Falimentul reclamelor şi vina publisherilor

De ce blochează lumea reclamele? Pentru că au sunet, pentru că…bla bla. Aveţi dreptate. Idioţii care le fac nu au nici cel mai mic respect pentru utilizator.

Însă vina nu e numai a lor.

Ieri am făcut un experiment şi am dat disable la adblocker. M-am îngrozit. Siteuri si bloguri pe care le credeam serioase sunt pline de reclame. De la spammeri şi idioţi nu am nici o pretenţie. Dar când tu eşti om serios care scrie la ziar şi pui o reclamă sub titlul blogului, două după titlul însemnării şi încă două după articol, parcă viaţa nu mai e aşa frumoasă.

Cea mai tare mi se pare asta ca modalitate de integrare a reclamelor. Adică, le pun direct lângă conţinut. Eu nu sunt expert în reclame, nu am făcut teste pentru a vedea unde se uită oamenii întâi, dar ştiu un lucru simplu: dacă mă agasazi, e posibil nu numai sa nu dau click ci şi să îţi fac rău atât ţie cât şi restului celor care au acel tip de reclame pe site.

Iniţial nu aveam banat adsenseul, pentru că uneori găseam chestii mişto prin el şi dădeam click. Numai că nesimţirea celor care îl folosesc m-a forţat. Ştiu, e usor sa vorbeşti când faci bani din alt tip de reclame şi nu e frumos să faci mişto de oamenii care încearcă să facă un ban cinstit. Numai că atunci când îţi umpli până la refuz un blog cu reclame deja nu îţi mai respecţi cititorii. Şi nici ei pe tine. Şi aşa apar adblockerele. Şi aşa în loc să ai 10 clickuri pe zi, ai 1.

De ce blochează lumea reclamele? Pentru că publisherii sunt lacomi şi îşi umplu siteurile şi blogurile cu reclame. De aceea.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

17 comentarii

  1. Vrei lacomie ? Ia de aici, de la cei ce ar trebui sa fie experti in advertising.

    http://crededarsicerceteaza.blogspot.com/2016/10/in-atentia-publicitarilor.html

    00
  2. Nu stiu ce sa zic.. Metoda din poza prezentata e o necesitate; macar m-ar face sa citesc “din greseala” reclama, desi m-as obisnui repede sa sar direct la textul postului. La tine insa bannerele din dreapta nu le vad/citesc/apas niciodata :D.

    00
  3. Nu stiu daca ai vazut site-ul XtremPC in ultima perioada, ma doare capul la propriu.

    00
  4. Foarte bine punctat. Uneori imi pare rau, ca si consumator, ca nu am acces la unele reclame care mi-ar putea aduce la cunostinta oferte sau produse care ar merita luate in seama. De ce? Pt ca atunci cand nu blochez reclamele cu adblock (daca folosesc firefox), sau daca nu le blochez definitiv (daca folosesc opera), motivul pt care am vizitat acel site/blog nu mai este deactualitate deoarece continutul este acoperita de un banner imens. Si daca mai am si un low profile pc, si daca pe langa bannerul gigant mai sunt inca 5, si daca astea toate au un continut media bogat, experienta mea “online” devine un chin. De accea sunt bucuros ca cineva s-a gandit la produse care blocheaza aceasta lacomie nesimtita.

    Numai bine!

    P.S.: Am vazut de curand un film interesant: Death Race (productie 2008). Bafta!

    00
  5. Lasa ca se intampla si la case mai mari. Mai are rost sa ne aducem aminte cum isi pusese intr-un timp @piticu21 adsense? Si el cica e dintre A-bloggeri.

    00
  6. Iubesc adblock. Cateodata cand mai scapa cata o reclama pe un blog abia astept sa dau click dreapta si adblock image. Mie imi place blogu tau zoso, n-are nici o reclama … 😀

    00
  7. Bun, dar care ar fi o formulă decentă de a avea AdSense pe blog fără să agasezi?

    00
  8. @cms: sunt vreo 3 care au practicat aceeasi tactica pe care o practici tu acum. nu ti-i pot numi pentru ca le-am uitat numele.

  9. “[…]Pentru că publisherii sunt lacomi […]”

    Partial. Iar restul, pentru ca publisher-ii sunt PROSTI. Dupa ce ca, la inceput, o gramada nu stiau care e limita de numar de ad-units etc. din TOS-ul Adsense, nici in ziua de azi, insi cu pretentii, nu stiu o chestie f. simpla, cel putin in materie de Adsense: cu cat ai mai multe unitati pe pagina, cu atat se dilueaza valoarea CPC. Iar primul ad-unit din page-flow are CPC-ul cel mai mare.
    Astfel, daca ai un banner “under the fold” (adica-n capu’ paginii), cu un CTR de 5% si inca 2unitati in footer, lateral etc., cu un CTR de, sa zicem 1%, te-ai pus intr-o situatie penibila, fiind PROST:
    daca aveai doar banner-ul de sus, la 5% CTR ai fi avut un CPC mai bun, nediluat de celelalte doua unitati, al caror CTR josnic nu numai ca nu compenseaza, dar iesi in pierdere. In plus, ai reusit sa sictiresti vizitatorul cu prea multa reclama.
    Yep, yet another area where “less is (REALLY) more”. Da’ cine e prost, e prost, asta e. Merge bine cu lacomia, la pachet.

    00
  10. Vai si ce enervenate sunt reclamele alea care iti acopera jumate ecranul si nu mai vezi nimic de ele si nici nu le poti inchide cu una cu doua. Din pacare cand vine vorba de bani oamenii o iau razna (unii).
    P.S.: zoso imi spui si mie pls cum faci sa isi schimbe bannerele locul la fiecare refresh?

    00
  11. @zoso 10X

    00
  12. site-ul de la gazeta e, dupa parerea mea, cel mai bun exemplu. desi nu e un blog dar promoveaza diverse bloguri, ci mai degraba un site de stiri sportive (atentie la termenul aplicat pentru tara noastra), acel site este inundat literalmente de reclame. atat de imbuibat e, incat dureaza si 30 de secunde sa se incarce asa cum trebuie. asta e, e economie de piata…

    00
  13. Vezi tu zoso ca intram acum in alta problema. In toate cartile alea destepte de adsense optimization se tot povesteste despre care bannere au clicktrough rate mai mare si culmea in multe cazuri exact smecheria asta despre care vorbesti da bine la plata. Si sunt prea multi cei care prefera sa isi bata joc de cititor (ca si eu am aceeasi senzatie), decat sa se gandeasca sa puna reclame asa de bun simt ..

    Am vazut la case foarte mari pe international si alte sisteme de banners (nu doar Adsense) bagate in ficatii cititorului …

    00
  14. @Ascult Muzica: da, si la case foarte mari, situatie in care discutia deviaza catre aceasta interogatie foarte simpla:

    CAT DE DEZIRABIL TREBUIE SA-TI FIE CONTENTUL PENTRU CA VIZITATORUL SA-TI INGHITA MIZERIILE SI SA TE CAUTE CU OBSTINATIE IN CONTINUARE?

    Iar casele mari STIU ca li se vor inghiti toate mizeriile, pentru ca sunt “case mari” pentru ca au continut extrem de dezirabil.

    00
  15. Cu reclamele e, intr-un fel, ca si cu propaganda comunista. Cu cat era mai multa si mai sufocanta, cu atat lumea o lua mai putin in serios. Cu cat propaganda injura mai mult Occidentul, cu atat lumea isi dorea sa traiasca precum occidentalii. Asadar, efectul era exact invers decat cel dorit de propagandisti. Oamenii isi creeaza mecanisme de aparare si ajung sa dea un fel de Ignore mental acelor mesaje care ii agaseaza.

    00
  16. Eu cred ca e normal ca zona de articole sa ramana fara reclame intercalate. Chiar daca ai articole dedicate pentru publicitate, totusi e altceva fata de reclama adsense bagata pe langa continut.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.