Una dintre cele mai facile metode a te face că lucrezi e să faci o promoție de genul “dăm un cub de ciorbă pentru o adresă de email”. Le-ați văzut probabil prin magazine, pe la colț de stradă sau prin online. Românul care pe net e paranoic că îl ascultă SRI își bagă repede toate datele pe toate siteurile pentru a câștiga un six pack de bere sau un tricou de 20 lei.
În felul ăsta se adună mailuri pentru a trimite newslettere. Pe vremuri, găseai site-uri de genul ăsta, ăsta, ăsta, puneai un program de email harvesting pe ele și apoi vindeai adresele de mail adunate astfel tuturor, dar metoda s-a rafinat și companiile preferă să își adune singure emailurile (sau să angajeze o companie să facă asta).
Rata de deschidere la newsletter e extrem de mică, sub 1%, pentru că nu interesează pe nimeni ce au de spus niște fete de la marketing într-un limbaj de lemn, așa că a fost nevoie de reorientare.
Una dintre metodele vechi este bannerul servit prin adserver. Metoda era simplă: urci un banner, bifezi niște categorii, el se afișează pe toate site-urile care au codurile acelui adserver. Tehnologia era simplă: se ținea cont de categoria pe care bannerul o voia atinsă, i se arăta omului bannerul de 3 ori (uneori de 3 ori pe același site, alteori de 3 ori pe 3 site-uri), dacă nu dădea click însemna că nu e interesat, i se arătau alte bannere.
După care treaba a început să se complice, adăugându-se tot mai multe opțiuni, tot mai multe metode de urmărire a utilizatorului, pentru a se cere mai mulți bani. La final, toată tehnologia asta a devenit enervantă și obositore, nu doar ineficientă.
Azi, s-a anunțat că o companie care valora uneori între 1 și 2 miliard de dolari a fost cumpărată pe mărunțiș, pentru că valoarea ei era spre mică. Citatele importante din articol:
„It’s the end of the businesses that got rich through a massive arbitrage and making clients think tech was behind results when really it was just throwing billions of cheap impressions at every problem”.
„In ad tech, unless your product is extremely differentiated, you are just middlemen offering middleware with fees, fees, fees. You have no reason to exist.”
Pe românește: au început să ceară mai mulți bani ca să segmenteze cititorii mai bine, costuri care afectau de obicei site-urile și conținutul lor, ca să afle la final că a fost o mișcare greșită și că utilizatorul are altă treabă și devine din ce în ce mai enervat de multitudinea de bannere, puse de site-urile disperate să își acopere costurile.
Făcând abstracție că blogul ăsta contează ~50% din veniturile mele, deci e în interesul meu să spun că blogurile sunt tari, cred că publicitatea are nevoie de o întoarcere la rădăcini. Ai un produs, gândești o campanie, bagi niște bannere pe site-uri bune, îl pui în mâna unor oameni care fie știu să zică două vorbe despre el, fie au public relevant, lumea află de el și la raft înclină să îl cumpere în loc să cumpere produsul pe care îl cumpără de obicei.
Nu înțeleg deloc faza cu “să întreținem o pagină de facebook, să punem ceva acolo zi de zi, să îi amintim omului zi de zi că produsul nostru există”. E stupid.
Discutam la un moment dat despre remarketeting/retargeting și de ce e o mizerie completă, scumpă și inutilă. OK, l-ai adus pe om în magazinul tău, s-a uitat la un produs, nu l-a cumpărat. De ce nu l-a cumpărat? Că nu are bani acum, că nu e momentul acum, că nu e decis acum. A-l enerva pe alte site-uri unde se duce cu produsul tău e complet aiurea. Nu-ți permiți acum produsul ăsta?! Hai că ți-l arătăm peste tot pe net, poate îl cumperi, pentru că logică!
Dincolo de cifre sunt oameni, care cer să fie tratați ca niște oameni, nu ca niște portofele.
Blog bun, facebook rău. Got it.
ai insumat ce am scris eu în 658 cuvinte
*Blog isteţ, FB amuzant
Votez ca Iulian sa fie TL;DR-ul oficial al blogului
Logica editoriala e una, statisticile arata altceva. Da, e enervant ca utilizator sa te urmareasca acelasi produs o saptamana pe toate site-urile. Ca vanzator observi totusi ca se convertesc de 3 ori mai bine ca si o audienta noua. Da ii enerveaza pe 97% din internauti dar rata de conversie de 3% e mai mare ca si 1%, din punctul de vedere a magazinului.
Nu înțeleg deloc faza cu “să întreținem o pagină de facebook, să punem ceva acolo zi de zi, să îi amintim omului zi de zi că produsul nostru există”. E stupid.
In cazul unor afaceri locale gen frizerie, shaormerie, magazine(de specialitate) etc. ce ar trebui sa faca ?
de 2-3-400€, cât costă omul angajat să facă asta, poți cumpăra fb ads pe orașul tău, să îi directezi către un site static, cu prezentarea frizeriei, cu promoții, cu ceva. plm, de ce aș da like unei shaormării? ca să ce?! să aflu că există în fiecare zi?
Shaormeria aia poa’sa scrie pe facebook: 1 like = 1 shaorma. Chestia asta nu o vede nimeni pe site ca nu vrea/n-are timp + tre’ platit programator web sa posteze ca nu toti patronii stiu sa foloseasca cms + alte costuri. Nu toate afacerile sau toate promotiile au loc pe fb da plm cineva tre’ sa-mi incarce pagina cu ad-uri video inutile. Sper ca astia din urma crapa
nici daca shaormaru sef de tura pune zilnic citate din poptamas ?
Contractezi o firma. Sa se ocupe ei de pagina de fb si pui si fb ads. 5-10 postari/ads pe luna gen. Ceva poze reale, ceva shutterstock(sau nu), un text si ai reclama.
Pai stai ca siteul costa… destul de mult, plus ca de ce naiba ar intra cineva pe site sa vada „oferta zilei” sau „angajam shaormar” sau mai stiu eu ce. Clar o poza cu text e mult mai productiva si mai ieftina.
Dai like ca… iti place shaorma de acolo, ce naiba, lui mutu si maruta nu le-ai dat like ?
Vede Gigel frizura/shaorma si zice „ia sa-mi iau si eu una” = WIN (dpdv al marketingului, ca produsu e de cacat, ghinion)
Patronii nu au chef/timp/skill in general, dar daca sunt d-astia mai zgarciti se apuca ei sa puna, de pe telefon, un text peste o poza si o posteaza. Dupa aia ajung la tine pe blog ca fac o treaba de cacat.
Ce faci de restul de 50%?
În altă ordine de idei, am reușit să îmi conving părinții să nu se mai înscrie la nimic (că sufereau de nebăgare în seamă, și erau extaziați de fiecare dată când aveau ocazia să-și dea datele) și să nu mai ia pliante de la fetișcanele din magazine. De PSD i-am lecuit acum câțiva ani de zile.
bricolaj.
Poate ar trebui sa vinzi reteta @Leo
@Leo: e bine, ai mei sunt atat de paranoia ca ii injura pe toti astia care le cer emailul sau telefonul sau ceva. au impresia ca toti sunt cu pacaleli de genul „accidentul” si mai ales la telefon ii iau pe toti la injuraturi. cateodata mi-e mila de aia.
@Vali: mister bricolage, imi inlocuiesti si mie cabina de dus ? ca asa ma f#$@% o leneeeee
cât de mari ai sânii? faci cafea bună?
Sefu’, poate dai de unul câte și-a făcut implanturi.
initial am confundat-o pe balabanca 1 cu ailalta, georgiana sau gheorghița, nu-mi amintesc exact, și m-am gândit moamăă câți bani a făcut asta din cîcatu ăla de blog de-și permite o operație estetică să n-o mai recunoască nimenidar da, ai dreptate, facebook e total inutil dacă nu faci ceva să ajungi la organic și la organic nu ajungi pe facebook decât cu pisici și pizdulici în ciuda faptului că sunt indivizi care se laudă că ei fac vânzări din campaniile pe fb
stii ce e amuzant in postul tau? ca tu aparent crezi ca eu o sa aflu vreodata ca baietii s-au intors la radacini si au inceput sa se comporte civilizat. nu, nu o sa aflu pentru ca nu o sa dezactivez niciodata metodele de protectie.
știu. that ship sailed.
Blog bun, Adblock bun, Blog+Adblock=love
La bloguri mai e cum mai e.
Dar sa vezi soc dupa reinstalare windows cand intru pe situri de stiri. Soc. Groaza. Schimbat totul. Am gresit adresa? Dupa care imi aduc aminte ca dupa browser urmatorul lucru de instalat e adblock.
Retargeting-ul funcționează. Bie, nu în modul simplist din articol, dar cu siguranță funcționează.
Eu nu cred că funcționează.
Eu cred că indiferent de retargeting, oamenii ăia tot ar fi ales să cumpere produsul. Mai fac și eu d’astea de mă uit la un produs, îl pun chiar în coș, cu gândul să cumpăr peste o săptămână, două etc.
Retargetarea mă agasează.
“dăm un cub de ciorbă pentru o adresă de email”. Apai tu impreuna cu prietenul razvan faceti rost de adrese de email gratis si ma refer doar la faptul ca pentru a putea comenta pe trafictube trebuie OBLIGATORIU sa-ti faci cont
Cu ocazia asta vreau sa le spun si eu celor de la emag: ba in plm, mi-am luat valiza acu o luna, nu ma mai urmariti peste tot cu cutiile vostre urate din plastic.
Un Ccleaner, un flushdns… zic si eu.
Fain e când ai cumpărat online ceva de pe un site și luni de zile după îți tot apar reclame de la magazinul online exact cu produsul cumpărat. Pentru că e normal, dacă ai cumpărat un aragaz, mai vrei unul peste 2 săptămâni.
mie imi place ca emag imi da mailuri ca au gasit ei un produs perfect pentru mine… laptopul pe care l-am cumparat acum o saptamana de pe pcgarage.
Mie mi se pare ca toata nebunia asta exista pentru ca sunt niste companii, care vor sa bage bani in aceste lucruri. Pe scurt nu e prost cine cere, ci ala care da. Acum revenind la piata de publicitate si publicitate online in special, odata ce AdBlocker are o rata atat de mare de instalare si reinstalare, poate ca ar trebui multa lume sa inteleaga, ca asa zisa publicitate online nu poate sa fie gandita ca cea din viata reala, desi unii s-au straduit foarte mult, din pacate nu se poate. Nu are rost sa dezbatem prea mult, dar orice shaormarie/frizierie/puneti ce vrei voi, daca are un site, unde sa aflu unde exista, poate si o pagina de facebook cu niste mici adaugiri, este mai mult decat suficient, poti cumpara niste reclama la google care sa-ti apara pe baza locatiei unde te afli si cam atat, de restul banilor, poti sa-i folosesti in alte directii mai cu cap.
Cand toata lumea va inteleg asta, piata de publicitate si mai ales online, se va maturiza si va merge pe alte directii mai interesante, pana atunci AdBlockul ramane de baza.
nu, nu se va maturiza de asta au aparut adblockerele. pentru ca oamenii in loc sa construiasca ceva frumos, fura, inclusiv google si orice firma mare. am impresia ca abia odata cu un AI cu adevarat potent vom avea niste reclama mai relevanta si niste firme de adtech mai putin mincinoase. oricum, prea multe sperante nu am, toti au dat cu suptul pana cum de ma microsoft la google si facebook, toti s-au cacat si au spumegat ca vor face din cacat bici si deocamdata am ramas cu kktul.
Google a mers intr-o directie oarecum interesanta pana acum niste ani, dupa ce s-au descoperit, cate lucruri spui indirect cand tu le folosesti produsul lumea a schimbat foaia. Acum Facebook prin messenger face fix aceeasi chestie si cumva spera la rezultate diferite.
Oarecum este frustrant ai atatia useri care indirect iti pot aduce revenue real, dar situatia e ca acei useri vor ramane doar la potential revenue nu si realizat ceea ce merge pentru un atragerea de actionari dar pe termen lung oamenii se uita la ce ai realizat concret, iar realitatea este cea de azi AdBlock rules.
Si mi-am facut timp si am citit si articolul din link: firmele de ad-tech dispar pentru ca devine ilegala folosirea tehnologiei pentru a urmari si a face un profil utilizatorului de net
https://www.theguardian.com/technology/2017/may/16/facebook-facing-privacy-actions-across-europe-as-france-fines-firm-150k
Vad ca-s multi mintosi pe aici intr-ale netului, fac o intrebare: am cautat online si cumparat un obiect, gata am rezolvat problema, de ce pisicu’ ma-sii mai primesc apoi milioane de anunturi ptr ACELASI obiect??? Nu-mi mai trebe’, nu mai vreau inca unul la fel capisci? Nici dupa 20 ani inca nu se esista tehnologia care sa nu mai enerveze clientul ca am inteles ca pe net toata lumea stie orice despre toata lumea. Cine inventeaza kikirezu asta o sa se umple de bani. Adica dupa ce-mi iau o bormasina sa nu mai primesc anunturi tot ptr bormasina ci ptr burghie si perii rotative si mandrine ati prins ideea spalati dintii cu norvea da?
La doua paste de dinti Colgate primiti o perie rotativa.
Alta problema cu retargeting-ul: m-am uitat la memorii pe site-ul Altex, aveau promotie, am cumparat, platit cu cardul, primit coletul.
De doua saptamani vad peste tot numai bannere Alex cu numai memorii Kingston HyperX Savage. Nene, am cumparat deja! De la voi! Poti sa verifici ca am comanda inregistrata si platita. De ce mai cheltui bani sa mi le arati din nou?