Creșterea (achiziția de clienți) se face pe banii altora…

Crypto.com, o companie care a băgat masiv bani în tot felul de proiecte și de sponsorizări, pentru a acapara cât mai mult din piață, are o scădere bruscă atunci când anunță oamenii care le foloseau produsele că beneficiile vor fi reduse. Iar oamenii ăia foloseau produsele alea doar pentru beneficiile extinse și nu sunt dispuși să le folosească în continuare. Vor căuta alte variante.

În același registru vine și declarația unui șef de la Glovo:

„În ultima vreme, prea mult s-a împins spre zona de reduceri. Acest trend va continua o perioadă, până nu va mai fi sustenabil, pentru că cineva trebuie să finanțeze aceste discounturi. Toate țările dezvoltate au trecut prin acest proces, după care s-a revenit la normal. Și la noi se va plăti prețul normal”, a declarat Victor Răcariu, Regional General Manager Glovo (sursa)

Dar clienții obișnuiți cu reduceri și cu prețuri mici nu mai vor să plătească normalul, că e prea scump.

De asta toate companiile astea sunt destinate la pieire. UBER e cel mai bun exemplu. Atâta timp cât nu plătești prețul real al cursei vei folosi în continuare serviciul, care e subvenționat de investitori și de șoferi. Când va trebui să ridici prețurile, va apărea concurența, care va face la fel.

 

atentie-gropi-pericol-de-accidente

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

49 comentarii

  1. Minunatul model bolnavicios de business in care tot ce conteaza e sa creasca CA si vedem noi dupa..

    00
  2. Cand comand de la Glovo de obicei adaug si 2 baxuri de apa carbo (calmati-va, las extra bacsis pt greutate).

    In 2 din ultimele 3 comenzi mi-au adus apa plata, nu carbo. Am intrat in aplicatie si am semnalizat incurcatura, mai mult ca sa stie oamenii ca au incurcat si sa fie mai atenti in viitor. Nici vorba de pretentii de bani inapoi sau sa fac scandal etc, se mai intampla, e ok.

    In ambele cazuri, primesc automat voucher inapoi pt suma ambelor baxuri + ceva extra. Si nu a venit nimeni sa le ridice. Nicio noima.

    Si dupa citesc despre domnul Regional Manager ca se plange de clienti ca sunt de vina ca vor reduceri, dar ei fac rambursari de sume nesolicitate in mod repetat. Pt ca motive..

    00
    • Infinite water glitch unlocked.

      00
    • Daca tu semnalezi ceva, ei trebuie sa iti dea banii inapoi. Asa nu exista motive de reclamatii sau procese dupa. Aia cu „mai atenti in viitor” e degeaba. Au prea multi curieri ca sa stea sa faca educatie de genul asta. Banii aia sunt de obicei trecuti ca pierdere a restaurantului/magazinului, nu a Glovo.
      Daca vrei sa nu primesti nimic cand semnalezi ceva, comanda prin Bolt. Nici cu ANPC nu scoti mare lucru de ei, ca sunt inregistrati pe undeva prin Estonia.

      00
    • Data viitoare cere apa plata si dupa aia zici ca doreai bere. Poate merge.

      00
  3. Putem sa traim si fara aceste servicii. E ok.

    00
    • Si cu miile de oameni care isi castiga existenta lucrand in aceste servicii ce facem?

      00
    • Daniel n-are nevoie de servicii de transport bunuri, marfuri si persoane. N-are el nevoie DA ???

      01
    • @ev21 – asta e partea interesanta. Poti face o gramada de lucruri, bazate pe servicii sociale. Reconversie profesionala, etc.
      Practic in loc sa platesti servicii de care n-ai nevoie, le dai (aproape) direct celor care au nevoie ca sa aiba din ce trai si pentru a se reorienta.
      Cine pierde? CEO-ul Uber/Glovo, speculantii de la bursa, etc.

      00
    • @Radu adica in loc sa-mi comand eu un burger si Gigel sa-l pregateasca, Ionel sa-l livreze (plus alte joburi intre ei) e mai bine ca eu sa ma duc singur sa-mi iau burgerul sau sa plantez rosii si castraveti si sa mi-l fac singur la anul si Gigel si Ionel sa stea cu pl in mana pe canapea si sa astepte the stimmy check sa-l joace la pariuri? Eu ca client am doar de castigat din asta, nu?

