Cele mai vândute mașini din 2021

Am dat zilele trecute poza asta (de aici) pe twitter și am constatat că oamenii au reale probleme în a înțelege ce citesc. Prima că au refuzat din stat informația, că oricine poate avea un cont pe net și publica orice, nu s-au obosit să dea câteva clickuri să afle cine e ăla din spatele contului.

Apoi, că oamenii confundă producătorii cu modelele. Câțiva tot lătrau că unde e VW, că el e cel mai mare constructor/producător auto, deși e evident că e vorba de modele de mașini, nu de top constructori.

Am lăsat la final asta: pentru unii e surprinzător că nemții nu sunt top vânzări global. Nu pot concepe așa ceva. Cum să nu-ți dorești tu un Passat sincer sau măcar un Golf din ăla bun? Cum adică lumea, global, vrea japoneze? Ce au alea? Că nouă, europenilor, nu ne plac. Nici românilor. Noi suntem pe tripleta premium, Audi, BMW, Benz și pe mărcile noastre dragi de consum, VW și Opel. Astea trebuiau să fie în top din prima, și după aia restul. Că japonezii nu știu să facă mașini. Sau telefoane. Sau camere foto. Doar nemții.

La fel sunt mirați românii sunt se publică topul celor mai vândute mașini din Europa. Cine naiba cumpără Dacia? De ce se vând atâtea hatchback-uri? Cine cumpără conserva aia de Sandero?! Nu-mi dau seama de ce nu pot accepta că sunt și alte gusturi.

Cât privește topul. Toyota vinde un SUV, un crossover și un offroader. Alea două mici, Yaris Cross și Corolla Cross, sunt versiuni înălțate ale modelului de bază. VW vinde 4 SUVuri diferite numai pe VW. Trei parcă pe Skoda. Două pe Seat. Multe modele, care, adunat, dau cifre demne de al doilea constructor global.

top-masini-2021

ps: nu apăr Toyota, că nu e firma lu tata

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

70 comentarii

  1. Corolla aia, fie ca e hathback sau sedan, a rupt piata. Le vad f.des prin trafic si mi se pare ca e un pachet f.bun de masina pt. your average user. Fiabilitate, Aspect la preturi super ok.

    Ce nu-mi place la toyota sunt in general motorizarile si cutia cvt, moare pasiunea pe sosea.

    Cum zicea cineva, Corolla o cumperi ca pe un electrocasnic. O iei si atat.

    Eu caut masina sport si care sa nu fie automata. De asemenea caut si foarte multe minusuri.

    10
    • păi e simplu, type-R

      10
    • Masina sport cu cutie manuala – Ford Focus RS. Se misca bine, dar are scaune cam incomode.
      Sau Renault Megane RS. Tractiune doar fata.
      Honda Civic RS

      Se gasesc, ideea e sa fi tu lamurit legat de ce vrei.

      00
    • Toyota (Corolla) nu e pentru pasiune, desi americanii au motorizari si echipari misto pe Toyota, Kia, Nissan si, evident, Honda. Daca vrei sa te distrezi putin poti cu un Civic SI manual, o Corolla XSE, o Kia Forte GT manual.

      00
    • Toyota Yarris GR

      00
    • In ziua de azi, oamenii sunt din ce in ce mai constienti de importanta unei transmisii manuale intr-un autovehicul. Prin urmare, s-ar putea sa te intrebi ce anume face o cutie manuala mai buna decat una automata.

      1. Cutiile manuale sunt mai ieftine
      In general, cutiile manuale costa mai putin decat cele automatice. Daca nu esti sigur ca vrei sa faci upgrade-ul la o transmisie automata, atunci alege o cutie manuala. Poti face o astfel de alegere si daca esti constient ca vei avea nevoie de o astfel de transmisie intr-un viitor nu prea indepartat, insa ai nevoie de o perioada de adaptare.

      2. Cutiile manuale ofera o experienta mai buna
      Oamenii care au conducut atat cutii manuale, cat si automatice, spun ca transmisia manuala ofera o experienta mai buna. De ce? Cutiile automate sunt mult mai relaxante, insa te pot face sa te simti mai putin implicat in actul de a conduce. Cu o cutie manuala, tu esti cel care decide cand sa schimbi vitezele, ceea ce iti ofera o senzatie mai buna a puterii pe care o ai asupra volanului.

      3. Cutiile manuale sunt mai fiabile

      4. Dupa cum probabil stii, totul are o finalitate. Toate lucrurile se deterioreaza in timp, iar transmisia automata nu face exceptie. Dar, spre deosebire de cutiile manuale, transmisia automata este mult mai dificil de reparat. Daca iti faci probleme cu o cutie manuala, poti sa o repari relativ usor, in timp ce o transmisie automata necesita mai mult timp si bani.

      5. Condusul cu o cutie manuala este mai usor.
      Daca ai condus doar masini cu cutie automata, atunci ai putea avea o impresie corecta ca conducerea unei cutii manuale este mai dificila. Dar asta se intampla deoarece nu ai fost expus la o cutie manuala suficient de mult timp. Odata ce inveti mecanismul si te obisnuiesti cu ea, vei descoperi ca conducerea unei cutii manuale este destul de simpla, chiar si mai simpla decat cea a unei cutii automate.

      Prin urmare, daca te intrebi ce este mai bine, o cutie manuala sau una automata, acum ai raspunsul. O cutie manuala este mai ieftina, ofera o experienta mai buna, este mai fiabila si, in general, este mai usor de condus. Ford Focus RS nu este o masina fiabila.

      In momentul de fata, cel mai bun autovehicul Ford este Focus RS. Cu toate acestea, lucrurile nu au fost intotdeauna asa. In anii ’70 si ’80, producatorul auto american arunca o groaza de bani in dezvoltarea unei platforme si a unei game variate de modele de Ford. Dar, in anii ’90, lucrurile au inceput sa se strice. Modelele anterioare au inceput sa aiba probleme cu fiabilitatea, iar Focus RS nu a facut exceptie.

      Din pacate, fiabilitatea a fost un bug al Focus RS. In anii ’90, modelul a parcurs un drum prost, avand probleme cu instalatia electrica si cu transmisia. In anii 2000, problemele au continuat, RS avand probleme cu suspensia si rostogolindu-se la testele de siguranta.

      In 2005, Ford a lansat o noua generatie de Focus RS. A fost o masina remarcabila, dar nu a putut depasi problemele fiabilitatii. In 2008, o problema comuna a RS-ului era faptul ca masinile ar fi inceput sa se supraincalzeasca, iar unele chiar au luat foc. Problema a fost atat de serioasa, incat Ford a fost nevoit sa opreasca productia Focus RS in 2009.

      Dupa ce a oprit productia Focus RS, Ford a inceput sa lucreze la o noua generatie. Modelul a fost relansat si a rezolvat problemele fiabilitatii. Din pacate, pentru unii posesori de Focus RS, problemele au fost prea multe, iar pentru unii chiar au inceput sa aiba probleme cu fiabilitatea.

      00
    • Comentariul clasic la @Doru – cu manuala simti masina, stii tu sa schimbi mai bine si mai repede. Si e logic ca se conduce mai usor cand ai de facut 2 manevre in plus (ambreiaj si schimbat viteza). La automata e chiar sf, mai ales dupa ce o intelegi.

      00
    • Abia aștept să ii pună lui Hamilton în F1 cutie manuală pentru o experiență mai bună de condus.

      00
    • Singurul lucru care nu-mi place la Toyota antifonarea…lipsa ei mai exact.

      00
    • Aoleeeu, iar discuția manuală vs automată… Conduceți fraților ce vreți. Nu înțeleg de ce ți-ar pasa ce conduce altcineva.

      00
    • @Doru, care este matematica din spatele afirmației că o cutie de viteze manuală este mai ușor de condus?
      Sunt de acord că poate fi mai fun (dar doar dacă îți place să conduci). Dar nu are cum să fie mai ușor de condus. Lipsește o pedală, ai mâinile doar pe volan.

      @Dark_Age, exact. Din păcate, mai toate brandurile scot din antifonare la greu zilele astea din motive de greutate.

      00
    • Tu cauți Mazda MX-5, dar nu o iei fiindcă nu e nemteasca 😂

      00
    • @Doru: in special in aglomeratia din oras, cand inaintezi cate o jumate de metru, e super sa simti masina, in loc de

      – calcat/lasat frana

      ai de facut

      – ridicat piciorul de pe frana
      – calcat ambreiaj
      – bagat treapta I
      – accelerat
      – calcat frana si apoi ambreiaj
      – scos din viteza
      – calcat piciorul pe frana

      Dar hei, simti masina si ai performante bune.

      00
    • Am o intrebare de neofit vizavi de post-ul cu cutiile manuale: a reparat vreodata cineva o cutie de viteze, fie ea si manuala, la un pret decent?
      La una din fostele mele masini cutia agata intr-a-ntaia si in marsarier. Intreb mecanicul la reprezentanta. Zice ca fostul proprietar a bruscat cutia sau nu a apasat ambreiajul pana la capat. Intreb daca se poate repara. Zice: „Domnu’, mai bine vindeti masina sau va obisnuiti cu ea asa, nu merita banii pe care ii dati”.
      Mie mi se pare ca orice cutie e prea scump de reparat si ca, in caz de doamne pazeste, se inlocuieste cu totul.

      00
    • dă pe youtube cutia ta, și ai să vezi daca e simplu sau nu de reparat.

  2. Din vizita în capitala europeană a prazului cu prețuri de Monte Carlo, m-a uimit numărul de Dodge Ram din trafic. Şi pe Über, Dacia Şpring, Tesla, Nissan Leaf, Toyota, Dacia Duster (cu piele sau ce plm e materialul ăla de pe canapele), trei creştini cu Renault, spre nimic deutschland über alles. Cred că două Şkoda, un Superb şi un Rapid.

    00
    • @Joni liniuța com lety, nu sunt acasă la părinții tăi în camera aia de la stradă, pregătită pentru musafirii de la oraş.
      Eu un nene pe aici care şterge comentariile care îi strică buna dispoziție. Totuşi, unde e bashina care ți-a destabilizat liniştea?

      00
    • Paco, sarcasmul tau e digerabil pentru aia frustrati ca tine… si nu sunt asa de multi, de asta ti se pare ca are ceva lumea cu tine.

      00
    • NOU
      #19

      Skoda e masina 100% germana, oameni buni! Iar Dacia e 100% franceza. Ce-i cu voi?

      00
    • @sitting duck
      Spre dezamagirea ta, afla ca nu este 100%…

      00
    • Skoda este 100% germană cu piesele made in China și asamblate în Cehia.
      Dacia e 100% franceză cu piesele made in China și asamblate în Maroc / România.

      00
    • @AlinP,,sarcasmul tau e digerabil pentru aia frustrati ca tine,,. Băi putză, tu ești genul anti Fluture și Eftimie care nu posedă capacitatea intelectuală să citească o postare sau un comentariu cap coadă și să înțeleagă ce a vrut să spună autorul. Ai văzut nick-ul sau autorul și ai defecat rapid o opinie, că unul e Alin P pe cel mai citit blog din Romania. Acu spune-i la nenea Paco unde plm ai adulmecat o urmă de frustrare în ce am scris eu ?

      00
    • Mancatul prazului, sofatul si oltencele sunt niste lucruri care pot fi asociate cu Oltenii. Desi aceste activitati nu sunt intotdeauna placute, ele sunt parte din identitatea olteneasca. Mancatul prazului este o traditie olteneasca veche de secole. Prazul este un aliment sanatos si hranitor, iar oltenii l-au adoptat ca parte a dietei lor. In prezent, se mananca praz in diferite forme si combinatii, dar mancarea olteneasca traditionala este praz cu ou si bacon. Prazul este un aliment popular in toata tara, dar oltenii au un mod special de a-l prepara si de a-l savura.

      Sofatul este o alta activitate care este asociata cu oltenii. Desi multi oameni cred ca oltenii sunt cei mai prosti soferi, ei de fapt sunt printre cei mai buni. Oltenii au o bogata traditie in domeniul sofatului si au fost implicati in multe curse si competitii de-a lungul timpului. In prezent, oltenii continua sa exceleze in domeniul sofatului si sunt recunoscuti ca fiind unii dintre cei mai buni soferi din lume.

      Oltencele sunt de asemenea unele dintre cele mai dude din tara. In multe familii oltenesti, violenta domestica este o realitate. Multi oameni cred ca Oltenia este un loc periculos pentru femei, dar acest lucru nu este intotdeauna adevarat. Oltenia este un loc minunat in care sa traiesti, dar femeile sunt expuse la multa violenta si abuz in multe familii oltenesti.

      Cei mai multi oameni sunt buni oameni, dar exista si exceptii. Oltenii sunt oameni buni, harnici si talentati, dar exista si unii care sunt violenti, prosti si rai. Acestia sunt o parte din identitatea olteneasca,dar nu reprezinta intreaga poveste a poporului oltenesc. Oltenii sunt oameni complexi, cu o bogata cultura si traditie. Sunt oameni care iubesc si se respecta unii pe altii, care isi ajuta si sa aiba grija unii de altii. Sunt oameni care lupta pentru a-si pastra identitatea in fata unei lumi care incerca sa ii schimbe. Sunt oameni care merita toata respectul pentru ceea ce sunt.

      00
    • @Doru, deci să înțeleg că sunt irelevante părerile mele referitoare la parcul auto din Timișoara, gen multe Dodge și Ford Mustang, mașini non germane la Uber, dar sunt un frustat sarcastic pentru că mi-am permis să bag prazul prin gard concluzionănd că e plin de olteni în viitoarea capitală a nimicului ?

      00
    • @Johnny-come-lately, divaghezi cu intenție de la ideea articolului, plus că încerci să storci niște polemici inutile. Trăiești cu impresia că mi-ai furat locul de muncă de casier la Profi. Stai flexat, muică, sunt la o aruncătură de Airbus de tine.

      00
    • Oltenia, regiunea cu cei mai multi sergenti in rezerva…

      00
    • Hai ca incepe sa-mi placa de @Doru, incep sa inteleg ce face, am ras bine la comment-ul asta :-D

      00
  3. Toyota rupe topurile la nivel mondial de cativa ani, nu doar de anul asta. In amintesc in 2013 daca nu ma insel ajungeau first time pe primul loc la vanzari, batand VW. Tin minte pentru ca unchiu’miu lucra la toyota si a tinut sa imi aminteasca ca el lucreaza la cei mai buni :))

    Overall au si de ce… interioare asa si asa, motoare modeste dar fiabile si in pas cu vremurile si exterioare okey. Intre timp VW au ars-o prost cu aceeasi ciorba de golf&passat din 2005+, iar gama T e o strutocamila dpmdv. Bineinteles, romanu de tiktok compara cu audi a6, bmw seria 5 si alte obiecte ce pleaca de la 50-60k euro in sus si pe care el le va detine peste vreo 20 ani cu mari greutati si atunci.

    Nu-s deloc fan toyota, dar as trece peste pasiuni pentru un auris hybrid. Are un vecin si is indragostit de cat de silentioasa poate fi.

    00
    • Te rog sa fii deschis cu vecinul si sa-i spui ce simti. Altfel crede ca te uiti la nevasta-sa. Doar tu si Vali il admirati ca are Auris :)))

      00
    • Vecinul aici. Iti las si aurisul si nevasta daca vrei. Vezi ca nevasta nu e silentioasa deloc.

      00
    • Doar ca Aurisul nu bate, nu troncane si nu are scurgeri de fluide, lucruri pe care nu le poti spune despre nevasta lui Sorin 😀

      00
  4. O sa radeti, dar eram de aceeasi parere.
    VW e cel mai tare, am avut Passat B7 2.0tsi din 2013 pana anul acesta. Ma uitam sa il schimb cu unul nou, evident, dar 1.4 GTE. La dealer, in toata Austria, 3 masini, cel mai ieftin 54.000€ rosu. Zic, ok ,trec la Golf. Tot break, cel mai ieftin pe benzina, nici nu stiu ce motor era, 38.000€.
    In tot acest timp, am inchiriat in concediu, asa s-a nimerit, un Yaris Sedan 1.5 cred. M-a uimit masina aceea. Nu mai condusesem Toyota pana acum. Asa de tare m-a impresionat incat, cum am ajuns acasa, direct la Dealer programare si test drive cu Corolla Touring Sport. Aceasta si mai buna decat Yarisul. Am testat si Camry, dar prea mare, chiar mai mare decat Passatul. Si voiam neaparat break, asa ca am dat comanda si am platit avansul pentru Corolla. 28.000€, pachet design, 1.8. As fi vrut 2.0, dar asteptam 8 luni pentru el. Pentru aceasta, desi era pe stoc la dealer, doar o luna jumatate.
    Deja o am de o luna si aproape 6.000km si e exact ce imi trebuie. Sigur nu face cat jumate de Passat si sigur Passat nu face cat 2 Toyota. Eu sunt super multumit si o laud de fiecare data.

    00
  5. O altă statistică. Fast fashion varianta pe autoturisme.

    00
  6. Interesant, Americanii cumpara mai multe f150 decat cumpara restul planetei Hilux. Numerele nu se amesteca, f150 se cam vand doar in SUA iar Hilux nu e disponibil la el.

    00
    • Inca ceva interesant, Ford Transit Custom e cel mai vandut van, iar in UK e cel mai vandut model de masina.
      Sa ai cea mai bine vandura masina o utilitara(f150 in SUA) spune multe despre Anglo-Americani.

      00
    • @ Claudiu.
      Americanii au Tacoma (identica cu Hilux), care se vinde binisor.
      Ei mai au si varianta mai mare de truck de la Toyota care se cheama Tundra.
      Ce ai vrut tu sa zici e ca ei vand Serie F (150, 250, 350) toate la un loc mai mult decat ceilalti.
      In ultima vreme si ceilalti vand bine (Dodge, Chevrolet, GMC, Toyota, Nisan), ma refer la pick-up.
      Ford F series e doar un moft (ceva asemanator cu WV in Romania) dar nu e chair cel mai grozav pick-up pe piata.

      00
  7. Pai japonezii nu stiu sa faca telefoane … Singurul producator japonez de mobile care mai e in picioare pe plan mondial, Sony, e doar o nota de subsol.

    Iar la camere foto… suficient de zis ca din 2012 pana acum piata foto controlata de japonezi a cazut cu aproximativ 80%.

    La masini nu ma bag, ca sunt nu ma pricep…

    00
    • Japonezii nu prea sunt creativi, problema de cultura. Am colaborat cu toyota si japonezii pe domeniul auto, stiu ce vor si cum vor, sunt buni pe masini, mai buni ca multi, dar nu inoveaza, nu fac briz-brizuri. Ca furnizor, iti intorc produsele pe toate partile, le testeaza bine bine, daca nu e chiar ok ceva, renunta si cauta in alta parte. Nu „lasa de la ei”.

      00
    • Cam asa a fost si experienta mea cu japonezii … se pricep foarte bine sa rafineze o idee, dar sa vina cu ceva nou, sa schimbe paradigma, mai greu.

      00
  8. Am avut numai nemtesti, de la variante ieftine si pana la variante ff scumpe.

    Acum am Nissan X Trail.

    Nu e nemtessc, e alt feeling, dar E la jumatate de pret si are tot ce trebuie.

    00
  9. Nu neaga nimeni ca toyota vinde, ca e fiabila, in schimb interioarele sunt cam anoste si imbatranite, iar la capitolul izolare fonica sunt facute cam din saracie, ca vorbim de corolla sau rav4(pe astea le-am incercat).Idem, la confortul scaunelor, nu se apropie/nu au optiuni apropiate de scaunele ergo-confort de la vag, sau agr de la opel.
    Pe de alta parte, prin tarile calde si foarte calde, vag pe la 100.000 km scuipa ulei pe la toate garniturile, simeringurile supape sunt uzate, japonezele merg linistite fara scurgeri.

    00
  10. „Am lăsat la final asta: pentru unii e surprinzător că nemții nu sunt top vânzări global. Nu pot concepe așa ceva. ”

    VAG ie veatza… 1.9 TDI ca altceva nu conteaza in viata asta.

    00
  11. Vali, cred ca multi dintre cititorii tai, printre care ma aflu si eu ar vrea sa faca pasul catre o electrica. cred ca ar avea mare succes un articol cu o analiza obiectiva sau un clasament cu top 5 EVs, berlina sau SUV. cu range, fiabilitate, pret, etc. Dar nu zoe sau trocariciu ala de la Dacia. ceva 40-60k. Tu spre ex. pentru ce electrica ai opta? Eu unul sunt nehitarat intre q4 etron sau ID5 GTX multam!

    00
    • Se pare că nu știi părerea lui Vali despre electrice.

      00
    • nu mă pricep la electrice, am păreri vagi pe subiect.

    • Pareri VAGi, deci ID5.

      00
    • Am vazut/testat urmatoarele:

      -renault zoe….e o citadina corecta, nimic spectaculos, pozitie cam inalta si incomoda pt mine, dar e printre cele ieftine
      -nissan leaf ….mi-a placut (bine, eu am avut un nissan, de aia poate), insa masina e destul de corect finisata, echipata, ciudat putin epedal, dar overall e ok
      -vw id3…..wtf, un interior proletar, gri, plasticos si trist (poate asa era echiparea), insa mi-a lasat impresia ca te pacalesti daca platesti pretul cerut
      -skoda enyaq….da, asta e altceva, spatiu mare, functionalitate , e de luat in seama (ramane totusi o skoda ca imagine)
      -tesla model 3…..nu , nu si nu, pentru interiorul ala ieftinache, tableta aia mare care ma perturba, e genul de masina facuta sa te conduca ea, insa sa stea elon linistit, nu il incurc cu o comanda
      -kia ev6…..las ceea ce e mai bun la sfarsit, e si ultima vazuta, poate de aceea, e si cea mai recenta…dar daca maine as pleca sa iau o electrica , si as fi gata sa dau peste 50k, pe asta as lua-o; interiorul e peste toate cele descrise mai sus, spatiu mai mare decat toate, senzatia de calitate si lucru bine facut…..

      Legat de modul de condus, sunt diferente intre toate, suspensii mai moi sau mai dure, autonomii mai mari sau mici ,acceleratii mai puternice sau slabe, incarcari mai rapide sau lente , etc…depinde fiecare ce prefera; eu nu traiesc in Ro, asa ca aici masina de test o tii o ora sa iti dai seama cam ce si cum.Daca tot vrei sa dai banii respectivi, incearca si tu cateva modele, dar asa, pe indelete, si apoi ia o decizie(dar vesi si kia).

      00
    • N-ai ce face cu electrica daca n-ai unde sa o incarci.
      N-ai ce face cu electrica daca mergi in concediu cu masina.

      Ia-ti PHEV daca tii neaparat, sau astepta bateriile care se incarca in 10 min.

      PS: 2 masini (1 de concediu/drum lung + 1 electrica) mi se par bani aruncati; masina nerulata se strica.

      00
  12. daca tot suntem la rubrica auto astazi, hai sa cer si eu niste sugestii de la colegi.

    caut o masina.

    scopul ei este in mare parte light off road, cum ar rezidentialele bucurestene in momentele lor mai nasoale, toamna, primavara, cand e noroiul mai abitir, si foarte rar ceva mai mult. am intalnit in aceleasi rezidentiale noroi de 30 de cm si loganul nu a facut fata, a trevuit sa ocolesc tot satul ca sa ajung 200 de metri mai incolo. in rest, drumurile romanesti, autostrada. practic zic eu imi trebuie ceva un pic mai inalt ca sa nu ramana pe burta la primul sleau si macar awd.

    o conditie mai ciudata dar eliminatorie este ca am nevoie ca in portbagaj sa aiba un un loc de minim 1.10m latime si ceva volum in rest.

    ca mraci nu am preferinte deosebite, exclud totusi chinezariile si as prefera nu vag/bmw.

    nu conteaza otto/diesel/hibrid. nu conteaza manual/automat. nu conteaza foarte tare aspectul. conteaza foarte mult fiabilitatea.

    musai euro 5, preferabil 6.

    bugetul in caz de sh este undeva pana in 15.000E, caz in care caz ar trebui sa fie mai tanara de 10 ani si s anu fi facut inconjurul pamantului de 7 ori.

    bugetul in caz de noua poate ajunge pana la 20.000, poate chiar un pic peste daca chiar e ce trebuie.

    pana acum am studiat incepand cu acea corolla xcross si terminand cu l200.

    ce mi-a placut cel mai mult pana acum a fost o mazda cx-5.

    daca aveti sugestii, idei, comentarii (evident la subiect) v-as fi recunoscator.

    PS raspunsul evident ar fi fost duster, dar portbagajul cat o poseta de pitipoanca in bamboo l-a exclus inainte sa inceapa cautarea.

    00
    • Greu ce vrei tu… Mai ales din cauza prețului. Sau a vârstei. La una din ele va trebui să renunți daca chiar vrei sa treci prin noroi de 30cm.

      In 90% din cazuri ți-aș recomanda un outlander (nu phev).
      Pentru restul de 10%, adică noroaie, Landcruiser. Nu te uita la an, că sunt fiabile, ia-o pe cea în starea cea mai buna la bugetul tau.
      In final, daca e ok pick-up, vezi un Isuzu D-Max daca găsești. Sunt tancuri subapreciate.

      00
    • ,, in portbagaj sa aiba un un loc de minim 1.10m latime si ceva volum in rest.,,
      La 4 x 4 ai in portbagaj protuberanța aripilor laterale. Plus podeaua mai sus pentru rezervor și diferențial. În ce am mers și mi-a plăcut,
      Hyundai Tucson 2016
      Nissan X-Trail 2016
      Mazda CX-5 2014
      Citroen C4 Aircross 2015.

      00
    • Vezi Transit Custom. Chiar acum am pus ruleta, Fordul are 26.5cm iar ML W164 27cm.
      Google zice ca Logan are 15cm iar Duster 21cm.
      Asta are 3 ani, 174mii km, majoritatea facuti cu minim 500kg incarcatura si nici o defectiune, se simte si arata ca nou.
      Daca vrei van si neaparat awd vezi VW T6.

      00
    • Kadjar,qashqai,duster,

      00
    • SsangYong Korando mi se pare o varianta ce merita luata in calcul (e coreeana, nu chinezeasca).

      00
    • Un Duster cinstit

      00
    • multumesc.

      Zarax, am vazut si eu isuzu prin oras si mi-a placut. da’ am citit destul de multe horror stories despre ele plus ca la firma au incercat cu unul. in vreo 5 ani a facut mai putin de 100k de kilometri, in parte si pentru ca cel putin jumate din timp l-a petrecut prin service-uri sau asteptand piese. dupa aia fost dat la casat. land curiesere am cautat. nu intra in buget sau varsta. nici macar intins.

      Paco, am vazut exact azi, dupa ce ti-am citit comentariul un xtrail. dar cred ca era nou :). cum ziceam am avut (inca mai am, poate nu o ia cel care a dat avansul pana la urma) o mazda. la hyundai/kia ma sperie tot din experienta de la firma consumul. au fost 4, nici una nu a fost sub 20/100. nu zic insa nu, mai studiez.

      Claudiu, un van mi se pare overkill. nu am de carat marfa, nu e multa, nu e deosebit de grea. poate 30 de kilograme in total. dar formele sunt … nepotrivite. in principiu as putea pune chestia aia de 1.10 in diagonala in portbagaj, dar nu ar mai ramane loc pentru nimic altceva. oricum nu pentru toate. dar e o idee. nu am avut inca timp sa caut asa ceva serios.

      Andrei, am vazut ssangyoing prin bucuresti. arata ca si cum ar putea face ce am eu nevoie. faptul ca e coreeana e un plus, dar nu sunt un tip aventuros.

      Adrianq, punkreas, duster am mai masurat o data azi. nu. pur si simplu nu e loc in portbagaj.

      00
    • nu stiu cine mai citeste, finalul a fost nissan navara d231.

      banii au fost ceva mai multi decat bugetul…. dar, vechimea, kilometrii si restul caracteristicilor ii justifica.

      probabil peste un an revin cu un review. daca imi aduc aminte. daca nu, pot fi claxonat.

      00
  13. Intra românii în comă când află că țările civilizate nu cumpără mașini care ruginesc văzând cu ochii de la un producător nazist.

    00
    • da. ce fac oamenii normali, cumpăra econoboxuri care merg și atât? nu contează culoarea, cum trage, și alte bla blauri, pentru că rar depășesc suta cu ele? nu, nene, passatul meu tunat cu stickere e valoare. Corolla și Sentra, cele mai vândute mașini din lume, niște mașini care merg. le iei, te sui in ele, te depozitează la destinație cu minim de disconfort. da, nu au scaune cu masaj ca Seria5, dar îți faci treaba cu ele.

  14. Toyota vinde de rupe si in Europa, vazusem o statistica pe 2021, erau locul 3 cu 700 000 unitati vandute in 2021, dupa VW si Peugeut.

    00
  15. Se mănâncă mult căcat cu puterea și fiabilitatea japoneză, în creier românesc. Am avut Mazda, Toyote, Nissan, Suzuki. Și VAG. Și Fiat. Și o budă de BMW.
    Nu știu de ce ajung oamenii să le divinizeze. Neantifonate, tablă slabă, în cazul japonezelor. Cazanele germane au prins mult teren când romanii au ajuns prin Germania. Acolo toată lumea conducea bine si rapid, vorbesc de acum 15-20 ani. Și mașinile medii de la ei cam prindeau 200 kmh pe autostrăzile lor, fără mari probleme.
    Problemele încep când dai in metehne românești, întrețineri ce necesită planificare, bugete, chestii de astea ce românii le urăsc din ficați. Acolo japonezele nu pot fi bătute, tolerează mult abuz.
    Ce confirmă multe commenturi de pe aci, este că oricând creierul românesc tinde să uite aspectele neplăcute si să rețină doar cheltuielile reduse cu întreținerea – de aici rezultând “fiabilitatea”.
    De asta nu o să fim niciodată nemți, numa’ zic.
    Nu înțelegem costuri, bugete, la urma urmei – asumări si riscuri.
    Vând japonezii de rup, că suntem mulți săraci. Ce pot să vă spun sigur și cei de pe aici care au mai prins deplasări prin Japonia pot confirma, este că șefii de mari corporații de pe la ei, vin la întâlniri cu Merțane. Nu cu Lexus, nu cu Toyote, aspect care si pentru mine a fost foarte ciudat.

    00
    • Japonezii vând pentru că sunt mașini corecte și în alte părți oamenii nu caut un statut social prin mașină, doar un mijloc de locomoție. Asta e tot misterul.

      Acum vin tare coreenii – Kia și Hyundai – fix la fel, mașini corecte care merg. Nu oricine are nevoie de luxul BMW sau Mercedes, nu oricine își permite asta și au nevoie de o mașină decenta.

      Discuția despre bani și sărăcie este doar in anumite paturi sociale, restul își văd de treabă lor și nu stau sa se compare cu alții, să vadă cine e sarac și cine e bogat, pur și simplu trăiesc.

      00
    • Perfect de acord. De asta mă irită ipocrizia inversă, dacă ți-ai luat japoneză e ca și cum ți s-a mărit karma. Exact de asta le cumpara lumea. Tehnic vorbind, ca motor și cutie stau foarte bine, ca sisteme electronice tot timpul pun varianta stabilă, 80% din cazuri sunt sisteme cu o generație sau două în urmă, tocmai pentru că au fost rezolvate problemele. Și la tablă, orice – numai să fie mai ușoară și să treacă testele.
      Nu e nimic sfânt acolo, au toți cam aceleași materiale la dispoziție.
      Iar la noi unii caută un statut, dar marea majoritate sunt sătui de mecanici, țepe și costuri. Și ca in politică, oricine promite că ii scapă de ele, aia e mașina cumpărată.
      Mai ușor cu japoneza pe scări și să ne țină rablele – orice or fi ele

      00
    • Daca n-ar avea CVT-uri obosite…

      00
    • CVT IS GOD!!!!

  16. Masinile nemtesti sunt cam premium (preturi pe masura), normal ca nu vor aparea in top la volum de vanzari.

    00
  17. Apropo de faptul că se aduce Dacia în discuții, Toyota etc. referitor la preferințele străinilor. Străinii, vesticiii în speță, au nevoie de mașini cu care să își facă treaba și care să nu te rupă la buzunar și consum, asta e ideea, eventual să fie și spațioase. Pentru ei, autoturismul e o cheltuială, nu o investiție. Unii români refuză să înțeleagă că autoturismul e folosit și în alte scopuri decât plimbat aiurea și drumuri scurte, care pot fi efectuate și pe jos, ori „impresionat” pe X și Y și obligandu-i pe alții să respire mizeriile emanate de cazanele unora.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.