Banii investiți în tunarea unor mașini sunt bani pierduți

Acum 10 ani, când stăteam în Oradea, la aceeași spălătorie mă întâlneam cu un băiat care avea o Ibiza galbenă, tunată din cap până în picioare. Mașina arăta bine de tot, culoarea mișto, ce pusese omul în plus pe ea la fel. Nu cocalar, asta vreau să zic. Aud la un moment dat o discuție între el și un alt tip că băgase vreo 5.000€ în chestii adiționale și n-ar da mașina nici pe 15.000€. Fast forward 6 luni, o vindea cu 8.000€, cât costa peste tot modelul ăla de Ibiza cu dotările alea.

La fel și băiatul ăsta, care a băgat câteva mii de euro (5 sau 6, după spusele lui) într-un Golf V din 2005 cu 300.000km la bord. Diesel. Manual. Și asta în mai puțin de doi ani. Și anunțul e pe net de o lună și nu prea sunt amatori, pentru că el vrea 10.000€ și un Golf V costă 4-5.000€.

Problemele cu mașinile tunate sunt două.

Întâi, pentru că trebuie să fie mașina potrivită. Nu merge să tunezi orice mizerie de Golf dizelar leșinat de 140CP. Oamenii care se uită după mașini tunate nu caută așa ceva. Vor benzinare, vor 2 litri, vor 2-300cp. Nu vor să își ia o mașină tunată și să fie depășiți de Logan-uri.

Știam pe cineva care insista că wooferul din portbagajul unui Citroen C4, o bijuterie de vreo 600€, nu avea nici o valoare în ochii cumpărătorului de Citroen. Era o adiție frumoasă, dar cumpărătorul nu ar fi fost dispus să plătească mai mult pentru așa ceva.

Apoi, 99% din oamenii interesați de tuning voiau altceva. Voiau alt eleron, voiau alte jante, voiau alt sistem de sunet. Tot ce a pus proprietarul pe mașină e mișto, dar cumpărătorul vrea altceva și se gândește și că trebuie să deja jos ce a pus proprietarul și să pună el ce și dorește.

De asta zic, tot ce pui pe mașină și nu are utilitate se poate trece lejer la pierderi. Ah, pui senzori parcare, cameră marșarier, unitate multimedia, boxe mai bune, scaune mai confortabile? Da, astea sunt un plus, dar orice altceva e pierdere. Faruri nu știu de care? Nu. Folie roz bombon? Nu. Jante de 400€ bucata? Nu.  Huse cu masaj? LOL! Autocolante cu…? Nu.

 

golf5

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

65 comentarii

  1. Nu de putine ori tuningul exterior ascunde reparatia unei daune nasoale. E mai ieftin sa cumperi bara de tuning decat bara originala de exemplu.
    Apoi fiecare isi modifica masina dupa bunul plac. Doar ca nu e neaparat legal. De exemplu baiatul din anuntul cu golful are evacuarea modificata( degeaba, pentru ca motorul ala doar a fost resoftat), faruri tuning si alte tiganeli. Plus vopseaua aia care ar face orice vopsitor auto sa isi taie venele daca e vorba de un retus/revopsit un element in caz de ceva accident sau zgarieturi. Poate in urma cu 15-20 ani era cool vopseaua cameleon, dar acum nu mi se pare misto.
    Si nu orice tuning inseamna ceva bun. Sa cobori masina e doar pentru cine isi asuma treaba asta.
    Si mai e si schimbarea cu itp-ul de anul asta: masinile mai vechi, cum e cea din anunt vor face itp anual. Si cum s-au schimbari si regulile la inspectia tehnica, devine din ce in ce mai greu sa tii o rabla.

    00
  2. Un tip care lucra la o divizie motorsport (Dodge Viper ceva) spunea pe autostrada: „Masina din stanga vrea sa faca o liniuta cu mine. Nu-mi bat capul pentru ca masina lui are doar 450 de cai.” Tipul conducea un prototip cu 630 de cai.

    01
    • ti-a intrat alocatia?

      00
    • Replica era dintr-un documentar de pe Netflix: Abstract: The Art of Design | Clip: Ralph Gilles
      https://www.youtube.com/watch?v=6ttOhztkVfc
      Tipul era car designer la Chrysler si povestea despre masini: performanta, design, roti de aliaj, vopsea si cat te important este ca acea masina sa arate bine si peste 5 ani. Asta in contrast cu baietasii care dau cu vopsea cameleon pe masina si se cred smecheri.

      @Andrei: Alocatia imi intra saptamana viitoare.

      00
  3. Dar daca fac retrofit de faruri oem cu xenon adaptive?

    00
  4. si km sunt manariti, depinde acum cat de mult

    in anunt spune ca sunt 300k+, pe bord apar ~110k (diferite perioade), acum depinde de cate ori au fost dati inapoi, etc

    legat de tuning – orice nu are legatura cu performanta sunt chestii inutile

    masina cumparata de mine are 2 modificari facute de fostul proprietar (nu am cautat asa ceva dar daca s-a nimerit a fost ok): suspensii si arcuri sport. problema este ca a coborat prin modificarile astea inaltimea masinii cu vreo 4 cm, iar acei cm pe drumuri ca la noi sunt incredibil de importanti: gropile se simt altfel, bordurile sunt total inabordabile, drumurile din grecia de coborat pe plaje – sunt imposibile, etc 80% din timp imi sunt utile modificarile, in 20% imi rod unghiile

    00
    • in anunt spune ca sunt 300k+, pe bord apar ~110k (diferite perioade), acum depinde de cate ori au fost dati inapoi, etc

      omul a spus că și-a pus ceasuri noi, și de aia arată 100+.

    • Alea 2 modificari ale tale sunt una.
      Suspensia are arc si amortizor.

      10
    • pare ca baiatul asta e ceva vedeta pe youtube de are peste 500 k de abonati. iti dai seama ca gaseste el ceva ucenic sa-i vanda rabla. nici la buy-back nu poate s-o dea ca-i mai veche de 8 ani.

      00
  5. Păi regula cu „Nu-ți scoți banii băgați” o știe orice om care-și modifică mașina :)

    00
  6. Este enervant cum de orice roman vede peste tot „investitii”. Isi ia casa sau masina de care ar trebui sa se bucure sau sa se foloseasca eficient dar mereu sta cu ochii in site-uri de vanzari sa vada ce „valoare” are. Fara „valoare” viata e pustiu. Uneori le mai si pun la vanzare la misto si cer preturi penibile ca se vad mari afaceristi. Bucura-te de ce ai si gata.

    00
  7. Partea si mai nasola cu tunarea masinii proprii este ca iti reduci foarte tare piata de revanzare, aproape spre zero, chiar daca esti dispus sa treci la pierderi banii investiti. Vrei sa o dai la pretul unei masini stock identice, dar nu o ia nimeni, ca o considera forjata, sau de prost gust, sau prea fistichie…
    Tunarea unei masini ar trebui facuta doar daca iti place atat de tare modelul respectiv, incat vrei sa-l pastrezi pe viata, eventual sa-l lasi mostenire in familie.
    De aceea eu as face din start modificari doar unui model clasic , care nu va mai primi 6-7-8 variante in viitorul mai mult sau mai putin apropiat.

    00
    • Dar e ok si asa. O masina e ca o haina sau pantofi, ceva ce se foloseste si se arunca. Daca vrei sa te impopotonezi o faci si gata. Dincolo unii isi baga frigidere, televizoare, console video in masina si niciodata nu se gandesc sa vanda masina, o folosesti si gata.

      00
  8. Mașina diesel tunată… lol

    00
  9. Seatul din oradea era condus de un cretin cu numarul de inmstriculare bhxxlup… au fost cateva filmari cu nea nica’ pe tt.ro cand trecea pe langa pietoni cu 100+ pe limita de 50 ca deh, ce pana lui, cine are evacuare fara catalizator si toba sport sa zdrangane in urechile trecatorilor

    00
  10. O sa râdeți dar uneori sunt prosti care pun botul și cumpara.
    1 caz pe care îl știu foarte bine:
    O femeie avea un apartament cu 3 camere la ultimul etaj într-un bloc intr-o comuna din Bacau. Prețurile 18-19000 fără îmbunătățiri și 25-27.000 cu îmbunătățiri . La femeia asta pe lângă îmbunătățirile in apartament trebuiau băgați bani și in acoperiș (aproximativ 3000 EUR) .
    Ea a postat anunț cu prețul de vânzare 27000 negociabil. A stat un an și 3 luni cu el la vânzare și la dat in 25000 EUR Cash , mers cu ea la notar și văzut cu ochii mei.
    Dupa părerea mea nu e prost cine cere e prost cine dă.
    Dacă nu te grabesti sa vinzi un lucru și poți sa îl ții la vânzare mult timp sunt șanse sa se găsească un prost și pentru lucrul tău :)

    00
    • Bunurile imobile si cele mobile nu se evalueaza la fel. Poate cumparatorul avea nevoie de apt chiar in zona aia.

      00
  11. Am un vecin pe la 23-25 de ani care are o căzătura de BMW din ‘98. A făcut-o galbenă, de un galben aprins că așa îi place lui. Cu eleron în spate, jante negre și tot ce trebuie. Se chinuie de juma’ de an să o vândă și nu înțelege de ce nu o vrea nimeni.

    00
    • mașină galbenă = taxi,
      mașină galbenă, 20 de ani vechime = taxi cu 1+ milion de kilometri rulați.

      Dacă o dă cu 5% mai mult decât ar lua pe ea la REMAT atunci se poate spune că a avut noroc.

      00
  12. io nu inteleg de ce sistemul audio in general si subwooferul in special sunt considerate „tuning” auto. aia 1000w fac sa le mai creasca un coi celor 100 de cai putere? sau doar iti prajesc alternatorul o data pe luna?

    00
  13. Banii investiti in cumpararea unei masini sunt bani aruncati, nu doar cei din tunning.

    00
    • Asta voiam să scriu și eu.
      Dar rămân avantajele non materiale pe care le ai (mers unde vrei, când vrei)

      00
  14. Când începi să îți faci modificări la mașină trebuie să pornești pe premisa că banii ăia nu o să îi mai recuperezi niciodată. Pentru unii e o mică pasiune, pentru alții e doar un mod de afirmare în fața șchioapei de la scara 3.

    În general pe la 18-19 ani mulți nu primim bmw-uri, mercedes-uri și altele de genul. În cel mai bun caz primim ceva îngrijit cât de cât care se târește cu vreo 80 de ponei. De acolo e și dorința de a face ceva mai special.

    00
  15. Masina e misto, dar nu-si scoate banii pentru ca un pasionat la fel ca el are propriile gusturi. Si chiar daca e dispus sa mai bage 4000-5000 in tunning o s-o faca in acord cu proprii pitici de pe creier.
    Ca si cum iti vinde unul un apartament cu gresie roz d’aia scumpa rau, dar tu te gandesti s-o scoti si sa pui una imitatie de parchet de la Brico…

    00
  16. Ai un passat, stiu. 2006, stiu V6(e „ununoua) TDI cu tot ce vrei pe el, stiu (aici a se citi DSG)
    Dar mai sunt cateva sute (de mii) ca a ta….

    00
  17. Prin tuning majoritatea inteleg folie neagra pe stopuri, jante chinezesti si paravânturi, eventual un eleron à la Vlaicu Aurel. Pentru ca automobile.
    Si vine Fiat 500 Abarth si le da jet la semafor de se duc astia plângând la mami sa le mai dea bani de „stage 2”

    00
  18. Nu ma pricep la masini, dar stiu ca tipul de care zici e youtuber. A facut 20 000 de mii de dolari in cateva luni (bine a avut si donatii mari). Plus, facea clip-uri de betting pe CS:GO. Atunci a zis omul sa isi ia masina, si a luat-o pe asta de la o ruda ceva, si a inceput sa o tuneze. Acum, a ramas fara bani, chiar zice asta in video-ul in care anunta vanzarea. Pentru ca industria de betting s-a dus pe p00la, pentru ca nu mai face views ca inainte.

    Si de aici eu am tras o concluzie. Foarte multi, cand pun mana pe multi bani, cum nu au mai avut niciodata, ii sparg repede. Apoi se intorc la nivelul lor de dinainte. Nimeni nu pune bani deoparte, cand are un bonus din asta neasteptat. Sad, but true. O fi in natura noastra?

    00
    • man, când ai dat prima oară de bani nu te gândești la asta. te gândești să îți cumperi tot ce nu aveai. ceasuri. telefoane. mașini.

    • Uite, o idee de podcast.

      00
    • Dacă pui bani deoparte, „ce faci, coae, crezi că o să te îngropi cu ei, trăiește-ți viața, nu fi chitră, meriți, îți permiți etc.” După aia, când rămâi în pula goală, „muie Soroș, jos capitalismul ș.a.m.d.”

      Altfel, trăia din betting pe CS? În cazul ăsta, sper să fi luat bani cu împrumut de la cămătari, să aibă cine să-l caute.

      00
    • mihail, nu zici rău, aveam ceva pentru mâine, dar o notez.

    • Nu trăia din betting, promova site-uri de genul.

      00
  19. O mașină fugărită și forjată e visul oricui.

    00
  20. de ce ai tuna o mașină ieftină, de serie, fără valoare morală?

    00
  21. Nu mi se pare OK să privim totul ca investiție.
    Să-ți cumperi/tunezi mașina doar cu gândul la prețul de revânzare.
    Mai există și consum pe lumea asta.

    00
  22. Chiar si chestiile utile de pe masina isi pot pierde valoarea, in special electronicele. Stiu persoana care isi vindea harbul din mid 2000s mai scump ca media pentru ca avea schimbator de CD-uri in portbagaj si navigatie incorporata. I-am explicat ca alea nu au valoare pentru ca smartphoane, USB si BT dar n-a vrut sa asculte, ca el cica a investit in masina aia.

    00
  23. Mai pe scurt: masina e ca apartamentul de bloc. Degeaba bagi bani in imbunatatiri la faianta si gresie, mobila cool, sanitare bengoase si alte tiganeli, in speranta ca vei vinde cu adaos peste 5 ani. Omul vrea apartamentul stock, sa puna el ce vrea.

    00
  24. Boss, omul e incepator . :)

    00
  25. Neata buna crocodile! De cite ori am spus chiar si pe acest blog ca a investi banii in masina sau a-i trage pe buda e acelasi lucru. Bineinteles daca nu este vorba de vreo masina clasica, care are valoare gen 300 SL sau C2 Stingray.
    Sa vezi cind vrea sa-o vinda. Personal la astfel de exemplare nici nu ma uit, ma feresc chiar si de cele cu radioul original schimbat. Toate sunt bibilite iar dupa aia te trezesti ca nu merge asta, scirtie bordul, iese rugina la aripi, farurile bat aiurea sau n-au lumina suficienta, etc.

    00
  26. acum mulți ani, un prieten contabil mi-a atras atenția că o mașină nu reprezintă o investiție, ci o cheltuială. iar folosirea termenului îți crează impresia că în urma alocării unui buget vei obține profit, lucru fals atunci când nu operezi cu mașina în domeniul transportului. raționamentul e universal și valabil pentru orice bun: faci bani de pe urma lui și devine investiție, altfel rămâne doar o cheltuială.

    00
  27. Eu as vrea sa tunez un Opel astra F. Oare, pierd banii?

    00
  28. depinde cum vezi lucrurile
    spre exemplu eu am un bmw E60 din 2006 fara pachet M
    am cumparat bara fata model M5 de la https://picinel.ro/ care a venit foarte bine pe masina, acest lucru a dus la „crestetea valorii” sa zicem asa
    la revanzare potentialii clienti se uita la dotarile masinii si la aspectul exterior
    atasez si linkul cu bara, poate are cineva nevoie
    https://picinel.ro/magazin/bmw/seria-5/e60-2003-2004-sedan/bara-fata-bmw-seria-5-e60-m5-look/

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.