De ce falimentează companiile de asigurări

Sunt două tipuri de companii de asigurări: cele legitime, care au ca scop oferirea serviciului de asigurare, și cele care au ca scop producerea de cash (pentru a finanța alte afaceri sau pentru fi furat pur și simplu). Și businessul de asigurări RCA produce mult cash.

Cum funcționează schema:

Pasul1: se oferă un preț sesizabil mai mic decât asiguratorii legitimi, pentru a atrage cât mai mulți clienți. pretextul inițial e “intrarea pe piață”.

Pasul2: se refuză despăgubiri din ce în ce mai multe, se oferă reparații substandard, se deschid procese.

Pasul3: când păgubiții se plâng la autoritatea de resort, apar șpăgile și angajările făcute cu banii pe care îi ai la dispoziție. neamuri de politicieni, securiști, excursii și șpăgi pentru membrii autorităților de control.

Pasul 4: când ești controlat de autorități, plătești mult mai rapid despăgubirile, ca să se ducă vorba că nu e nici o problemă.

Pasul5: tragi de timp, mituiești cât poți, dar până la urmă schema tot bate la ochi și trebuie închisă. Uneori sunt prea multe daune mari și nu poți să comentezi, că nu vrei să atragi atenția, alteori corupții vor mai mulți bani, alteori securiștii decid că e nevoie de un nou paravan…

Din ce îmi povestea cineva din interior, la 100 milioane încasări din polițe, 50% îi furi, 25% sunt costurile operative (funcționari și despăgubiri) și 25% sunt șpăgi.

 

Versiunea video:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

100 comentarii

  1. @Vali
    Nu contest ce ai scris tu, dar, cum te referi la Euroins, ar trebui sa punctezi si organizarea de tip „cartel” a acestei „piete a RCA-urilor” din Romania.
    Cat timp a fost si City Insurance pe piata, existau RCA-uri anuale de 500 RON pt turisme mici si medii. Dupa faliment, au sarit la 1000 RON.
    Stai sa vezi dupa falimentul astora , un 2000 RON asa, cinstit – adica practic preturi de America, dar la salarii si costuri pentru asiguratori de Romanica.

    Comentariu apreciat.18012
    • ps: nu dispare comentariul, e de la cache.

    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 67159
    • Nu se regleaza nimic. Romanul va circula fara asigurare cu speranta ca daca va fi oprit nu va fi prins iar daca va fi prins se va descurca el cu o spaga mica acolo, pentru ca surpriza,daca se regleaza piata asigurarilor asta nu inseamna ca automat se regleaza si piata spagilor date militienilor care vor fi mai mult decat bucurosi sa le primeasca.

      Comentariu apreciat.12117
    • @Daniel, de ce as plati eu, care nu am avut nicio tamponare niciodata(25 de ani de condus) 2000+ lei asigurare? Sa-l puna pe ala care buseste masini de doua-trei ori pe an sa plateasca 5000+.

      Comentariu apreciat.18917
    • Pretul masinii e ca in alte state UE, pretul pieselor la fel, procedurile cu timpii in service sunt aceiasi. Nu mai stiu exact 2023 dar nici la costul manoperei nu e o diferenta colosala.
      (Ma refer la piese oem si service agreat de producatorul masinii).

      Era o chestiune de timp pana se reglau si preturile asigurarilor la firmele normale.

      Indecis. Tu ce zici?6755
    • Total de acord @Gogu.
      RCA ar trebui sa fie cum e casco. Nu ar mai exista atatea probleme.

      Indecis. Tu ce zici?2830
    • Daniele tata, ma amuza maxim astia ca tine care din autosuficienta lor au impresia ca totul trebuie sa se scumpeasca fix pana la limita la care si-ar permite-o ei chiar daca e clar ca nu le aduce vreun beneficiu inafara de iluzia falsa a unei nevoi transformate in „privilegiu”.

      Hai sa-ti zic o chestie care nu-i noua. Asigurarea aia trebuie s-o plateasca si vecinul tau de bloc care-ti fura locul de parcare si ala care sta in Nicaienii de Sus.

      Si cum tara asta e o treime deal sau munte si are drumuri asfaltate mai deloc, pentru ala o masina nu e „un moft” ca nu e ca si cum ar putea lua Uber-ul pana la livada.
      Ala cel mult nu plateste asigurarea si bafta ta daca-l busesti, ori lasa „tigaia” sa rugineasca si se intoarce la caruta. Am sa pariez insa pe prima.

      Dar am eu asa o vaga idee ca pe tine nu te deranjeaza ala din Nicaieni si Ponosita ci astia ca mine care atunci cand nu e vreme de motor si ia jumatatea mai buna masina, umbla cu bivolul de trei tone incaltat cu simexuri prin oras.

