România a devenit un mare carnagiu

Şase persoane au murit, duminică, într-un accident rutier produs în localitatea Ardud, judeţul Satu Mare, după ce maşina în care se aflau a intrat într-un cap de pod, iar apoi a ricoşat în gardul unei case, relatează Mediafax. "În urma acestui eveniment, şi-au pierdut viaţa toţi cei şase ocupanţi ai maşinii, cu vârste cuprinse între 19 şi 30 de ani. De asemenea, s-a stabilit că autoturismul avea plăcuţe de înmatriculare provizorii, care erau expirate din 28 iulie", a spus Cosma.

Doi oameni au murit şi alţi cinci au fost răniţi grav, în urma unui accident rutier produs, luni, pe DN2, la ieșirea din Afumați, relatează Mediafax. Accidentul s-a produs la ieşirea din localitatea ilfoveană Afumaţi spre Şindriliţa, după ce un autoturism Renault Kangoo a intrat într-un camion încărcat cu cereale care ieşea dintr-o curte fără să se asigure, a declarat purtătorul de cuvânt ISU Bucureşti-Ilfov, Daniel Vasile.

Trei persoane au fost rănite, luni, după ce şase autoturisme s-au ciocnit pe Drumul Naţional 7, în judeţul Sibiu, din cauză că nu au păstrat distanţa între ele, relatează Mediafax. Traficul în zona acidentului se desfăşoară alternativ, pe un singur fir.

O fată de 12 ani a murit într-un accident produs în judeţul Braşov, după ce un autoturism condus de un adolescent de 17 ani, fără permis, s-a răsturnat în albia unui pârâu, informează Mediafax. Accidentul s-a produs duminică seară, pe DN 73A, între Poiana Mărului şi Şinca Nouă, după ce un adolescent de 17 ani a condus fără permis, iar la un moment dat a pierdut controlul asupra direcției de deplasare și autoturismul s-a răsturnat în albia pârâului Șinca, potrivit purtătorului de cuvânt al Poliţiei Judeţene Braşov, Liviu Naghi.

Un băiat de aproximativ 12 ani şi-a pierdut viaţa, la fel şi mama lui, iar sora lui de aproximativ 14 ani este grav rănită. O femeie în vârstă de 45 de ani conducea un Cielo de culoare roşie şi, la un moment dat ar fi intrat pe sensul opus, s-a lovit cu maşina de un alt autoturism şi apoi s-a izbit frontal de o autoutilitară. (sursa)

Un bilanț cinic arată așa:

  • vineri – 27 accidente, 3 morți, 27 răniți,
  • sâmbătă – 35 accidente, 8 morți, 43 răniți,
  • duminică – 24 accidente, 13 morți, 22 răniți,
  • luni – 30 accidente, 10 morți, 38 răniți.

Sunt prea multe mașini pe șosea? Și-au pierdut oamenii răbdarea? Nu ne mai sperie amenzile? Se văd efectele permiselor luate pe ochi frumoși? Nu sunt destui polițiști rutieri pe stradă?

Trebuie neapărat să moară un politician sau cineva apropiat lui să se pună totuși problema pe masa Poliției Rutiere și să se găsească niște soluții?

Pentru că dacă așteptăm să ajungem ca în Rusia, va fi deja prea târziu.

Soluțiile sunt aceleași ca mereu:

  • mărirea numărului de polițiști rutieri.
  • identificarea și aplicarea unor indici care îi dau de gol pe majoritatea (mașină gioarsă, mașină pe bulgaria, panică la volan, lipsă lumini, 12 inși în mașină…)
  • un 10-15% din cuantumul amenzii redirecționat către Poliție, pentru echipamente.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

85 comentarii

  1. Putin din toate plus lipsa infrastructurii.

    00
    • ba, asta cu lipsa infrastructurii ma omoara. ai venit vreodata de la mare, pe a2, dupa un weekend aglomerat? sunt o gramada de soferi care nu sunt in stare sa mearga decent pe autostrada, asa ca nu lipsa infrastructurii e problema. ia vezi acolo, la cauzele accidentelor, la ala care avea 17 ani si circula fara permis tot lipsa infrastructurii e de vina? aia din Sibiu care nu au pastrat distanta intre ei, la fel, din lipsa infrastructurii au facut-o? ala cu camionul a iesit ca boul din curte din lipsa de autostrazi? soferul prost e prost si pe autostrada si pe transfagarasan.

