Despre bloguri, Youtube, Instagram și influenceri (2021)

Un coleg din industrie mă întreba ce se întâmplă prin zona de blogging, că vede scăderi pe la unii și mă întreba și pe mine cum mă simt, profesional vorbind și cum văd evoluția lucrurilor în continuare.

Prima chestie e că public dornic să citească ceva e destul, trebuie doar să îi dai, să îl anunți că îi dai, să îl înveți să revină pe blog (design bun, fonturi frumoase, fără 2 reclame în 4 paragrafe, ca ziarele) și să îi dai din nou chestii de citit.

T5 e mărturie că se poate face treabă (pentru cine nu știe, T5 trage datele din Google Analytics, nu măsoare ei nimic, că am mai auzit și părerea asta, că e un top fantomă și trafic.ro sau Alexa sunt reale). Cuvântul scris nu moare. Se transformă, mai dispar unii, vin alții, dar nu, blogurile nu pleacă nicăieri.

Se vede însă că pandemia a lovit mai grav în unele locuri, dar dacă omul nu cere ajutor, nu mă apuc să îl ofer eu din senin. Fiecare blogger pasăre pe limba ei piere.  


Pe Youtube se schimbă generația și asta se vede deja de un au sau mai bine. Ieri erai pe val și azi faci reclamă la biscuiți și Old Spice. Nasolică. Și se vede asta și la frații Munteanu, frații Hriscu, Mimi, Marilu, Ghidush, Zbir și toată gașca aia a cărui public a crescut și nu mai gustă și nu mai are timp de maimuțăreli.

Problema vloggerilor e că ei nu știu altceva. Nu au avut timp să se gândească la altceva, banii veneau (și vin în continuare, chiar dacă mai greu) fără un efort prea mare, doar că acum au peste 20 de ani și nu știu încotro să o apuce.


Același lucru e și pe Instagram. Nu trebuie să facă algoritmul nimic, publicul la un moment dat se satură. Nu mai ai ce să-i arăți. Nu mai ai cât machiaj să îi împingi. Nu mai ai ce viață minunată să îi arăți că duci.

Pe lângă asaltul influencerițelor tinere, care nu se plâng ca le e greu cu reumatismul sau cu copii, mai e și deconectarea asta de realitate, care împinge mulți influenceri să facă și să spună tâmpenii. Cum ziceam, am întrebat câteva dacă simt că contribuie la starea psihică problematică a publicului lor când insistă să călătorească în pandemie, să ignore regulile de bun simț, să parcheze aiurea, să pună stories că abia s-au trezit la 10am, că la 11 sunt la sală și alte minuni de genul. Pozitivitate toxică.


Starea generală a social media românească a fost accentuată de pandemie. S-a văzut cine merge pe val, cine are inspirație, cine poate să și gândească (am râs de câteva ori la podcasturile lui Radu Constantin, omul n-are nici o treabă cu nimic, e Pandutzu generației lui) și cine are un plan pe termen mediu sau lung, cu cariera asta sau cu viața.

N-am văzut chestii noi, poate n-am fost atent, în afară de Amalia Roman, Andrada Nechita și Mara Ognean, care sunt încă mici, dar cresc, primele două pe un pic de bun simț, ultima pe mers la rupere.

too-hot-to-handle-1

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

19 comentarii

  1. Asta e! Toti avem esecuri in plan profesional. Asta e esecul lor si sincer, e o repercursiune a faptului ca tu ,copil dintr-o familie modesta, vrei sa faci bani rapid fara o structura sau un plan.

    00
    • Mai avem și succesuri, mai avem și eșece, plus că s-a constatat o extorsiune a unui degajament într-o apă.

      00
    • Se pare ca am ofensat romanasii cu un subiect sensibil, „esecul”. Ioane, tu de profesie sau vocatie ai auzit? sau totul merge pe banda rulanta?

      00
  2. Mi se pare ciudat sa te plangi ca nu castigi in fiecare zi la loterie.

    00
  3. Poate sunt cinică, dar eu cred că și aici intervine selecția naturală. Cine e atât de …. (prost, idiot, nepregătit pentru viață) încât să trăiască după cum le spun alții sau să simtă nevoia să-și bage nasul în budoarele celor pe care nici măcar nu-i cunosc, își merită soarta. De ce ți-ai petrece chiar și o secundă din viață interesându-te cu ce cremă se dă pe față o tâmpită de pe net care e clar că minte, sau unde pleacă cetățeana in cauză în vacanțe, sau ce are pe noptiera din dormitor? Wtf? Viața e scurtă și trece pe lângă tine, dacă o consumi astfel, e clar că nu îi acorzi nicio valoare.
    Culmea e că mereu mi-am imaginat că toți acei mulți urmăritori cu care se laudă tălâmbele astea sunt fake, cumpărați de pe net pentru prosteala sponsorilor de te miri ce produse la 5 lei, dar dacă nu…atunci selecție naturală, frate!

    00
    • Păi nu dau cu ele, aia e.
      Că dacă ar face amestecul ăla de creme, s-ar duce dracu tenul.
      Gagicile bagă masiv Paula’s Chimice, 200 de lei flaconu, iPhone, macbook, țoale scumpe.
      Nu dau ele cu Gerovital, nu poartă HM, nu consumă alcool de bărbați, nu conduc mașinile la care fac reclamă. Pentru că sunt dintr-un alt film.

      00
    • E vorba de curiozitate. Nu ai nici o vecina care vrea sa vada ce ti-ai cumparat? Nu conteaza ce.
      Mai e si faptul ca ne place de persoanele care se aseamana cu noi si tindem sa cumparam de la persoanele in care avem incredere.

      Combina aceste 3 elemente si poti construi un canal de promovare si vanzare de succes.

      Asta e secretul influencingului, MLM, si a vanzarilor in general. Si a politicii, si a manipularii, etc.

      00
    • Ioane, e reclamă, frate! Atunci să omorâm și actrițele alea de vârstă incertă care fac reclamă la suplimente pentru menstruație și pentru menopauză in același timp! 🤣🤣😊
      Eu nu înțeleg un lucru simplu, când toată lumea e sătulă până la greață de publicitatea de pe TV, de ce naiba te-ai mai abona să mai vezi și pe net niste țoape care fac aceleași șmecherii de marketing? Chestia cu pozitivitatea este și pe tv, dacă urmărești un minut de reclame vezi cum in ele există același damf de fericire absolută, de țopăieli printre norișori, de familii perfecte… Wtf? Pe alea de ce le înghițim? Mie alea mi se par mai scabroase, că nu-s opționale, nu poți comuta la Premium. Pe influncerele lu’ pește nu le urmărești decât dacă ești foarte bătut în cap.

      00
    • Necris, primul libidinos de vecin care a vrut să afle ce am in sacose era să se trezească cu ele in cap. Pe urmă mi s-o fi dus vestea ca-s nebună și n-a mai incercat nimeni. 😄

      00
  4. Asta apropo de treaba cu pozitivitatea toxică, scuze.

    00
  5. Apropo de T5, ai idee de ce nu mai poti adauga site nou? google refuza accesul la date. O fi pentru ca nu au ssl?

    00
  6. Ca o completare, trebuie sa aiba creier toti influcencerii. Asta pentru a se dezvolta si pentru a-si impartii publicul pe mai multe platforme printre care si una unde au control cat mai mare (blog, site, newsletter). De asemenea metodele de monetizare sa le gaseasca cu creier, sa nu astepte sa vina biscuitii si cafeaua la ei. Stiu cativa oameni de pe Youtube care nu sunt influencer (au sub 50.000 subs) dar castiga extrem de bine pentru ca nu se bazeaza pe agentii/campanii/pomeni. Daca ai creier traiesti bine pe orice vreme. Sanatate.

    00
  7. Aia pe care i ai zis tu inca nu sunt morti, sunt spre moarte dar inca nu sunt. ( ma refer la youtube). Caz relevant si de manual pentru youtube e mikey hash. Omul a fost mare pe yt dar acum e istorie si ce a zis el ca e momentul acum sa faca?! Un curs in care te invata sa te faci influencer si sa ai “success” in online, el care e mort acum. Nu cred ca exista cuvinte mai detestate in onlineul actual ca : influencer si curs ( care te invata sa ajungi mare ).

    00
  8. Cuvinte cheie: „influencerițelor tinere” – 22 de ani forever, „nu se plâng ca le e greu cu reumatismul sau cu copii” – nu e cazul, „deconectarea asta de realitate” – exact.
    Bun venit in viitor.
    https://www.allkpop.com/article/2021/09/social-media-influencer-model-created-from-artificial-intelligence-lands-100-sponsorships

    00
  9. Ei lasa ca probleme sunt si la bloggeri.
    Nu despre tine e vorba, dar stiu unii care daca ai alta parere te injura sau iti sterg comentariile. Si vorbesc de comentarii civilizate, nu injurioase sau atac la persoana. E musai sa fii in trend cu opinia din articol si cu oile care aplauda ce spune maestrul.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.