Facebook e bandit

Prietene, hai să-ți zic știrea de azi, rețeaua de distribuție de idei Facebook a banat nuștiuce site de știri. Cred că G4 media și-a luat-o tura asta, s-au comportat foarte serios pe subiect și chiar au dat de înțeles că vor lua măsuri.

Întâmplător știu cum e să pățești chestia asta, lucrez la o publicație care și-a luat-o și ea la un moment dat de la Facebook și au fost ceva istericale în presa vremii pe subiect. Dintre ăia care le făceau, unii au fost exmatriculați din proiect, dar a rămas doar un tip pe care n-am reușit să-l opresc. Ăla, era un gagiu care vindea publicitate la Facebook în timp ce explica cum Facebook are niște reguli. Și care dup-aia s-a lăudat că a rezolvat problema, vorbind cu cineva de la Facebook.

Știi cum e, când ai un magazin și ți se cere taxă de protecție, poate vin unii și-ți fac magazinul vraiște, și apare ăla care lucrează pentru ei și zice că-i știe și rezolvă situația. Că gen ți-au spart geamul din greșeală, se mai întâmplă.

Acum e momentul pentru deștepții internetului să-ți spună cum e cu agenda Facebook, cum permit anumite știri și nu permit altele, cum sunt sexo-marxiști sau distribuitori de decapitări, cum promovează fakenews sau alt-right, de-astea, ce știu ei, deștepții. Facebook are o agendă și ei o știu.

Faza e că ăla e un dealer pentru media, aia s-a transformat în ultimul timp. Media e mai mult decât știri, e Kiki Jenner sau ce negru (fii atent la asta) de-acolo e mai popular, e brandul tău de firmă, e ideologia ta simpatică, chit că-i dacopatie sau ortodoxism, Marvel vs DC sau ce căcat mai e la modă acum de ocupat timpul. Și tuturor ălora trebuie să le reamintești din când în când unde sunt și că/sau trebuie să plătească.

În principiu ai două variante. Ori oamenii își știu de frică și plătesc, ori oamenii îți știu de frică și scriu cum vrei tu, important e ca oamenii să-ți știe de frică. Pentru ca oamenii să-ți știe de frică trebuie să se ducă vestea, iar pentru asta trebuie să fie un pic de circ pe subiect. Nu? Că așa funcționează rețeaua.

A, și soluția ălora care nu plătesc nu e chiar soluție, nu-i așa? Că se bagă în discuție unul care se pricepe la Facebook, hai să zicem chiar un enforcer de Facebook, care vine și le ține un discurs despre cum trebuie să se comporte pe Facebook. Eventual le spune și cum, cu bani puțini, pot să păcălească algoritmul Facebook. Și e garantat, el lucrează cu ăia și știe cum să rezolve treaba.

Totul cinstit și pe față, cu factură. Toată lumea câștigă, tu ai mai mult reach pe Facebook, nu mai ai probleme că acum ești premium, nici nu te costă foarte mult și ai o grămadă de tool-uri care, practic, coae, îți îmbunătățesc afacerea.

Desigur, asta e doar o speculație. Cred că mai sunt încă cinșpe blogări care pot să mă contrazică explicându-mi cum Facebook are reguli fixe, de-aia nu poți scrie „țigan” sau nu poți să fii PiticiGratis sau ce vreți voi și, fără îndoială, ăia au dreptate și argumente.

Că ăia nu sunt patronii firmelor care pățesc treaba asta.

P.S. Și la un moment dat o să vă scriu un text și mai lung despre cum toți experții în social media care scriu că „reach”-ul la Facebook a scăzut sub 10% mint și de ce. În afară de faptul că-i plătiți să vă bage spaima asta în oase.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

37 comentarii

  1. Facebook are o agenda foarte clara, sa faca bani, restul e cancan

    00
    • E fix ce a facut nenea ala cu sticla de Cola in conferinta de presa. Doar ca Coca-cola nu s-a dat cu curu de pamant pt atata lucru.

      00
    • @Mike: Ba te contrazic… Coca Cola cred ca s-a dat cu curul de pamant intrebandu-se de ce nu au avut ideea sa se gandeasca ei la faza asta.

      In rest a iesit bine si pe mai putini bani, da’ puteau controla mai bine situatia daca era premeditata…

      00
  2. toate comentariiile care nu fac bine la blanita sunt banate peste tot.

    00
  3. Vor avea aia de la g4media outele sa plece de pe fb? Asta ar merita mz cu tot cu „standardele” alea

    00
  4. cea mai mișto fază din tot articolul nu e aia cu „o să luăm noi măsuri”, ci

    G4Media a pierdut în ultimele 14 zile între 30.000 și 50.000 de cititori unici pe zi.

    dacă ar avea pe cineva care se pricepe, acel cineva le-ar explica isteților idioți de la G4media că nu au pierdut nimic, pentru că a pierde implică posesie, ori ei nu aveau cititorii ăia și Facebook i-a speriat și n-au mai intrat pe site.
    dar nu îi duce capul atâta, de aia nu văd prostia în a cere statului să facă investiții și să devină mai bun, iar ei nu își ascultă sfaturile.

  5. N-am avut niciodată cont FB și nici nu intenționez să-mi fac, deci nu mă pricep aproape deloc la „ce și cum” cu FB.
    Însă doar întreb: cât va mai dura FB? Ce-ar trebui să ofere o nouă rețea pentru ca FB să se ducă pe pluă?

    00
    • @Alin(a) – nu inteleg exact la ce te referi. Platforma in sine e doar un mecanism, un agregator si iti selectezi sursele se informatie/prietenii.
      Eu de exemplu am 2 conturi diferite, pe unul am prieteni din copilarie si e plin de pisici, poze cu cafelute, linkuri catre conspiratii si alte chestii uzuale iar dincolo e un cont serios, prieteni triati si parte din niste grupuri serioase si 70%+ din ce vad pe fb e doar business, cifre, discutii serioase.

      00
    • iti dai seama ca cel ce ar putea sa iti raspunda la intrebarea asta ar fi urmatorul miliardar al lumii…

      00
    • Da, îmi dau seama…

      00
    • Ce a avut Facebook și nu a avut hi5 și myspace? Ce nu a avut Google+?

      00
    • design bun. mai țineți minte ce oribil era hi5 și cum omora Firefox, care avea probleme oricum cu memoria?. google+ a fost prost de la început, pentru că au jucat-o prea safe, aveau numai yes-mani acolo și nimeni nu voia să supere pe nimeni cu vreo idee inovatoare.
      timing. a apărut odată cu telefoanele. twitter la fel. ambele sunt imense în SUA, care au planuri telecom cu net nelimitat. e ușor să stai mereu pe telefon când nu ai grija netului.
      unelte mai bune pentru reclamă. faptul ca oricine poate crea o reclamă pe fb in 5 minute ajută imens la făcut bani.

    • Ce a avut Facebook și nu a avut hi5 și myspace? Ce nu a avut Google+?

      A mai avut si bani de reclame pe pietele importante comparativ cu hi5, un design simplu la acea vreme (ca acum e o mizerie) comparativ cu myspace, si un management decent … comparativ cu toti

      00
  6. Ca facebook,google sau altii sunt niste mizerabili pusi pe profit si manipulare nu mai e nici un secret…..ideal e sa ai cat mai putin de-a face cu ei.
    Cat despre g4media,aia sa incerce sa faca ceva jurnalism independent,ceva material de calitate,sa mai lase agenda securistica,si poate ar avea cititori.

    00
    • Oh, si eu care credeam ca ei sunt multi-miliardari din serviciul de harti gratuit, mail gratuit, motor de cautare gratuit pe care-l ofera….

      Acuma mi-ai daramat visul, cica totu’ e pentru bani.

      00
  7. Facebook pot sa faca ce vor la ei in ograda. G4media si altii nu ar trebui sa se bazeze pe trafic de pe Facebook ca dupaia sa nu se mai planga cand sunt rest

    00
  8. citate și comentarii la g4media:
    citat G4: materiale pe care Facebook le-a penalizat fără a ne da dreptul la apărare /citat

    Și aici vine un citat din contractul de utilizare Facebook (Facebook Terms of Service)
    Este interzis să utilizați Produsele noastre pentru a întreprinde orice acțiuni sau pentru a distribui:
    Conținut care încalcă prezentele Condiții, Standardele comunității noastre și alte condiții și politici aplicabile utilizării Facebook de către dvs.
    Conținut ilegal, înșelător, discriminator sau fraudulos.
    Conținut care nesocotește sau încalcă drepturile unei alte persoane, inclusiv drepturile sale de proprietate intelectuală.
    /citat

    „Dreptul la apărare” ca expresie ad-litteram nu există decât în relația cu instituțiile statului. Facebook nu este instituție a statului.
    Atunci când ești pe o proprietate privată (plantația Facebook) și nu respecți contractul pe care l-ai semnat pentru a putea intra acolo (Facebook Terms of Service) ți-o iei de nu te vezi.

    Facebook nu e ca furnizorii pe care îi poți amâna la plată cu lunile și singura lor soluție este să facă plângere la Poliție/Parchet/Tribunal pentru încălcarea contractelor fiindcă ei pot să rezolve problema mult mai rapid. FB închide pagina/contul și a rezolvat problema.

    citat G4: penalizându-ne astfel pentru o acuzație fără fundament real și lipsindu-ne de dreptul de a contesta această decizie./citat

    aici se aplică iarăși același refren: Facebook nu este instituție a statului sau furnizor „normal” de bunuri și servicii.
    Ai încălcat contractul și a reclamat un snowflake asta? FB nu se obosește cu reclamații la Poliție/Parchet pentru asta fiindcă moderatorii care verifică reclamațiile sunt foarte trigger-happy să te trimită la colțul de rușine pe motiv că ai încălcat standardele comunității (e.g. standardele privind demnitatea persoanei)

    https://www.facebook.com/communitystandards/

    00
    • Este interzis să utilizați Produsele noastre pentru a întreprinde orice acțiuni sau pentru a distribui:
      Conținut care încalcă prezentele Condiții, Standardele comunității noastre și alte condiții și politici aplicabile utilizării Facebook de către dvs.
      Conținut ilegal, înșelător, discriminator sau fraudulos.
      Conținut care nesocotește sau încalcă drepturile unei alte persoane, inclusiv drepturile sale de proprietate intelectuală.
      Lol, amuzanti rau astia de la facebook. Cica e interzis sa distribui continut inselator? Pai 75% din Facebook e doar manipulare si fake news.

      00
    • @Sabotor

      Vezi, spilul e, daca observi, de cate ori este mentionat „we may” in documentele lor. Adica e la latitudinea lor daca te elimina sau nu, restrictioneaza sau nu, te raporteaza la politie sau nu, in functie de probabil daca esti un „baiat bun”, a se citi poltically correct, minoritate de orice fel, etc sau poate pur si simplu de o anumita ideologie politica. Sau pur si simplu in functie de dispozitia lor intr-un anumit moment.

      00
  9. NOU
    #24

    Copii, ce se intampla in spate e pur si simplu un om (mai mult ca sigur filipinez) care actioneaza dupa un workflow. Faci „apel”, ajungi tot la un filipinez. Problema e tu nu stii ce spune wf …

    Ok, daca ai „voce”, s-ar putea sa ajungi la seful filipinezului, sau la seful sefului filipinezului (adica sa vorbesti direct cu FB si nu cu un contractor).

    Nu e nimic sinistru.

    00
    • Cred ca deja au inlocuit filipinezul cu-n AI mai inteligent…

      In rest, cam greu sa ai suficienti angajati incat sa se ocupe de toate plangerile ca ti-a fost stearsa nu stiu ce porcarie la nivelul ala…

      00
    • NOU
      #26

      Nu l-au inlocuit. „AI” inca nu e nici pe departe AI.

      Produse consacrate (gen Jumio), folosite de n companii, dau chixuri grave… si nici nu fac munca de AI…

      Munca de AI ar fi sa corelezi varsta exprimata in cifre cu varsta pe care o afiseaza imaginea din ID. Momentan niciun „machine learning algorithm” nu poate sa faca asta… Lucru executat cu usurinta de un om cu un IQ de 70.

      00
  10. Cam penibila analogia cu taxa de protectie. Nu au venit unii random de pe strada sa iti sparga magazinul si apoi sa iti cera taxa de protectie. Mai degraba tu ai o dughena care are ca si clienti betivi, cartofori si toata pleva societatii, care din cand in cand iti mai fac si cate o paguba sau uita sa isi plateasca datoria. La fel si in online, cand tu iti bazezi businessul pe trafic din facebook, normal ca esti la mana facebookului, nu e vreo mare consipratie a lui zukenberg impotriva siteului tau de 2 bani.

    00
  11. Am cheltuit pana acum peste 1 milion de euro in Facebook. Da, ati citit bine. Cred ca am inteles multe despre algoritmii lor. Prin urmare shortez middle, long term actiunile lor. Facebook e intr-o mare buda. Dar mare. Niciodata nu a stat mai prost ca in ultimele 3 luni. E o poveste lunga dar anul acesta au luat o lovitura istorica de la Apple. Veti vedea

    00
    • Hai ca te-au auzit la bursa, tocmai ce au sarit de 1000 de miliarde 1st time ever.

      00
    • Nuuuuuuuu… nu stim nici noi astia de rand si nici site-urile IT pline de Buhnici straini din ultimul deceniu despre ce vorbesti… Noi, pulimea, am bagat cate-o suta de euro sa share-uim un dickpic si asta e, nu ne-am prea complicat, nu intelegem despre ce-i vorba… E nasol cand nu curg milioanele…

      Bah sa-mi bag, @Vali, tu folosesti FB sa te promovezi?.. Intreb serios ca din cand in cand atragi o audienta.. ciudata, sa-i zicem.. sau familiara retelei respective de socializare..

      Mai lipseste sa vina o bunicuta sa ne povesteaza cu mandrie de nepotul ei din Germania.

      00
    • cosmin, dau boost post la unele articole, dar rar.
      de obicei când sunt evenimente importante merită să arunci niște bani. la alegerile din 2019, de pildă, am crescut traficul blogului cu 5%

    • Da, au sarit de 1000 de miliarde. Dar veniturile le scad dramatic de cateva luni. Eu cred ca e o miscare prin care baietii destepti se retrag inainte de cadere.

      @Cosmin daca ai stii cu cine vorbesti ti ai da seama cat esti de penibil.

      00
    • NOU
      #33

      Ma ud maxim de fiecare data cand aud asta cu „Habar nu ai cu cine vorbesti” Nu ca vreau sa zic dar spun, mi-e limpede ca aici la Don Zoso pe blog numai alde top ten Forbes isi fac veacul. Nu ne zici maestre cum merge pe bursa ceva, vindem un Dow Jones sa facem un banutz de iaurt la copii? Si acum ca ne-am imprietenit, cine esti tu? Nu de altceva dar aia cu milionul nu m-a impresionat, eu mancand
      copii cruzi la micul dejun.

      00
    • Jesus, fara timeframe mid-/long-term short, nu are nici o valoare. Si eu zic ca FB o sa se duca in cap candva in intervalul: maine- > 2999. Iar daca inainte sa se duca in jos se duce prea in sus, s-ar putea sa te lichideze oricum.

      00
  12. facebook nu mai furnizează nimic nici măcar pe bani! cei de la g4 mint acolo!
    de luna asta m-am băgat pe youtube si am renunțat la facebook

    00
  13. Cum era aia „G4Media, siteul cu nume de firma de paza” 🤣 Din ce descrie Eftimie despre FB, treaba seamana cu OTV. Diaconescu a facut pîrnaie iar Zuck n-a facut. Oare de ce ?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube