Un român și o șosea

Acțiunea începe la 10.43. Uitați-vă la imbecilul care zice „ce e cu linia asta continuă și cu săgeata asta? nu sunt pentru mine, n-am io treabă, eu știu să conduc”. Ăsta e românul clasic. Linie continuă? Nope, nu e pentru mine. Săgeata aia imensă? E pentru fraieri, nene. Aș vrea să îl văd oprit cu poliția, suspendat carnetul un an și apoi lăsat să comentezi. Ia zi, tati, de ce nu e corectă sancțiunea. Zi ce ai în cap. Tot. Hai că nu poate fi prea mult.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

86 comentarii

  1. ala cred ca era beat sau drogat

    Indecis. Tu ce zici?2023
    • NOU
      #2

      e doar prost, maine il vezi pe contrasens pe autostrada

      Comentariu apreciat.1211
    • Daca era beat sau drogat nu cred ca semnaliza.

      Comentariu apreciat.431
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 55136
    • @AlexAndru esti ironic, nu? Spune-mi ca esti ironic.

      Indecis. Tu ce zici?3119
    • @Lorin: nu, nu sunt ironic!
      Tocmai pentru ca exista astfel de imbecili, situatiile de genul acesta trebuie semnalizate mult mai bine tocmai pentru a PREVENI eventualele accidente. Si tocmai pentru ca pe noi ne duce capul si tocmai pentru ca stim cat de paraleli cu sofatul sunt unii, acolo trebuie semnalizat mult mai bine! Imaginati -va nopate, ploaie, intuneric, mazga sau carosabilul acoperit cu ceva zapada. Nu vei vedea dunga continua, nu vei vedea sageata aia care este pusa mult prea tarziu. Drumul este nou, pe acolo nu vor trece doar riveranii ci multi care vor fi pentru prima data, etc … Acolo va fi cat de curand un accident si vom comenta la fel: cat de prosti sunt unii!

      Comentariu apreciat.9340
    • @AlexAndru, hai sa nu mai cautam scuze idioate idiotilor care conduc asa:
      Min 9:53 – indicatoare clare
      https://ibb.co/mB8Z9Jd

      Min 10:31 – stanga-jos idiotul a trecut fix pe langa acele indicatoare. Adaugam si vizibilitate maxima, marcaje proaspete si clare, etc.
      Mai departe: e la volan si nu e nimic in fata, linie dreapta, sageti indicatoare pe jos care arata directia de mers – el da semnal si incaleca linia continuua pentru ca….
      „Vrem autostrazi!”

      Comentariu apreciat.5315
    • @Mahtub
      Ala e doar unul, tu ai vazut dupa el cate sunt cu sagetii rosii spre stanga?
      Pai sa faca stanga el zice. /s
      Pentru soferul roman ii trebuie gard sau zid si atunci il mai testeaza sa vada daca nu poate trece de el.

      235
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1353
    • @AlexAndru – Să-mi zici la ce crezi tu că folosesc săgețile alea de pe șosea, alea aflate chiar în fața lui când decide să se pișe pe ele. Că te asigur că nu semnalizează „spre micii de la Dedulești” sau „spre parcarea de câțiva kilometri buni de la Comarnic”…

      62
    • @Mahtub, @Lorin

      Deeci vine cineva cu o sugestie practica, ceva gen hai sa semnalizam mai bine si cumva asta e „scuza” pentru tampenia unuia? Ce aberatie e asta?
      Bun, constatam ca e dobitoc. Asa si? La ce ajuta? Asta mai face un accident, il ia politia ca e vinovat. Ok, si … cu ce ajuta asta victimele? Adica nu putem gandi preventiv un pic?
      Macar asa … ca suntem pe blogul lui Vali, unde buna parte din postarile rutiere sunt pe tema „pieton, fereste-te, ca aia din masini n-o sa sufere la fel de mult ca tine daca va loviti”. Dap, avem cod rutier cu un scop dar la finalul zilei ala ne zice cine e vinovat dar nu ne ajuta la preventie.
      Ce-ar fi daca problemele rutiere ar fi gandite un pic ca si problemele din aviatie? Acolo cand Gigel uita sa puna capacul la rezervorul de combustibil si explodeaza avionul treaba nu se rezuma la „Gigel e vinovat, il bagam la puscarie, familia plateste tot restul vietii pagubele, la fel si angajatorul lui”. Acolo in raport se fac o gramada de sugestii pentru a preveni situatia. 10 semne de „ba, ai pus capacul bine?”, „cum facem sa adaugam 20 de senzori sa ne zica daca ceva nu e ok”, „daca totusi ceva explodeaza, din ce materiale sa facem zona din jur sa nu se rupa cu totul”. etc, etc.

      Comentariu apreciat.425
    • @RobertN faci un om imbecil doar pentru că ai acces la internet. Și pentru că, habar nu am, cel mai lung drum făcut de tine e între București și satul tău natal, Cotoroaia.
      Marcajele pe o porțiune de genul ăsta se fac prin niște panouri cu fond albastru și săgeți albe , trei bucăți montate pe 150 de metri. Care îți indică două sensurile de mers.
      Alt bou.,, Ăla nu vede marcajele ?,, . Vara pe ziuă poate da, dar noaptea cu zăpada pe drum nu. De aia ai nevoie de indicatoare. Mari și bombastice cam cât e prostia voastră din cap.
      Când mai faceți un om imbecil, doar semnalizați . Ca un indicator.

      83
    • @radu , pe principiul „vai hai sa protejam” ajungi sa pui tuneluri uni directionale, „ca sa nu iasa micutul pe contrasens”. Bai, nu asa merg lucrurile.
      Acum, proiectantii si constructorii folosesc niste STAS-uri (denumire generica) pentru constructie si semnalizare. Nu ai cum sa te apuci sa construiesti baraje de beton si garduri de sarma ghimpata doar pentru ca niste idioti ca cel din imagine nu sunt in stare sa conduca. Ca problema (si singura problema) este faptul ca soferul/soferita din imagine NU are ce cauta la volan (scoala facuta deampulea, examen medical poate facut pe naspa, etc.)

      64
    • doar statea pe TikTok.

      50
  2. Dar a dat semnal :))

    243
  3. S-a incurcat ca n-a gasit viteza a 6-a…

    821
  4. eu nu inteleg de ce nu au pus un gardulet despartitor pentru cretini din astia

    Comentariu apreciat.333
    • Preferabil un zid de beton, perpendicular pe axul drumului

      92
    • Nu e nevoie de nici un gard!
      Dacă nu era cu capul în telefon ar fi văzut că ălea 2 benzi nu erau ale lui! Ai venit pe o bandă, continuă pe ea în plm! Unde zice minima logică că poate e banda lui când veneau mașini pe contrasens? Nici măcar nu era prima mașină pe care o vedea pe pod!

      Biciu! Unde e biciu? Asta le trebuie ăstora, și celor ce îl scuză!

      94
  5. In curand apar parapetii pe acolo pentru din astia ca ala.

    Comentariu apreciat.351
  6. S-a plictisit de inconjurat, a vrut s-o taie mai din scurt.

    161
  7. Ne suparam cand se pun delimitatoare de beton sau plastic intre sensuri dar, vad ca altfel, nu stim sa circulam normal.

    Comentariu apreciat.642
  8. Parapetele de separare a sensurilor in nodul de autostrada poate impiedica astfel de manevre.

    Nodurile de la noi sunt pline de accidente frontale. Daca am putea merge putin mai departe de „prostul e de vina”, si sa vedem factorul uman din ecuatie: soferul (generic vorbind) vine de pe un drum DN1 in format 2+2 benzi cu separare fizica a sensurilor. Urmeaza sa intre pe autostrada, despre care stie ca e tot un drum 2+2 benzi, cu separare fizica a sensurilor. Astfel, exclusiv pe acea bretea de cateva sute de metri din nod, soferul este in situatia periculoasa sa aiba posibil trafic din contrasens. Asta e esecul proiectantului si al companiei de drumuri ca a acceptat proiectul.

    Creierul rateaza uneori sa se adapteaza situatiei. Un om nu este alert constant, si multe actiuni sunt intreprinse si de subconstient. Statistic vorbind accidente frontale se vor intampla in acest nod, cu foarte mare probabilitate. Firesc, unul din soferi va fi gasit vinovat si punct. Asta se intampla la noi de ani de zile.

    Oamenii fac greseli, si asta nu inseamna ca trebuie sa moara in accident frontal. E principiu de baza al „Safe Systems” in infrastructura – un set de ghiduri utilizate de tarile mai sigure la trafic atunci cand proiecteaza drumuri. La noi autoritatile dovedesc o rezistenta fenomenale la adoptarea unor principii moderne, de la altii care dovedit fac lucruri mai bune.

    Comentariu apreciat.7612
    • „Creierul rateaza uneori sa se adapteaza situatiei. ”

      foarte multe cuvinte sa descrii pe cineva care nu ar trebui sa treaca de un test psihologic, pentru ca nu creieru de capul lui decide ci are niste stimuli externi literalmente cat casa:
      – o sageata uriasa care indica sensul de mers;
      – o banda, care prind dresaj, indica ca nu trebuie depasita;

      in rest risipa de cuvinte.

      Indecis. Tu ce zici?3544
    • Pai banda aia continua, indicatoarele si sagestiile sunt prea des incalcate ca sa mai conteze inca o data. Pana da cap in cap cu altul ce circula si el pe acolo.

      124
    • creierul cedeaza, muschii se-ncordeaza, inima pompeaza tare

      Comentariu apreciat.281
    • creierul cedeaza, muschii se-ncordeaza, inima pompeaza tare

      ăsta e sloganul AUR?

    • Pe aici sunt cateva bucati de autostrada pe care banda de urgenta se foloseste ca banda normala. Se intampla doar in zonele respective si se controleaza cu panourile electronice care exista pe toate autostrazile. Daca panoul iti zice ca poti sa mergi pe banda, poti.

      Eu nu prea pot. Adica mi-e putin greu, trebuie sa fac un mic efort sa depasesc blocajul mental care ma impiedica sa trec de linia continua. E linie continua-n mortii ma-sii, stiu ca in cazul asta nu conteaza, dar tot am o jena sa trag de volan peste ea.

      Ei bine, baiatul ala n-are nici o jena. Asta e problema.

      245
    • NOU
      #34

      @alexV -te-ai chinuit foarte mult sa descrii de ce cineva nu ar trebui sa aiba permis de conducere. Nu trebuie sa moara\omoare pe altii in accident frontal pur si simplu nu trebuie sa conduca o masina.

      42
    • @alexV: asta se intampla cand linia continua este ignorata in mod frecvent. Nu te mai intrebi si scopul pentru care a fost pusa acolo, incepi sa ai dubii ca e corecta.

      11
    • Infrastructura buna poate preveni accidente. Pressingul la autoritati e mai eficient decat vanat soferii prosti.

      31
    • Nu, vanat si eliminat soferii prosti e mai eficient decat dat vina pe autoritati.

      Bine, cel mai eficient e sa puna parapeti. Ca animalele trebuie ingradite.

      20
  9. O fi vazut ca vine portiunea hasurata din curba si a zis ca i se termina banda.

    Comentariu apreciat.313
  10. Prea multe permise date pe șpăgi, ăia e problema. Omul habar nu are ce înseamnă o linie continuă.

    234
  11. Am o problema cu marcajele pe drumurile din Romania.

    Nu se vad bine noaptea – nu sunt reflectorizante, nici macar atunci cand sunt proaspat vopsite. Se vad cumva, dar nu ca cele din afara care au ceva praf de sticla prin ele.

    Dupa 1-2 ani dispar si nu se mai vad nici macar ziua.

    Comentariu apreciat.653
    • Ca să dea des cu bidineaua, altă lucrare, alți bani la chimir, astfel gura lor are ce să mănînce…

      Comentariu apreciat.342
  12. Competitie intre imbecili:
    – proiectantul, care a proiectat o astfel de solutie si nu a prevazut semne rutiere de atentionare de dublu sens si depasire interzisa
    – executantul, care nu a zis nimic, lasa ba, ca asa zice proiectul
    – politistul rutier, care a autorizat receptia lucrarii fara sa ceara lucrari suplimentare pentru a preveni accidentele
    – soferistul, care tine cu tot dinadinsul sa demonstreze ca el este doar unul din miile de imbecili care pot sa mearga pe constrasens

    In plm, daca i-ar incadra pe toti pentru astfel de fapte la tentativa de omor si i-ar scutura ca sa isi revina, nu ar mai face nici unul imbecilitati.
    In facultate faceam proiect de poduri rulante si nu mai tin minte ce criterii erau acolo, dar tin minte ce ne zicea proful: pica incarcatura peste un om, o viata intreaga aveti grija cand scapati sapunul.

    Astea dragii mosului se numesc in industrie FMEA sau failure mode and effect analysis, care apoi se introduc in lessons learned si control plan.
    Dar statul roman inca nu a ajuns la principiile managementului anilor 2000.

    Comentariu apreciat.4412
  13. tot el tare în gură, când trebuia să scoți țeava și să îi îndrepți mufa
    https://www.tiktok.com/@bia.livint/video/7308372017617620256?_r=1&_t=8hu7lf1MuJc

    • Si chiar mi se pare ca, la un moment dat, ii zice, sau asa pare, „N-ai vazut ca dau semnal!” Celebra problema a soferului roman, mai ales de B, dar nu numai, care crede ca semnalul inseamna:”vezi ca trag de volan!” si ca ii da si prioritate, indiferent de ce zice legea. Astia, ca inteligentul din tik-tokul respectiv, sunt aia care s-au invatat sa ii evite altii, ca daca ei au treaba undeva, trebuie sa te rostogolesti sa treaca ei.

      123
    • @Stf problema e ca doar a dat semna si nu a scos mana pe geam in semn de “stai ashea ca trec si io”

      70
    • la un moment dat, ii zice, sau asa pare, „N-ai vazut ca dau semnal!” Celebra problema a soferului roman

      Acu multi ani am fost implicat intr-un accident, din vina unuia. La politie si-a recunoscut vina, dar – zice el – nu m-ai vazut ca dau semnal?

      10
    • era sa ma ia unu in plin, eu cu bicla…el cu „am dat semnal, da esti jmecher si nu acorzi prioritate???”

      00
  14. baietii cu „proiectantul e de vina” sunt rugati la lase permisul la usa, va stiti voi.
    Eu am numarat 3.

    Indecis. Tu ce zici?3230
    • Nu e vorba DOAR de idiotul ala…. sau doar de idiotul ala. Pana la el au mai fost cativa idioti. Ei de ce sa scape?

      33
    • Daca te-ai trezi cu un idiot din asta pe contrasens, cu dauna totala sau mai rau, nu-i asa ca ai fi vrut ca proiectantul sa sufle si in iaurt astfel incat dobitocul sa stea pe banda lui?

      245
    • NOU
      #53

      Bogdane as vrea ca idiotul ala sa nu aiba permis. Nu are cum sa prevada proiectantul protectii pentru toate imbecilitatile pe care le poate inventa un imbecil. Ii anulezi permisul e mult mai simplu.

      83
    • Bre io as vrea sa traiesc in lumea n care „proiectantul” are atata putere cata ziceti voi ca are…
      Nu de alta dar normative si pe urma avize, multe avize, comitete si comitii….
      Dar na.

      42
  15. NOU
    #55

    In zona aia sunt multi tzarani care nu stiu exact care ii treaba cu covrigul

    Schema accidentului lu Mircea Bravo o facusi?

    136
  16. In capul gol al multora delimitarea sensurilor de mers este cu banda dubla continua.
    Banda continua simpla mai da-o dracu.
    Oricum in capul lui o fi zis ca merge pe banda de urgenta si ca sa nu-si ia amenda s-a mutat in stanga ei. :)))

    E greu cand treci de la uliță la autostradă.

    Indecis. Tu ce zici?285
  17. Nu stiu ce sa zic, venea de pe 2 benzi, breteaua facea catre stanga, sageata aia apare dupa curba, urmeaza si zona hasurata.

    Pe de alta parte, linie continua, indicator la intrare pe pasaj.

    Faza e ca pe inserate sau noaptea nu iti dai seama foarte clar, mai ales daca nu ai mai circulat pe acolo.

    As zice ca minim 50% din vina o poarta proiectantul, acolo ar fi trebuit sa fie ori parapeti de delimitare, ori cate o banda pe sens (nu doua dinspre autostrada), ori o bretea separata care sa se uneasca cu autostrada mai departe de pasaj cu vreo 200 de metri, venind din dreapta.

    Ori semnalizare intensa la fiecare 50 de metri ca urmeaza romanismul ala.

    Plus ca la capat, in 50 de metri ai doua benzi din fata si inca doua benzi din spate carora trebuie sa le dai prioritate.

    E ca pwla proiectata zona aia, sincer.

    Indecis. Tu ce zici?2212
    • NOU
      #59

      „acolo ar fi trebuit sa fie (…) cate o banda pe sens (nu doua dinspre autostrada)” – mai da-le drequ de studii de trafic, cate o banda ajunge…. Pe de alta parte toti vor de la 3+ benzi pe A0, ca e trafic…

      82
    • dle igor, la comentariul de mai devreme despre cutiile de viteză eram convins că trollezi…

      26
    • smecherie_cu_ghivent – intamplator cunosc istoria nodului respectiv, initial proiectantii de la CNAIR au propus prin 2020 o varianta care ar fi distrus padurea petresti din spatele OMV, si cu mult curaj si geniu, un tip numit Dan Pandrea a propus configuratia actuala, pe forumurile ProInfrastructura.

      Solutia propusa de catre Dan e cea realizata azi, dar in desenele lui aparea clar nevoia de delimitare prin banda dubla continua, precum si intrarea pe A0 mult mai departe dupa sfarsitul pasajului.

      @dude – dude, daca ai impresia ca o cutie manuala e semn de trolaj si nu normalul ultimilor o suta de ani, nu stiu ce sa zic, dar ma rog, fiecare cu piticii lui. Mai lipsea sa spui ca esti fan al trotinetelor si bicicletelor in traficul urban.

      40
  18. Omu’ știe că a intrat pe autostradă si căuta banda 2. Normal că proiectantul e de vină! Oricine altcineva de fapt…

    193
  19. totusi e bun articolul pe post de dus rece, reminder cati cretini ai in trafic zilnic.

    153
  20. Vad pe aici oameni care o dau ba cu proiectantul, ba cu psihologia șoferului care vine de pe dn pe autostrada si alte minunății. Raspunsul este simplu:
    1. Toți analfabeții nu stiu cum sa renunte la scoala mai repede dar abia asteapta 18 ani sa o faca pe cea de soferi;
    2. Nebun, criminal sau cu probleme medicale( epilepsie, etc) ? No problem! Chiar daca fisa medicala este obligatorie, o iei fara batai de cap. Nici de spaga nu e nevoie;
    3. Scoala de soferi e conceputa sa o termini cat mai repede, ca sa scoata șoferi pe banda ( spaga la examen e in continuare prezenta in 80% din cazuri) Instructorii in marea majoritate sunt vai de capul lor, invechiti, nu sunt adaptati nici macar intersecțiilor noi unde ai banda/semafor de stanga, autostrazi au vazut doar la TV etc;
    4. Soferii, fie tineri sau bătrâni, au trecut prin scoala de la pct 3;
    5. Politia e inexistentă total

    Si mai sunt si alte probleme, prea multe.

    Indecis. Tu ce zici?1914
  21. „De ce au ăia două benzi și eu una singură, păi e corect?
    Freeedoooom”

    Comentariu apreciat.340
  22. Mi se pare relativ simplă speța – urmăriti-l pe dobitoc de când intra in cadru, mai tot timpul e spre parapet sau ax, era pe telefon si… cam atât.

    240
  23. Mersul pe contrasens pe autostrada, depasirea pe banda de urgenta si folosirea incorecta a benzilor de accelerare si decelerare ar trebui sa intre sub incidenta legii penale.

    74
  24. Apare noul Mad Max la anul. In V8 WE TRUST !

    10
  25. bah si totusi … daca era femeie ? :)))

    1511
  26. Profit de această platformă să ami cer scuze la domnu’ Vali, că eu „am proiectat nodul ăsta” :D

    120
  27. meseriasu de la 09:00 e meserias :D

    80
    • Dar n-avem infrastructuraaa!!! De aia sunt accidente.

      Intelegi ca daca iesea pe unde trebuie trebuia sa mai faca 300-500 m in plus…

      53
  28. Vrei să spui că liniile alea de pe asfalt sunt puse să mergem între ele? 🤔

    120
  29. in romania semnalizarea rutiera in genral e de tot cacatul.

    azi am mers si eu pe bucata aia. am ratat iesirea spre bucuresti ca pe panou scrie ‘cartierul colentina’, exact asa cum scrie pe a3 cand iesi spre voluntari-andronache.

    era greu sa puna si un „A3” acolo.

    nu-i bai, am facut 5km si am intors la balotesti/corbeanca desi cateva secunde am fost tentat sa fac pur si simplu stanga…

    ps sper ca realizați că la final sunt sarcastic. as fi mers pana la snagov sau gherghita sau chiar Ploiesti daca doar acolo puteam intoarce.

    101
  30. Bai, si totusi doar eu nu inteleg de ce dracu unele intrari sunt pe o singura banda la intersectia A3 cu A0?
    Acolo se va gatui traficul si vei avea o banda cu cloana pe autostrada!

    Parca nu aveau destul loc in camp.

    `La fel, bretelele de intrare/iesire sunt extrem de lungi si inguste, acolo unde e o banda.

    53
  31. Un spectacol total in sectiunea de comentarii in aceasta seara: zona hasurata(??! Wtf?) proiectantul este de vina, creierul rateaza uneori, s-a intrat de pe un drum cu 2 benzi. :)))
    Asta ultima e cea mai tare, adica d-aia am murit la revolutie? Sa mergem pe banda 1 ca sarakii? Noi tinem banda 2, ne face pe noi un pod?

    Continuati baieti.

    Radem glumim…si totusi ce citesc pe aici explica tot ce vad in trafic…

    23
  32. Da’ pe ala galben de la 9:11 l-ai vazut?

    30
  33. In vest nu prea sunt bretele cu dublu sens. In romania, cu atat mai mult cu cat nu avem cei mai inteligenți șoferi, ar trebui să nu avem astfel de bretele. Probabil or să pună cât de curând separatoare de beton pe acea porțiune.

    111
  34. Am citit primele comentarii și nu am putut să mai continui. Băi fraților chiar așa de neimportantă a devenit linia continuă? Chiar așa de mulți oameni nu o iau în serios? Ce urmează, să punem tunicheti la stop-uri sa fim siguri că opresc șoferii? Mulți vor o țară mai bună dar cu condiția să se schimbe alții, nu ei.

    62
  35. Au facut protv un reportaj despre situatia aia. Si au prins un sofer pe contrasens in timp ce filmau

    https://youtu.be/nqItBw5uGGI

    10
  36. eu tot nu inteleg: ce cauta pe banda a doua. Adica ok, zicem ca avea voie, dar era singur pe drum, mersese o gramada pe b1 si, fara nici un fel de motiv, se muta pe b2. De ce?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube