti, e mai simplu sa inchiriezi. Si de la a avea o masina pe care o fosesti cand vrei cum vrei si te duci unde vrei fara sa te stie nimeni, libertatea asta iti va fi controlata de altii, prin inchiriere si platire cu cardul. Pentru ca mertitati!

    00
  42. Eu sunt de acord!
    Chiar 110km/h pe autostrazi cu camere de viteza si de medie.
    Nu este nevoie de mai mult, poate in felul asta ne vom responsabiliza si vom invata sa ne planificam calatoriile.

    Pentru cei care vor zice ca „autobahn”, bosilor acolo e civilizatie, aici in romales inca e neolitic, daca e lasi „lighioanele” libere se ajunge in jungla, vezi e85.

    00
    • eu zic maxim 30/h peste tot si doar trotinete electrice maxim ca alea gen twizy, asa nu mai vin toti moldovenii si ardelenii la bucale, e aerul mai curat =))

      00
    • @Mika, E85 este o mizerie. Este inadmisibil ca una dintre cele mai circulate sosele din tara sa aiba o banda si jumatate. Si dupa ani de zile in care toata lumea s-a plans de numarul mare de accidente sa vina autoritatile si sa spuna ca este vina soferilor care nu stiu sa circule. Ca de fapt acolo nu este o banda si jumatate, este doar o banda si un acostament mai mare.
      Dar in acelasi timp Politia inchide ochii in permanenta la cei care merg pe acostament pentru ca stiu si ei ca daca s-a circula pe o singura banda soseaua ar fi blocata.

      00
    • @Nix: nu sunt de acord cu trotinele electrice la cum sunt reglementate acum.
      Nu sunt absurd, dar trebuie sa incepem de undeva, iar sa ai asteptari ca o sa facem noi infrastuctura … sa fim seriosi
      @Andrei G: da, e85 e practic cireasa de pe tortul traficului romanesc.

      00
  43. Cum adica limita de viteza? Cum adica sa nu mai ambaleze fernando interlopul masina lui de 80 de mii de eur pe Magheru?

    00
  44. „Since the beginning of April 2018, the Senate Department for the Environment, Transport and Climate Protection has imposed a 30 km/h speed limit on several main roads in Berlin that have particularly high levels of nitrogen dioxide pollution.”

    Da, și-mi bag pla in ea. Pe scurt din Caracas:

    De când, de expl., o parte din Leipziger Str. in centru a devenit zonă de 30 kmh sunt niște ambuteiaje mega, supra monstruoase. Dacă treci pe la ora 16 pe acolo mai bine-ți dai palme singur și-ți tragi șuturi în oo. În plus containerul de masurat „poluarea” este pus lângă un semafor, unde-i mereu, dar mereu ultra plin. Verzii (partidul eco) au avut dovada că-i nasol cu Co2 (btw. înainte erau mai mici valorile măsurate… Nu era ambuteiaj). Au închis și (o parte) din Friedrichsstr.. Este ravagiu printre comercianți, ca pieton ești mort dacă nu stai cu ochii-n patru să nu te calce vreun biciclist care se crede că e la Tour de France…. A, acum verzii au impus viteză max la biclă. Nu face nimic, magazinele nu mai sunt asa de frecventate și toată circulația care trecea pe acea stradă mărișoară se înghesuie acum pe lângă Geandarmermarkt, paralel cu Friedrichsstr. Este tit timpul un mare ambuteiaj.

    Poate alții au rezolvat-o mai cu cap. Deși cred că este o chestie ideologică… 😘

    00
    • pai a papat si gura lor ceva, pe langa kkt.. apoi se vor tranti de cur ca sa se mai impuna o taxa, o lege, o interzicere ca.. plm, asa-i in tenis

      00
    • Da, că nu au putut toți incapabili, toți politrucii și funcționarii de partid să aibă de muncă la constrictia aeroportului.

      00
  45. Ai plecat un pic la fenta draga Cristici!

    La Paris strazile secundare au 30 kmh, strazile principale sunt marcate la intrare cu iesirea de sub interdictie! Strazile acelea si daca ar vrea sa aibe mai mult de 30 kmh limita, tot ar fi imposibil! Este vorba numai de un marcaj prezentat pompos!

    00
    • da, la orele de varf e imposibil insa nu tot timpul e ora de varf, poti merge uneori si cu 70.. dar sigur nu dimineata dupa 7 sau seara cand pleaca toti acasa

      00
  46. Stradutele mici care dau in Champs Elisee de exemplu au 30kmh (majoritatea au masini parcate ori pe ambele parti ori macar pe una si sunt in majoritate strazi cu o singura banda pe sens. De asemenea, acestea sunt strazi unice si as adauga ca pe acestea nu exista banda pentru biciclisti dar evident nu pot stii tot orasul.

    00
  47. Cel mai bine e la americani.La astia,autostrazile nu trec pe linga orase,ca-n Europa,ci exact prin mijlocul orasului.De fapt,orasele,in interior,sint impinzite cu autostrazi.De pe care intri si iesi cind ajungi in zona unde te duci.Ca pe orice autostrada,chit ca trece prin buricul orasului,se merge cu viteza de autostrada(55-70 mile/hr,adica cam 90-120 km/h).Pentru amricani,” time is money”,nimeni n-are timp sa se tirasca ca melcul cu 30km/h.Trotuare nu exista,nu poti merge pe jos,metrou exista doar in 3-4 orase mari,masina-i baza pt deplasare.Camerele video nu-s legale,incalca “ the 4th amendment”(a fi urmarit fara incuviintare),plus incalcarea “ intimitatii personale” atunci cind ti se face poza.Oricum,legea nescrisa este de “ go with the flow”,indiferent de viteza postata.Daca viteza e de 65 km/h,toti merg cu 110(mult peste).In timp ce politaiul sta sub un pod,in masina,bea cafea,maninca gogosi si asteapta sa treaca “ rush hour”.Nici n-ar putea face altceva,se citcula pe 7-10 linii de trafic,pe sens.

    00
  48. „…La un moment dat, va înțelege parizianul că mașina e inutilă pentru a te duce și a veni cu ea de la serviciu, când ești blocat la viteză mică, că un mijloc de transport mai bun ar fi, de exemplu, o bicicletă electrică?…” – Păii… și cînd plouă?

    00
  49. am mirosi a saracie daca n-am avea masina..
    aruncati un ochi aici: https://www.youtube.com/c/NotJustBikes/videos
    in mare, discutii despre modernizarea oraselor, cu exemple pozitive sau negative.
    rezumatul? se poate, chiar si cu Bucuresti. doar sa se vrea.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.