Social Media: “numai despre ce vând eu”

Sunt două metode de a vinde un serviciu. Prima presupune mers peste tot și insistat non stop pe serviciile tale sau ale firmei la care lucrezi. A doua, un pic mai deșteaptă, presupune captarea atenției interlocutorului (fie face2face, fie la o conferință) cu lucrurile tari și mișto care se pot face în industria în care activezi și abia apoi la final menționat, dacă mai e nevoie, că firma la care lucrezi poate face toate chestiile astea tari și mișto.

Și, din nefericire, la noi e o avalanșă de experți și vorbitori pe la conferințe care se transformă în afacerea pe care o au. Oameni cărora nu le mai poți cere o țigară sau o cană de apă fără a aduce vorba de 3 ori despre afacerea lor. Oameni care nu își dau seama cât de penibili sunt când toate prezentările lor sunt numai despre firma la care lucrează, nu despre altceva.

Și chestia asta se întâmplă și pe bloguri, cu oameni care nu vorbesc decât despre ce fac ei și nu dau link-uri și share-uri decât la ceea ce fac ei.

 

 

narcisist

“narcisist” via shutterstock

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

8 comentarii

  1. selfish. and gay. and stupid.

    00
  2. True that.

    Consider ca cea mai buna metoda de a vinde este sa te dovedesti util, sa livrezi continut gratuit si de calitate prin care dovedesti altruism.

    Recomand „Youtility” al lui Jay Baer, unde omul rezuma perfect cum te poti diferentia ca business:

    „The difference between helping and selling is just 2 letters. But those letters make all the difference. Your company needs to become a YOUtility. Sell something, and you make a customer. Help someone, and you make a customer for life.”

    Multi oameni de vanzari uita ca exista un funnel de decizie atunci cand un posibil client e interesat de o anumita solutie. Funnel-ul respectiv e din ce in ce mai lung. Nu-l mai poti agata cu hard-selling si cold calling.

    00
  3. … si cel mai trist e ca nimeni, dar nimeni nu stie, nu stie de unde, nu poate si nu in ultimul rind nu stie cu cine vorbeste. Adica analize pe modelul de consum al romanilor, vorbesc de consumul real, care reflecta veniturile reale, nu exista. Si de asta multi sunt pe linga subiect si baga-n gard chestii uneori misto, dar dimensionate la modul habarnist.
    Pur si simplu, ochelari de cal.
    Pe o strada din Galati sunt 8 spalatorii auto. Niciunul nu stie – si nici nu a facut vreodata efortul sa stie – cite masini sunt in Galati, ce trafic are pe strada, la ce ore si cine circula pe acolo si de ce. Neah. Toti repeta ca papagalii cifra data de autoritati, care da inmatricularile pe judet pe o perioada oarecare. In plus, ii injura pe aia care trec si nu intra in pravalia lor.
    Samd.
    Si daca la privat e habarnismul asta, la stat e si mai si.

    00
  4. fineț?! ai unul pe blog arond zoso

    00
  5. Ce e și mai trist este că nici măcar nu fac efortul să formuleze reclama spre firma lor într-un argument prin care să-ți arate cum pot ei să te ajute într-un mod real.
    E doar o reclama în gol de genul: ”Suntem cei mai tari din domeniul nostru” însă nu depun minimul de efort să te analizeze puțin înainte și să încerce să-ți vândă un serviciu ori produs care chiar să te ajute să-ți rezolvi o problemă pe care o ai.

    00
  6. Înteleg că oamenii cred că am luat bani pentru articolul de azi de la Unicredit si probabil m-am umplut de bani si de la BRD când am scris despre aplicația lor de mobile banking :))

    00
  7. @Haivas: asa, deci cat ai luat?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube