Două de pe bicicleta

Am observat parcă mai mulți șoferi care înțeleg că un biciclist în plus în trafic e un șofer în minus în trafic.

Parcă e un pic mai mult respect din partea șoferilor, mai mulți atenți, mai mulți care aveau ocazia să taie calea și să fie jegoși și se abțin și așa mai departe. Am pățit de câteva ori să le fac eu semn cu capul că au timp destul să treacă și nu trebuie să mă aștepte pe mine.

Sunt și destui care n-au citit modificările din codul rutier și trec razant pe lângă tine? Da. Sunt destui care pleacă de pe loc fără să se uite? Da.


Urăsc suporturile astea. Pur și simplu cade bicicleta. Se ciobește a ta. O ciobești pe a altuia. Neplăcut.

suport-biciclete

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

78 comentarii

  1. Chiar ca biciclist cu state vechi si apropo de suporti as avea nevoie de o parere: am instalat la bloc intr-un fost local cu o alta destinatie initial, acum reconvertit in local de biciclete 2 din astea: https://www.amazon.fr/gp/product/B001XURAIG/ref=ppx_yo_dt_b_search_asin_title?ie=UTF8&psc=1 (acu 8 ani am prins o oferta, erau 2 la jumate pret, am dat pe 2 atata cat e unu acum).

    Si de vreo 2 3 luni ma bate la cap un vecin ca astea nu-s bune, ca strica vezi Doamne cauciucu, si propune sa le inlocuim cu ceva gen d’astea: https://www.magequip.com/media/catalog/product/cache/42122a163ca782f0b4d8aced89ff69dd/7/2/720379.jpg

    Multumesc!

    53
    • Alege #2 sunt foarte utile pentru toate tipurile de biciclete

      153
    • Dacă pe primele le-ai plătit personal, spune-i că e invitatul tău să le înlocuiască pe banii lui sau să obțină aprobarea și banii din partea tuturor bicicliștilor din bloc.

      Comentariu apreciat.552
    • Ideea e asa: le-am platit din banii mei si munca de instalare a facut-o cineva din familie, dar mi-am recuperat banii de la fostii proprietari. I-am zis evident ca nu mai am nici timp, chef si nervi sa ma ocup, daca vrea sa faca sa faca, dar il priveste cum le scoate p-alea, si cum le pune pe celelalte. Asta evident daca si numai daca are acordul tuturor celor care au biciclete acolo, cum am facut si eu. S-au schimbat vecinii de-atunci, practic sunt singurul care a bagat un ban in alea, amortizate de atunci cu varf si indesat. Incerc sa-mi iau aliati niste vecini noi care impart unul din cei 2 suporti, care au gasit instalatia gata, si daca iese totusi ca astea nu mai sunt bune, atunci ma duc si o dau inapoi la Decathlon (am vazut c-au o oferta gen cashback / bon de cumparaturi la ei, in functie de starea bicicletei). Si n-am biciclit cine stie ce de vreo 10 ani cand o am.

      134
    • #2 cele tip clampa roti strica spitale, zgârie și sunt incomode

      53
    • Multumesc tizule!

      11
    • Confirm pentru varianta #2, cele mai bune.
      La #1 nu poti sa parchezi cu spatele sa ii legi si roata.

      61
  2. Partea cu plecatul de pe loc cred că îmi scapă.
    Te referi la a ne asigura că nu trece o bicicletă printre noi la plecarea de la semafor sau la ieșitul în stradă din parcare sau din curte fără a acorda prioritate bicicliștilor aflați deja în circulație?

    Indecis. Tu ce zici?1911
    • De parca ar conta. Mereu te uiti ca nu stii ce bețiv cade pe langa tine si mai bine dormi linistit noaptea decat sa faci drumuri pe la politie

      40
  3. Ăla din poză e suport pentru biciclisti. Biciclistul rămâne legat de suport cu lanțul cât timp bicicleta merge unde are treabă.

    Comentariu apreciat.686
  4. Nu am vazut in viata mea un astfel de suport in cele 2 continente in care am muncit trait si biclat la greu.
    Arata ca un suport pentru insamantarea artificiala a vacilor.
    Sper din tot sufletul ca acest obiect sa fie marca romaneasca inregistrata.

    Indecis. Tu ce zici?3213
  5. Doar să nu fii pe bicicletă și să-ți apară în spate un Duster alb… Prietenii știu de ce.

    188
  6. Eu cred că lumea pur și simplu nu știe cum se face o depășire a unui biciclist/trotinetist.

    Îmi vine greu sa cred ca 95% dintre șoferi sunt atat de căcănari sa nu lase spațiul legal (pt cine nu știe încă, trebuie ca mai mult de jumatate din mașină să fie pe banda cealaltă).

    719
    • Eu cand conduc si depasesc un biciclist o fac larg, ca si cum ar fi o masina in fata. Cand sunt pe bicla ii injur pe toti care nu sunt mai mult pe banda cealalta.

      Indecis. Tu ce zici?229
    • Eu cand vad o domnisoara pe bicicleta intre Ploiesti si Bucuresti ocolesc prin Serbia.

      Indecis. Tu ce zici?3517
    • Un biciclist se depaseste avind o distanta de siguranta egala cu înălțimea lui. Daca se dezechilibreaza si cade, sa nu-i faci țeasta piftie.

      194
    • Inaltimea lui o data si jumatate . Practic un biciclist se depaseste la fel cum depasesti o masina. Semnal stanga , incadrat banda 2 , depasit , semnal dreapta , revenit banda 1.
      Zic practic , ca teoretic cica nu trebuie sa te incadrezi complet pe banda 2 , dar cel mai sigur ar trebui depasit precum un automobil .

      Filmuletul asta explica cum trebuie depasit un bicilist conform noii legislatii:

      https://www.youtube.com/watch?v=I4GG8xffNu8

      55
    • Eu cred ca sistemul e ciudat. Nici nu stiu cum sa interpretez o depasire regulamentara cand biciclistul merge pe banda 2, sau chiar 3. Inteleg, gogul vrea sa faca stanga undeva mai in fata, dar plm.. eu nici pe banda 2, nici pe banda 3 nu vad cum as putea trece de el regulamentar

      33
    • Si biciclistii ce reguli trebuie sa respecte cand depasesc o masina (care nu e oprita neaparat la semafor ci doar merge incet din cauza traficului) ?

      12
  7. La Casa Armatei tocmai am văzut 2 motocicliști și un biciclist mergând printre benzile pline cu mașini care plecau de la semafor.

    262
  8. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1971
    • Scuze că te deranjăm, nu încapi pe stradă de alții, așa-i?

      Indecis. Tu ce zici?2415
    • Spre deosebire de toti soferii singuri in masina, care se plimba cu un scop foarte bine definit <3

      Indecis. Tu ce zici?1814
    • Scrisese Radu un comentariu pe blog in timp ce se afla într-un ambuteiaj

      184
    • sîrbule , șoferitul prespune consum de benzină și alte chestii care se traduc în costuri, așa ca pot prezuma foarte justificat ca mai degrabă se plimbă un biciclist lela decât un șofer

      56
    • Propun interzicerea plimbarilor, sa revenim la declaratia pe proprie raspundere in care specificam motivul iesirii din casa si unde ne ducem. Sa nu il mai deranjeze pe Radu toti pierde vara care au tupeul sa se plimbe.

      41
  9. Vara asta in iasi a crescut semnificativ numarul idiotilor pe biciclete, de a inceput sa mi se taie de ei. Si nu ma refer la livratori, pe aia nu ii iau in seama, ci la restul care trec prin intersectii ca la mama lor, 0 intentie de a merge la marginea benzii, fenteaza rosul cand pe trotuar cand pe drum si merg tot pe drum in zonele unde au piste ok, gen podu ros-cug (pentru cunoscatori).

    Nu ne mai facem bine, nu conteaza mijlocul de transport.

    Indecis. Tu ce zici?2826
    • Faptul că merg pe carosabil nu ar fi o problemă, atât timp cât Codul Rutier îți permite. Problema e să circule lângă bordura și să respecte regulile de circulație, indicatoarele, semnalizările. Pistele de biciclete din Iași sunt o glumă proastă, în Vest nu ar fi primit omologare.

      193
    • Legea nu specifica „langa bordura” ci cat mai aproape de. Langa bordura de obicei ai griblura, canalizari etc. Deci in mod real e vb de cam 1 metru de bordura. Iar depasirea (zice legea) oricum trebuie sa o faci cu mai mult de jumatate de masina pe banda cealalta, fie ca biciclistul e langa bordura sau la 1m de ea (ca tot se vrobea de respectarea legii).

      Indecis. Tu ce zici?309
    • mi aș dori să omorîm și îngropăm cuvîntul *griblura* pînă nu și mai aduce aminte nimeni de el.

      Comentariu apreciat.301
    • De buna seama, mestere! :)

      80
    • de ce să-l omori? este termen tehnic. a griblurá inseamna a blura cu gri cand editezi fotografii.

      232
    • Sincer,din Lidl Nicolina pana la Belvedere pot recunoaste,sunt zile cand merg pe pista de biciclete,cand e liber,cand mai sunt pietoni merg pe carosabil,pe langa bordura,sa nu mai stau sa ii ocolesc,ei mergand fix pe pista de biciclete,iar dupa Belvedere urc pe trotuar fix in dreptul trecerii la Biserica Catolica.Plus ca sunt si vreo 5-6 urcari-coborari,facute aiurea,si avand un rucsac in spate cu greutate,fiind si operat de hernie de disc,ma cam afecteaza.

      40
    • @mesterul Ce ai folosi în loc? Întreb neironic.

      Mie mi se pare natural că am avut o parte din familie au lucrat prin construcții de drumuri. Unde însemna tratamentul ăla de piatră spartă cu bitum care se punea pe drumuri. Ce-i drept, era de fapt criblură.

      Nu știu cum se numește amestecul de pietre mici, jeg și praf de lângă bordură.

      74
    • se numește jegriblură, evident :)

      90
    • Am.o portiune din Pantelimon (sat) pana la Cora unde e drag race pt cunoscatori, prefer cand merg cu bicla sa merg aproape de mijlocu benzi (gropuri, canale) cat sa ma depaseasca autovehiculu pe banda celalata, nu nu merg cu 5 la.ora, de obicei 30-40 pe portiunea aia sau cu trotineta in „limitare”.
      De fiecare data se gaseste cate un handicopitecus sa ma claxoneze sa injure sa imi explice cum trebuie sa merg eu pe trotuar. De obicei il.prind la.stop si il intreb daca e bine, daca e greu la.oras cu civilizatia cu viteza cu chestii din astea, reguli.
      La.final.injura si accelereaza ca turbatu ca ce alte solutii mai are.
      Pana nu isi ia unu din asta bataie de la.un biciclist live si cu cazanu aruncat in dambovita nu ne facem bine.

      86
  10. In general spre bine. Mai un trecut pe roșu ocazional și după e vina mea dacă claxonez, mai o depășire pe dreapta și iarăși e vina mea etc. Toate astea cu aia in colanți, casca de-aia aerodinamică si ochelari reflectorizanți. Știți si voi despre ce vorbesc.

    1611
  11. Poate la BV.
    In AG biciclist oprit in curba destul de stransa, in panta, cu bicicleta PERPENDICULARA pe axul drumului. Se oprise sa bea niste apa…

    182
  12. Antifurtul ala il poti taia cu o unghiera. Pe probate. E din cablu otelit impletit, nu?

    55
    • și ce propui, un lanț de 10kg?

    • Lant. Al meu are 1 kil. Plus un antifurt clasic pe cablu. Plus alarma de miscare.

      63
    • @Andrei și @hash, este un sistem care apără de neprofesioniști. Nu ai cum să te aperi de cineva determinat și profesionist. Că are clește care taie orice și intră lejer în ghiozdan. La fel e și cu orice sistem antiefracție. Descurajezi mare parte din amatori. Dacă cineva are treabă la tine în casă, face el cumva, niciun sistem nu e infailibil.

      131
    • revenim la ce ziceam acum ceva vreme. ca biciclist trebuie sa ai la tine pompa, camera de rezerva, anvelopa, lant, antifurt, trusa de scule, sticla de apa, stingator, galetusa cu nisip, pelerina de foc, târnacop, trotineta electrica si o basculanta sa care toate astea. pe langa asta are si avantajul ca nu te mai depaseste nimeni pe jumate de banda.

      152
    • Pentru parcat sub o ora o bicicleta sub 3000 ron, orice antifurt e suficient de bun.

      Personal recomand un U-lock care vine cu tot cu suport de prindere pe cadru ca sa nu il cari in spate.

      31
    • E ca-n bancul cu aia 2 tipi pe care ii urmareste ursul, si unul se-apleaca sa se lege la sireturi.

      40
  13. Am fost biciclist 2 ani, vară /iarnă.
    Ocrotesc cât pot pe cei care au treabă pe bicicletă : livratori, oameni normali ce folosesc bicicleta ca mijloc alternativ de deplasare, copiii mai ales. Nu suport „sportivii”. Pe ăia de merg pe DN sau chiar pe șoseaua de centură, unde nu au voie, pe serpentine sau străzi înguste, că ei trebuie să facă sport pe stradă. Ăștia sunt cei care încalcă regulile cel mai des, sunt cei mai grăbiți și cei mai periculoși…

    Indecis. Tu ce zici?2414
    • Unde scrie că nu au voie pe sos de centură? E drept, a trece TIR după TIR cu rotile la 20cm de tine la viteza de 90km/h e o senzație aparte

      De asemenea, interdicția de pe DN1 este absurdă, cum ar trebui sa ajung la Ploiești/Brașov? Pe A3? Pe la Cheia?

      719
    • Bicicletele nu au ce sa caute pe DN expres. Pe de alta parte daca nu am pe unde sa ma duc si in paralel ai autostrada sau DN expres, eu ca biciclist care folosesc DJ sau DN cu 2 benzi am sa-ti urez de bine daca te comporti marlaneste.

      92
    • Hmmmm… Deci voi știți că e periculos pe DN… Dar vreți ca ceilalți să vă ferească. Ok…
      Eu, personal, nu aș admite circulația bicicletelor și atelajelor pe sectoare de drum cu limita de viteza mai mare decât 70km/h.
      Ai situația în care 2 tiruri se intersectează în dreptul tău, ca biciclist. Ce ar trebui să facă? Te simți în siguranță? Îți dai seama că ești tâmpit și nu mai treci pe acolo în bicicletă? Mai ajungi să trăiești ca să îți dai seama?

      146
    • Nu sunt biciclist, dar totuși realizez că bicicliștii sunt participanți la trafic.

      Trebuie să înțelegi că pe DN-uri nu circulă doar hipsteri în weekend, ci și oameni care nu au alte alternative pentru a circula. Nu sunt un inconvenient atât de mare dacă totuși toată lumea ar respecta (inclusiv bicicliștii) ce spue Codul Rutier, n-ar trebui să fie o problemă atât de mare.

      @Fisherman
      „Hmmmm… Deci voi știți că e periculos pe DN… Dar vreți ca ceilalți să vă ferească. Ok…”

      Da coaie. Fix asta e legea, și bunul simț. Trebuie să-i ocolești. Dacă mergi prea repede să fie o problemă, încetinește, de asta sunt limite de viteze pe DN sub limita autostrăzii (unde există limite mimine de viteză).
      Citește cu voce tare ce ai scris. Repetă și către doi cunoscuti. Când revii aici să mă înjuri, spune-mi ce părere au cei doi cunoscuți despre ce ai spus.
      Realizezi cât de idiot ești?

      207
    • @Fisherman TIR-urile ar trebui să încetinească. nu cred că nu au pedală de frână.

      oricum aș zice că ochiometric statistic, mai degrabă cicliștii au probleme și incidente cu cocleți în turisme taxiuri sau dube decât cu TIR-uri, un șofer profesionist are grijă și este mai atent. accidente cu TIR se întâmplă doar dacă ciclistul se dezechilibrează și cade sub roți. accidente cu turisme se întâmplă fiindcă există șicanări și neasigurare la schimbarea direcției de mers (face dreapta peste tine)

      93
    • Ați luat-o cu political corect.
      În primul rând mă refeream la ăia de fac sport pe DN. Că oamenii cu treabă nu folosesc DN, că au un dram de minte.
      Pe principiul „are frână, să o folosească”, de ce să nu mergi pe autostradă cu bicicleta, că e o bandă nefolosită, au frână, și o bandă în plus!
      Dacă voi nu vă dați seama cât este de periculos, pune-ți-vă în pericol. Sau stai, voi doar ziceți, apărați dreptul altora. Că nu vă văd făcând așa ceva… Bravo!

      106
    • @Fisherman: dar tu ce cauti pe dn?

      82
    • bine boss hai sa facem și autostrăzile pietonale și-am făcut rahatul praf

      pe de alta parte, în tari mai vestice am văzut piste de biciclete în câmp, paralel cu DNul lor. La unii se poate

      103
    • @Fisherman autostrada este drum de viteză, special pentru auto/moto. 130km/h max, TIR cu 90. este rațional și logic ca bicicletele să nu aibă ce căuta acolo

      DN este un drum obișnuit, viteza max. 50 (hai 70) în localități. nu este nici o diferență față de un DJ sau de un bulevard din oraș. Tu și alți șoferi români consideră DN-urile un fel de autostrăzi și circulă ca atare, ilegal, cu viteze mari, fără a conștientiza că acele drumuri NU sunt pentru viteză. Voi ați transpus un stil de mers inadecvat pe niște drumuri care nu sunt concepute pentru asta. Știu, scuza și lamentările că nu avem autostrăzi. Ghinion. Respecți cei 50km/h și mergi normal să eviți cicliști și pietoni și vaci și motostivuitoare sau ce o mai circula (legal) pe DN-uri.

      221
    • Vezi de asta nu avem.lucruri frumoase ca sunt oameni care au carnet si comenteaza pe net ca bicicletele mu ai voie pe dn….. for fucks sake

      113
  14. Mai merge ridicata saua, minim 3cm

    90
  15. @Vali
    In suportul ala pui bicla in cric + putin in spic ca sa aiba loc si altul daca vine dupa tine sa isi prinda bicicleta, ai sa vezi ca nu mai cade aiurea.

    91
  16. „Parcă e un pic mai mult respect din partea șoferilor”

    Cum spuneam și în alt comentariu, nu sunt biciclist, dar consider bicicliștii participanți la trafic. De când au început să se înmulțească cei pe două roți în ultimii ani, se simte cumva că o parte din ei sunt și șoferi în același timp sau au fost la un moment dat. Nu mai sunt la fel de vizibili bicicliștii ăia idioți care trec full speed pe trecerea pe pietoni sau nu stau la semafor că sunt mai mulți care respectă regulile de circulație, cred eu pentru că sunt și ei șoferi și au fost frutrați să ferească diverși kamikaze.

    102
  17. Zic ce văd la mine în Cluj
    Urbaniștii: înainte de a moderniza străzi, să facă naveta pe bicicletă ca să-și dea seama de necesitățile bicicliștilor/trotinetiștilor care folosesc respectivele mijloace de transport ca alternativă la mașină/transport în comun. Să înțeleagă că un “navetist” pe biclă merge mai alert. Nu pui pavaj pe piste eviți canalizările, încerci să intersectezi pista cât mai puțin cu mașinile și, mai ales, cu pietonii.
    Poliție/poliție locală: prezență mai mare în trafic, sancțiuni mai frecvente pentru parcări pe pistă, biciclete pe trotuar, pe contrasens, scutere și motociclete pe piste. Also, există contrasens și pe piste.
    Tot poliție: programe active de educație rutieră în școli. Ei nu există doar ca să dea sancțiuni, ci și ca să educe. Mulți copii și adolescenți sunt participanți la trafic nesypravegheați de adulți.
    Șoferi: o bicicletă chiar scoate mașini din trafic. Văd chiar multe biciclete cu compartiment pentru copii. Nu par ibconștienți care să pună în pericol viața propriilor copii.
    Bicicliști/trotinetiști: aici vorbesc din experiența pendouă roți. Scopul meu este să ajung din punctul A în punctul B, nu să mă cert, nu să mor cu dreptatea în mână. Roșul e roșu, verdele e verde. Fac loc mașinilor ori de câte ori am ocazia, le fac semn să treacă, să știe că îi văd. Casca, reflectorizantele, mănușile și oglinda sunt mai importante decât par. Nu merg pe contrasens. Îmi fac traseul în minte înainte de a merge unde am treabă. Aleg varianta cea mai safe, nu cea mai rapidă. Evit trotuarul dar recunosc că am porțiuni scurte unde nu prea am variante optime, pentru că urbaniștii au gândit pista cu curul. Acolo merg foarte încet, aproape la pas. Nu claxonez și am grijă să mulțumesc/scuze. Pe zebră cobor. 10-15 metri nu sunt o tragedie. Pietonii sunt mai haotici ca șoferii. NEVER telefon pe biclă. Prefer să trag pe dreapta dacă sună. Un șofer-biciclist își dă mai bine seama de conflictele dintre cele două categorii și atitudinea împăciuitoare față de ceilalți ajută. Până l urmă, strada e a tuturor, nu numai a mea.

    213
  18. Masa critica azi la 6 la Lupoaica. Ar fi o idee sa fim 800, nu 80.

    32
  19. Stii ce ma amuza la fiecare articol in care se mentioneaza biciclisti?

    Tot timpul apar soferi viteji care au vazut ei un biciclist care n-a dat prioritate la o vrabie si trag concluzia ca toti biciclistii sunt de cacat si n-au ce cauta pe drumul lor asfaltat pentru care platesc rovinieta.

    40
    • Nu toti is de cacat …cum nu toti soferii is bizoni . In fiecare tabara sunt dintre aia care stiu ei mai bine decat restul, sau deloc …rezultatul fiind acelasi – participant la trafic nesimtit .

      Si aici vorbesc si de soferii aia care aleg sa te depaseasca razant sau sa isi spele parbrizul cand trec pe langa tine, si in egala masura vorbesc si de cocletii care se cred in turul Frantei pedaland pe mijlocul bandei sau chiar langa banda a doua (desi drumul e bun si marginile nu sunt pline de „griblura” – cum zice cineva mai sus) sau cocleții de nivel superior care nu merg incolonati ci unul langa altul ca sa nu piarda ultima barfa ( pe care iti vine sa ii bagi in mamicuta lor instant).

      40
    • Cea mai buna combinație e sa fii ambele – și ciclist, și șofer, și pieton. Astfel experimentezi toate cele patru ipostaze. De om civilizat.

      41

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube