Kia Sportage 2014 testdrive

Prin amabilitatea Kia Brașov, adică aceiași Auto Kino care se ocupă și de Subaru, m-am plimbat azi cu un Sportage în timp ce Melcul meu era la gâdilat în vederea apropiatei inspecții RAR. Mai ales că acum suntem și proprietari de SUV, testăm și SUV-uri.

Așadar, pe puncte:

  • motor de 2 litri diesel, 190 cai putere. mai puțin zgomotos decât la Megane, stă bine pe o mașină de 1,6 tone. fără probleme la depășiri sau la accelerări, am prins un lejer 180 cu ea.
  • consumul din specificații este pentru cei care merg încet. eu am avut un 10% la drum și 12 prin oraș, cu 4×4 cuplat. mașina are 4×4 care intervine când e nevoie și un mod eco care pune mașina pe 4×2 permanent.
  • comportament rutier decent, stă extrem de bine în curbe.
  • designul nu e tocmai cel mai fericit în opinia mea. nu e urât, dar nu îmi place de nici o culoare, nici la ei, nici la colegii lor Hyundai.
  • garanția este aceeași, 7 ani.
  • schimbător de viteze frumos.
  • port de iPhone și USB, pentru că suntem totuși în 2014.
  • rotița de volum la audio este destul de stupidă.
  • și cea mai mare problemă cu ea: vizibilitate redusă pentru pasagerii din spate sau pentru șofer pe lunetă. poziția e foarte bună la volan, dar luneta e groaznic de mică, iar copilul care sta pe scăunelul lui în spate nu are încotro decât să se uite la cer.
  • luminile sunt de tip follow me home, se închid la 15 secunde după ce mașina a fost încuiată.
  • exista opțiunea de cutie automată la unele echipări/motorizări, și ea costă doar 1.200€ în plus.

 

Prețurile pentru Sportage încep de la 17.000€ pentru versiunea 4×2 și de la 22.000€ pentru versiunea 4×4.

Pagina de Facebook a Auto Kino este aici.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

37 comentarii

  1. Aveau expus BRZ ?

    00
  2. Mie mi se pare foarte frumoasa, chiar imi place masina, si as da bani pe asa ceva! Acel mod 4×4, inseamna ca e defapt tot tractiune fata, iar cand pierde aderenta de obicei sub 50km/h da putere si la celelalte roti?

    00
  3. Tot nu s-au lasat de prostul obicei de a trimite in Romania sisteme audio cu radio fara RDS?

    Masina arata bine la exterior, mai putin jantele care sunt oribile. Daca nu ma insel este cea mai vanduta masina de la KIA, in State.

    Spatele este cea mai reusita parte a masinii, in ciuda problemei cu vizibilitatea. Portbagajul ala are o forma de parca cere geamantane mari si grele :D

    00
  4. La ce se da 7 ani garantie? La unele marci daca stai sa rasfoiesti si portiunile cu litere mici iti dai seama ca 7 ani se ofera doar pe hirtie.

    00
  5. Aivda Paduraru pe Kia? Ai incercat-o nitel si prin noroaie, zapada sa stim si noi ce face 4×4? 180km/h prinde orice masina normala!

    00
    • 1. nu imi place designul, mult mai simpatic era sorento, care era în cărți când căutam mașină. e mișto la kia că fac mașini funcționale, cu extrem de multe opțiuni utile incluse (usb, senzori)

      2. am făcut un offroad ușor, prin zăpadă și noroi, se comportă decent. nu e 4×4 de făcut offroad, dar se descurcă. am intrat în zapadă de 10-20cm cu ea, n-au fost probleme.

    • @vali Sorento imi place si mie dar nu se prea gaseste in oferta din RO la SH. Vreun motiv anume pentru care nu l-ai ales (in afara de lipsa oferte :) )?

      00
    • 1. tu ce ai fi ales intre sorento și forester?
      2. nu imi plac deloc suvurile inalte.

    • @vali Eu conduc o Kia si ca atare sunt f. subiectiv mai ales ca de Forester nu stiu prea multe practic si de aceea as merge pe Kia.
      Sorento e SUV clasa medie, Forester ca si Sportage sunt clasa mica deci comparatie e cumva mere/portocale.
      La preturi similare, as merge pe Sorento – mult mai spatios, ISOFix pe toata bancheta din spate, portbajag corespunzator (vs Sportage care il are totusi mic)…

      Eu ma uit dupa unul diesel, cu cutie automata, fara piele si alte nebunii dar gasesc doar pe benzina, cutie manuala cu trapa, piele, etc.. Adica fix pe invers.
      Si toate-s negre ceea ce iarasi nu imi place (preferinta mea ar fi argintiu).

      Eram curios daca ai gasit vreo hiba / dezavantaj la Sorento motiv pentru care ai renuntat la el.

      P.S. eu ma uit la Sorento 2009+ adica de cand a cand a fost ‘imblanzit’. Cele dinainte sunt populare pentru off-road ceea ce nu e cazul meu.
      P.P.S. Mda, cam toate SUV-urile medii sunt inalte..

      00
    • am zis mai sus, mie nu imi plac mașinile inalte. imi plac insă mult suv-urile crosover: asx, x1, x-trail…

  6. Zi-ne, te rog, de cutia automata. Cate viteze, cum schimba (mai ales in oras) ?

    00
  7. 92.5 … Manele FM. Si tu spuneai ca nu asculti muzica de calitate.

    00
  8. 1200 de euro e mult sau putin pentru optiunea de cutie automata? cam cat ii la alte masini?

    00
  9. Interesant. Eu chiar zilele astea discut cu un dealer pentru achiziție.
    Sunt câteva plusuri la aceasta masina. In primul rând raportul calitate/preț. Cei 7 ani de garanție sunt transferabili in cazul in care masina este vânduta. Motorizări corecte si cutii manuale foarte bine etajate. Sistemul audio Infinity care vine si cu navigație, touchscreen, bluetooth e cum spuneai si tu in linie cu 2014. Rotitele de volum mi s-au părut chiar nemtește făcute la acest model cu display.

    Ce nu sunt convins: cum spuneai si tu este vizibilitatea. Parbrizul pentru șofer mi se pare cam îngust. Chiar daca vizibilitatea din spate e foarte redusă, pentru parcare exista opțiunea de camera video spate, din nou la curent cu noile tehnologii. Nu ma gândisem la faza cu copilul ce-i drept …
    Portbagajul e modest ca dimensiuni. Display ul lucios pentru aer conditionat deloc in tema cu interiorul.

    Si nu In ultimul rând e Kia…si valoarea de revânzare va fi mică, chiar si cu cei 7 ani de garanție transferabili.

    00
    • la mine, la 1.83, mi s-a părut foarte bună poziția la volan. oglinzile sunt ok pentru văzut in spate, portbagajul incăpător (gândește-te că poti umple până sus cu bagaje). da, camera de spate e mișto, mă gândesc să imi pun și eu pe subaru.

      displayul ăla lucios zi merci că nu e pe tot bordul, ca la kuga, să îți bată soarele in el și să te enerveze la condus. nu știu de ce producătorii insistă cu el, chiar nu știu.

  10. service-ul Kia din Brasov este dubios cu o mare de soferi Martax ce isi fac revizia la maimuta!

    00
    • sunt doi importatori în brașov, auto kino și martax. ăștia sunt ceilalți.

    • Importatorul e unul singur, Kia Rom Auto, iar Brasovul are 2 dealeri: noi (Auto-Kino), si Martax, care se axeaza mult pe treaba cu taxiurile.
      Deci nimic dubios in ce ne priveste

      00
  11. La ochiometru ,plasticul de pe butoanele de inchis/deschis geamuri arata mai ieftin decat ala din care-s facute peturile de cola.

    Unde ai prins tu 180 km/h ? pe autobahn in Tulcea?

    00
  12. Sa stii ca m-ai convins 99%, tb sa mai confirm ca cutia automata are mai mult de 4 trepte si cred ca ma gindesc serios sa fie urmatoarea masina. Sora mea are Kia SW si 7 ani garantie sunt fara stelute, si-a reparat suspensia pe garantie.
    1200euro pt automata este super oferta, am dat 900 euro pe o cutie second hand plus reparatia la o masina veche, asa ca pentru una noua este super pret. Confirm ca la alte marci pretul este de la 2000 euro in sus.

    00
    • Si eu am plecat pornit pe cutie automata, dar dupa un test drive cu modelul de 2L diesel 136 CP, am ramas profund dezamagit. ‘Lag’ mare, nehotarata si imprecisa, accelerare groaie … nu stiu…nu mi-a placut si prin urmare ma gandesc la cutia manuala care e foarte faina. Ultima automata condusa a fost o Mazda 6, care are o cutie absolut superba !

      De probleme cu suspensia am mai auzit, mai ales cea pe spate. Am inteles ca dupa ceva timp se lasa.

      00
    • toate cutiile civile sunt leneșe. tu vrei sa ai sprint maxim pe o cutie făcută pentru consum, nu pentru viteza de răspuns. se poate, dar e nevoie de o cutie cu modul sport. și mașinile normale nu au așa ceva.

    • Sau sa treci cutia automata pe modul manual si atunci conduci cum vrei.

      00
  13. Da, nu caut neaparat sprint maxim. Modelul de Mazda nu avea buton de sport, dar poate ca era altfel facuta cutia. Poate ca si pe ce ai condus tu, modelul de 184 CP, cutia are o alta dinamica.

    Dar da. La o motorizare mai mica si eficienta dpdv consum nu le poti avea pe toate. Pentru motorizarile mai mici de la Kia eu as merge pe cutia manuala si nu automata. Personal preference.

    00
  14. NOU
    #34

    Arata foarte bine masina iar pretul este foarte bun, la banii astia este si noul Ford Focus intre 16.500 si 22.000 euro. Eu personal nu pot face comparatie intre cele doua, avand in vedere ca noul focus nu ma surprinde prea tare vazandu-l mai mult ca pe un facelift.

    00
  15. Am eu kia sportage 2014: cutie manuală, navigație, motor 1.7 motorină.
    Mașina e superbă, dar are și dezavantaje:
    – cutia de viteze agață prea tare la schimbarea treptelor, ceea ce este foarte deranjant.
    – ecranul navigatorului este înclinat și prea în exteriorul bordului, ceea ce face ca lumina soarelui să îl facă de neutilizat. Design slab…
    – mi-am uitat lumina aprinsă în habitaclu, și mașina nu a știut să decupleze consumatorii de curent, așa încăt am rămas fără baterie.
    – bordul este foarte înalt, ceea ce reduce dramatic vizibilitatea șoferului imediat înaintea coborârii unei pante, sau imediat înaintea ieșirii de pe o rampă.
    – consumul înregistrat de computerul mașinii este mai mic decât cel real. La a mea am consum mediu pe bord de 7.5/100km, dar în mod real am consumat 8.5 în ultimii 15000 km
    – luminile și opțiunile în bord sunt foarte simple
    -Bluetooth-ul este slab funcțional
    – motorul este prea zgomotos la 2500 turații, și paradoxal, devine mai silențios la 3000

    Avantaje sunt grămadă…
    Te obișnuiești cu luneta mică, care este mai mare decât cea de la RangeRover.
    Ai cameră video la marche arrière, sunet excelent, cutia este bine etajată, pe bancheta din spate stau lejer 3 persoane, și au loc destul la genunchi. Mai mult, pe mijlocul mașinii, denivelarea în podea pentru cardan este insesizabilă, ceea ce nu va deranja pasagerul de pe mijlocul banchetei spate.
    E mult de scris… Personal, sunt foarte mulțumit de mașină…

    00
  16. Grigore, multumesc de review. Totusi, nu e cam mica motorizarea de 1.7 diesel ?

    00
    • Simistef, nu e mică motorizarea. Mașina demarează decent, cutia de viteze are 6 trepte bine etajate, consumul real e pe la 8.5/100km,și destul de constant. Motorul de 2 litri e prea zgomotos, cei de la kia ar trebui să lucreze la aspectul ăsta.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube