I-am scris lui Vali din postura de posesor de hot hatch de aprox. 4 luni și 5000 mile – Seat Leon Cupra 280. Înainte de Seat am condus zilnic un BMW F10 530d, bună mașină dar se potrivește persoanelor mai în vârstă. În decurs de 2 luni am testat toate hot hatch-urile pe care le-am găsit și încă câteva mașini pe care le-am considerat potrivite pentru nevoile mele. Este singura mașină așa că am avut criterii diferite față de ale lui Vali.
Seat Leon Cupra 280/290/300/310/R
Cupra 280 – cost de achiziție 12.900£ în Noiembrie 2018, fabricație 2015, un singur proprietar, 94.950 mile, DSG 6 rapoarte, bucket seats (opționale), jante 19’’. La bază este un Golf Mk7 GTI Performance Pack cu puterea de Golf R (280cp în Leon vs. 300cp în Golf R), dar fără greutatea suplimentară de +100kg a sistemului 4motion de pe R. Este mai ieftin decât frații lui din grupul VAG și vine cu mai multe dotări din standard: navigație mare, suspensia adaptivă (DCC), VAQ electronic LSD (autoblocant derivat din transmisia de tip Haldex). Suferă la calitatea materialelor interioare, adică aduce puțin a Logan. Are cea mai puternică semnalizare față montată pe o mașină, când semnalizez, seara, vede jumătate de cartier…e mai puternică decât cea de pe Range Rover 18MY dotat cu farurile opționale cu 150 led-uri și 2 lasere…
Consumul este mai bun decât aș fi sperat: ~7.5 l/100km pt un mix de autostrăzi (viteză 70-110mph), orașe și traficul din Londra în week-end pentru un total de 420km. Într-o zi normală, pentru naveta de 35km dus – întors, 8.0-10 l/100km, în funcție de temperatura de afară și trafic. Un plin de 55l cu benzină premium aprox. 70£ la mine în zonă. Asigurarea a costat 920£ în primul an. Road tax-ul (se calculeaza în funcție de emisii) și costă 17£/lună.
Ce am făcut:
- service diferențial și DSG – 200£, respectiv 250£ – se face la 2 ani sau 40k mile;
- discuri OEM și plăcuțe spate EBC Red Stuff – 150£, respectiv 60£.
Ce urmează:
- revizie – aprox. 350£ (ulei, filtre, buji) + 50£ lichid de frână;
- 4 x Michelin Pilot Sport 4S pe 19” – aprox. 500£;
- activare Android Auto/Apple CarPlay – 200£ la dealer. Nu se poate face la „băieți”…
Este greu să găsești un dealer capabil să îți facă revizia la DSG și cu atât mai greu unul care să știe și de Haldex – am sunat 5 la momentul respectiv, 2 au promis că revin cu preț și preț s-au făcut, 2 au încercat să mă convingă că uleiul de la diferențial nu se schimbă…
Ce este deranjant: sunetul fake (se poate dezactiva cu VCDS sau un dongle OBD de la Carista sau OBDEleven) din modurile Sport și Cupra. Au mai remediat problema începând de la Cupra 290 cu o evacuare mai bună și un sunet fals mai realist. Venind dintr-o altă clasă de mașină a fost mai greu să mă obișnuiesc cu zgomotul interior.
Ce am testat înainte:
Golf R Mk7/7.5 – fun, foarte capabil indiferent de vreme cu anvelopele adecvate, interior de calitate, chiar dacă design-ul nu e dintre cele mai inedite, scaune cu suport lateral bun. Din cauză că este o mașină atât de bună, costul de achiziție – mai ales dacă îți dorești și o specificație anume – este mare. De luat în considerare la costuri adiționale: service Haldex și DSG. Am evitat Golf R Mk6, preț prea ridicat pentru un Golf de 7-8 ani (de obicei cu mai mult de 3 proprietari) și MK4/5 R32.
Golf GTI – mergi la sigur cu oricare, în special cu Mk6 și Mk7. La Mk6 au schimbat platforma în MQB și e diferență mare față de Mk5, a scăzut greutatea și a crescut rigiditatea. În cazul lui Mk7 trebuie să cauți unul cu Performance Pack: diferențial autoblocant VAQ (necesită service), 10-15cp în plus, frânele de pe Golf R și cam atât.
Audi:
S3 – Golf R cu interior mai scump și preț pe măsură;
TTS – Golf R coupe;
TTRS, respectiv RS3 – sunetul motorului este printre cele mai bune din clasă, alături de Focus RS. Manevrabilitatea lasă de dorit, comportamentul subvirator și lipsa oricărui feedback prin volan sunt specifice Audi. Din punctul meu de vedere, pentru condus sportiv pe șosea, necesită un upgrade al suspensiei – 500£ pt un set de arcuri sau de la 1500£ in sus pt arcuri și amortizoare. Prețul de achiziție e bun, mai ales pentru mașinile din 2009-2011. În cazul meu, asigurarea ar fi fost o problemă, fiind undeva la +2.000£/an.
Honda Civic Type-R:
- EP3 genială mașina, coupe, greutate redusă, putere suficientă, nu trebuie să mergi cu 200km/h să fie distractiv, e ieftina – nu se potrivea pentru nevoile mele, dar am vrut să testez una;
-
de evitat FN2 suspensia e horror pt șosea, a crescut în greutate față de modelul precedent, performanțele aproape inexistente (folosește același motor ca EP3, cu mici modificări) și alea care sunt, sunt greu de extras… am testat una în România în 2017;
-
FK2 – suspensia dură în modul normal, insuportabilă în modul sport R+, foarte capabilă pe circuit, nu mi-am găsit poziția de condus ideală, fiind o mașină sport mă așteptam să stau mai jos;
-
FK8 l-am testat la dealer în aceeași zi cu FK2. Nu este cu mult mai scumpă față de FK2 și sunt convins ca merită diferența, au corectat tot ce era greșit la FK2. Cutia manuală este printre cele mai bune, personal mi-a plăcut mai mult cea din Focus ST. Sunt rare și prețurile încă prea mari pentru FK2 și FK8.
Renault Megane RS Cup\Cup-S – 2010 – 2017
- oricare dintre modele, nu contează că e 250/265/275. Personal aș alege modelul cu facelift, 2014-2017. Scaunele Recaro nu sunt un must have, dar arată bine și ajută la revânzare, valabil și pentru evacuare opțională Akrapovic. În schimb suspensia de la Ohlins merită fiecare bănuț – 2500£ suspensia Ohlins Road&Track în caz că vrei sa o montezi ulterior. Jantele pe 19” arată bine, dar compromit confortul, mai ales în utilizare zilnică. Am testat un Megane 275 Cup-S în specificația pe care o căutam (Recaro, Liquid Yellow și Ohlins, 2017…~21k£) și un 250 mai slab dotat, dar care se încadra în buget, am fost dezamăgit de 250 pentru că am testat varianta mai scumpă și mai nouă prima dată. În continuare unul dintre cele mai bune hot hatch-uri.
Renault Megane RS Cup – 2004 – 2010
- perfectă pentru a fi a doua mașină. E ieftină, nu o să îți pese prea mult de ea, piese se găsesc ușor. Are mai multă putere față de de Clio și un remap la un motor turbo e suficient dacă vrei mai mult de 225cp. Fiind un model vechi și popular găsești tot ce ai nevoie pentru DIY pe forumuri. Nu am fost dispus să sacrific confortul la drumuri mai lungi ca să simt mai bine mașina. Am colegi care fac naveta cu ele, zilnic, și au numai cuvinte de laudă.
Renault Clio RS – am testat doar 197 și 200. Interiorul și confortul nu sunt punctele forte, dar compensează prin a motorului, greutatea redusă și calibrarea șasiului. Fiind la un preț accesibil – de la 2k£, pe insulă, cu volanul pe partea greșită – poți să îi ierți destule neajunsuri.
Focus ST 2015-2019 – probabil mașina care mi-a plăcut cel mai mult. Confortul cu jantele de 19inch lasă de dorit, însă în afară de asta, bifeaza toate criteriile. Preț mai mic decât un Golf GTI similar, materiale la fel de bune, scaune cu foarte mult suport lateral și performanțe mai mult decât suficiente. Sună bine fără sa pară atât de evident că e fake. Căutam unul în configurația ST-3 pentru farurile cu xenon – St-1 nu își cumpără nimeni, St-2 e cea mai populară – nu am găsit ce voiam și aveam nevoie de mașină destul de repede. Modelul pre-facelift este mai accesibil la preț și chiar dacă exteriorul arată ok, nu am putut să mă împac cu interiorul. Modificările sunt destule și accesibile, cele mai cunoscute fiind cele de la Montune și Revo, piesele de schimb ieftine, reviziile ieftine. Un upgrade important pe care l-aș fi făcut e un LSD, 900£ la Montune dacă îmi amintesc corect.
Focus RS Mk2 și Mk3 – Dacă îți permiți prețul ridicat de achiziție și utilizare, sigur se potrivește pentru cineva care își dorește o a doua mașină. Am condus un singur Mk2 și câteva Mk3, cel din urmă fiind foarte popular printre colegii de serviciu. Garantat o să te îndrăgostești de sunetul motorului în 5 cilindri. Ai șanse mari să nu pierzi prea mulți bani la revânzare. Interiorul din Mk2 nu e dintre cele mai reușite, dar nu cred că îi pasă cuiva. La Mk3, scaunele opționale Recaro nu au reglaj pe înălțime…
Fiesta ST 2013-2017 – materiale de calitate la interior, aceleași scaune Recaro din Focus ST. Se conduce extraordinar de bine și nu trebuie să îți riști permisul de fiecare dată când ieși cu ea. Nu a ajuns pe lista scurtă pentru că este o mașină mică și chiar dacă încap fără probleme la volan, pe banchetă, în spatele meu, nu mai stă nimeni, scaunele sunt și mai voluminoase decât cele din modelul de serie.
Peugeot 308 GTi – am testat 2, nu am reușit să mă împac cu volanul mic, în rest toate bune. Perechea formată din motorul mic de 1.6l cu turbină mare este interesantă, lag-ul e acolo, dar e fun când intră în zona de boost. Greutatea redusă, șasiul și agilitatea mașinii sunt perfecte. Materiale sunt de calitate, scaunele cu funcție de masaj fac toți banii. Neapărat în varianta de 270cp pentru cei 20cp in plus, LSD și probabil unele dintre cele mai bune frâne stoc montate pe un hot hatch. Și arată bine tare la exterior.
BMW M135i/M140i – 6 cilindri și propulsie sunt un început bun, dar cam atât a fost pentru mine. La prețul de BMW mai trebuia să adaug ulterior 2-3k£ pt un LSD și un +2k pentru upgrade la suspensie.
Din punct de vedere al calității drumurilor, UK nu este foarte mult în fața României, deci un punct important l-a reprezentat suspensia mașinii – aici am eliminat Type R FN2 si FK2, RS3, TTRS și M135/140 – preferințe personale, poate altora le place set-up-ul din fabrică.
Ce am mai condus în căutarea de mașini: BMW M5 E39, M3 E46, M3 E90, F30 335i/330d, Audi S4 B8, S4 B7, Porsche Cayman S (2005-2010), Porsche 911 996. Știu că au costuri mult mai ridicate de întreținere și utilizare, dar îmi doream un BMW M (în special E90 V8 N/A) sau un Porsche, și am profitat de ocazie să fac câteva test drive-uri.
Știind pentru ce vreau să folosesc mașina, am luat în considerare mai multe criterii: costuri anvelope premium; costuri frâne; costuri modificări, cât de variată este oferta de piese aftermarket și câți oameni folosesc mașinile modificate fără probleme, zi de zi (a necesitat mult timp pe forumuri și youtube); costuri reparații (pentru că vorbim de mașini sport, SH, unele mai vechi de 10 ani, cu peste 100k mile); asigurarea (nu am vârsta ideală pentru mașini puternice); road tax; dacă mașina reprezintă o țintă pentru hoți și cât de ușor este de furat (BMW-urile și Ford-urile dotate cu keyless se pot fura cu un geam spart, un laptop și om cu mâini lungi să se întindă până la conectorul OBD fără se declanșeze alarma, pentru a copia cheia, nu e nevoie să știe unde locuiești); confortul scaunelor (ăsta e subiectiv); un consum decent la condus normal.
Wow, un articol excelent. Chiar cautam asa ceva. Multumesc
Cineva are prea mult timp liber.
Lasa timpul, unii isi cumpara masina de parca ar locui in ea. Ce kkt atatea detalii cand oricum in 5 ani apar alte SFuri. Dar na, suntem 6-7 miliarde de oameni pe planeta asta, nu toti au aceiasi pitici pe creier.
cineva nu a avut jucarii cand a fost mic
Si de cand ii rau sa ai mai mult timp liber ?
Nu înțeleg ce treabă aveți voi cu banii (bănuiesc munciți) ai altora :))
Dacă omul își permite și lui îi place, foarte bine.
Ce imi ,,place,, treaba aia cu Android auto si Apple car play.Adica masina are instalat sistemul dar se vinde neactivat.Ca sa iti mai bage mâna în buzunar pentru 200 de lire! Activarea se face in max. 5 minute, nu se montează nici o piesă, nimic. Nu toti sunt chiar hoti.Eu am Honda Civic si are sistemul activat.
Ai posibilitatea sa il iei deja activat atunci cand configurezi masina si sa coste mai putin de 200£. Banuiesc ca fostul propietar a considerat ca nu e nevoie, chiar daca navigatia de la Seat e slaba…
sa stai in Anglia si sa scrii 200£ in loc de £200.. n-ai iesit din Luton?
la Mazda poti sa faci retrofit de AA si CP pe modele anterioare daca schimbi unitatea USB si niste cabluri (£200 piesele)
@maynard ai dreptate, nu am dat atentie acestui detaliu
Sa vezi cum e la Golf. Activat coming home/leaving home, staging (se dau ceasurile peste cap cand pui contactul), rain closing (se inchid automat geamurile si trapa daca ploua afara si masina e incuiata in parcare, util pt uituci), si alte o gramada de porcarii cu un cablu VCDS luat de la chinezi. Cost 150lei si nici nu vreau sa stiu cat ar fi costat in reprezentanta. Sa puna un bit din 0 in 1 in centrala electrica. FFS capitalism.
Vreau sa intreb autorul, daca stie, ce diferenta in conducere este intre Cupra/GTI cu si fara diferentialul autoblocant. E o diferenta care merita pretul mai mare si service-urile ulterioare?
Pentru daily use, nu, sistemul electronic XDS (imita un LSD folosind franele) face o treaba buna. Daca ajungi sa ai nevoie de LSD pe un drum public probabil ca mergi prea repede. In cazul Cupra ajuta si la plecarile agresive de pe loc, fiind prea multa putere pt puntea fata, Golf-ul cu ai lui 215cp nu pare sa aiba problema asta.
El de fapt vroia sa afle cine e autorul
Si nici un Swift Sport. Ntz ntz ntz.
La fel poti spune si despre Skoda vRS. Sunt <200bhp so it’s understandable.
@DFT am 1.94m si ceva mai multe kg, deci cred ca poti intelege de ce nu sunt un fan al masinilor mici. Pe cat de mult imi place Fiesta sau Clio, nu am putut sa le consider pt rolul de singura masina.
@Gabriel, varianta pe benzina are 220cp, parca, si oricum fiind acelasi motor pe toate stage 1 = ~350cp. Dar nu imi place design-ul interior
Iti inteleg preferintele dar cu vRS si-au dublat standardele in materie de interior cei de la Skoda.
https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/skoda-octavia-vrs-245-interior.jpg?itok=IfvkeOfD
https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/skoda-octavia-vrs-245-dashboard.jpg?itok=sZwCZUUz
Daca nu ma insel cea din poze este facelift, dupa 2017, si da arata bine. Sunt convins si ca tapiteria scaunelor este mult mai rezistenta decat asta din Seat
2015 incoace. E Octavia 5E VRS edition. Sunt extrem de rare insa si in UK, toate-s >£20.000 pe benzina dar si cu 12.000 de mile, 1 proprietar. E o alegere mai buna a ta.
