Mazda 6 SkyActiv-G 2.5 review

 

Cum am ales-o

Mașina precedentă, o Hyundai Sonata, și-a dat obștescul sfârșit după 15 ani si 220.000 km. Mai exact, a avut niște probleme la motor, am dat-o aproape pe degeaba unui service auto care a zis că îi pune un motor de la dezmembrări și o va folosi ca mașină de curtoazie.

Fiindcă am fost mulțumit de mașina anterioară, aș fi vrut să rămân la aceeași marcă, însă motorizările disponibile la i40 în România (1.6 diesel sau 2.0 benzină) mi s-au părut penibile. Am văzut și am încercat aproape toată clasa medie, exceptând mărcile premium, bugetul meu fiind pe la 35k. Pe lista scurtă au rămas Toyota Camry, Mazda 6 și Skoda Superb. În cazul lui Camry, deși suna bine oferta fiind varianta hibrid, mi s-a părut o barcă din toate punctele de vedere. Plus că avea o limitare la 180 km/h care psihologic nu suna bine. Skoda mi s-a părut o mașină tristă si cu o calitate a interiorului slabă. În sfârșit, consultându-mă cu soția, decizia a fost să o luăm pe aceea în care „am zâmbit” la drive-test. Și asta am făcut-o numai în Mazda când herghelia aspiratului de 2.5 suna sublim. 37k a fost prețul final.

Exterior

Pe mine nu mă interesează foarte tare aspectul exterior, sunt genul care mă simt bine în pielea mea și mi se rupe de părerea celorlalți. De aceea, in ciuda protestelor din jurul meu care țineau să îmi bage în față diverse stereotipuri, anterior am avut un Hyundai. Mazda mi-ar fi plăcut să fie roșie însă ar fi trebuit să aștept 4 luni, singura disponibilă pe stoc fiind varianta gri-șobolan in echiparea pe care am ales-o.

Echiparea a fost cea «cu de toate», Takumi-Plus motivată de existența trapei care a fost un must-have. Echiparea respectivă a venit și cu lucruri pe care nu mi le-aș fi dorit neapărat gen un anumit design de grilă, o piele mai deosebită, ornamente de lemn, iluminare interioară cu led-uri. Dar era singura echipare cu trapă.

Tabla mi se pare extrem de subțire, iar vopseaua zici ca a fost aplicată într-un singur strat. În consecință, după numai un an de utilizare, deja am zone în care aceasta este luată sau mătuită (mânerul de la șofer, marginea ușii).

Interior

Deși inițial am fost speriat de perspectiva de a avea lemn pe bord, acesta are o culoare metalică, în ton cu bejul pielii de pe tapițerie și bord, încadrându-se perfect cu restul de elemente. Scaunele sunt foarte confortabile, reglabile, cu memorie, cu încălzire și aer condiționat. La fel și volanul. Mereu mi-a plăcut să stau cât mai aproape de șosea, sunt genul care nu apreciază trendul cu SUV-urile și Mazda are niște scaune foarte joase care mă fac să mă simt excelent.

Bancheta din spate nu este tocmai confortabilă, o persoana mai înaltă atingând cu capul de plafon. Dar măcar are 2 USB-uri ascunse în cotieră, așa că am scăpat de fiu-meu la drum lung să îmi invadeze USB-urile din față. Soția apreciază și faptul că bancheta din spate are încălzire.

Portbagajul este încăpător pentru ce am eu nevoie însă este printre cele mai mici din clasa asta. Până acum nu am simțit nevoia de mai mult spațiu.

Ca fumător, m-a deranjat teribil lipsa unui pachet de fumători (nu există nici ca opțional), așa că stau cu paharul de la ultima cafea pe post de scrumieră. Sunt hipster din-ăla care nici nu scrumează și nici nu aruncă chiștoace pe geam.

Dotări

Mașina e din secolul ăsta, având tot ce îți poți imagina în materie de tehnologie. Cel mai mult îmi place cruise-controlul adaptiv, deși nu am avut prea multe ocazii să îl folosesc, alerta la ieșirea din parcare și corecția de bandă când ești meltean și nu semnalizezi. Sau când adormi la volan. Restul sunt goodies mai mult sau mai puțin utile ca recunoașterea semnelor de circulație, avertizarea legată de distanța vis-a-vis de mașina din față.

De când am luat mașina, două chestii le-am ținut mereu pe auto și nu m-au dezamăgit: farurile și ștergătoarele. Ideea de fază lungă automată și adaptabilă este genială.

Sistemele electronice nu sunt infailibile. Am avut erori legate de interpretarea benzilor de circulație în intersecții, în curbe vede mașina de pe sensul opus ca o amenințare și îmi umple HUD-ul cu BRAKE! pe fundal roșu aprins, de zici ca e sfârșitul lumii. Câteodată, sistemele par simpatice când detectează comportamente necorespunzătoare sau când nu clipești cât trebuie: „ține ambele mâini pe volan”, „e timpul să iei o pauză”.

Display-ul infotainment arată în opinia mea ca nuca în perete, puteau să îl facă măcar retractabil daca totuși nu vrei să ai mereu o chestie ieșită din bord. Navigația e decentă (folosește hărți TomTom), ca orice român adevărat care dă 40k pe o mașină, m-am zgârcit la actualizarea hărților, așa că mi-am hăcuit sistemul ca să am hărțile la zi. Bine, nu ăsta a fost singurul motiv, am dezactivat funcția care interzicea folosirea touch screenului în mers, am scos diverse beep-uri de atenționare și, cel mai important, am activat modul wireless la Android Auto.

Mașina are camere de jur împrejur, ceea ce permite o proiecție virtuală în 3D pe display, însă rezoluția camerelor este extrem de slabă. Nu mă deranjează foarte tare, însă aș fi avut așteptări măcar la un 720p în 2020. Camerele sunt utile la manevrele în locuri strâmte, însă modul în care arată direcția în care o va lua mașina în funcție de unghiul la care rotești volanul, este departe de realitate: este foarte optimist.

Cotiera de la șofer este foarte bine integrată, conține un USB dedicat Android Auto/Apple CarPlay și două suplimentare care pot fi folosite pentru încărcare sau redare de muzică de pe stick-uri sau alte device-uri văzute ca storage. Toate USB-urile au 2.1A, deci permit încărcarea rapidă.

Sistemul vine integrat cu servicii mai puțin cunoscute în România ca Aha Radio sau Sticher dar pentru care vei avea nevoie de o conectare permanentă la Internet. Conectarea se poate face prin wireless, de aceea am pus în mașina un modem wireless cu abonament „nelimitat”. O conexiune este necesară de asemenea pentru sistemul de navigație pentru informații în timp real legate de trafic. Din păcate, în România nu sunt multe astfel de informații, în consecință tot Waze sau Maps prin Android Auto rămâne cea mai bună opțiune.

Cum merge

Senzațional. Nu voi enumera aici motivele, dar sunt fan motoare pe benzină aspirate, așa că ne înțelegem foarte bine. Este prima mea mașină cu cutie automată, deci nu am cu ce să compar și să îmi pun în cap posesorii de DSG și alte minuni. Dar posesorii de DSG care au încercat, mi-au zis că la Mazda se schimbă foarte lin vitezele, nici nu îți dai seama când se întâmplă. Cutia schimbă undeva pe la 2000 de ture în mod normal și pe la 4500 în modul sport. La kickdown, indiferent de modul în care se află setată, schimbă la roșu. Cutia poate fi trecută și în modul manual, controlând treapta atât din manetă cât și din padelele de pe volan. „Controlând” e mult spus, oricum schimbă singură la supraturare sau subturare. Mai mult decât atât, schimbarea de treaptă nu are efect imediat fiind întârziată de cele două ambreiaje, deci nu ai absolut nicio plăcere să schimbi manual.

Din motive de pandemie, nu am avut ocazia să testez mașina pe o serpentină ca lumea, dar mi-am făcut de cap în parcarea de la Carfur, atât la drive test cât și ulterior cu propria mașină. Cu toate sistemele cu care se laudă, mașina mi s-a părut un pic subviratoare, dar îți trebuie multă ambiție să o scoți de pe trasa ei, stă excelent pe șosea chiar dacă suspensia este reglată mai mult pentru confort decât pentru sportivitate.

Chiar dacă mașina este excelent izolată fonic, motorul se aude sublim, aducându-mi aminte de nopțile pierdute în tinerețe jucând NFS. Cuplul se manifestă constant în toată plaja de turații, mașina accelerează la fel de puternic și la viteze mici, și la viteze foarte mari. Pentru mine este confortabil să știu că mereu am o rezervă acolo.

Vin de pe o mașină care mânca benzină cum mănânc eu șaorma, așa că mi se pare că Mazda consumă decent pentru motorizarea asta. În București mănâncă cam 11.5 l/100 km. La drum lung am avut un consum mediu de 8.2 l/100 km. Pe autostradă, mergând blană cu 220 km/h, mănâncă 13.8 l/100 km. Consumul mediu la drumul meu uzual de 22 km/h până la birou și înapoi (16 km suburbii + 6 km București cu 3 gâtuiri de trafic)  este de 10.5 l/100 km. Motorul are câteva dotări care încearcă să economisească benzină: dezactivează doi cilindri dacă se poate , oprește motorul dacă e cazul. Are și un fel de bateria săracului, mai exact un condensator care se încarcă în mers și permite alimentarea diverșilor consumatori (bord, faruri, AC) cât timp motorul este oprit, maxim 10 minute. Conform jurnalului de bord, din 6000 de km, am câștigat 45 de km de autonomie datorită acestui sistem și am salvat 2 copaci de la tăiere.

Am făcut o singură revizie, cea de un an, condiția de garanție fiind să vii la un an sau 20.000 km. Revizia a costat 1000 de lei, incluzând și schimbarea abuzivă – dacă mă întrebați pe mine – a filtrului de polen.

Alte investiții nu am mai făcut în mașină cu excepția unui set de roți de iarnă Nokian WR A4 R19.

Ce lipsește

Cum am mai zis, vin de pe o mașină din aceeași clasă, dar produsă de coreenii de la Hyundai acum 15 ani. Cu toate astea, sunt câteva chestii pe care nu le-am regăsit la Mazda 6:

  • Amortizoare la capotă și portbagaj;
  • Scrumieră și brichetă;
  • Roată de rezervă normală de aceleași dimensiuni cu cele 4;
  • Perdele pentru lunetă și geamurile din spate.
  • Închiderea automată a geamurilor/trapei la încuierea mașinii;
  • Organizatorul din portbagaj;

Pe lângă asta, o scurtă listă de lucruri care mă deranjează:

  • Nu există degivrare la camere. Pe ploaie abundenta, ninsoare, diverse sisteme cum ar fi farurile adaptive, lane assist-ul și toate minunile încetează să funcționeze, singurul lucru care îl fac fiind afișarea unei atenționări în bord;
  • Politica prin care Mazda alege să îți facă schimbări la sistemul de infotainment este penibilă. Pentru o simplă setare (nu mă refer la cele uzuale) sau update de firmware, sa fii nevoit să dai 300 de euro la reprezentanță, mi se pare japcă. De aceea am ajuns să îmi fac singur chestiile astea. Chiar dacă mi se par dificil de justificat, ar fi putut include astfel de costuri în prețul mașinii, sunt ca ăia care îți pun pâinea separat pe nota de plată.
  • Lipsa roții de rezervă îmi generează disconfort, nu există nici măcar ca opțiune. Să ai doar un număr de telefon la care suni în caz de pană nu mi se pare o idee bună, poți să fi pe coclauri, într-un loc fără semnal, de exemplu; Eu înțeleg ca Japonia e o țară civilizată, dar hai să ne adaptăm local;
  • Modul „accesorii” la contact nu poate fi folosit mai mult de 5 minute, după mașina începe să țiuie din toți rărunchii. Înțeleg motivația din spate, dar dă-mi voie să fiu imbecil și să consum toată bateria dacă îmi doresc.
  • Nu există conectoare standard de 12V, nici măcar în portbagaj, singurul mod de a încărca ceva fiind pe USB.
  • Mi-ar fi plăcut mai multe opțiuni decât cele 2 moduri Normal și Sport care se pare că schimbă doar comportamentul cutiei. Era frumos să fie legată și suspensia la astfel de sisteme.

mazda6

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

82 comentarii

  1. Ca sa-i citez pe americani, primul red-flag a fost (citez aproximativ) „lipsa scrumiera si bricheta”, si trebuia sa ma opresc din citit articolul si de aruncat laptopul pe geam.
    Apoi, red-flagul suprem, cum ar fi un „finish him” in mortal kombat: „lipsa rotii de rezerva…”
    bai oameni buni, mergeti sanatosi si vedeti-va de treaba, accept orice, si sa ma scuipi in fata in showroom, dar roata de rezerva pentru mine ca si volanul, nu poate sa lipseasca! ba, ce fel de masini noi se vand in ultimii ani in romania?

    00
    • ai auzit de… run-flat?

    • sunt scumpe run-flaturile. plus, tristar, sailun, ciaoling sau alte mărci premium nu fac așa ceva :D

    • Apple vinde iphone-ul fara încarcator si va mirati ca se vând masini noi fara roata de rezerva … sau … se vând masini noi fara roata de rezerva de ani buni si va isterizati când apple se apuca sa faca la fel cu un telefon ?!

      00
    • Znuff, mai da-te jos de pe calul cunoasterii lumii auto si revino printre plebei, o, marite zeu al celor 4 roti cauciucate!

      00
    • La mazda 6 generatia 2014 am chemat platforma/asistenta sa ma rezolve cand am avut pana, anvelopa se dejantase si kitul de reparatie era degeaba – de doua ori, o data pe jud Bacau, o data pe Buzau. Se uitau la mine ca la extraterestru ca nici cric nu are masina si ei venisera fara. Bugetezi o ora- o ora jumatate pentru o pana asteptand asistenta rutiera gratuita

      00
    • Demult sunt opționale aceste dotări. Dar când iei mașina stoc ce sa faci?

      00
    • Cred ca nici mama run-flat-urilor nu rezista la gropile romanesti. Mai ales la gurile de canal si santurile lasate de dorei ..

      00
    • Versiunea de baza are volan? Sau este ca extra optiune?

      10
    • la multe masini cu roti de dimensiuni mari trebuie sa te apuci de culturism daca nu vrei run-flat. Cam greu sa te apuci de schimbat roata de 20 pe marginea drumului

      00
  2. Soția apreciază și faptul că bancheta din spate are încălzire.

    Așa, femeile la locul lor, în spate.

    20
  3. „Din motive de pandemie, nu am avut ocazia să testez mașina pe o serpentină ca lumea, dar mi-am făcut de cap în parcarea de la Carfur, atât la drive test cât și ulterior cu propria mașină”
    Intreb doar, cum poti testa o masina in parcarea unui hypermarket (pentru ca vad ca ai avut ocazia pe pandemie de 220 blana pe autostrada?)

    00
  4. 2.5 benzina aspirat… Futu-i ecologia! Păcat ca astea sunt pe cale de dispariție. Daca ar fi fost și 5 sau 6 linie musca tare din piața de bmw/haudi. La motorul ala nu mai contează infotainment, camere marșarier, jud.
    Serpentine sa fie
    Nu m-am lămurit totuși dacă are măcar roată de rezerva temporara. Ca unul patit cu pana de Crăciun pe coclauri consider ca „kitul de reparație rapida” e o tâmpenie

    00
    • Are doar un kit de reparatie, ca la bicicleta. Teoretic poti vulcaniza roata pe loc daca nu e ceva grav si o poti umfla cu compresorul din kit. Practic, nu vreau sa ajung acolo.

      Primesti un card de asistenta gratuita cu un numar din Romania si unul din strainatate care e valabil 3 ani cat iti faci revizia la reprezentanta. Dupa 3 ani, cu 150 de euro, poti prelungi valabilitatea serviciului cu încă un an, la fel cu conditia efectuarii reviziei la reprezentanta.

      Acum nu stiu cum functioneaza cardul ca nu am avut nevoie, dar a povestit cineva mai sus, mie tot nu imi suna bine. Din pacate e un trend, majoritatea producatorilor procedeaza asa, cel mult iti dau ca optional o roata de-aia anemica de rezerva sa mergi pana la prima vulcanizare.

      In realitate, producatorii auto au gasit o metoda sa monetizeze pana, te fac dependent de un serviciu al lor. Sau probabil s-au adoptat viitorilor inceli care nu stiu sa schimbe o roata.

      00
    • Rumbule, daca vorbesti de cardul de asistenta Mazda, acesta e reinnoit anual daca iti faci reviziile in reprezentanta. Pana face masina 10 ani.
      Practic ce te costa in plus este diff-ul de la reprezentanta. Ceea ce in cazul tau e obligatoriu, daca vrei sa iti pastrezi garantia.

      Cand vorbesti de cei 150E cred ca te referi la prelungirea garantiei pana la 5 ani (eu cam atat parca am platit). Atentie ca aia e o garantie cu multe stelute.

      00
    • @rumbu
      Asta cu lipsa rotii de rezerva e listata la trenduri nașpa la mașinile din 2020
      https://m.youtube.com/watch?v=aPvQDKl-LG4
      Motorul ala face toți banii. Probabil ca și Mazda va baga turbo pe toată gama în 5-10 ani.
      Nu agreez nici cardurile, cupoanele și alte chestii chestii care sa te lege și sa te suga de portofel.

      00
    • Mazda are deja turbo pe motorul asta in SUA.

      00
  5. „schimbarea de treaptă nu are efect imediat fiind întârziată de cele două ambreiaje”. Cutia e clasică, cu convertor de cuplu, plus un ambreiaj care blochează convertorul când nu mai e eficient. De-aia și schimbă și pornește lin, că absoarbe convertorul schimbările. Și de-aia e lentă.

    00
    • Corect – cutia nu e dubu ambreiaj. Am testat si eu masina asta ( aceeleasi dotari – Takumi plus) insa ( cel mai probabil) din cauza cutiei mi s-a parut cam lenta pentru cei 190 CP pretinsi ( la 2.5 L – cred ca se puteau scoate mai mult, dar – ma rog, e treaba lor… ).

      10
    • puteau, dar consuma dublu …

      00
    • „e lenta”. cum definiti voi lenta? ce asteptari au unii ca voi de la o masina normala, ca asta de pilda in care omul merge cu familia?

      00
    • Cutia nu este lenta deloc. Schimba foarte bine si lin. Eu vad un avantaj in fiabilitate faptul ca este de tip clasic – cu convertizor.
      192 cp din 2.5 sunt suficienti pentru masa ei, cuplul este bun si el. Mai mult se putea numai cu turbina.
      Si mie mi se pare lipsa unei roti de rezerva – chiar si a uneia temporare – o mare tampenie.

      00
    • @Ender – am mai zis… comparatia era cu A4, 2.0, benzina, 190 CP , masina pe care o aveam la acel moment. La A4 – nu e motor clasic aspirat, insa comparatia e valida atata timp cat compar motoare de aceeasi putere ( cel putin parerea mea).

      00
    • Cutia cu convertizor va fi mereu mai lenta decat DSG/STRONIC.

      00
    • @geretus: cum pana mea să compari un aspirat cu orice altceva? Nu ai cum. Aspiratele au avantajele și dezavantajele lor, dar 100% NU le poți compara cu un motor cu turbina, chit că este vorba de același motor.

      00
  6. Evident, e alt confort mental sa ai o roata de rezerva in portbagaj, dar daca sotia s-a descurcat sa rezolve o pana cu kitul…. atunci sky is the limit. :)

    00
  7. Mie Camry mi se pare o masina mai ok in acelasi buget. Dar ce-i drept, nu am condus-o inca. Sa fim seriosi, 180 km/h e oricum o viteza mult peste necesitati.
    Insa Mazda 6 e mult mai frumoasa.
    Ai incercat sa tii apasat pe butonul care incuie masina de pe telecomanda? E posibil sa ai totusi inchiderea geamurilor si a trapei.

    00
  8. NOU
    #34

    Puteai sa faci un efort pana la un bmw :D

    10
  9. De apreciat ca ai scris consumul corect nu in procente cum o fac cocalarii. Daca te uiti sub masina vei observa ca probabil a aparut cancerul ruginii si lamtine. Iti recomand un tratament cu Mike Sanders pina nu e prea tirziu. Practic din aceasta cauza stau departe de Mazda.

    00
  10. Infotainment-ul e generația veche sau cel nou de pe 3 și CX-30?

    00
  11. Sa o stapanesti sanatos!

    Zi de Camry, de ce ti se parea barca :D

    00
    • Strict din vedere, noul Camry e genul ăla de mașină care nici frumoasă nu e deși încearcă, nici practică, nici bucurie nu-ți aduce, la interior e anostă, și în general nu excelează la nimic, nici hobby-uri nu are. Ar suporta cineva toate astea pentru reputația vestită?

      00
    • Anost e cuvantul care ar descrie cel mai bine Camry. E masina standard de commute si atat in State dar nu in Europa.

      Ca sa nu vorbesc de profesionalismul vanzatorilor de la Toyota care stiau una si buna: „da’ un SUV vi se potriveste mai bine”. Sau marele test drive de 10 minute pe care m-au lasat sa il fac, sub supravegherea stricta a agentului de vanzari.

      00
    • N-am fost la test drive de Camry dar, cand am fost pt Auris mi-au zis ca limita de 20-30km pt condus si n-a fost nimeni cu mine in masina. Pt ca eram la Toyota Nord am iesit spre Voluntari si am putut sa apas pedala nitel sa ma conving ca e deajuns.

      Din ce zici tu, cred ca e la noroc.

      00
    • Camry e masina de taximestristi in Middle East si agenti de vanzari in State.

      00
  12. Bafta! Sa te tina mai mult de 220000 km, nu cum te-a tinut aspiratul ala de la Hyundai.

    Un cazan nemtesc diesel are 220000 km dati inapoi doar cand vine in Romania, dar cazanul e cazan, asa am auzit.

    00
    • Eu calculez simplu. Masina aia m-a costat 21k eur. 15 ani de utilizare inseamna 105 eur/luna. 220.000 km inseamna 45 de bani pe km.

      Am vazut toata Europa cu ea, nu am menajat-o deloc, am schimbat un ambreiaj. Povestea motorului este lunga dar pe scurt a fost vina unui mecanic neaos care a crezut ca e mai destept decat coreenii. Si vina mea ca m-am zgarcit cautand service-uri de cartier.

      00
  13. Eu nu prea inteleg chestia cu lipsa rotii de rezerva, inteleg ca sunt caz unic in familie/prieteni dar imi e ok asa;

    Am 110k km parcursi in 6 ani cu masina actuala pe care n-am luat-o de noua (stiu „saracie 1”), care are deja 10+ ani (stiu „saracie 2”), 85% din rulaj parcurs in RO, restul in afara. In paralel am avut masina de firma tot fara roata de rezerva cu care am bagat 30k km in 3 ani; E drept, am condus preponderent prin civilizatie urbana.

    NU AM IDENTIFICAT pana acum o problema majora in a nu avea roata de rezerva. Am avut mici incidente, exista kit pana, exista spray, exista compresor in masina care imi rezolva problema pana la cea mai apropiata unitate. Poate am fost eu norocos, la fel cum au fost si colegii de munca ce forjeau mai mult ca mine masiniile.
    Chiar ieri am apelat la o platforma sa „teleportez” in service Duster-ul unui amic (alte probleme, nu legate de cauciucuri). 80 lei, din centrul Brasovului pana la service. 80 fucking lei.

    00
    • da, eu nici nu mă gândesc să mă apuc în frig, ploaie, noroi, înuneric pe marginea drumului să fac muncă fizică.. dacă faci pană suni la asistență.. cine și unde are nevoie de roata de rezervă? offroad și siberia, atât

      00
    • Eu am prostul obicei sa merg pe coclauri. La un moment dat eram prin Turcia intr-un roadtrip si am vazut afise cu „Atentie, urmatoarea benzinarie este la 80 de km”. Intr-o astfel de situatie, daca se intampla o nefacuta, iti bagi cardul undeva.

      00
    • @Rumbu – pai si te luai de aia de la Toyota ca iti recomandau SUV :))

      00
    • 80 e mult ? Inseamna ca eu am luat teapa acum 2 saptamini, de pe Tepes pina pe Carierei 150 de lei.
      Poate pentru ca era simbata ? Sau la limuzinele de lux e mai mult ? Vectra C 2004 :) masina exclusivista in Brasov

      00
    • Roata de rezerva iti ofera un confort psihic si te ajuta in caz de explozie sau daca se taie cauciucul si nu ai cum sa il vulcanizezi cu kitul. In rest, nu ai de ce sa porti roata de rezerva.

      00
  14. NOU
    #55

    Inca nu au aparut aia cu placa: da ce Seria 5/ A4 / Mercedes ( cu 100000 km la bord) din 2019 iti puteai lua de 35k?

    00
    • De banii aia isi lua lejer seria 5 / a6 / clasa E din 2019 cu maxim 50 de mii de km. Dar el o vrut mazda fara telescoape.

      00
    • Cu 37k isi lua un A4 nou destul de dotat. SH is lua A6 foarte dotat din 2018 cu garantie, pana in 50k km, cu mai putin de 35k EUR.

      00
  15. Wow, 35 000 de euro. Trebuie sa fii nebun sa-ti dai salariul pe 6 luni (luni pe care nu ti le mai da nimeni inapoi) pe o masina.

    00
  16. „am activat modul wireless la Android Auto”

    Stai! Cum! Ce?
    Mai multe detalii daca e posibil? :)

    00
  17. Lipsa rotii de rezerva a venit ca un efect al directivelor UE pentru emisii. Masina fiind mai usoara consuma mai putin produce mai putine noxe etc…
    Mai este un aspect pe care l-am vazut in Olanda unde taxa auto pe an se calculeaza in functie de emisii si de greutatea masinii.
    Pentru modelul din articol taxa este de 1008 euro pe an. Daca era diesel taxa era dubla.

    00
  18. Obositor articol. O gramada de termeni care tradeaza un corporatist care a ajuns mai sus decat trebuia.

    Pentru cei care vor un review de o propozitie:

    Masina decenta, nu formidabila cu ceva dotari peste medie si compromisuri (tabla, vopsea, putere, cuplu, banchete) pentru a compensa la pret.

    Apropos: cheltuielile cu masina nu-s investitii sunt doar cheltuieli. Nu poti sa faci o investitie in revizii sau cauciucuri de iarna: sunt expenses not investments.

    01
  19. Sincer … e o masina buna, dar ieseai fenomenal mai castigat cu Camry . Barca nebarca , era o masina superba . Iar comfortul interior era la alt nivel, Executive are tot ce ti-ai putea dori de la o limuzina mare (inclusiv display tactila pentru pasagerii din spate si loc cat vrei) . La 6 care nu este un renume de fiabilitate in timp(dar ma rog … o fi problema cu dizelurile) nu prea ai loc in spate si plafonul este puternic plonjat . Eu mi-as fi luat Camry sau 508 .

    00
    • Peugeot 508 arata foarte futurist, dar 1.6 turbo? Nu, multumesc. Nu îmi place diesel sub nicio forma. Si nici fan al turbinei nu sunt, fie ea si pe benzina.

      00
    • @Rumbu o intrebare, de curiozitate: de ce iti displace turbina pe un motor pe benzina? Mai ales pe generatiile noi de motoare, unde au mai rezolvat din lag, au marit cuplul etc. Adica pot intelege ca nu iti place diesel-ul, si benzina aspirata chiar este diferita fata de turbo mai ales prin timpul de raspuns la acceleratie si overall feeling, insa sunt si diferente de putere semnificative raportate la cm3 similari.

      00
  20. Eu nu inteleg de ce topicurile de prezentare includ fraze de gen am luat masina x pentru ca….si la fel,multe comentarii incep de ce nu ai luat masina y….mai oameni,posesorul si-a cumparat ce si-a dorit,permis,placut,samd,pe masura opiniilor sale,bugetului,preferinte,cunostiinte,inteligenta,samd.e fix treaba lui ce face cu banii lui,atata timp cat nu defileaza pe drumurile publice cu o gioarsa fumegatoare remap+dpf off,eventual si incalcand regulile de circulatie.
    Pt initiator:cutia e o automata clasica,cu convertizor de cuplu(cele mai bune si comode),de urmarit cum se va comporta ambreiajul suplimentar (ce a fost adoptat pentru a permite optiunea de coasting).
    Motorul e old school,va disparea din pacate,pe motive de emisii,etc,dar e fff reusit,nu e neaparat pt sport,ci pentru un condus mai rafinat.

    00
  21. „Mașina e din secolul ăsta, având tot ce îți poți imagina în materie de tehnologie” Correct…dar tara in care circula este la nivelul secolului XIX din pacate

    00
  22. „Mazda mi-ar fi plăcut să fie roșie însă ar fi trebuit să aștept 4 luni, singura disponibilă pe stoc fiind varianta gri-șobolan in echiparea pe care am ales-o.”
    Am și eu o idee, pentru ăștia care vor să vândă mașini: dacă configurația dorită de client se livrează abia peste jumătate de an, și riști să vinzi pu*a, cât costă pentru tine ca dealer să îi împrumuți 6 luni ceva ce ai fie pe stoc, fie mașină de test drive sau orice altceva, până îi vine mașina, pentru o taxă absolut nesemnificativă? O să pierzi partea din devalorizare a mașinii respective pe care nu o acoperă taxa, dar securizezi vânzarea și nu îl obligi pe client să își cumpere ceva ce oricum nu îi place dar care vrea să folosească acum.

    00
    • E prea complicat. Plus ca in 4 – 6 luni deja te plictisesti de masina sau realizezi ca ai comandat masina nepotrivita (ai timp sa-i gasesti hibele).

      10
    • plătești deja mașina, lol. Doar că nu stai pe tușă 6 luni, ci ai ceva ce poți folosi la discreție, iar după 6 luni vei avea o mașină țiplă. Iar dacă mașina e bună, suporți mai bine hibele alea, că oricum ai banii deja dați. Și din nou, nu pleci cu inima ruptă la skoda sau în altă parte.

      00
  23. Tocmai ce-am vandut anul asta, vechea Mazda 6 (model 2009). Era pe benzina, motor 2.0, aspirat, desigur. Si manuala. Era imbatranita dpdv tehnologic, mergeam mai mult eu pe ea, asa ca mi s-a sculat ca vreau masina automata si cu bluetooth :)))

    La noi in casa, suntem fani Mazda. Cand a venit al meu cu ea, prima data, am avut un mic soc, ca ii spusesem ca nu imi place Mazda. Dar vedeam doar modelele alea urate, mov, pe strada. Mi-a venit la usa cu una alba- perlat, superba masina. M-am indragostit de ea, tot asa, datorita felului in care se auzea. De fapt, a felului in care NU se auzea. Masina veche de 11 ani, a ramas la fel de silentioasa, ala care a cumparat-o a ramas paf :))

    Ce mi-a placut foarte tare, a fost ca nu prea am bagat bani in ea. La modul, sa pice ceva de pe ea, sa aiba probleme tehnice, samd. Ca in rest, nu e o masina ieftina de intretinut.

    Urma sa cumparam si noi o alta Mazda (ne ciorovaiam intre Cx-5- preferata mea si Mazda 6- preferata lui, desi o luam mai mult pentru mine, urma sa o luam pe oricare o gaseam pe loc si echipata full), dar pandemia ne-a facut sa stam cuminti cu achizitii de genul, asa ca mi-am luat o Skoda Octavia 2016 (diesel- detest sunetul de diesel, IL DETEST), sa o frec vreo 2 ani. A fost usor, ca, consortul avea deja una si eram obisnuita in aia si am zis sa iau asa. Deci, am timp sa ma invat cu DSG si apoi sa vedem ce zice Mazda :)))

    Dar, plang dupa Mazda. Asa masina silentioasa, bine antifonata, la drum lung nu se auzea aproape nimic de afara, avea sistem Bose (asta de pe skoda pare o ragalie, dar ce-i drept n-am sistemul Laurin& Klement pe ea), curgea efectiv pe sosea… nu stiu, avea ceva misto masina aia. De cate ori vad una pe strada, mor incet :))

    Ce sa zic, sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri in continuare de ea. Abia astept sa pun si eu gheara pe una, peste vreo 2 ani, sper. ALBA, daca se poate :)))
    Si musai pe benzina. Bine, n-as zice nu nici la o hibrida sau electrica, daca apare asa ceva pana atunci. Au ei, deja, ceva model electric dar e urata cu crengi.

    00
  24. Voi nu sunteti sanatosi.. De banii aia iti luai un X6 de se termina tot, umblati ca saracii in masini chinejesti.

    00
  25. „Lipsa roții de rezervă îmi generează disconfort”

    bah, nush cum sunt altii dar eu ma gandesc ca daca ai problema asta „lipsa rotii de rezerva” o poti rezolva foarte simplu cumparand o roata noua.

    ” Skoda mi s-a părut o mașină tristă si cu o calitate a interiorului slabă”
    Superbu are si bricheta si loc in spate si loc de roata de rezerva :D

    20
  26. Se poate activa modul wireless si cu apple carplay? Merci!

    00
  27. Foarte misto articolul, fara fitze, fara harfe. Experienta nemijlocita cu masina, extrem de util. Bine, un pic de stil n-ar fi stricat, dar, na…

    00
  28. Lipsa scrumierei – vezi că e în lista de accesorii Mazda la un mizilic de 56 de Euro, sau găsești în orice supermarket/benzinărie la un preț mult mai mic.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube