BMW seria3 F31 diesel testdrive

Pentru ca masina mea (Audi A4 B8, 1.8 TFSI, multitronic/CVT) cam imbatranise – implinise 10 ani si 220000 km – am inceput sa caut o alta masina. Dupa cam o luna de cautat si comparat diverse modele, noi sau putin rulate, japoneze, franceze sau germane, mi-au cazut ochii pe un BMW seria 3, F31 diesel. Nu-mi place mie dieselul, dar hei, daca neamtul il vinde cam cu 30% mai ieftin decat un benzinar echivalent, imi schimb si eu rapid preferintele. Deci diesel, 318d. Initial ochisem un 320d, dar se vanduse. Ghinion. Am luat masina direct de la BMW Dresda, ca deh, o fi masina rulata, dar vreau garantie si vreau sa fiu sigur ca nu e manarita de vreun samsar.

Dotari:

Ba, multe. Mi-au pus aia pe contract toate dotarile, umpleau o pagina A4 si jumatate. Nu le insir pe toate, dar gasesc foarte utile urmatoarele:

  • bluetooth (cred ca toate masinile de 2-3 ani au asa ceva)
  • navigatie
  • cutie automata
  • faruri adaptive
  • portbagaj automat
  • cruise control

Dotari asa si-asa (pentru mine):

  • scaune incalzite
  • clima “bizonica”
  • sunroof
  • sistem start/stop
  • poti s-o descui/incui/dai flash/claxon/ventilezi din aplicatie pe telefon.
  • tot din aplicatie poti sa-i trimiti sistemului de navigatie adrese
  • poti localiza masina din aplicatie

Dotari utile ca igrasia (pentru mine):

  • head-up display
  • touchpad
  • client de email/news feed (cu Connected Drive, contra-cost, abonament anual)

Minusuri:

(in comparatie cu vechiul meu Audi A4)

  • diesel, frate, e simtitor mai lenesa, orice ar zice fanii dieselului.
  • directie mai grea (pe loc).
  • volan mai subtire (volanul de la A4 se simtea extrem de misto in mana).
  • oglinzi retrovizoare mai mici (alea de pe A4 parca-s de microbus, enervante initial, dar extrem de misto dupa ce te obisnuiesti cu ele).
  • n-are roata de rezerva (de ce e asta un minus, e o discutie separata).
  • suspensii mai tari (scutura mai tare) dar e posibil sa fie din cauza anvelopelor run-flat.
  • cutia e automata traditionala, cu convertor de cuplu, (mult) mai lenesa decat un DSG sau CVT.
  • nu stie Android Auto sau Apple Car Play. Deh, BMW, nu cred ei in aplicatiile Satanei.
  • frana de mana manuala.
  • dealeri oficiali de cacat (cel putin pe unde sunt eu), si sunt bland cand zic asta.
  • DIESEL!!!

Chestii meh (nici bune nici rele):

  • Head-up display-ul e mai mult o chestie pe care s-o arati la prieteni. Iti afiseaza niste chestii, cum ar fi limita de viteza, viteza ta, niste informatii de la navigatie, dar e mai mult o chestie cu care sa te lauzi la altii.
  • sunroof-ul nu e cine stie ce smecherie. O sa-l tii mai tot timpul inchis pentru ca nu vrei sa fii deranjat de zgomotul aerului, sau pentru ca e cald si e mai bine cu AC.
  • consola multimedia are 8 butoane pe care le poti programa ca shortcut-uri pentru chestii. Le-am setat pe fiecare in parte si apoi am uitat de ele.
  • culoarea portocalie in bord pe timp de noapte. Rosul de la audi e muuult mai misto.

Plusuri:

(fata de o alta masina din aceeasi clasa, ca n-o comparam cu Dacia Liberta)

  • prima senzatie cand o conduci e… ceva fenomenal. O fi din cauza tractiunii pe spate, o fi din cauza ca A4 are motorul (deci vo’ cateva sute de kg) atarnand in fata puntii de fata… nu stiu. Dar e MULT mai misto de condus decat un A4. Sau A3. Sau Jetta. Sau Passat. Sau Opel. Sau Lancer. Sau, ma-sa, orice alta masina condusa de mine. Sta extrem de bine in curbe, e absolut o placere s-o conduci pe un un drum sinuos de munte. Cand am luat-o, pentru ca sunt cu capul in nori si am uitat sa cumpar vigneta din timp, odata ce-am iesit din Germania am iesit de pe autostrada, intr-o zona mai muntoasa. In momentul ala m-am indragostit de masina, a fost ceva la modul “WOW!”
  • farurile adaptive de la BMW sunt extrem de misto si nu pot pune in cuvinte cat de misto sunt. Dar poti sa-ti faci o idee aici.
  • oglinda din dreapta “coboara” cand o pui in marsarier. O chestie atat de banala incat ma intreb de ce nu e standard pe absolut orice masina mai noua de 10 ani.
  • e break, dar o chestie absolut fenomenala e ca poti sa deschizi doar geamul de la portbagaj, daca ai ceva marunt de aruncat/luat de acolo. Si asta ar trebui sa fie pe orice masina.
  • masina iti spune detaliat cand e urmatoarea revizie, cand trebuiesc inlocuite placutele de frana, cand ai schimbul de ulei, chestii dinastea. Ba chiar poate face direct programare la service. Iarasi, de ce chestia asta nu e standard pe orice masina?
  • daca cumperi pachetul BMW Online, navigatia poate cauta pe google hoteluri, restaurante, puncte de interes, etc. Nu mai stai sa cauti pe telefon adresa hotelului unde vrei sa ajungi, apoi s-o bagi in navigatie si sa nu gaseasca adresa corecta pentru ca n-ai facut update la harti si asa mai departe.
  • recunoaste unele semne de circulatie, cum ar fi limita de viteza. Nu stiu cum e pentru altii, dar pentru mine e mana cereasca.
  • Real Time Traffic Info (nu TA). Contra cost, dar nu-i o avere (parca 60 de euro/an) si merita fiecare cent.
  • Extrem de silentioasa. Fiind diesel, ma asteptam la zgomot de tractor, dar nu-i cazul.
  • Accelereaza destul de repede si lin. Nu-ti dai seama cand ajungi la 160. Totusi, repet, e mai lenesa decat una benzinara.
  • Servodirectie asistata electric.
  • Schimbatorul de viteze e un joystick. Bai, ce e lucratura asta a diavolului, se poate si fara un levier care prin diverse parghii misca chestii in cutia de viteze???
  • Voice recognition surprinzator de bun, desi nu intelege/recunoaste comenzi gen “Drive me home”. Dar nu se incurca cand ii spun “Call beibi”.
  • Hands-free bluetooth extrem de bun. La alte marci (nu vreau sa spun Renault) mai bine ar lipsi, la BMW nu toti isi dau seama ca vorbesc din masina.
  • Comfort… Bai, conduci 500 de km si dup-aia parca ai vrea sa pui muzica favorita si sa mai bagi cateva sute de km.
  • Consum… BMW se lauda cu 4.1 la suta. Evident ca depinde de modul in care conduci, dar daca e vreunul care crede ca e imposibil sa faci 4.1 la suta in conditii reale, eu ii propun sa facem un targ: daca pot sa dovedesc ca am avut consum de 4.1 la suta dupa 100+ km (viteza medie 88km/h), isi taie un coi si si-l mananca?
  • iDrive e intuitiv si usor de folosit.
  • Agenda telefonica nu e incurcata de faptul ca o groaza de aplicatii de cacat (WhatsApp, Viber, Facebook, etc) dubleaza numarul contactelor din telefon (in Audi la un moment dat aveam cate 4 contacte pentru aceeasi persoana, pentru ca fiecare aplicatie de rahat considera ca e normal sa-si faca setul ei de contacte, pentru ca fuck logic).
  • asta e o chestie subiectiva, dar arata intr-un mare fel.

Acu, pentru aia care nu s-au plictisit inca, sa dau niste detalii despre cum am ajuns sa iau masina asta: cum am scris la inceput, masina mea imbatranise frumos si parca n-as fi vrut sa fiu eu ala care baga bani in ea ca s-o tina in stare de functionare. Initial m-am gandit la una noua, desi ma apuca amokul cand ma gandesc cum se devalorizeaza o masina noua. Dar mi-am zis sa ma uit la ceva masini noi. Imi place cum arata noul Hyundai i30, asa ca m-am uitat sa vad cum sta treaba cu Hyundai, mai ales ca se laudau ca un i30 incepe de pe la vo’ 12000 de euro, aproape moka. Pai incepe de la 12000 de euro in varianta de baza (care are cam toate dotarile ce ma intereseaza pe mine) dar cu un motor lesinat vai steaua lui – 100 de cai sau p-acolo. Ok, zic, hai sa vedem cum facem sa punem un motor mai mare. Se poate, np, dar nu pe nivelul minim de echipare, trebuie un nivel superior de echipare: + 4000 de euro. Si apoi inca 2000 de euro pentru un motor cat de cat decent. Si asta fara cutie automata. Mkay, pass, ce gluma e asta? Avantajul (teoretic) al unei masini noi e taman faptul ca o configurezi cum vrei tu, dar se pare ca nu.

Ok, ma uit la Toyota. Misto masini daca ai ajuns in situatia in care ai decis ca ai trait destul si nu mai conteaza ce se intampla de acum incolo, ca altfel iti vine sa te sinucizi cand te urci in masina si ai parte de bordul ala frumos ca o balega de vaca. Plus ca au practic doar 2 modele – Auris si Corola, ambele urate cu spume (parerea mea, nu dati cu parul).

Hai sa vedem Mitsubishi Lancer, ca tot il conducea Vali Porcisteanu, deci o fi misto. Misto masina, surprinzator de ieftina (12000 de euro) dar p-aici se vinde DOAR cu motor de 116 cai si cutie manuala. Banuiesc ca apoi se plang ca nu vand destule masini.

Mai e Honda. Dar vand doar Civic, NSX si CV-R. La Civic daca bagi o configuratie mai de doamne-ajuta aproape ajungi la pret de Audi/BMW. De NSX nu vorbim ca n-are rost, SUV nu-mi trebuie. In aceeasi situatie e si Mazda.

Skoda. Aia care au avut ocazia sa compare VW Jetta cu Skoda Rapid pot sa spuna de ce nu Skoda. N-am nimic cu marca, sunt ok, fac masini decente, dar nu. Mai ales ca multe sunt cu un motor lesinat de 100 de cai.

Dacia. Nu.

Si asa am ajuns (din nou) la concluzia ca mai bine o masina rulata, de cativa ani, luata direct de la dealer, cu garantie si toate cele; partea misto e ca BMW are in Germania dealershipuri proprii, adica nu e Gheorghe s.r.l. dealer autorizat. Iti dau masina cu garantie (in toata Europa), garantat nu e facuta din bucati, reparata dupa o dauna totala sau cu km dati inapoi. In plus, iei o masina de 2-3-4 ani la 50% – 25% din pretul initial. Bun, or sari unii sa-mi explice cat de misto e sa dai prima besina in masina ta, dar pentru mine conteaza mai putin lucrul asta si conteaza mai mult ca dupa 3 ani, chiar daca nu mai iau nimic pe masina, tot am pierdut mai putini bani decat daca as fi luat-o de noua si as fi vandut-o dupa 3 ani la pretul pietei. Ca pana la urma masina e o cheltuiala, nu o afacere, ca nu-s taximetrist.

In loc de incheiere, dupa 2 luni si 7000 de km cu masina asta, sunt aproape sigur ca urmatoarele masini vor fi tot BMW. Si zic aproape sigur pentru ca ar fi o sansa ca urmatoarea masina sa fie Tesla.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

129 comentarii

  1. La 15 mii am fost in locul tau. Am ales un seria 5 f11, adica break, multe optiuni, 180k km germania, 4 ani vechime, fara garantie. In 2.5 ani am bagat in ea doar 2500 lei EGR, in afara de revizii. Eu zic ca merita!
    Si acum sa apara toti cu basini, suedeji, distributie, etc…

    00
  2. Ai zis ca e un minus lipsa rotii de rezerva și ai zis ca zici mai multe.

    …după care, ai zis ca ai run flat, deci de ce ai avea roată de rezerva? :)

    In rest, e normal sa fii subiectiv. Personal urăsc roșul de la Audi și prefer portocaliul BMW.

    Hud-ul e relativ util. E mișto navigația pe el, afișajul, dar păcat ca hărțile bmw nu se vor compara niciodată cu ceva real-time gen Waze sau GMaps. In schimb îmi place ca pot sa „scrollez” prin melodiile de pe telefon (Bluetooth) prin HUD.

    Chestia cu oglinda o are și Audi, dar nu e la fel de intuitiva și mai greu de „descoperit” (dacă este activa): https://www.audiworld.com/forums/a4-b9-platform-discussion-212/mirror-parking-assist-curb-avoidance-2948668/

    Mi se pare normal sa ți se para puturos un 318d, e o mașină grea în comparație cu altele, cu un motor relativ mic (pentru un bmw). Exista și diesel-uri „sprintene” :)

    • Am zis ca-i o discutie separata, pentru ca opiniile sunt foarte impartite. Dar cum vad eu lucrurile:
      Ai run-flat si faci pana. Poti sa mergi maxim 50 de km cu 50 km/h. Teoretic ar fi destul, dar daca ti se intampla asta noaptea, trebuie sa ai mare noroc sa gasesti o vulcanizare/ceva deschis in aia 50 de km sa-ti rezolve problema. Cu roata de rezerva dinaia ingusta, poti sa mergi mult si bine (ma rog, cu max. 80 km/h)

      HUD-ul nu ma incanta atat de mult. Toate informatiile de acolo pe aveam la Audi pe display-ul dintre ceasuri. Informatiile de la navigatie (cu o mica schema a intersectiilor) sunt ceva mai utile decat la Audi.

      Nu stiam de chestia cu oglinda la Audi. Si cica merge si pe B8. Bai, dupa 6 ani cu masina aia sa mai descoperi chestii la ea… o.O

      Mi se pare lenesa in comparatie cu A4 ala… relativ aceeasi greutate, 17 cai diferenta.

      00
    • @Sabotor conduc runflat-uri din 2011. Cu Bridgestone runflat poti merge cam 80 km la 80km/h. Sau sun BMW sa vina cu platforma.

      00
    • Intrebare de neofit: daca un binevoitor iti gaureste anvelopa din lateral, run-flat-ul ajuta la ceva?

      00
    • Runflat-ul este pe principiul efectului Placebo, conferă liniste, dar este posibil să nu te ajute. După două evenimente (pene) pe drumuri de macadam , concluzionez urmatoarele (utilizez runflat din 2013 / Continental si Bridgestone):

      Contra
      – Runflat-ul este o anvelopa de unică folosință. După 15 – 25 km de mers pe pana (in cazul meu) s-a „tocat” pe interior. Rezistența pentru 80 km este in teorie, la distanțele menționate, masina a inceput sa tremure/valseze (viteza de max. 30km/h). Cand plătești 800 -1000 lei pe o anvelopa, nu prea esti bucuros sa o arunci dupa o banala înțepătură.
      – Rigiditatea lor devine deranjanta, în special în cazul celor de iarna

      Pro
      – Te scot din necaz, putând să ajungi în prima localitate, indiferent de cat de tăiat este cauciucul (chiar si la tăieturile exterioare)

      Eu voi renunta la ele, urmand sa imi cumpăr un compresor bun ( cele obisnuite nu sunt capabile sa umfle de la 0, o anvelopa mai mare de 17′), sa utilizez solutie care sa asigure autovulcanizarea, dar si o roată de dimensiuni reduse (in cazul comediilor, ieșirilor in zone izolate).

      00
  3. Probabil cel mai bun review de pe zoso la mașini?
    Am citit cam în diagonală, dar cât ai dat pe ea, ce an e și câți km?
    Euro 6, are DPF Sau SCR? Câți cai?
    Am căutat și eu o vreme F31 benzină, cea mai bună pe care am găsit-o era un F31 cu motorul de 1.6 de 136 cp, am rămas surprins cât de bine trage chichineața aia de motor, era 16700 parcă din 2014 cu vreo 80k km.
    Chiar mi-a plăcut mult mașina, din păcate reprezentanța mi-a evaluat Golful 6 pe care am dat 10k în 2015 la 2500 de euro! (deja Dieselgate) așa că am zis pas.
    Dar intr-o zi o să-mi iau și eu, acum bălesc la un F34 mai mult decât la F31.

    00
  4. Mi se pare ca lipsesc detalii importante: an/km/pret.

    00
  5. Oglinda din dreapta „coboara” si la Audi, trebuind doar setata 😉. Ma bucur ca mai sunt si iubitori de „nemtoaice” nu numai japoneze prin bula asta 😜.

    00
  6. Are 143 cai, din cauza asta e mai „leneșă” decât audi 1.8 tfsi 160 cai, iar cutia aia schimbă mult mai repede și e mai bună decât cvt și dsg la un loc.

    00
    • Si fiabila….

      00
    • Nu schimba mai repede ca un dsg da convertizoru ala face totu. Pe mine la.dsg ma dispera ca zici ca eramanuala ( ca este defapt).
      Mult mai fiabila…zf-urile.sumt recunoacute pt asta

      00
    • Schimba sesizabil mai incet decat DSG, iar cat de inceata e fata de CVT n-are rost sa discutam, ca la CVT totul se intampla instant.

      La aceeasi greutate si 17 cai in minus, e lenesa ca e diesel, nu din cauza ca-i lipesc niste caluti. In plus, A4 ala are 10 ani si 220k km, sunt sigur ca au mai fugit niste cai de acolo.

      00
    • Si eu m-am oprit din citit tot la aceeasi aberatie a autorului cum ca „cutia e automata traditionala, cu convertor de cuplu, (mult) mai lenesa decat un DSG sau CVT.” Se vede ca nu prea a mers cu cutii automate.

      00
    • Efectiv in prima linie a articolului e scris ca vechea mea masina e cu cutie automata (CVT) si totusi, nu esti singurul care deduce ca n-am condus vreo automata in viata mea. Pai, ok, ce pot sa mai zic….

      00
  7. Nu ai zis daca e cu displayul ala mare. E ceva diferenta.

    Heads up displayul face toata caterinca daca ai si optiunea de distanta fata de masina din fata. Pe autostrada pui cruise control pe ceva absurd gen 200+ si te tii dupa cineva.

    Tot zici ca e lenesa. Daca ai fi condus un 320d sigur mai strangeai din buci pana gaseai unul. Daca dadeai si de unul xdrive…

    Farurile adaptive sunt fff misto daca ai mare grija sa nu faci vreun accident lejerut si sa te scapi de 1000+ per far.

    00
    • Casco.

      Masina de 40k eur (cumparata second cu 15k) si nu iti permiti un casco.

      00
    • Astept galagia de minusuri, dar nu cred in casco. In circa si ani si sute de mii de km de cand am permis nu am avut casco. Si daca as fi avut as fi platit mult, mult mai mult. Casco e bun, chiar obligatoriu daca nu iti permiti sa dai banii pe reparatii (iti permiti masina scumpa, cum zici tu) sau nu esti sigur pe condusul tau. Eu nu am avut niciodata si consider ca m-a facut sa conduc mai responsabil. A durut cand a trebuit sa dau banii pe faruri, dar tot sunt departe rau de cat as fi dat daca plateam casco in toti anii de cand conduc.

      tl;dr casco e bun daca nu ai bani pt reparatii si/sau conduci prost

      00
    • In prima poza se vede ca are navigatia profesionala (mare)

      00
    • @AdrianQ acum am vazut. Si e si varianta cu touch pe rotita.

      00
    • siii acuma imi apar doar reclame la seria 3 de pe mobile.de

      dar mai incerc o data: casco e f misto daca nu ai bani pentru ce iti cauzezi si/sau conduci prost. cand nu ai te forteaza sa conduci mai responsabil daca poti. dar pe termen lung e japca.

      00
    • Casco… inca n-am, pentru ca sunt in niste „meciuri” cu compania de asigurari la care am avut pana acum asigurare. Dupa ce mi-am luat masina, m-am dus tot la ei, ca deh. Si mi-au trantit o chestie gen 500 de euro pe an doar asigurarea obligatorie cea mai ieftina (adica cu max. 1.5 milioane de euro despagubire pentru daune materiale, max. 1.5 milioane de euro despagubiri pentru vatamari corporale, da, p-aci sunt mai multe optiuni la asigurarea obligatorie) in conditiile in care altii de 500 de euro pe an au asigurare obligatorie + Casco. Mie pentru Casco mi-au zis ceva gen 1700 de euro pe an si nu include asigurarea obligatorie. Pai sa-i felicit pe ei si tot neamul lor. Mi-am facut deocamdata doar obligatorie pe 3 luni (180 de euro) ca p-aici nu poti inmatricula masina daca n-ai asigurare, iar acum discut cu niste brokeri de asigurari, sa vedem ce-mi ofera astia.

      00
    • 500 de euro pe an Casco la BMW de 16 mii? poate daca promiti ca iesi cu ea numai in duminicile in care apare un curcubeu la ora 10 fix.

      00
    • @Anda
      1. Nu, ci la o Octavia de 20k de euro
      2. Înțeleg că la BMW casco poate sa fie mai scump decât la Octavia, dar da-o-n mă-sa de treabă.
      3. Cat și zice tu că ar fi prețul normal pentru casco + asigurare obligatorie, că mie mi se pare cam mult 2000+ euro pe an. Nu-i Bentley, totuși.

      00
    • BTW, niste detalii special pentru aia cu

      Masina de 40k eur (cumparata second cu 15k) si nu iti permiti un casco.

      calculul ce mi l-au facut la casco (aia 1700 + 500 euro asigurarea obligatorie, deci 2200 de euro pe an) e pentru casco cu participare 10%, minim 400 de euro. Adica in caz de ceva, daca costul reparatiei e 2000 de euro, eu trebuie sa sar cu 400. Daca costul reparatiei e 4000, eu trebuie sa sar cu 400. Daca costul reparatiei e 10000, eu trebuie sa sar cu 1000. Boon, mai este casco cu cota 5%, dar e si mai scump, evident. Toate astea in conditiile in care eu teoretic am bonus maxim, ca de 12 ani n-am fost implicat in nici un accident. Acum, m-am uitat cat ar costa casco in Austria, unde asigurarile sunt mai scumpe…. si pentru aceeasi masina, pretul incepe de la 1600 de euro pe an, considerand bonus 0. Asa ca, inainte de a sari de cur in sus ca „masina de x euro si comenteaza la casco”, hai sa scoatem un pic capul din cur, ca daca iti iei masina de x euro nu inseamna ca trebuie sa fii orb cand vine vorba de preturi mult exagerate si sa arunci cu banii de parca cresc pe garduri.

      00
    • Niste completari legate de Casco:
      Dupa discutiile cu brokerul de asigurari, am primit oferta de 200 de euro pe an asigurare obligatorie, cu limita de despagubiri 4 milioane de euro pentru pagube materiale, 4 milioane pentru vatamari corporale, include asigurare pentru geamuri, asistenta legala (daca am nevoie), platforma si alte chestii. Casco e 500 de euro pe an, deci in total ajunge la 700 de euro pe an. Acum, daca eram cu capul in cur si ma aruncam la oferta primita de la compania mea de asigurari, ca deh, masina de x euro si deci trebuie sa-mi permit, plateam ca fraierul de 3 ori mai mult. Ma rog, poate in Romania asta o fi un stil de viata, sa se vede bogatia, da’ eu am grija cum/pe ce cheltui banii munciti de mine, ca nu mi-au cazut din cer.

      00
  8. Acest model e din aceeasi catogorie cu Octavia si Golf, insa incapatoare pe jumatate. Practic cum am urcat in masina am si spus pas. Fiind kombi, te atepti la un portbagaj incapator, insa si un Logan are portbagaj mai mare. In fata iarasi nu e loc, de la consola centrala supradimensionata din cauza tractiunii spate.
    Daca tot ai luat diesel, probabil pentru bani mai putini gaseai si Octavia sau Superb RS sau de ce nu Golf sau Passat, care n-au motoare lesinate.
    Apropo, BMW tocmai a anuntat ca apple play va fi de acum incolo pe baza de abonament, 80 de dolari pe an:
    https://www.caranddriver.com/news/a15530125/bmw-to-treat-apple-carplay-as-a-subscription-service-and-charge-customers-an-annual-fee/

    00
    • Pe bani mai putini Octavia RS, zici tu. Din 2009, poate.
      Nu mă interesează atât de mult puterea, e suficientă. Ziceam că-i mai leneșă in comparație cu mașina veche, nu am scris că-i atât de leneșă încât îmi vine s-o vând. Nu mă dau pe circuit, n-am patima liniutelor, nu mă oftic daca nu plec primul de la semafor. Mă interesează să pot face depășiri fără emoții, și pot.

      M-am uitat și la un Passat, 1.8 tfsi 180 de cai. Dar era rezervat, practic chestia asta m-a împins către BMW :))

      00
    • Seria 3 din aceeasi categorie cu Golf? Wtf?

      00
    • @Driver, ok, te-am inteles toti, suferi grav de sindromul VAG, sindrom de care sufera 70% dintre romani…

      00
    • De bani mai putini luai o masina mai proasta. Thank you, Captain Obvious!

      00
  9. Si eu sunt tot undeva pe acolo.. dupa ce m-am uitat la tiriac (a klass sedan cu mbux) , mazda (3 sedan sunt frumusele), am ajuns la Bavaria. am testat noul 3 sedan (care arata mai bine decat cel vechi) si seria 4 gran coupe (practic seria 3 vechi pe alta caroserie).
    nu prea mai am chef de celelalte care sunt ori slab echipate prin ce gasesti in stocurile romanesti, ori plictisitoare. Problema e ca nici la BMW nu prea sunt stocuri decente si trebuie sa astepti si dupa cele pe care le au in stoc.

    iar eu nu vreau sa dau banii azi si sa conduc peste 3 luni. Cred ca o sa ajung si eu cu un bilet dus de avion pana in Stuttgart sau Frankfurt, gasesti masini cu echipamente mult mai bune. aici nu gasesti una cu camera 360.

    De precizat la Cruise Control ca nu toate au functie Stop&Go, majoritatea sunt doar cu franare.

    ar fi un articol interesant despre pasii pe care i-ai facut si experienta ta in a aduce masina aici (da, stiu are buhnici tutorial, dar are 8 ani vechime).

    00
    • Nu se prea aplica, ca nu stau in Romania. Dar in principiu:
      – mers la BMW sa iau masina; aia mi-au dat toate actele de care aveam nevoie
      – intrebat „boss, cum e cu numerele de export?”
      – ala de la BMW mi-a zis „Follow me, I know de way
      – m-a dus la un birou care da numere temporare. Acolo m-a intrebat pe cat timp vreau (5 zile=190 de euro, 15 zile=220 de euro, 30 de zile=250 de euro)
      – 15 minute mai tarziu aveam numerele si asigurarea
      – ca s-o inmatriculez unde stau m-am dus la echivalentul RAR, am facut asigurare, apoi la serviciul inmatriculari au facut ce au avut de facut si o saptamana mai tarziu mi-au dat numere, talon, CIV

      00
    • Felicitari pentru masina! Eu am condus una ca asta intr-un weekend prelungit, am inchiriat. Mi-a placut cat de usor se conduce, insa nu am indeajuns spatiu pentru familionul meu. De curiozitate, poti sa spui in ce tara stai?

      00
  10. Arata foarte bine,totusi daca ti se pare lenesa o poti duce la 184 cai ca la un 320d

    00
    • Este acelasi motor. E din soft. Sepoate resofta

      00
    • si in plus ajuta si la fiabilitatea motorului si a transmisiei :/

      00
    • Toate masinile mele cele care au avut turbo au avut soft facute. Nici o problema c anu mergei cu ele la raliu, chiar e maibenefic pentru turbina uneori ca se curata maiusor nu stai cu ea plina de funigine ca mergi subturat, ceea ce majoritatea dizelarilor fac.
      Ce legatura are transmisia? E aceiasi pe toate masinile si de putere mia mare.

      00
  11. >volan mai subtire
    Volanul perfect il gasesti in pachetul M

    00
  12. La Hyundai e mai ciudat sistemul. Sunt nivele predefinite de dotari si nu poti configura in detaliu fiecare optiunie. Daca se intampla sa fi multumit cu ce au ei in pachetele alea, deal-urile sunt chiar foarte bune si masina ti se livreaza in timp record fata de alte marci.

    In locul tau m-as fi uitat si la Kia, pentru folosesc platforme si motorizari identice cu Hyundai, dar permit configurarea masinii in cel mai mic detaliu.

    00
  13. Nu poți compara rapid care e cel mai ieftin skoda ever cu jetta care e un golf sedan.

    La Skoda te uiți la scala, la Octavia min 1.5 tsi pe benzina.

    Sa o stăpânești sabotorule, făină mașină ți-ai luat

    00
  14. Stii ca un review e bun atunci cand dupa ce-l citesti te mananca sa te duci pe mobile si sa iti cauti unul. Asta fara sa ai in plan sa-ti iei masina.

    PS:
    1) Despre ce dealer e vorba?
    2) Intrebarea standard(daca e permis): Cat e halatul? (eventual km)

    00
  15. Eu nu inteleg criterile de selectie. Alegi I30, skoda rapid, etc, adica entry levelurile ,luate de noi, cu pret de pornire 10-12000€ si apoi ramanem mirati de ce poa’ sa faca un bmw. Sau audi. Sau orice masina second de 12-15000€ etc.

    00
    • Sa zicem ca mi-am stabilit un anume buget pe care n-am vrut sa-l depasesc. La bugetul ala ma incadram la o masina noua non-premium. Asa ca am aruncat un ochi. Dar cand am vazut ca daca vreau un motor decent, ma costa la 20k + euro, mi-am zis ca daca tot e sa arunc 20k de euro intr-o tabla, pai mai bine imi iau ceva premium, de cativa ani, inca in garantie, ca nu ma incanta sa dau 20k euro si dupa un an sa mai valoreze 12k.

      00
  16. Imi place mult mult „luata din reprezentanta sa fiu sigur de km” asa erau si astia cu vag in cap pana la diesel gate

    00
    • 1. pe logica ta, BMW cand iti vinde masina de noua, are km dat inapoi, pentru ca de ce nu.
      2. poate n-am fost destul de clar – n-am luat-o din vreo reprezentanta gen Tiriac auto, am luat-o DIRECT DE LA BMW AG, stii tu, aia cu sediul mare si misto in Munchen.

      00
    • Nu e vorba de reprezentanta ci de „oameni”
      Hai sa-ti povestesc ce fac turcii/sarbii prin austria/germania , cumpara masini in leasing cu rata de 2-300 euro / max. 30k km pe an. Intra in fiecare an in service cu km dati inapoi (max 30k pe an ai uitat?) , la fel la TUV/Pickerl, dupa 4 ani dau masina inapoi cu 120k real 3-400k. Fiecare masina vanduta in leasing au un tracker (cartela sim/gps/senzori de accident), o sa te las pe tine sa te gandesti cum se prosteste sistemul asta.

      00
    • „are un tracker”

      00
    • Deci toate masinile rulate au fost folosite de taximetristi care baga 100k km pe an. Da’ toate-toate, nu asa, se stie ca doar taximetristii cumpara masini noi in leasing.

      Si bai, mari mesteri turcii/sarbii astia, cum reusesc ei sa pacaleasca inclusiv producatorul masinii.

      Si bai, s-au adaptat atat de bine turcii/sarbii astia incat au nume de nemti get-beget.

      00
    • „Bai” toate cele bune, imi cer scuze sincer daca te-am deranjat cu ceva, ai intru totul dreptate.
      P.s stau de 10 ani in austria, dar asa imi place mie sa vorbesc aiurea si sa ma bag in seama, probabil din invidie ca ti-ai luat BMW, repet imi cer 1000 de scuze

      00
    • pai nu stiu, boss, da’ ce sa inteleg eu cand tu incepi cu

      Imi place mult mult “luata din reprezentanta sa fiu sigur de km” asa erau si astia cu vag in cap pana la diesel gate”

      ? Ca da, d-aia am luat-o de la BMW si nu de la gheorghe ce-o vinde pe OLX, ca sa fiu sigur ca are km care-i are-n bord. Ori comentariul tau sugereaza ca nu poti fi sigur pe kilometrajul unei masini luata din reprezentanta. Apoi cand iti spun ca ma, uite, am luat-o de la BMW, tu-mi zici ca prin germania masinile sunt manarite de turci si sarbi. Zi-mi, serios, ce sa inteleg din replicile tale? Ca masinile din reprezentante sunt de cacat si ar fi trebuit sa…. mai exact ce?

      Faptul ca stai de 10 ani in Austria e relevant in contextul asta ca ce? Primesti +10 la mana si +25 la strength daca stai mai pe langa alpi, sau cum?

      00
    • BOSS esti No1 nu uita

      00
  17. Da, la audi a4 b8 am avut optiunea fizic (oglinda electrica, cutia automata), din tester am bifat ceva pe acolo si oglinda coboara in momentul in care schimbi in R ( comutatorul trebuie sa fie pe reglaj oglinda dreapta, nu pe incalzire). E super, in special la parcarea in spatii inguste, supermarket etc.

    00
  18. Ai spus ca ti se pare cutia mai lenesa decat DSG/CVT. Exista si varianta sport a cutiei (cu padele pe volan), care schimba mult mai rapid pe modul sport.

    Eu inteleg ca e simtitor mai lenesa, e diferenta mare intre 318 si 320, la fel cum e diferenta intre tractiune spate si xdrive. Nu mai zic de 3.0 diesel, cu 6 cilindri in linie, daca asta ti s-a parut silentioasa, 3.0 e muuult mai echilibrat.

    Volanul de pachet M se simte mult mai bine la condus, este mai subtire si se tine mai usor. De asemenea, scaunele sport (cu suport lateral si lombar) sunt o imbunatatire destul de mare fata de cele “clasice”.

    Nu mi se pare corect sa compari f31(chiar si 318d) cu Hyundai i30, Toyota Auris, sau Skoda Rapid…

    Cum ti se pare HUD?

    00
    • E mai lenesa la schimbatul treptelor. De ex. – vreau sa accelerez mai puternic si e nevoie sa schimbe in jos; apas pe acceleratie dar schimba in jos cu o intarziere sesizabila. La CVT sau DSG n-am simtit asta. Modul sport al cutiei schimba la turatii mai mari, nu influenteaza intarzierea aia, e sesizabila si cand o pun pe sport.

      N-am comparat BMW cu Hyunday, Toyota, etc din punct de vedere al calitatii/performantelor, ci doar am explicat ce optiuni aveam.

      Dupa cum am scris, nu mi se pare cine stie ce smecherie. Daca e pe masina, bine, daca nu, iarasi bine. N-as cheltui nici macar 1 euro pentru HUD.

      00
    • @Bogdan
      Varianta sport a cutiei automate se cheam tot asa „sport auto” si are „joystick”-ul intr-un format diferit, mai patratos.

      Un 330d e mai „lin” dar si mai greu de bot.

      Volanul de pachet M este mai GROS, la orice varianta sau serie de BMW.

      Am si eu HUD pe a mea. Dupa aproape un an inca nu m-am obisnuit cu el. Si pentru ca „citeste” indicatoarele, aproape m-am dezobisnuit sa ma uit dupa limitarile de viteza sau altele pentru ca stiu ca le vad in HUD.

      00
    • @Antohie

      Nu inteleg ce vrei sa zici, ca se cheama tot asa „sport auto”. Da, are joystick-ul diferit, cu butonul de „P” mai mare, si cu padele pe volan.

      Un 330d/335d este mai greu de bot, insa nu semnificativ, pentru ca motorul este situat mult in spate, sub parbriz, si nu se simte atat de tare. Volanul de pachet M mi s-a parut intr-adevar mai gros pe e90, insa pe f30 mi se pare mai subtire. Poate ma insel, nu l-am masurat.

      Eram curios de HUD, pentru ca eu nu am, si voiam sa vad niste pareri ale celor care au si il folosesc.

      00
    • Volanul M pe F30 e intradevar mai subtire si mai placut la utilizare. Cu HUD-ul m-am obisnuit inca din prima saptamana si acum, dupa 2 ani, imi e greu sa merg cu masini care nu au si trebuie sa cobor privirea in bord pentru a vedea cu ce viteza merg. Navigatia o folosesc rar, dar verificatul vitezei, schimbatul postului de radio (sau melodiei) si folositul telefonului mi se par foarte usoare prin HUD.

      00
  19. NOU
    #76

    Am inteles ca e silentioasa pentru un diesel, dar cat e de silentioasa comparativ, de exemplu, cu vechiul a4 pe benzina?

    Consumul de 4.1 mi se pare credibil. Am condus o data un 116d, iar pe o ruta combinata autostrada- drumuri nationale in franta si belgia am avut consum 3.7.

    00
    • Mi se pare mai silentioasa decat A4. Dar – A4 are 10 ani, iar eu n-am masurat zgomotul cu un decibelmetru.

      00
  20. Cand zici BMW se conduce bine sau sta bine pe sosea, e ca si cum ai zice: urc in sus.
    E un pleonasm.
    BMW = senzational la condus. Chiar si unu de 15/20 ani in stare buna.
    BMW da adictie, sunt foarte multi pasionati de sofat care nu mai trec la alta marca odata ce au pus mana pe BMW.

    00
    • bmw = senzațional de condus, dar nu in curbe.
      subaru = senzațional de condus, chiar și în curbe.

    • Adevarul e ca dureaza putin pana intelegi dinamica masinilor puternice cu tractiune spate.
      Eu personal nu am reusit niciodata sa am probleme cat am condus BMW, cam 2mii km.
      Aceeasi masina, colegu a invartit-o pe o serpentina in CS. Plm… asa e cand vrei mai mult decat poti.

      00
    • am condus bmw-uri si efectiv m-am fortat sa-mi placa. ete fix azi am condus 6 ore unul nu tocmai vechi si nu intelegeam ce vedeti la ele.
      sunt ok-ish dar cred ca un procent maricel din disperarea asta fata de bmw vine din efectul de turma si din placebo.
      cu o zi inainte am condus un volvo v40 cu vreo 2 ani mai nou si mi s-a parut MULT mai fain.
      Cu bmw am impresia ca pentru un pic ce senzatie de manevrabilitate in plus,faci rabat de la licruri mult mai importante pentru o masina de zi cu zi..cum ar fi de la comfort.
      Ce imi displace mie personal la bmw este faptul ca bordul masinii arata cam la fel la orice model,exceptand,desigur seria 7. Senzatia cand conduci un bmw ,este aceea ca le-ai cam condus pe toate…si e la fel de vreo 12 ani incoace.
      Ca au pus si ei acum un pic de gage-cluster digital sa para ca-s audi,e doar o glumita trista

      00
    • replica ORICARUI BMW-ist cu care am discutat personal vreodata este „trebuie sa stii sa o conduci”. intotdeauna el stie si altii nu

      00
    • @enzo
      Am zis ca sta mai bine/se conduce mai bine decat alte masini pe care am pus eu mana. S-ar putea ca un Jaguar sau un Mercedes sa fie si mai misto. Si sunt convins ca un Aston Martin e cu 2 clase peste BMW cand vine vorba de condus.

      00
    • @robert3: ce BMW ai condus si cat de vechi era de ai prefera un V40?! Am condus un V40 cateva mii de km acum 2 ani, pina la Geneva la salon si nu prea m-a impresionat. Are totusi niste LED-uri de te lingi pe degete noaptea la cum lumineaza („Thors Hammer”)

      Vezi ca de vreo 12 ani incoace am cam schimbat interiorul cam de trei ori.

      Da, o masina cu tractiune spate trebuie condusa cu cap, nu tragi de volan ca ciobanu in curbe.

      00
    • Nu inteleg, ce senzatie? E o masina de 140 de cai, nu are frane sport, nu are suspensie sport, senzatia la ce? Sincer, nu sunt troll. Nu am inteles niciodata ce senzatie iti poate da o masina de familie. Inteleg ideea de confort, siguranta, consum dar ce senzatii aveti voi cu masini de 100-200 de cai, nu o sa inteleg niciodata.

      00
    • Mika, mai fa pauza la supercaruri

      00
    • @Mika
      Adică dacă n-ai 500 de cai sub capota, musai masina se conduce prost?
      S-o pun altfel: ce zici, Daewoo Matiz se conduce la fel de mișto ca și un seria 3, că ambele au sub 200 de cai?
      Nu e vorba de senzațiile date de un condus sportiv.

      00
    • Sabotor ai o logica de te doare capul.Faptul ca se conduce mai bine decat o masina proasta si de 15-20 de ori mai ieftina nu inseamna ca se conduce bine.Pe sistemul daca esti prost si gasesti unu mai prost ca tine,esti destept.

      Fascinatia si iluzia ca „trage de rupe” a fanilor bmw cand vine vorba de motoare mici,ma fascineaza. 140 de cai ai lor sunt mai nervosi decat 140 de cai al altor masini.

      00
    • @Robert3, de obicei, BMW și AUDI, declară mai puțini cai decât dezvoltă la roată. De aici și treaba cu: 140 cai de BMW ≠ 140 cai de la alte bmw f30, 163 cai declarați, 178 cai la roată, bmw f10 530d 258 cai declarați, 282 cai la roată.

      00
    • 140 cai de BMW ≠ 140 cai de la alte mărci de mașini*

      00
    • @robert
      Are you for real, fool? Nu înțeleg de unde până unde „se conduce mai bine”=”e puternică, boss”. 2 la mana, am scris de nu știu câte ori că e mai leneșă decât vechiul A4. Dar e mai mișto la condus. Din toate astea tu ai înțeles că eu o laud cat e de puternică.

      00
    • Audi e masina premium. Dar de la A6 in sus.
      A4 e mai mult un fel de semi-premium. Benzinar am condus doar A3 dar mi s-a parut superfain.
      Audi A4 deci mai usor decat un Passat, fix acelasi motor, consuma cu 1l mai mult dar masina e ceva mai nervoasa ca sa zic asa, chestie de soft si cutie. Tiptronicul ala de Audi nu mi se pare prea stralucit. DSG de pe VW e mai reusit, intretinut bine este foarte lin si comod, gen nu simt deloc cand schimba.
      Cutiile de BMW, automatele, sunt excelente, foarte fiabile in general.
      @Sabotor – Jaguar nu e mai fain decat BMW, e un Ford ceva mai bibilit.
      Mercedes nu e la fel de „fun”, e foarte domnos, comod.
      AstonMartin nu este pentru muritorii de rand, hai sa nu amestecam mere cu pere :) .
      Nu uita sa scoti masina la plimbare in modul sport odata pe luna.
      Daca ai de schimbat uleiu la 30k, as recomanda sa il faci la 20-25 mii km. Asta daca vrei sa pastrezi masina mai mult timp, si sa schimbi toate filtrele nu doar ulei/motorina. Stiu, are 6 litri ulei, nu 4 ca restul lumii cu 2.0, si asta aduce un plus de fiabilitate la motor dar e mai bine sa nu te zgarcesti la intretinere.
      Nu trebuie sa fii Titi Aur ca sa conduci BMW si in curbe, doar cu bun simt. Daca e si x-drive… no comment.

      00
    • @enzo
      merci de sfaturi, asa am schimbat uleiul si la masina precedenta – la 20k + toate filtrele. Cat despre modul sport, eh, il pun mai des de o data pe luna :)). Nu c-ar fi cine stie cat de sport, dar e un pic mai sprintena :)

      00
  21. Sper că te refereai la bancheta din spate cînd ai trecut ”scaune încălzite” la categoria ”așa și-așa”…
    Scaunele încălzite sunt un ”must have” la diesel… mai ales în BV!!

    00
    • Ma refeream la scaunele din fata. Si am zis „pentru mine”. Am garaj, ma lasa fix rece daca scaunele sunt incalzite sau nu. Si daca ma duc undeva iarna, la un hotel, ceva, si sta peste noapte afara, in frig, ii pot programa o ora la care sa porneasca, sa fie incalzita pe cand trebuie s-o iau din loc.

      00
    • Bun, atunci ai uitat să treci pornirea din telecomandă la ”plusuri”! :D

      00
    • Nu e chiar pornire din telecomanda. Pot seta din aplicatie o anumita ora la care sa porneasca, trebuie sa fie cu macar 5 minute inainte.

      00
  22. Nu știu cum poti trece HUD la „si altele”. Pentru mine a fost o schimbare fantastica, sa pot privi tot in fata cand verific viteza (e foarte usor sa zbori peste limita), cand schimb muzica sau cand caut prin agenda. Cred ca cele mai importante lucruri la care o sa tin, de acum incolo, cand cumpar o masina o sa fie HUD si motor de capacitate mare. Apoi, daca e posibil, sa fie BMW.

    00
    • La Audi aveam aceleasi chestii pe un display intre ceasuri, nu mi se pare mare smecherie sa fie pe parbriz in loc sa fie in bord.

      00
  23. Si totusi cine a scris articolul asta, ca nu e stilul lu’ jupanu?

    00
  24. S-o stapinesti sanatos Sabotoare. 318d sau 320d nu sint ele chiar sportive, dar ca masini de drum lung nu prea le bate nimeni, mai ales la consum.

    „Datul in jos” al oglinzii face parte dintr-un pachet de oglinzi, nu toate il au.

    De ce vrea sa te arda asigurarea? Nu ai ani destui fara reparatii? Incearca cum ai zis tu pe la brokeri sau la cele „directe”. Eu m-am informat si pe la clubul auto sau cele care ofereau reducere pentru anumite categorii profesionale. La unele ar merge si scrisori de la firme din Romania cum ca nu ai avut x ani daune la ei.

    00
    • Am 12 ani fara incidente. Habar n-am de ce. Ca idee, asigurarea aia obligatorie e cam de 2 ori mai mare decat ce am la A4, in conditiile in care la A4 e scumpa, daca compar cu cat au altii asigurare.

      00
    • NOU
      #108

      Poate sunt patiti cu proprietari de bmw-uri? Mi se pare foarte posibil.

      00
  25. Poate să-mi spună cineva cât costă reviziile la BMW comparativ cu alte mărci. Adică din ce știu eu sunt mult mai scumpe? Tu unde vei face revizia, la reprezentanță ?
    Posesorii de BMW-uri, unde schimbați uleiul și cât costă?

    00
    • care ulei? ăla din motor sau ăla din cutie?

    • Ulei motor BMW TWINPOWER -35 RON / litru – intra 6 litrii

      Baie ZF – 590 (la automate se schimba baia la cutie)
      Ulei ZF – 110 RON / litru – intra 6 litrii

      00
    • „litrii” :)

    • Ulei + filtre + manopera, cam 2200 de lei la reprezentanta.

      00
    • Pai exact ce ziceam, mi se pare super exagerat 2200 lei doar pe 5 litri de ulei si cateva filtre (aer/ulei/polen).

      00
    • Ulei 5w30 cu specificatie BMW LL04, ~35 lei/litru. In 2.0 intra 5L, in 3.0 8L.
      Uleiul din cutie costa cam 120 lei/ATF2 pentru cutiile in 6 trepte ZF 6hpxx, 180 lei/ATF3 pentru cutiile in 8 trepte ZF 8hpxx. Baia de ulei cam 500-600 lei (se schimba cu totul).
      Filtrele cam 300-400 lei toate 4 (aer, ulei, combustibil, habitaclu). Bineinteles vorbesc de preturi de „non-reprezentanta”.

      00
    • 2200 de lei? Adică cam 500 de euro? Decent, aici mi-au cerut 800 de euro pe schimbul de ulei.

      00
    • Deci se poate si mai scump :)). Da, 2200 am platit ultima oara la automobile bavaria, si asta pentru un motor de 3000 cc.

      00
    • Cum scriam, dealeri de cacat. Sa zicem ca uleiul costa 100 de euro. Filtrele sa le punem tot la 100 de euro, deci 200 de euro materialele. Pai atunci, sa fie 500 de euro ora de manopera? E Rolls Royce, cumva? Astept raspuns de la BMW Dresda, aia sunt mai seriosi, sa vedem ce zic ei.

      00
  26. NOU
    #119

    Care mai stiti dealeri de genul asta din Europa?
    Ma bate gandul si pe mine sa imi iau o masina de la firme de astea

    00
  27. NOU
    #120

    Cred ca o iau metodic de aici: https://www.bmw.com/en/index.html si ma uit pe fiecare tara
    Alte idei mai bune?

    00
  28. „cutia e automata traditionala, cu convertor de cuplu, (mult) mai lenesa decat un DSG sau CVT.”

    Asa ceva n-am auzit niciodata. Tiptronic de pe bmw cu convertizor de cuplu (produsa de ZF) si se pune si pe Audi motoarele peste 300cp este cea mai buna cutie ever. Cauta unde vrei tu, pe youtube, pe forumuri. Te vei convinge singur.
    CVT te pacalea ca nu schimba treptele, dar daca te-ai fi uitat la vitezometru, ai fi vazut ca are delay in acceleratie.
    In fine, e parerea ta, dar eu cred ca te inseli cand spui ca nu e la fel ca DSG/CVT.

    „oglinda din dreapta “coboara” cand o pui in marsarier. O chestie atat de banala incat ma intreb de ce nu e standard pe absolut orice masina mai noua de 10 ani.”

    Asa facea si Golf V, doar trebuia sa stii sa o setezi.

    Astept sa te urci intr-o masina fara HUD si atunci o sa vezi ca nu e doar o chestie cu care sa te lauzi ci un avantaj bun pe drum pentru ca nu te mai uiti deloc la ceasuri ci intotdeauna la drum.

    P.S. Si eu am luat Audi A6-le tot de la o reprezentanta din Dresda :)
    Sa o stapanesti cu placere!

    00
    • @Ionut
      20 de ani am condus doar masini fara HUD, acum dupa ce am HUD, pot sa spun ca cel putin pentru mine nu-i cine stie ce mare scofala.

      Cat despre cutie, na, ce sa zic, asta e impresia ce mi-a lasat-o. Am condus DGS, am avut 6 ani CVT, n-am simtit vreo ezitare la cutia de viteze. La asta din prima zi am sesizat. Nu ma deranjeaza, ca nu concurez, nu conduc sportiv, dar o simt.

      00
  29. Poti sa ne dai detalii despre real time trafic? Am vazut ca e 49 euro pe an. Ce-ti arata mai exact ? In ce oras stai? E comparabila cu waze? Merci

    00
    • Facut test de cateva ori, sa vad ce ruta alege fata de google maps – de fiecare data a ales exact aceeasi ruta. Nu e vorba neaparat de ce-ti arata ci de faptul ca primeste informatii despre trafic in timp real pe SIM-ul masinii (ca si google maps/waze) si te ajuta sa ocolesti ambuteiajele, daca exista vreo ruta mai rapida. Nu e traffic announcement (care cred ca e standard pe orice navigatie auto) care se bazeaza pe informatii transmise pe canale radio (si din cauza asta utilitatea lui depinde foarte mult de la tara la tara – in Austria TA e util, m-a ajutat sa ocolesc un ambuteiaj de 5 ore pe langa Viena, in Romania, romanii baga muzica populara pe canalul ala, pentru ca rumani)

      00
  30. Chestie de gust, mie personal interiorul mi se pare chiar banal pentru o masina de 45+ noua, nu au adus niciun plus valoare la design: consola din mijloc arata la fel de 10 ani, ceasurile de bord la fel.

    00
  31. Apropo de cum se simte o masina pe sosea: totul porneste de la distributia masei masinii pe punti. Cu cat e mai echilibrata distributia,cu atat mai neutra e masina. O masina cu tractiune fata, cu motor transversal si cutia de viteze tot in fata, e o masina cu aprox 70% din masa pe puntea fata – e mai ieftin de construit si iarna are mai multa aderenta ,dar cand se pierde aderenta, tinde sa intre pe contrasens cu spatele inainte :)
    O masina cu tractiune spate, permite mutarea masei mai spre in spate si cel putin bmw sau mercedes au aprox un raport de 50-50 in distributia maselor pe punti.
    De la asta porneste totul.

    00
  32. Treaba cu dieselul „lenes” o te toaca incet, am incercat si eu. Da toate bune dotari chesti trestii dar peste asta e greu de trecut. Ramai cu benzina

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube