Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

74 comentarii

  1. Elon Muscã, trage la kkt desi se prezinta doctor chirurgical in problemele planetei… sunt curios daca inca mai exista oameni care il admira.

    Indecis. Tu ce zici?7463
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 3693
    • Sunt destui oameni care vor sa creadă că elon se zbate pentru ei. Când, in realitate, nu da doi bani pe nimeni și pe nimic care nu-l ajuta să aibă mai multă putere. Că orice miliardar sadea.

      Comentariu apreciat.5714
    • A luat-o pe ulei dupa ce a avut succes cu Tesla si cu Space X. Faptul ca a avut succes in 2 domenii diferite in care e practic imposibil (0.000001% sanse de reusita) pentru o companie noua sa reuseasca sa se impuna intr-un timp scurt, i-a dat un God complex lui Musk, mai ales ca absolut toata lumea paria pe faptul ca atat Tesla cat si Space X vor fi – in cel mai bun caz – un mare fail.

      Ca si unii influenceri de la noi, n-are niste prieteni care sa-l traga de maneca atunci cand abereaza, drept urmare crede ca el e detinatorul adevarului absolut si se comporta ca atare.

      Indecis. Tu ce zici?2816
    • @sabotor. Elon a primit ajutor de la statul american. Fara alea era de mult la groapa de gunoi.
      La începutul „carierei” a primit un ajutor financiar consistent de la tac-su.
      Așa ne facem toți Tony starki.
      Este toata povestea la liber pe net. Oricât a încercat boul să o schimbe.

      Comentariu apreciat.5114
    • „I started with a small loan from my parents of 100.000 blood rubies.”

      193
    • @Daniel

      Asta e o porcărie care o tot aud. Da, NASA i-a dat contract, DAR era un contract deschis pentru oricine reușea să pună ceva pe orbită.

      Dacă și tu ești capabil să construiești așa ceva, 100% primești apoi finanțare de la ESA sau NASA. Și concurenții lui erau totuși corporații cu bugete nelimitate, gen Boeing care frecau miliarde și se chinuiau.

      Da, azi a ajuns un psihopat cu un mare god complex, și a dovedit că nu se pricepe la social media tocmai pentru că e ‘plecat pe-o ureche’, chestie ce l-a ajutat în domeniile tehnice dar care în orice chestii sociale îl va dezavantaja pentru că pur și simplu nu va înțelege niciodată cum funcționează oamenii, înțelege mai ușor cum funcționează o rachetă.

      Iar fazele cu taică-său iar sunt penibile, el cu gașca lui de prieteni a făcut bani adevărați în boom-ul .com când orice dubios care știa face un site cât de cât făcea bani pentru că cererea era enormă iar programatorii web puțini, și de-asta investitorilor orice începea cu www li se părea gold.

      Da, a avut noroc la faza aia, asta e, aici îți dau dreptate, și eu mă gândesc deseori dacă eram în San Francisco în anii 90 sau spre sfârșit poate era altfel viața. Dar știi cum e, ‘dacă și parcă aveau o barcă…’ putem noi tot specula, în timp ce ăla produce mai multe mașini decât corporațiile consacrate și pune sateliți pe orbită când vrea mușchiul lui.

      Iar tu…(la fel ca mine) comentăm pe bloguri.

      119
  2. Daca ar sti Elon ce platforma online (www.grigore.org) am avut noi, s-ar caca pe el.

    Comentariu apreciat.376
  3. Mai sunt o multime de oameni ce il admira.. baiatu are probleme grave…

    Indecis. Tu ce zici?4235
  4. 2. pacat ca nu au continuat lista, pe locul 11 sau 12 sigur e Bogumil.

    5. sper sa nu strice Bergfreunde, am luat chestii chiar la preturi bune de la ei.

    1711
  5. Mai oameni buni, 1.6 aspirat hybrid. E de bine, e si automata nu?

    N-ar fi rea ca urmatoarea, cat are la NCAP?

    156
    • NCAP doi porci in portbagaj, asta e important.

      Suna bine dar sigur te dezumfli cand auzi ca e peste 30jdemii varianta hybrid.

      Comentariu apreciat.702
    • @J probabil CVT.
      @ev21 @J stele “încap” sunt cu du-te…vino. Mai important e gradul de protecție al pasagerilor. Nu ar trebui sa fie sub 90% in momentul lasarii unui model nou.

      115
    • Nu o sa vedeti automata si 4×4 pe Duster!
      E contrar crezului Renault.

      134
  6. Amaratul asta de Tiriac are tot doua miliarde de euro de cand il stiu.

    Comentariu apreciat.782
  7. 30.000 de statii de incarcare, alimentate cu curent produs pe carbuni, reducem emisiile de ne spargem.
    Fenta cu masinile electrice e exact ca si fenta de acu 30 de ani cu centrale nucleare vs eoliene/solar.

    Indecis. Tu ce zici?3949
    • Cărbunele e deja sub 20 la sută din power mix. Până în 2030 se duce sub 10 la sută.
      Mai sunt centralele pe gaz natural (17%), dar încep și alea să nu mai dea așa bine la socoteală.

      Sunt producători de baterii mari care încep să ofere soluții de stocare pe termen lung a energiei verzi la prețuri comparabile cu costurile centralelor pe gaz natural.

      Cu baterii din astea mari și cu hidrocentrale / lacuri de acumulare poți să echilibrezi producția și consumul fără să mai ai nevoie de prea multe centrale pe gaz.

      Indecis. Tu ce zici?3122
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 2654
    • Giani & co daca in momentul asta extragem tot litiul disponibil pe planeta si-l folosim exclusiv pt baterii pt masini electrice nu ne ajunge sa electrificam toata flota.
      Turbinele eoliene au viata cam 5 ani, dupa care palele trebuie schimbate sa se uzeaza si isi pierd eficienta. Palele sunt facute din balsa si fibra de sticla. Solutia pt palele uzate este ingroparea lor, a doua cea mai buna solutie e tocarea si arderea lor, nojoke.
      Inca astept sa vad viabilitatea masinilor electrice SH. Ca e misto cand dupa 10 ani poti s-o arunci la gunoi ca bateria te tine 100km si o baterie noua costa 3x pretul masinii.
      Hai, gasca zurlii pe maisni electrice in europa in timp ce in asia si africa normele de poluare pt orice sunt mai optionale decat drepturile omului.

      Comentariu apreciat.6129
    • Giani Mucea, e simplu. Se baga mulți bani în propaganda finanțată de cei din industria petrolului și a gazelor.

      Indecis. Tu ce zici?2016
    • @VladM: dă unsubscribe la ce canale de youtube încă mai aberează cu mesajele alea

      1015
    • @VladM, pe rand:

      „daca in momentul asta extragem tot litiul disponibil pe planeta si-l folosim exclusiv pt baterii pt masini electrice nu ne ajunge sa electrificam toata flota” – dupa cum ziceam, gap tehnologic. Se testeaza baterii cu sodiu, se construiesc fabrici de reciclare a bateriilor etc.

      „Turbinele eoliene au viata cam 5 ani, dupa care palele trebuie schimbate sa se uzeaza si isi pierd eficienta” – nu, palele au o durata de viata de 20 de ani. Nu inteleg de ce minti.

      „Solutia pt palele uzate este ingroparea lor, a doua cea mai buna solutie e tocarea si arderea lor, nojoke” – exista companii care au inceput sa proiecteze pale reciclabile

      „Inca astept sa vad viabilitatea masinilor electrice SH. Ca e misto cand dupa 10 ani poti s-o arunci la gunoi ca bateria te tine 100km si o baterie noua costa 3x pretul masinii” – nu merge asa. Dupa 10 ani, bateria o sa fie ceva gen 80% din capacitatea initiala. Exista o gramada de Tesla pe piata SH si sunt masini perfect functionale, cu capacitate apropiata de cea maxima.

      Mi se pare ca argumentele tale sunt minciuni, jumatati de adevar si lipsa capacitatii de pattern recognition.

      Indecis. Tu ce zici?3925
    • Nea Vlad, ia cu pâine tot căcatul ăla de-l mănânci.
      5 ani pentru pale de eoliene? 3 click-uri distanță https://www.nationalgrid.com/stories/energy-explained/can-wind-turbine-blades-be-recycled zic ăștia 20/25. Dar Vlad știe mai bine!
      Bateriile țin doar 10 ani? Corect, însă țin „doar” 80% din capacitatea inițială. Costă de 3 ori cât mașina? Da, doar că nu! https://www.besthybridbatteries.com/products/2005-toyota-prius-hybrid-battery 2500$ la dealer, sau aproximativ 2000$ la service cu tot cu instalare.

      Mai informează-te…..

      Indecis. Tu ce zici?2516
    • Aia cu „tot litiul disponibil pe planetă” e o gogoriță. Prin 1950 credeam că mai avem X barili de petrol în pământ pe care i-am putea folosi, de atunci și până azi am consumat aproape 2X.

      Nu doar că s-au descoperit noi zăcăminte, că toată lumea s-a apucat să caute, dar erau și unele de care știam deja dar pe care nu le credeam economic recuperabile. De petrolul de șist se știa din secolul 19; mai nimeni nu credea că poți extrage într-un mod profitabil mai mult de câteva găleți. Azi, petrolul de șist reprezintă cam o treime din producția SUA, de fapt așa a și redevenit SUA producătorul numărul 1 de petrol din lume.

      168
    • …si reactoarele cu fuziune sunt la 20 de ani de a fi viabile

      416
    • @VladM
      Sigur că da, e vrăjeală asta cu electricele. Poluăm ca să dăm curent. Se știe că la producția benzinei/motorinei se degajă doar flori de câmp.

      Iar cu bateriile după 10 ani, dacă citim puțin diverse statistici ușor găsibile pe internet, vedem numai minciuni cu 80-90% capacitate după 10 ani.

      1310
    • Chiar daca 100% din energia folosita pentru reincarcarea masinilor ar fi din carbune/gaz, tot ar fi un plus folosirea electricelor. Muti poluarea din oras unde locuiesc oameni care respira aerul ala, undeva in camp unde ai centrala pe carbune.

      1612
    • „…si reactoarele cu fuziune sunt la 20 de ani de a fi viabile” – nu stiu ce vrei sa zici cu asta. Ca masinile electrice vor fi viabile peste 20 de ani? Reciclarea bateriilor sau a palelor? Baterii cu alta chimie decat litiu-ion?

      Ce problema tehnica legata de stocarea curentului vrei sa zici ca e imposibila pentru ca un salt tehnologic enorm legat de generarea economica a energiei prin crearea de temperaturi de zeci de milioane de grade nu a fost executat in timpul in care te asteptai tu?

      55
    • Dacă Exxon, Shel și BP ar fi aruncat cu bani (cum a aruncat în Russia de unde nu o să-i mai vadă în veci) în cercetare și dezvoltarea fuziunii (H+H=He) nucleare, acum am fi avut deja tehnologia perfecționată în laborator și gata de ieșit pe piață.

      Nici nu trebuie să facă fuziune, e de ajuns să finanțeze construcția de centrale nucleare tip CANDU, cum avem noi. Cu minime modificări pot funcționa cu resturi de la celelalte centrale. Sunt cele mai sigure centrale nucleare dar și cele mai scumpe. De aia Canada le-a retehnologizat pe cele vechi și nu le-a închis….

      182
    • pe mine ma amuza cei care o dau capacitatea bateriilor 90% dupa 10 ani, ba chiar cin cu studii si statistici si ii acuza pe ceilalti de propaganda, îndoctrinare si alte minuni.

      oameni buni, cel mai probabil dcrieti mesajele alea de pe un dispozitiv pe care il schimbati o data la 2 3 in buna masura si pentru ca bateria e varza. si asta in conditiile in care utilizarea lor este mult mai corecta si si protectiva cu bateria decat este la o masina electrica.

      bateriile alea de pe tesle nu sunt facute cu praf de corn de unicorn. e exact aceeasi tehnologie ca la telefoane sau laptopuri.
      daca astea sunt la 50% dupa 3 4 ani, si la mașini e exact la fel.

      ah, ca vor fi cazuri extreme de genul 90% dupa 10 ani sau 20% dupa 2 ani, aia e doar statistica. realitatea va fi exact aia pe care o stim toti empiric si din experiența proprie. 50% dupa cativa ani, 3, 4, 5, indiferent ce zic niste site-uri obscure de pe internet.

      167
    • Imi aduc aminte cand eram in scoala generala si ma intrebam de ce dracu nu exista masini electrice cand avem baterii si motoare electrice, raspunsul e intotdeauna acelasi la orice tehnologie noua, muistii care au banii si puterea nu investesc in asa ceva, ba chiar pun bete in roate tehnologiilor ce le clintesc status coiu, singuru lucru pee care il urasc la tembelu de musk e ca el se da mare inginer dar explicatiile lui sunt orice numai nu ingineresti, cel mult pot fi numite minciuni inginerite, in rest trebuie sa ii multumim pt ca altfel o mai taraiam juma de secol cu minciunile inginerite de baietii din varf.
      Acum status coiu e electrificarea asa ca nu o sa ma opun, nu-s tampit nici triliardar

      16
    • The.black ai dreptate, sunt aceleași baterii și în telefoane și în mașini. Doar că nu!
      https://www.reliancedigital.in/solutionbox/better-understanding-of-batteries-li-ion-vs-li-po/

      https://www.linkedin.com/pulse/what-main-features-advantages-disadvantages-tesla-4680-tina-yi asta ca să vezi diferența.

      Nu sunt aceleași baterii, nu au același software, nu se descarcă/încarcă la fel. Dar hei, electric nu e bun.
      Numai faptul că motorul e oprit la semafor și ar fi deajuns. Nu mai zic de regimuri tranzitorii sau eficiență. Sau rețea de distribuție. Sau poluare în oraș.

      28
    • @thebblack: ce zici tu nu se potriveste cu realitatea. In realitate, sunt pline site-urile de masini SH de Model S-uri incepand cu 2014 si de Model 3 incepand cu 2019. Si ghici ce, masinile alea au bateriile perfect functionale. Da, scaderi de capacitate, dar nu la 50%. Un 70-90% la 10 ani e acceptabil.

      Nu prea se intampla sa scada la 50%. Ori ramane cat de cat in 70-90 ori moare de tot, in cazuri rare.

      In 3-4-5 nici nu mai zic. Majoritatea colegilor au M3 incepand cu 2019, masinile sunt fix la fel ca la inceput. Gen 90-95% capacitate.

      38
    • babaetzi, unde sunt telefoanele si laptopurile cu bateriile astea magice de care vorbiti voi?

      platesc eu, dar comandati-mi voi unul. daca nu puteti… fluierati si vom intelege.

      15
    • Eu inteleg logica la care apelezi, dar plm, observational nu functioneaza. Cum ziceam, e plina piata de EV-uri SH, majoritatea cu baterii in stare buna. De ce? Fuck if I know. O fi tehnologie diferita de aia pentru telefoane si laptop-uri? O fi alta metoda de utilizare? Poate pune Tesla mai mult fainosag decat Dell cand lipeste celulele sau foloseste litiu de mai buna calitate, de export.

      42
  8. Hmmm… in topul forbes niciun cryptoinfluencer? Chiar niciunul? Oare de ce… sigur Forbes ii discrimineaza

    212
  9. 3. PAUL LA MISHTOEAUX

    151
  10. Offtopic (sau partial, ca m-a activat stirea cu Decathlon) – care recomanda o haina de iarna, buna pana la -10C fara layering, impermeabila (pe bune, nu doar 30 min) si breathable si care sa reziste mai mult de 2-3 ani?

    100
  11. Cel mai bogat român e rândunica ăia ce-i suge țeava lui moș Ferrari.
    Restul sunt amatori.
    ( Nu cred că e un site de știri unde să nu apară la sanchi o știre cu domnișoara ăia de succes.)

    Comentariu apreciat.332
    • Da, am observat ca era pe un post tv, unde dadea ceva povete despre viata. Care e cheia succesului? Sa gasesti un mos putred de bogat si sa i-o pui pe nas?

      231
    • A luat si ea ce mai era liber, Briatore e ca DiCaprio nu se baga daca e trecuta de 25, Ecclestone e luat si a tras ultimul cartus ,Tiriac e mai mult prin Africa (probabil ca unele servicii sunt mai ieftine pe acolo) deci asta e

      181
    • @Gogu
      Merge si daca i-o ia in gura profesionist.
      Pare ca asta e inca o reteta de succes, daca intalnesti mosul care trebuie.

      @Nicu
      La cati bani are nea Tiriac, cred ca ultima lui grija e ieftineala.

      27
  12. 7. Anyone: – Don’t go full retard!
    Musk: – Fac ce vreau!

    173
    • Daca nu ar fi cumparat Twitter, ar fi putut trece drept un om de afaceri semi-respectabil. Sunt o gramada de jigodii miliardare care au tinut la intimitate si lumea nu prea stie ce le poate pielea. Da nu, egoul lui e mult prea mare, trebuie sa vada toata lumea ce duma zilnica mai scoate.

      Indecis. Tu ce zici?228
    • Si daca achizitiona Twitter, dar nu se apuca sa abereze pe platforma, in acelasi timp dand liber la exprimare la toti bolnavii psihici/goarnele de extrema dreapta

      417
    • interesant că bolnavii psihici sunt doar cei cu care nu ești de acord, când tu îți scrii părerea și ești cenzurat, nu îți convine.

      144
  13. 7. cred ca il doare la banana, ca face bani din celelalte companii. si are mai multa valoare ca poate sa trolleze pe oricine decat ca mai pleaca unii si altii de pe twitter.

    615
  14. 8. „Ce bine era pe vremea lu’ Ceasca, ce industrie aveam, ce masini produceam … „

    180
    • Pai da, dar pe vremea aia toata lumea isi permitea o Dacie si un apartament. Ba chiar apartamentul si locul de munca ti le asigura statul. Acum unde gasesti sa muncesti ca sa iti permiti un Duster de asta?

      129
    • da, toata lumea isi permitea.

      doar ca dacia 1310 costa cat un apartament in bucuresti si lista de așteptare incepea de pe la vreo 7 ani iar apartamentele de vanzare erau putine si in putine locuri si se luau cu xredit pe 30 de ani, exact ca acum, si costau in mare cam tot ca acum, acelasi numar de salarii medii.

      dar hei, era minunat. ceva insa imi spune ca esti nascut la finalul anilor ’90 sau un pic dupa 2000 si ai crescut cu amintirile trunchiate despre gloria trecutului suprapuse antagonic peste tristetea perioadei copilariei tale.

      123
    • Am incercat sa continui ce ai inceput tu. Sa plusez. Sunt nascut in 82. Mai am inca carnetul de cec al parintilor unde se strangeau bani pentru Dacie. Nu au mai apucat sa o ia ca a venit 89. Am avut apoi Dacia 1100, apoi 500 (lastun) si cand au devenit burgheji dacia 1310 din Ungaria.

      26
    • Si degeaba aveai Dacie ca la ce consum avea nu-ti ajungea sa iesi din oras cu cei 20 litri de benzina cota lunara. Ori circulat „cu soț sau fără soț” in weekend.

      41
  15. cred ca totusi ar trebuie pinned undeva pe burtiera stirea din dreapta: https://www.ebihoreanul.ro/stiri/droguri-pentru-sex-l-au-lasat-liber-dupa-ce-a-violat-trei-copii-asa-ca-perversul-din-hotar-a-luat-o-de-la-capat-182849.html

    Foarte reprezentativa pentru Ro si de aratat celor nu isi ‘vorbesc de rau’ tara.

    65
  16. Scrii un articol despre noul model de Dacia Duster, dai acolo tot felul de informatii… uiti sa zici un range de pret, cred ca cel mai important lucru pentru toti cititorii, presa 2023.

    131
  17. offtopic : imi poate recomanda cineva o drujba electrica care sa faca cat de cat treaba si sa functioneze cu intretinere minimala. Nu ma intereseaza sa tai sequoia, ci mai mult crengi de maxim 20cm diametru. Multumesc mult!!

    30
  18. Cat de antipatic e Tusk, cand e vorba de dat cate o zmetie cancel culture … devine frecventabil.

    01

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Ce mai citesc alții

toyota rav 4 2023 scartait in mers