Conserva ta cum stă pe șosea?

Băi, faza e cam așa: eu nu vreau să vă conving să vă cumpărați mașină ca a mea. Consumă mult, arată dubios, service-uri oficiale puține, modele puține, nu are autohold, are guri de ventilație doar pe bord. Sincer, sincer, nici eu nu mi-aș lua-o.

După care te sui în ea și vezi cât de mișto stă pe șosea. Și ignori toate prostiile alea cu consumul și cu designul.

Subaru XV

Toyota RAV4

Honda CRV

VW Tiguan

Kia Sportage

Mazda CX5

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

92 comentarii

  1. X1 cu xdrive, nu am citit / văzut ceva oficial, dar stă excelent pe șosea. Evident, sunt pradă subiectivismului, dar am trecut prin multe situații în care dacă nu rămânea cum trebuie pe traiectorie, aș fi povestit altceva acum.

    00
    • Da, asa e, ești subiectiv, nu face manevra nici la viteza unui KIA Sportage, doar ca te duci în obstacolul pe care vrei sa îl eviți cu foarte multa stabilitate: https://youtu.be/ndNQBsrVyrU.

      00
    • Pai scuza-ma, dar poate fi ceva in neregula cu stilul tau de condus dacă ai trecut prin nenumarate situatii dificile.

      00
    • te scuz, dar am zis multe, nu nenumărate.
      și poate am ajuns intenționat în acele situații. dar e ok, grăbește-te la concluzii

      00
    • @Dan 2, vorbesc de modelul E84, care e complet diferit. Testele nu se pot compara între ce mi-ai dat tu în video și modelul meu.

      00
    • Numărul de manevre bruște e un bun indicator al stilului de condus. Nu vorbim de pricepere în a ține mașina pe drum, vorbim de prevenție ca să nu ajungi în situația să trebuiască să faci manevre de genul ăla. Dacă ajungi în situații în care trebuie să frânezi brusc e deja o problemă. Știu, București, România, nesimțiți, se bagă dacă lași spațiu, etc. etc. E bine să poți să le faci, e și mai bine ca mașina să te ajute, dar mulți o iau ca pe o competiție, simt că trebuie să se antreneze la chestiile astea.

      00
    • @Radu – neavand argumente pentru ca nu am gasit asa la o cautare rapida sa inteleg ca pe baza experientei personale modelul mai vechi e mai bun decat cel nou. Let’s agree to disagree :).

      @A. Exact, tin minte o situatie la limita in care un prieten imi zice bai nu stiu cum ai fi evitat tu (eu neavand experienta soferului la momentul ala). Dupa cateva secunde imi zice aaaa pai daca ma gandesc bine la cum conduci tu nu ai fi ajuns in situatia aia de altfel. Un sofer bun e cel care urmareste manevrele celui din fata celui care e inaintea lui. De-asta sunt enervante TIR-urile si geamurile fumurii, e un pericol pe care cam toata lumea il ignora.

      00
    • Propun ca la toate posturile despre masini primul comentariu sa fie intotdeauna despre un BMW.

      00
    • @Dan 2 – sfatul profesionist este sa te uiti la a treia masina din fata (daca poti). Asa cresc exponential sansele sa eviti cam orice.

      00
    • Eu ma uit undeva dupa a 6a masina. Uneori la drum lung trec de linia orizontului si atunci e un pic mai dificil.

      00
  2. Ceva pentru mama lui Oprișan, să-i facă cadou puiului ei de Crăciun și revelion, ai?

    00
  3. Tiguan, imi place cum arata. Subaru din primum video mi se pare ca e ceva mai joasa ca restul deci are un avantaj. Suv-urile nu sunt pentru viraje d’astea…

    00
    • Pe langa avantajul inaltimii mai reduse, chiar in prezentare este specificat ca nu a reusit sa finalizeze testul la viteze mai mari de 72 km/h.
      In principiu, a fost printre cele mai slabe din lista.

      00
  4. sunt curios cum reactioneaza subaru la 77km/h

    00
    • Exact, din ce am vazut in alte clipuri cam pe la 74-75 incep sa o ia razna si audi, seat.

      Si eu am o kia care e cea mai buna masina.

      00
  5. să punem toată lista pentru obiectivitate:
    https://teknikensvarld.se/algtest/

    00
    • Tare. Porche Cayenne sta mai prost decat VW Tiguan (75 vs 77).

