Am văzut pe un clip despre noul Duster discuția clasică: “nu face producătorul cu cutie automată, că nu vor clienții”, și voiam să discutăm un pic despre asta.
Acum 3-4 ani, mă duc la Skoda să întreb de o Octavia pentru tata. O automată venea în 9 luni, manuale aveau pe stoc. Nu știu de ce nu cumpără oamenii automate, domne, noi doar nu avem deloc pe stoc și durează 1 an să vină, da, clienții sunt cei care decid.
Specialii de la Renault aveau aceeași placă cu Megane acum niște ani. Nici la ei nu voiau clienții automate, n-avea nici o legătură cu faptul că nu aveau nici una în oferta din România, dar în Europa se vindeau 80% automate.
Așa și la Duster. E greu pentru clienți să le cumpere dacă tu nu le faci sau nu le aduci.
Și mai e ceva ce producătorii nu pot să spună: nu mai fac motoare mari (sau normale, cum le numim unii dintre noi), ca să nu mai forjeze cumpărătorul mașina. Doar că cumpărătorul fix acum o forjează mai mult, că e motorul mic. Pui 10 saci sau un mistreț pe Dusterul nou, că nu l-ai luat să cari pampoane, motorul se opintește mai mult. Se strică mai repede. Cumpărătorul se va reorienta.
Și zicea ala de la Jalopnik că va fi un posibil hit în USA? Cu cutie manuală?
dă un search in inbox după numele meu. recitește mailul din octombrie 2014. s-a schimbat ceva între timp?
Sigur hit, cu motoare de 1,2 sau 1,6 în 3 cilindri vor fi cumpărate de americani doar pentru tăiatul gazonului în fața casei. Acolo dacă nu consumă măcar 15% nu se poate numi SUV, ci ascuțitoare. Da, s-a scumpit gazul și la ei, dar tot cu huidume motorizate umblă (am văzut acum 2 luni).
Depinde foarte mult de tipul de masina si pentru ce o folosesti.
O masina Low Cost (Dacia sa zicem) nu ar trebui sa aiba cutie automata decat ca optiune de “fita”. Low Cost (Dacia sa zicem) iti iei pentru pretul realtiv mic de achizitie si intretinere, pentru a o “cocosa” cu treburi zilnice, pentru a cara si in general pentru a o tine cel putin 150k.
Astfel:
Low Cost – fata, manuala
Indiferent de model, pentru oras – fata, automata
SUV de oras – fata, automat
4×4 redutabil – 4×4, manual
4×4, fita – 4×4, automat
Sport fita – 4wd, automat
Sport semi fita – spate, automat
Sport “pe bune” – 4×4, manual
Etc.
–
*in state daca le bagi manuala incepe WW3
@AlexAndru pai tocmai in oras iti trebuie automata sa nu freci ambreiajul cand stai in coloana si mergi cate 3 metri!
@Marinel – nu vrei tu sa facem si diferente, in loc sa generalizam incorect? Exista niste explicatii, niste diferente intre tari, in modul in care sunt construite si organizate, e la fel cum ai spune ca aia in Africa prefera nucile de cocos in loc de mere, fara sa precizezi ca aia au in curte.
Au orase mari, drumuri lungi de facut, multe autostrazi si clar prefer masinile mari pentru ca le induc un sentiment de siguranta si motoarele mari se simt diferit fata de alea mici, in mod cert. Toti producatorii locali au motoare in zona de 3,6 si mai mari pentru pick up truckuri si suv-uri mari gen Yukon, Explorer, etc.
Dar sa nu uitam ca pickup truckurile sunt folosite de multe ori sa traga un trailer cu scule sau o barca pe distante destul de serioase.
Acestea fiind zise insa omiti sa spui ca de cand e lumea si pamantul una din cele mai vandute masini este Honda Civic cu motor de 1,7, de multi ani Ford a trecut pe motoare mici cu turbo (EcoBoost), gen pe Escape (Kuga) au motoare de 1,5 turbo si unul din cele mai vandute suv-uri compacate (cred ca e pe doi), Honda CRV are motor de 1,5 turbo.
@AlexAndru: de aceea producatorii de masini de performanta prefera automate, ca e fita sa ai cutie manuala pe masini de sute de cai putere. Ca deh, se stie ca soferii romani sunt asa de rapizi incat schimba mai rapid decat cutiile automate cu dublu sau triplu ambreiaj.
Marinel, americanii au pe unele masini superchargere de 3litrii peste motor, despre ce vorbim.
La reprezentanta aveau Duster diesel, cutie automata, 2×4 si eu am asteptat cateva luni dupa Duster benzina, manuala, 4×4. Uneori dureaza sa obtii chestii.
Am avut eu un duster 4×4 pe benzina, e putin spus ca a fost cea mai jalnica masina la consum, catastrofa.
Pai da, ca Duster pe benzina, 4×4 (ca de aia iei Duster, nu?) si automat nu exista. Vrei cutie automata, doar 4×2 si eventual motorina – ca tot vrem sa avem aer mai curat etc.
„Am avut eu un duster 4×4 pe benzina, e putin spus ca a fost cea mai jalnica masina la consum, catastrofa.”
Am avut si eu duster 4×4 pe benzina si, in cei 30 de mii de km cat am contorizat consumul intr-o aplicatie, a papat in medie 8,79 litri /suta de km. La megan dizal de 1.6 am avut 6,92 in 71 mii km, la skoda cu 1.5 benzina imi zice 7,35 litri in cei 58 mii km facuti pana acum. Nu o fi cel mai bun consum la duster dar, la ce caramida era, nu e nici cel mai rau.
Legat de screenshot oare care va fi primul influencer de la noi care isi va lua Cybertruck pentru content?
E moka? Merge…
Ala care face bani cu sacosa de la cazinouri.
Nu cred ca va ajunge in Europa, cel putin nu oficial. Ca si pentru celelalte pick-up-uri americane clasice, (Ford F150, Dodge Ram) iti trebuie categoria C.
@Arkan – nu iti trebuie categoria C pentru ca nu sare de 3.5t.
Dar problema e de reglementari mai drastice in Europa legate de protectia pietonilor.
Hai sa scriu si la tine : am un Sandero Stepway motot 0.9 tce, benzina, 90 cai, cutie robotizata. In aproape 7 ani, nu a scazut consumul sub 10 la suta, mers aproape exclusiv urban (Bucuresti). Cutia e praf, la cate 5000 km iti transmite trepidatii in caroserie, ii trebuie facut recalibrare soft. Nu avem despre ce ‘forjat’ sa vorbim la o astfel de mașină, deci nu e de la asta. Problema cutiei o au aproape toate, plang oamenii pe forum.
Deci daca motoarele si cutiile sunt proaste, mai bine aspirat natural si manuala. Sau nu Dacia-Renault, ca vad ca pun motor in 3 cilindri si pe Duster….
Nu poti compara fiabilitatea unei cutii robotizate cu una automata!
Problema este ca o cutie robotizata e o mizeri infecta, care face de ras termenul de cutie automata.
Dupa ce conduci o cutie robotizata, nu mai vrei cutie automata. Eu cred ca asta e telul pana la urma
E cu talc, de la Dacia.
Corect, cutia automata e sfanta. Mai ales fabuloasele dsg-uri. Tocmai ce s-au schimbat niste ambreiaje si volanta la masina de firma, numa’ vo o sutatreijdemeleoane a fost halatul. Dar a avut bulan firma ca s-au dus la peste 120k km, cica pe la 60k le cam e termenul. Si mai e un passat de care stiu si care a schimbat de vreo 3 ori in garantie ambreiajele, cica urmeaza numarul 4 in afara garantiei ca a expirat.
Sa mai zic si de faptul ca una din minunatele cutii dsg smuceste si trepideaza de noua? Fireste, e in parametri, nu are reprezentanta ce sa schimbe sau sa repare.
ma mir ca ai dat banii pe ea, am fost la testdrive cand a aparut fix pentru o masina de oras, de Bucuresti mai exact, si am zis omului pe loc ca ii multumesc pt timp dar nu dau banii pe asa ceva.
Bai imediat se fac 20 de ani de la denominare și tot cu milioane vorbiți, bumărimsm de mucava.
Razvane, cand repari masini de pe vremea „milioanelor”, in milioane vorbesti.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Ai ai la alea automate o pozitie cu + si – daca insisti. Uneori si pe volan daca se trezeste schumacherul din tine.
Stiu si realizez ca sunt capos fara motiv, dar asa m am obisnuit in 20 de ani de permis…
Senzatia redusa de control a masinii dispare dupa 2-3 saptamani de condus intr-un oras aglomerat. Dupa aceea o sa vezi cu adevarat cat de confortabil e sa conduci o automata si nu o sa mai vrei sa stai nici ca pasager intr-o manuala
Si intr-adevar, dupa cum zice si @Rumbu, o automata schimba mult mai rapid cu +/- decat o manuala.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Igore, eu dupa mai mult de 25 de ani de permis, abia astept sa vina masinile de se conduc singure. In primul rand pt ca este mult mai confortabil sa fii pasager, in al doilea ca sa moara de oftica aia de se dispera cu ‘sa le ia permisul’ pt orice rahat de abatere in trafic. Inainte sa apara razboinicii stelari, mentionez ca nu mi-a fost retinut/suspendat permisul in cei >25de ani.
xtz bravo bre, chapeau…
Mi se umfla o vena cand aud textul asta ca nu simti masina daca e automata.
Va credeti toti in Fast and Furious? sau Transporter?
La anul fac 30 de ani de cînd am permis. De 15 ani conduc o automată dsg. N-aș mai reveni pe manuală nici bătut, deși sînt obișnuit ”să-i dau în gușă”.
tu esti ala cu dacia 1310 ? nu ?! atunci directia aia electronica nu te deranjeaza? ia-ti o caruta si 2 cai sa nu te mai dai smecher
Nu stiu de ce aveti impresia ca daca ai manuala automat esti agresiv sau „ghiolban”, cand am scris clar ca e vorba de „control”.
Control pentru mine inseamna ca am mai multe parghii in caz de nevoie, nu ma simt foarte sigur cand conduc ceva asemanator cu chestiile alea de cari trusa de golf cu ele.
Om fi prosti toate sutele de milioane de soferi care conduc manuale…mda.
In fond e vorba de ergonomie, stiu ca exista tendinta sa facem totul fara input, in toate domeniile, o sa ajungem niste momâi atrofiate si stupide, plimbate de colo-colo de catre masinile autonome.
Special pt @Igor: https://i.imgur.com/Kq0E9qI.jpg
@igor, exista o corelatie pozitiva intre iq, nivelul de trai si proportia automatelor.
Confunzi electricele cu automatele, ultimele nefiind mai scumpe decat manualele.
Eu întreb un singur lucru ,daca clienții o vor (automata) de ce nu ar aduce reprezentantele astfel de modele !? Din 29 .11 am văzut și citit o grămadă despre Duster 3! In concluzie , e o mașină mișto că design , dar la combinația motor- cutie de viteze – tracțiune pt unii dă cu virgula . Cei mai multi ziceau că ar CUMPĂRA un 4×4 ,automat ! Duster 3 o să aibă 4×4, doar atașat la un motor 1.2 ,manual ! Pe mine mă dispera că constructorii fac economie fix unde nu ar trebui sa fac ! In martie am luat o franceza (noua) că să descopăr după 2 luni că nu are exagerat de costisitoarele mânere de deasupra ușilor !!!!
Eu la masina mea, am problema opusa. Am maner inclusiv deasupra usii soferului :)). Preferam un suport de ochelari.
Pentru că mergi și afli că manuală îți vine la anul în primăvară astfel încât poți face concediu cu ea iar automată abia la toamnă când o folosești mai puțin și primul drum va fi la vulcanizare să pui anvelope de iarnă. Așa că mulți decid să ia manuală să se bucure de mașină din primul an. La final, în excelul distribuitorului apare +1 la manuale iar concluzia lui va fi că oamenii vor manuale și nu automate.
Scrie și în articol…
Ic ,eu am citit și am reținut ce scrie in articol ! Dar dacă o vrei MUSAI automata ,aștepți și te organizezi cumva . Numa’ zic !
Mai e si problema de canibalizare a produselor. Ar mai vinde Renault/Nissan un SUV asemanator cu Duster daca acesta ar fi mai „potent”? La fel si cu Logan/Sandero.
da, ia duster cu 20 sau mai pun 10 și iau kadjar…logic.
Zici ca un Duster automat ar fi tot 20k si ar pune cutie automata tot pe cea mai slab echipata varianta, ca doar asa au facut toti producatorii cand au inceput sa introduca automatele…
Deci wow, mea culpa, Duster TCe 150 EDC = 21 550 euro!
la 21.550 nu ai scaune incalzite, camera marsarier, climatizare automata, cotiera, scaun sofer reglabil complet si vreo cativa senzori.
cand nu mai stai cu mana pe facalet, se simte nevoia unei cotiere.
Producatorii auto au eliminat joja de ulei la cutia automata, ca e mai rentabil sa schimbi cutia cu totul, pt ca nu ai stiut ca nu mai are destul ulei si s-a uzat prematur.
Da, pentru ca 90% din soferi verificau joja macsr saptamanal!
Joja este un apendice auto.
Acum ai senzor care tipa cand scade nivelul. Ochi sa ai, sa te uiti pe bord!
@gogu nu-s eu mare mecanica dar joja de ulei era la motor. Motorul „consuma” ulei pentru ca ai probleme la etansarea pisotanelor si ajunge ulei in camera de ardere, la unele motoare mai mult la unele mai putin.
Cutia de viteze e un sistem inchis, shcimbi uleiul doar pentru ca isi pierde proprietatile dupa ceva timp. La cutia automata schimbi uleiul dupa niste zeci de mii de km.
Inseamna ca astia sunt tepari https://www.pieseauto.ro/oferte/joja-ulei-cutie/
Suna la politie!!!
@VladM nu am schimbat niciodata uleiul la nici o masina cu cutie manuala si nu am avut niciodata probleme. Am prieteni care la fel, nu au schimbat niciodata uleiul la manuale, la fel, nici o problema.
Dacia/Renault/Ford Nu prea ofera cutii automate pentru ca ei nu fac respectivele cutii.
Ei le cumpara de la Getrag sau altii. (EDC-ul de la renault/ford)
Si automat chestia asta costa. Nimeni nu iti da nimic pe gratis.
Pretul masinii creste. Tu nu mai esti competitiv pe piata.
Nu mai zic de cosmarul cu logistica si garantia: unde le depozitezi pana le pui pe viitoarele masini, cutiile alea sunt produse in alta uzina, cu ce le aduci, cum ai grija de ele pana le pui pe masini…etc
Plus ca dacia/renault/ford sunt masini de duzina, de volum. Cost effective.
Daca ii pui o automata (dublu ambreiaj), deja fiabilitatea scade si pretul explodeaza. Nu mai zic de eventualele probleme pe garantie care trebuie remediate de producator.
in esenta, e bataie de cap. Iar marii producatori fix asta incearca sa evite.
Nu mai zic de faptul ca o masina cu cutie automata, emite mai mult CO2 (sper sa nu ma insel), deci automat taxele catre Uniunea europeana sunt mai mari.
Unii oameni pur si simplu vor ceva ieftin, simplu si fiabil. Ori asta nu o gasesti la o masina cu cutie automata.
Unii oameni s-au obisnuit cu acea cutie manuala (me included). Stiu cand si cum sa schimbe trepetele de viteze. Simt ca se pot baza pe masina, in orice situatie, stiu ca fiind manuala, daca nu patineaza ambreiajul, poate sa reziste si 300 000 km fara schimb kit ambreiaj. In plus, eu personal nu vad de ce ti-ai lua o cutie automata intr-un oras aglomerat. Mai mult stai cu piciorul pe frana(daca nu ai auto-hold).
Asa, cu o cutie manuala, ai treapta 1 la plecarea de pe loc si treapta a 2-a pentru restul de situatii. Rar ii dau a 3-a prin oras pentru ca rar prind peste 40 kmh.
Majoritatea timpului conduc doar cu treapta a 2-a. Ma descurc cu ea in orice situatie. E ca si cum as avea automata
Ca fost conducator de manuala care a trecut pe automata la o masina noua, detest experienta de condus. La fel am fost convins de prieteni sa uit de manuala si efectiv nu imi place, imi strica toata placerea condusului.
Nu merge cu + si -, nu e tot aia. O am de 3 luni si inca nu ma obisnuiesc.
Masina schimba bine, dar un factor de fun acolo s-a tras pe wc 100%.
am râs irl când am citit asta.
Depinde de ambreiaj. Am prins modele la munca, manuale, iti rupeau piciorul sa tot apesi ambreiajul de o mie de ori in aglomeratie. Si asa era din constructie, tare.
@Shack, da probabil unul dintre putinele puncte in care mi-a placut Razvan Balanescu, zicea ca acum ca are Camry automata, la drum lung mai ales, bai frate, nu ai ce face, te plictisesti rau de tot
Aproape orice masina produsa in ultimii 10-15 ani are cruise-control, deci pica si faza cu automata la drumuri lungi.
@Shack in 3 luni nu te-ai obisnuit inca cu dimensiunea masinii la parcare, lasa ca te obisnuiesti si cu cutie. Daca e CVT sau eCVT citeste putin dspre ea sa vezi „cum se foloseste”.
„In plus, eu personal nu vad de ce ti-ai lua o cutie automata intr-un oras aglomerat.” – dupa ce am citit asta, sincer, nu te mai pot lua in serios :))
Imi si este, pur si simpu, frica sa te contrazic pe orice tema!
“ai treapta 1 la plecarea de pe loc” Sunt automate care pleacă direct cu a doua de pe loc.
“nu vad de ce ti-ai lua o cutie automata intr-un oras aglomerat” Tocmai în orașele aglomerate le văd utilitatea, nu se compară efortul apăsării ambreiajului cu ținut piciorul pe frână, deși la semafoarele mai lungi o las în P.
cred ca postu e la misto sau sofer de taxi.
„In plus, eu personal nu vad de ce ti-ai lua o cutie automata intr-un oras aglomerat. Mai mult stai cu piciorul pe frana(daca nu ai auto-hold).”
–> zi-mi ca nu locuiesti in oras fara sa imi spui…. La manuala sta masina pe loc fara frana? Nu prea cred. Probabil tu esti ala care a dat in mine la semafor pentru ca nu tinea piciorul pe frana si i-a luat-o sandero in spate.
Singurul dezavantaj real la o automata e ca nu poti face „balans” in caz ca ramai impotmolit undeva.
Astia cu simtitul masinii prea au aere de piloti sau li se par acrii strugurii. Da, ai alta conexiune cu masina cand schimbi din maciuca, dar asta doar cand mergi tare/la limita. Daca faci asta pe drumul public esti chiar retardat.
@Ionut cum sa nu faci balans?! faci la fel de usor aproape. sau o bagi in drive si te dai jos si impingi de la sofer, ca nu pleaca racheta oricum
–>La manuala sta masina pe loc fara frana? Nu prea cred.
Anunta pe blog cand iesi in traffic, sa stam noi acasa.
automata cu acc sta in trafic si fara frana calcata
„manuala mai usoara decat automata in traficul urban” este gluma anului
@Shack – trebuie sa imi explici placerea condusului intr-un oras (mare). Serios, nu inteleg unde este placere cand stai in trafic, indiferent daca ai Matiz, Lamborghini, S-Classe sau M5.
Inteleg in afara orasului cand ai libertate de miscare insa in oras te duce traficul.
@Alex2, tu it inchipui ca Passatul tau a fost facut la pila de Hans la el acolo in Wolfsburg?
Vreo 80% dintr-o masina – orice masina – e produs de supplieri automotive, gen Bosch, Continental, ZF(specializati pe cutii de viteze, de unde si numele), Marelli, Borg Warner (care a facut DSG-ul „de la VAG”), Valeo si multi altii. Cum or rezolva logistica cu atatea piese/subansamble livrate de altii de se impiedica taman la cutii automate?
Fiind în căutari anul asta pt o masina, intrebam in ultimele luni pe la diverși vânzători de mașini SH de ce aduc mașini ok dpdv tehnic si dotări, dar marea majoritate manuale. Răspunsul era invariabil în jurul „asta ne cer oamenii, ca altfel aduceam, nu aveam o problema cu asta. Daca aducem, sunt cele de care scapam cel mai greu”.
Probabil la Dacia mai e si vorba de canibalizare în cadrul aceluiași grup, pe lângă considerente de cost. Nu s-ar mai vinde basini ca Arkana la ce preturi vor ei, daca ar fi toate opțiunile de motor+cutie si pe Dacia.
Am trecut prin toate reprezentantele în ultimele 3-4 luni. De exemplu la Cobălcescu, care are în aceeași clădire BMW, MINI, Renault, Dacia si Nissan e cel mai usor de văzut genul asta de anomalii. De exemplu am pus piese majore de la Renault într-un Nissan Xtrail, fiind identice, dar cu 15-20% mai ieftine. Pur si simplu le comanda de la „usa de langa”, în loc de „usa lor” . Fac diferențe de preț foarte mari între modele cu aceeași platforma doar pe baza siglei, atat la achiziție cat si la service.
Cunosc mulți oameni „cu bani” (sa zicem) care aleg în mod specific cutie manuala pt mașini de oraș. Meanwhile, eu am vândut una din mașini care era în stare perfectă de funcționare doar pentru ca era ultima cu cutie manuala, si am luat una automata. Viata e prea scurta sa mestec in benzina.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
„Răspunsul era invariabil în jurul „asta ne cer oamenii, ca altfel aduceam, nu aveam o problema cu asta. Daca aducem, sunt cele de care scapam cel mai greu”.”
Daca lumea ar avea incredere in ei ca nu modifica km din bord, atunci daca ar avea istoricul masinii unde se vede ca s-a facut service regulat la cutia automata, s-ar cumpara si automatele.
Dar cand vezi in bord 180.000 km si stii ca are mai multi in realitate, nu ai curaj sa te arunci la automata pentru care mai scoti 2000 de euro daca se strica. La cele manuale schimbi ambreiaj si volant si nu ai treaba, in 99% din cazuri.
Romanii nu evita automatele pentru ca nu sunt pe stoc, le evita pentru ca le place sa ‘simta masina’, afla ca sunt 3 tipuri de automate, ca sunt mai scumpe de intretinut etc.
Mi-e greu sa cred ca dealerii nu comandau masini automate pe stoc daca existau mai multi clienti pentru automate, scopul lor e sa vanda cat mai mult si cat mai repede. Daca ii plecau 2,3 clienti pe zi din showroom ca nu aveau automate pe stoc probabil ca schimbau placa. Probabil tu ai fost singurul ‘nebun’ care a intrebat de o automata luna aceea
La fel si pe piata second hand. Sa te gandesti sa cumperi o masina cu app. 200k km cu automata, trebuie sa ai curaj (si bani pusi deoparte).
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Mai taie din ele!!!
Noi vorbim aiic de Dustere cu motor de trotineta si facalet pentru mestecat in mamaliga si asta se plange ca dureaza sa-i livreze benveul custom…
Până extrage minereul, până îl topește. De când a închis centralele nucleare Germania e în curs de dezindustrializare.
Pai la 2 ani apare LCI, iar la 4 ani apare model nou. Adica comanzi azi si primesti o cu totul alta masina… Ceva e putred la mijloc in poveste.
Bai, legat de ce vrea clientul… si stiu ca manutze rosii, dar asta e..
Au „crescut” cu X % vanzarile de electrice in Ro si UE si au depasit vanzarile masinilor pe motor diesel. Super cool doar ca au crescut pe fondul lipsei unei alternative pe motorina. Ca daca aveau de ales, probabil situatia era un pic diferita
Nu stiu daca a zis mai sus cineva dar, nu mai fac motoare mari din cauza legilor UE. Faci motoare mari depasesti X cota de poluare platesti o taxa per masina pt poluarea produsa de masinile alea.
Asa ca prefera sa-ti faca motoare de 0.9 pe ditamai masinile ca sa iasa pe hartie bine la poluare, atentie asta iese doar pe hartie, pt ca poluarea redusa se obtine cu un picior usor pe pedala nu cu motor mic. Cand ai motorul mic si vezi ca abia se urneste din loc ii futi o talpa ca na, oameni suntem si o viata avem si atunci scuipa fumul mai mare
Mai adaug ceva aici asa de amuzament, trageam de masina la care fii-miu, Tati mama ce accelerezi.
Eu: Tati e doar mult zgomot ca avem 40 la ora, viteza n-avem. Mult zgomot, mult fum si cam atat.
Renault se tot trage pe OO si incarca sa vanda aceeasi supa reincalzita, dar care devine din ce in ce mai scumpa si mai proasta.
Si-a luat o vecina un ssangyong korando awd cu 25000 eur, benzina si cutie automata cu convertor de cuplu.
La interior nu sufera comparatie vs plasticosul Duster!
Sub 12l/100km nu vede in oras, dar are garantie 10 ani si combustibilul e platit de firma!
Va spun, dealerul SS nu face fata la vanzari.
E scandal ca vand lrea mult si fabrica nu face fata, ca e totusi un plan de vanzari.
Buna comparatia asta de plastice din ss cu dacia. Mai ales la plansa aia de bord, nici macar in anii 90 nu prea gaseasi in masini plastic care sa urle a ieftin cum pun coreenii in korando si tivoli. Si garantia aia de 10 ani e minunata mai ales cand ai korando cu 13 mii de km si nu mai vrea sa functioneze de motiv senzor ax cu came si stai 1 luna fara masina pana vine piesa.
Nu am sustinut ca Korando e cine stie ce masina premium, dar la ce plastic ordinar e in Duster, consider ca nu sufera comparatie. La Dacia tot timpul am simtit un adevarat efort ca sa para ieftin.
La coreeni poti avea piele perforata pentru buci.
dacia are 2 ani garantie, iar cei care si-au luat duster nu au vazut un duster langa un korando si nu au facut drive-test cu fiecare. in comparatie cu duster, korando are un singur punct mai slab: are consumul de carburant mare, deci emisii mari, si nu se incadreaza la programul rabla.
korando 4×4 automata, echipare la nivelul duster extreme, este 25.600 euro.
Daca invata sa mearga cu ea, o sa aiba si sub 12% sigur … Acelasi motor pe Tivoli Grand, si pe Bucuresti am scos medie de 10.5% in 3 luni si 12k km (si nu este cu foarte mult mai usoara decat Korando). Folosita fara start-stop, masina va arăta un consum mai mare decat cel real; cu start-stop activat mi-a arătat un consum real (verificat la pompa).
Eu am facut drive-test cu automata (si SsangYong au cutii Aisin, nu orice cazatura …), insa am ales manuala. De ce ? Pentru ca nu sufar lagul ala de la plecare, specific automatelor (am condus multe masini automate …), pur si simplu nu imi place.
Strict despre SsangYong, daca te obisnuiesti cu ea, o sa ai si consumuri decente (pentru un benzinar turbo), adica 8.5-10.5% pe Bucuresti, 5.5-7.5% afara (ca „proba”, Bucuresti – Calais am avut 7.7%, mers destul de tare, 150-180, pe portiunile fara limita din Germania m-am dus si in 200 – nu am reusit sa vad cat duce maxim, ca ori intram pe limitari, ori era aglomerat – rupa ce am trecut cu bacul, in Anglia am mers cu 100 km/h pe tempomat (pe gps) si am scos 5.5%. Acelasi motor de 1.5, 163 cp …
Depinde destul de mult de cum se merge cu ea, cat se foloseste frana de motor, etc …
Ca tot se faceau comparatii cu Duster, pe Tivoli Grand am dat aproape 20k euro (Style + faruri LED + bord digital + pachet Sport); un Duster nici macar nu se apropie, ca dotari, de unul d-asta si tot sare de 21k euro … Nu mai spun ca la unele dotari poate doar sa viseze …
Nici asta (SsangYong-ul) nu e „miezul”, insa e o masina corecta la banii dati pe ea, un best-buy in categoria ei de pret. As fi luat Korando, este mai frumos, insa pentru mine a contat spatiul (3 copii – biciclete, trotinete, carucior, etc).
Duster am avut la serviciu (zero km, 1.5 DCi, puneam 5 insi in ea, murea total – marea lor problema, au pis mai multe modele de cutii pe modelul asta, unele sunt praf-praf).
Sportage, o alta varianta avuta in vedere, scumpa si … cam atat. Am condus una mai bine de un an de zile (noua si aia, abia si-o luase un fost sef de-al meu); frumoasa, insa fara o senzatie speciala pe care simti ca vrei sa o ai cand te sui in asa masina … plus de asta, cu un consum enorm …
Daca pui de DUster cutie automata.. si motor mai mare deja nu mai e cu pret competitiv, intri peste celelalte masini din grup. e strategie aici..
Cate automate sunt prin reprezentanta ? Nu doar Dacia …
NU sunt promovate, nu sunt cerute si adauga un cost direct si indirect cu mentenanta. In principiu la Remo/Dacia nu au fost probleme cu cutiile de viteza si extra poti lua una sh cu sanse mari sa fie ok, mai mari decat un motor.
In perioada curenta multi influcenceri sunti fierti pe (noul) Duster… dar fierti de tot.
Toti il lauda ,dar niciunul nu ar cumpara.
In timp ce americanu’ spune clar: put your money where your mouth is.
Tin minte acum mai multi ani ca citeam pe aici cum Vali lauda automatele. Eu, ca om caruia ii placea „sa simta masina”, eram in profund dezacord. Bine, singura mea experienta cu automatele pana in punctul respectiv era cu un rental din US, care avea o cutie absolut mizerabila.
Intre timp am incercat si automate mai decente si am stat mai mult in trafic (sper ca oamenii nu isi imagineaza ca Olanda e tara bicicletelor, morilor de vant si autostrazilor pustii, nu?) asa ca de acum cativa ani nu mai exista altceva decat automate. Bine, daca nu o sa fie electrice.
romanii nu cumpara automate pt ca sunt mai scumpe, 1-2k euro la o masina noua. d-aia nu aduc nici producatorii ca le-ar ramane pe stoc mai mult.
Bravo ai pus punctul pe i. Stiu pe cineva care si-a luat recent un KIA pe la 35k dar n-a vrut sa mai dea vreo 2000 si pentru automata :))) Daca ar fi la acelasi pret pun pariu ca toata lumea si-ar lua numai automate in Romania.
N-as mai schimba automata pe manuala pentru nimic in lume. Vorbesc aici de condusul de zi cu zi. Daca as avea acces la cine stie ce scula de masina, sa ma dau cu ea pe un drum misto ar merge o manuala. Dar in rest, nu, nu simti masina cand opresti de 3 ori la acelasi semafor
Am condus și manuale și automate. La serviciu am Duster și sunt mizerabile. Bine, nici colegii nu au avut grijă de ele, bărbații sunt mai agresivi la volan. Mai am un amic cu care lucrez și a cărui mașină de serviciu e Duster. Doar el o conduce și era foarte încântat când a cumpărat -o patronul. Acum, la vreo trei ani după, plânge și fumează in ea. 😄 Tot în spiritul ideii, am constatat că aceiași colegi care conduc la serviciu Duster, nu s-au gândit nici măcar o secundă să-și ia aceeași mașină personală.
Acum trei ani, in plină pandemie, când mi-am schimbat mașina, nu doream musai să iau automată sau manuală. Bine, conta foarte mult prețul că tâmpiții de la bancă nu doreau să dea credite la cei care lucrau atunci nonstop și erau expuși la virus. Dacă crăpa vreunul și scăpa de plată? Plus că începuseră să dispară mașinile de pe stoc. Așa că am riscat cu un Opel (pentru că tot Opel avusesem și m-am înțeles foarte bine cu marca) Crossland x , cutie manuală, 1,2 aspirat.. In afară de schimbarea pompei de benzină de două ori în garanție, alte probleme n-am avut cu ea. Consumul e decent, desi are 130 de cai.
Duster 2010-12 sau? A evoluat simțitor de atunci. Pentru un om normal, Duster 3 are cam tot ce îți trebuie. Bonus, îl mai bagi și pe macadam, fără să te doară sufletul.
Cam ca la Radio Erevan: nu era aspirat, ci turbo, si nu s-a stricat nimic in afara de pompa de benzina de doua ori (atentie, a trei sau a patra oara posibil sa nu mai fie in garantie).
Mie Dusterul imi place mai mult decat Crossland…
Hi hi hi, da, cam așa a fost. Na, o experiență. Pompa s-a stricat de două ori pentru că a avut un defect din fabrică pe care deștepții din reprezentanță nu l-au detectat din prima și care era de fapt legat de un furtun strangulat. După ce l-au depistat, nu prea mai e probabil să mai pățesc chestia cu pompa. Oricum, după 5 ani mă bate gândul să scap de ea după ce se termină extragarantia. E clar însă că nici Opel ul nu mai e ce a fost.
Hahaha, păi opelul nu a fost niciodată ceva. Nu știi că-i mai spuneau și zero pe Lî ?? Lol
Am avut si eu un opel odata odata odata si din piesele schimbate mai faceam unul unul unul :))))
Probabil s-a zis deja, dar cei care vor automată vor de obicei și tot felul de alte opționale, care diferă de la om la om, și nu-ți permiți să ții pe stoc permutări de N luate câte P. Mai ales la grupul VAG unde sunt zeci de opționale pe fiecare model. Pe când cei care sunt OK cu manuală se uită în primul și primul rând la preț, și nu au mari probleme cu o mașină configurată de altcineva dacă prețul e corect.
Motoare mici se pun pentru ca in EU producatorii auto sunt taxati dupa „fleet average CO2 emissions”. Ce depaseste valoarea stabilita (au tinte stabilite pana in 2030 cand trebuie sa fie 0) in grame CO2/km e taxat cu 95 EUR/gram. (ajunge la cateva mii de euro pe motor).
Asa ca daca vrei sa vinzi un 2.0-3.0 pe o piata matura, arunci toate rasnitele de motoare pe piete emergente unde oamenii se uita doar la pret, ca sa iti iasa media OK.
O mizerie groaznica, sa ai motoare mai proaste ca acu’ 10-20 de ani. Inca o mizerie marca UE, inca o problema care se va rezolva dupa alegerile de la anul din RO.
„inca o problema care se va rezolva dupa alegerile de la anul din RO”
Cum?
E, cum..
Vin Simion si Sosoaca si dau liber la motoarele de 3 litri, ce nu e clar.
Sau poate ca omul priveste mult in fata. Vin Simion si Sosoaca si ne scot din UE, si terminam cu toate nenorocirile astea.
” Inca o mizerie marca UE” – dupa mizeriile cu zboruri ieftine, roaming moca, libertate de miscare, standarde de securitate, acum vin si cu mizeria asta sa nu mai putem scuipa noi in atmosfera toate cacaturile.
sa nu uitam, nu mai fac masini care sa mearga cu 250+ la ora cand peste tot in europa, cu mici exceptii, viteza maxima e 130km/h.
abia astept sa scapam de ei
Nu-mi vine sa cred ca un om numit Boris ar dori ca UE sa nu mai existe.
ce-o sa va mai plangeti voi in pumni la roexit.
Dupa Brexit, majoritatea dobitocilor cu XXexit s-au linistit. Au vazut ca nu e bine si s-au repliat pe imigranti, vaccinuri, 5G sau ce rahat le mai zicea Kremlin-ul sa manance.
Bine, unii dobitoci sunt mai mari decat altii.
Transmisia automata de tipul CVT montata pe Dacii are deja probleme de fiabilitate, este asemanatoare cu cutiile automate de la Nissan sau Honda. unde se cunosc deja problemele.
Pe undeva este logic ce se intampla, caci daca ar pune o cutie automata de calitate si pretul la Dacii ar fi prea mare si devine nerentabil.
Eu am vrut sa imi iau cu cutie automata pe DUSTER si dupa ce m-am documentat mai bine , am zis nu.
Serios, CVT e pe Dacia? Nice!
Există vreo variantă de CVT care să nu aibă probleme? Știu că și la Audi erau nasoale.
avea Audi CVT?
@zoso pe cand era lupul catel haudi avea asa: tiptronic, s-tronic si multitronic.
Te las sa descoperi care ce e ;))
Nu am auzit de probleme legate de CVT la Honda sau Toyota. Priusurile hybrid au fost taxiurile de baza in Europa, cu sute de mii de km la bord, inca le mai vezi pe strada si azi.
@Vali, dap, multitronic. Răruțe și, din ce se plângeau băieții pe forumurile de specialitate, slabe tare la fiabilitate.
@gigi, tu nu ai luat duster cu automata pentru ca cvt montata pe dacii ar avea probleme?
esti smart de smart, rau de tot!
@dady
Boss , la noi Daciile cu cutie automata de tip CVT abia au aparut pe piata auto, in timp ce altii le-au experimentat deja pe marcile pe care le-am enumerat la inceputul discutiei . Dupa ce am studiat problema si parerile de pe forumurile din strainatate , mi-am pierdut entuziasmul pentru cutia automata de la Dacia. Nu , nu sunt genul care este indragostit de cutia manuala, prefer automata dar nu orice pocnitoare.
Pe de alta parte se poate purta o discutie si despre cutia manuala de la Dacia care are treptele extrem de scurte, chestie oarecum enervanta.
Trebuie sa te gandesti un pic si logic, repet, daca ar pune o cutie automata performanta pe Dacia ar creste mult si pretul masinii si brusc parca mai bine ai cumpara alta marca de masina. Mai lasa un an , doi si o sa apara si pe forumurile auto din Romania pareri negative despre rahatul asta de cutie automata de la Dacia.
Stii vorba aia , nu poti sa faci din rahat bici si sa mai si pocneasca.
bre, ai zis ca nu iti iei duster cu automata pentru ca nu merg bine cvt-urile pe dacii. duster-ul nu are cutie cvt. deci, esti smart rau de tot, coerenta este punctul tau forte, iti recomand sa te apuci de consultanta.
…fitele costa. Vrei automata? costa, si la achizitie si la intretinere. Vrei plafon panoramic? Costa, si la achizitie, si la intretinere. Vrei motor mare? costa, si la achizitie si la intretinere. Eu vreau automata. Vreau plafon panoramic. Vreau motor mare. Vreau SUV (preferabil de la Lexus sau Toyota), dar ma uit in buzunar si spun… bah, ajunge si-un vitara(sau duster) manual, fara trapa, fara keyless entry, fara plafon, fara scaune de piele, dar cu GPL. N-are legatura cu ce vreau, are legatura cu ce imi permit. Ca e mai important sa o folosesc, sa ma duc in stanga si-n dreapta cu ea, decat sa ma uit la ea ce frumos sta in parcare ca nu mai sunt bani de benzina sau de revizii, ori sa plang cand vad cat e un casco(sau mai rau, sa plang cand vad cat e o bara sparta).
eu merg de la prima masina doar cu automata si nu am avut niciun cost de intretinere.
Pt ca … saracie. Bine, stiu si speriati de bombe ce nu s-iar dori automata ca nu stiu sa le conduca, li se par OZN-uri. Dar sa revenim la saracie: o cutie automata ridica pretul masinii cu 3000 de euro(scos din burta). Un Duster e cam 18500 ala mediu, pt aia 3000 nu ti-l iau multi ca e diferenta semnificativa. Cutia aia robotizata a fost ieftina dar un esec total, i-au costat si ii costa si acum reparatiile si tot o mizerie este. Si pt uzina dacia cutia automata inseamna sa schimbi linia de productie, sa investesti si apoi sa te trezesti cu masini ce abia le dai. Sper si eu in 10-15 ani sa nu mai avem masini manuale decat la muzeu dar deocamdata „ata ete”.
1600 euro la sandero stepway.
„Când nu poți ce vrei, trebuie să vrei ce poți ” zise struțul călărind o rață
Sper sa se interzica automatele in romania, romanii merita sa mestece in benzina in coada de la mall, de la munte si de la servici. Cine e de alta parere inseamna ca nu e roman adevarat
confirm și susțin.
Pai daca se interzic, o sa isi cumpere toti romanii cu automata. Deci, e bine oricum😂
Prin țări din fostul bloc comunist sau țări din lumea a treia mai vezi atâta zbucium pentru niște tablă pe roți. Două sau trei pedale ? Dacă mai trăia Shekspeare făcea ăla o capodoperă din ,,to be or not to be cutie automată,, la cel mai de preț obiect din dotarea românului , mașina.
Da. Vezi Ucraina.
rog automate. ofer seriozitate.
Păi ce au zis europenii: Băi, muricanii aia e proşti, au cutie convertizor cuplu pe motor de 3l cel puţin. Noi suntem pă eco. Facem motoraş de Lego pe maşină. Cum, cutia aia nu mai merge pusă, că devine maşina caruţă… punem frate 2-3 ambreiaje, mai complicat da’ uite ce repede schimbă… A, se strică după 1 an, ghinion…
D-aia am dat 1000 lei să schimb tot motoraşul de stergător spate la VW.. ca garnitura de la mufă îmbătrânise şi tâşnea lichid şi pe acolo. Se poate schimba doar garnitura? Noooo. vine integral, tot ansamblul.
Da’ e bine, salvăm planeta…
SwatKat, tu esti?
am condus manuale toata viata mea, sunt genul de om pentru care masina e ceva care te duce din punctul a in punctul b, nu simt nicio placere in condus, de obicei la drum lung pun podcasturi sau muzica sa nu ma plictisesc, cand am inchiriat masini am luat si automate, asa ca dupa ce am scapat de rabla mea manuala, mi-am luat o rabla automata, gg automata, nu inteleg care e placerea in a schimba tu vitezele, mai ales daca nu conduci ca un dement agresiv si nu ai nevoie de burst-uri de putere in care supraturezi sa depasesti ca sa castigi 3 minute intr-o ora de condus.
Sa zic ca unele automate știu sa supratureze dacă setezi modul sport ? Chiar nu prea mai exista motive raționale sa alegi o manuala (decât dacă automata este praf la fiabilitate, ceea ce nu este cazul la majoritatea). De gustibus doar.
O chestie personala, am optat pentru un Suzuki Sx4 in defavoarea Duster. In decembrie 2021 au lansat modelul nou, am pus comanda in februarie pentru versiunea cu automata anuntandu-ma ca livrare se va face peste 9 luni. Aflu mai mult de pe Youtube ca Suzuki renunta la cutiile automate pe acest model nou lansat la doar 3 luni de la lansare si preia comenzi doar pentru versiunea cu manuala. Pana la urma gasesc cu greu ceva la un dealer pe stoc, il iau, renuntand la comanda pentru automata, comanda ce inca nu era confirmata de fabrica dupa 3 luni de asteptare . Evident am luat manuala dar 4×4, ca doar asta era. Intre timp au lansat modelul cu motorizare strong hybrid, pe care s-au induplecat sa ofere si cutie automata. Suzuki au motivat eliminarea cutiei pe seama noxelor de CO, ca nu s-ar fi incadrat cu toate modelele sub un anumit prag cerut.
Nu stiu daca noxele mai mari la o cutie automata e un aspect pe care producatorii il iau in calcul, cand opteaza pentru motorizari cu cutii automate, sau e doar pur economic, zgarcenia cumparatorului.
Am o senzatie ca pentru cutia automata aveau un alt motor mai puternic, posibil de acolo noxele. Pe hybrid automat iarasi au pus motor mare pentru ca ies bine noxele din cauza motorului electric.
Pentru că toate companiile auto vând mașini conform unor alocări.
De ce să aloce României cote când pot aloca țărilor din vest care pe lângă cutia automată, de obicei vor pune și alte opționale care vor rezulta într-o mașină mai scumpă?
Aici e toată schema. Costul la fabrică e același, toată hardughia și logistica din spate e aceeași. Limitări există pe tot lanțul, de ce să vinzi la români variantă cheală + cutie automată, când poți vinde la neamț varianta tot cu cutie automată dar full, cu poate 5k în plus?
Așa că vor aloca țărilor sărace versiunile mai ieftine, le vor pune și cutie manuală că e mai ieftină, și alea se vând mai bine. Pentru 2-3 oameni care vor comanda suzuki automată cu opționale puține nu merită bătaia de cap, mai bine le alocă vesticilor unde se vor vinde mai rapid la preț mai mare.
Te costă minim 500 euro să muți o mașină dintr-o țară în alta, dacă aloci o mașină greșit și nu se vinde și apoi o muți aiurea, 500 euro e enorm pentru o mașină de 20k unde marjele de profit sunt oricum mici.
@ Danyzus – au gasit o alta rezolvare. Au scos un model strong hybrid 140v cu motor 1.5 pe care echipeaza doar automata, si au modelul mild hybrid 48v cu motor termic 1.4 pe care ofera doar manuala. Isi permit mai multe noxe pe motorul termic acolo unde vin cu un motor electric ceva mai performant si unde pot asigura si o autonomie pur electrica, desi ff modesta.
Apropo daca vrei automata sau 4×4 la Suzuki nu poti alege pachetul de echipare cel mai ieftin, cool parca il cheama. Deci ar fi o solutie, ca daca ai bani de automata sa fie obligatoriu sa alegi si cu ceva optionale, nu cheala.
Sunt in tema, pentru ca in luna Septembrie am comandat cinci Logan-uri pentru firma. Trebuie sapte ca sa inlocuiesc Clio-urile pentru angajati, dar Dacia nu iti da voie sa comanzi mai mult de cinci pe client, deci… mai asteptam.
Timpul de asteptare este acelasi, indiferent de versiune: CVT, manuala sau manuala + LPG. Se fac in Maroc, nu la Mioveni.
Diferenta de pret intre cutia manuala si cea CVT este de cam 1500 euro, ceea ce inseamna 10% din valoarea masinii. Oricum te-ai uita la suma asta, este cam mult pentru cei care isi iau cea mai ieftina masina de pe piata. 1500 sunt bani cu care iei optiuni mai importante pentru oamenii de rand: culoare (doar alb e standard), AC automat, scaune incalzite, navigatie, covorase samd. Cine isi ia Logan si se uita la bani, este obisnuit cu greutatile si o cutie automata nu ii este de ajutor. Asa vad eu situatia.
Cutia CVT Renault este ciudata spre enervanta, comparata cu alte cutii automate, bine reglate de producatori. Motorul de Logan este prea mic si merge cum trebuie doar cand turbina este in boost, CVT-ul mi-a dat impresia ca nu stie sa tina turatia care trebuie pentru a avea un raspuns decent. Te obisnuiesti, dar cred ca e un factor de frustrare permanent.
Toti cei la care vor ajunge masinile au facut test drive cu ambele cutii, si doar trei au ales cutia automata. Nu sunt oameni lipsiti de experienta, care nu au alta masina si se bucura la o mocaciune, sunt oameni carora le-am oferit masina ca beneficiu pentru utilizare permanenta, si pentru ca toti fac deplasari relativ dese la clienti, cate 2-3 zile in alte orase. Daca doar trei au ales cutia automata, inseamna ca pe genul asta de masina inca nu este cea mai buna optiune.
la Mioveni se fac Dustere si Jogger si foarte putine Loganuri
Motociclist – ca in 2023 sa ai optional covorasele pt masina e de plans… la fel cum e de plans sa ai optional un AC sau geamuri electrice si pe spate, sau senzori de parcare in culoarea masinii…
Plm, abia astept abonamentele pentru optionale (caldura in scaune, navigatie, etc)
https://gadget.ro/dotarile-optionale-de-pe-masinile-viitorului-ar-putea-fi-disponibile-pe-baza-de-abonament-bmw-da-startul-unei-idei-ce-s-ar-putea-transforma-usor-in-trend-pe-piata-auto/
https://www.realitatea.net/stiri/lifestyle/ultima-tendinta-in-industria-auto-dotari-optionale-pe-baza-de-abonament_6548aba5346bd60d9d7dbbc8
De curiozitate, la SsangYong te-ai uitat ??
La Tivoli, de exemplu … scurta (nu modelul Grand), are un pret care se situeaza cam prin aceeasi zona. Insa in pretul ala, dotarile standard sunt mult peste ce ofera Dacia … care nici in vise (platite) nu se poate gandi la volan incalzit sau alte „briz-brizuri” d-astea.
Astia nu se incadreaza la Rabla, dar reducerile ce pleaca de la minim 1500 euro compenseaza.
10 ani sau 150k km garantie la motor – cutie – turbina … doar ca idee, garantia asta nu o prea gasesti mai pe nicaieri.
Pentru o problema la geamul de la sofer (se ridica usor descentrat, tija metalica ce ridica geamul ar fi facuta dintr-un material mai moale si se rasuceste uneori), dupa ce am fost a doua oara intr-un timp scurt, mi-au spus ca, daca ma mai duc cu aceeasi problema, dau comanda si imi schimba usa cu totul … problema nu a mai reaparut de atunci.
Nu sunt cele mai frumoase masini, dar iti ofera o senzatie frumoasa la volan. Stabile, comfortabile, potente (in ciuda formei lipsite de aerodinamica, se misca excelent la drum intins). Am plecat cu Grand-ul in Anglia, pe Germania m-am dus in 200+ (n-am reusit sa vad cat duce maxim, drum limitat sau aglomerat). Pana la bac am avut 7.7%, alergata, dupa bac si pana la Hemel am scos 5.5% pe tempomat setat la 100 km/h pe gps.
Duster, mașină SUV, NU are 4×4 cu nici o cutie automată. Nici la hibrid, nici la cvt. Nici una. Ditamai crossoverul.
Cred sincer că targetul nu e cel care-l spui tu, cu oameni care cară chestii cu el. Targetul sunt vesticii care vor s-o forjeze în oraș, și pentru care 4×4 nu e necesar, preferă cutia automată și nu-i interesează.
Românii care cară chestii oricum vor lua un diesel SH, și pe bună dreptate, un Duster 1.5 sau doamne ferește 2.0 diesel automat sau chiar manual dar cu 4×4 ar ajunge la 25k și cine-ar mai cumpăra-o?
Dar ar fi mașina perfectă românească de forjat. Diesel, 4×4, nu te temi s-o mai zgârii puțin.
Ca om care a aprimit de la firma o masina cu DSG noua si care are acasa manuala pot spune la ce probleme a avut DSG-ul ca multumesc lui Dumnezeu pt ca nu am mai avut 1000 de euro sa imi iau automata si pt masina personala. Acum astept noua masina de la firma si am facut cerere express sa nu imi mai ia automata
Eu recunosc că am luat manuala pt. că sunt sărac. As putea să caut și eu motive ca să mă simt mai bine.
Am cautat o masina second decenta cu care sa tractez rulota familiei(facem anual in jur de 7-10.000km cu ea agatata). Am vrut neaparat diesel(pentru cuplu), neaparat 4×4 selectabil/Lock(nu permanent), motor 2litri pentru taxe mai mici si consum decent, neaparat automata. S-a incadrat Nissan Xtrail si Renault Koleos(sunt una si aceeasi masina). Versiunea manuala tracteaza 2000kg, versiunea automata doar 1350kg, asa ca am ales manuala desi imi jurasem ca urmatoarea masina daca nu va fi automata nu va fi deloc.
DUpa cati km rulati la o masina ar trebui sa imi fac griji la cutia automata?
scrie in cartea tehnică când trebuie să îi schimbi uleiul.