Idee: serpentine și coborâre

Oare ar fi greu să facă două benzi la coborâre, una pentru TIR-uri, una pentru mașini rapide, și să rămână serpentinele actuale doar pentru urcare?

20140723024633143 f

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

30 comentarii

  1. prea ieftin

    00
  2. La ce bun o banda in plus de ”viteza” cand pe zonele astea de drum exista limitare la 30 km/h?

    Cum iesi din casa cum iti vin idei crețe.

    00
  3. s-a dovedit că e chiar imposibil de abordat orice soluție …după apogeul ingeniozității-simoniacofile berceniene…

    00
  4. La noi, in secolul 20 se asfaltau drumurile de caruta si le ziceau sosele, in secolul 21 se fac autostrazi pe unde sunt terenurile alora de trebuie expropriati, de arata autostrazile ca niste EKG -uri ale unui bolnav cardiac, si tu vrei chestii logice. :)))) Rezolvarea logica a problemei de mai sus este o autostrada care sa preia fluxul principal de trafic si pe acolo sa mearga doar cei care au chef de plimbari intre Brasov si Predeal si pe care nu ii deranjeaza 10 kilometri de serpentine.

    00
  5. Orice se poate face, dacă ai suma potrivită de bani și, în cazul de față, ceva voință. Cât de inutil este acel ceva… asta-i altă discuție. Soluția nu ar fi benzi mai multe la coborâre/urcare ci un drum de mare viteză (zi-i autostradă, dacă vrei). Viteza de proiectare a serpentinelor, mai ales din cauza razei mici a curbei principale (NB – nu e arc de cerc, că am fi zburat cu mașina în decor), este destul de joasă… iar ca să o crești trebuie mărită corespunzător raza. Ei… să te ții atunci provocare atât ca temă de proiectare cât și ca alocare bugetară.

    00
  6. Da pe unde umbli si ce-ai facut ieri de n-ai pus nimic ? 🙂

    00
  7. faraoane, iti dai seama cate spagi si comisioane inseamna asta?

    00
    • nu mă deranjează dacă s-ar face 🙂

    • Pai daca nu te deranjeaza, nu trebuie decat sa astepti. Pe acelasi gandire, la noi se fac si acum autostrazi la viteza melcului. Ce importanta are ca deschidem doar cate 100 km pe an si ca sunt platite de 3 ori.

      00
    • vali petcu
      dar daca de comisioanele alea s-ar reabilita soseaua cate o luna de 3 ori pe ani te-ar deranja? ca aici e problema, e usor de facut o sosea dar dupa aia idiotii o inchid cate o luna pentru o amarata de crapatura.

      00
  8. De ce nu 2 benzi pe urcare? Cei cu masini puternice pot depasi mai usor astfel. Sau poate imi scapa ceva?

    00
  9. Eu le vreau în special la urcare, dacă sunt și la coborâre, cu atât mai bine. În special la urcare pentru că, deși nu am mai mult de 150 CP, nu am întâlnit rampă în România pe care să nu o pot urca accelerând în treapta a 3-a – și asta înseamnă că pot urca de la 40 km/h la 100 – 110 km/h pe orice rampă din RO (exemplificativ, testat Transfăgărășan, Transalpina etc.)

    Dar ce spunem amândoi înseamnă să ai drumuri cu 4 benzi pe cele mai dificile forme de relief din RO… te crezi în DE? Vrei, cumva, să le numești SchnelStrasse?

    00
  10. Vorbeste cu Sova. El pune in practica astfel de idei

    00
  11. dar daca tot vorbim de fantezii cu drumuri de ce nu gandim ca s-ar putea face un tunel care sa taie direct traseul fara a mai trece prin patru „ace de par”… ar ramane si drumul cu serpentine ca drum secundar pentru pasionatii de raliuri sau cei care doresc sa parcurga drumul old school style 🙂

    00
  12. Nu am cerut niciodata chiar autostrazi in Romania pentru ca vorbin de ceva SF, dar macar ar putea sa faca ca in Germania, mai adaugi o banda la soselele cu 2 benzi si pui alternativ cate 2 benzi pe sens, sa zicem la 10 km schimbi.

    00
  13. citind comentariile… chiar nu s-a prins nimeni ce a vrut zoso sa zica? macar „lx” si-a lasat imaginatia sa zburde si era pe aproape cu precizarea ca un camion obosit nu iti urca rampa aia in drept (de aia a si zis zoso ca doar pe coborare iar pe urcare sa ramana serpentinele actuale).

    00
  14. intr-o tara normala trageau un tunel, puneau o taxa de cativa lei si lasau serpentinele pentru turisti, localnici si saraci

    00
  15. Trebuie sa te gandesti si la capacitatea de franare a masinilor la coborare. Pt un camion >20T poate sa fie un efort semnificativ daca inclinatia este prea mare. Pt o panta cu inclinatia de 10′ la un camion cu masa=20T, necesita o forta de franare echivalenta cu 3.5T (*g).

    00
  16. In California drumurile de munte cu multe serpetine au din loc in loc la urcare si coborare a doua banda ( 100-400 de metri) pe care se pot retrage masinile care merg incet . Nu stiu daca in zona de care vorbesti tu se justifica inca o banda dar o solutie mult mai ieftina ar fi adaugarea unei benzi din loc in loc astfel ca tirurile si masinile care merg incet sa poate trece pe acea banda.

    00
    • e prea scurtă distanța pentru a putea face așa ceva. și șoferul român nu lasă tirul să reintre in trafic.

  17. sunt indecis

    00
  18. Ne grabim cumva???

    10
  19. @s4finla chestia asta cu refugiul e prevazuta si in stasurile romanesti. la drumurile cu panta longitudinala mai mare de 10 la suta (parca) trebuie prevazute statii de odihna

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube