Promoted posts – brandurile au nevoie de investiţii mai mari în social media

john-q-2Facebook n-a fost niciodată o companie onestă, fiind croită după asemănarea şi obiceiurile lui Mark Zuckerberg. Acum câţiva ani au introdus mizeria de Bacon, după care s-au apucat să vândă datele utilizatorilor tuturor, după care au permis spammerilor să înşele utilizatorii şi aşa mai departe.

Promoted Posts se înscrie în acelaşi registru.

Ce sunt Promoted Posts?

După ce în ultimii doi ani toată lumea a alergat după fani şi likeuri, investind bugete şi alocând oameni şi strategii acestui mediu de comunicare, era de aşteptat ca Facebook să facă ceva să le ia banii. Şi a introdus mizeria asta, prin care anunţă că un status poate fi văzut de aproximativ 20% dintre cei care au dat like unei pagini, nu de toţi, cum ar fi normal. Dacă vrei ca toţi fanii paginii să vadă statusul trebuie să plăteşti.

E ca la măsurătorilor zelist: reachul calculat de o girafă beată, înmulţit cu zodia şi numărul de la pantof rezultă că poate 2 milioane de oameni au văzut campania ta. Că nu s-a întâmpla asta, noi n-avem de unde să ştim.

Metoda televizorul

Teoretic, e normal ce se întâmplă: Facebook munceşte pentru a crea o platformă pe care utilizatorii vor să o folosească, companiile e normal să plătească pentru a se adresa celor care o folosesc. Diferenţa dintre Facebook şi televizor este că eu deschid televizorul pe un canal şi oamenii aleg să îmi arate doar jumătate de ecran, că poate nu vreau să îl văd pe tot.

Schema

Facebook vrea să facă mai mulţi bani şi să aducă mai mulţi bani în online. Până acum a fost floare la ureche, puneau un junior marketer să se ocupe de pagina brandului şi gata, avem un reach de 40 milioane de români, ne-am făcut treaba. Dar vorbim totuşi de un public de 1 miliard de oameni, din care jumătate roboţi şi conturi false. Facebook vrea să fie luat în serios, vrea oameni dedicaţi pentru fanii paginii, vrea şi mai multă interacţiune, pentru că doar aşa îşi poate justifica existenţa. Şi doar aşa poate face şi mai mulţi bani.

Viitorul

Viitorul apropiat: companiile încă nu cedează şantajului. Unele dintre ele au realizat că au construit un rahat cu moţ pe o platformă care nu le aparţine şi acum regretă (Buzz Kill). Altele ştiu că vor fi o pradă uşoară dacă cedează.

Viitorul îndepărtat: în doi ani Facebook va realiza că au fost prea agresivi şi prea proşti şi vor dispărea acolo unde s-au dus MySpace şi Hi5. General Motors tot nu vrea să bage reclame pe Facebook, deşi citeam că diverşi manageri de produs şi de altceva se duc la ei lunar să discute posibilităţi, pentru că rezultatele nu sunt justificate şi Facebook nu livrează. Facebook a înţeles că oamenii nu vor să dea click pe reclame, dar vor să vadă reclamele brandurilor cărora le dau like.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

8 comentarii

  1. trebuie sa fii tampit sau trendinez sa construiesti continut propriu pe platforma altora. in loc ca likeurile alea cumparate sa le directeze catre siturile de produs/companie/eveniment, in continuare avem o masa de retarzi marketarzi, care considera normal sa ingropi mii de euro in likeuri, pentru ca asa se masoara reachul, in likeuri. inmultite cu afisarile clipurilor de companie. inmultite cu 30 zile, totul inmultit cu 365.

  2. Salut, este foarte bun experimentul tău de monetizare a la occident, m-aș abona la unele dintre post-urile plătite a.s.a.p. dacă tot te citesc asiduu de n-șpe ani (fără să comentez, trollez & stuff). dar cred că ar fi bună și opțiunea de a plăti procente din taxă pentru procente din content. ce zic eu acum provine dintr-o oftică – pe care cititorii tăi s-ar putea să o întâlnească mai des decât crezi – aceea de a rămâne cu puțini bani în contul de paypal. în concluzie: mă abonez instant dacă am și opțiunea de 1,5 eur / 0,5 luni, sau 50 eurocenți/articol. sună aiurea?

    00
  3. Si in acelasi timp se fac zeci de conferinte cu si despre social media. Ok, nu contest faptul ca e nevoie sa ai prezenta pe SM insa sa investesti fara sa speri la un ROI pozitiv bazat pe cifre relevante mi se pare mult prea tras de par.
    Iarasi, la conferinte se prezinta mereu studii de caz pentru companii Forbes 500, ori astea nu sunt relevante pt. piata mondiala. Sunt n nise la care nu prea ai ce sa faci ceva f creativ pt. a atrage fani. Si pe urma ce faci cu fanii? Ah, mai dai niste banuti.

    De altfel, observ ca de cateva zile pot pe Facebook sa imi promovez propriile postari. Ce naiba, voi plati pt FB o factura lunara ca la telefonie?

    00
  4. 2so, da, aud mereu cum bmw şi starbucks, nişte companii de care probabil nu ai auzit, au făcut succes extraordinar in social media.

  5. Asa cum de cand cu wordpress tot omu poate sa aiba blog-ul lui si nu mai trebuie sa iti tii site-ul pe Geocities (remember them?) probabil in era post-facebook fiecare va putea sa isi tina „facebook”-ul lui fie hostat personal (in „cloud”) fie hostat la gramada (wordpress.com). Si nu, viitorul nu e al unui proiect gen Diaspora care seamana mai degraba cu multiwp.

    00
  6. Ieri aveam 108 Views la un post si un singur like. Astazi am 123 Views si 26 like-uri. Sunt 3 variante:
    1. Serverele lor nu mai stiu sa adune
    2. Mint cu nerusinare ca sa cumperi promovare
    3. Nu inteleg eu Facebook-ul
    Care e corecta?

    00
  7. Salut zoso si mersi ca ai rezolvat problema cu cache-ul. Pe cand ne putem astepta la feed privat sau posibilitatea de autentificare in URL? Nu de alta da ar fi fain sa am in RSS si posturile platite (intreg contentul). Uite un plugin care face exact ce zic eu https://wordpress.org/plugins/url-auth/
    Scuze de offtopic. Mersi.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.