BMW Seria 3 F30 335xd 2014 review

Fabricație 2014, model 335d xDrive, adică are un motor de 3.0 bi-turbo de 313CP și 630Nm, cu tracțiune integrală. Cutia de viteze este ZF 8HP70, automată cu 8 trepte, varianta sport (cu padele pe volan). Culoarea este “estoril blau metallic”, o culoare care mie mi se pare că arată superb, mai ales pe această caroserie.

De ce această mașină?

Am mai avut un seria 3 E90 fabricație 2010, 330xd, adică 3.0 single turbo de 245CP și 520Nm, tot cu tracțiune integrală (a fost la review anul trecut aici), pe care l-am folosit timp de 2 ani și jumătate, în care am făcut ~60.000km, cu cea de acum 3.500km. Cel mai probabil voi mai scăpa câte o comparație în review.

Am căutat-o aproximativ o lună după ce am vândut-o pe cealaltă, pentru că am vrut neapărat acest motor, tracțiune integrală și anumite dotări, pe care le voi menționa în continuare:

  • Pachet M interior/exterior
  • Hydro-active steering (servo-directie hidraulica, se intareste pe sport)
  • Navigatie Professional, cu ecran mare
  • Transmisie sport
  • Șasiu adaptiv
  • Comfort access (keyless entry/keyless go)
  • Trapa electrica
  • Geamuri spate cu protectie solara
  • Shadow-line (plafon negru si ornamentele exterioare negre, nu cromate)
  • Scaune sport (din pacate fara memorii) incalzite, alcantara + textil
  • Faruri bi-xenon adaptive + faza lunga adaptiva
  • Pachet de lumini (in manerele de la usi, sub usi cand le deschizi, in cotiera, + lumina ambientala configurabila, alb sau portocaliu)
  • Active cruise control + Stop & go (pastrarea distantei)
  • Sistem de sunet Harman/Kardon cu 13 boxe
  • Camera de recunoaștere a semnelor de circulație
  • Conectivitate extinsa (atat pentru display-ul de bord, cat si pentru smartphone)

Nu are head-up display, cameră 360 grade, scaune cu memorii, frâne sport, volan încălzit. Posibil să mai lipsească și altele, dar nu îmi amintesc acum.

Și acum, lucruri subiective:

De ce tot BMW? De ce tot 3.0 diesel? De ce seria 3 și nu seria 4 sau 5?

Pentru că am fost extraordinar de mulțumit de “împerecherea” motor-caroserie de pe fostul E90, feeling la volan, dinamică, tracțiune s.a.m.d,  mai ales pentru ceea ce o folosesc eu. Locuiesc în afara orașului și fac naveta până la servici,  aproximativ 35km dus/întors. Plus drumuri lungi în concedii/la rude etc.

Seria 5 mi se pare prea masiv pentru gusturile mele, mai ales în interior (dacă mă întind peste consola centrală nu reușesc să deschid ușa de la pasager) iar la seria 4 pur și simplu nu îmi place forma spatelui, deși mașina din față până la ușa din spate arată absolut superb.

Consum

Consum mediu pe autostradă, când am venit cu ea din Germania, cu ACC setat pe 139km/h, 6.5L/100km.

Consum mediu oraș, la mers decent, aglomerație etc.: 8.5L/100km

Consum mediu la mers tare, exterior + oraș, minim 10 L/100km.

Cauciucuri

Am jante de 19 inch în doua lățimi (model 403M) pentru vară, cu cauciucuri Continental Sport Contact 5P 255/35/R19 pe spate, 225/40/R19 pe față, runflat. Se comportă foarte bine, mai ales pe carosabil umed. Zgomotul de rulare este redus, dar și mașina este destul de bine antifonața. La cea veche aveam Pirelli PZero pe jante de 18 inch, și mi s-au părut cel puțin la fel de bune.

Pentru iarnă jante de 18 inch, model 397M, cu cauciucuri Pirelli SottoZero 225/45/R18.

Cost revizii

Aici știu că poate o să mă înjurați, pentru că nu le fac la reprezentanță. Dar nu mi se pare că prețul de manoperă de la reprezentanță justifică o revizie acolo. Atâta timp cât se păstrează componentele corecte, și eu pot fi de față la schimbarea lor (îl cunosc pe mecanic), prefer să dau un preț mai mic, mai ales cât timp, pentru mine, rezultatul e același. Pe fostul E90 am făcut 6 revizii, la fiecare 10.000km, ulei Castrol 5w30 LL04 cu specificație BMW, filtre MANN sau MAHLE, și nu am avut absolut nici o problemă. La actuala am făcut revizia atunci când am adus-o, exact aceleași componente. Cu ocazia asta am aflat că nu are jojă de ulei, nivelul uleiului se poate verifica doar electronic, în mașină.

Să schimb uleiul din cutia de viteze?

La E90, după aproximativ 2 ani, când mașina avea ~150.000 km, cutia începea să smucească (nu foarte tare) la schimbatul vitezelor (mai ales pe Sport). Atunci am decis să schimb uleiul din cutie, cu tot cu convertizor. Am schimbat cu ulei original ATF2 și baia de ulei (filtrul) de la VAICO. Este important să se reseteze și adaptările electronice ale cutiei de viteze. Efectul îl simți imediat, a dispărut orice urmă de smucitură, atât pe drive, cât și pe sport.

La cea curentă, cutia se comportă momentan impecabil, așa ca, din punctul meu de vedere, nu este nevoie să schimb uleiul/filtrul din cutia de viteze.

Motor și transmisie:

Este cel mai puternic motor de pe seria 3 F30 non-facelift, în afară de M3. 3.0 benzină la vremea aceea avea 306 cai, pe F30 facelift are 326 cai. Are 6 cilindri în linie, 2 turbine, și este extrem de silențios (relanti-ul este la 700 turații), iar mie mi se pare că se aude plăcut pentru un diesel, mai ales în ture mari. Până la urmă, sunt 313 cai pe o caroserie relativ mică.

Combinat cu cutia sport în 8 trepte (de la ZF), comportamentul mașinii este ireproșabil. Plaja de cuplu maxim este foarte mare, iar schimburile de viteze (mai ales pe Sport sau Sport+) sunt extrem de rapide. Funcțiile eco-pro, comfort, sport și sport+ schimba destul de mult dinamica mașinii, dar acestea au fost detaliate și la alte review-uri de BMW de pe aici.

Stabilitate pe drum:

Tracțiunea integrală pentru mine a fost must-have, pentru că mă știu cu piciorul greu și îmi place foarte mult cum răspunde mașina la ieșirea din curbe. Suspensia este suficient de moale pentru drumurile noastre (în modul Comfort), și suficient de tare pentru modul Sport. Frânele nu sunt cele sport, însă fac față cu brio caroseriei. Direcția este destul de greoaie (fiind hidraulica), și îți oferă foarte mult feedback. Cu jante pe 19 simți cam orice denivelare pe drum în volan, însă dacă mergi mai tare este exact ce trebuie.

Spațiul interior: semnificativ mai mare comparativ cu E90. Mașina este mai lungă cu aproape 10cm (4,53m e90 vs. 4,62m f30), iar bordul este un pic mai scurt. Pentru locurile din spate este o diferență notabilă, iar ca șofer vizibilitatea este un pic diferită – nu zic mai bună sau mai rea, pentru că e subiectiv acest aspect, dar stâlpul față este mai aproape de șofer. Depinde și de poziția la volan.

Sistemul de infotainment

Are (în sfârșit) posibilitatea de a asculta muzică prin Bluetooth (la e90 nu se putea), însă nu are Android Auto sau Apple Car Play. Sistemul de sunet se aude extraordinar de bine (Harman-Kardon, nu distorsionează deloc, mai ales melodii de 320kbps. Are HDD intern pentru stocarea de muzică și hărți. Are posibilitatea de configurare a luminilor ambientale, welcome lights s.a.m.d. Se poate monitoriza presiunea în roți. În bord se vede temperatura uleiului, pe E90 trebuia să intri într-un meniu “secret” ca să vezi asta.

Camera de recunoaștere a semnelor de circulație funcționează destul de bine, nu am observat foarte multe fals-pozitive.

O chestie foarte faină este “sport displays”, care îți arată în timp real câți CP/Nm folosești. Este distractiv să vezi că accelerezi, ti se pare că te duci destul de tare, iar când te uiți pe display, ai folosit “doar” 190CP.

Aspecte negative:

Bun, acum că am tot lăudat-o, și se vede de la o poștă că sunt un “fanboy”, eu zic că a venit timpul să menționez și aspectele negative:L

  • Direcția oferă uneori mult prea mult feedback, așa cum am menționat, mi se pare că simți absolut orice denivelare de pe drum, mai ales dacă e și drumul puțin inclinat.
  • Faza lungă automată funcționează ok, însă uneori am senzația că îi orbesc pe cei din față, și nu îmi dau sigur seama dacă e așa, pentru că are posibilitatea să controleze individual farurile. Din cauza aceasta evit să o folosesc.
  • Sistemul de conectare cu telefonul mi se pare un pic în urma competitorilor, pentru o mașină din a doua jumătate a anului 2014, chiar dacă pentru mine muzica prin Bluetooth e un mare plus (se poate asculta și Spotify)
  • Nu poți dezactiva “automatic dimming”-ul oglinzilor exterioare. Noaptea aș vrea să fiu un pic mai atent la ceea ce se întâmplă în spate.
  • Butonul de “parking” de pe schimbător mi se pare ciudat, în special din cauză că la E90 trebuia să împingi maneta până în față ca să faci același lucru. Poate e doar chestie de obișnuință.
  • Când sunt pe Sport/Sport+ și cu cutia în modul manual, intenționând să folosesc padelele, cutia schimbă singură când ajunge motorul la redline. Ideea e că eu vreau să schimb tot la redline (sau aproape), dar pățesc de multe ori să mai dau încă o treaptă pe lângă cea pe care a dat-o cutia, și să mi se taie tot elanul.

Dacă aveți întrebări, voi răspunde cu plăcere în comentarii.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

70 comentarii

  1. E diferență mare de la 520nm la 630nm?
    Pe e90 ai avut active steering? Dacă da, e diferență mare între ce ai acum și e90?

    00
    • Da, am avut active steering si pe e90, insa mi se pare diferita cea de pe f30. In bine cand mergi mai tare si ai nevoie de precizie si feedback, in rau cand e drumul denivelat si/sau cu gropi. Si aici vorbesc despre modul comfort, in sport se intareste considerabil, si nu prea merita folosita la mers normal.

      00
  2. Te-ai gândit la remap?

    00
    • Am vazut ca un stage1 cu DPF on urca puterea undeva in 380 cai, insa momentan nu imi doresc sa il fac, puterea actuala mi se pare mai mult decat suficienta.

      00
  3. dar pana la urma au pus si lichid de semnalizare la BMW?

    00
  4. 335 nu are 2 evacuari (una in stanga + una in dreapta)?

    00
    • avea la e90. 335i/340i are 2 evacuari la f30.

      00
    • Silviu are dreptate. Pe e90 335d avea 286 cai, si nu exista varianta cu xDrive. Din spate f30-ul 335d arata exact ca un 320 cu ornamentele finale duble. Singurele elemente exterioare care „il dau de gol” sunt etrierele si discurile, fiind vizibil marite.

      00
  5. Cat de bine se intelege acc-ul cu drumurile patriei ?

    00
    • L-am folosit pe autostrada cand am venit din Germania, unde mi se pare foarte, foarte comod de folosit. Spatiile sunt mari, vitezele relative sunt mici, benzile sunt late etc. Pe drumurile nationale nu l-am incercat decat de cateva ori, si asta doar de curiozitate. In primul rand mi se pare ca distanta minima pe care el o poate pastra este prea mare, si este suficient loc intre mine si masina din fata astfel incat sa se bage cineva din spate care ma depaseste, si apoi masina franeaza destul de brusc ca sa mareasca distanta, si sa fiu sincer mi se pare cam neplacut. In al doilea rand, prefer sa ma stiu mai atent la ceea ce intampla in trafic pe DN, avand ACC dezactivat, pentru ca se circula destul de haotic.

      00
    • Asa ma gandeam si eu, ca la noi nu prea ai cum dar vroiam ceva pareri de la cineva care traieste cu el. Multumesc de info si +1 pt. culoare. Nu ai cum sa nu iti placa.

      00
  6. spectacol culoarea pe masina asta, tot timpul intorc capul dupa ea pe strada. felicitari, sa ai grija de ea, dar sa n-o menajezi. nu ti-ai luat 335xd sa mergi cu acc-ul pornit ;).

    00
  7. Nu folosesti caii putere, ii produci.

    00
  8. M-ai omorat cu feedbackul directiei; mie mi se pare ca lipseste cu desavarsire. E destul de directa si scurta dar are o mica zona moarta in jurul punctului neutru si nu prea iti da de inteles ce se intampla sub roti. Comparatia mea e cu o Honda Civic.
    Ai idee daca directia hidraulica este o optiune sau e standard, sau daca la seria 4 e la fel? Eu stiam ca este electrica la a mea, poate asa se justifica diferenta de perceptie.
    La fel si suspensiile, la 428 cu roti pe 19, e destul de harsh ride. Aici, comparatia mea este cu seria 5 care este absolut incredibila la cum se simte peste gropile si bumperele din Bucuresti.

    00
    • Directia hidraulica este optiune, din cate stiu, standard este electrica. Iti poti da seama de diferenta dupa cat de mult poti sa intorci volanul pe loc, la active steering e mai mic bracajul. Zona moarta din jurul punctului neutru poate fi si datorita problemei „celebre” a cloncanitului casetei de directie de la f30 (poti gasi multe cazuri la un search pe google, au facut si recall la unele masini).

      00
    • Covicul are 1200 kg. Directie ca la civic nu exista. La fel cum nu sunt civicuri cu roti pe 19 silate de 255 :)

      00
  9. Asteptam un review pentru un Audi A5 Sportback

    00
  10. Cea mai „corecta” masina pana acum. Parere strict personala. Superbă!

    00
    • Fara Android Auto si Apple car? La un asemenea nivel de pret? Nu a spus cat costa dar e usor de banuit.Nici X 5 nou, model abia lansat, nu are Android auto! Ridicol!

      00
    • Nu știu de ce insistati cu android auto, chiar nu ai nevoie de el pe o asa masina

      00
  11. Alcantara si aluminiu, bun bun.

    Nu inteleg de ce zici ca orbeste pe automat, ar trebui sa vezi destul de bine unde bat farurile.

    00
    • Cand se apropie masina din fata, farul din stanga coboara putin, dar ramane pe faza lunga si trece pe faza scurta cu o intarziere de cam o secunda de cand lumina trece peste capota si ajunge la parbrizul celui din fata. Am observat si eu treaba asta și este enervanta.

      00
    • Este exact cum zice Dragos. Mi-am luat si flash-uri de cateva ori.

      00
    • Ah, aia da era clar. Are o mică întârziere. Nu înțelegeam partea cu nesiguranța. E clar că îi orbește un pic. :) Eu am ledurile adaptive și e la fel.

      00
  12. Si eu cautam exact modelul asta – pana la culoare – este configuratia perfecta. Dar pana la urma mi-am luat seria 5 pentru ca diferenta de bani era mica si ai mai multa masina.

    Foarte frumoasa masina.

    Am avut e92 inainte si impresia trecand intr-un f30 este ca au scazut la calitatea materialelor. Asa ca am trecut la next level.

    Da si 300 de cai :))

    Dupa 2 ani de seria 5 m-as duce la un 335i ca masina de weekend. Seria 5-ul nu ofera mare placere in condus – este fenomenal la drum dar nu ofera foarte multa implicare.

    Imi placea mult mai mult e92-ul la condus.

    00
    • „Ai mai multa masina” – hahaha, foarte tare, imi place expresia:D. Mie nu mi se pare ca a scazut calitatea materialelor, configuratia de pe e90 era similara (alcantara + textil, trim-uri de aluminiu, volan de pachet M etc.), asadar compar lucruri asemanatoare. Manerul de la usa din fata dreapta de la e90 era facut varza, avea un cauciuc foarte maleabil pe el, si de la soare se incalzea foarte tare, iar cand puneai mana, iti ramaneau urme si il deformai. Pe f30 au remediat complet problema. De asemenea, ornamentele hexagonale de pe scaune/fete de usi mi se par de asemenea un upgrade in ceea ce priveste calitatea interiorului.
      Tu ai avut e92, si compari cu seria 5, diferenta e si mai mare de la coupe la ditamai sedan-ul cu 4 usi, asadar inteleg perfect de ce iti placea mai mult e92-ul la condus… Insa la confort (suspensie in principal), clar seria 5 este peste seria 3.

      00
    • Diferenta la drum intre seria 3 si 5 este covarsitoare. Merg mult mai repede si mai confortabil.

      E92 pe drumuri denivelate te luptai cu volanul in timp ce pe seria 5 mai deloc.

      Pe autostrada peste 150 in seria 3 necesita concentrare in timp ce in 5 abia peste 180 simti ca mergi tare.

      Si senzatia de viteza eate transmista total diferit – in 3 e amplificata – in 5 la 120 parca ai 60.

      Masini total diferite.

      Personal nu o sa-mi mai iau diesel. Indiferent de cat de rapida este zgomotul si felul in care livreaza puterea sunt neplacute.

      Am sa revin la un 3.0 benzina cu prima ocazie.

      00
  13. Poate intr un alt articol, de ce nu faci un review si cu pasii facuti pt a cumpara masina din germania. Cred ca exista interes suficient.

    00
    • Dap! Si eu vreau sa stiu daca mai traieste batranica

      00
    • sunt zeci de articole. îți scriu eu unul scurt, dacă vrei.
      1. suni la autohaus, ceri cu cineva care știe engleză.
      2. îi spui cine ești și ce vrei, el îți rezervă mașina 48 de ore.
      3. întrebi cum vrea să plătești.
      4. te sui în avion, te duci acolo.
      5. vezi mașina, place, o iei.
      6. dai 150€ ca să se facă înmatricularea temporară (numere, talon) ca să ieși cu ea din țară.
      7. te uiți atent pe contract, să fie scris corect numele tău și adresa.
      8. intri în posesia mașinii și a următoarelor acte:

      • Contractul vânzare-cumpărare (se face pe loc)
      • Talonul (seamănă cu al nostru)
      • Talonul varianta lungă (e o foaie A4 pe care scrie mai mare ce scrie pe talonul mic)
      • ITP-ul (DEKRA)(atestă că mașina e funcțională și nu e „pentru dezmembrări”)(„pentru export” nu înseamnă „pentru dezmembrări”)
      • Invoice pentru suma plătită (dacă e cash)

      9. te rogi să nu crape mașina până ajungi acasă.

    • Felul in care am cumparat-o a fost exact cum il descrie Vali. As adauga doar sa fii atent sa iti dea si certificatul de conformitate, pentru a nu avea probleme cu dimensiunea anvelopelor la RAR. Daca il ai, iti trece toate anvelopele in carte, eu am vreo 8 combinatii scrise in certificat.

      00
    • @Vali – asa ai facut si pentru noul Subaru visiniu ?:D

      00
    • Inmatricularea temporara se face in aceeasi zi? Si unde? Te descurci daca nu vorbesti germana? Daca nu iei un mecanic cu tine, unde ai putea sa verifici masina? Merci.

      00
    • fuzz, da.

      ev,

      1. da, înmatricularea temporară se face în câteva ore. la mine a durat 4 ore, la 8 s-a deschis biroul, la 12 aveam plăcuțele și taloanele (ăla lung și ăla normal) cu numele meu pe ele. contractul era făcut, plătisem, văzusem mașina. 150€. nu știu unde, nu m-am ocupat eu, nu vorbesc germana, am dat 150€ și aia a fost. de aia am luat-o de la autohaus, nu de la particular.

      2. autohaus-urile au și atelier mecanic, ți-o urcă pe elevator, dar dacă nu știi germană, trebuie să te uiți tu la mașină. pot face un tutorial scurt, video, cu ce trebuie urmărit la mașină, din premisa unui om care nu se pricepe la mecanică deloc, dacă cele de pe net nu te satisfac. uite aici, de pildă, două exemple de mașină bușită frontal și aranjată pentru vânzare https://imgur.com/JLRl5Ae https://imgur.com/taww8If

    • Ar fi extrem de util tutorialul. Dar pune totul intr un articol. Sunt sigur că si cititorii aia au multe intrebari. Sfaturi legate de negociere?

      00
    • nu am. prețul era foarte bun, cetin ar fi vrut să negocieze un pic, eu n-am prins semnalul lui, am zis că e ok cât cerea autohausul.

    • Sau te duci la bavaria si dai 3-5% din valoare masinii si se ocupa ei de tot.

      Inclusiv istoric masina + garantie 2 ani.

      Ei sunt obligati sa iti aduc o maina impecabila fara vicii.

      Si tu doar o iei de la ei si cam atat. Gara mers in germania etc.

      00
    • Nu prea merge sa nu stii germana. Ori stii ce scrie pe actele masinii, ori te duci cu un prieten care stie limba. Dealerii nemti nu prea vorbesc engleza. Doar turcii, polonezii, rusii .. pe care nu ii recomand.

      Si ca sa iei o masina in mintile ei te duci cu ea si cu proprietarul la dealerul marcii, sa vezi istoricul. Neamtul e obligat si sa iti spuna tot istoricul masinii – deci iti trebuie limba.

      00
    • dacă e pentru export poate să fie daună totală și reparată, n-are nici o treabă, nu e obligat să îți spună nimic.

  14. De ce ai preferat un 335xd fata de un 335xi? (Chiar sunt curios – am inteles ca diferentele de consum nu sunt mari).

    00
    • Initial am cautat 335xi, tot in Germania, insa dupa ce am verificat istoricul la vreo 4 masini mi-am dat seama ca e foarte greu sa gasesc una in toate mintile ei. Sunt multe aduse din SUA, unde au fost lovite, si reparate ulterior. Iar cele care sunt model european sunt rare si foarte piperate la pret, si se pierde foarte mult la revanzare, odata ce ai adus-o in RO.

      00
  15. Ma tenteaza si pe mine, doar ca la 1,92 daca imi reglez scaunul pentru mine, mai are loc cineva in spatele meu?

    10
    • Eu am 1.80 si este foarte mult loc in spatele meu. Cred ca si la 1.92 ramane suficient spatiu.

      00
    • am un prieten de 1.90 si la E90 incapea doar cu scaunul la maxim in spate. si atunci cam incomod. in spate incape greu un adult in conditiile astea.

      op spune ca F30 e mai mare la interior… dar ma indoiesc ca e destul de mare sa mai ramana loc si in spate.

      00
  16. Superba mașina. Cutie, motorizare dotări.. Și cireașa de pe tort. Albastru estoril cu pachet M.

    00
  17. thebe14, ai fost idiot gratuit https://imgur.com/w1zvlTT

  18. Salut. Erau doi baieti (Jhon si Manu) care ziceau de peugeot 508. M-ar interesa un review atat pentru varianta simpla dar mai ales pentru RXH-ul (care am inteles ca e si hybrid si simplu). Aici am gasit comentariile baietilor: https://zoso.ro/romanii-descopera-peugeot/

    00
  19. Fain review-ul.Seria 3 si cu pachet sport in plus nu imi place.E potrivita in tari cu asfalt bun.Mai bine o seria 5 eventual cu suspensie adaptiva.Dar alegerea depinde de gusturile fiecaruia.

    00
  20. Cum se comporta xDrive pe drumuri cu zloata, alunecoase etc. ai fost vreodata in situatie de derapaj cu ea? Cum se controleaza?

    00
    • Fiind din Brasov, am avut parte de multe situatii cu lapovita/zapada/ploaie etc. Trebuie sa mentionez ca nu cu cea curenta (f30), ci cu cea anterioara (e90). Cu DTC (dynamic traction control) si DSC (dynamic stability control) active, nu am avut niciodata probleme cu inaintarea in astfel de conditii. Sistemele respective dozeaza cantitatea de putere catre rotile potrivite, fara ca tu sa faci ceva special. Bineinteles, nu ii dai talpa si nu mergi cu 100km/h, ca nu te mai ajuta nici un sistem.
      Dupa cum banuiesc ca stii, tractiunea fata este subviratoare (understeer), iar cea spate este supraviratoare (oversteer). Ei bine, la 4×4, teoretic se compenseaza. Insa la ambele masini, mi se pare ca tendinta masinii este un pic sub-viratoare (datorita greutatii mai mari pe puntea fata). Dar, daca intri mai tare intr-o curba, atunci cand vrei sa iesi din ea te ajuta foarte mult sa pui piciorul in podea, te scoate pe directia volanului fara nici o problema. Si asta este unul din lucrurile care imi place cel mai mult la masina asta.
      In situatii de derapaj neintentionat nu am fost, nu stiu sa zic cum se controleaza.

      00
    • Ok, ce-am incercat eu a fost mers pe zloata/zapada afanata cu peste 70 km/h. xDrive a ajutat pana la un punct, pana la punctul in care toate rotile au pierdut aderenta :) Dupa care masina a inceput sa ‘danseze’. Groaznic, insa faptul bun este ca dupa ce-am luat piciorul de pe acceleratie si-am accelerat finutz, am putut redresa masina (fine compensari stanga-dreapta). Faza interesanta ca fiind stabila, nu se inclina – doar se rasuceste.

      Ce povestesti imi confirma impresia mea.

      00
  21. Cred ca este suficient pentru seria 3 și un motor de 2.0l cu 190 cai putere și cuplu motor de 400Nm,inclusiv pentru a conduce ocazional, sportiv.Cu acest motor vei avea și un consum mai mic. Inclusiv în Germania, acolo unde nu sunt limitări de viteza, în foarte multe situații, datorita traficului aglomerat, nu poți merge asa cum ți-ai dori.

    00
    • Sunt de acord cu tine, ba chiar as plusa, suficient este si un 318d, cu 2.0L si 143cp, si consum extra-urban de 4.5L/100km. Si sunt de acord si cu faptul ca nu poti merge de cele mai multe ori asa cum ti-ai dori. Insa pentru momentele mai rare cand ai spatiu de manevra si nu pui in pericol pe nimeni, 3.0 diesel pe caroserie mica, si cu o cutie sport, iti ofera niste senzatii sportive accentuate, mai ales daca esti pasionat.
      Cateva numere legate de acceleratie pe 335xd:
      • 0km/h -100km/h -> 4.8s
      • 0km/h – 160km/h -> 11.7s
      • 30km/h – 70km/h -> 1.87s
      • 80km/h – 120km/h -> 3.37s

      00
  22. Probabil versiunea facelift a seriei 3, F31 , are și Android auto. De ce nu ai avea nevoie, la finalul anului 2018 de Android auto?

    00
    • F31 este versiunea break pentru F30. F30 facelift este denumit comercial „F30 LCI (LifeCycle Improvement).”
      A avea sau nu nevoie de Android Auto/Apple CarPlay este pana la urma chestie de gusturi, dar sunt total de acord cu faptul ca cei de la BMW sunt putin intarziati cu aceasta optiune.

      00
    • Daca ai nevoie de Android Auto pe masina ca sa te bucuri de ea, inseamna ca masina ta nu prea are ce oferi altceva. Nu zic ca nu te-ar ajuta Google Maps sau Waze direct in bordul masinii, dar experienta de condus e atat de buna incat nu simti nevoia unor aplicatii. Pentru muzica ai deja integrare cu serviciile de streaming (gen Spotify) prin intermediul ConnectedDrive (Online Entertainment se numeste optiunea).

      00
  23. Deci sa inteleg ca indicatiile de navigatie si trafic nu au nicio utilitate deoarece tu, in masina aia, conduci si atat, fara sa fii atent unde mergi sau daca e vreun radar in timp ce ii dai 140 in afara localitatii, bucurandu-te de masina ?

    00
    • Normal ca esti atent pe unde mergi, ca doar de aia esti la volan. Ai GPS inclus si indicatoare pe drum, cat de panseluta sa fii sa nu te poti descurca cu astea? In plus, trebuie sa fii in stare sa iti asumi riscul de a fi prins atunci cand incalci legea. Iti place sa mergi cu 140 in afara localitatii, asigura-te ca nu mori de foame daca dai in radar, altfel abtine-te. Ce faci daca te lasa Waze-ul balta? Fiti profesionisti, ce mama dracu?!

      00
    • Pff… Police reported ahead, hazard reported ahead, faceți stânga aici pe câmp să mai scutiți 48 de secunde. Personal am renunțat la Waze în afara cazurilor când am nevoie de o adresă exactă pe care nu o cunosc.

      Să știi că există și posibilitatea doar să mergi fără navigație și să ajungi la timp mai ales că nu toți facem taximetrie.

      La radar ma abtin de la prea multe comentarii. Cum era aia? Blană orbitoare și după aia blyat și pizdeț.

      00
  24. Deci dupa review-ul asta se confirma faptul ca cititorii blogului o ard cu salarii de la 3000 de euro in sus…
    haştagfaradubii haştagbossdeboss

    00
    • cititorul cu tesla a vândut-o, că voia ceva mai nou. n-am întrebat ce și-a luat.

    • Daca la salar de 3000 de euro pe luna te arunci la masini de 40-50k de euro esti incapabil sa intelegi financiar ce se intampla in jurul tau. Masinile de 50k se iau pe firme cu costuri bagate in contabilitate la cheltuieli. La 3000 iti permiti, de fapt, un golfulet nou cu revizii in reprezentanta. :)

      00
    • Nu cred ca e nimeni aici pe blog care si-a luat masina de 50k din mancat paine cu iaurt :)

      Problema nu e ca unul cu 3000k euro pe luna isi ia masina de 50k, ci ca unul cu 500 euro / luna isi ia Duster!

      00
  25. Mișto tare masina si review-ul. Sa o conduci cu placere.

    „(dacă mă întind peste consola centrală nu reușesc să deschid ușa de la pasager)” – WTF, de ce ai face asta, ai nostalgii cu vechea Dacie 1300?

    00
  26. Sa vorbești despre “șasiu adaptabil” sau sa pretinzi ca ai direcție hidraulică la F30…n-o comment.

    00
    • De ce sa nu comentezi, doar de-aia e blog cu comentarii deschise.

      Din moment ce lista de optiuni contine: „S216A Hydro steering-servotronic”, am presupus ca este hidraulica, la o cautare amanuntita am vazut ca de fapt este tot electrica (un post pe bimmerpost forums).

      La fel si cu „sasiu adaptiv”, din moment ce il pot configura din iDrive in functie de modul de condus, am presupus ca e adaptiv, pentru ca intre Sport/Comfort suspensia se intareste/inmoaie. Poate nu e cea mai fericita exprimare.

      Mersi de lamuriri.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube

Alte articole

Alte linkuri (mostly NSFW)