      Ghici ce…limita de pret la care as fi dispus sa renunt la bivol e destul de sus avand in vedere ca numai asigurarea si taxa ma costa pe an cam cat am dat pe masina inainte de modificari, si tind sa cred ca si majoritatea alora care freaca conservele prin oras pana la corporatie au si ei limite destul de ridicate…..

      Asa ca problema ta se rezolva mai din partile moi asa dar tu spera , ce sa zic…

      Vreau insa sa fie clar ca nu sustii o „normalitate” ci doar o licitatie intre prosti spre castigul unora care-i fura.

      Comentariu apreciat.10255
    • @alexul
      Pretul pe manopera la service este MULT MAI MIC in Romania.

      Indecis. Tu ce zici?3114
    • Cat timp a fost si City Insurance pe piata, existau RCA-uri anuale de 500 RON pt turisme mici si medii. Dupa faliment, au sarit la 1000 RON.

      Cand a falimentat City, ca eu anul trecut in mai mi-am facut asigurare anuala cu 585 lei, la Groupama, Ford Focus 1.6 litri.

      818
    • @habarnam, fie cum zici tu, dar nu asta era ideea.

      216
    • Acest comentariu al lui Alexx arata incapacitatea multor romani de a gandi in termeni de cauza si efect. A scris si Vali in articol ca intrau firme ca City si Euroins pe piata cu preturi sub nivelul costurilor, de ex. 500 lei/an RCA. Asta pentru ca ei nu doreau sa faca un business, ci sa dea un tun. Preturile astea erau imposibil de mentinut, pur si simlu nu erau sustenabile. Alexx plange dupa acele preturi, fara sa isi dea seama ca era o teapa si alea nu erau preturi reale. Erau preturi ca sa ademeneasca gusterii sa le dea banii lor. Acum, dupa ce toate aceste falimente trebuie acoperite cu bani dintr-un fond la care contribuie firmele de asigurari oneste, Alexx se mira ca politele RCA au crescut. Da, au crescut pentru ca cei ramasi trebuie sa acopere gaurile produse de politele alea la 500 de lei. Avand in vedere ca romanul se va duce intotdeauna dupa pretul cel mai mic, fara sa ii pese de consecinte, cred ca ASF ar trebui sa impuna nu un tarif de referinta, ci un tarif fix, astfel incat toate firmele sa incaseze aceiasi bani, dar diferenta sa fie facuta de calitatea serviciului. In felul acesta nu vom mai alerga dupa cel mai bun pret, ci vom cauta cel mai bun asigurator.

      Indecis. Tu ce zici?4736
    • @Adi
      „Pretul pe manopera la service este MULT MAI MIC in Romania.”

      Mda, sigur, doar ca nu.
      Pretul cu care iti vinde tie service-ul manopera nu e compus doar din costul mecanicului care e cam la jumatate fata de Germania (800-1200Eur vs 2000-2500Eur). In pretul ala sunt incluse si costurile echipamentelor care sunt identice cu cele din Germania si costul sculelor si costul spatiului care e posibil sa fie ceva mai mic decat in Germania dar nu la jumatate.
      Iar preturile la piese sunt aceleasi ca in Germania ca Romania nu produce nici macar toate piesele de Logan.

      Indecis. Tu ce zici?2519
    • Apropo de prețuri, mașinile din Romania sunt, in medie, cam cu 6-7 mii mai ieftine (am făcut simulare atât in Belgia cât și in Romania, modele identice). Service-ul este infinit mai ieftin in Romania, exemplu: schimbat radiator din bord in Belgia – 350 de euro (cash, pe factura mai puneam TVA). Aceeași lucrare in Romania a fost 150 de euro (au lucrat prost in Belgia și a trebuit schimbat din nou).

      Indecis. Tu ce zici?1716
    • …. 350 de euro (cash, pe factura mai puneam TVA)…

      Cash, normal! Ca pe factura trebuiau sa iti dea garanție asa ca erau forțați sa facă treaba bună! Ca sa nu o mai facă și a doua oara gratis….
      Noroc cu romanu care nu vrea factura și zice ca a făcut afacere!

      Indecis. Tu ce zici?3111
    • @DanielP, s-a dublat costul unui RCA in ultimii doi ani. Spui tu ca asta a dus la scaderea numarului de masini? Intreb pentru ca eu nu prea am vazut sosele goale.

      @alexul, pretul masinilor noi poate fi ca in alte state UE, dar valoarea medie a parcului auto este mult mai mica asa ca automat si reparatiile vor fi mai ieftine. O usa sau o aripa de Logan nu costa la fel de mult ca o aripa de Audi A4.
      Iar legat de service, salariile mecanicilor nu sunt nici pe departe similare cu cele din UE. Si nici chiria spatiilor unde unde se desfasoara activitate de service nu este la fel de mare.

      @alunelu, anul trecut ai platit 585 lei. Dar acum doi ani cat ai plati? Nu cumva undeva pe la 200-300 de lei? Adica vorbim oricum de o dublare a tarifului.

      186
    • @Andrei G: 537 la Asirom.

      36
    • @Andrei G: si ca sa fie clar, 340 lei la Groupama in 2014, 352 la Omniasig in 2015, 327 Generali 2016, 345 Generali 2017, 306 Generali 2018, 261 City 2019, 261 City 2020.

      64
    • Bosilor pana una alta nu cred ca exista vreo statistica cu nr de masini inregistrate rural/urban, ci doar pe judet. Terminati cu filozofatul asta de 2 lei in care muriti de grija oamenilor de la sat, in rural ai microbuze, bicicleta sau caruta trasa de cal. Masini au doar „capsunarii”.

      811
    • @cristi
      „500 RON nu erau sustenabile”.

      Pe ce te bazezi tu, scriind cuvinte atat de lungi … ? („sustenabile” = 11 litere).

      Cand un salariu de mecanic in RO e 5000 RON, vs SUA 5000 USD, cand piata RO e plina de harburi de 3000-5000 USD vs SUA 30.000-50.000USD, cand piata RO e inundata de piese aftermarket , cu preturi 4…10x sub cele originale (cel putin la VW unde stiu direct), si in conditiile in care o asigurare auto anuala in SUA pt turisme mici/medii e 600-700 USD, cam cat ai vrea tu sa fie acel RCA „sustenabil in ROMANIA”, domnule ?

      Am inteles, la facultate e mai greu. Nu toata lumea trebuie sa faca facultate.

      Dar ceva liceu ?

      Indecis. Tu ce zici?1517
    • https://m.zf.ro/banci-si-asigurari/breaking-stie-soferii-dupa-prabusirea-liderului-piata-rca-intampla-21703713
      Dacă citiți articolul o sa vedeți motivul pentru care crește instant acum RCA. Și atâta timp cât nu facem presiuni, noi cetățenii, pe politic nu o sa se schimbe nimic la sistem și reglemen[ări, făcute acum pentru șmecherii din sistem, și o sa mai apară alții în piață, o să ia banii și după o sa zică că-s insolventi.

      90
    • @omg: fraier eu, de acord. Am mers pe recomandare, mi-am furat-o. Când abia ai ajuns de 5 zile in alta țara și te trezești ca trebuie sa cheltuiești o suma deloc neglijabila pe ceva neprevăzut, parca mai uiți sa fii cetățean model. Dar ma bucur ca încă mai exista sperante in oameni ca tine, acești piloni de integritate ai României :)

      34
    • cand oare s-o termina cu argumentul asta cretin cu „venituri de romania, preturi de europa”?

      sunt roman, am venituri de romania, nu imi permit sa platesc taxe, impozite si asigurari de germania pentru mercedesul meu ultima generatie.

      sunt de acord cu scutirea sau subventionarea astora daca este prima ta masina si este un logan sh cumparat cand avea mai mult de 10 ani. in rest… plateste gogule, ca aparent ai de unde.

      43
    • @thebblack, daca traim in Romania si avem salarii de Romania nu ar trebui sa avem preturi de Europa din mai multe motive:
      1. Salariile mecanicilor care repara masina sunt mai mici;
      2. Salariile oamenilor angajati de catre asigurator sunt mai mici;
      3. Valoarea medie a parcului auto din Romania este mai mica, asadar automat si reparatiile costa mai putin (este mai ieftina o componenta de Logan decat una de Mercedes);
      4. Chiriile spatiilor unde se desfasoara activitatea (service, asigurator) sunt mai mici, deci cheltuieli mai scazute.

      61
    • Andrei, oarecum adevarat. doar ca ratezi o singura chestie. oarecum esentiala.

      veniturile de romania sunt venituri de europa.

      in functie de cine compileaza datele pot aparea mici diferente, dar romania este la acelasi nivel de venituri cu tarile baltice, ungaria, slovacia, grecia, bulgaria, portugalia, croatia, polonia, cipru, malta, cehia. da, e jumatatea mai saraca a uniunii europene, dar suntem pe acolo. ca daca adaugam si tarile nemembre constatam ca deja suntem la varful clasamentului.

      si nu tot noi ne revoltam proletar ca nu vrem o europa cu doua viteze? aia e viteza.

      04
  2. Chiar dacă judecăm in termeni de „legitimi” (cinstit asigurătorul, cinstit asiguratul) tot e cea mai profitabilă afacere, pentru că (1) e ceva obligatoriu si (2) aproape inutil, deoarece omul are interesul firesc si previzibil să facă tot posibilul să nu-și lovească mașina de mașina altcuiva.

    Țeparul e țepar, dacă nu are a se teme de bici, țepuiește cât trăiește

    Comentariu apreciat.8010
    • Doamna de ieri cu 530e care a depasit un autobuz pe linia de tramvai, dupa care a tras de volan ca ea de fapt voia sa faca dreapta, oprind 2 benzi tinde sa te contrazica.

      Deci nu stiu in ce tara traiesti tu, dar in Romania nu se aplica.

      159
    • Daca tu crezi ca „e cea mai profitabila afacere” de ce crezi ca nu-și face o companie de asigurari uniunea transportatorilor? Sau de ce crezi ca atunci cand au avut-o era in pierdere? Sau de ce toata piata de asigurari RCA a fost pe pierdere până de curând?

      57
  3. Era o vorba „Or fi asiguratorii hoti, dar nici soferii si mecanicii nu e oameni (o parte din ei)”.

    RCA-ul este si va fi o vaca de muls. Pentru ca:
    – lacomie
    – transportul urban si interurban e vai de capul lui, asadar tot romanu cauta sa isi ia un cazan;
    – s-a scos taxa auto si e plin de tigai pe toate drumurile;
    – daune inventate si manevre diverse

    RCA-ul pare inutil pana cand ai nevoie.

    Sa ne fereasca Dumnezeu sa intram in vreun bolid de lux de peste 100 de mii de euro si sa n-avem RCA. Vedem atunci distractie.

    Dar … scump dom’le scump.

    Comentariu apreciat.6012
  4. O solutie?
    Din ce se aude in piata, mai mult de 1 milion de masini circula fara RCA…

    Comentariu apreciat.515
    • Âmi cer scuze la domni asigurați.

      Comentariu apreciat.3911
    • arestați șefii euroins, arestați șefii asf, cercetați în stare de bulău, apoi câte 5-10 ani minim pentru fiecare.

    • Daca se scumpesc iar de-a valma, pentru toti, vor fi vreo 2 milioane.

      Comentariu apreciat.453
    • @vali Hahahahaha!!!!!! Pfiu… Hahahahahahaha!!!!

      94
    • ar trebui să mă apuc de standup? :)

    • Bai, io nu inteleg asta cu „se aude”. E asa de greu pentru vreo autoritate a statului sa intersecteze baza de date a inmatricularilor cu baza de date RCA?

      Comentariu apreciat.423
    • Hai ca am gasit una de anul trecut, 6,7 milioane masini asigurate, 9,6 milioane masini inmatriculate.

      Deci vreo 3 milioane, nu unul.

      https://economie.hotnews.ro/stiri-pensii_private-25469061-doar-70-din-cele-peste-9-6-milioane-autovehicule-inmatriculate-romania-sunt-asigurate-rca-posibile-riscuri-explicatii.htm

      Comentariu apreciat.402
    • Deci 3 milioane masini neasigurate, cumpărate prin Prima casă. Nu stai dupa parchet ondulat, dezvoltator nesimtit, faianta nasoală, dormi pe bancheta din spate, familia extinsa in portbagaj si folosesti boschetul.

      78
    • Fost prieten in Danemarca. Nu si/a platit „taxa de drum”/impozitul la masina pentru urmatoarele sase luni/un an…pentru ca luni ducea masina la casat…avea deja avans dat pentru o masina noua.
      Expira miercuri taxa platita.
      Joi pleaca spre serviciu…la 100m de sediul firmei…politie, control…numere date jos de pe masina, amenda…singurul favor facut a fost sa il lase sa bage masina in curtea firmei.

      Clar au baze de date super conectate intre ele…probabil au vazut ca nu a platit…au vazut ca e roman si unde lucreaza si au trimis un echipaj sa vada cu ce masina vine la munca.
      Daca si-ar fi platit taxa…primea diferenta de bani inapoi fara probleme in cont…totul se face automat dupa ce casezi masina…nu mai trebuie sa umbli la finante/asigurari personal dupa bani.

      Indecis. Tu ce zici?237
    • @Johnny, mai roman de atât nu puteați fi! Nici tu, nici prietenul tău…
      Deci romanu în tara civilizata…
      1. Nu plătesc dările ca și asa urmează sa scap de acel lucru
      2. Nu plătesc dar asta nu însemna că nu mă folosesc de el
      3. Comit o contravenție/infracțiune și pikachu face!!!! Ma urmărește danejii!!! Ăștia are bazele de date conectate între ele. M-au văzut roman și au venit la mine la munca sa vadă dacă merg cu mașina și m-au ars :))))))))))
      Poate va simțiți și discriminați și persecutați…

      App… ce fumați?

      Indecis. Tu ce zici?2724
    • OMG…unde ai citit ca s-a simtit discriminat?
      A gresit, a platit. Simplu.
      Dar sanctiunea venind la secunda…arata ca acolo institutiile vorbesc intre ele.
      Asta e tot.

      Comentariu apreciat.336
    • Johnnny, citez:
      …au vazut ca e roman si unde lucreaza si au trimis un echipaj sa vada cu ce masina vine la munca…

      Dacă ziceai de exemplu, au văzut ca e tolomac… poate nu bănuiam ca vorbești de discriminare. Dar la cum ai pus problema, DA.
      Mișto ca prea ai noțiunea termenilor folosiți chiar de tine

      118
    • @Johnnny, dar de ce crezi ca s-a facut o analiza atat de complexa?
      – verificat masini a caror asigurare expira;
      – verificat nationalitatea proprietarului;
      – verificat unde lucreaza proprietarul roman;
      – trimis un echipaj fizic sa stea la panda pana ajunge el la munca.

      Nu crezi ca este mai probabila varianta in care masina a fost depistata de o camera video ce a verificat automat existenta asigurarii si a trimis o notificare catre cel mai apropiat echipaj de Politie?

      222
  5. Pretul prezent RCA este dictat de miscarile de pe piata RCA din trecut. Daca cineva credea ca falimentele din trecut vor fi platite de extraterestrii, cand va plati noul pret la RCA va fi adus la realitate.

    Comentariu apreciat.337
  6. Pe langa banci si resurse energetice, in asigurari se poate fura si din asigurari se poate trai foarte bine. Chiar ma mir ca nu le-am facut cadou austriecilor, olandejilor sau suedejilor, inainte sa le ceara ei, dintr-o slugarnicie tipica si asteptand favoruri personale pentru politicienii implicati dupa.

    Dar trebuei spus ca S-a strigat bingo. Vali a venit poate cu cea mai exacta descriere a ceea ce este in mod esential o companie de asigurare in Romania, nu oriunde in lume, in Romania. Daca tot platesc toti platitorii de taxe au sau n-au masina, sute de milioane de euro in total, dupa jaful sistematic al astora, asigurarile ar trebui sa fie o afacere controlata minim 51% de stat, direct, nu numai cand e vorba de platit oalele sparte.

    Indecis. Tu ce zici?309
  7. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1242
    • ai stat tu, așa, atent, ai calculat cu grijă ținând cont de best available information, și ai ajuns la concluzia că băncile nu au cum să fie la fel de varză. ce să zic? ține-o tot așa.

      Indecis. Tu ce zici?3119
    • esti analfabet si in romana si in engleza si in finante…esti un joker

      Indecis. Tu ce zici?1126
  8. Sa privim partea buna. Sunt falimente atat de mari incat rup bugetul statului si ridica indatorarea, iar pe de alta extrem de multi vor merge fara asigurare.

    Cand vor fi 90% fara asigurare politia va face controale cu armata alaturi si atunci poate se ridica o clocota suficienta de o noua revolutie.

    Coruptia fara margini si tradarea omniprezenta nu se poate curata cu publicat un articol sau un video pe undeva.

    Comentariu apreciat.4720
    • Nu vă mai uitați la filme. A fost nevoie de ‘agenturili straine’ pentru a se întâmpla o ‘revoluție’…
      Iar acum sunt destul de mulți care o duc bine în capitalismul de cumetrie de la romanica…
      ‘oile placide s-au așternut la iernat’…

      Comentariu apreciat.4310
  9. „Îmi povestea cineva din interior”….

    Păi să se ducă la DNA, frate, dacă le știe așa de bine. A, sunt doar povești….

    Cam așa zicea unu’, Vali P, tip serios, când auzea texte de-astea.

    Comentariu apreciat.6411
    • Și ce crezi ca ar face DNA ? Încă mai aveți vise de astea erotice cu cavaleri ai dreptății ?
      Și în cazul ăsta, tot unii de afara (englezoii) au devoalat ca e buba mare…daca era după ai noștri, Euroins tocmai semna un contract de sponsorizare cu vreo echipa de trosbal ceva, ca o firma serioasă și puternică…

      Comentariu apreciat.326
  10. Am o mașină proiect de restaurat
    Mașina ii bucăți, dezmembrata.

    Ca sa o transcriu pe mine , a trebuit sa ii fac RCA pe un an (preturile la 1,6 luni sunt foarte apropiate)

    Practic am sponsorizat o firma de asigurări cu 1500 lei

    După ce expira am zis ca nu mai fac, îmi asum probabilitatea sa fiu prins.

    Indecis. Tu ce zici?3311
  11. Ce alte detalii imi mai puteti oferi? Fac un Business plan :)

    242
    • recomand nevestele politicienilor. sunt ușor de corupt și însetate.
      cu un autobuz gen Q8 sau X7 și niște acțiuni la un sweet shop faci treabă.

  12. Pe de-o parte sunt de acord sa dispara toate mizeriile astea de companii de asigurare fantoma care nu au facut decat sa fie o piedica pentru orice sofer atunci cand iti ardea buza.
    Pe de alta parte, totusi, bun, iti raman (sa zicem) 3-5 companii mai mari si mai serioase de asigurari. Cu preturile de rigoare. Cum poti spera sa ia comportament cinstit al soferului platit romaneste dar cu preturi de Occident? Cum sa plateasca un sofer cu putin peste minimul pe economie o asigurare calculata la nivel de aproape Franta sau UK?

    Indecis. Tu ce zici?2312
    • „Cum sa plateasca un sofer cu putin peste minimul pe economie o asigurare calculata la nivel de aproape Franta sau UK?” – bre, șoferul cu puțin peste minimul pe economie nu-și permite să aibă mașină, la el RCA-ul va fi ultima grijă, că nu va avea bani de anvelope, revizii, reparații etc.

      Hai să nu mai calibrăm totul la nivelul celor care nu-și permit oricum, că nu așa ar trebui să funcționeze lucrurile.

      Indecis. Tu ce zici?2624
    • @Ciuby: șoferul cu puțin peste minimul pe economie își ia Opel Astra vechi de 12 ani, cele mai proaste cauciucuri și cel mai ieftin RCA. După care intră în tine.

      Indecis. Tu ce zici?1814
    • @neaorin, atunci ăsta e un motiv cu atât mai bun pentru prețuri „corecte” la RCA și servicii bune din partea asiguratorilor, ITP foarte strict etc.

      Încerci să arunci la mine o problemă care e, de fapt, la autorități: pe mine nu mă interesează ce-și ia șoferul ăla cu salariul minim și nu e treaba mea să mă asigur că nu e un pericol pe șosea.

      126
    • @neaorin: asa e, ii vad aliniati pe bulevarde, cum stau in astrele lor vechi si isi aleg victimele cu sange rece. Iau o dusca din cafea, trag un fum adanc din tigara, dupa care pornesc in tromba spre middle-managerii linistiti din skodele lor noi la semafor.

      Cred ca multi „patiti” mema asta: https://www.verbub.com/i/351674/20-year-old-car-in-my-head-20-year-old-car-in

      113
  13. În concluzie, un RCA cinstit ar fi la 75% din costul actual.
    Că tot pomenești de societățile astea de reglementare lucrurile probabil stau la fel la ANAF.

    134
  14. Murim pe barba noastra ca de obicei. Intai au fost asiguratorii care plateau daunele la sfantu asteapta, te rugai sa gasesti un service sa faci o reparatie. Dupa service-urile care au inceput sa ceara preturi fabuloase doar ca sa se justifice asteptarea banilor dupa, iar acum desi se platesc banii mai rapid, mesterii au aceleasi preturi babane ca „e de unde”.

    Ca in orice sector din romania, nimic reglementat, nimic strategic, doar chestii dupa ureche si dupa lacomia unora.

    Comentariu apreciat.333
  15. trebuie schimbată legea, prins fără RCA = confiscată mașina

    de asemenea, RCA pe șofer, nu pe mașină. astfel, dispare schema cu RCA pe numele lu străbunicu din Tulcea dar eu circul în București

    Indecis. Tu ce zici?3521
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1051
    • @Pompiliu: se vede ca nu locuiesti in Romania.

      La noi RCA-ul e pe masina

      175
    • Nu, RCA-ul este pe sofer. Daca ai doua masini asigurate pe numele tau si faci accident cu una dintre ele din vina ta, creste pretul asigurarii si pentru cealalta.

      Cand se calculeaza RCA-ul, se tine cont de varsta soferului, localitatea in care este inmatriculata masina si capacitatea cilindrica.

      Indecis. Tu ce zici?1326
    • @Pompiliu, RCA este pe masina. Adica fiecare mașină trebuie să aibă RCA.
      Șoferul este irelevant. Relevant este proprietarul mașinii, el influențează prețul

      DAR Proprietarul mașinii nu este neapărat și șoferul. De aceea avem anomalia cu mașini înregistrate pe numele părinților, bunicilor, mașini conduse de tineri de 20.

      Comentariu apreciat.325
    • @Pompiliu-Ion Popescu

      Cum se explica atunci masinile asigurate pe oameni care au masini in proprietate dar nici macar nu au permis de conducere daca asigurarile se fac pe sofer?

      143
    • Cand spuneti de RCA pe sofer, probabil va referiti la RCA pe masina + sofer.
      Adica faci un RCA pe masina, dar notezi si numele soferilor care vor conduce masina respectiva.

      Daca este o masina ce va fi condusa de mai multi membri ai familie, se va plati:
      -> X lei pentru sot (in functie de istoricul acestuiaa si modelul masinii) plus
      -> Y lei pentru sotie (in functie de istoricul acesteia si modelul masinii) plus
      -> Z lei pentru fiul/fiica de 18 ani care abia si-a luat permisul (tarif maximal pentru incepatori).

      @Flat, @Roxana, are logica ce spun sau voi va ganditi la alta formula de calcul?

      75
  16. Am RCA luat la Euroins până la 1.24 ce se întâmplă în caz de bușesc pe careva?
    Preia ASF?

    75
  17. Casele de pariuri trebuie sa bage cote pe urmatoarea societate de asigurari care va pica. Intrebarea se pare ca nu e „dacă” ci „când”.

    224
  18. Camerele ce verifica rovigneta nu pot verifica si RCA-ul?
    Doar asa ca un prim pas, cand 2 din 3 masini sunt fara RCA.

    147
    • Îți dai seama că s-ar putea face relativ simplu asta, poate o să avem în vreo 10 ani…

      123
    • Ba da, dar risti sa ai surprize…

      84
    • O mai tii minte pe jigodia aia de la PSD de era ministra mediului si umbla cu un cazan inmatriculat in Bulgaria?
      Cam asta e genul de surprize – bugetari saraci cu pretentii.

      216
    • lumea cu „musca pe caciula” cam stie pe unde-s camerele astea – si se stiu si rutele ocolitoare.

      In principiu camere de rovigneta sunt la periferiile oraselor mari si la intrarile pe autostrada.

      Daca tu ai masina si locuiesti in oras mai mic si te plimbi doar in zona si nu ai treaba in oras mare / autostrada – nu trebuie sa-ti cumperi vigneta.

      24
  19. Tocmai m-am grabit sa imi prelungesc rca-ul. 790 lei – 12 luni. Ales evident cea mai ieftina varianta. Hellas parca – viitoarea teapa practic.

    Intrebare pt specialii care o sa zica ca sunt un nenorocit ca nu aleg ceva scump ca sa fie bine pt piata de asigurari: cand v-ati facut credit la banca ati ales cea mai scumpa varianta cu cea mai mare dobanda ca sa va asigurati ca cei cu depozite au banii in siguranta? Aha, ok

    Indecis. Tu ce zici?3612
    • Poate era de inteles ca unii sa ii injure pe cei care faceau asigurari RCA ieftine in trecut. Dar acum, cand exista peste tot optiunea de decontare directa, nu ar trebui sa iti mai pese la ce firma are X sau Y asigurarea RCA.
      Tu alegi firma in care ai incredere si bifezi si decontarea directa. Sigur ca o sa dai mai multi bani, dar scapi de bati de cap.

      82
  20. Eu nu inteleg cine minte. Hotnews zice ca a aflat de la ASF pe surse ca se cere falimentul, pentru ca:
    „…pentru cerința minimă de solvabilitate (SCR) ar fi nevoie de circa 400 milioane de euro”

    Euroins declara ca ei au SCR de 160% peste limita impusa si sunt in plus reasigurati de EIG.

    Ori minte Euroins, ori sunt incompetenti ASF si nu stiu sa faca un audit. Oricum ar fi, nimeni nu va plati penal pentru prostie/minciuna, la fel ca la City Insurance.

    142
  21. problema pt mine e ca in Romania desi nu am avut nici un accident de 25 de ani, pretul RCAului meu este in fiecare an mai mare si a ajuns RCAul meu pentru o masina de 1500cc in Romania sa fie mai scump ca RCAul la 3000cc in UK (unde salariile/salariu mediu/etc sunt muult mai mari ca cele din ROmania).

    Comentariu apreciat.313
    • pics or it didn’t happen.

      probabil ca nici nu numeric nu ai dreptate cu exceptia catorva cazuri… exceptionale, fara sa mai numim si moneda.

      1500cc ala ala tau in romania e ACUM probabil undeva in jur 1000 de lei. arata-ne polita la 3000-ul ala din anglia cu 150 de lire. nu de alta, dar numai faptul ca dai niste detalii in plus pot sa iti aduca reduceri de cateva sute de lire acolo. adica numai reducerea pentru ca spui ca esti singurul sofer si unde tii masina in timpul noptii sau daca ai dashcam e mai mare decat intregul rca aici….

      10
  22. Pretul RCA is nesimtit de mari, luand in vedere salarizarea populatiei. Pt Stat nu conteaza ca majoritatea fac naveta cu masina. Ar trebui date niste plafoane date de stat. Singurul lucru bun ii ca poti face asigurarea pe un parinte mai batran si atunci ii mai bine.

    1115
    • Prețurile mașinilor sunt nesimțit de mari, având în vedere salarizarea. BMW ar trebui să vândă un seria 7 cu 10k, special pt români.. Bine că nu există trenuri, ca să facem naveta cu mașina.

      Bă nu vă mai săturați de hoții și combinații?
      Mark este exemplul perfect pt care RCA ar trebui modificat și făcut pe șofer, nu pe mașină.

      Indecis. Tu ce zici?1723
    • Flat: Auzi prietene, daca nu esti in stare sa argumentezi intr-un mod civilizat, mai bine taci. Incredibil cat tupeu. Cata vreme persoanele de la sate depind de masina ,luand in vedere starea jalnica a transportului in comun , da , pretul asigurarilor este imens.
      Care-i combinatia ? Imi interzice mie legea sa faca asigurarea pe alta persoana?Nu.Atunci care ii problema?

      Indecis. Tu ce zici?1715
    • De ce este starea jalnică a transportului în comun și feroviar? Pentru că ați votat hoți 30 de ani, de aia. Nu v-a interesat nimic, primarul să vă dea găleți și vouchere, să vă facă biserică și stadion, dar să nu se obosească să pună la punct transportul în comun

      Acum trageți ponoasele. Persoanele de la sate ar trebui să se mute la oraș. Satul românesc trebuie să moară (era un post mai demult, thanks vali)

      Indecis. Tu ce zici?1926
  23. cine sa ii aresteze? cine sa faca ce @Vali? Chiar ai impresia ca exista o institutie in tara asta care sa nu fie corupta, pe bune acum?
    E suficient sa citesti titlurile de la ziare sa iti dai seama ca cei care trebuia sa supravegheze euroins sunt corupti … au salarii secretizate … cum pana mea sa ai salariu secretizat? sa nu stie lumea cat furi? sau cum?

    Sa faca ca in olanda sau nu mai stiu prin ce tara era (la sanatate), nu ai apelat la serviciile statului, bun ia 75% inapoi, 25% pastram ptr infrastuctura.

    Dar pur si simplu nu ai cu cine frate, nu ai cu cine, sunt doar tradatori in toate functiile posibile!

    Am zis-o mereu si o sa o zic pana cand vad o schimbare! Tare mult mi-as dori sa devina trend si sa o zica toti(sau altceva similar), ca sa fie un indicator ptr boii de la conducere si ptr cei din afara care au impresia ca tara noastra nu e la fel de corupta ca ruzzia

    „Nu sa schimbat nimic nu o sa se schimbe nimica”

    134
  24. Tot domeniul asta al asiguratorilor de masini mi se pare un soi de turneu Mortal Kombat in care in final va ramane unul. Hai realist maxim 3 sau 4, 90% sanse fiind ca supravietuitorii sa fie fix cei mai scumpi acum. Captain obvious flies away …
    Ce sunt curios e care vor fi urmarile scumpirii tot mai mari ale asigurarilor RCA, mai putine masini, mai multi romania fara asigurare, deci procese civile intre parti si se blocheaza tot sistemul de justitie ? Alte scenarii mai vedeti ? facem asa un brainstorming :)))

    42
  25. ASF a dormit, ca de obicei. Ca mai toate institutiile statului.
    Sau poate ca nu au dormit. Vorba ta, spagile alea trebuiau sa ajunga undeva. Si ce daca au zeci de mii de euro salariu, intotdeauna e loc de mai mult.
    Iar acum cineva trebuie sa plateasca. Tot noi, evident.

    60
    • ASF nu a dormit! pe de-o parte a furat cot la cot cu ei și cu auditorul.
      Iar altora le-a fost frică pentru că e de notorietate cazul lui Radu Roșeanu care a încercat să facă ordine acolo și el a picat.

      Plătim noi pentru că suntem o masă amorfă . Francezii, cehii, olandezii etc….erau cu sutele de mii în stradă și se opuneau. Toate generațiile, solidare

      40
  26. Mai trebuie subliniat un lucru si apropo de brokerii de asigurari. Cu cat e polita RCA la un pret mai mic cu atat comisionul pe care brokerii il primesc de la asigurator e mai mare si in consecinta au tot interesul sa le promoveze si sa ti le bage in fata.

    Si merita sa mentionez aici ce experienta frumoasa am avut cu Groupama:
    Dosar de dauna totala la un Subaru deschis in mai 2019 si banii virati in cont (dupa telefoane, mailuri si nervi fara numar) in octombrie 2019. Cum ar fi fost oare daca stateam dupa ei sa imi iau alta masina?!

    00
  27. Se rezolva foarte usor problema preturilor si a calitatii serviciilor lasand concurenta sa calibreze piata. Pentru a face asta, trebuie scos RCA „normal” si lasat doar cel cu decontare directa, respectiv mutand paguba din buzunurul unui strain, in buzunarul propriu.
    La acel moment, stiind ca City si Euroins nu platesc politele, lumea se va muta la alt asigurator care ofera servicii mai rezonabile. Evident, trebuie intrat un pic si cu buldozerul in intelegerile comerciale de manipulare a pietii dintre asiguratori

    52

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile