Una amuzantă apropo de bannerul ăla de sus…

A mai fost un banner permanent acolo prin 2007, de la Google Adsense. L-am ținut 2 luni, și când să-mi dea banii, Adsense mi-a zis că au fost detectate clickuri suspecte și mi-a dat cu flit. OK, când au fost clickuri suspecte? Păi, în urmă cu câteva săptămâni. Și de ce nu m-ați suspendat atunci? N-au mai răspuns.

Și de atunci domeniul e blocat de Adsense. Nu știam, nu mi-a păsat, desigur că n-am putut vorbi cu nimeni de la Google România, mai ales după faza cu „da, e poza ta, furată de un prost și pusă pe blogger.com, dar nu o ștergem, ce o să faci, dă-ne în judecată dacă nu îți convine”, răspuns venit de la omul care conducea șandramaua în perioada aia, și care ulterior a fost mutat în Asia, că îi venea rândul să dea cu subsemnatul pentru niște chestii. Plus chestia asta, venită pe adresa unei firme care nu avea nici o prezență online, despre care am scris doar eu, ca un bou, că presa nu voia să supere minionii locali cu întrebări pe tema asta.

ps: da, dădeau amuzanții clickuri ca să-mi facă rău…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

20 comentarii

  1. E complicat cu Google. Pe de-o parte rezultatele căutărilor devin din ce în ce mai irelevante, inclusiv pe chestii nespamate de reclame. Pe de altă parte, pentru „publicitari”, bugetul se risipește pe clickuri irelevante, eu am renunțat recent la campanii că plăteam niște sute de euro lunar pentru dialoguri gen:
    – „Alo, mediu? Am și eu un dosar la dumneavoastră.”
    – „Promit că nu aveți nimic la noi”.
    – „Dar cum, că eu am căutat pe Google și mi-a dat telefonul ăsta…”
    Deși pentru inteligența aia artificială ar trebui să fie banal să distingă între un om care caută o instituție de stat „Agenția de mediu Bragadiru” și unul care caută informații, consultanță. Amuzant este că am încercat să-i trag de limbă pe unii să-i întreb ce au căutat de mă sună pe mine și în cazul meu aceeași căutare mă duce unde trebuie. Da, probabil erau și mulți idioți, dar nici cu AI lor nu mi-e rușine.

    00
    • Sunt oameni care dau feedback la knowledge pannel-ul bancii lor sa ceara detalii despre cardul expirat. Sunt oameni care au impresia ca cel mai bun mod de a folosi motorul de cautare e prin a pune semnul intrebarii la sfarsit. Nu e google sfant dar subestimezi mult idiotii.

      00
    • Fix asa am pățit..și pățesc și eu. Nu înțeleg de ce. Orange nu știe.. google nu știe. Oamenii suna la mediu, gaze, curent..etc..și dau de mine. Am renunțat..

      00
    • haide man, ai impresia ca AI-ul e asa retardat? daca ar fi eficient n-ar mai vinde decat un sfert din reclama, poate nici atat! asa striga toti ‘responsabilitate’ dar parca miros mai bine banii

      00
    • Părerea mea de user normal: rezultatele căutărilor din google sunt direct proporțional cu modul în care este scrisă întrebarea.
      Și da, rezultatele google sunt din ce în ce mai praf, pentru că sunt din ce în ce mai multe site-uri fake, înșelătoare, care nu au nici 1% folosință reală.

      00
    • Marius, exista cuvinte cheie negative

      00
    • @cdaniel: EXACT!

      In plus mă lovesc din ce in ce mai des de limba “Googleiană”. Nimic nu năucește scris normal… am căutat de expl. “offside fotbal” săi explic juniorului ceva mai ușor. Pe prima pagina erau reclame la magazine de articole sportive, apoi articole care incepeau cu istoria fotbalului de la azteci, regulile lor, etc.

      Nasol este când cauți de expl. “hârtiuța” de la medicamente. Mai bine dai telefon ka firma și îi intrebi ce vrei sa afli. Eu am început sa folosesc din ce in ce mai des Bing.

      00
  2. N-avem tehnologia sa dam discard la clickurile false si sa le luam in considerare doar pe alea bune. Noi detectam, nu gandim =)

    00
    • E vorba de 2007. Era wild west cand era vorba de adsense. Se faceau bani grei si se incerca fraudarea la greu. Tehnologia era la inceput, acum se face detectie si se ignora cum zici tu.
      Google a ales atunci sa mearga pe numere mari, gen daca la 90% din vinovati mai pedepsim si 10% nevinovati nu e nici o problema, ne permitem. Si pe pedepse exemplare, condamnare pe viata, ca sa descurajeze fraudatorii.
      Au fost niste ani interesanti!

      00
  3. S-au mai schimbat cateva lucruri la Adsense de atunci. Ai in cont acum Policy Center, vezi daca nu ai acolo ceva motive pentru care a fost blocat, sa faci appeal. Daca nu, da iar submit la domeniu, de data asta poate ti-l aproba.

    Acum nu mai blocheaza siteurile pentru invalid clicks. Ci doar la sfarsitul lunii, inainte sa te plateasca, iti deduc clickurile invalide. Fara nicio transparenta de ce si cum, iau ei cat cred ca a fost invalid si aia e.

    Si cu bannerul, l-ai pus acolo doar ca sa-ti strice pagespeed-ul si sa-ti bage erori in consola. Daca chiar vrei sa produca ceva, muta-l macar in locul sectiunii de Ultimele Articole sa fie mai in dreptul vederii, plus ca reclamele mai mari produc mai mult. Chit ca eu tot cred ca mai bine pui un post sponsorizat la Provident o data pe luna decat un banner care nu produce atat.

    00
    • Probabil majoritatea vizitelor sunt de pe mobil, iar în cazul ăsta afișarea bannerului în bara laterală l-ar duce în fundul paginii pe mobil.

      00
  4. Mi s-a intamplat ca Adsense sa afiseze reclame porno. Erau mascate, ce-i drept, dar asta nu scuza. Iti afiseaza o banana, dai click si te directioneaza pe un site cu continut pornografic. Baietii isi fac bine treaba intre doua ****.

    00
    • de ce ai da click pe un banner cu o banană, ce scria acolo?

      00
    • @Alt_Stefan măriri de penis

      00
    • @Alt_Stefan , pentru ca din cand in cand mai verific reclamele care ruleaza pe site-urile mele, din respect pentru cititori. In momentul in care vad ca ruleaza reclame care fac trimitere spre site-uri porno, jocuri de noroc, imprumuturi etc., le stopez. S-a intamplat asa la Adsense, desi am facut setarile care trebuiau – setat categoriile corespunzatoare.

      00
  5. Unu nu a intrebat „care banner?”. Toti cu adblock-urile oprite?

    00
  6. Păi problema nu e de banner neapărat ci implementarea a fost un pic aiurea. Gen pe mobil nu era de aceeași dimensiune cu site-ul + background transparent dădea impresia că era injectat acolo de cineva.

    Google își trăiesc zilele de glorie pentru că domină ads-urile total. Nimic în afară de combo-ul adsense/adwords nu e profitabil, astea produc 78% din venitul brut, și sunt singurele profitabile.

    Aduc servicii noi, le țin o perioadă apoi le închid. Lumea începe să-și dea seama și multe companii mari nu se mai ating de nimic ce e Google pentru că nu știi niciodată când îți trage preșul de sub picioare.

    Între timp Microsoft tace și face, se simte iz-ul de companie veche care știe ce valoare are stabilitatea și predictibilitatea, nu ca și Google care merge pe mantra fail fast, dar nu mai au și recover fast, doar fail după fail. Până și de Android se țin doar pentru asta, ca să se impună ca soluție de ads pe OS, toate-s ale lor.

    00
    • Și Microsoft tot lansează nebunii și apoi ba le abandonează, ba le închide. Doar că lucrurile nu sunt atât de vizibile din cauza că partea lor de B2C e minusculă în comparație cu Google.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.