Nu mai gaseam linkul de pe autotrader, am doar presupus ca e un vrs 230, ulterior vazusem in link ca e 245. Da, e dupa 2017 facelift.
MK6 este tot pe PQ35, e aceeasi masina cu MK5 pe dedesubt, cu ceva imbunatatiri pe partea electronica si insonorizare (de asemenea, la MK6 au renuntat la TDI PD in favoarea TDI CR).
Sa o stapanesti sanatos!
Am auzit ca motorul la MK XI e mai bun ca la MK X. Mai ales ca Scorpion și Sub Zero se bat între ei
Si…am luat un minus. Autisti, cum mai spuneam.
Revin la comentariul anterior pentru a supune atentiei autorului posibilitatile de upgrade; dpmdv, fiind FWD Cupra, cred ca nu are rost sa cheltuie banii pe mai mult de un stage 1. Si, daca tot nu e vorba de multe modificari, cred ca merita putina atentie MRC, desi au pretul mai mare; revo, apr si restul sunt o idee in urma cu R&D pe ea888 gen. 3 de pe mqb, avand solutii “generaliste”, nu “aplicate”. UK este tara sfintita pentr VWAG-uri modificate.
PS: Daca optezi pentru stage 1, sugerez sa “mergi pana la capat” si sa faci remapare si la TCU, nu doar la ECU.
LE: Am MK6 de 8 ani si “studiez” VWAG de peste un deceniu…asta pentru cel care a dat minus primului comentariu :).
Multumesc! Ai dreptate in ceea ce priveste platforma, nu am cautat niciodata detalii si am crezut ca singurul lucru comun intre Mk5 si Mk6 GTI e motorul EA113. Nu stiu daca Vali poate sa corecteze in articol.
Cat despre modifcari, de acord ca stage 1 e suficient pt FWD. In momentul de fata ma intereseaza mai mult o evacuare, inducation kit si turbo muffler delete pentru un sunet mai bun. Plus engine mounts noi pentru a reduce acel wheel hop specific Cupra (nu stiu daca si GTI)
10 ani si inca nu te-ai prins ca VW e un kkt de masina?
@Catalin Chs.: Deja ai enumerat hardware-ul pentru stage 2 (ma rog, ar fi optim si alt FMIC) :d. MRC este al unui roman, au fost desemnati ca fiind cel mai bun tuner pentru VWAG in ultimii ani.
GTI si Octavia vRS au IS20, spre deosebire de S3/Cupra/Golf R – care au IS38; prima merge cam 320cp, IS38 face circa 410-420cp, stage 2 in ambele cazuri (IS20 va castiga relativ putin la puterea maxima intre stage 1 si stage 2, dar comportamentul pe plaja de turatie joasa si medie va integistra imbunatatiri considerabile).
@Octav: Stiu ca trollezi, dar te invit sa imi dai unul-doua exemple de masini mai versatile decat Golf 7R sau Audi S3; tine cont ca sunt masini care fac sub 4 secunde pana la 100km/h cu cheltuieli minimale, stiu sa consume derizoriu de putin la mers cuminte si par sa manifeste fiabilitate la conditii extreme (e plin UK de ea888 gen. 3 care merg cu 500+cp si tin peste 100.000 km in regim aproximativ abuziv). Glumesc, stiu ca nu ai idee despre masini.
Nu traiesc din minusurile de aici, dar ma bucur sa vad feedback la informatii pertinente. Atat puteti, va inteleg.
Depinde ce vrea fiecare de la masina. Daca astepti versatilitate si vrei sa cari porcul de la tara impreuna cu 10 saci de cartofi cu 100 la ora in sub 4 secunde, atunci da, VW FTW. Daca vrei ca masina sa-ti puna pe fata un zambet (tamp sau nu) de fiecare data cand o conduci si sa-ti para rau de fiecare data cand trebuie sa te dai jos din ea, nemaizicand sa intorci capul dupa ce o parchezi, atunci cauta prin alte parti. Vezi pe la Mazda, Honda, Mini, Jaguar, Alfa.
Mi-ai restaurat increderea in comentatorii de aici, neironic iti transmit felicitari si vreau sa retrag orice sintagma negativa pe care am scris-o la adresa ta.
Iti inteleg opinia. E subiectiva treaba la masini, sens in care cred ca esti de acord cu mine ca nicio honda sau mazda nu a ajuns la nivelul de calitate a interiorului la care e VW acum. Parerea mea, pe care am exprimat-o vag (ha), este ca VWAG are cea mai buna oferta dpdv al masinii buna la toate. Ca nu o sa te distrezi in nicio masina de-a lor cum ai face-o intr-o Miata sau intr-un M2 e indubitabil, dar la capitolul versatilitate, inca au cea mai buna varianta de pe piata, in special in Romania unde taxele la motoare mai mari de 2000cmc le fac prohibitive.
Singurele Alfa de luat in calcul in discutia asta sunt Giulia QV si 4C, dar fac parte din alte categorii, nu “masini bune la toate”. Honda si Mazda nu au compacte de performanta cu 4×4 (ceea ce e, inca o data, o chestie subiectiva) in oferta. Jaguar a restabilit etalonul pentru dinamica, inlocuind Seria 3 de pe locul 1, insa…e subiectiv :)).
Mini e prea nisat ca sa il luam in calcul, plus ca nu am vazut inca un mini de peste 350cp si, desi stiu ca puterea nu e totul, e rusinos sa te alerge GTI-uri de 10+ ani.
Oricum, mea culpa ca am crezut ca ai fi ca restul majoritatii de aici.
Concluzia cred ca este ca alegerea masinii e foarte subiectiva si ce e perfect pentru unul e total “meh” pentru altul.
@Catalin Chs. Pt wheel hop sa te uiti si peste un dog bone mount insert. Cel mai ieftin mod pt asa ceva. Testat pe un MK6 GTI cu DSG.
Boss, nici un TDI? Crezi ca te vor citi romanii?
PS. Bine documentat si sper ca intr-adevar te-ai bucurat sa testezi atatea masini faine!
Frate, termina cu articolele astea. Vrem sa ne conducem linistiti masinile ‘ordinare’.
Despre service-uri, mentenanta, probleme mecanice iti pot recomanda cateva garaje bune in NW London detinute de romani care sunt VAG specialists si nu te lovesti de language barrier cu ei. Daca vrei sa pui doar OEM pe masina ma ocup de aprovizionarea pieselor pentru garajele respective.
Deocamdata doar OEM si ma intereseaza un VAG specialist. Ne ajuta Vali cu schimbul de date de contact?
Da. Cu cat mai repede, cu cat mai bine, cat sunt la munca am acces la toate tool-urile
Ai condus atatea masini bune si ai ales cea mai fada, conservatoare si plictisitoare masina, una facuta din resturile unui gti. As putea spune ca ai facut alegerea bazata doar pe ceea ce gandesti, un pasionat de masini ar trebui sa aleaga masina bazat pe ceea ce simte. Spor la kilometri.
Spuse Andrei tastând nervos de la volanul unui Duster
Are dar autorul a zis clar “nu era pentru nevoile mele” reiese clar ca Seat-ul a fost cel mai bun compromis pentru nevoile sale
are cumva dreptate omul,Nico. Daca ne-am lua toti cea mai buna masina raportat la pret/dotari/fiabilitate ar fi planeta plina de Skoda Octavia. Masina mai tre’ sa-ti si placa . In multele modele prezentate de el in lista aia, Seat-ul se afla …aproximativ sub toate din orice punct de vedere. Nu exceleaza cu nimic dar nici nu are vreo mare metehna.
Culmea, motorul e de pe R (si S3), nu de pe GTI. Tot culmea, pana la modificari care fac masina impracticabila pentru uz zilnic (stage 3 – big turbo etc.), motorul asta alearga majoritatea competitiei (mai putin la plecarea de pe loc, atunci cand ICE in discutie e legat la doar 2 roti din 4). Asta la costuri considerabil mai mici (daca discutam despre m135/140i).
@andrei si @robert3, sigur ca un E46 M3 sau un Cayman sunt mai placut de condus, dar dupa ce o cumparam, imi permiteam sa le folosesc zilnic? anvelope, piese, rugina? track day’s, ma duceam cu masina pe roti dar ma mai intorceam cu ea pe roti? Per total am preferat sa evit riscurile asociate unei masini vechi si sa sacrific o parte din placerea condusului
M3 E46 si E90 M3 sunt bullet proof.
Mie imi pare o comparatie directa intre toate masinile listate doar ca majoritatea nu sunt pentru nevoile autorului (asigurare prea mare, cost achizitie ridicat, intretinere scumpa.
Ar fi trebuit incadrate intr-o categorie separata.
@Nico Locuiesc tot in UK si platesc 2k la asigurare pe an + 360 la road tax. Nu am un Duster dar mi-ar place unul, as putea sa -mi car bicicletele cu el.
Ce comentariu trist. Degeaba îți oferă cutia de tablă senzații tari dacă te vor frustra neajunsurile.
BMW seria 5 e pt persoane mai in varsta ? Asta e duma zilei. Masina asta e draguta, cat i-ai dat maxim blanao ?
Aici la noi la șentru avem camere de viteză, camere de viteză medie, politie, poliție cu mașini nemarcate. Mai grele
Era ce trebuie pentru drumuri lungi, nu am nimic sa ii reprosez, doar ca nu era pentru mine. Iar pe langa asta, era vechi de 8 ani (si 140k mile), din care vreo 4 lipsa din istoricul de service, reprezenta un risc prea mare.
210km/h, pe un A road cu 3 benzi pe sens, asfaltat recent
Nu îți lipsește tracțiunea spate? Nu te dai cu ea când ai ocazia?
Nu, dar nici nu am avut oportunitatea sa imping Seat-ul, sa o dau in subvirare.
„Nu te dai cu ea când ai ocazia?” la ce referi?
Sunt in Sillicon Valley acuma si am inchiriat un Dodge Charger R/T 4.7L 380 CP … incep sa-i inteleg pe cei care conduc mai agresiv atunci cand au cu ce.
Pacat ca la noi nu sunt piste dedicate pentru asa ceva.
btw, numa ma laud
Nu ai audienta potrivita, romanii sunt cu VAG-urile.
incearca sa iei o curba cu ala
Eu nu inteleg fraza asta sincer.
„Din punct de vedere al calității drumurilor, UK nu este foarte mult în fața României”
La asta ma gandeam si eu. Tipul nu a fost in Tulcea de exemplu. Exact Cupra iti trebuie intr-un oras de genul.
Este strict o părere personală. Au multe drumuri și autostrăzi, găsești șosea asfaltată și în mijlocul pustietății, dar în rest calitatea suprafeței de rulare lasă de dorit. Nu de puține ori am luat gropi pe autostradă.
Durează cel puțin 6 luni să astupe o groapă în oraș, aparent mai mult de 6 pe un B road intens circulat. Nu înțeleg – dar nici nu am incercat să înțeleg – ce îi oprește să lărgească unele A road-uri (de B-uri nu are rost sa mai zic); de ce au gardurile alea atât de înalte pe marginea drumului, garduri care te împiedică să îți planifici acțiunile in funcție de cum arată drumul in față, în schimb preferă să investească în indicatoare rutiere cu mesaje de genul „în ultimii 3 ani pe drumul ăsta au murit 5 oameni în accident”… Cred că astea sunt lucrurile care mă deranjează cel mai tare, în rest e ok
unde locuiesti, Alex?
@Alex: probabil n-a prea iesit in Romford / Ilford.
Dragut articol, dar nu se ridica la nivelul lui MihailaStefanVlog.
Excelenta documentare. Din pacate o exceptie la modul cum trebuie facute lucrurile in orice domeniu: cu cap si cu oricat de putin interes acolo sa iasa ceva Bun.
Aia cu Ford care are materiale la fel de bune ca VW e vraja eftina.
Am avut eu Ford si e facut la eftineala tot, de la plasticuri si chedere pana la tabla si alte cele. Altfel… masinuta buna, atata timp cat nu se strica ceva pe ea.
Inca cativa ani si or sa isi refaca toti masinile sport cu motoare electrice si baterii. Performantele sunt net superioare.