Plânsetele turiștilor cu zboruri low cost

Un avion Blue Air are întârziere 3 ore în a decola din Amsterdam. Românii e furioși, se dau cu fundul pe pământ și amenință.

Nu contează că e în continuare pandemie și, deci, condiții speciale, românii e revoltați. De parcă ar avea, cum se numesc alea, drepturi. Zbori cu low cost! Condițiile sunt infecte! De aia dai 50€ în loc de 150€ sau cât costă de fapt.

Never again? Oh, please! Dacă erai pe drepturile tale nu zburai cu lowcostul, te respectai un pic încât să te informezi despre cum e treaba, de ce e atât de ieftin și cum stă treaba cu zburatul. Minima logică. LOW COST! Au găsit ei o schemă să zboare mai ieftin sau taie costuri de undeva? Sunt mai deștepți ei decât Lufthansa sau Air France?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

105 comentarii

  1. Așa plângea și Mariciu acum câțiva ani de Wizz Air. :)

    00
    • acum zboara cu tesla :))

      00
    • o nimeni „I feel you really want a bad review”
      blueair „we don’t give a fuck! altii au facut si mai urat degeaba”

      00
    • îi doare la banană pe ei de bad reviews. că nu zbori cu ei că au good reviews, zbori că sunt ieftini.

    • Iar nu înțelege lumea ca low cost nu înseamnă că trebuie sa te aștepți la asta. Low cost nu înseamnă că întârzierile sunt ,,normale,, pentru că… low-cost. Nicio legătură. Ai fix aceleasi drepturi ca la o companie normală.
      Si nu, companiile normale, nu întârzie niciodată! Acolo nu se pierd bagaje, acolo nu întârzie, etc.
      La companiile normale curge lapte și miere.

      00
  2. Never again până data viitoare.

    00
    • când ai de ales între 30€ și 200€, ce alegi? nu te întrebi de ce e diferența aia, las că știi tu mai bine…

    • Da, dar cu e sa te lauzi proetenilor ca ai prins bilet super moka sa le crape alora maseaua de ciuda…. pentru ca mai apoi sa te trezesti la aeroport ca dai inca de 2 ori pretul biletului pe bagaj de cala, loc, taxa de tranzit?

      00
    • despre aia nu le spui, că nu ești fraier.

    • @Andrei dai pe cele enumerate de tine cat nu face daca esti prost si nu citesti conditiile. Daca citesti ce ai inclus si ce nu, si respecti asta mai mult ca sigur nu platesti in plus. Eu in 42 de zboruri cu Blue Air sau Wizz nu am platit un cent in plus.

      00
    • Corect, cand pleci cu un zbor low cost iti asumi ca in pretul biletului nu sunt incluse bagajele sau mancarea la bordul avionului. Si daca iti convine, zbori asa. Daca nu, si ai nevoie de toate serviciile suplimentare, te reorientezi catre un zbor de linie.
      Nimanui nu-i convine o intarziere de 3 ore, dar se mai intampla. Cel mai nasol este atunci cand nu ti se spune nimic si stai si astepti sa se intample minunea.

      00
    • Chestia e ca diferența aia nu e numai brand-ul. Dacă se strică un avion, o companie mare poate să aducă altul de la hub relativ repede. Dacă e vorba de low cost unde toate avioanele sunt utilizate la maxim, altfel stă treaba. Numai că utilizatorul vede doar 30 vs 200 și crede că diferența e doar din snacks-urile de la bord. Concluzia e făcut gât pe instastory ca orice entitled millenial.

      00
  3. Believe it or not, dar si la low cost pasagerii au drepturi. Unul din ele este sa fie despagubiti in caz de intarziere.

    00
    • Dar nu de cand cu COVID. Au suspendat despagubirile astea.

      00
    • @Sebi, trebuie sa ai o intarziere mai mare de 3 ore la aterizare ca sa poti solicita despagubiri. In plus, trebuie ca intarzierea sa nu fie datorata unei circumstante extraordinare.
      De exemplu restrictii suplimentare impuse de aeroport pot fi considerate circumstante extraordinare si nu pot fi imputate companiei aeriene.

      00
    • Lasa ca m-a despagubit pe mine British Airways cu 19 dolari pentru 6 ore intarziere, acu’ vreo 10 ani, inainte de COVID. Deci nu doar low cost intarzie. Se mai intampla, asta e. Suntem pasageri intr-un autobuz zburator, nu vedete VIP.

      00
    • Lufthansa ca tot e pomenit si in articol, intarziere 5 ore (prelungita din ora in ora, nici macar nu am stiut din start cat am de asteptat), despagubire 8-9 euro. Fix de-o bere si-un covrig in aeroportul din München, noiembrie 2012.

      Ceilalti pasageri pareau genul de revoltati ca doamna din articol, cu texte de genul „numai romanilor li se intampla din astea”, „au ceva cu noi”, „pun pariu ca nemtilor nu le fac asa” etc. Daca astia sunt romanii din linii americane comerciale, pot doar imi inchipui ce oameni pretiosi sunt romanii cu pretentii din liniile low cost, cu loc in picioare.

      Ah, si tot la un zbor Lufthansa din februarie 2013 (Nürnberg – Bucuresti cu escala in Frankfurt) bagajul de cala nu a ajuns in Bucuresti decat dupa 3 zile de la data aterizarii.

      De-atunci nu am mai zburat cu Lufthansa (unde una-doua sunt greve si te trezesti cu zborul anulat / intarziat). Dar nici nu am anuntat pe retele sociale asta, de parca i-ar fi pasat cuiva. Cine chiar vrea sa faca ceva, nu se bate cu caramida in piept pe retele sociale.

      00
    • *din linii aeriene comerciale, nu americane (o functionalitate de edit pentru comentarii limitata in timp la ~10-15 minute de la postarea comentariului ar face minuni pentru cei ca mine care scriu cu picioarele)

      00
    • Am avut intarziere vreo 2h cu British Airways din NYC in Londra si am pierdut conexiunea, gen stiam ca am pierdut conexiunea spre Bucuresti de cand am decolat. Mi-au dat „despagubire” 12 lire de-un sandwich si-o bere la Pilot’s si am asteptat in aeroport inca vreo 6 ore zborul spre Bucuresti. Era super amuzant ca la ghiseul ala erau multe afise cum ca daca injuri sau daca esti agresiv nu vei primi nimic. Deci da, drepturi 😀

      00
  4. Daca eram manager la Blue Air tineam avionul pe loc inca o ora, doar pentru ea. :D
    Never again, daca ii arunci un discount de 5% sare pe el ca boschetarul pe chistoc.

    00
    • Din spusele unei amice stewardeze, tinutul de avion comerical pe aeroport in plus fata de timpul declarat e undeva peste 4.000 ioro / ora

      00
    • Iar din spusele alea.. in functie de aeroport atata costa slotu de juma de ora.. sunt unii mirati si surprinsi ca sunt primii oameni in lume care au ratat/pierdut/intarziat un avion.. e ca la tren.. trece
      prin halta si n ai noroc.. :)

      00
  5. Stii ce? Nu e asa! Da, platesc low cost pentru ca bagajul de cala costa in plus, pentru ca e mai inghesuit, pentru ca aterizeaza pe aeroporturi mai ieftine, pentru ca nu primesc nimic in avion in plus fata de locul pe care stau, pentru ca taxeaza absolut orice in plus. Ok, am inteles, imi asum.
    Low cost justifica multe compromisuri, dar nu justifica nerespectarea orelor de zbor si rabat la siguranta.
    E ca si cum ai zice „Boss, ti-ai luat Logan, e low cost, e normal sa ii mai pice rotile in mers, la ce te asteptai?”.
    Pretul mic nu justifica orice!

    00
    • Blue Air e arhi mega extra recunoscut pentru faptul ca intarzie cu orele plus alte mizerii. E de proc sa ii alegi si pe urma sa te plangi si sa vii cu manele #neveragain. Putea zbura din start cu altceva.

      00
    • In 99,99% dintre cazurile de nerespectare a programului de zbor sunt din vina pasagerilor, a condițiilor meteo sau autorităților.

    • Subsrcriu!

      Faptul ca nu platesti aditional:

      – Bagaj la cala
      – Roante/Bauturi in avion
      – Facilitatile unui aeroport central, scump (care se traduce in necesitatea de a lua separat un alt mijloc de transport dupa aterizare)

      Nu inseamna ca nu ai drepturi pe principiul: „Atat dai, atata face!”

      Pentru ca daca iei in considerare cele mentionate mai sus, ajungi la costul unui bilet la o cursa de linie.

      Daca dau 200 EUR la Lufthansa sau 200 EUR la Blue Air pentru aceleasi conditii pe acelasi traseu, ma astept sa nu am drepturi daca platesc la Blue Air?

      00
    • Totul bine, ieftin si frumos cu low-cost. Pana cand apare o problema si nu-ti raspunde nimeni la telefon sa-ti dea o explicatie, sa-ti spune ce se intampla. Asta e adevaratul „cost” al low-costului. Sigur, se intampla si la case mai mari dar statistic mult mai rar.

      00
    • Pana cand apare o problema si nu-ti raspunde nimeni la telefon sa-ti dea o explicatie, sa-ti spune ce se intampla.

      TE ROG FRUMOS SA NU TE MAI IEI DE CEL.RO!!!!!!!!!!!!

    • Hai sa nu ne cacam pe noi, ca se mai intampla. Am zburat si cu BA, AirFrance, KLM, etc. La BA am avut intarziere si la plecat si la intors in jur de o ora 1 ora. Unde e nasol e daca ai escala si o tai la limita (de asta e preferabil sau escalele sa dureze de la 3 ore in sus, just to be safe).

      La inceput de cariera am lucrat pe call center la un low cost si imi amintesc ce fel de oameni sunau, numai VIP-uri care zburau cu 20 de euro si se intrebau de ce costa schimbarea numelui atat, bagajele atat, de ce nu il lasa direct acasa. Low cost atrage 2 tipuri de oameni: oameni care inteleg ca in pretul mic platesc doar transportul si sunt ok cu asta (cu desavantajele enumerate mai sus) si ceilalti.

      00
  6. Păi n-avea dreptate doamna de acum 3 articole? Plăteşti 2 lei şi vrei tratament de 100?

    00
  7. Low cost, nelowcost, aia-i viata, nu e ca si cum te tin pe tine de fraier in aeroport inca 3 ore, e clar ca s-a intamplat ceva neprevazut. Iti asumi, nu faci storyuri de cacat.

    00
    • era nevoie de avioane de backup. la lowcost https://i.imgur.com/1FgdKs0.png

    • Oamenii astia nu prea gandesc. Desigur ca o companie care are in total 18 avioane, isi permite ca macar o treime din ele sa fie in stationate pe diverse aeroporturi din lume pentru beckup. Si desigur, sa fie pregatite de zbor in orice moment, cu pilotii deja in aeroport. Ca daca stai sa astepti sa ajunga pilotul de acasa, deja au trecut vreo 2 ore.

      00
    • @vali oamenii nu s-au prins ca e acelasi avion la dus-intors, gen scrijelesti pe scaun NELU SI MARICICA = LOVE si vezi asta si la intoarcere.

      00
  8. Ce treaba e ca e „pandemie”? Asta e o scuze de doi bani. Astia intarzie ba pentru ca nu au actele in regula, bai mai au cate o defectiune, ba intarzie alt avion, ba i-au intrat chilotii in cur pilotului.
    Am zburat de sute de ori si cu low cost si cu premium. Toti au avut inatrzieri si inainte de ‘pandemie’. Chiar si de 6 ore la British Airways, vreo 3 pe la Qatar si Austrian. Recordul a fost la wizz cu zboruri anulate complet.

    00
  9. Nu stiu cum sa zic dar reglementarile CE261 se aplica si low costului. Daca chiar are 3 ore de intarziere LA SOSIRE poate primi 250€ despagubiri(sau mai mult, nu stiu exact distanta pana la Amsterdam). In rest lamentarile pe facebook nu isi au rostul.

    00
  10. Mare adevăr ai spus în articolul ăsta, drepturi au doar cei care își permit să le cumpere. Plus BLM, Extinction Rebellion, Green Peace, LGBTQXYZ, Fridays for Future și refugiații din nordul Africii.

    00
  11. Companiile low-cost nu sunt case de binefacere, ci companii care fac profit. Mult. Si plecand de la premiza asta, ca orice serviciu, daca ti se promite ceva, acel ceva trebuie sa se intample, chit ca el costa 2 ron sau 100 ron. Faptul ca exista alternative la zborurile de linie, alternative care sunt mai ieftine, asta inseamna doar un business pentru cei care au companii low-cost. De aici si pana la a spune „ciocu mic la banii astia”, e cale lunga. Nu-i pune nimeni sa ceara cat cer pe bilete. Insa atunci cand cer o suma de bani pe acel bilet, fie ca e scump, fie ca e ieftin, drepturile mele ca si client, sunt egale fie ca am platit 2 euro, fie ca am platit 2000 euro.
    Pai in cazul asta, ciocu’ mic si la zboruri de linie, ca altii au privatejet-uri, iar noi sarakii nu avem ce comenta la zboruri care costa doar 600 euro / zbor. Ailalati platesc 60.000, deci drepturile noastre se opresc aici.

    00
    • Pai si ce? Ti se pare ca ai la fel de multe drepturi ca aia care merg cu avioane private?

      00
    • Andrei, n-ai inteles nimic; sau ai inteles dar iti place sa pui intrebari.
      Repet: drepturile mele sunt direct proportionale cu banii pe care ii platesc pt un serviciu? In cazul asta, daca cumpar un iaurt cu 3 ron, si fac o indigestie, sau poate chiar ma internez in spital, drepturile mele se termina unde mai exact? La chitanta pe care scrie ca am platit 3 ron, si ce atata taraboi pentru 3 ron?
      Low-cost nu e „Ia-ma nene”, ca sa nu comentezi de conditii sau alte cele. Low-cost e un business foarte foarte profitabil, care implica si niste responsabilitati.

      00
    • @CP, am inteles foarte bine ce ai zis si in principiu ai dreptate. Toata lumea are aceleasi drepturi, indiferent de suma platita.
      In Uniunea Europeana, ai dreptul sa primesti despagubiri daca avionul aterizeaza cu intarziere mai mare de 3 ore. Daca intarzierea este mai mica de 3 ore nu ai niciun drept.

      Si aici intra in calcul calitatea serviciilor. Logica elementara spune ca o companie unde platesti 300 de euro pentru zbor va avea mai multe resurse pentru a evita intarzierile si a-si pastra clientii multumiti decat o companie unde platesti 50 de euro.

      00
    • Tot pe logica elementara, o companie care incaseaza un pret mic al biletului, nu ar avea resurse suficiente sa acopere eventuale despagubiri cauzate de intarzieri. Deci mergand pana la capat cu rationamentul, si-ar da mai mult interesul sa nu intarzie, decat o companie de linie, unde lucrurile sunt poate ceva mai relaxate.

      00
    • In momentul in care cumperi un bilet ești înștiințat de condițiile oferite. Trebuie să citești obligațiile ambelor părți înainte de a apăsa butonul cumpără. Dacă ai fost deacord cu ele si cealaltă parte le-a încălcat ai tot dreptul să ceri despăgubiri. Dacă nu ai citit sau au dreptul să amâne sau să anuleze un zbor, conform lor, accepta riscul asumat. De obicei companiile cu nume fac exerciții de marketing in cazurile de genul asta si îți ofera grisine si apa plata sau de ce nu cazare până la următorul zbor. Cele low cost nu au nevoie de marketing ca oricum te intorci la prețul cel mai mic

      00
    • O companie low-cost nu are resurse la reactioneze prompt cand apar probleme. Pretul mic nu vine doar de la sendvis, bagaj sau aeroporturi secundare.

      00
    • @CP, exact asta au facut. Si-au dat interesul sa nu intarzie mai mult de 3 ore, deci nu au avut niciun motiv sa plateasca despagubiri.

      Trebuie sa iti dai seama ca este o diferenta intre drepturi si calitatea serviciilor. Calatorilor nu le-au fost incalcate drepturile, doar ca le-a fost oferit un serviciu slab calitativ.

      00
  12. Sa vezi ce misto e cand pe ruta unde esti interesat ai numai low-costuri obscure, iar orice avion de linie te plimba o zi. Bine in situatia pandemica este absolut normal sa se mai intample chestii de genul asta, dar pe de alta parte nu cred ca ar strica sa lase si mai jos pretul gen:
    1. Asta e ora adevarata de plecare mai marca 200 de euro.
    2. Asta e ora la care ne propunem daca o alegi te costa 30 de euro cu bagaj cu tot.
    Asta inseamna sa faci bisnitz!

    00
  13. Acum vreo câțiva ani. Zbor dinspre Catania spre București. Aproape că ne urcasem în avion, eram la ultima poartă. Zborul dvs va avea întârziere 6 ore. Toată lumea șocată. Un pic de gălăgie dar csf..Ne-au dat cate un sandviș și spor la așteptat.
    Companie low cost.
    I got nothing:))

    00
  14. lol. deci daca ai bani ai drepturi, nu ai bani si esti „sarak”, poti sa mori si sa-si bata p*** de tine toti doar pentru ca au justificarea ca „e low cost frate”. geeez.

    doi la mana, daca aia pot sa-si bata joc de tine si au „dreptul” asta atunci oricine are dreptul sa faca un insta-story pe tema asta. pentru ca poate.

    00
    • ei își bat pula de tine pentru că tu ai acceptat să cumperi de la ei.

    • Spre deosebire de Tarom, care isi bat pula de tine pentru nu le face nimeni nimic, doar sunt companie de stat.

      00
    • @vali: nu e asa, eu cand accept conditiile unui low cost ( am zburat o singura data si, din cauza modului in care a fost experienta + ce am auzit ca se face cu vandut mai multe bilete decat locuri si cu risc aproape garantat ca, daca nu te imbulzesti nu mai iei acel zbor, am refuzat sa mai zbor vreodata cu low cost ) STIU acele conditii: spatiu mai mic la picioare, nu iti poti alege locul gratis, bagajul e contra cost si e perfect normal, dar orice business trebuie sa-si respecte clientii, de la un punct nu mai tine de „ce ai platit” tine de a respecta normele si drepturile clientilor.

      00
    • sunt de acord. doar că zborurile au și ele o logică, pe care pasagerii nu o știu. când zboară, când decolează, în ce stare trebuie să fie avionul și așa mai departe. am zburat și eu cu low cost, știu cum e, nu am pretenții de ajuns la timp sau alte minuni, tocmai pentru că știu la ce să mă aștept.

    • @Vali, la cat de dai de conectat la realitatile vietii esuezi la unele de baza destul de grav. Amuzant este ca judecand dupa raspunsul tau ar trebui sa desfiintam ANPC si chiar rubrica ta Influencer Fun pentru ca (nu?) si escrocii trebuie sa manance o paine.

      exista niste standarde sub care chiar si un serviciu care se da drept „low cost” nu are voie sa coboare FYI

      00
  15. Multe comentarii de aici sunt ale unor oameni care merg cu avionul din an in Paști (si da, ma astept la ‘disklike-uri’).

    Toate intarzie la un moment dat, indiferent de companie. Repetati dupa mine: “Toa-te in-tar-zi-e”.

    Orarul de zbor trebuie respectat (indiferent de tipul companiei aeriene), daca nu … se dau peste cap multe activitati. E ca un bulgare de zapada. Sunt muuuulte motive pentru o intarziere: de la organizarea precara la imbarcare, stricaciuni ale troacelor de avioane, pasageri care nu se imbarca la timp, alte avioane care au intarziat si au dat peste cap aeroportul, starea vremii etc etc.

    Am sute de zboruri cu avionul (cu tot felul de companii), cred ca in 10% din cazuri pleaca la “fix”.
    Spre exemplu, un low cost al extremelor: cu ryan air am avut cea mai “la fix” plecare dar si cea mai mare intarziere.

    #numaivaplangetz

    00
    • Am zburat cu low cost pe cinci continente, deci sunt fan. Chiar dacă toate întârzie, sunt șanse mai mari să ai o întârziere importantă (>2h) pe low-cost decât pe o companie de linie. Avioanele de pe low cost fac în general mai multe curse în fiecare zi și timpul petrecut la sol este redus la minim, prin urmare dacă primul zbor al zilei întârzie, toate celelalte vor fi afectate. Pe urmă, dacă un avion are probleme compania low cost nu are de obicei un alt avion liber prin apropiere care să preia zborul respectiv.

      Da, ai dreptul la despăgubiri indiferent cine a întârziat. Zic doar că sunt șanse mai mari s-o pățești cu low cost, iar daca e musai să fii într-un anumit loc la o anumită oră trebuie să iei asta în considerare.

      Iar Tarom ar trebui încadrați undeva între „low cost” și „două șuturi în c*r”.

      00
  16. Din câte știu, dacă unui low-cost îi sare rândul la decolare, din diverse motive, e programat atunci când e alt loc gol, dar nu înaintea unui zbor de linie. Asta nu înseamnă că pasagerii nu au dreptul la despăgubiri, dar trebuie citite condițiile cu atenție.

    00
    • De unde stii? Ai auzit la baieti in fata blocului cand mancati seminte?

      00
    • Nu, dintr-o discuție cu un pilot de la Pegasus.

      00
    • Atunci pilotul de la Pegasus fura curent. Pentru aeroport exista companii cu sloturi cumparate. Da, daca vorbim de KLM la Amsterdam atunci mai mult ca sigur avand multe sloturi vor ajunge inaintea low costurilor (sau a altor companii care au unu doua pe zi). Dar daca vorbim de KLM pe Heathrow, posibil sa fie tratati de aeroport ca BlueAir. Plus, nu toate aeroporturile vand sloturi, doar cele super aglomerate.

      00
  17. 3 ore nu e cine stie ce intarziere, e o valea prahovei de aprilie mai.

    00
    • 3 ore intarziere + 3 ore zborul – e practic un drum 2 Mai – Bucuresti intr-o duminica din luna August :)))

      00
  18. Eu nu înțeleg de ce simt toți nevoia să posteze musai, pe social media, orice prostie. Frate, cere explicații de la personalul de bord, la companie, la reprezentanții aeroportului… E mult mai util, decât să arăți cât de „revoltată” ești tu, chipurile. Dacă ai smartphone și conexiune la net, nu înseamnă că deții adevărul, just saying.

    00
  19. Se intampla si la companie de linie.
    De cand cu pandemia vietii nu mai sunt zboruri directe München-Iasi. (saracie in Moldova). Asa ca iei cu escala. Prin Bucuresti 5-6 ore escala. Prin viena 3 la dus, o ora la intors ( singura varianta de altfel). Well, intarziat decolarea o ora din Viena spre Iasi=> o ora intarziere la plecare. Fix escala. Plecarea din viena spre München nu e confirmata, ca aterizam cand pleaca legatura. In cel mai rau caz primiti cazare!?^$%# asta e de la sine inteles, cazare, dar nah. Poate totusi aveti noroc si recupereaza pe drum. 3/4 din avion au numai astfel de legaturi. Cu 15 minute inainte de aterizare se da anunt care mai au legaturi, care vor fi rebooked. Ce au uitat sa mentioneze: ca in Viena transferul nu e ca in orice aeroport civilizat , ci tb sa faci control pasapoarte (tu si inca 2 avioane) si control securitate !?&$% pe zbor de transfer. Din RO, desigur. Pe ruta inversa doar pasaport. Fara Schengen, nu crede nimeni ce si cum se face in alta tara.
    Prins legatura la ultimele minute. Bagajul de cala n-a mai fost transferat. Ne pare rau. Vi-l trimitem mai incolo. Cu Austrian. Bilet luat de pe lufthansa.com.
    Concluzia : daca nu ai ruta directa, ia in calcul varianta intarzierilor/pierderi legaturi etc. indiferent de companie

    00
  20. Am avut zboruri intarziate/pierdute in mai multe ocazii inainte de pandemie, nu ai nicio garantie nici cu companiile „de linie”.

    Airberlin (sa le fie tarana usoara), zbor Bucuresti – Berlin anulat. Primesc notificare pe mail cand eram in drum spre aeroport, sun la callcenter si cer sa ma mute pe urmatorul zbor. Nu se poate, doar la ghiseu in aeroport. La ghiseu, 60 de clienti nervosi si un singur functionar. 4 ore pierdute pentru mutat zborul a doua zi. Recuperat compensatia pentru intarziere cu airhelp.com, sper sa fi contribuit la falimentul companiei.

    Tarom, zbor Bucuresti – Stockholm anulat de doua ori din Februarie pana in Iunie. Facut scandal, gasit varianta sa ajung, cu escala de 1 ora in Amsterdam. I-am avertizat ca e putin o ora pentru transfer la AMS, „stati linistit ca e ok”. Decolat de pe Otopeni cu 1 ora si 15 minute intarziere, evident ca am pierdut legatura. Nu aveau om in AMS sa ne ajute, la telefon nu raspundea nimeni (robotul spunea ca nu au program Duminica), KLM a ridicat din umeri (desi sunt in aceeasi alianta). Ne-am descurcat singuri sa ne facem rebook pentru a doua zi, ne-am cazat peste noapte pe banii nostri (4 adulti si 3 copii). La intoarcere ne-au ratacit bagajele, au venit, cate o valiza pe zi, timp de o saptamana. `Reclamatii la Tarom, niciun raspuns. Reclamatii la ANPC, amenda + primit banii pentru cheltuielile suplimentare. Pentru compensatiile de intarziere, in instanta.

    Lufthansa/Austrian/Swiss, zbor in Europa cu escala la Frankfurt/Munich/Viena/Zurich, 55-70 de minute intre zboruri. O singura data ne-au luat de la scara avionului dupa aterizare si ne-au dus direct la celalalt avion, in alte dati ne-au anuntat de cand am coborat sa mergem direct la ghiseul de informatii. Cazare si masa platita peste noapte, compensatii primite pentru intarziere (uneori de buna voie, alteori cu reclamatie la arbitrajul german)

    Cu KLM/AirFrance nu am avut evenimente, nici nu am zburat foarte des, preferam Star Alliance, au avioane mai noi si mai bine intretinute.

    WizzAir, BlueAir, RyanAir – nu mi-as lua zbor cu escala nici sa ma bati. Am mers cu ei doar cand erau singurii care aveau zbor direct si ore foarte bune. Cea mai mare intarziere: 14 ore Bruxelles – Bucuresti (BlueAir). Cei mai decenti pana acum au fost Wizz.

    00
  21. KLM și TAROM zboară și ei fără escală pe ruta asta. Oh, sunt mai scumpi 🥺

    00
    • KLM si Tarom nu au intarzieri deloc? Niciodata? Wow! Ai zburat vreodata?

      00
    • KLM, 2018, AMS-OTP, întârziere 6 ore din cauza unui vânt groaznic ce făcea doar câteva piste utilizabile.
      La fix 2 ore am primit notificare în aplicație cu cauza și voucher de apa & ceva sandwich.
      La 4 ore am primit un voucher pt mâncare și voucher pentru următorul zbor cu KLM ( nu mai știu de cât, nu l-am folosit).
      La întârziere de peste 8 ore ți se dă o noapte de cazare sau cate sunt nevoie pentru re-book, fapt declarat de tipa bună de la front desk KLM din aeroport.
      Foarte similar cu Lufthansa, BCN-MUN-BUC, întârzierea a fost de 4 ore, dar am prins următoarea legătură la mustață. Voucher de apă, mâncare și reducere la următorul zbor.
      Nu as merge cu low cost decât dacă aș face naveta, pentru ca fix asta sunt, microbuze de Ilfov-Bucuresti cu aripi.

      00
  22. Subscriu Zarax si Confirm! Zburat saptamana trecuta cu Blue Air Bucuresti-Amsterdam. Jumatate avionul soferi care lucreaza in Olanda, oameni la locul lor. Din ce am discutat oamenii lucreaza 1 luna iar 1 luna stau acasa. Primesc cam 1500 euro si cand lucreaza si luna cand stau acasa….Nu intru in detalii. Cand esti in zona asta pretul biletului conteaza. Deci low cost nu se adreseaza neo-marxistilor, trotinetisti, IT-sti cryptoguristi….

    00
    • Pe vremuri, un drum cu autocarul Spania-Romănia dura 3 zile și Germania – Romănia 2. Făceai pipi și pupu cănd aveau chef șoferii.
      Acu un zbor Spania-Romănia durează 3 ore și poți zbura și cu 19 euro.
      Nu e de omis nici partea financiară, dar eu nu pot să fac abstracție de faptul că la ora 12 închid ușa casei din Spania și la ora 19 sun la ai mei acasă în Romănia. Că e mai înghesuit în avion, că mai miros o bășină de ex-Fănel azi Fernando, îmi asum. Parcă e altceva decăt plecat la 8 dimineața din Spania și ajuns duminică la ora 15. Repede și ieftin.( De ce nu îmi iau la bogați să nu mai miros făsaite? Pentru că nu consider necesar).

      00
    • Paco, da bogatii nu se fasaie?

      00
    • @Aly, bogații flatulează superior, nu se făsăie. Nu am ureche muzicală, așa că prefer un concert neaoș de beșini cinstite la 20 de euro în loc de o simfonie în Rect Minor la 200.

      00
  23. „Condițiile sunt infecte” Haide bre ca nu sunt.

    Daca tu zici ca sunt te invit sa zbori pana in grecia sau intern cu taromu sa te scuturile ATR-urile de pietrele la rinichi.

    Apropo ultima oara cand am zburat la cluj cu wizz fraierastenii cu tarom trebuia sa zboare cu o ora inaintea noastra si au plecat la o ora dupa.

    00
  24. Plangaciosi…. zici ca ii tine in desert fara umbra si conditii …

    00
  25. Am stat 3 ore si la zboruri de linie pe bilete de 500 de euro.

    00
  26. Alea nu-s plansetele unui turist. Un turist intreaba la ghiseu, se informeaza legat de ce se intampla, cauta sa vada ce posibilitati are in situatia data si intelege ca nimeni nu-si doreste acea intarziere.

    Alea’s plansetele unui influencer wannabe, plansete care ameninta cu un review negativ si mai degraba cersesc un piscot decat o explicatie.

    10
  27. Tanti isi intituleaza blogul exact asa „a platform designed for Millennials with 9 to 5 jobs eager to explore and have new adventures.”

    Awww, a intarziat avionul, ce tragedie. Pai, nu vroiai tu aventuri, pisi?

    Trecand peste rautacisme, a intarziat, asta e, iei o apa la 2 euro, vezi unde e wifi moka, rupe youtubul sau netfix-ul, dupa posibilitati, si astepti, ca doar nu o sa vina avion special pentru tine si a ta fabulosenie. Am peste 100+ zboruri la activ, nu tin minte cate pe low-cost sau cate intarziate. Cand a fost peste 3 ore intarziere, cum e legislatia EU, am facut claim pe airhelp si de vreo 5 sau 6 ori am luat cateva sute de euro, gen m-au platit sa ma plimb. Inainte de pandemie AirFrance mi-a platit biletul de doua ori, ca francezilor le place sa faca greve. :)

    00
  28. Am avut intarzieri multe cand trebuia sa calatorim in interes de serviciu.
    Am facut toate demersurile de fiecare data si am primit despagubiri. Nu am postat pe facebook. Viata merge inainte.

    00
  29. Chiar daca e zbor low cost, sunt niste standarde minime care trebuie indeplinite, nu cumperi bilete la low cost si te astepti sa decoleze avionul cand se ocupa toate locurile.
    Pe principiul asta, cand cumperi un produs ieftin, te astepti sa nici nu functioneze, sau daca functioneaza, sa functioneze o singura data si apoi gata.

    00
  30. Eu in ultimii 5 ani am zburat in medie de 4 ori pe an cu low cost .N am avut niciodata probleme.
    Si in conditii mai bune decat cu avioanele Tarom cu tv-ul ala cu tub pe mijoc.
    Ce sa fac acum , sa zbor cu avioanele de linie pentru ca sunt 60 de comentarii cu oameni care au patit nasolii?

    00
  31. Sunt 3 ore, nu 3 zile. Ce naiba atatea discutii.

    00
  32. Wow, ce oameni fericiti p-aici, doar 3 ore intarziere?
    N-ati prea zburat intercontinental. Acolo NICIODATA nu ajunge avionul la timp.
    Odata am pierdut legatura desi aveam escala de 4 fucking ore. Mi-am platit singurel hotelul (am primit vreo $20 voucher de mancare) ca in US nu e UE, nu ai niciun drept (poate niste stangi).
    Prin Am de Sud ne-au zis ca lor legea le permite sa waitlisteze pe oricine si nu au nicio obligatie sa-i respecte vreo ora de plecat si ajuns. Repet, legal! Intr-adevar trebuie sa-i reprogrameze zborul, dar poate fi si peste 3 zile, nu e nimic controlat.
    Asadar sa ne potolim cu injurat Blue, Wizz, Ryan sau alti nenorociti din UE. Pe alte continente e horror ce se intampla.

    00
  33. Auziti asta e travel foodie si merge la Amsterdam?
    Ca sa ce, sa incerce friptura argentiniana sau cartofi prajiti belgieni?

    00
  34. Trebuia sa plec in vacanta anul trecut in germania cu TAROM. Din cauza pandemiei am reprogramat biletele pe anul asta. Cu 4 luni inainte de plecare au inceput sa imi mute orele de decolare la ambele bilete. S-a ajuns pana acolo incat la plecarea in germania mi-au schimbat ziua. Am trimis mail la TAROM ca vreau sa imi dea banii inapoi pt ca nu sunt de acord sa imi schimbe ora si ziua decolarii si asa e legea, ca daca nu esti de acord trebuie sa iti dea banii inapoi. Nu mi-au raspuns nimic niciodata. DEci cine spune ceva de bine despre companiile aeriene….nu mai spun ca nu e frumos sa injuri

    00
  35. NOU
    #88

    Hai sa va scriu si eu patania mea cu BlueAir … si subscriu la „NEVER AGAIN”!
    Cumpar in 24 ianuarie doua zboruri, unul Cluj-Bruxelles pentru 3 septembrie si unul Koln-Cluj pentru 6 septembrie.
    Pentru zborul Cluj-Bruxelles primesc mail la inceputul lunii iunie ca e anulat „din motive operationale”. Se propune alegerea unei date alternative (nu ajuta), rambursarea sumei in „blue wallet” (nu ajuta), rambursarea sumei in contul din care am platit (nu ajuta). Deoarece am nevoie sa zbor in data respectiva, am fost nevoit sa achizitionez un bilet de la o companie concurenta la un pret aproape dublu (289 in loc de 152 lei). Dar compania s-a folosit din ianuarie de cei 152 de lei platiti de mine … inmultiti asta cu numarul de calatori la care le face aceeasi „schema”.
    Pentru zborul Koln-Cluj, care initial trebuia sa decoleze la ora 21, sunt notificat tot la inceput de iunie (atentie, notificat, fara propuneri alternative) ca s-a schimbat in zbor Koln-Bucuresti + Bucuresti-Cluj, decolare la ora 13 … nu mi se pare deloc normal sa nu oferi alternative, poate calatorul nu poate ajunge la aeroport cu 8 ore mai devreme decat era planul initial.

    00
    • tbh tie ti se adreseaza articolul asta.

      00
    • Ai dreptate. Mie mi-a spus TAROM ca nu mai pot pleca sambata ci duminica. Asta facea sa am un concediu mai scurt cu o zi. De ce sa accept sa imi decida TAROM cate zile sa stau eu in concediu.?! Apoi in loc sa ma intorc cu decolare la 11.00 imi dadea cu decolare la 19 si aterizare la 22.00 in conditiile in care a doua zi trebuia sa ma duc la 8 la munca. DEci de ce sa ajung acasa la ora 14 si sa despachetez, sa stau putin si la 8 a doua zi sa ma duc la munca cand pot sa ajung in casa la ora 23-24 si sa ma culc fortat ca sa fiu odihnit dimineata?! Nu-i asa ca sunt eu chitibusar si carcotas?!

      00
    • @Mihai vezi ce-nseamna sa ai lucrul tau?

      00
    • @C eu cand imi planific ceva imi planific in functie de programul meu. Compania aeronautica poate sa modifice cum doreste, problema e ca vreau sa imi dea banii inapoi daca nu imi convine cum imi face programul si nu sa o faca pe niznaiul si sa nu raspunda la mailurile prin care imi solicit drepturile legale. De asta isi bat joc de oameni pt ca pe banii lor oamenii accepta mizerii

      00
  36. Blueair-ul sa faca treburi d-astea….nu cred. Ai avut tu ghinion, de obicei sunt brici

    00
  37. Companiile aeriene e ca horeca. Nu le plangeti de mila.

    00
  38. Bai doar aveti partial dreptate. O intarziere in programul de zbor intervine in general din motive de siguranta nu pentru ca e compania low cost. E vorba in principal de defectiuni ale aeronavelor (true companiile low cost eficientizeaza la maximum flota deci daca pica unul e greu de adus alta aeronava rapid uneori) sau vreme, conditii meteo. Nu pleaca aia pe furtuna sa moara toti pasagerii pt ca o ochelarista de 5 plus urla de dorinta sa faca o felatie unui olandez. Ideea e sa nu mori si o asteptare de 3 ore nu te omoara am auzit. Ca nu ti se asigura cazare, masa, asistenta profi ca la o companie mare asta e partea a doua si ti o asumi la pretul asta. Aici va dau dreptate. Ca si paradox eu cele mai mari peripetii si intarzieri le am avut la Tarom si British Airways (ambele din cauza vremii) si un scandal cu bagaje pierdute de KLM. Pt cocosii si dacii nerabdatori. Am aterizat in conditii meteo naspa la Londra once. Nu va doresc bosilor. Stiu aia de ce ocolesc conditiile alea deci lasati o mai moale.

    00
  39. Am patit si eu odata schema asta cu Wizz, dupa care am aflat care e treaba cu culoarele de zobr si am zis never again. Pentru ce sa ma chinui pe mine, pe copii mei si pe cei din jur cu zbieretele copiilor mei?

    Mai dau niste bani in plus si imi vad de treaba.

    Cat despre Lufthansa (povestea cineva mai sus), ca se intampla si la ei e nasolica. La o adica Lufthansa au niste preturi si odata cu preturile ridicate si niste pretentii.

    00
  40. Problema pe care o vad eu este ca preturile low cost au tras si liniile premium in jos la calitatea serviciilor oferite dar nu neaparat si preturile lor. Uite aici un exemplu concret:

    Zbor Otopeni – Viena pe 25.7 – Ryanair vs Austrian Airlines

    https://imgur.com/a/ZfWPEjg (nu stiu sa pun link)

    Daca imi poate explica cineva de ce un om rational ar da 170 euro in plus pentru acelasi serviciu, ii dau o bere

    00
  41. BlueAir e departe de low cost. Eu nu am vazut la ei bilete de 15 euro ca la wizz sau ryan.

    00
  42. Poate s-au dilatat șinele de la căldură.. a pardon asta e scuza CFR…

    00
  43. Dacă toată lumea își da cu părerea, zic să-mi dau si eu.
    Am ceva zboruri si cu low cost și cu companii de linie dar la low cost nu am avut niciodată întârzieri, de rândul orelor( maxim 20-30min din diverse motive), singura data mi s-a anulat un zbor din cauza condițiilor meteo și într-adevăr Customer care a fost 0 în sensul că la call center mi-a răspuns o duduie care probabil era deja saturata de câte apeluri luase si mi-a zis scurt ca nu are nicio vina compania și că să-mi aleg cum facem – mai stau 5 zile pana la următorul zbor de pe același aeroport :))) sau ma deplasez pe banii mei din liverpool la Londra pt un zbor a 2a zi. In rest cea mai mare întârziere am avut-o la Turkish unde am stat in avion fără vreo informare aprox 1h apoi pilotul a ratat aterizarea de 2 ori si am mai făcut câteva ture de oraș ( încă vreo 40 min întârziere)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube