Nici măcar o săptămână n-a durat

În urmă cu vreo 5 zile vă invitam să faceți pariuri cât mai durează până când presa o să ceară bani de la stat pentru seriozitate. După ani în care au făcut mizerii pentru click-uri și like-uri, mi se părea că discursul plin de minciunele al lui Dragoș Stanca are o țintă specifică, la fel cum discursurile plinde de minciunele de la AER au o țintă specifică.

Ei bine, s-a rezolvat, s-au adunat toți și cer bani de la stat. Și probabil o să primească ceva, că marea problemă atunci când te apuci de mințit e că nu te mai poți opri. Enjoy, acum o să-i plătim și pe ăștia.

BRAT (Biroul Roman de Audit Transmedia) cere sprijin autoritatilor pentru presa scrisa si online in contextul crizei coronavirusului, care are un impact negativ major asupra industriei. Masurile stabilite de autoritati pentru stoparea epidemiei de COVID19 duc la o scadere cu peste 50% a veniturilor din publicitate si cu peste 90% a celor din vanzarea si distributia la chioscurile de ziare. “Fără sprijinul imediat al autorităților, o mare parte dintre companiile care activează în acest domeniu își vor înceta activitatea, punând astfel în pericol informarea obiectivă și corectă a publicului”, se arata in comunicat.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

55 comentarii

  1. N-ai auzit, se da la toata lumea, trebuie doar sa ceri! Ce o sa primeasca fiecare, mai vedem…sa speram ca nu o placuta de inmatriculare cu dedicatie ca PSD.

    00
    • Nu se dă chiar la toată lumea. Eu sunt una dintre miile (zecile de mii?) de firme care nu se califică pentru ajutoare de la stat, deși actuala situație mi-a bulversat planurile pe anul acesta.

      00
  2. “Fără sprijinul imediat al autorităților, o mare parte dintre companiile care activează în acest domeniu își vor înceta activitatea, punând astfel în pericol informarea obiectivă și corectă a publicului”, se arata in comunicat. Am râs. Acum nu mai scriu știri false, vor avea calitate. E ca atunci cand le promiteam părinților că vom fi cuminți și ascultători daca ne dau ceva dulce sau vreo jucărie nouă.

    00
  3. Niște nemernici. Biciuire sau tragere în țeapă?
    Ăștia trebuie să fie cei care urlau către Orbán Viktor că naționalizează presa liberă?

    00
  4. 90% din presa romaneasca merita sa moara in chinuri.
    Sa dea banii pe teste si dotari pentru spitale. Poate cu ocazia asta se mai curata putin atmosfera sulfuroasa.

    00
    • EPOCH TIMES NU FURĂ!!! EPOCH TIMES NU FURĂ!!! EPOCH TIMES NU FURĂ!!!
      ei doar rescriu știrile de la alții și nu le dau link.

  5. ce bine era cand plateam pentru informatie

    00
  6. Politica nu ne influențează viața!

    00
  7. NOU
    #13

    Bai Bo$$, offtopic – mai este blog-ul tau sau ce plm? mi se intampla foarte des sa dau click fara sa ma uit la autor si incep sa citesc si …parca nu suna bine si cand ridic ochii, vad fluturi, ieftimii sau alte chestii. Nu am nimic cu oamenii, sa fie sanatosi dar daca vreau sa citesc ce scriu ei, intru la ei pe blog. No offence

    00
  8. As lasa mesaj pe hotnews ca sa suga puli de elefant toata presa din romania, dar hotnews activand in aceeasi zona, are niste imbecili angajati pe online/IT, asa ca au pus niste butoane mari cu logheaza-te prin facebook/twitter, care nu merg. Ce sa zic, isi merita faliment cu strigaturi.

    00
    • siteul a costat 100.000€, așa se lăudau.

    • Fără să mă laud dar in a 12-a la atestat acum 15 ani am prezentat un site mai bine arătos ca hotnews. Bine, ciordisem un template dar măcar funcționau comentariile cum trebuie.

      Cineva a dat acolo un tun de 99.500 de euro.

      00
  9. presa de calitate, aceeasi laba in cerc profesionista in datul de copy paste… mai erau niste idioti care spuneau ca suntem in era post-adevar si trebuie sa ne obisnuim cu senzationalismul mediatic… sper sa moara toti de foame

    00
  10. Mai întâi pensiile speciale vă rugam ! Au muncit oamenii să le merite !

    00
  11. Adica vreti sa moara de foame cei care copiaza stiri din alte stiri ?

    00
  12. Cand traiesti toata viata ta din bani de la partide si institutii publice, ce ai vrea sa faci acum? Ceri bani

    00
  13. ne-am strâns 3 profeți pe blogul ăsta. tre să măresc capacitatea de stocare a serverului.

  14. deci de 2 mai bine de 2 sapt stam in casa, probabil ne dam (in medie) pe net mai mult decat de obicei dar presa din online e afectata? Asa zice BRAT.

    Imi explica cineva cum pana mea are de suferit presa din online din cauza virusului?

    00
    • Reclame la greu, achiziții spre zero.

      00
    • Pai nu au domne si campanii delea de awarnes, de brand sau cum pzda ma-sii le zice? Cat despre cumparat, zilele astea s-a cumparat mai mult si in offline (provizii) si au crescut si vanzarile online. Vor scadea in urmatoarele sapt/luni desigur, dar ei tipa de pe acum?

      Sau le-o fi scazut publicitatea de la primarie? ma indoiesc.

      00
  15. Internetul este sursa de informație principală pentru 70% din populația activa, procentul depășind 75% pentru populația sub 35 de ani.

    Dacă e gravă treaba, de ce nu apelează la comunitățile pe care și le-au creat fiecare în parte? Să pună mână de la mână ca să salveze sursa de conținut. Uite, de exemplu, 4tuning văd că are +200k utilizatori pe forum. Adică vreți să spuneți că nu pot pune și ei umărul la sprijinirea site-ului de unde află ce probleme au la mașină?

    Pentru a înlătura orice suspiciune ori a lăsa loc de abuzuri și pentru a nu încuraja prin acest demers tocmai finanțarea surselor îndoielnice de informare, care promovează „fake news”, știri alarmiste și neverificate, BRAT se pune la dispoziția autorităților pentru a crea un set de criterii prin care se pot identifica editorii de bună- credință.

    Sună un pic pripit. Nu cumva Brat reprezintă și pe acei editori care nu știu să facă trimiteri către sursele folosite?

    00
    • Bună întrebare.

    • ai de plm. In paragraful al doilea ei practic recunosc ca ar putea face ceva impotriva fakenews (sau macar incerca) dar „ne dati si noua ceva?”
      Sa inteleg ca daca statul le da doar muie nu mai sunt interesati de criterile alea pentru a indentifica… Pai sa suga pula toata organizatia atunci, poate ar fi cazul de niste legi mai dure impotriva fake-news si puscarie pe bune. Si ar fi cazul ca CNA sa interzica niste cuvinte precum „bomba, exclusiv…” numai deai dracu sa-i lase p-astia fara obiectul muncii.

      00
    • 200.000 utilizatori pe un site jegos, care fură de unde apucă tot ce apucă, care scrie titluri de căcat și care te învață tot felul de șmecherii. cum crezi că sunt oamenii ăia? civilizați și educați, nu? posesori de carduri bancare?

    • I got nothing. Alte întrebări retorice ar fi de prisos, mai ales când dă zoso ca surdu`n clopot în presă prin articolul 3 pași simple de azi.

      00
    • Este clar unde suntem, dacă încă se negociază menționarea sursei. Corect, pentru a nu fi considerat furt, un articol nu poate reproduce mai mult de câteva paragrafe dintr-un alt articol (fiecare site are politica proprie, dar în general este vorba despre un paragraf sau două maxim). Deci faptul că se reproduce/traduce integral un articol, chiar dacă este menționată sursa este tot furt, dacă acel articol nu a fost cumpărat, sau nu a fost cerut și obținut acordul de reproducere.
      La noi, multă presă online găsește articole cu poze etc, le reproduce și dacă pune un link cu sursa. Asta este vestul sălbatic. Și mai vor ajutor?

      00
    • @D4n – E mai bună libertatea de exprimare decât legi contra „fake-news”. Pentru că cel care definește și aplică legea decide și ce e „fake-news” și ce nu. Și s-ar putea să ajungem ca în China sau Sud-Coreea, unde orice e contra conducerii e considerat „fake-news”.

      00
  16. lul, în pula mea, abia acum am văzut. e pe hotnews. care s-au clădit pe conținut pentru care nu plăteau ei, deci era gratis, așa au ajuns pe plus.

  17. Daca exista o nevoie de informare corecta, sa o satisfaca si vor trai.

    Daca nu exista acea nevoie de informare corecta, inseamna ca ei deja o duc bine cu practicile lor si vor trai.

    Problema e ca in contextul asta in care politicienii de la putere au nevoie de o presa amabila, cererea asta are mari sanse debreusita.

    Aretino ar fi invidios.

    00
  18. Sa le dea ma la toti ca altfel se lasa iar cu dansul pinguinului in Piata Revolutiei, asta ne mai trebuia acum!

    00
  19. Am putea și noi cititorii de rand sa aflam la un moment dat niște sume oficiale și cui anume s-au dat?

    00
  20. Bai Zoso, eu cred ca Brat are dreptul sa ceara bani, e o lume libera pana la urma. Ceea ce mi se pare de o nesimțire imensa e ca cer bani de la cei care nu le sunt cititori…

    Ești in cacat cu banii, stii ca ești un produs bun, ca te bati cu cărămida in pept la numărul de vizitatori, unici, afișări și tone de adds care fac aproape imposibila citirea știrilor tale sau salivarea la starletele golașe ale țării pai spune-i la useru’ tău sa te susțină… cu cât iei de la meleoanele de unici pe care ii ai dai nici nu mai ai nevoie de publicitate…Iei si bani și premii de la publicul tău (vezi echipa de jurnaliști a lu’ Ovidiu Vanghele) … toate astea dacă ai muncit și unicii nu sunt doar clickbate și numere de aruncat in ochii publicitarilor…

    00
    • vanghele m-a amenințat doar de două ori că mă investighează și mă distruge. doar de două.

    • E deajuns TVR și Radio România Actualități. Pentru restul mâna întinsă care nu spune o poveste frumoasa și adevărată… nu primește ninik.

      00
  21. Dragi parteneri,

    Ne găsim într-o perioadă provocatoare pentru business-urile din România, indiferent de domeniu, indiferent de dimensiune. Suntem afectați cu toții de criza sanitară și, mai ales, de criza economică profundă și inevitabilă.

    În acest context, vă supunem atenției apelul nostru pentru susținerea presei digitale responsabile, prin aplicarea unor criterii etice în decizia de alocare a bugetelor de comunicare online.

    În ultimele săptămâni, redacțiile s-au reorganizat pentru a munci mai eficient de la distanță. Jurnaliștii depun eforturi constante pentru a informa corect audiența pe subiectele de interes din această perioadă, programul s-a transformat și putem să spunem că, astăzi, se lucrează 24 de ore din 24, pentru a răspunde interesului crescut al publicului.

    În același timp, pe măsură ce traficul site-urilor, atât cele de știri, economice sau de lifestyle, a atins niveluri record, observăm un record negativ în investițiile în comunicarea comercială a partenerilor noștri. Diferiți factori se cumulează în atingerea acestui record negativ, unii dintre aceștia putând fi evitați sau stopați.

    Observăm o tendință a companiilor de a bloca publicitatea în paginile care conțin subiecte precum „covid” sau ”coronavirus”.

    Conform rezultatelor SATI (Studiul de Audientă și Trafic Internet), în luna martie 2020, peste 50% din utilizatorii unici accesează pagini ce conțin subiectul „covid” sau ”coronavirus”.

    Acești utilizatori realizează 87% din totalul afișărilor celor aprox. 200 de site-uri măsurate în sistemul SATI, 87% din afișările disponibile pentru comunicările comerciale sau de altă natură.

    Nici site-urile din alte categorii de interes, în afară de cele de știri generaliste sau economice, cum ar fi cele de lifestyle feminin, nu se abat de la acest trend, cu 67% din afișări generate pe pagini care conțin aceste subiecte.

    Aceste rezultate, printre altele, demonstrează interesul deosebit pe care publicul îl arată subiectului momentului și relevanța paginilor ce conțin aceste informații.

    În plus, această asociere contextuală este permisă în alte medii de comunicare, unde publicul urmărește, în mod legitim, aceleași subiecte – de exemplu la televiziune, în radio sau presă scrisă, chiar dacă, practic, această disociere ar fi posibilă.

    Chiar și în mediul online, această asociere este permisă în toate platformele globale social media, care afisează mesaje comerciale în pagini cu subiecte legate de “covid 19”.

    Considerăm necesar ca utilizarea de către clienți a facilitaților tehnice oferite de siteurile românești, aceea de a evita asocierea unor comunicări comerciale cu anumite teme sau cuvinte-cheie, sa fie utilizate în mod echilibrat, să respecte principiul echității și să nu afecteze în mod discreționar doar veniturile publisherilor locali online.

    Criza pandemică globală acaparează aproape în totalitate atenția publicului, firesc, în aceste zile: ignorarea acestor utilizatori sau pagini înseamnă, de fapt, ignorarea interesului public legitim, prin excluderea a peste jumătate din audiența site-urilor din România, iar, pentru platformele de știri, vorbim chiar de excluderea a 95% din volumul afișărilor și postarea comunicărilor dumneavoastră comerciale în pagini puțin relevante pentru public.

    Cu toate că înțelegem presiunea financiară adusă de această criză asupra tuturor industriilor și reducerea bugetelor de marketing pentru anumite categorii afectate grav de această situație, e important ca, în construirea bugetelor, aceste constrângeri să nu devină și mai mari, sub presiunea blocării cuvintelor cheie care țin de criza sanitară, exclusiv în site-urile românești responsabile, care oferă aceste tehnologii cu bună-credință.

    De asemenea, facem un apel către întreaga industrie media, de la clienți și până la agențiile de media, să prioritizeze, în campaniile lor, mai ales comenzile către editorii români responsabili, care informează corect și echilibrat și să evite asocierea cu titlurile alarmiste și cu site-urile care promovează clickbait, fake news și care au făcut un model de business din a colecta venituri, cu orice preț, folosind platforme globale de advertising și, în unele cazuri, chiar și soluții care promovează publicitatea înșelătoare (domeniul medical fiind “preferatul” acestei perioade).

    În acest moment, vrem să le asigurăm echipelor noastre un viitor stabil, iar, în contextul actual, acest lucru este pus în pericol, pentru că veniturile pe care ne bazăm scad, nu doar prin reducerea unor bugete de comunicare, dar și prin aplicarea unor reguli sau măsuri neadaptate complet la situația și subiectele actuale.

    Dorința noastră este să lucrăm împreună, pentru a găsi cele mai bune soluții în această situație, pentru a o depăși. Vrem să susținem cititorii cu informații esențiale și vrem ca aceștia să găsească, pe lângă un conținut de calitate, și publicitate adaptată nevoilor lor.

    Vă mulțumim,

    Editorii de presă digitală, membri ai Biroului Român de Audit Transmedia – BRAT

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.