      00
    • Tu da. Un om cu cu dizabilități nu. Exact cum lifturile au apărut inițial pentru a facilita accesul persoanelor cu dizabilități la etajele superioare ale unei clădiri.

      00
    • ev21, pai problema e urmatoarea: Tu esti livrator glovo, eu platesc 2 lei livrare (sau cat o fi), bani de seminte, dar glovo iti da tie 8 lei pentru livrare. Parte din banii aia vin de la investitori, care la un moment dat o sa se sature de aruncat bani aiurea. Fix la fel si in IT. Deci, cand s-o sparge bula, doua categorii de oameni cu bale la gura o sa moara de foame. Livratorii glovo si ITisti. Ce facem cu ei? Greu de zis, ca la multe alte chestii nu-s buni astia. Hai ca pe livratori ii pui pe munca fizica, dar pe aitsti?

      00
    • @Boris pareai om normal din prima propozitie dar apoi…

      00
    • ITistii pot face ce face Boris acuma, iar in celelalte 6 zile din saptamana se pot odihni.

      00
    • Radu, corect, ca vorba aia daca le dau mintea mea, le-o ia corpul razna…si ii trebuie 6 zile de odihna

      00
    • Vad ca si tu abia te descurci cu ea.

      00
  4. Oare e adevarat ca o mare firma de taxiuri din Bucuresti va livra cumparaturi incepand cu toamna acestui an.

    00
    • Da, Pelican! Dar vor livra doar șaorme, semințe și cola!

      00
    • Trebuia de mult să fie așa, dar nu ai cu cine, și dacă trebuie să cobori după mâncare, nu era problemă.

      Așa între 2-3 curse mai duci și un pachet, le combini, produci continuu in loc să stai 4 ore cu fundul degeaba în mașină.

      Dar la taximetriști am observat că se vrea a băga 2-3 curse lungi și în rest stat la bârfe și discuții politice.

      00
  5. au fost frumoase vremurile cand luam un meniu bicmec de pe tazz la 21.8 cu tot cu spaga ca avea si mecu extra 30% off. a durat luni bune. desi era evident ca nu era sustenabil, acuma toti prietenii mei sunt butthurt ca au marit pragul pentru transport gratis pentru cei cu genius :))

    00
  6. Nu știu care e prețul fără reduceri, dar zău că aș plăti din când în când.
    Problema mea personală este că p-aici pe unde locuiesc Glovo livrează din kaufland și dintr-un supermarket local de care n-am auzit, și pe listă cred că sunt mai puțin de 1/4 din produsele magazinului.
    Când am verificat ultima oară, înainte de Crăciun, nu livrau deloc carne și mezeluri, fie și preambalate, iar produsele aflate în promoții, inclusiv alea care apar din când în când, erau Satana în persoană. La momentul ăla nu livrau cel puțin 2/3 din lista mea de cumpărături, așa că mi-am băgat picioarele.
    Dacă lidl își face serviciu de livrare (sau lidl și kaufland împreună, că tot sunt sub aceeași umbrelă) și livrează toate produsele, inclusiv din promoții, la prețuri de promoții, promit să comand lunar sau săptămânal, în funcție de preț și bugetul personal.

    00
    • Nu cred că se va întâmpla asta prea curând – deoarece promoțiile alea au rolul de a atrage omul în magazin – iar odată ce ai ajuns in magazin că să cumperi 5-6 produse de la promoție doar nu o sa pleci in alt magazin pentru restul produselor pe care le ai de cumpărat, o să cumperi tot de acolo, plus că o să mai faci si diverse cumpărături la impuls, lucruri pe care in mod normal nu le-ai fi cumpărat.

      Prin livrarea la domiciliu a oricărui produs de la.orice magazin este posibil că de la fiecare magazin sa cumperi doar produsele aflate în promoții – ceea ce nu ar conveni magazinelor.

      00
    • Păi eu cumpăr cam tot de la lidl. Și pt mine personal sunt mai multe șanse să mai pun în coș chestii suplimentare, decât dacă duc eu în magazin și apoi le car cu cârca.
      Cârca mea beteagă și deseori mă limitez să cumpăr cât pot duce.

      00
  7. La Glovo exista un „surcharge” daca nu comanzi de 40 RON…

    00
  8. NOU
    #25

    „cineva trebuie să finanțeze aceste discounturi”

    Sau poate „cineva” ar trebui sa adapteze costul de productie veniturilor locale. Toti vor sa ceara preturi de Germania dar uita ca veniturile, mai ales in afara capitalei, sunt la nivel cu Turcia.

    Deja calitatea produselor care nu sunt trimise la export este inferioara. Daca si la nivelul asta de calitate costul este nesustenabil inseamna ca ne ducem ca tara usor usor spre perspective de Congo si Zimbabwe.

    Problema este ca ne-am pus singuri in situatia asta. Pe partea producatorilor, mai toti vor lux si X7 la poarta, ca doar sunt patroni, ce PL calului.
    Pe partea cumparatorilor: n-are doua de un leu dar vrea calitate – ambalata ca in buricul Vestului.

    Probabil ca in caz de foamete crunta, singura solutie care sa nu implice conserve indoite cu bucati de carpa sau paine indoita cu creta va fi consumul de mamaliga.

    Mamaliga cu… ce-o fi. Macar apa sa fie…

    00
  9. Mai țineți minte când prin anii ’90-’00 erau zeci de festivaluri, zilele berii, zilele primăriei etc. etc. unde vedeai muzică moca? Vița, Zdob, Iris, Vama aia Veche, toți ăștia. Când s-a pus batista pe țambal și nu s-au mai făcut evenimente s-au trezit că nu dă nimeni bani pe concertele lor pentru că oamenii s-au obișnuit să-i vadă moca, la ce bun să dea banii pe aceleași melodii obosite.

    E fix la fel și aici

    00
  10. Dar reducerile alea sunt de formă. De exemplu saorma preț întreg: 40 lei. La reducere 22 lei, cât e la ei la locație.

    00
    • Problema este că dacă tu mergi să cumperi de la el din locație nu se plătește transport pentru produs, nu se plătește programul informatic al lui Glovo, nu se plătesc oamenii care asigură funcționarea aplicației Glovo etc. – deci daca la tine acasă șaorma ajunge cu același preț ca în locație înseamnă că cineva plătește restul cheltuielilor – restaurantul și/sau Glovo.

      Deci atunci cand produsul ajunge la tine acasă cu același preț că în locație undeva este un cost suplimentar suportat de cineva – doar că oamenii s-au învățat să ignore acest cost și de aceea sunt uimiți când trebuie sa plătească prețul întreg.

      00
    • NOU
      #30

      @Mirel Platesti taxa de transport( foarte putine mai au livrare gratuita, de obicei pt locatii aflate foarte aproape), taxa de comanda minima, taxa de vreme rea, taxa pt ambalaje, taxa( prin pretul marit vs locatie). Eu zic ca au de unde sa isi scoata banii.

      00
    • @Silviu Petcu
      Pai tocmai că omul a spus că în loc de 40 lei plătește 22 de lei pentru șaorma, LA FEL ca în locație, deci omul NU plătește taxele alea spuse de tine.

      00
    • @Mirel: omul a spus, dar a si mintit. Eu nu am prins produs (saorma, burger, pizza) care sa coste mai mult in tazz decat in local.

      00
    • Vai dar cum, spre jumătate din produse și promoții au prețul de lista umflat în aplicații.

      KFC se lauda pe Tazz cu promoție la ceva, și toate preturile de lista afișate, la care se aplicau apoi „reducerile”, erau cu 8 lei mai mari decât în meniul oficial din restaurant și site.

      00
  11. Va fi o perioada mai grea fara prea multe discounturi pentru ca investitorii care ne subventionau burgerii si cursele de ridesharing nu se mai arunca sa injecteze bani in companii cu profit negativ. Dar banu’ va fi ieftin din nou in curand si va fi bataie pe domninarea pietei si va fi iar bine, va trebui sa induram putin in aceasta perioada de criza. See you on the other side! (din pacate doar pe unii din voi…)

    00
  12. Da, dar chiar nu se prind ca la servicii de genul taxi sau livrare clientii sunt mocangii?

    Exemplu eu pentru mancare: foloseam Takeaway si Food Panda, mai ales ca din Food Panda puteam lasa bacsis, a aparut Glovo cu reduceri si a si cumparat Food Panda, m-am bagat pe Glovo mai mult, a venit Tazz cu super reduceri, vreo 2-3 luni folosit Tazz, a crescut Tazz livrarea la 3-5 lei si poate doar gratuit cu eMag Prime, nu-i nimic, a aparut Bolt Food cu super reduceri, folosesc mai mult Bolt. Dupa ce Bolt Food o sa aiba suficienti clienti si li se termina banii de reduceri ori o sa apara altceva ori ma mut pe ce e mai ieftin. Nu e ca si cum as avea vreo fidelitate de brand pentru livrare, mi se rupe ce scrie pe rucsacul celui care mi-o aduce.

    TLDR: aplicatiile astea nu se prind ca au clienti atat timp cat sunt in pierdere ca le dau reduceri, iar atunci cand apare ceva mai ieftin li se muta clientii acolo? sau pentru ei e suficient sa raporteze la investitori productia de clienti la hectar ca sa mai primeasca finantari?

    00
  13. Și la Bolt era așa. Am mers și 50% reducere. Nici șoferii nu știau să-mi spună de ce e așa de ieftin. Ei ziceau că primesc toată suma și că reducerea e de la Bolt.

    00
    • Sumele pe care le platesti tu n-au absolut nicio legatura cu banii pe care ii primeste curierul sau soferul. Tu dai 2.99 taxa de livrare dar livratorul ia 8-15 lei. Taxa aia e doar ca sa testeze cat esti tu dispus sa platesti. Nu mai folosesc Glovo dar am vazut ca livrarea a ajuns ~7lei de la ~3lei cat era acum o vreme. Si lumea comanda in continuare.

      00
    • Pai cum sa nu comande?!?!
      Marele nostru magazin online ne-a obișnuit inițial cu taxa de livrare 0. Pe urma stai ca nu plătești dacă e peste x, pe urma gratuit la box… acum bagă Genius pe gât! Îmi fac ei și calcule și îmi spun cât as economisi…
      Asta in timp ce nu mai au ofertele de la început și, dacă stai si cauți, sunt magazine care vând mai ieftin.
      Și lumea cumpara in continuare

      Știu, știu nu mai plătești acum pentru produs, plătești penru servicii (eu citesc taxa șmecher apple style)

      00
  14. Ba da, merge schema si o sa mai mearga, suntem in deceniul tepelor pe banda rulanta. Faci un „unicorn” cu cativa smecheri cu bani. Trebuie sa ai ceva milioane pana faci un soft si apoi inca bani tripli pt promovare. Aplicatii de ride sharing, soft-uri de 2 lei gen uipath, aia de imparteai birouri cu mai multe firme, cafenele unde iti faci singur cafeaua, orice cacat ce e bine ambalat si suna de viitor. Apoi promovare: youtube, FB, articole in reviste de profil gen Capital, influenceri, etc. Apoi daca vrei real succes iti trebuie o masa mare de „zeloti”. De la someri ce isi rup masinile pt 2 lei la directori imberbi din middle management ce zic ca isi taie paula jos daca UIpath-ul nu aduce plus valoare firmei lor care vinde castraveti. Si se reped investitorii ca rata la muci: vin si sacalii mari dar dar aia stiu despre ce e vorba…de multe ori teapa isi iau aia de invart cateva ii de euro, se „joaca” la bursa. Cativa ani sustii mizeria efectiv din investitiile fraierilor ca profit nu aduce. Apoi iesi elegant vanzand actiunile si deja te gandesti la urmatoarea teapa.

    00
    • iti aduci prietenii sa munceasca la tine la firma, le dai bonusuri generoase ca firma e pe crestere. Sacalii mari de care pomenesti ii intereseaza doar bonusurile, ca pana la urma ei sunt angajati, uitate la Inventing Anna pe Netflix.

      00
  15. Modelul de business actual este sa ajungi sa stăpânești cat mai repede cât mai mult din piata. Pe urmă vine și monetizarea. Iar piața duce fara probleme acest model.
    Ce nu înțeleg eu este lenea infinită de a pune pe altul să-ți facă cumpărăturile. Că nu cred eu că există oameni în Europa precum chinezii care dorm și nu fac sport la locul de munca, practic sunt 24/7 la birou sau șantier.

    00
  16. Toata smecheria a acestor companii o reprezinta dorinta de a crea un monopol sau oligopol in piata. Din cauza asta fiecare vrea sa-si creasca baza de clienti si implicit cota de piata. In era banilor ieftini chestia asta iti putea aduce niste capitalizari fabuloase si eventual te si listai pe bursa(vezi cazul Uber). Problema este ca si dupa atata timp de investit nu ai vreun castig real si in cel mai bun caz iesi pe zero daca nu pe minus. Asa ca mai toate companiile incep sa mai stranga cureaua deoarece dobanzile cresc si spectrul venirii unei crize ii face pe toti sa fie mai cumpatati. La asta adauga faptul ca marii investitori vand toate pozitiile riscante deoarece nori negri se aduna deasupra si tabloul e complet.
    Crypto/Uber/Bolt/Glovo sau orice alt growth company pe care il stiti are un singur scop: Sa devina singurul sau sa distruga competitia din piata si apoi sa faca ei regulile. Odata ajunsi acolo ei pot stabili preturi si toate nebuniile. Ca sa se intample asta s-au aruncat enorm de multi bani in aceste companii si dupa atatia ani rezultatele inca nu au aparut.

    00
    • Exact, cel mai bun exemplu la noi e emag. Prin reducerile pe care le aveau inainte au ajuns sa detina 2/3 din piata online, azi sunt mai rarute si mai slabe. De la taxe de transport prin curier chiar daca ai genius, la mariri de pret si la mai putine reduceri pe care le fac acum, noroc ca mai e in altex si altii mai micuti.

      E foarte nociva chestia pentru cumparator pe termen lung, competitia mereu e buna.

      00
  17. Dacă e despre vrăjeală, promovări şi cum ne vindem scump, nu pot să țin doar pentru mine acestă mostră de marketing.
    Fumam în bucătărie şi o ascultam pe una dintre ghizii din sat (avem în sat birou de turism, unde freacă menta trei specialiste).
    ,,Această casă( unde stau eu) construită în 1600 (o laie) a fost bla, bla, bla.
    După cum puteți uita, chiar şi acum după 600 de ani, îşi păstrează farmecul şi alabala portocala.,, Aplauze, poze, turiştii în delir, fericire în masă.
    Trag un fum din țigaretă şi constat că eu de fapt trăiesc în anul 2200 şi arăt la fel de bine ca şi în 2022. Am fugit rapid în baie şi m-am admirat. Ce frumos ai îmbătrânit,nebunaticule! Eu şi Florin Piersic.

    00
  18. Uber le-a dat fiori la multi jucatori din industrie.
    Mai ales cand s-au apucat de autonomous driving.

    Dupa care s-au prins baietii ca nu e asa mare baubau. Apropo, zilele astea BMW si Mercedes au vandut firma de carsharing la care erau actionari. Nu a fost niciodata profitabila.

    Mai cateva idei:
    – Crypto e alt portal de jucat la pacanele.
    – Glovo si ceilalti are sens ca un serviciu externalizat de distributie. Clientul plateste pentru timpul pe care il castiga pentru alte activitati
    – Uber inca nu genereaza cashflow pozitiv si nici profit. Asta dupa 10 ani. Preconizeaza ca in 2024 vor avea free cashflow pozitiv.

    00
  19. Zicea lumea ca Nordis a lu Ciorba a lu Laura Vicol o sa fie primul mare faliment imobiliar. Da de unde, am citit chiar acum un advertorial de-al lor in Hotniuz si ei zic ca totul e pe crestere si randamente garantate.

    00
  20. Este exact modelul de business al Emag, care intre timp nu numai ca nu a murit, dar a si crescut pana aproape a omorat concurenta.
    Sau ati uitat cum au inceput cu transport gratuit? Apoi doar peste 99 lei, apoi au mai ridicat plafonul. Apoi au inceput cu transport gratuit la easybox pentru clienti Genius si urmeaza sa puna si acolo taxa sau valoare minima.
    Asa se castiga piata, mergi o perioada pe minus. Emag a mers pana anul trecut pe minus. Important este sa ai un fond mare in spate care sa te sustina suficient timp.

    00
    • Da, sigur, planul de dominare al lumiiRomâniei al eMag.

      E ușor de ignorat faptul că costurile de curierat au crescut enorm, volumele de livrare au crescut înzecit de când a început emag să opereze pe piață. Practic, în ultimii 15+ ani, volumul de comerț online a văzut o creștere masivă.

      Crezi că costurile de operare al companiilor de curierat n-a crescut?

      Cum era acum 10 ani, când Fan Curier (și alții) aveau cel mult 2-3 curieri pentru un oraș întreg? Și care e situația acum?

  21. Americanii pot zice că se finanțează ei pe ei, pentru că banii lor de pensii sunt investiți pe bursă, iar pe bursă ajung o parte și la companii gen Uber și din astea.

    Pe nimeni nu interesează profitabilitatea pe termen lung, astea-s prostii. Îi interesează să genereze hype ca să vândă acțiunile la prețuri mai mari decât le-au achiziționat. Iar dacă pierd…nu sunt banii lor oricum așa că ghinion.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube