Coboram unul din pasajele care trec peste calea ferată, în spatele unui Golf pe care nici rugina nu-l voia, cu viteza melcului grăbit. Golful fie nu se grăbea, fie avea o problemă. Ajungând în paralel cu el, la un semafor, l-am întrebat ce-a pățit. Șoferul, între două vârste, mi-a spus că nu îl țin frânele și, dacă o ia prea tare la vale, s-ar putea să nu se mai oprească. Am îngăimat un “nasol” și mi-am văzut de drum.
Nu e primul sau singurul care își ia o mașină și nu o poate întreține, chiar și un hârb. Bine, aici putem discuta despre cum un hârb de la o firmă mai spălată e mai scump la piese decât un Logan sau Megane, dar e altă discuție.
M-a distrat însă acum câteva luni că mi-am pus anvelopele de vară după ce am văzut accidentul ăsta și pe ăsta și tare aș vrea ca poliția să facă filtre prin care să verifice anvelopele tocite. Nu cred că un șubler din ăla de plastic de măsurat toceala e atât de scump. Sau o anvelopă.
O anvelopă nouă cu indice de viteză V (240km/h) sau indice W (270km/h) pentru Megane costă, azi, 370 lei. Cele pe care le am acum, tot Good Year, au rezistat 3 ani la stilul meu de mers. 1.500 lei pe cauciucuri la 3 ani nu e mult. Și nu știu voi, dar mie îmi place să am siguranța că, atunci când pun frână, mă opresc.
Sunt singuru care a dat click ca prostul pe butonul „Comanda acest model” ?
sa dea la toata lumea cate un S ce sa mai …
Lasa mah, tu ai planuri de viitor. Ei nu au…
pentru ca stau la Brasov si cu actualele cauciucuri (Marshal MX11) ma simt ciudat la demaraje pe umed, m-am hotarat sa le schimb cu unele de la Uniroyal RainSport3 sunt curiossa vad cum se vor comporta.
Exemplele tale sunt din cele fericite, dar ce te faci cand unul din asta cu frane moi intra in masina ta si iti mai si schilodeste familia?
sorry dar mi se pare amuzant sa crezi ca solutia e sa schimbi Marshal cu Uniroyal … idiot
@alexx
pentru ca, nu-i asa, nu exista diferente de performanta intre anvelope. Pentru ca, nu-i asa, Uniroyal e o marca proasta de anvelope, spre deosebire de Marshal, care are o traditie de 25 de ani in productia de anvelope. Pentru ca, nu-i asa, anvelopele cvasi-noname sunt intotdeauna mai bune decat anvelopele produse de un producator renumit.
@alexx
am uitat ceva – 2 linkuri:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Uniroyal/Rainsport-3.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Marshal/Matrac-MH11.htm
Ia vezi performanta pe ud pentru ambele tipuri de cauciucuri.
Da’ na, n-are cum sa fie din cauza anvelopelor, ca e unu’ alexx pe interneti ce le stie pe toate si-si permite sa rada superior de altii si sa-i faca idioti.
te fac si pe tine idiot si iti explic sa intelegi : Marshal = un rahat. Uniroyal = alt rahat. Acum schimba-le intre ele sa vezi ce rezultat ai.
@alexx: Pun pariu ca faci bube pe piele daca pe tricoul tau nu scrie Adidas sau Nike sau alta dracovenie dinasta…
@alexx
Tu esti prost in general, sau astazi e o zi mai speciala?
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-AMS-Summer-Tyre-Test-205-55-R16.htm
Uniroyal nu are traditie de peste o suta de ani? Ca firma mama a fost infiintata in 1892. Nu au reusit inca sa invete cum se fac niste cauciuri bune, tot rahaturi scot?
vad ca sunteti toti o apa si un pamant : @bit : tricoul de pe mine nu trebuie sa ma opreasca in conditii de siguranta, @Sabotor : pune anvelope Uniroyal si mergi tare pe autostrada cand ploua sa ne demonstrezi ca sunt cele mai bune,
@alexx
in general, deci. E bine de stiut.
La clipul cu Kia soferul a fost fentat rau de tot de ESP. De aia e bine sa nu corectezi tu cand stii ca ai ESP. Macar sa nu corectezi asa de mult ca soferul din clip. ESP a incercat sa redreseze masina in functie de directia oferita de la volan. Cum volanul era virat cam spre bordura(spre final), ESP-ul a corectat in consecinta.
Ala nu avea ESP
Mie cel putin mi s-a parut ca roata spate stanga a fost franata pentru scurt timp. De unde si comportamentul foarte ciudat al masinii. Uitata-te si la directia rotilor atunci cand incepe sa se redreseze masina ( foarte violent cei drept).
230v, nu crezi ca soferul a fost dezorientat cel mai tare de faptul ca era rus?
De asemenea e posibil sa fi sarbatorit ziua lui Chici Chean
https://www.youtube.com/watch?v=u-DxcSIUu9Y
Da, roata din stanga-spate a fost franata, dar nu de ESP, ci de dobitoc.
Daca te uiti mai atent, in momentul in care roata a fost franata, rotile din fata ale masinii erau orientate spre dreapta, deci esp-ul nu ar fi franat roata aia
Salut. Daca tot ai un post despre masini si stiu ca te pricepi in domeniu, voiam sa te intreb ce parere ai despre un Renault Clio benzina, 1.6 , 90 de cai, nou, la 11.200 euro, aproape full. Vrea sa-si ia tata si m-a intrebat pe mine iar eu habar n-am ce sa-i zic dar stiam ca tu ai Renault si am vazut ca ai habar despre ce vorbesti in ceea ce priveste marca asta. Mersi.
e un logan mai bun. foarte mișto, am avut unul un an, nici o problemă cu e.
Ok. Mersi.
cum sa dai 11 200 pe un clio?
E bine cand pui frana sa n-o pui in fata unuia cu un golf, pe care nici rugina nu-l voia
E ușor de cumpărat o mașină la mâna a doua dar e mult mai greu de întreținut. Aveam o cunoștință care nu mergea în oraș cu BMW-ul 525 pe care îl avea pentru că era prea scumpă benzina. Prefera să ia taxiul pentru că ieșea mai ieftin. Când i-am spus să-și ia Logan mi-a dat un răspuns de am rămas perplex: Cum să-l vadă lumea cu Logan. Păi el își ia Logan ca toți țăranii!
Si ti-ai luat Logan? Esti multumit de el? Ca am si eu un prieten care vrea sa-si cumpere.
Ma speriasem, credeam ca ai stat in spatele meu
Se pune intrebarea:cine i-a dat aluia cu Golful,Inspectia Tehnica Periodica???????
Eu ITP-ul il fac la o cunostinta,care inchide ochii la un bec ars,la zgarieturi,la un bec de far mai puternic,o vopsea sarita,un punct de pe parbriz,dar care mi-a spus clar:totul pana la frane si directie,ca dupa aia eu intru in belele!!!
De ce nu poate militia sa verifice ITP-ul masinilor obosite si sa le scoata permanent din circulatie daca nu corespund???
Pentru ca la ITP scapi cu o spaga.
Pentru can la militian dai ceva impaturit intre acts atunci cand te trage pe dreapta.
Pentru ca Romania. De aia.
Ai fi uimit sa vezi cat de ieftine sunt piesele de golf si totusi uni nu si le permit nici p-astea…
@tutan camon: sa va iau in ceva pe astia cu un bec ars (eventual pe stop frana) sau un far mai puternic (eventual pe dreapta si pus pe faza lunga), adevarul e ca nu se compara cu frana sau directie, dar tot incurcati si sunteti un pericol in trafic!
Daca erai american, sunai in secunda doi la 911 sa il reclami pe inconstientul care ii pune pe ceilalti in pericol cu franele slabe – si ai fi fost luat in serios. In Romania, nu stiu ce as fi facut in locul tau…
De cele mai multe ori in trafic, soferul face diferenta oricat de „harb” ar fi masina.
ihi. le vad si eu, cocotate in x5-uri si range-uri, 30 la ora, maxim 40 daca e liber. soferii care fac diferenta. pentru ca la 30 la ora nu faci accidente, te fereste toata lumea.
Pentru stiinta voastra: Ridurile de pe anvelope nu au de-a face cu aderenta decat pe ploaie/zapada/noroi/etc. Cu cat mai mult cauciuc pe asfalt, cu atat mai multa aderenta (daca sunt la presiunea corecta, temperatura corecta, nu au stat in soare 5 ani, etc etc).
Spor.
Pentru stiinta ta: Corect, daca componentza cauciucului este aceeasi. Ceea ce nu e cazul, la marci diferite (sau modele diferite).
Spor.
La ITP dai spaga 200 de lei (cat costa o anvelopa ieftina gen Nankang, Riken sau Debica) si iti risti si viata ta si a pasagerilor. Mentalitate de roman. Pe principiul ”merge si asa” si ”daca guvernul tot ne fura, atunci sa ne furam singuri caciula”. Iar un Dunlop, Toyo, Firestone sau Kumho la dimensiunile alea il gasesti la 260-270-280 lei.