Ce aș face dacă aș lucra la un importator auto

Am dat disable la adblock și de câteva zile mă dau pe net complet neprotejat. Pe lângă că, dând click pe linkurile din articolul cu saltele, Google știe acum că sunt interesat și una din 3 reclame e la saltele, observ tot felul de reclame simpatice în Facebook. Două mi-au atras atenția: Mazda și Dacia. Am dat click pe reclame, m-am plimbat pe site-urile lor, am configurat niște mașini.

Și am observat ceva.

Dacă aș fi departamentul de marketing la orice importator auto, în special la unul care vrea să vândă, m-aș da peste cap ca toate site-urile care prezintă marca mea să aibă toate informațiile corecte.

Pentru că site-urile mărcilor sunt varză. Toate. Nu neapărat pentru că ei știu că nu vor vinde pe net, ci pentru că nu vor ca oamenii să aibă informații înainte să intre într-un showroom. De aceea secțiunea de mașini de pe Automarket e darul lui Dumnezeu când e vorba de aflat un preț sau o motorizare. Pentru că pe site-urile importatorilor nu ai informația asta clară și simplă. E în al doișpelea ecran. E la finalul pasului de configurare.

E complet stupid.

Vrei să afli mai multe despre Fluence 1.6dci? Ghinion, nepoate, pe site-ul Renault nu e, caută în altă parte! Hai, plimbă ursul! Vrei să afli ce motorizări are Mazda CX-3? Păi fă tu un research și apoi vino pe site-ul Mazda, ce, vrei să afli asta de la ăia care au produsul, ești prost? Vrei un Fiesta Ecoboost automat? Cauți matale la ultima pagină din broșura descărcabilă de pe site, că pe site-ul normal nu e!

Și asta pentru că orice modificare la site are nevoie de minim 12 semnături, pentru că toți agaricii trebuie să se simtă importanți și sa aibă și ei un cuvânt de spus în ceva ce nu îi privește absolut deloc. Cât de stupid poate fi să anunți o nouă motorizare și nici după an de zile să nu fie afișată în configuratorul de pe site-ul tău de prezenare/vânzare? În 2015!

În situația asta, chiar nu mă prind de ce își mai fac reclamă. Ca să ce? Ca să enerveze oamenii care vin pe site-ul lor?

Deci da, m-aș da peste cap ca informațiile de pe alte site-uri să fie corecte, dacă de pe al meu nu se poate.

fun-social-media-superhero

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

20 comentarii

  1. Un cumpartor informat este mult mai greu de multumit decat unul care vrea doar sa consume putin in oras.

    00
  2. Mama prostiei, mai nou, este site-ul Renault, copie fidelă a celui din Franța. Să vezi acolo sistem de configurare.
    A, da: toate site-urile, dar absolut toate, explică opționalele, cum ar fi „pachet drumuri grele”, sau „hold hill control”.
    Eu știu ce înseamnă, pentru că, vorba ta, am căutat și m-am documentat. Dar ceilalți?

    00
  3. 140% adevarat. i-as intelege daca ar vinde porsche dar.. daca vinzi masini pt popor..

    00
  4. situl ford e mama si tata lor la inutilitate. zici ca e facut de uti si sebi ghita, pe 500 000 de euro

    00
  5. Ex. de site bine făcut: mazda.de

    00
  6. NOU
    #6

    Tocmai, siteurile sunt facute pentru aia care vor sa cumpere, nu aia care belesc ochii si le mananca si din trafic

    00
    • Da exact. Numai sa și poți.
      Acum un an beleam ochii pe siteul Jeep și deși nu eram interesat de un GC ( as fi fost eu, dar nu sunt corect încadrat în nișa de clienți) , ci mai degrabă la un Renegade care nu apăruse în ro, m-a oripilat site-ul lor.

      Nu puteai descarca broșură de informare, scria mare pe pagina sugestie de cocalari „Fi văzut”.

      Le-am spus ca sunt cocleti și au trecut cam 6 luni pana au mai pus un „i” în flashul vieții.

      La VW am aflat mai multe lucruri mai ușor, inclusiv preturi și opțiuni de pe site-ul lor din Germania, chit ca trebuia sa ma joc cu Google Translate la orice.

      Oricum, cred ca ce vor toți e un cârlig doar, sa te ducă la un drive test, ca știu ca în general se ajunge la asta, iar apoi ” pe vrăjeala, pe mangleala”.

      Documentat aici:
      http://catalinx.ro/wordpress/?p=398
      @zoso: șterge linkul dacă deranjează.

      00
    • de ce să deranjeze un link util in context?

    • Nu peste tot se accepta linkuri care includ referințe comerciale.

      Altfel spus, nu am de unde sa știu relația ta cu Autoitalia.

      00
  7. Subscriu.
    Toti merg pe ideea ca trebuie „sa suni” la ei ca sa afli orice fel de informatie utila si apoi, ca te au in agenda, sa te bombardeze cu oferte.
    Dincolo de asta, dupa ce ti-ai ales masina iti dau aceeasi poveste: dureaza X luni pana vine dar avem aici pe stoc, cu livrare imediata model „similar” – care are toate dotarile indiferent ca le vrei sau nu si un pret pe masura.

    Pun iar discul cu „la altii’ dar fata de piata din afara, in RO este un balci. Si criza nu pare ca i-a invatat ceva.
    Am prieteni care sunt la a 2-a, 3-a masina luata de la aceelasi dealer – serviciile post-vanzare, buy-back etc acolo chiar exista. La noi dupa ce ai semnat contractul – pa!

    Vorbeam cu dealer-ul de unde am luat masina in urma cu 4 ani daca exista posibilitate de buy-back si mi se spune „da’ ce noi suntem samsari ? „…

    00
  8. Suzuki. Site simplu, miroase a anii 2000, dar în 10 minute afli ce vând și la ce bani.

    00
  9. „Și asta pentru că orice modificare la site are nevoie de minim 12 semnături, pentru că toți agaricii trebuie să se simtă importanți și sa aibă și ei un cuvânt de spus în ceva ce nu îi privește absolut deloc.”

    Si cam asta e tot ce trebuie spus ca un raspuns la „De ce?”.

    00
  10. Credeam ca sunt eu cu capul ca ma enervez pe site-urile auto…

    00
  11. NOU
    #15

    Exact, Suzuki. Site slab ca design, dar informatia e toata acolo. Si o chestie oarecum utila: gasesti ce masini/modele au pe stoc, la toti dealerii din tara. „Oarecum” pentru ca nu toti dealerii tin informatia asta la zi.

    00
  12. NOU
    #16

    Game theory. Complică foarte mult pentru a face mai greu diferența între ei și alții. Ah, și pentru a te obliga să vi la ei neinformat pentru a „te face din vorbe”.
    Pe scurt, dacă toate sunt așa înseamnă că le merge.

    00
  13. Absolut corect. In anii de criza 2009-2011 incepusera sa fie mai deschisi, au pus toti brusc preturile pe site, de exemplu.
    Acum incep sa o dea iar de gard, astia nu invata nimic.

    00
  14. De ce spui ca nu ai gasit toate datele pe site-ul Mazda?

    Dupa ce intri pe model, la specificatii si preturi ai absolut toate datele despre masina.

    00
    • Ia compara trei modele, CX-3, Mazda3 si CX-5, de curiozitate. Eu am facut asta. Sa vezi tampenie, nu au putut sa editeze identic sectiunile la fiecare model in parte, astfel incat specificatiile nu se pot compara pe aceeasi linie, pentru ca motorul ala compara la nivel de caracter. La un model e:
      „Distanţa liberă cap/picioare/umăr, faţă”, la altul e
      „Distanța liberă cap/picioare/umeri, față” si sunt specificatii diferite ce nu pot fi comparate.

      Lungime / latime / inaltime totale (mm) la CX-5
      Lungime/lăţime/înălţime totală la Mazda3
      Lungime/lățime/înălțime totală la CX-3

      Voi vedeti vreo diferenta intre ultimele doua? Am dat copy-paste. Da, e mai scurt textul, e alt font litera ț. Atat de idioti sunt aia care au facut site-ul, incat nu au incercat si ei sa vada cum apare o comparatie intre modele.

      00
  15. Renault are cel mai inutil site de configurare si cea mai cretina strategie de optiuni. Ba si-au facut si aplicatie pe Android, 360 ii zice, imposibil de utilizat. Iti localizeaza device-ul si iti prezinta optiunile din tara ta. Adica de ce sa pot vedea ce optiuni de motorizari posibile are un model de masina, de exemplu, sau cu ce pret se vinde acolo unde e disponibila? Lasa coca, tu vezi doar ce-ti aducem noi prin Serus-ul pulii. La motorul de configurare cred ca au lucrat semi-autisti cu Asperger. Alegi o versiune de echipare standard si iti da un pret, pui un alt motor si iti mai afiseaza inca un pret langa primul, care poate fi mai mic sau mare, dupa cum e motorul ala mai mic sau mai mare. Ce pendula calului putere, care pret e corect? Se aduna intre ele, se scad?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile