Ciocnirea bulei cu lumea reală

Ador momente cum e ăsta. Oameni din bula noastră devin adulți și descoperă lumea de dincolo de bula lor. Descoperă corupția mică și mare, descoperă nedreptatea  și impotența și, cel mai amuzant, nu învață nimic.

La alea cu programare costă. Și mai dau și bon fiscal, deci scump. Plus, ce sunt eu, sclavul lor, să respect programarea lor? Eu sunt mai deștept, ăla nu e cel mai ascuțit creion din penar, e și gras și șpăgar!

Sunt sigur că au fost mulți care au încercat să se programeze și au descoperit că nu merge de pe o zi pe alta, că nu au locuri libere, așa că au zis că mai bine pierd 2 ore la vulcanizarea aia slinoasă. La care strâmbă din nas. Oameni murdari. Câh. Adorabil.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

119 comentarii

  1. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 127176
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 52150
    • @Paco ca să nu te miri nici tu, dar presupun că întâmplarea ta nu s-a petrecut în iulie, nu? Bănuiesc că nu ninge de la o oră la alta în iulie, nu?

      E noiembrie, ce te aștepți? Că vine primăvara sau IARNA??

      Comentariu apreciat.10213
    • Paco serios? scuza ta e ca iarna ai plecat pe soare si uscat deci nu trebuia sa ai anvelope de iarna? E iarna calendaristic boss? Trebuie sa ai cauciucuri de iarna. Ma mir ca Guarda nu te-au amendat pt inepția aia de argument. E un motiv simplu pentru care trebuie sa iti pui cauciucuri de iarna chiar daca nu prevede legea si anume sa previi situații de genul asta. Cand legea e permisiva si nu te obliga inseamna ca apeleaza la minimul tau bun simt si evaluare a situatiei.

      Comentariu apreciat.5016
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 3473
    • @Paco de ce? Ca să nu pățești nasoale. De-aia. Dar tu insistă…

      Comentariu apreciat.5524
    • @paco: cum zici și tu, vremea e schimbătoare, dar tu din comoditate nu urmărești meteo și apoi te plângi ca rămâi înzăpezit.
      La meteo se anunță cu câteva zile înainte când vine potopul, scuza cu dimineața era soare e de grădiniță, sorry.

      Indecis. Tu ce zici?2611
    • @Ray, doar ca eu am lanturile in portbagaj. Si urmaresc meteo, nu doar stiri despre botxate sugatoare. Si nici nu umblu hai-hui dupa avioane cand a lovit urgia alba, ca am in casa si ulei, faina, tamaie si vaselina.

      Indecis. Tu ce zici?2125
    • @Paco, hotaraste-te la o varianta:
      1. „De unde sloboz lanțuri ?”
      2. „am lanturile in portbagaj”

      Comentariu apreciat.362
    • Paco…

      Anvelopele de iarna sunt pentru sezonul de iarna! Este recomandat sa le ai montate pe masina indata ce apare iarna din calendar, chiar daca ninge sporadic te poate lua pe nepregatite si poti provoca accident.

      Anvelopa nu e precum pantoful din picior, sa o poti schimba cand doresti, pe loc.

      Nu trebuie sa te oblige legea sa faci anumite lucruri! Poate fi bunul simt, intelepciunea daca nu ai ajuns degeaba la o anumite etate.

      40
  2. Mi-am schimbat roțile la începutul lui noiembrie pentru că am avut niște drumuri de făcut prin țară și mi-era să nu se strice vremea brusc. Unii mi-au zis „deja, de-acum, dar e cald”,”hai frate, lasa, mai e…” … și probabil oamenii ăia se înghesuie la cozi acum.

    Am fost și eu în situația lor, dar de-atunci m-am învățat – hai să le schimbăm cu vreo 2-3 săptămâni înainte să înceapă meleul, e ok…

    Comentariu apreciat.13812
  3. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 2151
    • Da, daca ai contract se poate cu programare. Daca ai ghinion sa ai masina personala si loc unde sa tii cauciucurile, stai la coada .

      172
    • Una din cele mai de căcat firme. Mie mi-au cerut programare la pană. Prin mai-iunie. Am încercat să le explic ca pana se întâmplă, nu am programat eu să fac pană, n-am avut cu cine. Am dat din umeri și m-am târât la următoarea vulcanizare. Tarifele lor sunt mari. Când am fost eu, din 5 pe acolo, unul muncea.
      Firmă de 2 lei – probleme de management cu apucături de șef de plantație.

      80
    • Euromaster in Olanda. Asta imi recomanda firma de leasing. Da, daca nu faci programarea din timp o sa ai de asteptat.

      Tocmai m-am intors de la schimb, eram singurul de acolo si a durat 10 minute toata treaba.

      01
  4. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1858
    • Programarile nu se fac acum motan, trebuia sa ti-o fi facut de acum 2-3 sapt. Si da, multi tin rotile la „hotel” ca sa nu fie jegosi si sa ocupe mai mult decat locurile lor arondate prin boxe pe la blocuri. Si nici toti nu trag in weekend la taranoaia la ei la curte in judetele limitrofe ca sa le lase in magazie la mamaie.

      Indecis. Tu ce zici?5165
    • hai sa te invat o schema, dar sa nu o pui pe internet ca se prind aia de la autosoft. suni si zici ca vrei programare la geometrie dar vrei geometria facuta cu rotile de iarna. te duci, schimbi rotile si pleci. asa tu ai roti si baietii de la geometrie au timp de o tigara in plus :)

      Indecis. Tu ce zici?4430
    • Hotel cu schimb de anvelope ma costa 280 lei. Ceea ce uita mulți zmei dintre cei care și le schimba singuri e ca rotile alea mai trebuie și echilibrare înainte de a le pune pe masina. Și eu, înainte sa ma dezmeticeasca un prag care a cedat la cric, îmi schimbam rotile singur. Urma, invariabil, drumul la vulcanizare pt echilibrare. Acum nici nu le mai ating, nu am treaba cu ele , liniște și pace, masina curata, efort de manipulare 0, garaj liber, pt 120 ron adăugați la 160 schimbul propriu-zis cu echilibrarea inclusa.

      Indecis. Tu ce zici?4523
    • @Raiiar – eu sunt unu dintre cei care tin anvelopepe la ei.
      Nejustificat? E undeva la 300 lei anual. Eu cu programare ajuns la ora stabilita, am intrat si am terminat in aprox 1h/masina (inclusiv indreptat jante si geometrie facuta).
      Un fost coleg care a venit in aceasi zi acolo a stat aprox 8h la coada + schimbat anvelope.
      Nu stiu cat castigi tu, dar 300 lei/ 7h inseamna un 45 lei/h si eu castig mai mult decat atat asa ca nu-mi bat joc de timpul meu.

      Indecis. Tu ce zici?3628
  5. Yep…si sunt de astia care au bifat zeci de locatii in zone civilizate si de care iti povestesc mandri, ca ce au facut ei pe acolo…de invatat nu invata ceva, sunt doar mai infatuati in meltenismul lor…

    Comentariu apreciat.477
  6. Foarte buna observatia, o gramada de adulti neadaptati si imaturi emotional si cognitiv care nu au minimul reflex de a-si cauta propria responsabilitate in ce li se intampla. Cand nu merg lucrurile cum viseaza ei, se dau cu fundul de pamant ca ce de cacat e Romania, cum nu a venit aceasta tara de mana a saptea in intampinarea dorintelor si nevoilor LOR.
    „Dacă vrei să vezi cum este România adevărată, nu e nevoie să desfășori cercetări sociologice îndelungate și istovitoare. Te poți așeza, de exemplu, la o coadă la vulcanizare, așa cum am făcut și eu în urmă cu puțină vreme.” – exemplul de mancat de cacat si plans de mila; Romania e si aia unde am sunat cu 1-2 saptamani inainte sa ma programez, am ajuns la ora fixata, masina a intrat in 5 minute, dupa 30 de minute era gata. Cu bon fiscal, cum zice Vali.

    Comentariu apreciat.1098
    • Stai sa vezi cand descopera si vestul adevarat, unde totul merge doar cu programare cu mult timp inainte si cu bani dati de te usuca.

      Comentariu apreciat.377
  7. Nea’ Flavius Bunoiu are titlul de manager in CV dar nu a inteles ca daca nu ii convine un serviciu are tot dreptul si posibilitate sa mearga in alta parte pe banii lui?

    Daca se intampla cacaturi din astea la stat, e logic sa ne plangem ca acolo e monopol si nu avem alte alternative. In mediul privat eu prefer sa imi cheluti banii in locuri in care pot sa o fac cu placere.

    Comentariu apreciat.525
    • domul Bunoiu cred ca se viseaza primar in Oradea – mereu e Gica-Contra la orice decizie se ia pe plan local (primarie sau decizie la nivel de judet).

      Daca pleca altundeva, nu mai avea material de scris pe Republica, nu? Bunoiu poate e cu autoflagelarea, cine stie :D

      Indecis. Tu ce zici?256
    • NOU
      #29

      Bunoiu…ah. Cum ajung ăștia să aibă păreri diseminate ? Serios, categoria asta a sa e formată din indivizi ce caută teme la modă, chestii de trending și scriu forțat despre orice. E un tip imatur, blocat la nevoia de atenție din adolescență.

      145
  8. Pe cuvantul meu ca nu inteleg de unde vine adversitatea romanilor fata de anvelopele de iarna. Cand a aparut legea care obliga soferii sa-si puna anvelope de iarna, toata Romania s-a vaitat ca vai, e doar o schema menita sa inbogateasca vulcanizarile si producatorii de anvelope si ca oricum, anvelopele de iarna sunt degeaba, soferul face diferenta.

    De atunci, in fiecare an, ca niste imbecili sadea, romanii* aleg sa-si schimbe anvelopele cat mai tarziu, eventual dupa ce i-a prins prima ninsoare cu anvelope de iarna. Eu anul asta am trecut pe anvelope de iarna in Septembrie. Pentru ca nu trebuie sa fii cine stie ce geniu ca sa intelegi ca a trecut vara si vin lunile reci.

    *zic romanii pentru ca am locuit si prin alte tari. Niciunde altundeva nu am vazut nebunia si cozile de la vulcanizarile din Romania dupa ce cad cativa fulgi de nea.

    Indecis. Tu ce zici?4233
    • Tendinta este pete tot in UE (nu in nord) sa treaca pe All-season sau la romani mai ales, sa mearga tot anul cu cele de iarna.

      Comentariu apreciat.356
    • Te inteleg perfect insa in septembrie au fost 30+de grade. Care e sensu?

      Comentariu apreciat.438
    • Tarziu in Septembrie, trebuia sa le schimbi din August ca sa stii o treaba.

      Comentariu apreciat.6017
    • @Sabotor: Anvelopele all season au devenit suficient de perfomante în ultimii ani încât să nu mai fie nevoie să-ti bați capul cu anvelope de sezon. Anul trecut am bătut jumătate de Europă și înapoi cu o Kuga dotată cu astfel de anvelope, autostradă cu viscol, Transalpina, Transfăgărășan, Cota 1400 Sinaia, a mers brici.

      Și am mai observat o chestiune: cu cât anvelopele de sezon sunt mai performante, cu atât sunt mai proaste în celălalt sezon. Continental Sport Contact 6 sunt sinucidere curată pe zăpadă și mâzgă iar Nokian WR scârțăie și patinează încă din martie (la BV ninge și în aprilie). Cred că la următoarea mașină voi trece și eu pe all season.

      Comentariu apreciat.427
    • românii văd situația un pic altfel: „niște all season bune costă 400 lei bucata. păi de banii ăia iau 1 de vară și una de iarnă. e prea mult un cauciuc 400. nu valorează atât. „

    • Si eu am all de 5 ani aproape si 50k. Never again doua randuri de anvelope.

      Comentariu apreciat.367
    • Mi se pare incredibil ca a trebuit sa scrollez jumate din comentarii pana sa gasesc primul comentariu de bun-simt. De 12 ani folosesc numai all season. Vara n-ai nevoie de mai mult daca respecti viteza legala, iar iarna, unde nu are aderenta all-season sunt sanse maxime sa nu tina nici alea de iarna, si deci e nevoie de lanturi.

      Comentariu apreciat.4613
    • oamenii care nu traiesc in tari straine: „nu am vazut nicaieri…”

      193
    • Te inteleg perfect insa in septembrie au fost 30+de grade. Care e sensu?

      Pentru ca urmeaza lunile reci, deci va trebui sa treci pe cele de iarna si nu vrei sa stai la coada, stii ce zic?

      In rest, ca-s 30 de grade, atata vreme cat nu te dai pe circuit sau cata vreme nu conduci la limita aderentei, n-o sa vezi diferente intre anvelopele de iarna si cele de vara la 30 de grade. Si nici uzura nu e sesizabil mai mare.

      @Sabotor: Anvelopele all season au devenit suficient de perfomante în ultimii ani încât să nu mai fie nevoie să-ti bați capul cu anvelope de sezon. Anul trecut am bătut jumătate de Europă și înapoi cu o Kuga dotată cu astfel de anvelope, autostradă cu viscol, Transalpina, Transfăgărășan, Cota 1400 Sinaia, a mers brici.

      Și am mai observat o chestiune: cu cât anvelopele de sezon sunt mai performante, cu atât sunt mai proaste în celălalt sezon. Continental Sport Contact 6 sunt sinucidere curată pe zăpadă și mâzgă iar Nokian WR scârțăie și patinează încă din martie (la BV ninge și în aprilie). Cred că la următoarea mașină voi trece și eu pe all season.

      Am mers ani buni doar cu anvelope de iarna (Continental WinterContact) inclusiv vara. Nici macar o singura data nu am fost in pericol sa pierd controlul sau sa se simta masina aiurea pe sosea. Iarna cu anvelope de vara, da e sinucidere curata.

      „niște all season bune costă 400 lei bucata. păi de banii ăia iau 1 de vară și una de iarnă. e prea mult un cauciuc 400. nu valorează atât. „

      Daca ar fi un pic mintosi, si-ar da seama ca niste anvelope bune de iarna se comporta mai bine chiar si pe timp vara decat niste Matador sau Taurus. Si-ar merge doar cu alea de iarna. Ca idee, cu masina veche am mers 3 ani si 75k de km cu un set de anvelope de iarna. 0 probleme, 0 situatii in care sa simt si macar o idee ca pierd aderenta sau ca franarea e prea lunga. Si astfel salvezi bani, ca nu dai banii pe 2 seturi de anvelope la fiecare 3-4 ani*.

      *pentru aia care o sa apara sa explice ca daca ai 2 seturi, mergi cu ele 6-8 ani, babaieti, dupa 3-4 ani cauciucul devine friabil, asa ca daca vrei sa fii in siguranta, la 3-4 ani trebuie schimbi anvelopele chiar daca ai facut doar 3000 km cu ele.

      Indecis. Tu ce zici?1432
    • si eu folosesc numai anvelope de iarna tot anul
      aveam Bridgestone, acum am Dunlop
      cu Bridgestone am mers pana la Atena si 0 (zero) probleme daca respecti regulile + 15%
      locuiesc in Bucuresti, unde iarna in ultimii ani a fost o gluma in sensul ca nu a fost zapada sau gheata
      dar daca legea cere, purtam de iarna just in case, ca sa nu luam amenda aiurea

      1016
    • „Eu anul asta am trecut pe anvelope de iarna in Septembrie. Pentru ca nu trebuie sa fii cine stie ce geniu”

      „Te inteleg perfect insa in septembrie au fost 30+de grade. Care e sensu?”

      „Pentru ca urmeaza lunile reci, deci va trebui sa treci pe cele de iarna si nu vrei sa stai la coada, stii ce zic?”

      Auzi, dar de ce mai schimbi tu anvelopele? Mergi mai bine cu cele de iarna tot anul si ai scapat de un chin. Le schimbi doar cand vezi tu ca sunt uzate, preferabil in iulie, cand sunt vulcanizarile goale.

      Dar poate ca nu ai bagat de seama. Anvelopele de iarna folosite la 30 de grade franeaza ca dracu’ (practic esti ca intr-o sanie) si se uzeaza tot la fel. Incerca o frana tare la viteza mai mare cu un astfel de cauciuc pe caldura si vezi in cat timp opresti. Apoi coboara si vezi ce dara neagra ai lasat in spate. Dap, ala e cauciuc smuls din cauciucul tau de iarna folosit complet gresit, la 30 de grade.

      Trecerea la cauciucurile de iarna ar trebui facuta cand temperatura zilnica scade sub 7 grade.

      Comentariu apreciat.398
    • Pareri si opinii…
      Nu stiu cu ce s-au dat cei care sustin ca all season sunt suficiente, nici cei care sustin ca vara, daca mergi normal, anvelopele de iarna sunt perfect acceptabile.
      Eu in peste 15 ani de mers cu tanc de 2.8T cu mama tractiunilor 4×4 permanente, va zic ca in conditii de iarna (frig, umezeala cu strat superficial de zapada) cu Bridgestone Dueler M+S all season, noi de 1.5 ani, te duci sanie la frane mai puternice sau in curbe mai stranse (nu ma puteti banui de condus „sportiv” cu tancu’, da?). La fel, cu Dunlop Grandtrek de iarna, tot proaspete, cu profil tractoristic, te duci sanie la peste 27⁰C la o frana mai energica asa cum te obliga traficul romanesc obisnuit.

      Nu stiu cu turismele cum e dar la masini mari si grele fizica elementara impune anvelope dedicate vara/iarna.

      212
    • Cei care circula cu anvelope de iarna si vara sunt si/sau au fost taximetristi intr-o viata anterioara. Asta 1 la mana.
      2 la mana „Am mers ani buni doar cu anvelope de iarna (Continental WinterContact) inclusiv vara. / Ca idee, cu masina veche am mers 3 ani si 75k de km cu un set de anvelope de iarna.”
      Sabotoare ai dovedit deja a n-a oara ca iti mananci de sub unghii cu fiecare ocazie, nu trebuie sa semnalizezi de fiecare data.
      3 la mana, anvelopele all season sunt un compromis nefericit; fericit doar pentru cei care circula cu ele doar in satul lor.Cine are impresia ca anvelopele all season sunt ca un fel de soldat universal se minte pe el singur din cauza de prostie/zgarcenie/abreatii cum ca cauciucurile normale tin doar 3 ani.

      Indecis. Tu ce zici?1621
    • Anvelopele de iarnă merg ok și vara, problema e că într-o vară caldă le uzezi total și le poți arunca.

      Iar la All Season, singurele de care aud lucruri bune sunt Michelin Cross Climate 2. Am înțeles că s-au făcut progrese semnificative, iar la o mașină care merge strict în oraș sunt foarte ok, chiar și pe zăpadă, dacă nu faci raliuri.

      În rest pentru ceva serios, de drum lung, clar cauciucuri de sezon, n-ai ce discuta.

      133
    • NOU
      #45

      @Sabotor pune o poza macro cu anvelopele alea de iarna cu care ai mers tot anul timp de 3 ani, sunt chiar sunt curios cum arata

      100
    • Babaieti, nu stiu cum e cu anvelopele astea all-season ca la munca ma obliga sa folosesc de iarna. Bine, nu ma costa nimic extra, dar oricum.

      Ideea e asta: in viitorul nu prea indepartat o sa ma mut intr-o tara in care chiar se face iarna. Adica nu ca in Olanda, de si-au pierdut saracii oameni speranta sa mai faca curse de patinaj pe canale. Iarna adevarata, zapada, reni and shit. Si cum acolo nu e moda asta cu masinile de serviciu, trebuie sa ma orientez sa vad cat ma costa distractia.

      Deci de ceva vreme stau pe autovit-ul local si ce sa vezi – toate masinile pe care am dat click vin cu set separat de roti cu anvelope de iarna. Asta mie imi zice ca saracii aia nu au auzit ca anvelopele all-season sunt cea mai misto inventie de la Isus incoace.

      Pe scurt, nu stiu exact cum e cu all-season, dar stiu ca aia care au nevoie de cauciuc de iarna, au cauciuc de iarna separat.

      171
    • pune o poza macro cu anvelopele alea de iarna cu care ai mers tot anul timp de 3 ani, sunt chiar sunt curios cum arata

      N-am poza exact cu alea pentru ca cine dracu’ face poze la anvelope. Dar am o poza de la masina ce am avut-o in 2019 (facusem poza ca vindeam masina, era aripa frecata un pic si am vrut sa se vada aia in anunt; intra si roata in poza) si pe care se vede starea unor anvelope cu care am facut ~40k km, inclusiv vara la 35 de grade: https://i.imgur.com/nRMr2IR.jpg

      Anvelopele alea m-au costat pe la 150 de euro bucata. Daca s-ar fi uzat excesiv pe timp de vara, n-ar fi prea placut sa le tocesti aiurea la pretul ala.

      Acuma, desigur, sunt voci care „vai, dar vara cu anvelope de iarna esti sanie”. Nu vreau sa zic ca sunt imbecili cu spume, dar:

      Performanta e ceva mai mica, da, nu zic nu. Si daca as concura sau daca as conduce la limita aderentei, poate m-ar ingrijora treaba asta. Insa diferenta de performanta nu e nici macar sesizabila daca nu te dai pe circuit, pe bune. La 96 km pe ora, 20 de grade, asfalt uscat, distanta de franare creste de la 30 de m la 34 de m – https://www.youtube.com/watch?v=WknR9BACDyw – ca sunt oameni care chiar s-au interesat sa vada treaba asta. Si ca sa vedem ce inseamna aia 4 metri uite, test de anvelope de vara, tot la 100 km/h: diferenta dintre distantele de franare a 2 anvelope de vara (Hankook Ventus Prime 3K1 si Barum Bravuris 5HM) e de 5 metri.

      Exista diferente de performanta intre diferitele marci si modele de anvelope. Unele sunt mai bune, altele sunt mai rele. Anvelopele Barum se vor comporta mai prost decat anvelopele premium (Continental/Michelin/Pirelli/etc); anvelopele de iarna premium conduse pe timp de vara se comporta aproximativ ca niste anvelope de vara medii. Si asta e motivul pentru care zic ca-s imbecili cu spume aia care au impresia ca esti pericol pe sosele cu anvelopele de iarna pe timpul verii. Asta sau interzicem pe timp de vara orice anvelopa de vara care nu ia locul 1 in testul ADAC si aia e.

      65
    • Uitasem de distantele de franare de la 100 km/h Hankook vs Barum https://i.imgur.com/l8tj7Mk_d.jpg

      54
    • Inca ceva: distanta de franare de la 100 km/h la 0 pentru masina mea e de 34 de metri. Cei care testeaza anvelope, zic ca anvelopele de iarna cresc distanta de franare cu PANA la 10%. Deci ar ajunge la 37.4 metri. Boon.

      Distanta de franare cu anvelope de vara de la 100 km/h, vara, pe asfalt uscat pentru un Land Rover Discovery e de 40 de metri.

      Distanta de franare cu anvelope de vara de la 100 km/h, vara, pe asfalt uscat pentru un BMW 530d Touring e de 38 de metri.

      Sunt curios cum explicati voi ca „te duci sanie” daca franezi in 37.4 metri, dar daca esti intr-un 530d si franezi in 38 de metri nu te duci sanie, ci e ok. Chiar va rog.

      75
    • @Sabotor: nu cred ca esti sanie daca mergi vara cu anvelope de iarna, dar probabil ai contact mai micintre anvelopa si drum si sigur ai un cauciuc facut sa functioneze optim la temperaturi scazute.

      Am un coleg care a uitat sa schimbe anvelopele intr-un an si a mers cu alea de iarna si vara. Chestia asta e un no-no la firma de leasing, a fost bun de plata pentru ca, evident, s-au tocit mai repede decat prevedea norma.

      14
    • Chestia asta e un no-no la firma de leasing, a fost bun de plata pentru ca, evident, s-au tocit mai repede decat prevedea norma.

      https://i.imgur.com/nRMr2IR.jpg
      Anvelopa de iarna folosita si vara, dupa 40k de km. Mai aveau aproximativ 5mm pana la indicatorul de limita de uzura. Avand in vedere ca atunci cand sunt noi au 1 cm adancime, as zice ca daca dupa 40k de km inca mai ai jumatate din adancime pana sa ajungi la indicatorul de uzura, nu stiu in ce conditii ai putea spune ca s-au tocit mai repede decat ar fi normal.

      Insa sunt convins ca ocompanie de leasing s-ar putea folosi de scuza asta pentru a stoarce niste bani. Uzura insa depinde si de modul de condus. Poti foarte bine sa tocesti anvelope de vara chiar si-n 2-3 luni daca fiecare plecare de pe loc se lasa cu burnout.

      65
  9. IYI – intelectual yet idiot.
    Alt articol care demonstreaza asta.
    Plm, sa faci atata scoala si sa nu stii cum sa te organizezi…

    Daca e cu bon – email, programare, respectat programarea, 20 de minute pentru schimbat anvelopele, la drum.

    Daca e fara bon, atunci afli ca in timpul saptamanii la vulcanizari se cam someaza. Afli cand e liber si te duci atunci.
    Daca vrei atunci cand vrea toata lumea, atunci te duci sa fii primul cand se dechide poarta.

    Atfel… stai la coada.

    Comentariu apreciat.378
    • Poti da exemplu de vulcanizare buna cu programare ?
      Am incercat la Auto-Soft si nu se poate daca nu am cauciucurile la ei la hotel, si dau bon. Alta mai buna nu stiu.

      37
    • @Constantin – Ai zis bine, alta mai „bună”, că asta e aia pe care știm noi ca fiind cea mai bună. Și nu-i neapărat să fie. Altfel și Auto35 merg pe programare (au 4.9 pe Google), mai ai și AutoFast care merg pe programare, mai ai și altele. Statul după AutoSoft nu duce neapărat la ceva bun.

      90
  10. In primul rand orice vulcanizare din asta de cartier are aceste metehne. Faptul ca tu mergi acolo, implica indirect ca vei accepta si eventualele neplaceri ce pot aparea. Daca eram pe la inceput de ani 2000 cand nu aveai prea multe alternative as fi inteles revolta. Insa suntem in anul 2023, ai nenumarate alternative prin care sa poti rezolva aceasta. Revenind la discutia despre anvelope in ultimii ani am observat un trend destul de tampit. Mai precis cu cat masina este mai scumpa cu atat anvelopele de iarna sunt ieftine. Nu o sa pot niciodata intelege de ce ai da 50k de eur pe o masina, dar nu ai 2k eur sa-ti iei niste anvelope care sa nu-ti creeze probleme?!

    Comentariu apreciat.355
  11. Daca faci 10k pana in 20k de km pe an si foarte mult in oras nu prea merita sa-ti iei anvelope de iarna/vara. Mergi cu alea de iarna pt ca:
    1) pierzi o zi din viata sa le schimbi de doua ori ca mereu sunt cozi si inghesuiala la vulcanizari.
    2) trebuie sa le depozitezi si ocupa destul de mult spatiu mai ales daca stai la bloc.
    3) si timpul le distruge nu doar km parcursi, cam 8-10 ani max.
    Iti iei de iarna(unii le zic si „intermediare” sau iarna/vara dar e o vrajeala), la 30k le schimbi fata spate. La 60k le cam arunci si iei altele.

    321
  12. Sunat in Octombrie si programat pt 10 Noiembrie.
    Serviciu de schimbat rotile acasa. A venit baiatu la ora stabilita, 30 min rezolvat tot in fata garajului.
    200 de lei, plata cu card, factura. 120 de lei sa duca rotile de vara sa le tina la ei.

    Comentariu apreciat.435
  13. Eu urasc sa ma programez la frizerie si fix deaia nu ma programez never ever. Dar nici nu-mi pasa cum arat nici nu pune siguranta altora in pericol.

    In rest am vulcanizare la care merg de cativa ani pentru orice… programat, telefon, frumos, rar m-au decalat 15 minute. Pot plati cu cardul, primesc bon si garantie pentru orice lucrare… civilizat frumos.

    186
  14. Mister Bunoiu’ sa taca, sa-si plece capu’ si sa se poarte ca un cetatean de rand. Destul a fost cu nasu’ pe sus cand avea functie. Nu-si mai saluta nici prietenii din copilarie la cate aere-si dadea. La cat e de respectat acum va puteti da seama cat a fost de om.

    Am sunat in 1 noiembrie, mi-am facut programare pe 10 noiembrie la ora 17:00. La fara 15, am fost acolo si la 17:30 am si plecat de acolo rapid si civilizat. Dar, pentru asta, trebuie sa gandesti in avans ceea ce nu multi o fac.

    Indecis. Tu ce zici?246
  15. Acuma Flavius Bunoiu e pornit impotria a tot ce inseamna Bolojan et Co. Parca a fost si in USR Bihor la un moment dat, acum cred ca e independent, dar nu sunt sigur. S-ar vrea primar sau ceva de genul – am impresia. E un gica-contra pe tot ce inseamna deciziile locale din Oradea/Bihor si cred ca si articolul asta trimite niste sageti altundeva decat „Nelu”.

    „Un fel de președinte de Consiliu Județean, dacă îmi permiteți paralela, pentru că acest domn împărțea „legea și autoritatea” în acest mic univers ” – adica Bolojan.

    „Puțini, câțiva, s-au dus în audiență la domnu Nelu, ca să-l tragă la răspundere, să se răfuiască cu sistemul. Acesta, exact ca un politician abil, le explica tuturor că se înșeală, că doar li se pare, că ordinea s-a păstrat” – referitor la numiri in functie pe plan local sau la cati oameni au fost dati afara din sistem dupa ce Bolojan a ajuns presedintele Consiliului Judetean

    „Poate doar cu promisiunea făcută lor înșiși că, la alegerile următoare, pardon, la următorul schimb de cauciucuri, nu vor mai “vota” cu vulcanizarea domnului Nelu.” – vin alegerile in 2024, Flavius se incalzeste pentru ce urmeaza (probabil actualul primar al Oradiei – un apropiat de-a lui Bolojan – va candida din nou

    Parerea mea e ca daca nu-ti place de „Nelu” esti liber sa mergi oriunde altundeva sa schimbi cauciucurile :D

    Indecis. Tu ce zici?276
    • Da, omul a ajuns așa de penibil că și când vorbește despre vulcanizări trebuie să facă paralele la Bolojan.

      Din câte țin minte avea și el ceva sinecură pe care-a pierdut-o din cauza lui bolojan și de atunci e pus pe fapte mari.

      102
  16. NOU
    #73

    Firma mare de anvelope cu serviciu de vulcanizare si hotel de anvelope, trimite sms din octombrie, ai 20% discount la demontat, montat, hotel daca schimbi anvelopele de vara pana la inceputul lui noiembrie… Ca stie ca sunt români care reacționează la bani nu la responsabilitate si sa nu ii sufoce cu munca toata luna noiembrie si decembrie

    156
  17. Dupa ce am stat jumatate de zi la vulcanizare mi-am promis ca never-ever.
    Le am pe janta si le schimb cand vine zapada, in curte. Imi ia intre 30 si 45 de minute.
    Primavara merg la vulcanizare unde exhilibrez ambele seturi – primavara nu e niciodata coada si mai e si cald.

    Indecis. Tu ce zici?255
  18. Mi-am schimbat rotile la munca, in 5 minute, cu motostivuitorul. Ce bine e sa fii sef :)

    Indecis. Tu ce zici?274
  19. Deci lache ala se mira ca exista pe planeta fel si fel de oameni? Unii mai corecti, altii nu prea, unii mai muncitori, altii, suprize-surprize, nu prea, si tot asa!

    95
  20. Nu am mai fost la schimbat roțile de vreo 3 ani. All season de 500 de lei bucata. Până acum am economisit peste 600 de lei.

    223
    • 600 lei + o zi din viata!

      211
    • 12 ani de all season. 150 schimbat + echilibrat, x2 pe an. Undeva peste 700 euro economisiti pana acum. Multe zile castigate, fara nervi consumati.

      172
    • De obicei stateam 4+ ore la schimbatul lor ca nu se puteau face programari.

      52
    • Sapt trecuta a blocat strada (secundara, ingusta si in panta) unul din asta cu all season si 4×4. Era niste zapada pe jos, dar nimic special. Mergea pe mijloc, ca-i „era frica sa nu cada in sant, ca aluneca pe jos”. I-am zis sa mearga trei metri inapoi, ca e un podet pe care se poate odihni pana trece coloana de masini ce urca, da-i derapau cauciucurile. Asa ca 5 masini au dat cu spatele pana in principala, sa-l lase pe prinț sa coboare.

      Indecis. Tu ce zici?723
  21. Eu de regula le schimb in prima jumatate a lunii noiembrie, las masina dimineata la vulcanizare si merg dupa amiaza sa o ridic, nici nu stau la coada, nici nu pierd timp acolo, e mai ok si pentru ei.

    85
  22. daca stii ca esti prostalau, ia-ti anvelope all seasons, firma mai cunoscuta, nu gigiTyres, si nu mai ai grija lor 3-4 ani / 50k km.

    53
  23. eu sunt unul din aia care a mers cu anvelopele de iarna toata vara.

    motivul e simplu. jumatate din timpul lor liber si nu numai romanii il petrec la vulcanizare. cealalta jumatate in spalatorii auto.

    efectiv, toata vara nu am vazut o singura vulcanizare la carevsa fie doar 2 3 masini la coada. peste tot 5, 10 sau mai multe la coada. iar in spalatorii e nebunie. cred ca sunt cateva sute d-alea self in bucuresti si ilfov. toate sunt in permanenta pline si cativa care așteaptă.

    masina este bijuteria coroanei, copilul, scopul in viata si mandria oricarui cetatean din aceasta tara, pentru care se pierd procente serioase din viata lor.

    cum ziceam, am mers cu alea de iarna iar ultima spalare a fost prin 2021 cand a dus-o colegul de care se ocupa cu masinile in firma.

    Indecis. Tu ce zici?1432
    • Vara pneurile ajung la temperaturi peste 50 C. Cauciucurile de iarna devin rigide si pierd aderenta. Distanta de franare creste considerabil (cateva lungimi de masina), acvaplanarea se produce la viteze relativ mici, riscul de a derapa la viraje stranse creste. Pe scurt, cei care conduc vara cu cauciucuri de iarna sunt un pericol public.

      Indecis. Tu ce zici?2925
    • @xmd: Totuși, ce-i drept, mai degrabă să te prindă vara cu pneuri de iarnă, decât invers, iarna cu cele de vară… Sau, allseason, dar nu prea e recomandat.

      27
    • Xmd, recomand Fizica – clasa a5-a

      Indecis. Tu ce zici?219
    • de la firma logan cu nokian wr ceva, dot 2020, nu mai ies acum din casa sa vad schimbate in prima iarna din laufenn are derapau stand pe loc.
      personal, nissan navara cu Goodyear ultragrip, dot 2022.

      ambele supercaruri, cunoscute pentru putere, demaraj, viteza si incaltate cu slickuri noname.

      alea de pe logan mai sunt cum sunt la pret, dar setul de pe nissan a costat probabil mai mult decat un sfert din masinile cu care ma intalnesc pe drum. dar da, eu sunt pericolul pe sosea.

      ah, la partea cu rigidizarea peste o anumita temperatura probabil ai dreptate, dar in mod sigur variaza de la model la model. dar la aia cu acvaplanarea ti-ai dat un autogol de toata frumusetea. pneurile de iarna au performante superioare in ce privește mersul pe ud/apa celor de vara. la dracu, asa sunt concepute. ala e scopul lor in viata.

      59
    • Cauciucurile de iarna sunt proiectate pentru a reduce acvaplanarea in conditiile unor amestecuri de apa cu gheata sau noroi (suspensii solide in lichid). In conditii de vara, pe carosabil cu strat de apa, riscul de acvaplanare apare la viteze mai mici. Nu e intuitiv dar asta spun producatorii cauciucurilor.

      154
    • nu stiu cum e in Ro, dar la mine in Ca este nevoie de pneuri de iarna si de vara. nu exista lege care sa te oblige sa NU circuli vara cu pneurile de iarna, dar nu este recomandabil. exact cum zice si @xmd mai sus, desi vad ca o incasat la minusuri cat cuprinde din partea „specialistilor” de salon, cauciucul pneurilor de iarna este diferit de cel al pneurilor de vara, in conditii de canicula nu mai are aderenta necesara franarii in conditii securitare. plus ca se uzeaza mult mai repede din exact aceleasi motive. iarasi, pe timp de ploaie, distanta de franare cu pneuri de iarna e mai mare decat cea cu pneuri de vara. si nu vorbim de 2-3m ci de 20+m la o viteza de 100km/h. riscul de aquaplanaj este mai mare deoarece talpa cauciucului de iarna nu evacueaza apa la fel de eficace ca si cel de vara. tot ce am zis aici sunt teste facute de autoritatile rutiere in vigoare din Canada. stiu, ca romani, nu bagam in seama autoritatile sau specialistii adevarati… :P

      113
    • si nu vorbim de 2-3m ci de 20+m la o viteza de 100km/h.

      Vorbesti prostii, 20 de draci. Ia vezi ce zice Dunlop, vezi ce teste au facut astia https://www.youtube.com/watch?v=bKtnczk8Mxk si vezi ca am pus si un clip mai sus cu unu’ care s-a pus sa masoare distanta de franare pentru anvelope de iarna la 20 de grade. Auzi la el, 20+ metri….

      32
    • @Sabotor, ia de-aici: https://www.caaquebec.com/fr/auto/conseils/capsules-conseils/conseil/show/sujet/rouler-avec-des-pneus-dhiver-en-ete-un-pari-risque
      daca nu stii franceza da-i cu google transalte.

      si data viitoare nu te mai impiedica de mine, boss, esti liber sa treci fara sa te freci de muritorii de rand.

      02
    • @Mishu
      Absolut toti cei care au testat anvelope zic ca anvelopele de iarna adauga maxim 10% la distanta de franare. Dunlop, produucator de anvelope, a facut teste, a iesit o diferenta de 3.5 m.

      Dar pentru ca asociatia automobilistilor din Quebec citeaza un studiu facut de ei, studiu care nu poate fi accesat, ne pisam pe testele producatorilor de anvelope, ne pisam pe tot ce spune oricine altcineva si luam de bun doar ce spune CAA Quebec.

      De asemenea, ce prastii de anvelope au folosit aia la testele lor? 70+ m ca sa opreasca de la 100 km/h? Pai cu un Dunlop de iarna, la 20 de grade ai nevoie de 67 de m sa te opresti de la 100 km/h. Deci e mai performant decat anvelopele de vara testate de caa quebec, asa ca imi poti explica cu cuvintele tale ce valoare are articolul ala de la CAA Quebec?

      10
  24. eu le-am schimbat in Brasov la sfarsit de octombrie. De obicei trebuia programare cu 5-10 zile inainte, dar de data asta a mers de pe o zi pe alta. Vremea era inca buna.

    42
  25. Eu schimb anvelopele spre sfarsitul lui octombrie, dupa ce acum multi ani am constatat ca e haos daca stau pana in ultima clipa. Si ce sa vezi, ca ma duc cand si unde vreau, nu platesc taxe de urgenta sau alte mizerii. Dar tot aud de la oameni din jur ca e devreme (????), ca se tocesc aiurea anvelopele, ca… Nush de ce, dar unii au renuntat la ambalat telecomenzile in punga de plastic si au trecut la anvelopele de iarna, care trebuie protejate cu orice pret. Oameni buni, e iarna si daca nu e zapada. Daca ai spre 0 grade noaptea, si undeva la 2-3 grade si ceata dimineata/seara, tot aiurea te duci cu masina. Nu mai comentez de cei care au anvelope de iarna de 10 ani, ca „au carne, sunt bune, au si fulg din ala, nu iau amenda”.

    144
  26. Am allseasons de 5 ani, mi se pare cea mai buna combinatie

    166
  27. Stai liniștit că și la alea cu programare sunt aceiași clienți.
    Sector 4, vulcanizare chiar ok, dă bon de fiecare dată, angajații cumt cam aceiași de câțiva ani, patronul bagă cot la cot cu ei. Mă prezint ca o floare la ora programată, anunț persoana responsabilă de programări că am tras mai într-o parte. Apare gașca bărbaților care așteaptă la rand fără programare, unul mai să mă ia la bătaie că de ce mă bag în față. Îi zic de programare, nu mă crede. Până la urmă i-am arătat pe site cum se face programarea și tot bombănea la mine că el nu știe, că el nu face, că eu mă bag în față, că el așteaptă de 2h, etc.

    242
  28. mie imi place de flavius, in general, dar ce bine a dat-o el cu seful de vulcanizare, care e prost de pute, sta pe un scaun vai pula lui, dar probabil are intr-o luna mai multi bani decat Flavius intr-un an.

    118
    • nici nu e greu când ai 300 lei salariul :D

    • Multumesc, Cetin, ma onoreaza aprecierea ta. Articolul asta, dupa cum te-ai prins, chiar nu e despre cauciucuri sau despre autor, ca e sau nu in stare sa isi schimbe anvelopele sau ca de ce nu si-a facut programare. M-am distrat copios cu comentariile pentru ca vin in completarea unei discutii pe care o aveam ieri cu Florin Negrutiu in care, printre altele, ma intreba de ce nu mai scriu. I-am spus ca, sincer, nu prea mai vad sensul, pare ca oamenii care incearca sa miste cumva lucrurile (inclusiv prin scris) pare ca au pierdut deja batalia pentru ca, pur si simplu, mesajul nu mai ajunge la ceilalti. In cazul acesta, chiar am stat la vulcanizare si m-am distrat copios in masina observand ce se intampla, acest mic univers, o Romanie in miniatura, replicata pas cu pas la nivelul unei vulcanizari de cartier. Te asigur ca totul este absolut real. Am ales sa povestesc patania oarecum amuzant, cat ma pricep eu, in ideea ca mesajul poate va fi receptat mai bine, entuziasmat de paralela care mi-a venit in minte vazand cum se desfasurau lucrurile. Ceea ce se intampla cu Romania, se intampla fiecaruia din noi, pe toate planurile. Fiecare reactioneaza cum poate. Unii pleaca, altii se resemneaza, altii se infurie. Felul meu de a reactiona si de a contribui este umorul si povestea despre ceea ce se intampla, ca sa stie si altii. N-o fi cel mai bun, cel mai util, cel mai potrivit mod dar…atata am acum, sunt doar un narator, altadata am facut poate mai mult sau mai bine. Cele bune, la multi ani, Romania noastra (chiar si aia de la coada). :)

      92
  29. Eu de 3 ani, în București, am rămas doar cu cele de vara. Legea spune sa ai de iarna doar dacă drumul e acoperit de gheata, zăpadă sau polei. În rest, masina frânează și rulează mai bine cu cele de vara. Când e sub 0 grade afara sau e zăpadă iau uber si las masina în parcare, dar asta se întâmplă de maximum câteva ori intr-o iarna. În vacanta plec cu tren sau avion.
    Nu fac asta sa scutesc bani ci fac asta sa scutesc stres și timp pierdut cu vulcanizarile care zici ca au rămas blocate în anii 2000.

    419
    • m-am uitat si eu ce zice legea din ro…”Din punct de vedere legal, este obligatoriu să ai anvelope de iarnă (sau all-seasons) atunci când suprafața drumului este acoperită cu polei, gheață sau zăpadă”. un enunt de lege cum nu se poate mai tampit. adica, eu pot pleca de-acasa cu cauciucurile de vara pentru ca nu este polei sau gheata pe drum, dar dintr-o data apare un drum cu polei. ce fac, ma intorc din drum? si risc sa am nu stiu cati ani de ghinion conform traditiilor ortodoxe?!? :)) sau iau cauciucurile de iarna cu mine si le schimb pe marginea drumului, inainte sa intru pe drumul cu polei? iar drumul cu polei sau gheata cum il identific? astept sa nu prinda frana o data? o data e indeajuns? sau mai astept sa vad si a doua oara? ca daca am alunecat doar 2-3 metri, pentru mine nu e reprezentativ. :))) bai, cateodata am impresia ca autoritatile alea de acolo sfideaza orice logica sau bun simt…

      18
    • Inca ai impresia ca statul isi bate joc de cetatean? Fii sigur de asta! Prin orice metode si cai.

      31
    • Mishu, te rog sa ne spui si noua cum crezi tu ca ar trebui sa fie bucata aia de lege incat sa nu „sfideze orice logica sau bun simt”.

      50
  30. schimbi acasa, incorzi dunga de la cauciuc cu o ranga, daca nu e bine echilibrat o simti in mers. demult se schimbau manual la tractoare si camioane

    09
  31. Nea Nelu profită de idioții care nu au aflat că în noiembrie mai și ninge. gg Nelu!

    82
  32. Si eu ma gândeam ca durează mult 1 ora cu pus anvelopele in mașină din boxa, mers 5minute pana la vulcanizare, asteptat 1, maxim 2 mașini in fata pe „platforma” la care lucreaza unul din cei 7-8 băieți, schimbat cauciucurile, echilibrare lor si montare, pus anvelope vechi in saci si apoi in portbagaj si drum spre casa si bagat in boxa. 100lei pe bon si 10lei pentru băiat daca se mișcă bine si își da interesul în ceea ce face. Dar asta într-o reședință de județ, din regiunea fara 20km de autostrada.

    81
  33. Flavius Bunoiu scrie fain. Orădean de-aici din urbea lui Bolojan.

    66
    • Stai sa vezi ce scris fain are nepoata-mea. Daca s-ar mai face ore de „Caligrafie” la scoala ar avea numai note de 10. Nu sariti ca stiu ca in primara-s calificative. Ce e culmea e ca vrea sa se faca medic asa ca o „incurajez” spunandu-i ca-si va strica scrisul si ea a zis c-o sa-mi demonstreze ca nu. :D

      53
    • Multumesc, Razvan. Si eu urmaresc bataliile tale cu „sistemul”, cand le pui pe Facebook. :))

      42
    • …nu toți avem acces la republica.ro.

  34. intotdeauna.. dar intotdeauna imi programez revizia filtre si ulei in perioada de schimb cauciucuri.. masina fiind ridicata doar imi demonteaza rotile si mi le pune pe celelalte. Maxim 10 minute. Da, jante separate, da nu mai costa 80-150 lei.. costa 40 de lei.. ca mna.. e bonus

    51
  35. „Autoritatile au fost luate prin suprindere de caderile de zapada”. Pai dar „autoritatile” nu sunt si ele tot oameni*?

    *oamenii astia care se ciocnesc cu lumea reala

    23
  36. M-am programat la schimbat anvelopele in seara in care a nins. La mine in curte. Manopera gratis – adică mi le-am schimbat singur.

    Am văzut cozile la vulcanizări, le știu de ani de zile, cozi care apar când ninge prima dată. Autorul acelui articol știe și el sigur lucrul ăsta, dar a vrut să umple foaia cu ceva banalități.

    51
  37. Omul mcdonalds, in asta ne transformam. Nu mai gandim pe termen mediu, nu mai planificam nimic, chiar ne streseaza asta, nu mai avem rabdare deloc, nu stim sa asteptam cu eleganta, vrem totul de-a gata.

    30
  38. Ăsta parcă era blog de bricolaj și fashion. Propun ca subiectul următorului articol să fie cum se folosește corect cricul și cum se schimbă o roată la mașină. Bonus, cu plata , cum se schimbă o anvelopă uzată sau defectă. Asta pentru că era o vreme cînd bărbații, nu doar ei, știau să schimbe o roată la mașină.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Ce mai citesc alții

toyota rav 4 2023 scartait in mers