      00
    • Da, și Qashqai îi face pe toți cu 84. Înseamnă că e mai bun? E un test pentru o situație destul de rară în care majoritatea șoferilor îngheață cu piciorul pe frână și cu ochii la obstacolul pe care urmează să îl lovească…

      00
    • deci cum, o tigaie gen WV Golf din 2004 este cu mult mai buna decat orice model de Subaru? Nu prea inteleg ce a scris Zoso cu Subaru, stat bine pe sosea si etc.

      Poate nu ma prind eu de ceva….

      00
    • @A: si Xantia Activa cu ditamai V6 atarnat de bot il face pe Qashqai cu 85. Suspensie beton adica. Bare antiruliu „active”, etc.

      00
    • Tare!
      Pe primul loc e un Citroen Xantia Activa din 1999 care a trecut testul la 85 de km/h.
      Afara de Qashqai care e pe locul 2, urmatoarele 12 masini sint sport al caror pret cam sare de 100.000 de euro.
      Asta arata „progresele” pe care le face industria auto in domeniile costuri de productie – pret de vinzare.

      00
    • Dacă ar fi parte din testele NCAP sigur ar fi altfel clasamentul. Așa cum producătorii au fost luați prin surprindere că NTHSA-ul s-a apucat să testeze small overlap pe partea dreaptă și a descoperit că producătorii făcuseră îmbunătățiri doar pe stânga („haoleo șefu da n-ați zis că trebe și pe dreapta”), așa și cu asta. Una e o revista auto, alta e NTHSA.

      Părerea mea proprie e că nu e un test foarte relevant. E bun, dar reprezintă una din multele situații în care te poți trezi și nu e nici măcar una foarte comună. Dacă e comună, poate totuși nu faci ceva cum trebuie…

      00
    • Observ că breakurile stau mai bine decât restul.
      Explicații?

      00
  6. De ce n-ai pus si filmulet cu Duster-ul: https://www.youtube.com/watch?v=MgBkzCj4B1Q

    Eu zic ca se comporta foarte bine, mult mai bine decat ma asteptam.

    00
    • Pai nu l-a pus ca si masina lui tinde sa devina cam cum e si Brasovul: o sa treaca inca 5 ani in care incearca sa se si sa ne convinga de cat de misto e :)

      00
  7. Dar tangajul cel mai bun care mașina credeti ca il are?

    00
  8. https://www.youtube.com/watch?v=gvbV5bFuylM

    Mult mai bine ca asta ca am pus cauciucuri mai late (205) decat alea de bicicleta care le are asta de test

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=308&v=moQYi7PDXNc
    Aero are stabilitate buna si la limita desi nu e masina sport

    00
  9. Gata, Subaru imi cumpar cand expira Seat-ul. Cu motor de 1.2 TSI are?

    00
  10. Subsemnatul, am făcut live un test al elanului. Cu Seat Altea. Pe post de elan era o căruță, ce se deplasa voios, noapte la 11 pe DN13. Fără nici un marcaj luminos.
    Testul, slavă ESP-ului, a reușit, fără nici o problemă. Aprox. 450 EUR cel mai bine investiți. Atât costase la vremea aceea ESP-ul, care nu era dotare de serie.

    00
  11. De la distanta stai si te intrebi de unde obsesia asta cu masini mari în România când prin jurul meu vad copilaraia cu C1, 500, astra, etc … si cu greu mi-am adus aminte ca saracii din România nu au autostrazi, nici radare fixe, nici asigurari nesimtite pentru soferi agresivi si multe altele.

    Asa ca:
    “Nu mai fitzi saraci!!!”. Cumparativa autostrazi

    00
    • Asta ne mai trebuia acum de la guvernantii nostri. Cand nu ne fac autostrazi si conditii civilizate de condus, sa ne mai si taxeze la impozite si asigurari ca in vest. Stii cum, si f**ut si cu banii luati.
      La mizeriile de drumuri si la nebunii din jur, mai ca-ti vine sa-ti cumperi un tanc, ca sa-ti protejezi familia.

      00
    • is curios la ce tara te raportezi.
      Daca vii in suedia o sa vezi foarte multe masini de la break in sus

      00
  12. Seat Toledo, 76km. Foarte tare, la ce pret are. Comparabil cu alte figuri de prin lista aia.

    00
  13. Simplul fapt că are motorul boxer ii coboară cu câțiva centimetri centrul de greutate cu implicații favorabile asupra stabilității.
    Pentru cine își aduce aminte Oltcit 12 trs cu cauciucurile alea subțiri rău se ținea la vremea lui foarte bine pe viraje. Nu aduc în discuție alfa 33 sau Porsche…

    00
  14. La aia ma uitam si eu cand mi-am luat Clio 4. Fiesta sta un pic mai bine, restu din clasa sunt mai slabe la stabilitate. Si chiar statea bine la manevre bruste si in curbe. Acu la 73k km amortizoarele sunt cam moi.

    00
  15. https://youtu.be/vQrGcIQKMvs?t=60 cam asa statea. :) Deocamdata sta in curte, asteptand vremuri mai bune. :(

    00
  16. Ma uit dupa un Kuga pentru la anul, vad ca sta destul de bine.
    https://www.youtube.com/watch?v=T4V7J93x8Xc

    00
  17. Bosulica, nu ca n-ai dreptate ca Subaru XV e ok, dar comparatia e un pic gresita.

    XV nu e in aceeasi clasa cu SUV-urile alea mid-range ci cu cele mici. Kia Niro, Mazda CX-3, Toyota CHR, etc. Pana la urma e doar un hatchback inaltat, ceea ce de altfel ajuta in cazul asta, ca nu are centrul de greutate asa sus.

    00
    • Subscriu la aceasta idee.

      Intr-un mod mai exagerat e similar cu cineva care ar compara un Lotus cu un Logan. Logic ca Lotus o sa stea mai bine pe asfalt la testul elanului decat Loganul. Dar sunt masini din alte categorii!

      Asa pot compara si eu un Lancer Evo vs Hilux. Si apoi sa fac misto de cei care au Hilux cu „Bro, masina mea sta mai bine pe asfalt decat camioneta ta!”. No shit Sherlock :)

      00
    • Amin! Singurul care a pus punctul pe i. Chiar daca garda la sol a XV-ului e comparabila cu celelalte, caroseria nu e la fel de inalta.

      Eu am CX-5(2018) si mi se pare cea mai agila masina din clasa ei. Am testat inclusiv XV-ul 2018 inainte de a efectua achizitia.

      00
  18. Au făcut test si cu un Logan. Dar n-a nimerit pista. :P
    P.S. Mândru posesor de Logan.

    00
  19. Mazda si Honda stau mai bine pe traseu la viteze mai mari decat Subaru, dar asta inseamna obiectivitate. Chiar si Tiguan-ul, intra in tangaj dar nu iese de pe traseu la o viteza superioara… Mie imi place Toyota, deci nu am nimic de castigat din asta.

    00
  20. Mie nu mi se pare ceva spectaculos. 72 km/h este viteza medie la care se descurca mai toate masinile binisor. Dar intr-adevar, se tine bine pe sosea. Aici intervin si anvelopele.

    00
  21. Suprinzator de bine se comporta conserva din dotare (Peugeot). Se pare ca se pricep si la sasiuri, nu numai la motoare.

    00
  22. Testele astea isi pierd putin din relevanta atata vreme cat nu se specifica ce pneuri au folosit. Ar trebui sa aiba macar aceeasi clasa de pneuri, daca nu aceasi marca sau model.
    Din pacate pentru teste, masinile folosit vin din fabrica cu tot soiul de gume, de la premium / sportive pana la all-season.
    Bine, ruliul pronuntat (si tangajul, ca vad ca e la moda acum) se pot vedea cu ochiul liber independent de calitatea cauciucurilor, insa la derapaje mici, dat jos un con, doua, nu prea mai stii daca e din cauza suspensiilor, sasiului sau pneurilor.

    00
  23. Acelasi sofer la toate testele? Pneuri? garda sol?
    Subaru are motorul mai plat si foarte jos in sasiu ceea ce ii confera o stabilitate mai mare. De aia ii si zice Forester ( forestier) sa mergi cu el linistit dupa lemne sau ciuperci :)

    00
  24. Niste teste platite nu fac diferenta la achizitionarea unei masini.

    00
  25. Avand in vedere ca XV e din alta clasa fata de cele de sus as zice ca Mazda CX5 se descurca cel mai bine. Pentru Subaru trebuia sa vedem forester in comparatie cu restul.
    Kia cel mai dezamagitor dintre toate, aproape ca se rastoara.

    00
    • Xantia Activa 85km/h! Peste 911 si Testarossa. Poate parea surprinzator pentru cine nu stie ce are „sub capota” masinaria aia. :)))

      00
  26. competition: Toyota CHR, Mazda CX3 sau poate CX 30, RAV4 si restul sunt mai mari, mai inalte, mai grele si alt centru de greutate.

    00
  27. Vali, 2 observatii te rog:
    1) Subaru intra in first attempt cu 72km/h, mai putin decat altele, conteaza fiecare kilometru foarte mult.
    2) Ai pus Tiguan Allspace care este mult mai lung. Tiguan normal este lux pe langa multe din lista aia. La fel si modelele de la BMW.

    Completare la ce ai spus tu cu designul si consumul, as adauga si fiabilitatea asta extraordinara de care zice toata lumea la Toyota.. dar la sisteme dau chix.

    00
  28. Terminati cu prostiile. Pe majoritatea drumurilor romanesti, in distanta aia de franare aveai deja de ocolit 3 gropi si un bembe. Ala test maica, nu mizeria asta din clipuri.

    00
  29. sa ne luam suvuri toti, ca ne trebuie, face offroad pe trotuar.

    00
  30. Nu gasesc decit o versiune veche si de baza de la conserva mea. 82 nu e rau, nici asa.

    Test standard, ok pentru comparatie, cum insa se comporta conserva in realitate, cu un Dorel la volan…aia nu mai poti testa „standard”. Nu iti dai seama nici tu, pina nu incerci.

    Am vazut ca sint cateva circuite si „scoli de pilotaj” prin Romania. Ma gandesc ca unele ofera cursuri „de siguranta” sau „indeminare”. Merita facut unul, chiar si numai sa iti poti da seama cam cum poti invarti de volanul ala in situatii extreme sau cum reactionezi.

    Tesla nu prea straluceste la test.

    00
  31. …si Audi A4 quattro sta foarte bine pe sosea. :D

    00
  32. Toată chestia nu ar fi fost ca o joacă în parcare, dacă puneau la început 5 secunde cu specificațiile mașinii și ale cauciucurilor. La duster au testat 4×2 cu punte spate, versiunea 4×4 are independentă, șamd… Copchii deh

    00
  33. Vad ca Edge-ul AWD din 2017 are 76 km/h, peste Jeep, Range Rover, Jaguar F-Pace sau Cayenne, masini ce se gasesc la pret dublu. Sunt curios cum s-ar descurca cel din 2019 AWD cu 238 PS, cum am eu. Nu vreau nimic, doar ma laud! :)

    00
    • Scuze dar nu inteleg. Ce are al tau in plus fata de cel din 2017?

      00
    • @ Ionutz – are 28 PS in plus (si 8 viteze in loc de 6), vreo 120 kg in plus, si cel mai important, are un sistem nou numit Intelligent AWD, care cel mai probabil ajuta la testul elanului.

      00
  34. Cred ca rromania este singura tara ce permite unui pusti de 18 ani ce abia a luat carnetul sa conduca o masina de peste 150 cai.

    00
  35. Tine doar de sansa sa nu avem nevoie de limitele extreme ale masinii, mai ales ca folosim cu totii aceleasi sosele, indiferent ce conducem. Restul, ca trece testul elanului la 75 sau la 73 km/h, e irelevant de cele mai multe ori. Si da, cam toti avem conserve (99,9%), asta o afirm raspicat dupa clipul asta: https://www.youtube.com/watch?v=ANbhV6j05ys . Mie mi-a dat de gandit fiindca la 180/h pe autostrada nu stiu cum sa nu misc de volan in timp ce masina asta devoreaza curbele nonsalant la viteza asta.

    00
  36. Asa cum au precizat corect deja câțiva oameni aici, comparatia ok ar fi fost fostul Subaru B9 Tribeca vs Rav4 sau Honda CRV. Honda sta foarte bine pe drum pentru gabaritul ala sincer, nu vad problema. O comparatie ok ar fi fost XV cu Mazda CX 3, care sta foarte prost pe drum si e mai aproape de XV ca dimensiuni si clasa. Eu zic ca cine isi ia SUV (XV pentrunmine e un crossover urban) isi asuma o deteriorare a comportamentului dinamic din cauza centrului de greutate ridicat si a gabaritului. Ruliul la un SUV e altul si trebuie sa i cunosti limitele.

    00
  37. Acuma, pe bune… cat de relevant e testul elanului sau cum i-o zice in viata reala? Cati soferi au reflexele, au mintea atat de atenta la ce fac si conditiile necesare pentru a face o astfel de evitare?

    Ca din ce vad pe sosele, problema nu e masina cat la cel de la volan.

    Stiu, stiu ca cititorii Zoso.ro sunt rezultati din amestecul genetic al lui Walter Rohl si Michele Mouton…

    00
    • E fix pl… din experienta vb, daca îti apare ceva neprevazut la 10 m în fata, 50 km/h, trebuie sa te rogi întâi sa nu ai nimic trafic pe contrasens altfel pui frâna si închizi ochii. La 70+ km/h chiar nu as vrea sa aflu

      00
  38. Rav4 e dezastru, asa cum e traditia marcii la Moose Test.
    Cel mai interesant mi se pare filmul cu Sportage, unde testeaza 2 versiuni ale masini (FWD si AWD). Nu ma asteptam sa fie diferenta atat de mare in rezultate.

    00
  39. 1) Cum ziceau si cei mai sus, se compara masini din clase diferite
    2) Eu imi iau o masina care sa fie confortabila 100% din timpul in care o conduc, care se conduce bine/usor cu interior misto si functional. Nu o petarda cu plastice ieftine, dar care „sta bine pe sosea”. Mai degraba conduc preventiv ca sa nu ajung in situatia aia.

    00
    • Nu cred că înțelegi ce este testul elanului. Situație inevitabilă, când îți apare un elan în față. Fix de-aia se numește testul elanului, pentru că ceva complet neprevăzut, oricât de preventiv ai conduce.

      Ca să nu ajungi niciodată în situația aia îți limitezi mașina la 35 km/h și gata. Dar realitatea e alta.

      Și atunci se vede diferența dintre a supraviețui sau nu.

      Asta cu condusul preventiv te ajută cât depinde de tine, corect, dar nu te ajută când un animal speriat trece în viteză șoseaua, oricât de preventiv ai fi tu.

      Sau dacă un idiot nu oprește la stop și îți taie calea. Dacă nu ai vizibilitate să previi, poți fi cel mai preventiv șofer din lume, va trebui să tragi brusc de volan ca să eviți, și să poți menține cât de cât mașina sub control.

      00
  40. O explicatie este ca XV are 4×4 permanent. Rav4 si Mazda (doar la ele m-am uitat) in videourile puse de tine sunt 4×2. Videourile nu sunt relevante, chiar o sa induca in eroare pe cei ce le vad in comparatia propusa de tine.

    00
  41. @Vali
    Ceva nu inteleg, la secunda 20 spune clar:
    „The Subaru XV did not complete the moose test succesfully … „

    00
    • ..comparativ cu alte modele cu viteze mai mari. Subaru a fost ok, dar la viteza mica.
      Cativa km in plus la astfel de manevra sunt ca cateva grade in plus la incalzirea globala :))

      00
  42. Da stiu, cautarea pe contul asta de utube face parte din documentarea inainte de achizitie, nu?
    77kmh pentru versiunea 2wd si punte spate, daca e sa ne luam dupa kia, a mea cu awd si independenta spate (dar si mai grea) ar trebui sa se comporte si mai bine.
    Feelingul la volan sigur e de stabilitate.

    00
  43. De cand am pus Good Year 4 seasons G2 parca am in fel de Citroen Xantia active… sta masina foarte bine in viraje.

    00
  44. Toyota CH-R Hybrid, Nissan Qashqai 1.6 se comporta si ele foarte bine.

    Ford Ecosport sau Nissan Xtrail, ceva mai mari se comporta de asemenea excelent.

    00
  45. Daca nu vrei sa convingi pe nimeni sa ia masina ca a ta, ti-a reusit perfect, din filmuletele alea se descurca mai prost la testul elanului decat restul :)

    Ce nu inteleg eu e partea cu cat de misto sta pe sosea. Ca nu pare sa straluceasca in vreun fel, dimpotriva. Sau glumeai si n-am inteles noi?

    00
  46. Lăsați stabilitatea, luați de aici suspensie:
    https://www.youtube.com/watch?v=3KPYIaks1UY

    00
  47. Pentru conserva mea de Astra G nu am gasit nimic relevant. Dar din experienta pot spune ca daca ai suspensia buna si cauciucuri de calitate…. eviti carutele noaptea, biciclistii beti pe mijlocul drumului si gropile pe ploaie. In schimb sistemul de franare are nevoie de update la ceva mai strong.

    00
  48. In Romania nu avem elani.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube