BMW F30 LCI 340xi review

În review-ul de la fosta mașină (F30 non-LCI 335xd) spuneam că inițial am căutat 335xi, tot în Germania, însă după ce am verificat istoricul la vreo 4 mașini mi-am dat seama că e foarte greu să găsesc una în toate mințile ei. Sunt multe aduse din SUA, unde au fost lovite, și reparate ulterior. După 2 ani cu 335xd-ul, în care am făcut 51.000km, am zis să încerc din nou să caut și varianta pe benzină. Variantele erau f30 non-facelift 335i (motor N55) sau f30 facelift 340i (motor B58), și în urma tuturor review-urilor de pe net, am ales facelift-ul. B58 este considerat un upgrade masiv față de N55, cu foarte multe aspecte îmbunătățite. Am găsit în țară exact varianta pe benzină pe care o căutam.

Fabricată în 02/2017, este F30 LCI („Life Cycle Impulse”), model 340xi, sau 340i xDrive. Adică are un motor de 3.0L twin-turbo pe benzină (cod motor: B58B30M0) de 326cp și 450Nm, cu tracțiune integrală. Mașina are instalat MPPSK – M Performance Power and Sound Kit, ceea ce înseamnă că are evacuarea schimbată cap-coadă cu una M performance cu clapetă acționată electronic, plus un upgrade al soft-ului motorului, dezvoltând acum 360cp și 500Nm. Cutia de viteze este ZF 8HP50, automată cu 8 trepte, varianta sport, cu padele pe volan. Culoarea este „glacier silber metallic“, cu pachet shadow-line (ornamente exterioare negre, grile frontale negre, plafon interior negru).

De ce această mașină?

La fel ca și în review-ul trecut, voi compara în principal cu mașina anterioară și voi păstra aceeași structură. Cu cea de acum am făcut ~4.000km, am cumpărat-o la 53.000km, cu full istoric verificat la Bavaria, acum are 57.000km. Dotările sunt similare cu cea precedentă (pachet M, trapă, ecran mare etc.), însă sunt opțiuni care nu existau pe varianta non-facelift. De menționat ar fi farurile și stopurile LED, conectivitatea Apple Car Play (Waze/Google Maps + Spotify se mișcă ireproșabil), și îmbunătățirile semnificative la direcție și suspensie (le voi detalia ulterior).

Așadar, dotările:

  • Pachet M interior/exterior
  • Variable sport steering (servo-direcție care se întărește în funcție de viteză)
  • Pachetul de frâne sport (etrieri Brembo + discuri mărite)
  • Navigație Professional, cu ecran mare
  • Apple CarPlay wireless
  • Head-up display
  • Connected Drive
  • Scaune sport cu memorii și suport lombar, încălzite, din piele neagră
  • Faruri LED adaptive + asistență la faza lungă
  • Proiectoare LED
  • Transmisie sport
  • Suspensie adaptivă (amortizoare electrice)
  • Confort access (keyless entry/keyless go)
  • Trapă electrică
  • Geamuri spate cu protecție solară
  • Shadow-line (plafon negru și ornamentele exterioare negre, nu cromate)
  • Oglinda interioară + cele exterioare heliomate
  • Pachet de lumini (în mânerele de la uși, sub uși când le deschizi, în cotieră, + lumină ambientală configurabilă, alb sau portocaliu)
  • Sistem de sunet Hi-Fi
  • Cameră de recunoaștere a semnelor de circulație

De ce tot Seria 3? De ce benzină?

Pentru că nu am avut nimic de reproșat celor două seria 3 pe care le-am mai avut (e90 și f30 non-LCI) feeling la volan, dinamică, tracțiune, infotainment ș.a.m.d,  mai ales pentru stilul meu de condus. Locuiesc în afara orașului și fac naveta până la servici, aproximativ 35km dus/întors. Plus drumuri lungi în concedii/la rude etc. (înaintea pandemiei…)

Toată viața am condus doar diesel (benzină doar ocazional, mașinile prietenilor), și tot timpul am invidiat sunetul și turațiile înalte în care poate să urce un motor pe benzină. Am mai încercat și un Mercedes C400 (3.0 benzină 333 cai), însă mașina mi se pare prea confortabilă pentru gusturile mele. Nimic de reproșat motorului și interiorului, cel din urmă este extrem de frumos și bine organizat, însă prefer dinamica de condus dintr-un seria 3. BMW M3/M4 nu am vrut să iau din motive de buget (sunt semnificativ mai scumpe atât la achiziție, cât și la întreținere), și din cauza tracțiunii spate. Cu 4×4 mă simt tot timpul în siguranță, chiar dacă plouă sau ninge.

Consum

Prima întrebare atunci când îți achiziționezi o mașină pe benzină este „cât consumă?“. Mă așteptăm să fie foarte mult peste 3.0 diesel-ul anterior, însă, așa cum am menționat anterior, motorul B58 este un upgrade masiv față de N55, și asta se vede și la consum. Consumul mediu curent este de 12.3l/100km, în condiții de mers și afară, și în oraș, și tare, și încet. Am mers într-o seară acasă cu cruise control-ul activ, de curiozitate, și am avut consum de 5.9l/100km. Când mergi doar accelerație – frână – accelerație, consumul trece lejer de 15l/100km. Greutatea mașinii trecută în talon este de 1.690kg.

Cauciucuri

Are aceeași configurație de cauciucuri și jante ca și la F30 non-facelift: jante de 19 inch în două lățimi (model 442M) pentru vară, cu cauciucuri Bridgestone Potenza 255/35/R19 pe spate, 225/40/R19 pe față, runflat. Mi se par puțin inferioare față de cele de pe mașina anterioară (Continental Sport Contact 5), mai joacă de spate uneori, dar este posibil să fie și din cauza puterii mărite.

Pentru iarnă jante de 18 inch, model 397M, exact la fel că înainte, cu cauciucuri Continental Winter Contact, 225/45/R18 toate 4, tot runflat.

Cost revizii

Puțin mai ieftine decât la 3.0 diesel, deoarece lipsește filtrul de combustibil, iar cantitatea de ulei este similară. Când am cumpărat mașina, computer-ul de bord îmi spunea că mai am 11.000 km până la următoarea revizie, iar conform istoricului revizia precedentă fusese făcută cu 18.000 km în urmă. Deoarece nu ma pot împăca cu schimbul uleiului la 30.000km (conform manualului), i-am făcut revizia și am pus ulei și filtre OEM. Nu am făcut-o la reprezentanță, prețul este aproape triplu cu aceleași piese, și nu mi se pare că acest preț se justifică (poate doar pentru istoricul online, însă eu păstrez toate facturile). Atâta timp cât se achiziționează componentele corecte, și eu pot fi de față la schimbarea lor (îl cunosc pe mecanic), prefer să dau un preț mai mic, mai ales cât timp, pentru mine, rezultatul e același. Nici motorul acesta nu are jojă de ulei, nivelul uleiului se poate verifica doar electronic, în mașină.

Motor și transmisie:

Este cel mai puternic motor de pe seria 3 F30 LCI. Are 6 cilindri în linie, o turbină twin-scroll și este extrem de silențios (relanti-ul este la 600 turații). Dezvoltă 360CP și 500Nm în configurația actuală, cu MPPSK instalat. Sunetul evacuării M performance este absolut fenomenal, este acționată electronic cu clapetă la schimbarea din modul confort în sport/sport+, sau când turația depășește 4000 RPM. Burble-urile pe retrogradare sunt foarte rafinate, nu sunt de tipul Pops & Bangs.

Tracțiunea integrală pentru mine a rămas un “must-have”, pentru stilul meu de condus și pentru că o folosesc ca și mașină daily. Poate dacă ar fi o mașină de vară, ar fi suficientă și tracțiunea spate. Plaja de cuplu maxim este foarte mare, de la 1.500RPM la 4.500RPM, iar schimburile de viteze (mai ales pe Sport sau Sport+) sunt extrem de rapide. Cutia este aceeași ca și la 335xd, ZF 8HP cu convertizor de cuplu.

Frâne, direcție, suspensie

La review-ul de la 335xd spuneam că nu aveam frânele sport, și că acestea fac față cu brio caroseriei. Rămân cu această afirmație, însă la 340xi am frânele sport, și sunt mult mai ferme. Nu mă așteptam la o diferență atât de mare, la orice apăsare mai hotărâtă a frânei mașina efectiv îngheață.

Direcția curentă este cea variabilă, adică se întărește o dată cu viteza (opțiunea S2VL Variable Sport Steering). Deoarece au fost probleme cu caseta de direcție la F30 non-LCI, au îmbunătățit-o semnificativ. Spuneam la mașina anterioară ca având echiparea cu jante pe 19‘‘ cu caiucuri runflat simți cam orice denivelare pe drum în volan. Acum am aceeași configurație de jante și nu se mai simte nimic, nici măcar fenomenul de „tramlining“.

Suspensia este destul de moale pe confort, însă nu se compară cu un seria 5. În sport este fenomenală când te dai la ea, însă la denivelări îți cam tremură dinții. Funcțiile eco-pro, comfort, sport și sport+ schimbă enorm dinamica mașinii, și mai ales răspunsul acesteia. Pe eco-pro și confort, evacuarea este silențioasă, direcția moale, și accelerația la fel. Pe sport/sport+, totul se schimbă.

Sistemul de infotainment

Are Apple CarPlay wireless, ceea ce este foarte convenabil pentru că se conectează automat și nu trebuie să scot telefonul din buzunar. Și se mișcă impecabil, fără întârzieri și fără erori de conexiune. Sunt 3 variante de sonorizare la seria 3, standard, Hi-Fi, și Harman-Kardon. Acum îl am pe cel Hi-Fi, este inferior celui precedent (HK), și asta se simte, însă încă se aude decent. Are HDD intern pentru stocarea de muzică și hărți. Prin Connected Drive poți să vezi vremea, știrile, informații din trafic. Are posibilitatea de configurare a luminilor ambientale, welcome lights s.a.m.d. Se poate monitoriza presiunea în roți. În bord se vede temperatura uleiului. Au rămas și “Sport displays”, care îți arată în timp real câți CP/Nm folosești.

Aspecte negative:

La mașina anterioară am menționat o serie de aspecte negative percepute de mine: direcția, faza lungă automată, sistemul de conectare cu telefonul, și schimbatul vitezei automat pe Sport/Sport+. Toate acestea au fost îmbunătățite la modelul curent. Referitor la direcție am detaliat mai sus. Referitor la faza lungă automată, nu am mai primit flash-uri din sens opus, tehnologia LED ajută mult la funcționarea acesteia. Sistemul de conectare cu telefonul a fost înlocuit cu Car Play, iar schimbatul vitezei automat nu mai are loc pe Sport+.

Alte aspecte negative nu pot să spun că am observat, cel puțin momentan. Mi-ar plăcea să aflu și părerile altor posesori de F30 cum li se pare. La mașina anterioară, timp de 51.000km nu am avut nici o problemă mecanică sau electronică. Am avut recall la Bavaria pentru răcitorul EGR, am fost, l-au verificat, era totul în regulă. Cumpărătorul a verificat-o la service, și avea o eroare pe un senzor de oxigen, atâta tot. Dacă aveți întrebări, voi răspunde cu plăcere în comentarii.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

57 comentarii

  1. Cred ca ai prezentat masina si pe bmwclub.Cam in toate privintele,este ceea ce trebuie,si e greu sa gasesti puncte negative,doar daca esti hater.Imaginea din trafic este la dublul giratoriu zizin/saturn/vlahuta,nu?

    00
    • E giratoriul Calea Bucuresti/Toamnei/Zizinului. Poza e cum vine dinspre Hidromecanica, pardon, AFI. :D

      00
    • Da, este cea de pe bmwclub. Cum a zis si cristi_s, este giratoriul Calea Bucuresti, Zizinului, Toamnei, faceam dreapta pe Toamnei dinspre Camera de Comert. Consumul este cel din prima seara cand am luat-o.

      00
  2. pfuai ce monstrulet.
    Frumos domle

    00
  3. Pe cea veche 335d cu cat ai dat-o ? Am un prieten care fix asta cauta acum.

    00
  4. Eu am F36 2L turbo. La aproape 100CP in minus, consumul meu (tinut pe spritmonitor din ratiuni de curiozitate) este de 11.3. Sunt curios de mixul de km oras / extra urban, caci mi se pare destul de bine 12 si ceva la aproape 100CP in plus.
    Cum ti se pare directia? Eu, venind de pe Honda, mi se pare cam lipsita de feedback la BMW (si vad ca si puristii marcii o cam blameaza de 2-3 generatii incoace). Mai ales cum e in comfort, mai lunga un pic, n-am niciun zambet pe fata cand iau curbele, asa cum aveam in Civic (si nu era Type R). In schimb, suspensia adaptiva face toti banii si aproape ca reuseste sa compenseze minusul directiei, la modul cum pastreaza de stabila masina in curbe; zici ca e kart.

    00
    • La f30-ul non-facelift anterior am simtit si eu acelasi lucru la directie, lipsa desavarsita a feedback-ului, mai ales pe confort si pe drum denivelat. Zici ca era de plastelina. Pe sport se mai imbunatateau lucrurile, dar nu suficient. La cea curenta, directia mi se pare ceas. Ma gandesc ca si faptul ca e variabila in functie de viteza conteaza, insa cert e ca au imbunatatit-o mult fata de generatia anterioara.

      00
    • La lci sunt alte setari la suspensie si directie,e o diferenta intre modele.

      10
  5. Masina asta imi zbarleste parul pe mine..

    00
  6. “ Prima întrebare atunci când îți achiziționezi o mașină pe benzină este „cât consumă?“ “

    Permite-mi sa te contrazic: cand iti cumperi o masina ca asta, nu te intrebi niciodata cat consuma. Ii dai intotdeauna cat are nevoie si din ce e mai bun :)

    00
  7. Daca vrei un upgrade simplu, treci pe anvelope Michelin Pilot sport cup2. Din ce am citit, sunt la ani lumina de competitie la clasa sport.

    00
  8. Imi place ca spui ca 4×4 e un must be deoarece il folosesti zilnic, cand rar iti intra 4×4 pe autostada. Ziceai ca ai o panta de 100 metri cu o inclinatie de 10% te intelegeam….
    In belgia acum 10 ani soferii nici nu stiau ce inseamna cauciucuri de iarna, nu ca i-ar fi ajutat, tot cu 30 la ora ar fi mers pe autostrada.

    00
    • încearcă să nu fii idiot.

    • Masina e 4×4 permanent, nu intra 4×4 nicaieri. Mai mult, tractiunea integrala e importanta pentru o masina ca asta nu doar iarna, ci in general, pentru a putea pune puterea pe sosea.

      00
    • 4×4 este permanent, cu un bias default de 60/40 catre puntea spate. In functie de controlul tractiunii se poate transfera atat 100% pe spate, cat si 100% pe fata, insa la mers normal este 60/40. Iarna pe lapovita/zapada/mazga, chiar si pe drum drept, ajuta foarte mult sa pui puterea jos pe toate 4 rotile, cand si unde ai nevoie.

      00
    • Imi place cum zic toti care n-au vazut niciodata ce inseamna power delivery la un AWD, precum Marius, atat la pornirea de pe loc, in special in conditii de ploaie/lapovita/ninsoare cat si ce diferenta face cand iti place sa o conduci sportiv pe drumuri virajate, indiferent de conditii. Combinat cu un set de frane solide si niste cauciucuri foarte bune, e o placere sa conduci asa ceva (asta pentru toti pursitii care nu simt masina daca nu e manuala si/sau RWD).

      00
  9. Mașina e ,,driving machine,,. Să o stăpănești cu grijă.
    Am doar două observații de făcut.
    1,,Puțin mai ieftine decât la 3.0 diesel, deoarece lipsește filtrul de combustibil,,. Cred că ai vrut să te referi la altceva. Nu are cum să lipsească.
    2.,,Am mai încercat și un Mercedes C400 (3.0 benzină 333 cai), însă mașina mi se pare prea confortabilă pentru gusturile mele,, Dragul moșului, o să vezi la 50 de ani ce plăcut e confortul.

    00
    • Pai are filtru de benzina dar o fi in rezervor si nu se schimba cam niciodata. La honda e tot cam asa.

      00
    • @Paco, depinde de faza in care te prinde(chestia cu, confortul), uneori imi place alteori o vreau sportiva si rigida
      @Jules, depinde de la marca la marca, am avut un chevy care il avea pe rezervor prins cumva, la actuala(dodge) e sub bancheta din spate, vorbesc de benzinare

      00
    • @keepcalm, eu o vreau sportivă si rigidă tot timpul.

      00
    • @Paco, am inteles, multa bafta sa poti rezita sa fie tot rigida si sportiva :)

      00
    • @jules. Ăla din portbagaj sau sub bancheta din spate cum zice @keepcalm, e pompa de benzină, nu filtrul. Filtrul e o chestie mică și relativ ieftină, care filtrează impuritățile.

      00
    • Multumesc frumos! Eu am comandat piesele OEM de pe bavauto si nu exista cod pentru filtrul de combustibil. La fel mi s-a spus si la reprezentanta. La diesel era o chestie cilindrica si oarecum lunga care era undeva sub masina, aproape de roata stanga spate. Referitor la confort, cel mai probabil cand voi ajunge la varsta aia iti voi da dreptate😬

      00
    • @Paco, in porbagaj nu am zis ca este, am zis ca aveam le chevy pe rezervor(l-am schimbat, stiu unde e), la actuala am doua pompe de benzina sub bancheta conectate intre ele dintre care una are incorporat si filtru de benzina in ea, nu cred ca sunt 2 luni de cand am schimbat una din ele

      00
    • @Paco chiar m-ai facut curios si am citit mai multe despre asta cu filtrul de benzina. Din cate am inteles, filtrul este incorporat in pompa de benzina, care se afla undeva in apropierea rezervorului. De catre producator, el este tratat ca si “lifetime filter”, de aceea nu se schimba la revizie. Dar ei trateaza si uleiul din cutia de viteze ca si “lifetime”, deci cred ca ar trebui sa il iau in considerare la un moment dat. Multumesc.

      00
    • @Bogdan T, cu plăcere. Cu uleiul din cutia de viteze te sfătuiesc să faci abstracție de sintagma “lifetime”, și să nu te zgărcești la un schimb . Motoarele și cutiile sunt construite cu limita tolerantei foarte mică la placa tradițională romănească , lasă că merge și așa,,.Ulei de calitate și talpă, că asta îi place…

      00
    • @keepcalm. În cazul mașinilor de generații relativ noi, producătorii optează pentru amplasarea filtrului de combustibil aproape de pompă . Printre motive sunt cele ce țin de ergonomie, compartimentul motor e plin de plasticuri inutile care să ofere senzația de motor,,mare,, îmbunătățirea calității combustibilului și a materialelor care compun sistemul de alimentare de la rezervor la sistemul de alimentare.

      00
  10. Arata foarte bine :D

    10
  11. Din exterior nu ai zice ca are atatea optiuni

    00
  12. Sistem de sunet „Hi-Fi” la BMW nu e optiune, mai bine nu o menționezi, e o gluma. Pe partea de sonorizare la BMW spui daca ai sistem HK sau nu ai.

    00
    • Hi-Fi costa 560 euro in configurator, HK peste 1000, e normal sa fie diferente. Am avut Harman-Kardon pe cealalta masina, si sunt 100% de acord ca nu se compara cu HK, dar este peste sistemul de sonorizare standard.

      00
    • Da, poate sunt eu mai pretențios pt ca am cunoscut bine sistemul HiFi pe E90 si HK pe F30, si de asta spun ca HiFi ul mi se pare o gluma de opțiune, nu își merita acei 500euro.

      00
  13. Atat am venit sa spun, frumoasa masina. Sa o stapanesti sanatos.

    Este SUPERBA. Pacat de turbina aia de cacat, sa ai grija la ea. In rest este beton masina.

    00
    • Iti multumesc frumos! Nu stiu de eventualele probleme la turbina, momentan este in parametri. Si nici nu o prea menajez😬

      00
  14. Am cautat 6 luni un F30 automat pe benzina, în cele din urma am renunțat pentru ca nu găseam pe piața din ro cu dotările dorite și am luat diesel, clasicul 2.0 N47. Condusul pe mod sport te face efectiv sa te simți în alta masina (direcție, accelerație, sunet). Revizia de ulei o fac la 20k, produse OEM, dar nu mi s-a părut prea scump fata de alte mărci niciodată, asta dacă nu te duci la reprezentanta bineînțeles. Culoarea la a ta mi se pare cea mai potrivita în combinația cu acele jante. Referitor la conectarea automata wifi sa știi ca la fel se intampla si prin bluetooth la varianta non-LCI.
    Nu ne zici nimic de preț?

    00
    • Si eu cautat multa vreme pana sa gasesc modelul acesta, sa fie de origine europeana, si fara accident. Sunt de acord, modul Sport/Sport+ transforma complet masina fata de Confort. Si eu am zis ca diesel-ul suna bine mai ales sub acceleratie puternica, insa benzina este cu totul altceva…

      Referitor la conectarea prin bluetooth, stiu ca se conecta automat, eu am mentionat-o deoarece multi producatori auto au Apple CarPlay cu fir (de exemplu Renault Megane RS) insa varianta wireless mi se pare mult mai comoda.

      Pretul prefer sa nu il spun, de obicei nu face decat sa porneasca discutii neplacute.

      00
  15. Arata foarte bine masina! La drumurile din tara noastra, as fi optat pt jante pe 18, ca sa nu se simta denivelarile atat de rau, dar trebuie sa recunosc ca jantele pe 19 arata mai bine estetic si la curbe, masina sta mai bine.
    De curiozitate, ai avut vreodata permisul luat pt viteza? Am citit ca ai tot avut 340, 335 si 330?
    Cu atatia cai sub capota, este foarte greu sa nu ii dai “talpa” mai mereu…

    00
    • Nu am avut niciodata permisul luat, si am luat o singura amenda de viteza (81km/h in zona de 60 la iesirea din Brasov catre Sighisoara), cu masina sotiei. Jante pe 18 am iarna, si se simte ca sunt mai confortabile, insa exact cum zici si tu, estetic si in curbe, cele pe 19 sunt superioare.

      00
  16. NOU
    #47

    In sfarsit vedem si noi masini pe blogul asta :D

    Nu ti-e teama ca intr-o dimineata te trezesti fara oglinzi, sau mai rau, fara roti sau faruri ? presupunand ca in poze e parcarea ta de resedinta
    Am vazut bmwuri mult mai vechi, cu diverse subtilizate…

    00
  17. Ciudat cum la review-uri de mașini second-hand nu apar comentarii de la cei pt care mașina noua e sfântă. Și să le și zici că nu faci reviziile la reprezentanță i-ai și ars.
    Merită să zici prețul de nouă și cel de achiziție,dar și 0-100 km/h ~ 5 s.

    00
  18. Unde ii faci reviziile, la ce service?

    00
  19. Revin. 340 xi are 450 cp. Mașina asta este un 335xi la 326 cp cu pachet sport și opționalele de frana și suspensie. Creșterea la 360 cp poate fi o ediție specială sau ?

    00
    • 335xi exista doar pe F30 non-facelift, si are 306cp (cod motor N55). Pe F30 facelift este 340xi (cod motor B58), si are 326 cai stock. Cei 360 cai vin dintr-un soft care vine impreuna cu evacuarea, si anume “MPPSK – M performance power and sound kit”.

      00
  20. Cum te impaci cu scaunele de piele ? Eu am un F30, non facelift, cu scaunele sport din material textil insa din ce observ la BMW-urile mai noi, pe masura ce au tot mai multe dotari, scaunele din material textil sunt tot mai rare. In ideea in care scaunele din piele nu sunt ventilate, ce impresie iti lasa ?

    00
    • Sunt confortabile si placute ca material, insa sunt reci cand e frig afara (incalzirea in scaune ajuta aici un pic), si banuiesc ca se incalzesc foarte tare daca o lasi in soare. Eu tin masina in garaj si nu am avut ocazia sa le simt incinse. Plus ca e mult mai pretentios la ingrijire (hidratarea pielii de exemplu). La celelalte 2 seria 3 am avut interiorul de alcantara + textil, si era mai usor de intretinut, plus ca nu am avut probleme cand era cald sau rece afara.

      00
  21. Nu mai scapam si noi de chestia asta cu „navigatie mare”? Mai aveai de spus ca e color si 3D si gata. De multi ani ecranul ala nu se mai foloseste doar la navigatie. Si nu-mi spune ca in RO tu folosesti sistemul de navigatie stock al masinii :))

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.