Avem nevoie de etichetă în privința rezervărilor

Veneam cu juniorul de undeva, fac un ocol la plezneală să văd dacă e loc la frizer. Intru, doi frizeri, un client pe terminate. Sunteți cumva cu rezervare? Nu, dar așteptăm să se elibereze, nu e problemă. Nu, că avem două rezervări, dar nu au venit, haideți pe scaun. Și ne-au tuns pe amândoi.

Fazele astea sunt mizerabile. Știu, ca de obicei, toți vor povesti de situația aia dintr-un milion în care chiar nu poți ajunge, dar majoritatea se trag pe fund, pentru că nu există consecințe.

Văzusem la un moment dat pe un grup o discuție în jurul unui screenshot. O doamnă care făcea machiaj îi spusese unei client că are de plătit 50% din onorariu deși nu a venit, pentru că nu a venit. Clienta era opărită maxim, dar i se explica politicos că asta e taxa pe nesimțire. Putea să anunțe sau putea să vină. A ales să nu facă nici una din astea. Până la urmă s-au împăcat, i-a sugerat să caute servicii în altă parte și i-a dat block la număr.

Avem nevoie de așa ceva generalizat. Nu vine și nici nu anunță din timp (aici fiecare business știe ce înseamnă asta)? Block și să caute în altă parte.

 

barbier-tuns-rezervare-barbershop Image by senivpetro on Freepik

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

69 comentarii

  1. 50% faliment la genul ăsta de business dacă implementează chestii de bun simț?

    Comentariu apreciat.6121
  2. Sper ca data viitoare vei avea noroc sa se tina clientii de programari.

    Comentariu apreciat.736
  3. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 3691
    • acolo o să facă la fel. și dincolo. și tot așa.

    • Nu se va intampla, cel putin nu in domeniile astea. Tot timpul va fi unul care va lasa de la el si clientii stiu asta, cel putin in businessurile astea non-critical.

      Eu am pe langa mine vreo 6-7 barber shops, se tot inchid si apar altele de zici ca baietii au cumparat ceva curs de deschis frizerii deci ai de unde alege. Problema mea de fapt e ca nu respecta ei programările. Una din ele are programare online pe site si tot timpul e liber in calendarul ala, iti faci programare cand vrei tu. Ma duc cu programarea online si imi zice „imediat, luati loc” si astept 30 min pana il termina de tuns pe unul si ma ia pe mine. In timp ce ma tunde pe mine apare alt client cu programare si la fel „imediat, luati loc”. De atunci fac ca tine, ma duc peste ei pentru ca e cam acelasi lucru si ei nu-si permit sa zica „plecati si veniti maine sau sunati in call center pentru programare” ca stiu ca sunt inca 6 rechini pe langa.

      Comentariu apreciat.854
    • pe lângă ce zice Vali,
      teoretic clientul găsește ușor același serviciu în altă parte.
      practic cel mai probabil nu la aceeași calitate, nu la același preț, nu la fel de aproape de casă/serviciu, etc.

      știu femei care și-au urmat coafez/cosmeticiana în celălalt capăt al orașului când aceasta s-a mutat la alt salon/și-a deschis salon propriu.

      Comentariu apreciat.721
    • Din cauza absenței frizerului meu, m-am dus la un alt frizer – ceva de fițe, barber shop etc. Am vrut să mă programez la el telefonic, nu, are on-line. Mă rog, îmi alegeam de fiecare dată intervalul care-mi convenea. Aproape invariabil mă suna în ziua programării(!) ba că să vin mai repede, ba mai târziu. Uneori puteam, alteori contramandam. Neplăcut.

      Era degeaba programarea aia, dar omul insista ca de fiecare dată să mă programez. Am renunțat, mă duc tot la frizerul meu, când îl prind, aștept 10-20 de minute, e mai convenabil așa decât cu „programare”.

      Comentariu apreciat.370
    • Eu am întârziat o data la pensat. Bine, credea ca am programare la 11, dar de fapt era la 10. M-a făcut cosmeticiana de râs în ultimul hal de față cu toată lumea din salon. A fost prima și ultima data când am întârziat oriunde, dar nici în salonul ăla nu am mai călcat vreodată

      Comentariu apreciat.332
    • *credeam. Și înca ceva, dacă mi-ar fi cerut sa plătesc programarea neonorate, plăteam. Dar a ales sa ma facă de tot kktul, și a pierdut două cliente

      212
    • Greșit, nu a pierdut 2 cliente, a eliberat 2 locuri pentru potențiale cliente mai bune. Sper ca nu te-ai mai dus de rușine, nu de oftica 😀

    • Nu m-am mai dus pentru ca s-a comportat ca o țață. Și acum îmi amintesc cât de kkat m-am simțit când țipă aia la mine, și 6-7 persoane asistau. E treaba de 10 ani. Ar fi putut sa spună simplu, ai întârziat, nu mai am loc, fa alta programare. Dar a ales sa zbiere la mine. E ok, după asta am găsit alta cosmeticiana, în celalalt capăt de oraș, și ma duc cu drag la ea de 8 ani.

      Comentariu apreciat.354
  4. Pai daca stiau aia că nu le mai vin clienții, mă gândesc că au anunțat…

    Comentariu apreciat.345
  5. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 2896
    • My man. Inteleg programare la medic ca plm oamenii aia baga ani de studii, dar sa imi fac programare la frizer ? Ce urmeaza? programare cand vreau un taxi ?

      Indecis. Tu ce zici?2138
    • *sunt

      316
    • când vrei un serviciu de la un anumit prestator, într-o anumită zi, la o anumită oră, da, faci programare și la frizer.

      foarte mulți bărbați doar se tund. la femei e mai complicat, că noi ne tundem și vrem la Flori, nu la Gina, joi la 18.30, nu miercuri la 12.20, ne facem unghiile (care astăzi sunt o procedură complicățică) la Maria, nu la Tanța, ne epilăm diverse părți componemte, la…., nu la…, ca să nu mai vorbim de diverse proceduri cosmetice, împachetări, ungeri, vacuum, chestii și parascovenii.
      ca la 45 nu arăți de 35-37 fără să faci nimic.
      să nu mai vorbim de coafat și machiaj prin sidrofii, pt alea chiar nu poți ca 2 ore înainte de petrecere să intri în primul salon că vrei tu chestii.

      Indecis. Tu ce zici?257
    • 1) rostul programarilor e sa elimine cozile pt clienti, in primul rand, nu ca sa simti tu ca te milogesti pt un tuns
      2) daca asta e atitudinea cu care imi vii ( esti un biet frizer, nu meriti minimul de efort sa anunt in prealabil ca deh, nu esti doctor) am impresia ca nu te-as vrea de client.

      Contrar intelepciunii populare, clientul nostru NU e stapanul nostru.

      Indecis. Tu ce zici?257
    • @w ai dreptate. Doar am boala pe orice tatuat dintr-asta mustacios caruia nu i-a placut cartea si o arde superior ca e barber, asta pe langa preturile umflate pt ca reclama pe tiktok si figuri ca e barbershop nu frizerie :)))
      FYI nu ma uit la ei ca la sclavi dar programare la tuns nu o sa imi fac in veci. Din ce am observ in general astept dupa doar un om si am rezolvat problema. Daca e mai aglomerat de atat, programarile oricum sunt degeaba oricum astepti. Sa fie business si pt ai mai mici :)))

      194
    • @w, sa-mi bag picioarele, nu știu cum merge treaba la frizer, dar da, eu unul mă simt ca și cum mi se face o favoare să fiu acceptat în programul extrem de ocupat al cetățenilor cu licență de tuns. Și când mergi la ei , vezi că sunt ocupați să vapeze intens pe două scaune scoase pe spațiul public chiar în față la barber shop.

      Frizerie de cartier, din lanțul SCM Igiena, primul venit, primul servit, tuns fără masaj la scalp și prepuț, doamne de treabă, 30 de lei tunsul, 20 de lei bacșiș, să le dea Bărbosu sănătate.

      PS: la parterul blocului unde locuiesc e ceva „academie” de tuns – băieții seara sunt hair artists, în timpul zilei te duc cu Uberul prin oraș. Asta doar până se afirmă la studio.

      121
  6. Ba mi se pare noaptea minții ca vad oameni care par „în regula” prin cercul meu social ca fac cacaturi de-astea la rezervari. Doctor, frizer, cosmetica etc. si nu au nici o tresărire. Exemple:
    Programari la un doctor celebru si destul de greu de prins – teapa fara anunțat de 2 ori, a 3a oara a certat-o doctorul si a plecat plângând de acolo ca „ce a avut cu ea”.
    Programari la chestii de cosmetica – la ordinea zilei si fara sa anunțe în general.
    Programari la tuns – poveștile pe care mi le spune tipa care ma tunde sunt de tipul „wtf” (bărbati). Si eu in 15 ani am întârziat de 4 ori si am avut grija sa compensez cumva.
    Pana și la nunta am zis sa facem un gest frumos sa platim machiajul profesional si pentru mame si mătușa. Cu o seara înainte (cam 10 ore înainte sa vina tipa) ne anunța senin una din mame si mătușa ca nu mai au chef sa vina. I-am scris tipei ca poate sa vina mai târziu (sau sa vina sa stea la o cafea fara graba) si ca ii vom plăti toata suma, chiar daca 2 persoane lipsesc. A rămas trăznita si initial nu a vrut sa ia toți banii, a zis ca nu a mai avut asa clienți de când lucreaza in domeniu.

    Mi se pare ca unii sunt zăpăciți (adica nu realizează decât dacă le spui de la obraz), dar majoritatea pur si simplu sunt niște jigodii needucate care au impresia ca astia care prestează genul asta de servicii sunt niște sclavi care trebuie sa înghita orice de foame. Nu înțeleg ca un slot blocat înseamnă bani pierduti pentru omul respectiv.

    Avea nevasta-mea o prietena care face „unghii” (generic vorbind). Tipa e în top în țară si de-abia la nivelul asta a început sa le friga pe clientele nesimțite. Gen o data accepta o greșeală, dar a doua oara pur și simplu refuza sa mai ia clienta respectiva. Dar când era în eșalonul „mediu” trebuia sa înghita toate nesimțitele.

    Daca ai o viata complicata, sau comoda, plătește la nivelul la care te pretinzi, nu doar figuri pe burta goala. Ok, nu vii ca ai treabă, te doare în fund, nu contează, transfera banii. „N-am venit, n-am anunțat, uite minim jumătate din taxa, ne auzim în viitor pentru alta programare”. Pay the fuck up, bitch.

    • stia care prestează genul asta de servicii sunt niște sclavi care trebuie sa înghita orice de foame

      de ce toți mecanicii și instalatorii și-au împins copiii să facă facultate? pentru că au fost tratați cu curul zeci de ani și nu vor asta pentru copiii lor.

    • Dar când era în eșalonul „mediu” trebuia sa înghita toate nesimțitele.

      Cam asta ziceam si eu in comentariul care va fi ingropat in labute rosii :) foarte putini isi permit sa faca asta.

      Indecis. Tu ce zici?3013
    • Mai interesant care ar fi ponderea zapaceala/nesimtire. Mi se pare puternic inclinata spre nesimtire (cel putin 2:1).

      Comentariu apreciat.290
    • ok, înțeleg că poți fi nesimțit cu coafeza/cosmeticiana. ești nesimțit și gata.
      dar la medic?! mai ales la unul greu de prins?!
      nu e doar nesimțire, e imbecilitate pură.

      la un moment dat, timp de câțiva ani am făcut niște ecografii la un anumit medic. trebuia să sun cu 6 fucking luni înainte ca să prind un slot orar rezonabil și pt mine (aveam șefi imbecili și nu-mi plăcea să mă milogesc pt învoiri).
      pt alți medici 3-6 săptămâni.
      cum spanac să-mi treacă prin freză să întârzii/să nu mă duc în mod intenționat?!

      Comentariu apreciat.403
    • Perfect de acord cu tot ce ziceti. Reversul medaliei ar fi (patita de mine de n ori la stomatolog).
      Ajung la ora programata cu 3-5 min mai devreme ca na, invoiri in timpul programului de lucru ca astia nu lucreaza dupa 5-6 seara si parca nici nu ai vrea sa it lucreze pe final de zi dupa ce e obosit/tracasat de la diversi babuini programati inainte. Asa si absoluti niciodata da niciodata nu m-a bagat pe scaun la ora programata, vesnic cu 20 min dupa, cel putin.
      In cazul asta ce fac, il iau la pla sau schimb stomatologul? Ca el te ia la pla daca intarzii.

      Comentariu apreciat.402
    • @Andyan, cel puțin parțial asta se datorează babuinilor la care face referire articolul și care întârzie la programări. și se decalează în lanț.

      oarecum se datorează medicului care nu știe să aprecieze în cât timp poate face o lucrare, dar asta poate fi și vina clientului/pacientului.
      programare telefonică ”ce problemă aveți?” ”o carie” medicul prestabilește un slot de 20-30 minute (habar n-am, cât îi ia lui în mod obișnuit să lucreze o carie nici prea-prea, nici foarte-foarte).
      vine clientul, are o carie de niște dimensiuni atât de fantastice că aproape n-a rămas dinte în jurul ei, încă 2 carii mai normale, un abces și încă ceva. și vrea ca medicul să le rezolve, sau măcar să le înceapă pe toate.

      mai e și problema call-center în clinicile mai mari. sun să programez 3 sloturi orare, unul pt controlul propriu-zis și câte unul pt 2 investigații despre care știam, din experiență anterioară, că durează destul de mult și pt care medicul însuși ceruse ca pe viitor să programez mai multe sloturi orare.
      cer expres și cu toate vorbele 3 sloturi orare, explic și de ce, menționez și că a fost cerința medicului.
      ghici: aveam programare doar pt un slot orar. pe cine a certat medicul? pe mine.
      i-am zis să discute cu call-centerul.
      a fost una din puținele situații în care am făcut reclamație.

      pt curioși, control oftalmologic, inclusiv pt glaucom, cu investigațiile perimetrie și tomografie de nerv optic computerizate. ultima e chinu’ dracu’. dacă mai ai și fotofobie, ai pus-o.

      121
    • Zici tu Vali ca si-au impins instalatorii/mecanicii copiii sa faca facultate, dar tot instalatorii aia au ajuns sa fie greu de gasit, tocmai din acest motiv.
      Iar acolo unde e cererea e mare si oferta mica, stim ce se intampla. Nu zic ca e un lucru rau ca sunt preturile high, it’s just a fact.

      51
  7. Nu am fost la frizer de 20 de ani, ma tund singur acasa in zece minute.

    On topic, m am certat definitiv cu 3-4 prieteni de-a lungul timpului pentru lipsa de punctualitate.

    Comentariu apreciat.4810
    • NOU
      #32

      Adica te razi in cap sau ai plete si le scurtezi un pic, oricare alta varianta necesita asistenta pentru un tuns calumea. Pana si tipul la care merg sa ma tund trebuie sa apeleze la altii sa se tunda, daca nici unul ca el nu se pricepe….

      Comentariu apreciat.344
    • Da, foarte scurt, uniform peste tot, cu o masina de tuns simpla, ma mai ajut cu oglinda pentru spate.

      Dar nimic special, nu ma chinui mult, pentru mine e ok.

      Nu contest ce spui, departe de mine gandul, pur si simplu pentru nevoile mele e suficient :-)

      220
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 550
    • Lipsa de punctualitate e una dintre bolile nationale.Tine de lipsa de educatie.Barometrul Cultural 2022, recent apărut, arată că vizionarea de filme la cinematograf a scăzut de la 35% în 2019, la 26% în 2022, asa ca nu-ti permiti sa nu-i lasi sa intre si dupa 5-10-15 min…

      132
    • @Igor: freza mea de 25 de ani incoace: 3mm „pe tot capul”. Am invatat-o in armata. O aplica odata la 2-3 luni si e perfect. Si chelia care a inceput sa apara ma amuza, nu ma deprima.

      142
    • @Phaff – ok…

      @corector – asa si eu, cazon, fara complicatii…si fara chelie deocamdata :))

      81
  8. Sistemul folosit uneori prin America mi se pare mult mai corect. Faci rezervare la restaurant 4 persoane. Cina? Da, ok, va tragem din card x dolari, cand veniti platiti diferenta. Nu veniti – pastram suma. Eu zic ca in Ro se poate implementa ceva similar cu acei clienti care nu isi respecta rezervarile. Ai 2 rezervari la care nu ai venit, pe viitor te costa x lei rezervarea, suma se scade din onorariu cand te prezinti.

    Comentariu apreciat.4810
    • .. HORECA si frizeriile, printre cele mai fiscalizate si informatizate servicii din Romania…
      In afara de asta, zi-mi cum faci o pre-autorizare la card cand suna clientul sa faca rezervare.

      192
    • Cod de plata. Eu ti-l trimit. Tu plătești. Eu te trec la rezervare.

      53
    • Deja sînt cîrciumi care fac asta, rezervarea se face prin platforme de rezervări și include o plată, x lei de persoană (evident, declari pentru cîte persoane e rezervarea).
      Cel mai nasol e pentru cîrciumile mici, tip bistrouri cu 5 mese, cînd au o rezervare pentru juma din capacitate și clienții nu vin.

      120
  9. nu prea au cum să-și găsească clienți pe gustul lor în România. Așa că e nevoie să se adapteze. Să nu se mai plângă, că e ceva normal în 8h să nu lucrezi 100%. Să-și calculeze dinainte prețul. Să impună niște reguli, că îi așteaptă doar 5 minute.

    712
  10. când o colegă mi-a recomandat actuala cosmeticiană mi-a zis că ține foarte mult la punctualitate (și-n sus, și-n jos) și că a renunțat la clienți pe motivul ăsta. nu știu dacă e real, dar n-am vrut să testez.

    o singură dată nu am putut ajunge și am anunțat cu o zi înainte. o altă singură dată am ratat pt că programarea era făcută cu o mică diferență față de cele multe anterioare, ”și un sfert” față de majoritatea de ”și jumătate” și s-a produs o extorsiune de degajament la mine în cap. mi-am cerut scuze și a înțeles. în restul de 3,5 ani am fost extrem de punctuală.
    și ca să fie mai ușor pt toată lumea, la fiecare vizită fac programarea următoare.

    201
  11. O solutie care a functionat la un business unde facem programari si mergem acasa la client este sms automat cu 24h inainte de programare in care ii spunem ca venim maine la ora x, daca doreste sa schimbe programarea sa sune la tel 0721…Plus nu facem programari cu mai mult de 2 saptamani inainte. Am redus cu 90%+ rata de clienti care nu erau acasa, uitau sau ce se mai intampla. A durat cam o zi implementarea unui soft de appointments cu twilio sms, setat servicii, mesaje etc. Mesajele costa in jur de 20 de euro pe luna, ne-a salvat de o gramda de probleme cu programarile.

    Comentariu apreciat.290
  12. Frizerul meu are site. Platesc EUR7.5 atunci cand ma programez si restul la final cum se obisnuieste.

    Indecis. Tu ce zici?284
  13. Întotdeauna când nu pot ajunge la o programare sau întâlnire anunț.Absolut întotdeauna. Pentru că așa e civilizat, ce ție nu-ți place altuia nu-i face.

    253
    • Eram copil, vorba asta – ce ție nu-ți place altuia nu-i face – se mai auzea plus – lauda de sine nu miroase bine :)))
      Nu le-am mai auzit la nimeni de foarte mult timp :(

      93
    • Că nu le auzim astea din bătrâni nu e așa nasol, dar dacă le-ar mai aplica lumea macar din când în când…

      40
  14. Clar cine nu respectă programările sunt cârnați, dar încă mai sunt frizerii care nu emit bon fiscal…

    55
    • Adică EXISTĂ frizerii care emit bon fiscal? Eu n-am văzut asa ceva…

      173
    • …eu prefer sa nu-mi dea frizerul bon fiscal. Mai bine-si face frizerul o vila decat ciolacu… da’ al naibii frizer, de 20 de ani merg la el si inca nu si-a facut vila…

      50
  15. Problema e veche, iar situatia e relativ facila, dar clientii ar muri de nervi.
    Sistemd e rezervare cu penalizare daca nu te prezinti.
    E destul sa iti ia 10 lei, ca a doua oara te mai gandesti, dar clientul suna si apoi uita, ce plm.

    130
    • Personal, as fi de acord cu asta: rezervi, plătești, nu te duci, nasol. E pe banii tai. Dar dacă rezervi, plătești, te duci și nu-i „prestatorul”? Ce faci? Tot nasol, tot pe banii tai …
      E complicata treaba asta, lucrul cu clienții..trebuie sa înveți și sa-i „citesti” . Pentru ca una e greșeala, alta e nesimțirea, si, ca prestator, trebuie sa înveți sa faci diferența între ele

      52
  16. Nu avem o problema sa stam in trafic cu orele cand e aglomeratie, dar cumva sa astepti 20 de minute sa termine un tuns e prea mult, trebuie programare :))))

    414
  17. iar ducem discutia spre fiscalizarea aia buna? atat taxa de ”no show”, cat si modelul de platit avans la programare + diferenta la prestare sunt solutii care merg ideal la plati cardul.
    pe business-uri foarte cash-based, mi-e greu sa le vad implementate. hai ca modelul avans+diferenta isi poate gasi metode in lumea fizica, dar cel cu taxa ”no show” mai greu – romanii medii care nu s-au prezentat la a primi serviciul, in mod magic se vor prezenta la a plati cash taxa de…neprezentare?
    discutia poate fi despre multe domenii dar vad ca bulgarele aici s-a adunat in domeniul frizerie/cosmetica, si atunci in zona asta, stiti multe frizerii bazate pe card? eu personal nu, dar poate imi scapa mie si n-am mai trecut de mult timp

    92
    • ok, carduri, chestii, socoteli, nu poți percepe avans.
      dar poți să nu-i mai primești pe viitor.

      întârzii de 2 ori și/sau nu vii o dată fără să anunți cu …. minim 6 ore înainte (în funcție de specific), nu mai primești clientul ăla.
      simplu.

      e posibil ca pe bărbați să riști să-i pierzi, celor mai mulți bărbați pe care îi știu nu le pasă dacă îi tunde Nelu, Gelu sau tanti Ani.

      femeile sunt mai pretențioase. vor musai la o anumită tanti pt cam orice procedură cosmetică. dacă nu vor mai fi primite și chiar se întâmplă asta, s-ar putea ca nesimțitele să-și revizuiască atitudinea.

      90
    • @AB: si cum faci legal sa ma mai primesti drept client ? Atata timp ca oferi servicii catre populatie si nu catre un club privat

      00
  18. Desi de 3 ani am implementat un sistem de programari la cabinet, programari care se pot face inclusiv telefonic, unii oameni (cam 20%) prefera sa vina fara programare si, fie spera sa ma gaseasca liber, fie stau la usa in speranta ca cineva deja programat nu o sa apara. Unora le e pur si simplu greu sa faca efortul de a-si planifica ziua. Tot cam 20% e si procentul celor care isi fac programare si nu vin la acea programare. Din astia 20% doar jumatate anunta inainte ca nu mai vin deloc sau reprogrameaza.
    La momentul asta, in conditiile in care multi oameni nu folosesc un card bancar, mi se pare practic imposibil sa reglementezi cumva chestia asta cu oamenii care nu vin la programari.

    ps: in cazul meu vorbim de programare la cabinetul psihologic (nu consiliere psihologica, ci evaluare: psihologie auto, medicina muncii, permis de port arma)

    181
  19. Pai timp de minimum 30 de ani asa s-a mers la frizer.
    Te asezai pe scaun la coada si cand iti venea randul erai tuns.
    Alternativa fiind „frizerul de cartier” sau o masina de tuns proprietate personala.

    30
    • poate nu mai ai chef ”să aștepți să-ți vină rândul”.
      teoretic și pt asta sunt programările.

      dar și pentru ca frizerul să se trezească că azi n-are niciun client și mâine sunt cât să muncească 24 de ore non-stop.

      31
  20. M-am dus la vulcanizare sa imi schimb rotile. Noroc ca era seful in rampa ca nu imi schimbam nimic. ce facea nea caisa: Ii respingea pe toti care veneau ca are rezervari si cand mai avea sa imi puna capacele il suna pe un gagiu si ii zice „Boss hai acum in 5 minute”. Deci firma pierdea client dupa client ca avea Nea caisa sa faca un ciubuc

    10
  21. Astia inca scuipa si isi sufla mucii pe jos in strada, sa respecte o programare unde nu au dat bani e SF.

    60
  22. NOU
    #66

    Eu sunt obsedat de punctualitate tin foarte mult la chestia asta dar nu pot sa neg ca mi se mai intampla si mie uneori sa mai intarzii 5-10 minute ca trafic ca una alta in schimb nu am programat niciodata si sa nu ma duc, mai astept si eu daca dureaza tunsul mai mult cu cateva minute nu-i panica. Dar ce facem daca nici frizeriile nu respecta programarile? Sa ne tunda gratis? Adica masura ar trebui sa fie in ambele directii sa penalizam clientii dar sa penalizam si frizeria. De ce zic asta? Ma duceam intr-o zi la frizerie si ceasul rau pisica neagra am intarziat 10 minute ca era un trafic infernal sun le zic cika sorry boss dar nu se mai poate ca vine urmatorul client, zic ok nu-i cu suparare ma reprogramez in alta zi. Ma duc culmea mai devreme sa nu se mai intample am asteptat 20 de minute peste programare ca nu stiu ce frizer nu venise in ziua aia si a trebuit sa-i tunda si clientul lui. Deci ei nu m-au inteles pe mine dar eu ar trebui sa-i inteleg pe ei?

    60
  23. E un grup pe fb sfaturi avocați something. Cam o treime din întrebări sunt de genul asta. Am înțeles că pot exista repercusiuni…dar chiar azi și fix mie ?

    40
  24. In America atunci cand faci programare la o clinica (privata, ca asa sunt toate) completezi datele personale pe site, inclusiv datele cardului de credit.
    Apoi bifezi mai multe bife prin care esti de acord ca vei plati 50% din pretul consultatiei (care e cateva sute de dolari pentru un “regular check-up”) daca nu ajungi.

    30
  25. Asa am auzit pe la femeile de la birou. Ca platesc 20-40% cand fac programarea si in data respectiva diferenta, altfel daca nu se prezinta sau anuleaza raman cu banii pierduti.
    E o tehnica buna in a mai lucra la nesimtirea unora :D.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.