Social media: pasul unu e complet. Pasul doi?

Ştii că ai băgat-o pe mânecă după ce vezi sau auzi de două companii care se laudă în prezentări sau în comunicatele de presă cu câţi fani au pe Facebook. E un final al pasului unu în prezenţa în Social Media şi, din păcate, semnalează lipsa unei strategii viitoare.

Nu mă înţelegeţi greşit, nu e nimic rău cu adunarea de fani pe o pagină. E ok. E construirea unei audienţe. E normal să dai bani ca să aduni nişte oameni cărora să le vorbeşti. Toată lumea a făcut asta. Şi pe TV dai bani ca să le vorbeşti fanilor.

Dar acum e timpul pentru pasul doi şi aici e nevoie de mai multă muncă şi mai multă strategie.

Algoritmul Facebook

Nu daţi cu pietre că am vorbit de funie în casa spânzuratului. Eh, algoritmul funcţionează cam aşa: arată tuturor celor care au dat like unei pagini câteva posturi de pe acea pagină. Dacă fanul nu a interacţionat deloc cu acele post-uri, începe să rărească şi îi arată doar pe cele care au multe like-uri şi comentarii. Dacă nici aşa nu merge, Facebook concluzionează că pagina respectivă nu e interesantă pentru acel utilizator şi nu îi mai arată deloc post-uri de pe ea.

Aşadar, orice post publicat pe pagina de Facebook trebuie să adune cât mai multe like-uri şi cât mai multe comentarii, pentru a fi văzut de cât mai multă lume. Perversitatea abia aici intervine. Facebook spune că poţi plăti o agenţie sau un copywriter ca să îţi scrie acele post-uri interesante, sau poţi plăti direct la Facebook să arate post-ul tuturor celor care au dat like. 

Conţinut pentru Facebook

Bun. Momentan oamenii care au alergat şi au strâns o audienţă se bucură cam de jumătate de an sau mai bine de cifrele astea. Avem fani, avem valoare. Încet încet vor începe să realizeze că a publica pozulici şi comunicate pe paginile alea nu funcţionează. Şi că au nevoie de strategii mai solide şi mai bune pentru a le comunica fanilor paginii de brand. Şi cum pentru reclamele de la TV merg la agenţii de publicitate, la fel şi pentru strategii de conţinut şi conţinut vor merge la agenţii de publicitate cu departament de social media.

Strategii de conţinut

Aici e uşor şi complicat în acelaşi timp.

Ideea simplă este de provocare a fanului să interacţioneze. Samsung şi Sony fac asta destul de bine: anunţă lansarea noilor produse cu texte amuzante sau cu îndemnuri la comentat. Şi textele sunt uneori atât de bune încât până şi eu comentez. La polul opus, Coca Cola pune poze cu turnul Eiffel şi întreabă ce oraş e ăla. Da, oamenii comentează, dar nu cei care trebuie.

Ideea complicată presupune o strategie coordonată de producere de fotografii și clipuri adresate categoriilor de fani ai paginii. E muncă multă, costă mult, dar rezultatele sunt dintre cele mai bune.

Cum zicea cineva, advertising is the price of being boring.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

2 comentarii

  1. Ştii care-i faza funny? Că nu cred să existe o singură companie ce activează în România care să-şi permită o echipă de social media (OK, poate cu excepţia Romtelecom.)

    Strategia de social media şi implementarea ei costă. Trebuie oameni dedicaţi care să răspundă la întrebări la care agenţia n-are răspunsuri; chestii tehnice, de regulă, sau de detalii interne, gen preţuri, oferte etc. Trebuie creatori de content pe care să-i plăteşti (fie că e copy, fie că e o imagine, fie că e un infografic.) De aia, multinaţionalele pun poze venite de la compania mamă, aia de prin SUA, care plăteşte pentru ele.

    Basically, o echipă standard de SM ar trebui să includă un copy, un designer şi un full-timer în companie, deşi ideal ar fi şi vreun fotograf care se pricepe şi la filmat. Ceea ce nu prea se întîmplă.

  2. Da, dar știi și tu de ce nu se întâmplă.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.