Hyundai Tucson 1.6L benzina Mild Hybrid, 7DCT, 4×4, 180CP, varianta de echipare Luxury.
Decizia
Alegerea Tucson-ului a fost relativ simpla după ce am comparat: Skoda Tiguan, Karoq, Honda CRV, Rav4, Nissan Qashqai, X-trail Kia Sportage, Peugeot 3008, toate acestea modele noi beneficiază poate și acum de discounturi final de gama cu masini pe stoc. Chiar dacă nu sunt toate în același segment de preț, m-au ajutat să-mi fac o idee.
De ce Hyundai și nu alta marca: atat Hyundai cât și Kia tehnologic vorbind au crescut și au început sa introduca sisteme tot mai avansate (infotainment, securitate, functionalitate, confort) care pe modelele similare, la momentul de față, nu există sau dacă exista se plătesc scump și cresc valoarea finală a mașinii și uneori timpul de așteptare (echipamente produse exclusiv în Asia). Model nou, tehnologii mai noi și diferite (voi prezenta cateva în secțiunea de „Pro”), primul argument.
Prețul vs. opțiuni în raport cu competiția era imbatabil până în februarie cand am comandat-o. Nivelul ales este cel „Luxury (full) prețul final fiind puțin mai mic decât cel prezentat, în mod cât se poate de transparent pe site-ul lor, lucru care mi-a plăcut fiind satul de un configurator peste alt configurator. Diferenta intre „Premium” si „Luxury” merită toți banii. Fără sa întru în detalii, la orice alt model diferența poate ajunge la 5000 de euro pentru un nivel de echipare asemanator, al doilea argument. Doar Qashqai si Kia Sportage sunt apropiate la pret și asta datorită faptului ca sunt final de gama și mașinile vândute sunt masini pe stoc.
Garantia, 5 ani, fără limita de kilometri și designul exterior și interior, al treilea argument.
Scurta descriere
1.6L benzina, cutia automata 7 trepte, 4×4 , turbo, 180CP, 265Nm mild hybrid, volum portbagaj 577l (mai mic fata de hibrid sau motor simplu termic) dar suficient de incapator
Consum: 8.5 – 9.0 l/100km extraurban, 9 – 10 l/100km mixt și 10-11.5 l/100km urban, în funcție traficul din București, după 3700 de km
Pro
Prețul și timpul de așteptare (2 luni și jumătate);
Calitatea materialelor și finisajul care este foarte reușit și în acest moment peste multe alte mărci;
Cele mai mișto opțiuni: monitorizare 360 (fata și spate), afișaj video în tabloul de bord atunci când semnalizez stânga / dreapta (acoperă unghiul mort), faruri led cu iluminare laterala, Media de 10” cu Android Auto, display bord digital cu design diferit pentru fiecare regim al motorului;
Confort și funcționalitate: scaunele fata foarte confortabile, ventilate și incalzite, climatizarea spate inclusă, deschidere automata haion (bun cand vii cu plase in maini), jaluzele spate + geamuri cu tenta inchisa, reglare automată pentru doi șoferi a poziției scaunului care se poate memora, inclusiv selectarea șoferului și preferințelor din echipamentul Media;
Performanța: 3 moduri pentru regimul de funcționare al motorului (Eco, Normal, Sport). În modul sport cei 180CP si 265Nm cuplul se simt, cutia este perfect configurată astfel, motorul își va folosi puterea și cuplul în plaja de turatie specificata;
Suspensia este confortabilă, nici rigidă, nici moale, atât la viteza mare cat si pe un drum mai prost în modul 4×4;
Franarea este eficienta si motorul electric recupereaza o parte din energie, pe care nu am sesizat-o în vreun fel la consum. O mențiune amuzantă, m-am speriat teribil cand a activat frânarea de urgență singura la intrarea pe o straduta ingusta cu pietoni pe margine;
Siguranță / Securitate: aici va recomand sa intrați pe site-ul lor, majoritatea, după ce va obișnuiți cu ele sunt extrem de utile. Cele mai avansate sunt însă doar pe modelul Luxury;
Altele: pragul interior este acoperit de usa și nu se mai murdărește la fel de rău, priză de 12V în portbagaj este utilă, Hyundai bluelink, stergatorul spate este ascuns. Am lăsat la urmă partea cu stergatorul ca și comparație cu cel de la un VW Golf 5 pe care l-am condus înainte. Deși masina era destul de veche (2006) nu mă așteptam ca stergatorul cu brat cu tot sa se rupa, de la intemperii, varsta și uzură probabil.
Contra
- Ecranul media este destul de sensibil la zgarieturi (trebuie folie de protectie);
- Semnalizarea spate este pe bara (pe mine nu mă deranjează dar cunoscând șoferii din România poate fi o problema, nu am avut pana acum);
- Anumite elemente decorative de exterior le vad cu un oarecare risc sa se desprinda pe viitor, ramane de vazut;
- Piano black este un magnet pentru praf, știam și mi-am asumat-o;
- Fără roata de rezerva doar kit de pana datorită bateriei și a pozitionarii acesteia;
În încheiere
Sunt multumit de alegere, o recomand oricui și până acum, la 3500 km parcursi în București/Ilfov nu am avut probleme. Pentru cei interesați, intrați pe site și mergeți la un test drive;
Asigurarea RCA+Casco sub 850 euro pe an;
Mașina arată așa cum o puteți vedea în mai toate pozele si filmuletele pe care le găsiți pe net. Cateva poze „random” mai jos;
Că notă personală, producătorii europeni si unii japonezi au cam rămas în urmă pe segmentul de „mass-market” în schimb Kia și Hyundai vin din spate puternic, oferind opțiuni care altfel le-am găsi pe modelele superioare premium. Bonus căutați marca Haval, cand va intra puternic în Europa, va manca din cota de piata a producătorilor actuali, nu dau nume. Momentan sunt doar în Bulgaria și Moldova din ce cunosc.
Nu inteleg de ce nu puneti pret… am inteles ca e pe siteul lor, dar are sens sa ma apuc sa il caut ?
32,000 euro, afisat pe site. Avantajul Hyundai este ca sunt transparenti
€32K. Atat zice internetul.
€32K e pretul „de pe internet” dar e mereu interesant de vazut ce reduceri mai primesc oamenii, desi din ce stiu Hyundai/Kia nu prea fac reduceri.
Passatul meu B5 1.9 tdi fara egr si dpf mai ingroapa trei din astea!
Mai îngroapă și niște oameni morți de cancer pulmonar. Mândru că ești român, este?
…în fum! :))
Credeam ca se dicuta despre masini aici.
Astora care ați făcut dpf off, toată puia de pe lumea asta sa v-o dau…
Întâi să îngroape i30-ul meu din 2008. Dar slabe șanse….
Să o stăpânești sănătos. Am comandat-o pe a mea (230cp luxury) luna trecută și pare că am de așteptat până în decembrie cel puțin.
Acuma și tu ?!?! Dacă o comanzi pe a lui, vine repede.
Hibridul vine mai greu, in plus vorbeam cu un dealer acum ceva timp, au crescut comenzile.
Ce inseamna hibridul la masina asta? Cati cai are motorul electric? Cati km poti merge in full electric? In ce regimuri de functionare e oprit motorul termic?
Nu este full hybrid sau self charging hybrid. E mild-hybrid … in temeni babesti, un condensator care inmagazineaza energie de regenerare – in cel mai des caz energia de la franare.
E un belt driven starter/generator pe 48V. Are si un acumulator mic de aproape juma kWh. Ajuta la porniri si la acceleratii cu pana la 16hp. Deci e mic, nu merge masina doar cu el, motorul termic nu se opreste. Poate ca in loc de hybrid s-ar potrivi alta denumire la astea, pentru ca hybrid ma duce cu gandul ca merge pe electric…
@erd
E un mod de a fenta legislatia in comparatie cu (numai) termicele. Că poluarea e tot la fel.
Si cam cât fentează cu un motor de 1.6 benzină? Dacă era un motor de 3-4 litri cu MH înțelegeam.
Nu are condensator.
E o baterie de 48V cu cativa kW.
E mild hybrid pentru ca ajuta la accelerare si se incarca la decelerare.
Hibridele care pot merge si pe baterie se numesc strong hybrid, iar bateria are cateva sute de volti.
Cum ti se pare zgomotul in cabina la viteza ? Pare noisy, pare oază de liniste ?
Insesizabil din cabină, cel puțin in modul eco / normal. La sport se aude puțin motorul dar este plăcut
Acum sunt in concediu si am făcut un drum de 400km in regimul sport si merge excepțional (primul drum mai lung)
In cazul in care nu ai achitat-o cash, poti sa ne spui ce varianta de finantare ai folosit/gasit?
A fost cash in cazul meu.
Hyundai lucrează cu brd finance care nu mi se par foarte buni că oferta.
Anterior achiziției m-am interesat si eu. Cel mai bun era un credit de nevoi personale la Intesa
Electric / Full Hybrid sau Plug-in Hybrid -> BT Leasing in EURO dobanda 3.5% pa
Orice motorizare -> ImpulsLeasing in Euro cu dobanda 3.5% pa
Electric / Plug-in Hybrid -> ING in LEI cu dobanda 5,49% pa
Asta e tot ce am gasit eu mai bun pe piata.
Am văzut una acum o lună în parcare. Ca un ageamiu la auto care schimbă mașina doar când cade ce are, Hyundai ăsta e din altă ligă, m-a făcut să mă uit pe net după ea
O mașină cu adevărat frumoasă
Foarte frumoasa, am vazut pe strada. Dar in 10 ani astea vor fi cosmarul oricarui tinichigiu. Dar probabil nu va mai fi problema ta, asa ca…
Imi place ca navigatia si restul butoanelor sunt un tot unitar. Dar de dragul design-ului s-a renuntat la butoatenele fizice. Ca sa schimbi temperatura de exemplu, trebuie sa iei ochii de la drum, si nu mi se pare ok. Ofera cumva haptic feedback butoanele alea capacitive? Ar ajuta.
