Seat Cupra Formentor VZ 1.4 eHybrid review

După 9 ani, eram hotărât să înlocuiesc mașina familiei, un Seat Leon 1p1 1.2 TSI, 105CP de care am fost foarte mulțumit, deși am regretat uneori că m-am zgârcit la bani și nu am ales varianta cu motor 1.4 TSI.

Calculele de acasă, care urmau a nu se potrivi cu cele din târg, erau: portbagaj mai mare (aveam 345 litri), minim 150CP, cât mai multe opționale de siguranță, climatronic, scaune încălzite, exclus diesel, buget 25 mii Euro.

Aveam pe listă Kia XCeed 1.6 bezină 204CP, între timp mi-a atras atenția noul Tucson, dar am fost impresionat complet de Cupra Formentor. Primul review l-am văzut la prietenul blogului, faimosul Bratu. Varianta de 2.0 benzină, 310CP, preț undeva peste 50 mii Euro. Nu aveam cum să mă apropii.

Au mai trecut câteva luni de pandemie, am mai mărit un pic bugetul, a crescut numărul de gărgăuni și voiam neapărat să-mi fac un cadou. Între timp, pe configurator au apărut și variantele la prețuri mai decente. De exemplu, 1.5 TSI 150CP cu preț de pornire undeva la 27 mii de Euro. Am început și eu documentarea pe subiect, dar sursele erau puține, fiind model nou. Așa că urma să mai încalc un principiu – nu cumpăra niciodată o mașină în primul an de la lansare.

Am fost într-un weekend să fac test drive. Pe drum m-am oprit la Mercedes să văd live și clasa A limuzină. Am dat de o domnișoară care nu prea avea tangențe cu domeniul, nu știa termeni de livrare, oricum eram destul de hotărât pe Cupra. Apoi am mers și la Hyundai, m-am urcat în Tucson și nu a făcut niciun click. Nu îmi place deloc poziția înaltă la volan și nici piano black. Am plecat mai departe spre Porsche Nord.

Foarte rapid, am primit cheile de la mașina de test-drive, din păcate un 1.5 TSI de 150CP automat, deși mi-aș fi dorit să încerc hibridul. Nu m-a dat pe spate test-driveul. Mașina mișto ca design interior-exterior, motorul cam slăbuț și destul de gălăgioasă. Totuși, spre surprinderea vânzătorului, după ce prețul pe care mi l-a făcut la hibridul din stoc era exact cel cu care plecasem în minte de acasă, am plătit pe loc taxa de rezervare.

Nu prea avea legătură cu ce configurasem eu, în sensul că venea cu scaune scoică, adică vizibilitate scăzută din spate și, având copil, aș fi ales scaunele standard. Dar se compensa cu trapa panoramică neajunsul ăsta, trapa pe care nu aș fi comandat-o dacă aș fi configurat eu mașina. La fel, vopseaua e roșie deși eram hotărât pe Gri Magnetic. Și toate astea numai să nu aștept 4, 5 luni livrarea. Iar portbagajul e doar cu 5 litri mai mare decât aveam…

3 săptămâni mai târziu, după toată birocrația cu Programul Rabla, m-am dus să ridic mașina. Așa cum anticipați din descriere, mașina a avut o problemă din prima clipă. Display-ul nu răspundea decât aleator la comenzi. Am zis că o fi de la căldură, că era încins bine, oricum neplăcut. Până la urmă, am reușit să introducem datele de user și am plecat spre casă. Seara, mi-a luat 15 minute să opresc AC-ul. Cum ziceam, nu are butoane, totul trece prin infotainment. A doua zi am dus-o înapoi și am recuperat-o după 12 zile, cât a durat să aducă un ecran nou de la Barcelona. Evident că am descoperit ulterior câți clienți au aceeași problemă. Ba chiar a apărut și informare de la fabrică pentru o largă serie de VIN-uri. În plus, în UK, mulți au probleme și cu ACC-ul, mașinile lor comportându-se deseori ca și cum ar avea volan pe stânga. Sau determinând viteza maximă în kilometri în loc de mile. Deh, durerile facerii unui model nou. De atunci până acum au fost 3000 km de condus cu plăcere o mașină care mă încântă.

Are un motor termic 1.4 TSI de 150CP și unul electric de 136CP. Combinat, reies cei 245CP. Accelerația declarată de la 0-100 e de 7 secunde. Probabil, nu am cronometrat. Ca dotări sunt puține lucruri care lipsesc. E un fel de semi-piele, are inclusiv bordul din piele, volanul sport încălzit și îmbrăcat în piele. Scaunele scoică de care spuneam, încălzite, nu și ventilate, cu reglaj electric pentru scaunul șoferului. Faruri și stopuri LED, inclusiv interiorul e iluminat doar cu LED. 3 zone de climă. 10 airbaguri, inclusiv unul central între șofer și pasager. Pachet safe driving XL, parcare automată, connectivity box (încărcare wireless a telefonului), un infotainment mare de 12 inch și extreeem de puține butoane fizice. Trapa panoramică. Jante pe 19 inch. E destul de ușor de folosit configuratorul de pe site unde găsiți toate dotările.

Atrage priviri, dar culmea, doar ale bărbaților. Ba chiar m-a urmărit în trafic un tip, mă și contrariase pentru că nu-l claxonasem, nu înțelegeam de ce vrea scandal, dar era doar curios ce model de mașină este.

Consumul e încă de stabilit. Deși locuiesc la bloc, o pot încărca destul de ușor. În vecini, are stație de încărcare un fost coleg. Apoi, cănd merg la cumpărături, în 2 ore se încarcă 60%. Părinții și socrii locuiesc la casă. Dacă revenim la birou, e o priză în parcare. Timpul de încarcare e de puțin peste 3 ore la stații și 5 ore la priză normală. Mașina vine cu 2 cabluri, pentru ambele scenarii. Nu am mers niciodată full electric de la 100% la 1%, dar estimez un 45-50 km cu AC pornit fără probleme. Aici e una din chestiile care mă enervează. Prefer să merg în mod hibrid dar, de fiecare dată mașina pornește în modul electric (cât timp are extra baterie). Și trebuie date 3 clickuri pentru a trece în hibrid. În oraș scot undeva între 3 și 4 litri / 100 km. La un drum lung de 1600 km cu mașina full pasageri și bagaje, adică binișor peste 2 tone, viteza legală plus 20 kmh, cu câteva vârfuri de accelerație la limita permisului pe autostradă și doar 2 încărcări la hotel, am scos 6.5%. Estimez că poți obține lejer 5-5.5% mergând 100% regulamentar și fără încărcări la priză. Voi afla după vacanța în Grecia cifra exactă. De asemenea, pe lângă recuperarea la frânare, poți seta un nivel de încărcare și motorul termic va munci un pic mai mult pentru a genera curent. Nu prea îi văd rostul. Chiar aștept tips & tricks pentru condus un plugin.

Ce nu-mi mai place: amplasarea proiectoarelor de ceață, economia de materiale stupidă (plasticul dur de pe ușile spate e mult mai rugos decât pe cele față. Deși are 3 sisteme ISOFIX, cele de la bancheta din spate nu au plastice de ghidaj, trebuie să te chinui prin niște crestături în tapiserie. Noroc că vine scaunul cu plastice de ghidaj). Eterna problemă a designului auto, evacuările false sunt urâte.

Ce mai e de laudat, ACC-ul predictiv, sau Trip Assistance (parcă). Încetinește singură în curbe și giratorii. Astfel poți conduce zeci de km doar atingând un pic volanul. De altfel, e mult mai preventivă decât mine. Deși am setat distanța minimă față de mașina din față, mi se pare că stă mult prea departe, ocazie pentru cocalari să se bage cu forța.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

61 comentarii

  1. Chiar arată bine pe roșu. Kilometri mulți fără evenimente!

    00
  2. Arata fain, dar nu e pe site’ul seat ro

    01
  3. Poti baga un frigider înăuntru? Dar un cal?

    00
  4. E foarte faină, mai ales pe roșu! Nu știu cine a desenat-o, dar i-a ieșit. Să ai parte de mulți km fără incidente!

    00
  5. Ai plecat de la Tucson si ai ajuns la Kona cum ar veni. Design-ul nu imi place. Nu as sti sa zic exact ce, dar nu imi place. Oricum e peste media VAG din punctul asta de vedere.
    In schimb aia de la Hyundai ar trebui sa se uite sa invete cum se pun in bord ceasuri digitale.

    00
  6. „motorul termic va munci un pic mai mult pentru a genera curent. Nu prea îi văd rostul. ”
    1. Urmează să ajungi in Londra și trebuie să mergi doar pe electric ca să ai acces în anumite zone, iar tu nu prea mai ai suficientă baterie
    2. Ajungi in cartierul de case super liniștit la 3 noaptea și nu vrei să trezești vecinii când ajungi, că sunt Elvețieni și se uită urât la tine timp de 2 ani.
    3. La fel ca 2 dar urmează să pleci dimineața.
    Nu are deloc sens din punct de vedere al economiei

    00
    • Am 👎 pentru că nu e lumea de acord cu regulile din Londra iar eu sunt proxi pentru primarul Londrei ?
      Am 👎 pentru că lumea crede că e chiar eficient energetic?
      Am 👎 pentru că unii vecini sunt nebuni în alte țări mai mult ca ai noștri?
      O explicație dacă vă e cu milă.

      00
    • Nu, eu personal ți-am dat thumbdown ca să văd cum te oftici.

      12
    • Eu, impersonal, ți-am dat mânuță roșie ca să fiu în rând cu lumea.

      00
    • Iar eu pt ca ai formulat atat de dubios incat nu am inteles nimic din ce vrei sa ne comunici.

      00
  7. Exista Cupra si Cupra Fermentor. Varianta lowcost e ceea ce e…un 1.4 cu probleme vs un 2.0 cu ceva mai putine probleme.
    Consumul se incafreaza la o limuzina de 2 tone cu motor diesel. Impactul pe CO2 ar fi fost mai bun.

    00
    • De fapt nu e chiar așa. Cât a stat în service am mers cu o Ateca diesel și consumul era mai mare, deși e mai ușoară.
      În plus, în oraș, dacă vrei, poți merge full electric.

      00
    • Fermentor poate doar la Vaslui.

      Impactul pe CO2 nu e toată povestea.

      00
  8. Pana la urma cat ai dat pe aceasta configuratie?

    00
  9. Apropo de ultima faza cu ACC te inteleg perfect. Chiar weekendul asta am experimentat asta de multe ori, bajetzii cu cazane ma depaseau prin dreapta si-mi intrau apoi in fata desi ACC-ul tinea distanta minima si urmarea masina din fata, de multe ori la peste 150km/h. Eu am inceput sa-l mai „reglez din picior” cand vad din astea, adica calc putin acceleratia sa ma apropii de cel din fata cand vad ca vine unul nervos din spate. Poate e nasol, dunno, si fac asta doar in conditii ideale pe timp de zi, fara ceata etc dar mai nasol e sa-ti sara in fata unul din dreapta si sa franeze masina panicata. Si nu, n-o sa ma bag intre TIRuri ca cel din spatele meu sa ajunga in locul meu si sa-l preseze pe cel din fata mea care n-are oricum unde sa inainteze.

    00
    • E foarte enervant ACC in cazurile alea de care zici, chiar daca pui distanta fata cel din fata sa fie mica, tot este loc pentru dujmani de bagat in fata, ceea ce inseamna frana automata pentru masina ta.

      00
    • multi bombardieri aici, judecand dupa minusuri. si eu daca sunt in depasire pe banda 2 cu cel putin 130 km/h iar autostrada e aglomerata, ma dau din fata ta doar daca ai girofar. in rest, muiut. duminica am patit cu un bombardier care se baga agresiv in fundul meu, apoi a facut o depasire foarte riscanta pe dreapta, era sa pupe un TIR, s-a bagat la limita in fata mea si destept fiind a incetinit pana la 60 km/h. cu avarii, cu semne pe geam, tot tacamul. am sunat la politie, l-am reclamat pentru condus agresiv (era de-a dreptul idiot). cine era tras pe dreapta 30 de km mai incolo? ce sa zic, s-a grabit degeaba…

      10
    • Conduc cu ACC aprope tot timpul pe autostrada. Nu va inteleg neajunsurile. ACC nu o sa stea in curul unei masini la 150km/h, doar ca sa nu vi se bage cocalarii intre voi si masina din fata si asta pentru ca algoritmul din spate nu ii permite, trebuie sa aiba timp sa franeze. Btw ACC te poate salva de un carambol pe autostrada, mai ales daca masina din fata ta are geamuri fumurii. ACC „vede” imediat deccelerarea celui din fata si iti franeaza masina pana sa realizezi tu ce se intampla.

      00
  10. NOU
    #28

    Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea 🙂

    00
  11. foarte frumoasa masina… visez si eu la una d’asta :)
    multumesc pt review, drumuri bune sa ai.

    00
  12. Intrebari de om nepriceput:

    In modul hibrid functioneaza si motorul termic si cel electric la viteze mari? Sau comuta intre ele, electric la viteze mici si termic la viteze mari?

    Are vreo forma de AWD? Gen motorul electric actioneaza pe rotile din spate si cel termic pe fata simultan?

    00
    • Poți merge full electric până la 120 sau 130 kmh.
      În mod hibrid, la plecarea de pe loc, e full electric, apoi intra și termicul. Asta în modul Confort
      În modurile Sport și Cupra lucrează ambele concomitent pentru a livra toți cei 245 cai și 400 Nm. La viteze superioare, în coasting, merge doar termic iar electric intra în accelerări.

      Nu e 4×4, e front wheel drive.

      Au și variante 4×4 de 190 sau 310 cp. Acelea au și portbagajul mai mare, de 420 litri. Urmează să apară și VZ5, de 390 cp si 4.2 secunde până la 100 kmh.

      00
    • Cred ca e același tandem de pe Golf GTE – motorul electric e în cutia de viteze deci nu are treabă 4×4. Se poate pune dar nu are legătură una cu alta.

      01
  13. Hai sa mai vin eu cu niste completari:

    -ecranul iti va mai face figuri,mici intr-adevar,dar eu il consider greu de utilizat,si oarecum periculos
    -masina este izolata fonic mediu spre mediocru,se aud pneurile in habitaclu,geamurile sunt subtiri (ca la dacia),iar daca bate ceva vant,barele de pe plafon te vor acompania cu zgomot
    -acc mi se pare prea prezent,franeaza un pic aiurea,pe autostrada daca cel din dreapta se apropie de marginea benzii,frana
    -imi iau constant flashuri de pe contrasens,farurile sunt adaptive,dar reactioneaza cu intarziere….compar cu farurile intellux de pe opel,unde sunt 8 leduri/far,care se aprind/sting individual,si care nu deranjeaza niciodata
    -eu am varianta benzina,la varianta hibrida portbagajul este mic,datorita bateriilor,si ceva greutate adaugata
    -cand imi termin vacanta trebuie sa merg la dealer pt alte doua defecte:stergatoarele se misca cateodata aiurea,1 cm,fara motiv,iar navigatia(am platit 400 euro optiune)are harti di 2017
    -doar la logo cupra e brand separat,in rest e seat toata ziua(comparati cu leon)
    -interiorul arata bine,dar e cheap….culminant cu ceva plastice de 2 lei,si schimbatorul ala penibil de plasticos
    -1.5 tsi consuma doar cu 10%mai putin ca 2.0 tsi de 190 cp;cutia dsg,asa cum o stie toata lumea,ca de la tara,mult inapoiata fata de cutii cu convertizor de cuplu,gen zf8hp
    -in trafic se mai uita lumea…dar incep sa apara tot mai multe
    -aplicatia cupra connect nu are nici un beneficiu pt mine,am dezinstalat-o(ma enerveaza ca trimitea toate datele mele de condus la serverul seat…asa,by default)
    -vopsea slaba..ca la toate masinile de azi,cele mate sunt catastrofa la zgarieturi,si nu iese la polish

    00
    • Am uitat de Cupra Connect. E cam varză aplicația.
      Pentru mine e utilă să pornesc remote ventilația și pentru tracking detaliat de consum.
      Deja m-am obișnuit cu raportările aiurea că e mașina descuiată sau sunt farurile aprinse.

      Cât despre interior, e diferență destul de mare între varianta de bază și VZ.

      00
  14. M-am uitat si eu la ea, dar nu e pentru mine. E frumoasa, dar portbagajul e prea mic, asa ca am ales un Leon ST cu un motor normal, 2.0 TSI.

    00
  15. fermentor :)))
    la cupra/seat tot leon rămâne etalonul, evident în varianta full-benzina 1984cmc/300cp, aia da mașină

    00
  16. predictive ACC, cool!

    00
  17. „și doar 2 încărcări la hotel” incepe sa apara un nou trend.
    Si culmea e ca tot el spune ca „ocazie pentru cocalari să se bage cu forța.”
    Dar nu isi da seama ca e un cocalar si el atat timp cat „fura” (la propriu) curent de la hotel.
    Pe urma o sa ne plangem cand facem checkout ca trebuie sa asteptam la receptie pana vine camerista cu index-ul de la contor, sau o sa sara siguranta la un consum mai mare de 1 kw ….

    02
    • Nu știu cam la ce nivel de prostie pe scara AUR te situezi.
      Hotelul oferea gratuit acces la stația de încărcare. Și aș vrea să vad asta devenind trend, pe unii ne-ar atrage.

      00
    • Crezi ca si-a scos prelungitor pe geam din priza din camera sa fure curent?

      Nu toti gandesc asa…

      00
    • Daca hotelul oferea statie de incarcate .. atunci imi cer scuze… Oricum hotelurile care ofera statii de incarcare sunt o raritate .. sa nu mai spunem ca daca le ofera gratis e si mai rar.
      Iar referitor la scos cablul pe geam .. tot autorul spune ca el incarca masina in vecini, la printi, cand merge la cumparaturi etc. (la birou nu se pune, ca acolo sta mai mult si totusi nu cred ca e sigurul din birou cu masina electrica)

      Sincer mi se pare chiar o suedejie si un efort suplimentar si timp pierdut ca sa te chinui sa iti incarci masina cand mergi la cineva la cumparaturi si pentru ce ? Doar sa te dai eco … ca la bani nu e mare diferenta cand calculezi si curentul .

      00
    • Nu ma intelege gresit, sunt pro masini hibride (nu electrice) si mai ales cele cu incarcare la priza, dar sunt ok doar daca ai priza acasa sau loc rezervat la servici, restul locurilor e cancan ..

      00
    • Nici eu nu cred ca as incarca prin vecini, dar poate are nevoie de incarcare mai rapida si cu stecherul din casa nu prinzi asa ceva.
      In rest, la cumparaturi, daca exista loc de parcare special pentru incarcat, de ce sa nu o lasi acolo?

      Depinde de distantele pe care le face. Daca ai 50km autonomie electric si mergi la parinti care stau mai departe de 50km, cat stai acolo de ce sa nu o pui la incarcat?

      00
    • Daca operatiunea e simpla .. da dece sa nu o pui la incarcat .. dar in realitate nu e chiar asa de simplu.
      – La supermarket eu nici o data nu stau mai mult de 30 de min .. hai o ora .. Daca ar mai trebui sa pierd inca o ora ca sa pot incarca masina .. prin toata nebunia aia.. abia incerc sa scap de turma
      – cand mergi la cineva (parinti prieteni etc) si trebuie sa ii ceri sa iti incarci masina, cat timp pierzi .. cauta un prelungitor .. daca gasesti parcare langa , daca trebuie sa o bagi in curte, muta masina ca sa intru etc si asta pentru ce ? pentru 5 lei ? sa nu mai spun de toata discutia de faptul cat curent trebuie sa iti dau sau iei …
      In loc sa faci quality time cu ei … de asta te duci acolo tu tragi prelungitoare prin geamuri si peste garduri. Ai sa faci asta 1,2 , de 10 ori si o sa iti ajunga.

      Vrei sa fi eco nu iti lua o masina de 2 tone si ii zici ca e hibrida si tu nu poluezi .. si spui acolo ce consum mic la benzina ai …

      00
    • Ai putea face chestii mai utile cu timpul tau.
      Suferi grav de scenarita.

      In vecini statia e la strada, e legata la o aplicatie si platesc mereu cat consum. Elegant si civilizat.
      La parinti imi ia 1-2 minute sa bag masina intr-o priza. Auzi, pierd quality time.

      Iar la cumparaturi de ce as fi obligat sa stau sa se incarce complet?

      00
    • @marius, ai grija sa nu uiti sa iei medicamentele..

      00
  18. La supermarket dureaza 30s sa o pui la incarcat, plus ca ai loc de parcare asigurat. Nu vad de ce ai sta in plus pe acolo, ca nimeni nu isi ia o cafea ca sa incarce de 10 lei la masina.
    La prieteni mi se pare de porc sa le zici – lasa-ma sa bag masina in priza, dar la parinti de ce nu, daca stai mai mult? Masina vine cu ambele tipuri de cabluri, doar bagi doua stechere, nu vad ce e asa complicat si nu poti petrece timpul cu ei. Poate stau la casa si oricum bagi masina in curte, omul n-a zis in ce caz e.

    Poate trebuie vazut invers – vrei masina asta de doua tone, dar vrei sa fii un pic eco cu ea.

    00
    • Intelegi ca intr-o ora la supermarket incarci 20 km.. nu mare branza si asta daca nu sunt si alti care incarca. (de regula sunt 2 locuri si cand mergi la supermarket merge toata lumea)
      Cred ca sti ca perioada aceasta cu masinile hibride si electrice e doar asa de tranzitie .. adica nu e nici o ecologie in spate … bateriile respective polueaza mai mult la producere si pentru ecologizarea bateriilor .. asa cu partea cu un pic eco :D

      00
    • @Marius in functie de statie si de ce stie masina incarci cu intre 3 si 200kW intr-o ora. Unele chiar mai sus.
      Masina in cauza are cam 50km autonomie in mod electric.
      La 7kw/h supti de la priza se cam incarca suficient la o excursie in supermarket.

      00
    • Marius, inteleg ca pentru unii dintre voi e greu sa concepeti ca motorul acela electric te ajuta in EV mode sa mergi pe distante scurte (acasa – shopping, acasa – birou, etc), dar sa ti se incarce masina pentru un drum scurt in perioada scurta in care faci cumparaturi e mult mai ok decat ai crede. Si pentru cei care vor sa se dea ecowarriors, uite, de ce sa mearga pe motorul termic, cand pot merge prin oras cu treburi doar pe motor electric. Sa nu mai zic avantajele pe care le aduce un model hibrid cand vine vorba ca motorul eletric sa ajute motorul termic in anumite situatii.

      00
    • @Marius: eu mi-am luat hibrid ca sa am consum rezonabil, ca motorul echivalent pe benzina era cam gurmand, si sa stau in liniste in aglomeratie cand urc/cobor pantele pana la lucru/gradinita/scoala.
      ECO n-a fost un criteriu, si banuiesc ca mai sunt si altii cu preferintele astea.

      Altii iau plugin hibrid din motive de taxe, nu neaparat ca ar incarca peste tot bateria aia.

      00
  19. Arata bestial. Asta chiar e o achizitie care iti ridica mereu stima de sine, ca sigur urmatorii ani tot vei fi intrebat ce masina e :))

    00
  20. Faina jucaria! Sa te bucuri de ea! Am vazut si eu una din asta intr-o parcare si i-am dat ceva tarcoale pana m-a tras nevasta de mana, ca ratam intrarea la magazin :)

    Din prima poza as zice ca aduce un pic cu Stelvio.

    00
  21. Arata foarte bine masina, parca seamana cu o Mazda din lateral.

    00
  22. Aasta-i SUV doar cu numele,in realitate e un “ premium hatchback”(adica un hatchback inaltat”)-asa cum e si Mazda cx-3.Sursa de inspiratie pentru masina asta a fost Citroen DS4.

    00
    • 1. Masina e un un crossover, CUV, adica un coupe hatchback cu garda la sol inaltata. Nu a fost prezentata ca suv nici de autor, nici de catre producator. Ba chiar posesorul a zis ca nu i-a placut pozitia de suv din Hyundai Tucson. Probabil citesti mai greu.

      2. DS4 a fost desenata si lansata cam la 1 an dupa Formentor. Deci cronologia nu se leaga cu inspiratia. Intre timp Alejandro Messonero care a desenat o a trecut pe la Dacia si la Alfa. Si e DS 4 Crossback btw

      Stai jos, 4

      01

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube