Noul Mustang Mach-E, test drive 1000km

Am primit, prin amabilitatea Ford România și BDT, pentru test drive pentru un week-end noul Mustang Mach-E, AWD cu extended range. Plănuiam de ceva vreme achiziția unei mașini electrice, așa că oferta a fost de nerefuzat, mai ales că în week-end-ul cu pricina aveam plănuit un traseu prin țară, cu prietenii.

Despre Mustang Mach-E s-a scris mult, e o mașină foarte reușită din punctul meu de vedere, în rândurile de mai jos o să mă concentrez mai mult pe ceea ce eu nu am gasit în diversele review-uri de pe net. Da, “nu e Mustang veritabil, nu e V8, Ford sunt niște nemernici pentru că au măcelarit numele Mustang”. Așa e, așa o fi, probabil, treaba lor. Ce cred eu despre asta? Habar nu am, nici nu cred ca e importantă parerea mea. E posibil ca de-acum incolo să nu mai existe nici un Mustang echipat cu motor clasic, așa că ce-au facut ei acolo pare sa fie pasul logic.

De ce îmi place mașina

Are tot ceea ce îmi doresc: o poziție foarte bună la volan, comenzi clare, intuitive, informațiile la îndemână, fără briz-briz-uri și afișaje inutile. Puterea este ca la orice electrică, mare, disponibilă instant. Spații de depozitare multe, acolo unde ai nevoie. Sistemele de asistență își fac treaba foarte bine, clar nu la nivelul Tesla, dar suficient de bine încât să te ajute și să nu te încurce. E o mașină pentru condus, nu pentru a fi condus – dacă ai nevoie să iei mâinile de volan pentru a desface o doza de suc cu ambele mâini o poti face fără emoții cam pe toate drumurile de pe la noi. Acolo unde drumul are marcaje lipsă, e în construcție sau e prea virajat poate că vei amâna luatul mâinilor de pe volan oricum. Pe unde am mers eu (Bucuresti – Sibiu – Mediaș) a fost OK in 90% din timp, ceea ce pentru mine a fost e super-bine.

Ford a instalat în America sistemul Blue Drive care este o replică palidă pentru Autopilot-ul de la Tesla, în Europa nu e disponibil așa că Mustang-ul are sistemul Pilot360 prezent deja cam pe toate masinile produse dupa 2019: Cruise Control adaptiv cu Lane Centering. Ce îmi place la sistemele de asistență de la Ford este că nu se luptă cu tine. Nu țipă, nu exagerează, simiți că te ajută fără a insista, ceea ce e de remarcat.

Sistemul audio este cam slăbuț, dar e posibil ca mașina pe care am condus-o eu să fi avut o problemă cu subwoofer-ul pentru că doar bass-ul era slab la volum mic. Sistemul de infotaiment este, în schimb, foarte, foarte bun. Ecranul mare, cu o rezoluție foarte bună, este clar și precis. Informațiile sunt la îndemână, cam pentru orice setare nu ai nevoie de mai mult de 3-4 atingeri iar comenzile vocale sunt mult evoluate față de generațiile anterioare. Lipsește un EV planner serios, așa cum are Tesla, dar în rest îmi pare a fi foarte decent. Îmi place faptul că Ford a implementat un sistem destul de conservator: nu ai jocuri și aplicații care să te distragă, informațiile despre stilul de condus și autonomie sunt la un nivel minim, fără distrageri inutile și grafice complexe. Ai Android Auto si Apple CarPlay (wireless), încărcare wireless, DAB și cam toate chestiile uzuale din ziua de azi.

Interiorul este decent: materiale de bună calitate peste tot, lumini ambientale decente, fără zgomote ciudate. Are, evident, scaune, parbriz și volan încălzite și cam toate lucrurile normale la care te astepți de la o masina din clasa asta.

Portbagajul are dimensiunile clasice pentru un crossover, e interesant cel frontal, mai ales că se poate scoate partiția aceea instalata pentru motive de siguranță.

La modelul ăsta Ford a renunțat la mânerele clasice pentru deschis mașina, și foarte bine au făcut. Sistemul pentru deschidere din exterior e foarte bine gandit iar cel din interior este excelent. În doar câteva ore m-am obișnuit cu ambele sisteme iar cele vechi, cu mânere, mi se par vechi, perimate. Este de efect și sistemul care aprinde pozițiile atunci când te apropii de mașină, dar e relativ comun la mașinile din ziua de azi. O noutate pentru Ford-uri este sistemul care încuie mașina atunci când te îndepărtezi, e ceva ce lipsea la toate generațiile precedente dar care există cam la toți competitorii de ceva vreme.
Aplicația de mobil FordPass e de mare ajutor: știi starea exactă a mașinii în orice moment, poți gestiona încărcarea (dacă să continue lent după ce ajunge la 80%), poți programa ora de pornire în așa fel încât clima să folosească din curentul pus la dispoziție de stația de încărcare. Ai, de asemenea, posibilitatea de a folosi telefonul pe post de cheie – caz în care keypad-ul de pe rama ușii șoferului se poate folosi la descuierea și pornirea mașinii dacă ai rămas făra baterie la mobil.

Ce nu imi place la ea este greutatea. Da, mașinile electrice sunt grele, iar lucrul ăsta are un impact direct în ceea ce privește manevrabilitatea și setările suspensiei. Am fost surprins, de asemenea, de felul în care frânează: distanța e la fel ca la un Mondeo, dar sistemele de asistență intervin mai devreme. Nu e rău pentru că rareori vei exagera cu frâna, dar e ceva de luat in calcul.

Experiența de a conduce o mașină electrică în România nu e plăcută. Infrastructura e la pământ, stațiile sunt rare și multe nu funcționează. În Pitești, de exemplu, din 7 stații capabile de încărcare rapidă CCS am putut folosi doar una. Multe sunt prin curțile dealerilor auto și dacă ai ghinionul să ai nevoie de încărcare în week-end sau noaptea… e mai greu. Suni portari, unii iți deschid, alții nu, poveste lungă. Cam la fel în Sibiu, unde 3 stații din vreo 8 nu funcționau. Bine, la una dintre ele Enel-X s-a gândit ca e OK sa îi facă mentenanță fix la două minute după ce am pornit încărcarea. Pe autostrada A1, pe sensul spre București sunt două stații in benzinăriile Mol. Una era ocupată, iar a doua defectă. Evident că în aplicația PlugShare (care se bazează pe feed-back-ul utilizatorilor) ambele figurau ca OK. Chiar și în mizeria de aplicație pe care o folosește Mol. Cam așa sta treaba în orașele mari, resedințe de județ. În cele mici mai găsești ceva pe la un Kaufland, Penny sau Lidl. Greuț.
Stații lente sunt, în schimb, cam peste tot: am observat cu plăcere că majoritatea dealerilor Dacia au așa ceva disponibil, dar și multe hoteluri și pensiuni.

Aplicațiile pentru mobil sunt, în general, prost făcute. UI la nivelul aproximativ al lui 2010, multe erori, nu știu de sisteme moderne de plată, tone de inconsecvențe și informații inutile. Îți faci, în cele din urmă, treaba cu ele, da’ experiența e neplacută.

Am incercat să încarc mașina în București: în timpul zilei cam toate stațiile rapide cu plată erau în folosință, la cele gratis am văzut chiar coadă (vreo 4 E-Golf-uri cu numere de înmatriculare similare, probabil Uber). Noaptea sunt aglomerate doar cele gratis, din puțina mea experiență bucureșteanul posesor de mașină electrică noaptea iese la un film pe Netflix în timp ce încarcă mașina în parcarea întunecată a unui supermarket. Cot la cot cu cei care fac Uber pe electrice, evident.

Date tehnice n-am. Nu prea m-au interesat. Nu știu cat bagă, autonomia exactă, WLTP, kilowați oră, baterii și alte nebunii. Știu că mi-am facut treaba cu ea fără prea multe bătăi de cap. Pe autostradă la 130 pe oră consumă vreo 28kwh, la 100 doar vreo 17kwh. În oraș, uitându-mă cu coada ochiului la trip computer am vazut în general între 12 si 16kwh. La început, înainte să mă obișnuiesc cu ea, o conduceam ca pe un diesel: mers alert, puțină anticipare, depășiri frecvente iar consumul a fost pe la 22-23kwh. Râdeam cu prietenii atunci când le spuneam că mașinile electrice o să scoată din uz polițaii cu radare pentru că eu unul mi-am schimbat total felul de a conduce. Acum sunt mai calm, nu depășesc doar pentru a frâna mai încolo, în spatele unui alt TIR. Pentru că dacă o fac îmi petrec mai mult timp așteptând să încarc mașina în parcarea unui Kaufland și discutând despre anvelope de iarnă cu vreun șofer de Uber. Cu stilul meu zmucit de a conduce autonomia afișată pe bord a fost în general în zona a 360km cu încărcare 80%. Greu de evaluat, totuși, în viața reală pentru că ritmul drumului variază. O pantă susținută va duce la un consum mai mare, folosirea climei costă baterie (uneori chiar și 16-17%). Astea sunt, desigur, lucruri normale la orice mașină, dar pe care eu unul le-am observat de-abia conducând una electrică.

În loc de concluzie
Mă gândesc serios să îmi cumpăr un Mustang Mach-E. Cu tracțiune spate și bateriile simple – modelul de bază. Oricum nu prea ai multe opționale de adăugat pe configurația de bază: culoare și pachetul de tehnologie. Am de gând să îl folosesc exclusiv în oraș, stând la curte am posibilitatea să îl încarc fără griji acasă, chiar dacă lent. Nu intenționez să depind de stațiile publice, în halul în care sunt ele disponibile acum. Mașina mi se pare la nivelul unui Mondeo, o idee mai înghesuită, dar nu cât sa conteze pentru mine. E confortabilă, e o mașină gândită să fie electrică din start, e rapidă când vrei și foarte lejer de condus dacă înțelegi că e diferită de una clasică.

ford-mustang-mach-e

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

62 comentarii

  1. Sistemele de asistenta de la Ford sunt top-notch. Cele mai bune din punctul meu de vedere. Condus zilnic Ford Focus 2019 ST. La drum lung folosesc intens sistemele astea.

    Am condus masini de la 50k pana la 200k. Nu stiu cum au reusit sa puna sistemele astea asa bune pe o masina de 30k. Doar la Tesla am sesizat ca are sisteme de asistenta la fel de bune.

    00
  2. „Experiența de a conduce o mașină electrică în România nu e plăcută.”
    In sfarsit, cineva care zice ceva despre asta. Ca om care baleste puternic la Ioniq5, ma uit peste tot felul de aplicatii si am crezut ca e relativ decent. Dar daca e cum spui, gen peste 50% e teapa, e trist. Pana nu intra puternic o companie dedicata ( Tesla/Ionity ) inseamna ca asa o sa stam ceva vreme ca in PNRR si 3000 sau cate chargere promise sunt acolo nu am incredere.
    Deci ori gaz inchiriat in concedii lungi, ori electrica de oras, ori PHEV (Toyota, alo, aduceti si la saracii din estul europei?). Multam frumos.

    00
    • Uita-te la ultimul Ioniq 5 Arctic Circle al lui Bjorn, sa vezi ca au inceput sa apara probleme si la Ionity. Puncte de incarcare defecte de luni de zile.
      PNRR & etc, le fac, si apoi se strica si le lasa asa. In UK e plin de statii, doar ca „stai un pic ca nu merge, suna la call center poate o reseteaza”. Au ajuns sa aiba o initiativa nationala sa le faca sa mearga pentru ca indeparteaza conducatorii. In US, Ford a anuntat ca va trimite o echipa de specialisti sa verifice si sa testeze toate statiile, pe rand tocmai pentru ca au aceeasi problema.

      00
    • Adevărul trist în acest moment este că o mașină hibridă are mai mult sens din punct de vedere economic și al infrastructurii, în România mai mult decât oriunde.

      Să nu ne amăgim cu PNRR-ul. Vom avea un guvern PNL-PSD cu reforme zero, iar PNRR-ul e conditionat de reforme. Deci dacă vedem două tranșe din el e mare lucru.

      00
    • Tuturor le crapa buza dupa energie electrica, in lume sunt pene de curent in tari civilizate, in Romania suntem pe marginea maximului ce poate fi livrat, statiile de incarcare vor ramane ca oazele in desert cel putin inca 10 ani. Dupa iarna asta multe tari o vor lasa mai moale cu mai mult verde

      00
    • E super-nasol pentru că statul nu se implică în chestia asta mai deloc. Furnizorii de stații ar trebui să aibă parametri de disponibilitate și să fie penalizați pentru abateri.
      Nu înțeleg de ce statul preferă să cumpere prin PNRR (bine, înțeleg, heh) în loc să oblige furnizorii de combustibil fosil să instaleze și stații electrice dacă vor să mai vândă suc de dinozaur. Ca parte a licenței de vânzare pentru carburant.
      Heh, cu toții știm că e aproape imposibil ca politicul să poată impune ceva celor din industria petrolulului dar asta nu ne împiedică să visăm și să ne dăm cu părerea..

      00
    • @avladimir: fix la asta ma gandeam si eu. O fi greu sa oblige ca toate benzinariile sa aiba si statii de incarcare (eventual cu un imbold financiar, gen subventionarea schimbarii bransamentului)? Garantat trifazic au, macar 1 de 50kW/benzinarie si tot se rezolva problema. Nu e ca si cum ar vinde curentul pe gratis.

      00
  3. @Autor: in Pitești, mai exista o stație de încărcare, pt 2 mașini (sau 4, nu știu sigur), care nu este îngrădită deloc fizic, în Craiovei/Exercițiu, în parcarea Kaufland. Nu știu ce nivel de putere are. Poate te ajuta în viitor informația asta.

    00
    • Am fost acolo, sunt trei statii. Una de la Enel-X care e instalata fizic de vreo doua luni, dar nu e provizionata in aplicatiile interne – nu au putut sa o activeze nici de la distanta, dupa ce i-am sunat. A doua e de la E-Charge, e defect CCS-ul de vreo trei luni. A treia e tot de la E-Charge, e foarte noua si nepusa in functiune.
      Mai e o statie E-Charhge la un Kaufland in oras, defecta tot de vreo luna. Functioneaza cea de la Penny si e gratis. Am crezut ca are ceva masina, dar stand la taclale cu un tip la Penny am aflat ca problemele cu CCS-ul de la statiile E-Charge sunt destul de vechi in Pitesti.

      00
  4. ford mustang electric…..sfarsitul e aproape

    00
    • Dap no, muscle car electric e blasfemie, chiar nu ma asteptam, am dat nitel cu sapa pe gugal si am vazut ca au si alti in proiect, cei de la dodge au si in plan asta.

      00
  5. Îmi iau mașină mare, SUV, autonomie 600 de kilometri, ca să-l folosesc exclusiv în oraș…

    00
    • Da, suna ciudat, nu? Doar ca eu vreau sa cumpăr versiunea cu autonomie mică. Nu îmi plac buburuzele citadine, pur si simplu nu îmi plac. Nu au dotări, sunt prea mici pentru gustul meu, absolut toate folosesc materiale ieftine și au o ergonomie de rahat. În plus, asta de sus nu e SUV, e cel mult un crossover.

      00
    • Electricele cu bateriile de varf din ziua de azi te cam duc dus intors intr-un concediu prin zona pe o raza de 200-ish de km. Mai mult de atat, vad ca se lasa cu palpitatii daca gasesti o priza sau nu.

      00
    • Vrei materiale de calitate si te uiti la ford? Lol :)

      00
    • @Gigi: vreau calitate, nu lux, iar mașina asta oferă calitate, cel puțin pentru gustul meu. Pe lista mea era și noul BMW i4, e în altă ligă din multe puncte de vedere, dar prețul este dublu față de Ford. Am citit mult și despre Mercedes EQC, lux și eleganță dar cu un preț prea mare pentru ce îmi permit eu.

      00
  6. Masina Ford si nevasta din Moldova nu mai iau niciodata

    00
  7. Atata text si o singura poza cu masina…

    Dezbateam problema la o bere acum cativa ani cu un amic:
    Eu: cand se vor inmulti masinile electrice va creste si infrastructura sa acopere noile nevoi.
    El: cand se vor inmulti masinile electrice va fi tot mai greu sa incarci chiar si cu plata.

    Welp, I guess he was right.
    In Romania e (inca) complicat spre imposibil cu masina electrica daca e singura ta masina si nu stai la casa. Vezi si la Mariciu de ex, evident ca tine si dizalaru’ pentru drumuri serioase.

    00
    • Nu le am cu pozele. In plus e plin netul de poze si clipuri cu masina asta. Nu aveam ce sa mai pozez eu si nu s-a pozat deja.

      00
    • Ca posesor de electrica si cu infrastructura din Germania, pot spune ca daca nu ai propria statie de incarcare (curte, garaj) e nasol cu electrica. Chestia aia care o zice autorul cu netflix seara in parcare sa incarci masina mi se pare absurda.

      01
  8. „E posibil ca de-acum incolo să nu mai existe nici un Mustang echipat cu motor clasic, așa că ce-au facut ei acolo pare sa fie pasul logic.”
    Sau e posibil să mai existe și atunci ce ne facem?
    De asemenea îmi este imposibil să înțeleg cum am ajuns „pasul logic” și să justifici că e un crssoover. Dar probabil din cauza „logici” ai primit mașină în teste pt că dacă începeai articolul cu Ford au fost fomiști și au încercat să dea cu ruj purcica punând un nume și o emblemă care nu reprezintă absolut deloc mașina nu îți mai dădeau nimic (p.s. mustang nu însemna numai V8).

    00
  9. mai e valabil la ford aia cu Fix Or Repair Daily?

    00
    • Parca poporul asta vrea cu tot dinadinsul sa persiste in prostie. De 20 de ani venim cu aceleasi dume, radem la aceleasi ineptii, inghitim aceleasi rahaturi.

      00
    • NOU
      #31

      Marvin, ford e inca o masina slaba, nefiabila, istetule.

      00
    • @Comisaru’: Mi-au trecut prin mana 3 forduri (2 Focusuri si un Mondeo) si au fost masinile care au fost cele mai ieftine din punct de vedere al intretinerii si reparatiilor. Dar cand romanulanul de rand viseaza doar nemtesti basite precum masinile la kill de la basitii de la VAG, chiar daca sunt tot mai stricacioase si proaste, normal ca doamne fereste sa lauzi orice alt brand decat ceva ce nu e din Germania.

      10
  10. Ce mai e prin medias?

    00
  11. Trebuie sa recunosc ca am cochetat cu ideea de a cumpara o masina electrica. Numai ca am observat urmatoarele probleme:
    1. Infrastructura de incarcare este foarte naspa. Sigur daca stai intr-un oras mare ai oarecum alternative, dar orice distanta mai lunga de 200-300 de km mi se pare o aventura in Romania.
    2. Cunostinte privind la diverse probleme ce pot aparea. Stiu ca subiectul este unul foarte fierbinte, numai ca foarte putine service-uri au in plan un calendar concret prin care sa ofere suport si pentru noile masini electrice. Pana acum ceva timp orice problema aveai la Tesla implica deplasare la Viena, acum s-ar putea rezolva si in Bucuresti de exemplu. Celelalte marci investesc si pe partea asta, dar este ceva foarte la inceput si pentru probleme mai dificile implica transportul masinii la o alta reprezentanta ce poate rezolva problema. Stiu ca probleme nu ar trebui sa apara pana cand apar si brusc privesti altfel lucrurile.
    3. Asigurari: RCA, Casco. Daca la RCA povestea este un pic influentata si de falimentul CI si poate poti obtine o cotatie mai buna daca esti sofer cumpatat, la Casco tot ceea ce am vazut se incepe de la 1000 eur pe an cu sau fara fransiza. Ar mai fi de mentionat ca si cauciurile ca sunt de iarna sau de vara pentru masinile electrice au un pret un pic mai ridicat fata de cele normale.
    4. Pretul masinilor este foarte variat si primesti cam cat dai. Masinile cu autonomie mare de km se incadreaza in plaja de pret 30k eur pana la infinit asta ecobonusul inclus. Sigur poate exista o varianta de leasing cu diferite beneficii, dar pentru ceea ce primesc si cat dau mi se pare prea mult. Stiu povestea cu Dacia Spring, dar este alt segment de piata, iar clientul final are alt profil.
    Prin urmare am zis pas si m-am orientat pe o hibrida care imi satisface nevoile de zi cu zi si care imi da o libertate privind distantele pe care le pot parcurge. La toata nebunia asta mai pun si faptul ca nu masina imi face programul ca deh incarcari si altele. Poate in vreo 4-5 ani cand lucrurile vor sta mai bine pe toate planurile si pretul platit ar merita, ma voi duce spre o masina de acest gen.

    00
  12. Capitain Obvious here:
    -disputa electric vs combustibili fosili se incadreaza in multele subiecte mai noi sau mai vechi care au indus separarea in doua tabere care se injura si se incranceneaza una impotriva celeilalte. Automata vs manuala, benzina vs diesel, basisti vs bugetari, prioritatea in giratoriu, vaccin vs zeama de patlagina, etc…
    -nu exista un adevar universal, fiecare tabara are dreptate in unele privinte. Ce nu este in regula este aducerea in discutie a unor argumente ipocrite si convingerea ferma nu neaparat ca eu am dreptate ci ca cei care nu gandesc la fel sunt niste idioti fara minte care trebuie neaparat adusi pe calea cea dreapta. De obicei acolo se opresc discutiile logice, cand una din tabere ramane fara argumente logice si arunca un „ba pe-a matii” din tot sufletul.
    -Ce uitam este ca dincolo de gard sunt tot niste oameni ca si noi, cu variate profile psihologice, cu diverse grade de educatie, cu opinii formate in timp sau preluate de la altii. Ne lipseste empatia. E mai confortabil sa gandim in alb/negru sau bun/rau, fara sa distingem nunantele de gri existente intre, sau sa intelegem mecanismele care fac ca unii oameni sa gandeasaca si sa actioneze asa cum o fac.
    -ca sa incerc si eu o opinie pe subiect: Este foarte ok sa existe „early adopters” care sa arate potentialul dar si limitele unei tehnologii. Chiar daca avansul vanzarilor de electrice este substantial, acesta este posibil sa se plafoneze la un moment dat in logistica necesara tranzitiei la o tehnologie atat de radical diferite. Aici se pot aduce in discutie, vorbind de adoptarea in masa, argumentele disponibilitatii materiilor prime pentru baterii si reteaua de incarcare. Ce vedem acum este doar varful unui iceberg in ceea ce priveste incarcarea. Imaginati-va doar toate masinile existente acum in Bucuresti de exemplu ca fiind electrice. Ma tem ca progresele tehnologice din urmatorii 10 ani sa spunem, nu vor duce la un timp de incarcare macar comparabil cu o masina pe benzina/diesel. Ar fi singura modalitate eficienta de a sustine un parc atat de mare de masini. Incarcarea acasa la bloc este o gluma proasta, si chiar si statiile proprii pentru cei care stau la casa ar duce in zonele respective la niste supraincarcari enorme ale retelelor. Singura modalitate de a realiza efectiv electrificarea ar fi ca incarcarea sa se faca contra-cost, in statii dedicate, care sa fie intretinute constant, si in care timpul de asteptare sa fie foarte scurt. Aceste statii se pot face pe infrastructura actualelor benzinarii, fiind si mai usor de cablat pentru consum mare de putere decat tot restul retelei casnice.
    O posibila evolutie pe termen lung ar putea fi standardizarea acumulatorilor pe modelul actualelor standarde pentru bateriile obisnuite (AA, AAA). Asta ar putea permite realizarea unor baterii auto usor inlocuibile, pe modelul acumulatorilor unei masini teleghidate. Statiile de incarcare ar avea un stoc de astfel de acumulatori care sa stea permanent la incarcat si pe care sa ii poata monta foarte rapid pe orice masina. Un prim pas ar putea fi cel de aici: https://riders.drivemag.com/news/kymco-aims-at-universal-battery-standard/
    Privind acum la ce si cat am scris imi dau seama ca am cam batut campii (ca de obicei de altfel), dar imi e lene sa mai sterg, asa ca…astept mooile bine-meritate :)

    00
  13. Aștept un an după ce apare pe șosele Dacia Spring, să știu cam ce probleme are și mă bag la electrica. Stau la casă, am priza, merge una încărcată peste noapte la 2 kW putere. Fac maxim 150 km pe săptămână în oraș, deci ar merge Dacia Spring cu cei 200km autonomie. Cred că vom asista la o mare schimbare de paradigmă. Mașinile vor fi percepute în maxim 20 de ani ca ceea ce sunt: niste utilaje de deplasat din A in B, nu status social, valoare, mijloc de exp

    00
    • Mult noroc cu ultima parte….

      00
    • Trasurile aurite mergeau prin noroiul Bucurestilor secolului 17, si tu vii si zici ca masinile nu vor mai fi simbol de statut social !

      00
    • dacia spring, acum nu stiu ce updateuri ii vor face, dar pare ca pierde major fata de restul modelelor renault sau de la alte marci, nu prea vad pretul ala un asa mare avantaj, in plus are cel mai slab motor electric, eu nu vad sensul electricelor care nu pot accelera relativ repede

      00
  14. „That, my friend, is something that we will spend the rest of our lives not having”.

    00
  15. Ford: vom face un Mustang nou nemaipomenit. Electric.
    O sa-l numim Mache.

    00
  16. E fainofag dar e si o poala de bani, e cam in jur de 43-45k de gauroi cu rabla. La 600 km autonomie incep sa faca cu ochii la multa lume. In romanistan nu as recomanda deloc electrica daca nu ai casa si statie acasa, infrastructura e praf. Am langa mine un Kaufland: are statie de incarcare si acolo e parcata masina directorului, nu era la incarcat doar pusa acolo sa blocheze locul. Atat l-a dus mintea.

    00
  17. Astia care sunteti mega interesati de masinile electrice si vreti sa le cumparati si sa le folositi in romania, va dati seama cat de ridicoli sunteti?

    00
  18. Sunt multe mașini electrice care-s mișto (aka încep să aibă calitate și dotări), dar prețurile-s nesimțite rău. Dacă mi-aș lua ceva, ar fi Spring, că oricum nu m-aș plimba prea mult extra-urban și prețul e decent.

    Mișto mai sunt variantele CNG ale grupului VW, dar benzinării canci.

    Hibridele noi iar sunt prea scumpe, iar la second, când începi să ai probleme, te costă.

    Deocamdată, o benzinară decentă mi se pare cel mai OK.

    Dar dacă ai bani de spart, sure, the sky is the limit.

    00
  19. Scapi de noxe si dai de compusi toxici din placute de frana si anvelope.
    Solutia pentru poluarea din orase nu e in masini electrice, ci in mult mai putine masini.

    00
    • …de parca pana acum masinile franau prin puterea vointei… Tocmai ca la o masina electrica franezi cu motorul electric si mai putin cu frana clasica. Deci nu dai de compusii aia smecheri, aia existau deja. Si chiar in proportie mai mare la o masina cu motor termic, ca acolo se abuza de frana normala. Dar nah, romanii se pricep la toate si emit pareri.

      00
  20. Și eu vreau să-mi cumpăr o ,,electrică ” și sunt nehotărât între VW – ID.4 și Mustang Mach -E… Ce părere ai ???

    00
  21. Blasfemie curata sa faci un muscle car electric 😂

    00
    • păi, model S ce e? :D

    • Tesla? Nus, si sincer no sa ma vad intr-o electrica degraba dupa ce m-am invatat cu sunetul evacuari de la V6 benzina, sunt neecologist, nu ma gandesc la planeta, de fapt unde dau cu sapa nimeni nu se gandeste la asa ceva, asta insa e alta poveste :)
      App, V6 ce il am momenta e de la concurenta ford, e un charger, inainte am avut tot un V6 de la chevy, suna rautacios la adresa mediului insa cand ai ocazia sa le conduci la bani mai putini nu te gandesti la mediu, daca in ro ar fi fost benzina 1 leu sau sub nu ai fi vazut electrice oe strada, bine si aici a urcat un pic da e totusi 2 lei si putere de cumparate este.

      00
    • Sunetul evacuarii mai nou e pus la boxe. Jaguar I-Pace (au angajat un inginer de sunet de la Oliud pt asta), BMW (Active Sound Design), Golf R (Soundaktor), chiar si Mustangul clasic il are (Active Noise Control). Deci cum e cu sunetul ala V6 *autentic*?

      00
    • Zau daca ai citit ce am scris Jeana :)

      App, si jumatati mele ii place cum suna ;)

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.