Ce imi mai place e ca au renuntat cu totul la schimbator. Asta face consola consola mult mai aerisita.
Si ultima critica inainte sa ma urc in masina mea de saraci: Display-ul ala digital de la sofer putea fi integrat si el o idee mai dragut. Zici ca au lipit acolo ce au gasit mai ieftin pe aliexpress.
Da din păcate este un dezavantaj și nu oferă feedback, bâjbâi pe intuneric aș zice. M-am obișnuit sa o setez înainte sa plec la drum si cand staționez. Ma gândesc si mi-am dat seama acum, sa încerc din comenzile vocale.
Si da din nou la faza cu tableta aplicată, putea fi mai bine încastrată dar nu e deranjant.
Si eu imi faceam problemem ca nu nimeresc butoanele sau ca imi iau ochii de la drum. Dar nu stiu cum au facut..zona sensibila e mare in jurul butonului ….ca pana si eu, cu butucele mele de degete, nimeresc comenzile fara probleme.
Ce misto e ideea cu camera aia pentru unghiul mort.
Am observa ca butoanele sunt capacitive. Ofera vreun raspuns cand le atingi?
Interesanta si alegerea lor pentru „schimbatorul de viteze”. Cum faci comutarea din R in D de exemplu? Trebuie intai sa apesi N si apoi D?
Sa o stapanesti sanatos.
Mecanic probabil ca da, ca sa treci din R in D ar trebui sa treci prin N. Dar nici un inginer nu e atat de tampit sa te faca sa apesi N si apoi D cand schimbi din R, asta se face automat. Probabil…
De asta intrebam. La mine e un Joystick si dai „click” in spate si trece in N apoi inca o data si trece in D si inca o data in M. Si invers :). Am vazut la Ford parca e o rotita. De asta m-a intrigat puti alegerea asta-
Automat, nu trebuie sa mai treci prin N, totul fiind electronic.
Mai are si două clapete in spatele volanului unde poți schimba „manual”
Nu trebuie sa treci prin N la schimbatoarele shift-by-wire (precum are si Tucsonul respectiv). E complet electronic sistemul (de acolo si denumirea). Trecerea prin N la cutiile mai vechi era din cauza sistemului complet mecanic al schimbatorului, care te obliga sa treci prin N de fiecare data cand doreai sa treci de la D la R (sau vice-versa) si de aceea si vedeai multe masini cu automata carora li se aprindeau luminile de marșarier cand doreau sa intre in D (masina fiind pe P, trebuia sa treaca prin R si N inainte).
Ca la citaro, numai ca nu ramane apasat butonul, haha.
Sunt rautacios degeaba, chiar m-am uitat după mașină pe stradă, atât farurile cât și stopurile sunt interesante.
Totul e complet electronic. Cand opresti motorul nici macar nu mai trebuie sa apesi P, trece singura din Drive in Park.
#my2cents
1.6 (pe steroizi) pe o masina care are x kg? Partea hibrida nu se vede in consum. Pare pusa doar ca sa poata spune ca e hibrid. Plasticele alea ma fac sa vomit. Cum dzeu sa arunci crom, aluminiu si piano black pe volan? Cum? Iar tabletele alea din bord par aruncate acolo. De ce nu ai pus o poza cu bordul in toata splendoarea lui?
Caroseria e o strutocamila fara elemente originale. Pare “inspirata” de la francezi, nemti si ceva de la toyota. Seamana putin cu Laguna aia care pare ca mai are putin si se dezmembreaza singura.
Stiu ca gusturile difera, insa nu e o masina de ridicat in slavi.
Din punctul meu de vedere, masina nu merita 32k.
Daca tie iti place, sa o conduci sanatos.
Partea Hibrid e pusa de producatori pentru a atinge telurile de reducere a CO2.
La partea de aspect interior nu e nici pe gustul meu, dar am vazut si mai rau. Poate pe posesor nu il interesaza acest aspect. El pare mei mult interesat de dotarile tehnice si care sunt intradevar impresionante pentru pretul acesta. Ca aspect exterior daca nu era o strutocamila era o copie dupa ceva. La cate masini exista pe piata cum ai putea veni cu ceva original.
Cam cat zici ca merita masina asta?
si de asta femeile nu trebuie bagate in seama cand vorbesc despre masini.
Motoare mici turbo pe benzină sunt de piață de cel puțin 10 ani, dar noi inca urlam că sunt chinuite…. Penibil.
@Oana, e ok. De Renault/Nissan cu motor de 1.3L, Peugeot 1.2L sau XTrail cu 1.7 ce zici?
Designul nu e pe gustul tuturor, modelul asta este „Love or Hate”. Din punctul meu de vedere, e un best buy in clasa sa.
A zis cineva mai sus ca in câțiva ani va fi coșmarul oricărui tinuchigiu si ii dau dreptate, asta venind de la cineva care și-a petrecut vreo 4 ani in dept. de asamblare caroserie dar este mai bine închegată decât multe alte modele.
Zarax au inceput sa apara prin anii 2000, care au fost acum 20 de ani, nu 10 Stiu ca e greu de acceptat
Daca se poate in F1 cu 1.6 Turbo cred ca se poate oriunde.
Motoarele mici sunt bune. Dar o masina de dimenea aia si 4×4 o iei pt altceva, nu pentru urcat borduri (teoretic) . Cu pasageri si bagaje poate ajunge la aproape 2 tone. Oare depasirile le face din scurt sau termina de zis tatal nostru pana depaseste un tir? Ii ajung 180cp pt asta? Ii are instant sau tb sa o accelereze nitel inainte? Sau poate merge numai pe DN1 si pe autostrada si nu are nevoie. Mna. Ce stiu eu. Discutiile astea sunt de barbati atotstiutori.
*de dimensiunea
CASCO si RCA facute la asigurator? Fransiza?
Omniasig in cazul meu, cu franșiza si ținând ca sunt clasa B0 (parcă asa e primul nivel), RCA nu a fost ieftin. Prima mașină înmatriculată in nume propriu.
eu am rca 820 lei la omniasig, 12 luni, b8
casco ofertasera 1100 eur pe an, fara fransize, la valoare asigurata 25k. am facut la generali, insa e tot scump
well… ma reorientez cand vine scadenta
*Cries in 2 litri B0. 950 de lei la aia neseriosi.
Am scris mai devreme si nu s-a postat. RCA 1 an omniasig = 821 lei, B5, motor 1.5. Mi se pare f scump.
@Florin, dar ce varsta ai?
Trebuie sa mai imbatraniti putin si voi ca sa scada RCA-ul 😀 malus B8 si motor 2.0 -> 450 ron la CityMultaBaftaInsurance.
35. Am avut zero incidente pe rca de cand am luat permisul, la 18 ani, insa am tinut mult timp masina inmatriculata pe numele lui taica-miu, pentru ca deh rca scump la sofer de 20+ ani.
Drăguță … pentru gustul meu. Îmi plăcea mai mult modelul anterior.
Mă hotărâsem și eu la elantra,dar am amânat achiziția. Să nu oferi nicio reducere, a se citi 2-300 de euro la o mașină de 17-18k, este absolut jenant.
Mai stai și 3 luni după ea, cu posibilitatea prelungirii livrării chiar anul viitor.
Dar chiar și așa tot sunt clienți care acceptă și își permit.
Chiar..voi cum obțineți reducere la o mașină nouă?
Eu mi-am cumparat anul asta prima masina noua si nu am reuşit sa obţin nici un euro reducere din pretul de lista. Cel mult preşuri sau pachet cu extinctor şi trusa medicală dar reducere din preţ nu mi-a dat nici o reprezentanţă. Şi eu sunt curios cum negociază unii şi obţin reduceri consistente din preţul de lista.
Ceri oferte si la alte reprezentante din tara si vezi care are oferta mai buna.
Sa nu-ti iei masina fiindca dealer-ul nu ofera reducere, asta inseamna sa fii mafiot roman.
Poate interpretez eu gresit comentariul tau, dar e ceva atat de balcanic in dorinta asta de a ciupi la pret / negocia orice rahat numai sa te simti bine.
Pentru mine, faptul ca Hyundai pune pretul pe site si se respecta ma atrage mai mult decat Ford sau Renault, unde preturile sunt umflate ca sa primesti discount la dealer.
Am avut experienta asta cerand oferte de Casco de la Generali si Groupama. Am ales Generali pentru ca pretul trimis de ei era cu 150 de euro sub Groupama, apoi m-au sunat Groupama sa ma intrebe de ce n-am luat de la ei, le-am spus, iar reactia a fost: „Aaaa, pai ce v-am trimis era pretul de lista, daca veneati la noi va dadeam discount”.
No fucking comment.
Dai mail hotarat la toate reprezentantele din tara, zicand clar ca discountul cel mai mare castiga.
Apoi ai 2 variante, sa fii muist, sau nu.
1. Daca esti muist: cu oferta cea mai buna (poate din Dorohoi) te duci la un dealer apropiat si ii zici sa faca price match, ca sa nu te duci pana la mama naibii sa iei masina
2. Daca ai etica, te duci si o iei de la ala care ti-a facut oferta cea mai buna
La mine discounturile au diferit de la 100-200 euro la 2-3 mii; ghici de unde am luat.
nu iei modelul de anul asta, bam reducere.
vezi i30 si i30 fastback acum cand se pregatesc iar de facelift.
„Poate interpretez eu gresit comentariul tau, dar e ceva atat de balcanic in dorinta asta de a ciupi la pret / negocia orice rahat numai sa te simti bine.”
lol :)) bine boss.
Apropo la hyundai diferenta intre pretul de lista si pretul la care am luat eu masina + rabla acum 5 ani a fost 5000 euro + vopsea metalizata ca am luat-o din stoc.
Hyundai sunt foarte transparenti cu preturile pentru ca au si putine optiuni de configurare (vezi VW) sau pachete (vezi ford). Din pacate motoarele/optiunile chiar misto nu vin si la noi tot din acelasi motiv, au gama simplificata: 2l (daca nu iei N) /scaune ventilate/ candva navigatie si tot asa.
Reduceri considerabile cred ca obtii daca esti client vechi, „stii pe cineva”, daca ai mega noroc sau daca mergi la Ford.
Eu am cerut anul trecut in plina pandemie oferte de la Kia, Hyundai, Mazda si Honda pentru modele de pe stoc si multe la final de generatie (gen Tucson sau Sportage precedent) si n-am primit nicio reducere desi unii, parca Mazda sau Honda aveau ceva oferta de – 200 euro. In 2020 Kia imi oferea un Sportage fabricat in Nov 2018 la pret de lista, vreo 28k euro, si avea si faruri cu halogen…
Cum sa cumperi masina noua fara discount???hai,ca la dacia nu prea e lox dar restul….pai macar dai mail la toti dealerii din ro,si intrebi vanzatorul,la sfarsir care e pretul final.cum plm sa cumperi la pretul de lista???si asta nu e balcanism din contra,sa vezi cum se negociaza in vest….
Discounturile se acorda in functie de brand si de model.
Hai sa o lamurim cu balcanismul: in Germania cumparatorul se asteapta la discount intre 8-9% pentru model nou lansat si pana la 20% pentru model lansat de ceva ani.
Reversul medaliei: daca dealerul/importatorul/producatorul stie care e discountul asteptat, cu cat crezi ca va mari pretul la care face profitul minim asteptat?
Pe masura ce modelul parcurge durata de viata, se amortizeaza investitia in linia de productie, deci se poate acorda un discount mai mare.
Mai o tactica de vanzari: cum il prinzi pe cel care e dispus sa plateasca 20k sau 25k sau 30k? Prin optionale.
Apoi e vorba de cat de cerut e un model pe piata. Daca cererea e mare atunci discountul e mic, daca e cererea e mica si stau cu masina pe stoc, atunci discountul e mai mare.
Trebuie sa intelegi politica comerciala a dealerilor si apoi poti negocia. Intreaba direct: de ce nu poti sa imi vinzi masina la pretul x, unde x e cu minim 10% mai mic ca bugetul tau, ca sa ai marja de negociere.
Seteaza o tinta realista de bani si de timp, o lista de 2-3 modele si contacteaza diferiti dealeri.
Bafta!
Eu am primit o reducere de 2500 € (ceva pachet extra care îmi punea adiționale de 1500 și scădea 1000 din total) plus 450€ negociați la sânge la final după ce configurația era stabilită. Preț final 24500 cu rabla.
Tot ma uit si eu la una din asta, echipare Style cu automata, ca restu is deja prea scumpe. Chestia e ca Style au faruri halogen si nu se pot pune optional LED pt. ca hyundai. Cume antifonarea la 100-130 ?
Aspectul e unic, deosebit, iesit din comun, dar n-as zice ca e chiar faina. Sie foarte aglomerat, fata de mzda care are un aspect mai curat, fluid.
Geely vin in europa (si la noi) din 2023, strangeti bani pana atunci. Sigur vin cu preturi mici si dotari in prostie.
Dar să vezi (și ce) calitate, nu glumă…
Sa strangem bani de service?
De banii aia iau 2 CLS-uri din 2014…unul doar pentru piese, in caz de ceva.
Fata e de la DS4, spatele de la peugeot 3008 combinat cu Audi e-tron.
Normal ca-i ieftina cand departamentul de design e departamentul de copy-paste.
Singurul element original e consola centrala care arata…
Era pe lista, mi-a atras atentia de cand am vazut primul clip pe youtube, Intre timp a aparut Cupra Formentor si decizia cam era luata
Un drum la dealer mai tarziu si s-a golit contul.
Cupra Formentor hibrid, 245 cp. Un pic mai scumpa decat cea descrisa mai sus.
Plz review cu multe poze.
si eu plz review pt formentor…
Subscriu, arata beton.
Posesor de formentor de 150 cp,cumparat la valoare similara cu autorul postarii,livrata in martie 2021.arata bine,dar regret achizitia,ca acolo unde traiesc,la credit pe 5 ani la bmw,luam la 32k o seria 3 mult mai ok,maxim 30.000 km,garantie full pe perioada creditului(5ani). Am incercat si hiunday….. e okish,dar nu exceleaza la nimic……mie nu mi-a placut…nu are nimic sa te atraga.
Am ceva review pe vw forum,dar aia sunt niste fatalai care se inchina la regina grupul vag,si orice erezie e pedepsita prin cenzura.sunt la stadiul am facut o baita la masina,am fost la o plimbarica,am facut retrofit….
Masina asta probabil ca o sa o luam si noi, pentru sotie.
E frumoasa la exterior, tehnologia de pe ea e ok.
Dar interiorul e jale, tableta aia cu ceasurile pusa pe plasticul ala arata oribil.
Prea mult plastic.
Dar pentru pretul ei e o masina excelenta.
ce vă place la namilele astea, nu pricep. nu își mai ia lumea roadstere, finuțe, hatchuri, limuzine, ceva acolo.. toți tractoare mari parcă suntem în USA
1. Majoritatea șoferilor nu sunt pasionați de condus și de feeling așa că nu apreciază poziția joasă.
2. Suv-urile, crossoverele și toate masinile cu pozitie mai înaltă dau un sentiment de siguranță la volan și o vizibilitate mai bună. Aceste aspecte sunt mult mai apreciate decât sportivitate sau să fie mașina finuță. + spațiu mai mult +garda la sol o idee mai mare
3. Nu uita publicului core al acestui blog: oameni mai tehnici între 30-40 cu familie, deci ce roadstere visezi.
@Flat >> namila? Tucson? Ca in USA? Lol 😂😂
Nu stii ce vorbesti. La cat de mari sunt masinile In USA, poti introduce lejer Tucsonul in portbagajul unui Ford Escalade. 😂
@Corcoran: In SUA Tucsonul are ampatament marit.
Sa ma ierte Dumnezeu, dar cine a gandit piano black-ul pe manerele/cotierele de la usi (restul bordului, treaca, mearga, sa zicem ca ai grija, stai cu carpa, etc) ar trebui tras pe roata si gazat in acelasi timp. Am mers cu o Mazda CX5 cu acelasi piano black pe manerele de la usi. Masina frumoasa si foarte ingrijita: cotierele de la usi, pline de amprente/unsoare si zgarieturi. Contrastul intre curatenia/estetica impecabila din masina si manerele usilor iti zgaria ochii. De ce? De ce piano black inr-o zona atat de expusa?? DE CE????
Bine că arată decent la interior, că exteriorul, și în special fața, mi se pare un dezastru. Luminile alea, cel puțin, seamănă cu ochii unei muște umflate cu pompa. Brrrr…
Evitati hibridele, cand o sa crape cutia de viteze o sa se auda un „Aoleu mama” din directia voastra. Cutiile alea sunt foarte complexe si scumpe.
In rest am si eu un Hyundai benzinar si merge minunat masina. Car copii peste tot prin tara cu el si n-am avut probleme. A bagat Bucuresti-Valcea-Botosani-Bucuresti lejer cu traversatul carpatilor de 2 ori.
Daca nu aveti pretentii de depasiri masina e beton.
Ori benzina ori electrica. Nu va luati struto camila.
Ascultati-l pe IonutO aici, nu va luati decat ce zice el.
Da, au auzit de probleme cu cutiile automate la Hyundai, nu mai stiu daca sunt cu ambreiaj umed sau uscat (poate uscat e la Kia?), dar mai sunt si alte hibride si la alea nu prea sunt probleme cu cutiile sau motoarele.
In cazul ăsta garanție 5 ani fara limită de kilometri… te liniștește mult
@ IonutO: faci misto de noi? Ti se pare o mare performanta ca ai trecut muntii de doua ori? E masina nu trotineta.
Oh, un nou mit, cel al cutiilor de viteze distruse de pe hibride. Pică ca muștele, nu altceva.
@johnny
Vezi că garanția aia e cu steluță și scris mic. Trebuie avut grijă cu ”exploatarea necorespunzătoare”…
@rdb nu cutia automata in general. Cutia de pe o hibrida. Strict la cutia de pe
Hibrida ma refer. Cititi si voi ce e in ele mecanicilor.
IonutO:
Nu asa merge treaba. Tu zici ca sunt proaste si se strica, apoi aduci dovezi.
Cautand pt taica-meu, 70 ani , posesor de Passat 2014, decizia in aceeasi clasa a mers spre Tiguan ehybrid (plug-in). Motor termic benzina de 1.5 , 150 cai, cu un motoras de masina de spălat cumulând împreună 245 cp, tracțiune fata, avantajul caroseriei de suv reflectandu-se in acces facil, poziție inalta la volan și garda la sol ceva mai înaltă. 5,5 h incarcare la priza normala pt o autonomie de 50 km (pe bord arata 54), ceva dotări de siguranță activa și pasiva plus ceva de comfort si design ( scaune încălzite dar fara ventilație ca în Hyundai), bord ceva mai clasic chiar dacă l-au digitalizat la care au adăugat niște benzi de led ce-si schimba culoarea sa mai fure ochiul. 31200 Eu. E drept ca elementul decisiv a fost capacitatea tatalui de acomodare cu noua masina. Aplicatie pe telefon cu localizare, posibilitatea controlului la distanta a ușilor, climei, ceva statistici dar asa, toate in pionierat si testare.
Ai luat masina noua, cu 31200euro? Si nu cumva e 1,4 eHybrid , nu 1.5…
Motoraș de mașină de spălat, ce să zici și tu. Sub 2 litri ies bube la gură?
Felicitări. CDA (cylinder deactivation) e moartea pasiunii la VW. Toate 1.5 benzină par obosite, am încercat un VW golf 7 cred ca era, nu simți nici o plăcere in a conduce un astfel de motor.
@alin 1,4 mea culpa. La momentul comenzii era posibil sa comanzi hibrid doar in versiunea elegance, acum au si la versiunea life, cred ca e cea de baza. Plus ceva dotari, sa nu zici ca nu ai personalizat-o, minus niște rable si ceva promoții atat a ieșit. @A. Nu ma apuc acum sa calculez viteza unghiulara sa o compar cu tamburul mașinii de spălat, dar peste o anumita viteza pornește automat motorul termic. E si motorul ala electric sa fie, sa nu zică lumea ca nu au plug in la gama tiguan. Sa nu mai pomenesc de portbagaj, redus in dimensiune de rezervor, sa facă loc sub banchete acumulatorului. Intr-un golf variant cred ca ai mai mult loc in portbagaj decat in Tiguan.
Eu îți transmit felicitări și să te bucuri de ea. Mie îmi place foarte tare cum arată, mai ales exteriorul, iar dotările sunt fara rival; mi-aș lua. 2 întrebări:
Ești mulțumit de cum accelerează, transmite siguranță în depășiri?
Ceva probleme cu cutia automată la trafic în oraș prin ambuteiaj? Am citit tot felul de păreri pe forumuri, unii care spun că au avut probleme, alții care spun că nici vorbă. Deh, ca pe forumuri, nu știi ce să crezi
Da pe modul sport chiar se simte. E foarte bine configurată calibrarea motorului astfel încât să poți tura chiar pana in 5-6000rpm.
Ca experiment, m-am ținut după SUV mai mare, motor de 2.2 vreo 100km pe un drum express, cu depășiri in 120-130km/h fara probleme. Cuplul își face bine treaba, cei 180cp se simt. In schimb depășirile in modul eco sunt exact opusul, răspunsul nu e prompt iar accelerația greoaie.
4700km si absolut niciun fel de problema cu cutia automată.
Mie unul nu-mi place neam versiunea noua; versiunea veche era cel mai frumos SUV pentru mine, insa cea noua mi se pare urata cu spume, mi se pare ca si-au batut joc de ce era.
Evident sunt subiectiv, sa o stapanesti sanatos.
Da’ urata mai e…
S-au pizdificat masinile in ziua de azi. Ar face orice sa-ti ia ochii cu briz brizuri si linii moderne si designuri futuriste, tablete si luminite, motorase mild hibrid si alte vrajeli ca sa nu vezi cost cuttingul la restul capitolelor.
Dă și tu niște exemple
Ce exemple sa dea, vorbeste si el pe fund.
Fiecare cuta, linie, model, deviatie de la plat la tabla costa. Fiecare luminita costa. Fiecare modul electronic costa. Toate chestiile antipoluare costa. Airbagurile costa.
Masinile de azi costa mai mult ca alea de ieri la toate capitolele, la siguranta, la confort, la performanta, la aspect, la tot ce vreti voi.
S-o stapanesti sanatos si fara incidente! Cum se situeaza pretul reviziilor la 1 an si 2 ani in comparatie cu pretul reviziilor la modelele concurente?
Încă mai am pana acolo dar am înțeles ca undeva la 1000ron, rămâne de văzut.
Pt guest autor…..in afara de sportage care e aceeași mașină, Tiguan, Karoq, CRV, Rav4, Qashqai, X-trail , 3008 cu ce erau inferioare că nu se înțelege?! Cu timpul de livrare?!
VW Group: timp așteptare +5luni, preț +~3000€ nivel echipare asemănător
RSA Group: Modele mai învechite, tehnică inferioară, motoare mici (1.3 Qashqai, 1.7 XTrail), fără automata sau cu automată la XTrail +2000€. Discounturi nema, desi ambele sunt final de stoc iar dealerii nu-și dădeau interesul.
PSA: echipare net inferioară la același preț, întreținere mai scumpă (cunosc pe cineva).
CRV, RAV: mai scumpe la nivelul de echipare superior.
Bonus: am o problema cu fiabilitatea recentă a autoturismelor VW. Asta după ce pana la Tucson am condus un Golf5 2006 fara absolut nici o problema gravă.
Top 3 au fost: Tucson, Qashqai, XTrail
N-ai fost la Citroen sa te uiti la C5 AirCross
Mda. Are si nevasta-mea una la fel luata din februarie. Jegosii de la RMB Cluj nu au dat nici un discount, mi au dat doar pachetul legislativ si ceva covorase bonus. Din ce am tras eu de ea pana acum, pune la contra si urmatoarele:
1. Stabilitatea in curbe. E varza. Era sa ma rastorn cu ea. Asta e o chestie peste care nu pot trece.
2. Haptic warning pe volan da rateuri si erori
3. Cuplu nu e extraordinar la deal. Compar cu nemtoaica mea nehibrida, care are cai tot pe acolo si greutate mai mare
4. Mild hybrid ca sistem nu e chiar grozav. Adica tot un 1.6 ai plus ceva in plus.
Daca ma intrebi acum cred ca as mai pune vreo 10k si as lua ceva mai bun. Dar cred ca e o masina ok. Nu e de ridicat in slavi. E fix de banii aia.
Legat de ultima chestie nu cred ca a ridicat-o nimeni in slavi, e un Hyundai cu motor de 1.6 totusi.
Mild hybrid e strict pentru taxe, sa poata baga „hybrid” in nume. Eventual o pornire mai lina, dar in rest nu te baza pe sistemul ala pentru putere in plus sau ceva consum mai bun.
Daca ma intrebi acum cred ca as mai pune vreo 10k si as lua ceva mai bun -lol
Mai bine rotunjesti pana la 50k si stii o treaba! De acolo pana la un Q8 mai e doar un pas.
Asa stii ca te invarti in cercurile bune, 30k euro pe o a doua masina au devenit o bagatela
o sa zic eu de consum, ca vad ca nu a intrebat nimeni. pare foarte departe de ce spune producatorul. chiar ma uitasem la model pe site. ei zic chiar 6.5 in exterior wltp, cam departe de 8.5 ce zici tu. ai un stil extrem de ‘sportiv’ de condus? sincer mi se pare foarte mare diferenta, sa iti consume aproape 9 in exterior… incepe sa imi fie dor de motoarele diesel
In viata reala ai mereu consum cel putin +2 fata de wltp.
Eu am average 8.8-9 in oras si 7.6 in afara. Cel mai putin am scos in coloana cu ea 7.2 in afara
@mst 1598cc, 180CP la 5500rpm (undeva la 159CP real – ce mai scurta treapta se intinde pe 2000 de ture), 1500kg, cutie DCT cu ambreiaje uscate – unii zic ca e ceva in the house dar Luk inca detine patentul… AWD, forma de bocanc neterminat (ca orice CUV/SUV). Se putea si mai rau – un ceed cu (aproape) acelasi motor scoate 9-10 extra si 14-16 in oras. Scoate 6.5 doar in coborare de la Comarnic la Ploiesti.
Eu conduc din ianuarie 2021 un hyundai tucson am 42 de mii de km, media de consum este de 7.5,in exterior am scos si 6.5 pe modul sport la 110 km/h, dar si 9.0 pe autostrada la peste 150 km/h.Zicea cineva mai sus ca este prea mic motorul pentru marimea masinii, parerea mea de proprietar este total diferita, masina se descurca exceptional in depasiri , este o masina comoda , sta perfect pe drum, foarte usor de manevrat .
Eu am platit 27800 euro pe ea, cu o reducere de 1500 de euro de la reprezentanta si cu rabla , am achizitionat masina prin credit bancar , platesc o rata fixa care se stabileste in functie de avansul dat .
O zi buna
Vreu de crezut ca nu te poti tirgui cu dealerul arunci cind platesti cash(cum zice autorul).Aproape imposibil,esti o pasare prea rara pentru dealer ca sa te scape din gheara.What happen cu “ cash is king”?Oricine stie ca in vestul Europei(sa zicem Germania,dar si Polonia sau Slovenia) masinile noi,la dealer,sint mai ieftine ca in Romania,unde marja de profit e nesimtit de mare.In plus,acolo ai de unde alege,n-ai nevoie sa comanzi nimic,deja are dealerul in parkink lot zeci sau sute de masini,pentru toate buzunarele.Sa platesti cash si sa stai la mila unui rcahat de “ dealer”(de multe ori cu 1-2 masini in dealerie) din Romania,asteptind luni intregi pentru o masina,fara 5 bani disount-in timp ce poti avea masina a doua zi,pe aleselea,dintr-o “ dealerie” cit un stadion,plina ochi-asta e o greseala de neiertat…
Uite ca eu sunt exemplul perfect. Cu banii cash nu m-am putut targui. M-am enervat, am plecat, am revenit la alt vanzator. Se pare ca sunt multe comenzi, sunt probleme cu cipurile si nu vor sa lase la pret. Oricum inflatia e aici la tot.
Dar punct minus pentru RMB Cluj firma lui Ioan Rus primita cadou de la Tiriac cand era ministru de interne. Sunt niste panarame arogante de zici ca vand Bentley nu niste prapadite de Hyundai. Nu mi-au dar discount, s-au comportat ca niste gunoaie rezulta ca o sa ne distram vreo 3-5 ani cat tin masina asta.
uu, Rise Against
Sa o stapanesti sanatos, dar eu ceva mai urat nu am vazut in viata mea.
Nu stiu de ce intru pe articolele astea si mai citesc si 100 de comentarii cand eu conduc Golf Plus V si mai stau si in chirie
Te rog sa imi spui si mie cum ai obtinut timpul de asteptare de 2.5 luni?? Si in ce oras???
Eu am comandat-o in iunie si mai am de asteptat pana in noiembrie ca sa vina. Iti dai seama ce crunta e asteptarea asta. Deja nu mai pot 😒
Si app.. Am mai sunat in 3 judete sa intreb daca o pot obtine mai repede… Iar raspunsul a fost acelasi peste tot: dureaza aprox 6 luni.
Mild hibrid 180 cp 7 dct
Masina platita integral in 10 aprilie 2021 si primita in 8 noiembrie 2021.
Tiriac Auto cu 0 discount la plata cash.