Anvelope uzate și anvelope reșapate

Cam așa se “repară” un cauciuc uzat, ca să dea impresia că mai are carne pe el pentru încă unul sau doi ani.

Mi se pare aberant. Ia nene cauciucurile alea mai ieftine, Sava sau Fulda, dacă nu ai bani GoodYear sau Michelin, nu cumpăra anvelope reșapate.

Cum se fac anvelopele reșapate:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

39 comentarii

  1. Asta-i cosmetizare nu reşapare… :)

    00
  2. Cum zice și @cansirit, nu e reșapare. Asta e reșapare:

    00
  3. Sa ridice mana sus cati au vazut LIVE macar de doua ori in viata cum explodeaza un ditamai cauciucul de TIR pe autostrada/centura/whatever, cat de urat face, ce urat te ia pin surprindere si cum zboara bucati jupuite din cauciucul ala spre parbriz si incerci sa te feresti. Zilnic vad cel putin 3 TIR-uri pe autostrada cu pana, totul de la oboseala cauciucului sau ca supraincarca astia camionul.

    Cauciucul de turism e pistol cu apa/pantaloni scurti pe langa ala de TIR care face BAU langa tine, mai ales atunci cand treci paralel. Un deliciu…

    00
    • Sa stii ca astia cu tirurile sint cei mai mari cumparatori de cauciucuri resapate. Si da, am prins cauciucuri explodate in mers. Deloc placut.

      00
    • Am lucrat vreo 2 ani in apropiere de autostrada si la cateva zile auzeam cate o bubuitura de zici ca au venit rusii.
      Cred ca e fain sa fii pe motor sau tico fix langa un tir cand ii explodeaza anvelopa.

      00
    • am vazut cum a explodat cauciucul camionului ce rula in fata mea.
      noroc ca nu era cineva in dreptul lui ca a dansat putin camionul pe sosea. un deliciu, ce mai!

      00
    • Matusei mele i-a explodat roata stanga spate pe autostrada in Germaniala la ~120 km/h – a fost atat de puternica explozia ca i-a despicat aripa Megane-ului, cand am vazut masina am crezut ca lovise parapetul.

      00
    • Sa nu fie cauciuc din asta:

      00
    • Am văzut un cauciuc explodat la un autobuz.
      O fâșie a trecut prin geamul unei locuințe și s-a împlântat într-o mobilă din lemn masiv, ca un cuțit. Nimeni nu a fost rănit.

      00
  4. Nu confunda recanelarea cu resaparea. La autoturisme nu se face recanelare , ce fac ei acolo ar trebui pedepsit cu puscarie.

    10
    • Exact.
      In schimb, la tiruri se face. Dar cauciucurile alea sunt gandite pentru asa ceva, au carne suplimentara peste intaritura/armatura. ;)

      00
  5. Asta e o escrocherie, nu are nici o legatura cu reșaparea.

    00
  6. https://www.youtube.com/watch?v=lyygmgWqq28 asa arata de fapt, nu ca n-ai avea dreptate

    00
  7. Si pe margine unde apar crapaturile alea mici de la imbatranire cum le rezolva?

    00
  8. Sava si Fulda sunt anvelope resapate.

    00
    • du te la azil!

      00
    • Fulda nu e asa ieftinache. Acum cativa ani a incercat sa se repozitioneze premium, a facut un publicity-stunt misto, a echipat Maybach Exelero, o masina prototip comandata de ei ca sa o incalte cu pneuri. Nu prea le-a iesit, e inca perceput ca brand naspa.

      00
  9. Da, devine bomba cu ceas, deja e vechi si il mai si subtiezi.

    00
  10. Reşaparea este altceva. În schimb propunerea ta va deveni extrem de populară imediat a doua zi după asta. Ca şi soluţie îmi aminteşte de etichetele autocolante pe care le puteai lipi pe cauciucurile de vară pentru a părea de iarnă.

    00
  11. Multa dreptate au: Mutta ei hätää :)

    00
    • Joo, ei hätää. Mda, primul clip e facut de un finlandez si începe cu un fel de nu e panica, man. Tervetuloa kaikille!

      00
  12. noi, folosite 1 sezon, profil 90%

    00
  13. https://www.youtube.com/watch?v=gfCZOxJtols

    inteleg ca nu e chiar ilegal si ca unele anvelope permit asa ceva….

    00
  14. Vali, fara suparare, de la o vreme ai inceput sa te scalzi si tu in aceleasi zoaie caldute ca Arhi (care se vaicareste toata ziua si vede numai dusmani peste tot) . Mai un clip de pe YouTube, un linkulete, doua poze si un poponetz, te mai plangi de una de alta si astepti sa treaca ziua. Din cand in cand ii mai iei la pendula pe aia mici ca nu sunt seriosi si nu scriu si cam atat.
    O fi din cauza ca ti-e lene, ca a crescut ala mic si nu mai ai timp, totusi se vede ca nu mai ai nici un chef. :(

    00
  15. Gumele de strada au linia aia de control pe santuri. Care dispare cand se face asa ceva.
    Procedeul asta se foloseste mult la raliu, unde o anvelopa se caneleaza in parc-service-ul in caz ca se schimba vremea :)

    00
  16. cam cum ti-ai reparat tu scaunul acuma cateva zile

    00
  17. ce ii fac ei cauciucului nu este normal si legal dar totusi va avea o aderenta mai buna. acum ca il subtiaza si poate face poc in 50 de km e alta treaba.

    00
  18. Asa cum a mai spus cineva – procedeul se numeste recanelare, sau in jargonul vulcanizatorilor „regrovare”. Anvelopele de camion , mai mult cele care se instaleaza pe axa tractoare, pot fi recanelate. De altfel, cele care „accepta” recanelarea au stantat pe ele „regroovable”. Nu este nici un pericol daca recanelarea se face de catre personal specializat si in limitele de toleranta ale anvelopei respective. Nu am auzit sa sa aplice acest procedeu pentru anvelopele de autoturism – doar pentru cele de camion (repet, doar pentru cele care au marcajul aferent). Resaparea este un procedeu mai complicat de atat.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.