      00
    • Nu lipsa infrastructurii e problema, respectarea legii e adevarata problema. Unde e restrictie de 50 se merge cu 100….Si daca va fi infrastructura tot casa de nebuni va fi daca nu se respecta legea…Cind am vizitat Romania (anul asa in vara, groaznic sa conduci in afara oraselor) dupa 15 ani am vazut 95% circuland nerespectand regulilie, si executind depasiri la limita accidentului…Si bineinteles Politia Romana nu e prezenta in ecuatia asta…Eu inteleg un lucru, daca scrie limitare de viteza la 50 pentru 10 km si daca nu e nimeni eu ma duc cu 50, e oare gresit sa respecti regulile in Romania (deoarece toti ma claxonau cand respectam regulile, sau regulile sunt doar pentru straini)?
      Halal tara si prostie cu banda de urgenta…

      00
    • @Cristii. Stiu ca vrei sa fii lasat, toti suntem niste neprihaniti la volan, mereu exista un „bou” care mereu e mai prost la volan ca noi, dar daca ne uitam peste toate statisticile, observam ca majoritatea accidentelor se produc pe DN-uri. In comune, pe sectoare de drum cu limitare de 30, 40, 50 TOTI respectam cu sfintenie marcajele. Hai te rog, nu generaliza prostia la volan si o ridica la rang de cauza absoluta.

      00
    • @huh : ori nu ai permis ori nu ai condus decat la tine la sat. Cristi are dreptate, cauzele accidentelor sunt factori umani. Se fac accidente doar pe DN-uri pentru ca autostrazi nu avem astfel incat sa se intample si pe acolo. Nu au fost weekendu asta dar au fost multe accidente si le A1 si A2.
      Pur si simplu romanilor li se rupe de lege, trec pe rosu, intorc pe interzis, depasesc pe linie dubla continua, conduc beti, pentru ca vad la televizor oameni care fac aceleasi lucruri si scapa.

      00
    • Ba, daca aveai autostrazi, ala cu Kangoo mergea pe autostrada tare si pe langa curtile oamenilor incet (ca stia ca recupereaza pe autostrada) si cand vedea ditai camionu iesind „ca un bou” frana si nu se mai intampla nimic. Asa, pentru ca nu are autostrada si pe parcursul intregului drum merge prin fata curtilor oamenilor, nu poate face toti cei 500km cu 40 la ora ci merge cu 80. Ai inteles?

      00
  2. Pt ca în România exista cultul șoferului tard. Prea mulți cretini ți-e dat sa vezi zi de zi în trafic.

    00
  3. Pai votati-i pe timpitii astia, in frunte cu Ponta. Au sa faca autostrazi la ritmul de citiva metri / an. N-a zis el acu’ citeva zile in urma ca totul e minunat in Romania?

    00
    • da ba, ca daca face autostrazi n-or sa mai iasa boi cu camionul din curte fara sa se asigure si nici pustani de 17 ani n-o sa mai vezi la volan.

      00
    • ba da bre o sa iasa bou din curte, da care ar mai fi sansele sa faca accident daca tot traficul greu nu mai trece prin fata curtii lui ci pe autostrada?

      00
  4. Din pacate cifrele de mai sus sunt in stransa legatura cu concediu/concediul celor plecati afara….ca om care face naveta 100km minim pe zi evit zilnic cativa ca cei de sus care se grabesc(nu stiu unde) dar se grabesc oricum…
    Sa mai zic de accidentul de la Bacau…ca e exemplul perfect de bou din afara venit acas, baut si petrecut pana nu mai stie ce-i cu el si urcat la volanul bolidului(sic) sa impresioneze ceva amatoare de coca style???

    00
  5. Se intampla asta pentru ca oricine poate face orice atata timp cat nu depaseste viteza legala. Politia e impotenta.. nu e in stare decat sa stea cu radarul in boscheti, in timp ce unii umbla morti de beti, fara permis, fara ITP, dar nu depasesc viteza legala.

    00
  6. Nishte statistici mai vechi:

    În cifre absolute:
    2009 – 5459 accidente grave, 1387 morţi, 4919 răniţi grav
    2010 – 4790 accidente grave, 1181 morţi, 4487 răniţi grav

    sau mai relevant:

    https://www.politiaromana.ro/files/news_files/Prezentare_Campanie_pietoni_29.04.2015.ppt

    00
  7. „a venit băjeții la românica in vacanță”

    00
  8. Soluția ar fi – mai multe autostrăzi, în primul rând.

    00
  9. Grecii au fost in aceeasi situatie in urma cu cativa ani. S-a fedus enorm numarul de accidente dupa ce au facut autostrazile.

    00
  10. sper că majoritatea erau suedeji

    00
  11. Mereu când vin acasă ma lovesc de grăbiți de străzi care conduc ca niște maniaci de parca ar pierde întâlnirea aia, unde dacă nu ajung la timp pierd câteva miliarde de dolari buni.

    Cea mai buna soluție în umila mea opinie sunt mașinile de politie nesemnalizate care sa se plimbe prin traficul zilnic, bugetul s-ar tripla peste noapte din amenzi

    00
  12. -Buna ziua, inteleg ca aveti alta misiune (de dirijarea intersectiei), dar dumneavoastra vi se pare normal ca acei taximetristi sa stationeze in intersectie si sa blocheze banda pentru viraj la dreapta?
    -Nu, nu e normal
    -Si aveti de gand sa faceti ceva?
    -Nu

    00
  13. E cam greu să faci prevenire dacă ești pitit după boschet cu radaru’ să-i arzi pe fraieri…

    00
    • In Norvegia stau politistii cu cortul pe marginea soselei. Pozeaza in turisti. Dar, de fapt, pozeaza cu radarul. Politistii folosesc aceleasi trucuri peste tot.
      Problema in Romania este ca suntem prea agitati. Nu poti sa ii zici lu sefu ca pleci juma de ora ca ai treaba la banca, pentru ca daca ai stat 35 minute si nu 30 incepe sa iti faca procese. Automat te grabesti sa vii inapoi la birou.
      Apoi, si noi suntem dezorganizati, si vrem sa facem prea multe deodata.

      00
    • Și tu cum ai face?

      00
  14. Problema este ca lumea s-a invatat sa faca manevre periculoase in oras si le repeta afara, unde consecintele sunt cu totul altele.
    Ai permise luate la Pitesti sau soferi care circula fara permis in oras sau in afara drumurilor mari, unde exista riscul sa fie trasi pe dreapta.
    Ai polițiști, pitzipoance, directorasi care au masini puternice dar indemanare zero, ai gabori care conduc bauti, ai judecatori care te omoara pe sosea si scapa.
    Si avem gabori care stau cu MCV-urile la panda in boscheti pe E85 sau se foiesc cu ele pe sosea, incurcand traficul si nu stiu sa dea amenzi decat pentru viteza.
    Dar nu mai avem rabdare. Drumurile sunt prea aglomerate si fiecare vrea sa ajunga cat mai repede la destinatie. Cele mai multe accidente se intampla cand drumul e aglomerat (eu am mers 1500km prin tara fara sa trebuiasca sa franez mai tare si intre fetesti si cernavoda m-am oprit in curul unui x3 pentru ca se facuse dop si au inceput franele bruste).
    Problema este ca toti trebuie sa circule, sa faca viraje, sa se inscrie, sa depaseasca si cu cat soseaua e mai aglomerata cu atat sunt riscurile mai mari de accidente.
    Sa nu mai vorbim de mentalitatea de tarfa a romanilor, care sunt in stare sa se urce pe tine daca trebuie sa executi o manevra legala dar lasa sa se bage in fata jegurile care depasesc coloanele la semafor sau bariera, de zici ca sunt urmasii lui isus si l-i se cuvine sa aibe intaietate.

    00
  15. 10 morţi/zi în accidente de circulaţie şi nouă ne e frică de ISIS… :(

    00
  16. NOU
    #40

    E vorba si de cultura de „Da bă, dar aveam prioritate!”
    Romanachele nu stie ce e aia condus preventiv. Pt romanache, benzile se impart in banda „lui” (dobandita prin munca si sudoare ori mostenita) si celelalte benzi si singura pedala care conteaza e acceleratia.

    Daca ma uit pe trafictube la clipuri cu accidente, absolut toate discutiile se rezuma la „cine avea prioritate” si nu la cum poti evita o situatie neprevazuta prin anticipare si prin prezumtia ca exista prosti/neatenti/betivi/obositi in trafic.

    00
  17. Bun, din linkul pus de brosky se observa sa numarul accidentelor si al victimelor e in scadere de la un an la altul, deci concluziile apocaliptice si darile cu parerea nu prea isi mai au rostul.

    Next, mi-e greu sa iau in serios reflectiile unora despre calitatea traficului, cand exista filmari care arata cum fix ei sunt parte din problema. Ahem, wink Vali wink. Mers tare, linii continue, coloane de masini, medii de viteza mult peste ce ar permite portiunile de drum facute etc.

    Cum zicea pe vremuri Confucius, „Sofer-san, tu trebuie sa fii schimbarea pe care vrei s-o vezi la altii!”.

    00
  18. Cap de lista, Ardud, exemplul perfect al drumului pe mijloc de sat care nu ar trebui sa existe. Vorbim de un traseu extrem de circulat tras printr-un sat fix pe linia batatorita de carute.

    00
  19. Masini nemarcate dotate cu radare mobile ! Degeaba e radar in localitate sau pe cate o apropiere de localitate, in general se calca grav acceleratia intre localitati, in curbe, total aiurea. trebuie vanati in trafic, altfel nu faci nimic. Este inuman, cred ca e de vina si caldura dar mai nou se circula ca in Mad Max. Se merge si se depasteste mult prea tare pe niste drumuri vai de ele.

    00
    • Boss, viteza e fix singura chestie cu care te arde politia. Stiu, e nasol, niste unii circula cu viteza mai mare de cea legala, se zvoneste.

      Ai masina in 3 roti si luminile se aprind cand mai fac contact firele, no problem.
      Mergi cu gioarsa cu 2 saltele prinse cu elastic de chiloti de plafon, si juma’ de tona de cartofi in spate, no problem.
      Vii cu toata familia de la nunta, in aceeasi masina, no problem.
      Centura, ha, da ce esti fraier? se boteste camasa, ai smecherie din aia de 4 lei de la baieti, ai scapat.

      Doamne fereste sa o arzi cu 65 prin localitate, ca ala esti.

      00
    • Boss, cand te ciocanesti frontal cu un tir pt ca mergi cu 140km la ora si depasesti aiurea poti sa ai frana franelor, centura centurilor si volvo ultimul model de siguranta ce nici RAR nu a vazut. Nici rahat de analize nu mai ramane din ocupantii masinii. Majoritatea mortilor sunt din cauza depasirilor amboulea si viteza excesiva. Nu vad alta solutie decat masini nemarcate, inregistrati cand se baga ca boii(toti ii vedem) in depasiri si arsi la bani si/sau luat carnetul.

      00
    • Stim ,e nasol, ticalosii aia de se cred Schumi pe circuit. Da vezi tu, viteza e factor agravant, nu cauza, chiar si in exemplul dat de tine.

      De murit, mori ca boul si cu 50, daca intri in tir.

      00
  20. Până o să afle milițienii că există un cod rutier cu contravenții și infracțiuni o să mai dureze ceva timp. Până atunci milițianul o să stea cu radarul în boscheți la japcă și o să te întrebe unde te grăbeai cu 70 la oră.

    00
  21. Am fost pentru o luna in județul Timis și am circulat zilnic pe rută Timișoara – Sânnicolau Mare – Timișoara, pot să jur ca 80% din mașinile de pe șosea nu aveau lumini, deloc!
    Erau radere însă pe polițiști îi durea în pendula, e aiurea să circuli fără lumini… Asta e doar o cauza a accidentelor…

    00
  22. … si un 2-3% din amenda direct la bonusul politistului.

    00
  23. NOU
    #52

    In primul rand toata lumea se grabeste sau nu neaparat se grabeste, dar cam toate masinile prind 120 fara prea mult efort si drumurile noastre vor cam 80.

    00
  24. Prostia este numărul imens de sate pe care orice drum naţional.

    Chiar şi dacă nu am avea autostrăzi, dar măcar dacă s-ar face centuri/drumuri paralele să ocolească satele. Şi din când în când 4 benzi să mai poţi depăşi.

    La noi la fiecare intrare în sat se formează coloană pentru că toate maşinile trebuie să frâneze, iar cei din spate ajung şi ei şi se formează coloane foarte greu de depăşit. La ieşire vrei să depăşeşti dar acelaşi scenariu e pe contrasens, se aglomerează de la frânarea pentru intrare în sat şi devine foarte periculos să depăşeşti.

    La CNet Cars pe Youtube am văzut că americanii au realizat un studiu prin care au demonstrat o legătură directă între drumuri semnalizate şi marcate prost, intrări pe autostradă proaste, sau intersecţii prost gândite şi bătăile şi scandalurile din trafic (la ei se mai lasă şi cu pistoale).

    Există o legătură măsurabilă între calitatea/semnalizarea drumului şi accidente. Da, ştiu şmecheri vor fi mereu, dar până şi acei şmecheri sunt mult mai puţin periculoşi când te pot depăşi mai uşor şi nu pun în pericol viaţa celor nevinovaţi.

    Aici e clipul:

    00
  25. In Maramures si Satu Mare este clar vina capsunarilor intorsi in concediul de august. Ii vezi peste tot, pantalonii 3/4, adidasii cu sosete albe, burti, neveste cu permanent merinos, copii galagiosi si prost-crescuti. Ambaleaza motoare, claxoneaza, scartaie cauciucuri si ajung in capete de pod, rape, stalpi de telegraf, santuri. Deh, selectia naturala…

    00
  26. Totul porneste de la drum. Din pacate, la unii se si opreste … totul. Infrastructura rutiera proasta = soferi obositi = nervozitate, neatentie etc = morti.

    00
  27. La noi mor mai multe persoane, anual, in accidente rutiere, decat au murit la Revolutie.
    Cred ca nici pierderile SUA in Irak si Afganistan nu au atins nivelul celor de pe soselele noastre.
    Probabil daca ii atacam pe unguri, o sa avem pierderi mai mici in randul militarilor comparativ cu numarul de morti in accidente rutiere in acel an :))

    00
  28. Deocamdată poliţiştii sunt de părere că li se cuvine o mărire de salar de 70%. N-au alte griji. Nu-mi amintesc când am auzit ultima oară ca o breaslă să ceară condiții de lucru mai bune, nu măriri salariale.

    00
  29. NOU
    #59

    Trebuie ceva foarte simplu – separatoare de sensuri, pe toate drumurile pe care se circula cu 80+.

    00
  30. pfff si eu care credeam ca soldatii americani sunt ce mai mare pericol pe soselele din romania :D

    00
  31. NOU
    #61

    Iti spun eu, sunt din cauza ca nu avem autostrazi.
    In regim de autostrada, dobitocii vor fi omorati instant, deci pagubele vor fi minore.

    00
  32. Drumuri proaste ca romanii sunt pacifisti ei asa din fire :))), zmeuleti la volan si „nu dadea nenea” in rest..
    nu acuma serios, e un road rage in bucuresti zilele astea sa mor daca inteleg de ce ca ar trebui sa fie vacanta, da poate frustrarile de peste an se aduna ca vad la mine… :D
    Ceea ce am observat in schimb de cativa ani incoace e ca „prioritatea” de bmw x5, infinity, s klasse etc, condusa de cocalari a cam disparut, in sensul ca daca te-ai bagat aiurea si fortezi s-ar putea sa ti-o iei de la gigel cu loganu’ care isi baga pwla in masina ta…. ceea ce e remarcabil….

    00
  33. Lumea urla ca stau cu radarul in boscheti.
    S-a intrebat cineva care sunt primele 3 cauze ale accidentelor in Romania ?
    Locul 1: viteză excesiva
    Locul 2: viteză neadaptata la conditiile de drum si trafic
    Locul 3 : Pietonii
    Cea mai perversa faza la radar e cand esti in sat nu mai ai nici o casa, vezi indicatorul de iesire din sat si incepi sa calci, dar te prinde cu viteza in sat ca mai ai 30-50 de metri pana la iesire.

    00
    • da, faza e că nu stau niciodată in zone unde sunt accidente cauzate de viteză. pe drumul morții, de pildă. mișto nume, nu? e un drum unde săptamâna mor unii, pentru că sunt proști și pentru că drumul te lasă să îi dai pedală.

      în curba unde m-am răsturnat in 2009 e acum limită de viteză la 40km/h, pentru că lumea intra cu viteză prea mare în ea și îl izbea pe ăla de pe contrasens. nu niște dale de beton să despartă sensurile, nu niște zimți din ăia, o limită la 40. și poliția stă cu radarul acolo. eu mereu o calc pentru că am boala să îi povestesc polițistului cum m-am răsturnat acolo și am scăpat și el să spună „da, au murit și niște colegi de-ai noștri aici, DOUĂ ECHIPAJE ÎN DOI ANI”.

  34. Să mai așteptăm puțin până apar mașinile care se conduc singure

    00
  35. problema e romanul de la volan. Statul, aka ponta, oricum se bucura, nu-i mai ia impozite mortului dar ia tva-ul pe coroane. Asa ca de ce s-ar sinchisi sa creeze conditii mai bune de trafic.

    00
    • De fapt se gândeşte că nu trebuie să-i plătească pensie fraierului care a contribuit o viaţă întreagă.

      Cred că statistic economiile sunt enorme.

      00
  36. Lege care sa pedepsească conducerea periculoasa, ca in tarile civilizate, asta trebuie.

    00
  37. Este o combinatie de lipsa de infrastructură cu lipsa de educatie cu lipsa de masuri coercitive adecvate ; ce mi s-a întâmplat ieri pe A3 (deci aici nu s-ar aplica lipsa infrastructurii…) : un dobitoc bătrân de pe banda 1, s-a speriat când a revenit din depășire, o altă mașină in fata lui, a franat si tras de volan STANGA, unde ,ati bănuit bine,veneam eu ….frana extrema, am luat si eu stanga sa ma duc in balustrada de protectie si nu direct in el, rezultatul e ca l-am evitat dar toata partea dreapta făcută muci si si ceva din stanga….babuinul,dupa ce coboară,tot el vocal (ca si maimuta nevastă din dotare) ca nu am vazut vazut cum i-a tăiat ăla calea,ca aveam viteză…..ma stăpânesc cu greu,nevastă-mea crizata,copilul plangea….norocul a fost ca nu aveam viteză (ploua) si nu era aglomerat-dacă veneau din spate si intrau în noi in viteză,acum probabil eram cifre în statisticile lui zoso de mai sus….dar să continuăm: mă duc la poliția Snagov (de ea tine porțiunea de autostradă unde s-a întâmplat) ,acolo ,nimeni…..sunam să vina un politist,vine dupa 10 min ,si după ce își dă seama despre ce este vorba,își exprimă frustrarea (de ce nu ne-am înteles amiabil….) ; la declaratii,cretinul care a intrat in mine cu autorulota (el nu a patit mare lucru) continuă sa abereze , până nu a tipat politistul la el ca îi ia carnetul dacă nu încetează cu tampeniile,nu s-a oprit…..și de la cine credeți ca are RCA-ul ? Bineinteles ca de la Carpatica….Concluziile: camera video auto devine obligatorie (acum fac cercetare de piată,pe care sa o iau), trebuie sa ai telefon cu cameră foto bună pt că in sectia de politie nu există copiator si daca vinovatul nu are copie RCA ,trebuie să te intalnesti cu el sa ti-o dea, si de asemenea CASCO este obligatoriu-pt a putea face regres sau cum se numește….ma felicit acum ca am făcut CASCO,când am facut-o s-au găsit destui cocalari:nu merită coae să dai 800 euro pe an,că nu se întâmplă nimic….

    00
    • Am uitat sa mai spun : care a fost pedeapsa cretinului pt ca. a fist aproape sa omoare o familie? 3 puncte penalizare si 200 lei amendă, cât am luat si eu pt mers cu 75 a ora in oraș……si inca ceva : idiotul era dn Ardeal,deci aia cu Ardealu ii fruncea ,poa’ sa dea linistiti cu fruntea in burtă….

      00
  38. Offtopic un pic, zoso.
    M-am uitat la clipul accidentului cu Matizul intrat sub tir, e pe net dacă nu l-ai văzut încă, undeva în Rm Sărat a avut loc.
    Acolo se vede clar ca pe lângă culpa șoferului Matizului o mare parte de vina o are și cretinul ala care a oprit brusc în fata lui sa vireze stânga pe linie continua.
    Mah, nu cumva indivizii de genul adtuia ar trebui identificați și băgați la pușcărie pt culpă?

    00
    • „am văzut o muscă și am pus frână. cu ce e vina mea că ăla din spate se uita la stele și nu a păstrat distanța și n-a frânat?”

      legea e foarte stupidă.

    • Mda, ce zic eu „băgat la pușcarie” în condițiile în care avem exemple de „criminali pe 4 roti” intrați cu ML-ul pe contrasens care o ard „la mișto” pe la radio și TV…

      00
  39. Inca o solutie ar mai fii sa avem niste sosele pe unde se poate circula ca in secolul 21.

    00
  40. În Ucraina e război și comunicatele dau cam aceleași cifre cu morți și răniți.

    00
  41. Lipsa de educatie. Lipsa de experienta (exemplu recent – ala cu Matizul de a scos TIR-ul din drum). Infrastructura e mai pe la sfarsit.

    00
  42. momentan am 4 minusuri, stau si ma intreb, cam cat de prost sa fii sa dai cu minus inainte de a citi codul rutier?
    drumul de care vorbeste „colegul” de mai sus nu e nici expres nici european, deci nu e obligatoriu sa prinzi farurile, ziua bineinteles!

    00
    • Pentru ca da, de ce sa fim preventivi in trafic si sa ne facem cat mai vizibili de la distanta daca nu scrie clar in legea aia data de niste politicieni de obicei imbecili sau nepasatori?

      Bre gore, nu stiu cat ai condus tu la viata ta, dar eu am inteles din experienta ca si cand te plimbi cu masina printr-un catun de 20 de case e bine sa ai farurile aprinse, ca sa te vada baba Saveta care are cataracta si sa stea pe margine cand iese in ulita sa-si duca vaca la pascut.

      Nu stiu de ce, dar mi-ar fi putin frica sa te intalnesc in trafic… :)

      00
  43. Nicio victima cu trenul sau avionul in perioada monitorizata.

    00
  44. solutii de viitor:
    – limitarea automata a vitezei masinilor prin gps
    – masini autonome

    00
  45. Daca mergi 100 metri in Bucuresti cu masina sesizezi sigur un automobilist care incalca legislatia rutiera. Eu sunt disperat. Se parcheaza langa trecerea de pietoni ca sa nu vezi niciun copil care se angajeaza rapid pe trecere, se circula in pasaje pe linia de tramvai, se intoarce oricand pe linia continua, se parcheaza cu nesimtire pe o banda de mers, se parcheaza pe trotuare, se circula tare in zone agglomerate, se schimba banda in orice situatie, se forteaza intrarea din strazi fara prioritate cu un simplu salut sau un zambet. Circulatia tinde sa devina un talmes balmes, iar Politia sta la radar, face coloane oficiale si cam atat. Imi vine sa injur toti politistii, lipsesc cu desavarsire, nu iau nicio atitudine de parca ar trebui sa-mi fac singur dreptate ( POT ?!). Legislatia este buna, dar NU SE APLICA ! Daca prind vreun indolent ca a incalcat legea, sfarsesc lamentabil prin a lua spaga.

    00
  46. @vali petcu De ce zici ca legea e stupida? Romanul gandeste asa, ma duc e dreptul meu nu ma intereseaza, daca mori cu dreptul in mana ce mai conteaza daca e dreptul tau? Trebuie sa previi, asta inseamna cu adevarat un sofer bun, nu viteza mare…Multi dintre soferi cred ca soferia este asa ceva ca si un like de Facebook, toata lumea o poate face, dar nu e asa…Cind ma uitam pe stirile din Romania cu atatea accidente am crezut ca drumurile sunt proaste, dar dupa ce am vizitat Romania mi-am dat seama ca drumurile sunt foarte bune (la noi aici in Canada, Montreal e plin de gropi si constructii, drumurile nu sunt bine trasate etc ma refer la zonele din oras), dar cauza accidentelor sunt soferii, care au luat permis fara sa invete conducere preventiva….Pacat…E interesant ce imi zice organul guvernamental legat de pasapoarte si calatorii in afara Canadei:


    Road travel

    Driving can be hazardous due to aggressive drivers, erratic driving behavior and high speeds. Other than major city streets and intercity highways, many roads are in disrepair, poorly lit, narrow and without marked lanes. Do not drive after dark outside of major cities because of the unsafe conditions, which also include the presence of horse-drawn carts without lights and wandering livestock.”

    Bravo Romania…:)

    00
  47. Eu am ajuns la concluzia ca e mai riscant sa incerci sa circuli normal in Romania, sa pastrezi o distanta mai mare fata de masina din fata ta de exemplu.
    Pur si simplu devii un obstacol pentru ceilalti 99% dintre soferi care incep sa faca tot felu de manevre, doar ca sa ajunga cu 2-3 masini inaintea ta la Bucuresti.
    O solutie ar fi echipaje de politie ascunse in trafic. Pur si simplu nu inteleg care este logica sa dai amenzi pe centura Buzaului ca ai depasit 80, desi inafara localitatilor pana la Buzau, pe E85 eu nu prea am vazut radare.

    00
    • Intr-adevar, daca mergi regulamentar, te depasesc toti cocalarii cu haudi si bemve si cine stie cum intra in depasire ca nu o pot finaliza si trag de volan dreapta si te lovesc.

      Mai bine mergi cu viteza si depasesti tot ce prinzi, dar sa intri in depasire CORECT. Linia continua pentru mine e sfanta, iar daca nu am vizibilitate ca lumea nu ma bag, orice ar fi.

      Dar vad tot felul de candidati la Darwin Awards care intra in depasiri in curbe…

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile