30 de ani de neputință

Fazele astea sunt amuzante. Primarul Brașovului descoperă că pe Valea Prahovei se circulă oribil.

OK. Hai să zicem că în primii 10 ani nu s-a putut, că nu s-a putut. Nici în următorii 10. Dar în ultimii 10? Ce scuze mai sunt pentru traficul ăsta haotic? De ce nu s-a putut face nimic nimic nimic? Băi, dar nimic!!!!

Ador bocetele oamenilor care locuiesc în zonă și care au treabă. Îi înțeleg, nu sunt toți tembeli să iasă în șosea fix când e omor, dar unii mai au drumuri de făcut, trebuie să iasă în drum când e omor. Da, nasol, trafic. Dar cine a votat primar prost după primar prost? Eu? Eu am votat primar prost la mine în oraș, dar aici suntem la tine în oraș, nu?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

58 comentarii

  1. Si…. cam ce e de facut?

    00
    • Dat foc la tot si inceput de la 0.

      00
    • @ev21
      Inceput de la 0 cu alti oameni…

      00
    • nimic, nu avem ce. nu exista solutie.

      00
    • Dat foc la tot dar nu la vie și pruni! A mai făcut unul asta și n-a ajuns bine!!

      00
    • @raul

      Exista dar câți dintre voi vreți să riscați 50% să deveniți colegi de facultate cu Piedone + dosarul care atârnă langa numele tau?

      Cei care au făcut Revoluția, mai aveau frici din ăstea?

      00
    • Nimic, mergem cu trenul ala fain de care spune primarul brasovului.

      Cineva care stie Brasovul mult mai bine decat Coliban vine cu doua propuneri prin care calatoria cu sicriele CFR ar fi si mai legendara.

      https://www.contributors.ro/doua-propuneri-avantajoase-pentru-domnul-ministru-al-transporturilor/

      Brasovul este ZERO pe infrastructura.

      Gluma aia de aeroport o sa fie impinsa pana la alegeri sa mai taie toti burtosii panglica. Vestea(soon to be fericit detinator de statiune de ski privata dupa Rasnov ), Ciuca, tot soborul. Dupa care o sa mearga la fel de bine ca VAR-ul.

      Autostrada spre Bucuresti o pula, valea doftanei doua milenii pentru cativa KM, autostrada Brasov Sibiu este moarta din nou. Singura speranta este sa gasim vreo iesire de la tunelurile dacice prin brasov, altfel praf si pulbere.

      Dar oamenii din brasov nu au nicio problema cu asta pentru ca nu tin minte de nicio serie de proteste masive la prefectura, consiliul judetean si primarie. Saul Goodman.

      00
    • @George, nu stiu ce este de facut… poate o autostrada Bucuresti – Brasov.

      00
    • @Andrei G, autostrada prin munte pentru turism de weekend? Costuri? ROI?

      00
    • @George, de fapt discutam despre autostrada prin munte pentru intalniri in timpul saptamanii intre politicieni romanii si experti BERD. Intalniri care aveau ca scop discutii despre finantarea unui spital regional.
      Pare putin mai important decat turismul de weekend, nu crezi?

      00
    • Andrei G, vorbim de autostrada pentru intalniri intre politicieni? WTF?

      Vorbim despre un spital regional in Brasov care va deservi si… Bucuresti si e nevoie sa fie legate prin autostrada, nu inteleg…

      Sunt pro autostrazi peste tot dar, unele autostrazi sunt mai importante decat altele.

      00
    • Autostrada nu trebuie să fie nici pentru turism nici pentru întâlniri de politicieni.
      Hai să nu mergem în extrema în care nu e nevoie de autostradă deloc, doar să sufere cei care se înghesuie pe un drum popular.
      Este nevoie și nu doar acolo. Și Ploiești-Buzău după care legătură cu Moldova ar fi frumos de avut. Și o alternativă de trecut Meridionalii dinspre Craiova, cât o mai fi și acolo ceva care să merite. Ar mai fi frumos și ceva înspre Brăila/Galați.

      Acum, să nu facem infrastructură pentru că există turism în weekend? Nu va fi niciodată un drum suficient de lat/rapid pentru a prelua tot traficul de Valea Prahovei fără un pic de aglomerație. Dar infstractura rutieră ar fi utilă mult dincolo de turism. Economia verticală este mereu afectată pozitiv de prezența autostrăzilor. Și în faza de construcție și după.

      00
  2. Ministrul ala nu e roman, de-i multumeste in maghiara? Si daca nu e roman, cum a ajuns ministru?

    00
    • HUUUOOO, vin strainii sa ne fure tara.

      /s

      00
    • @Tinky… atat ai putut intelege? 1 oficial al statului roman ii multumeste altui oficial, tot al statului roman, intr-o comunicare semi oficiala (sa ii zicem), intr-o alta limba (nu de circulatie internationala). Unde mai vezi servitutea asta in alta parte?

      00
    • @me: ce inseamna „comunicare semi oficiala”? Aaa, ca primarul e persoana publica, e altceva. Pe de alta parte, putea sa-i multumeasca de pe pagina lui de feisbuc si in nepaleza daca avea chef.

      00
    • @Dufu, exact asta inseamna, ca e persoana publica si ca are o anumita greutate ce zice el acolo, ca de aia si zice, sa vada lumea ca munceste si „face”… Sigur ca putea sa ii multumeasca si in nepaleza… Si ar fi avut oaresce sens daca ar fi vorbit cu un nepalez… Dar asa, vorbind cu un roman, nu prea vad sensul… De aia ma intrebam…
      Daca i s-ar fi adresat lui Orban, as fi putut intelege…

      00
    • maghiara este limba oficiala in comunitatile cu peste 20% unguri. deci da, e ok

    • @Arhi… La naiba, a ajuns bucurestiul comunitate cu peste 20% unguri… Sau poate brasovul o fi, aici chiar nu stiu situatia…

      00
    • Deasemenea, nu inteleg de ce i-a multumit ministrului. Cel putin zona Brasovului am observat ca se taie din ce in ce mai multi copaci. De plantat, nu mai vorbim.

      In plus, e in top 2 cei mai ineficienti ministrii ai mediului dintotdeauna.

      00
    • @Me, limba maghiara e limba oficiala in UE. De unde vii si incotro te-ndrepti?

      00
    • Din tot ce a avut omul ala se zis acolo tu te-ai activat la alea 2 cuvinte intr-o limba oarecum straina. Bine ca n-ai intrebat de ce il cheama Allen si nu Alecu.

      00
    • @Me stai sa ghicesc, daca vorbea in germana sau engleza (sau poate rusa) nu era nici o problema asa-i? GTFO cu xenofobia ta mascata.

      00
    • @Sorin, ce a avut de zis omul ala? A descoperit dupa 20 de ani aglomeratia de pe Valea Prahovei? Asta era informatia aia importanta?

      Sunt curios ce masuri va incerca sa ia ca sa rezolve problema? Adica mai are niste colegi in Parlament. Oare a discutat cu ei ca sa puna presiune pe Ministrul Transporturilor?

      00
    • @Me: Dolfi, tu ești?

      00
  3. Cu ce bani sa faci o centura la munte ? Atata vreme cat exista „proiectul/planul” de autostrada nici un guvern nu o sa dea banii pentru o centura. Mai ales ca trebuie sa o faci la standard de DN , ca degeaba scoti numai autoturismele de tranzit afara .
    Btw , ce vezi in sinaia pe jos pe langa gara aia e centura facuta de comunisti.

    00
  4. Mi-a plăcut optimismul privind călătoria cu trenul. Probleme și întârzieri Iarna din cauza temperaturilor scăzute și Vara din cauza temperaturilor ridicate. Comfortul, nu mai trebuie precizat. Prietenos cu mediul dar nu și cu oamenii care îl folosesc ca mijloc de transport.

    00
    • Mai zicem ceva si de preturile acestei alternative? Iasi-CT ±150 lei/ persoana, clasa a IIa. In 2 persoane 600lei. Plus taxi + foiala pe acolo + 10 ore in mizerie. Ies incomparabil mai bine cu masina. Si pe alte rute mai lungi e aceeasi poveste.

      00
    • Brasov – Gara Predeal -> 35-40 de minute (mai ales daca era aglomerat)
      Sosire in gara – plecare tren -> 20 de minute (conform postarii de pe Facebook)
      Gara Predeal – Gara Bucuresti Nord -> 1 ora 41 minute (daca nu a avut intarziere)
      Deplasare peron + gasit taxi/Uber -> 10 minute
      Deplasare pana la Ministerul Finantelor -> 14 minute

      Toata peripetia a durat fix 3 ore… a ajuns la limita d-l Primar la intalnirea de la Bucuresti.

      00
  5. Ăștia chiar așa prosti ne cred??? Cum dracu de s-au găsit ei, întâmplător, in tren???
    Și noi nu ne dăm seama că puteau lua oricând un elicopter… Ihîm…

    00
  6. Acciza aia de 7 euro centi pe care o pusese Ponta la carburant, trebuia sa se duca in bugetul constructiei autostrazii Comarnic-Brasov.
    Unde sunt banii oare?
    Unde se vor duce banii din noile accize care au intrat in vigoare de la 1 august?

    00
    • Cineva care urcă la munte să-l întrebe, a zis că stă în cort la Comarnic pînă se termină. O mai fi p-acolo?

      00
  7. Problema DN1 si a tot ce inseamna acest sector de drum a plecat din cauza lipsei de viziune a oamenilor de acolo. Viziune care a insemnat pentru unii faptul ca daca drumul ajunge sa fie blocat, sigur cineva o sa descopere zona si o sa consume una alta pe acolo. Multi au confundat traficul ridicat cu un oarecare belsug pentru ei. In fond asta e si motivul pentru care s-au construit atatea pensiuni pe acolo si acum stau un pic goale sau cu anuntul de vanzare. Si asta este prima parte din problema.
    A doua parte din problema sta in faptul ca anumite chestii tin de autoritati judetene/nationale, respectiv autoritati locale. Este o simbioza foarte fructoasa prin care se pot consuma bani legal si oricum inutil. Cat ar costa sa faca autostrada direct Ploiesti-Brasov? Raspunsul nimeni nu-l stie deoarece sunt chestii care tin fie de autoritatile locale, fie de altii si in fond se pot descoperi chestii blocante(parsi, gaini de munte etc.). S-ar putea face daca ar exista vointa? Probabil ca da insa asta ar fi un santier faraonic mai mare decat cel de pe Valea Oltului si multe guri vor trebui sa manance de acolo. Isi doreste cineva din clasa politica asta? Raspunsul simplu nu, raspunsul complicat este ca da, insa cu niste conditii de spaga si alte cele.
    Asa ca oricine stie chestiile astea realizeaza ca nu o sa se faca ceva pe acolo. Si nu-ti trebuie 30 de ani sa descoperi asta, unii stiau deja asta pe la inceput de 2000, hai 2008 cand aparuse schema cu facem studiu de fezabilitate ca o fi el bun la ceva chiar daca expira.
    Categoric e adorabil cand descopera diversi schema ca DN1 este aglomerat indiferent de interval orar. Insa oamenii cu putere de decizie au avut si vor avea intotdeaun girofarul si nu are rost sa-si bata capul.

    00
    • Singura variantă viabilă este o autostradă făcută dincolo de Bucegi, la vest. Da, cu tuneluri si viaducte, așa cum e Benetton la broscari (deci alții pot) dar ai loc destul pentru ”noduri”, pe cînd pe Valea Prahovei nici să tragi o bășină nu poți, iar camioanele ar putea merge întins la drum, fără ambuteiaje.

      00
    • @marinel
      La ora actuala avem o problema faptul ca pentru a traversa muntii pierzi undeva la cateva ore pentru 50 hai 100 de km. Ca eu sau altul face 3 ore pana in Sinaia ca sa se dea cu sania pe partie e una si asta e. In schimb sunt nenumarate marfuri care trebuiesc duse dintr-un colt in altul, iar orice intarziere se traduce in costuri suplimentare, costuri care ajung sa fie platite de restul populatiei. Aceste lucruri coroborate cu altele indirect fac anumite chestii sa fie mai scumpe decat alte chestii pe la noi.

      00
  8. Peste 10 ani va fi la fel. Alt primar, alta platforma de socializare, acelasi mesaj.

    Pe langa subiect, asta cu spitalele regionale e cel mai mare praf in ochi dat la nivel national. Luna si studiul publicat pe facebook. De 5 ani aceeasi poveste. Mi-e scarba.

    00
  9. Autostrăzile sunt în principal pentru transport mărfuri și apoi pentru turisme cu turiști din afară. Noi nu avem turiști străini, deci nu prea se justifica autostrada București- Valea Prahovei…pentru romanache care au devenit mari schiori după revoluție și cei care se plimba cu masina între stațiuni, e suficient ce e acum….noi sa reușim sa legam pe autostrada , Constanța de ieșirea la unguri…bine, știm ca nu ne lasă bulangii aia de olandezi….

    00
    • La faza asta ești prost!
      Dacă tu îți închipui că autostrăzile din țările cu apă caldă (hello București) sunt pline doar de turiști și tiruri, te înșeli amarnic!

      00
    • Nu, sunt și să bage mare, giani, cu bmw-ul lui tipla cu 300 000 km, tocmai adus de pe jermania…ce plua noastră, nu plătim taxe ?

      00
    • Acum tradu în românește….

      00
  10. +30 de ani de neputință

    00
  11. NOU
    #44

    Bun, dar care e solutia accesibila primariei Brasov ? Sper ca nu te astepti sa faca autostrada/tunele prin bucegi din bugetul ei.

    00
  12. Esti usor malitios, Valentin. El ”se zbate” pentru spital regional in orasul in care locuiesti si in care daca ai neoie de ingrijiri medicale in regim de urgenta….. e cam nasol

    00
    • Se zbate pe dracu! Cum s-au zbătut toți de vreo 30 de ani…
      In timpul asta, in Romania s-au construit doar 3 spitale noi! Unul la 10 ani…

      Că să îți faci o idee, ăla de la Mioveni a costat vreo 300 mil lei. Biserica primește anual de de buget vreo 800 mil lei… N-ar zice muistii sa nu mai primesca atât, sa bage statul banii in spitale!! Cred că i-ar iubii lumea mai mult…

      00
    • De spital se ocupă Știrea…

      00
  13. Sincer nu inteleg de ce trebuiau NEAPARAT sa se vada in persoana. La 2 ore drum + 2 ore sedinta faceau un zoom lejer de 3 ore si rezolvau tot.

    00
    • si atunci cum mai bifezi niste diurne, mai decontezi niste bilete, benzina, etc?
      vrei sa priceapa lumea ca viata de primar e usoara?
      asa vezi cum se zbate, fuge prin tara dupa ministrii, deci lucreaza.
      daca rezolva pe zomm, zicea lumea ca nu face nimic, asa se implica la maxim.

      00
  14. NOU
    #50

    Proiectul e matur…ai de pula mea. Din 2008, deja are buletin.
    Ce cretin.

    00
  15. Asta a devenit o normalitate, nu mai este o știre.

    00
  16. patroane, problema cu care se confunda localnicii, anume traficul de turisti cand au treaba intr un loc este una constanta la Bucuresti, vezi iuliu maniu, prelungirea ghencea etc. artere blocate aproape 24/7. Da, avem metrou, dar daca ai bagaje sau situatii mai delicate ai belit carasu.

    iuliu maniu cel putin pare blocat pana seara la 10, zilnic, in ambele sensuri.

    00
  17. N-am mai fost pe Valea Prahovei de 10 ani, iar daca am de mers in Transilvania iau avionul, nu trenul ca ma costa aproape la fel

    00
  18. Nush bro pentru mine vizitele recente la Brasov au fost wow pe partea de infrastructura.
    Gen cand vii din Moldova treci de Roman si e alta dimensiune,
    Vrei sa mergi spre Cluj ai trecut de Bistrita si e acelasi lucru.
    Pai daca te plangi de Brasov nici nu vreau sa im imaginez ce ai face daca ai sta in alta zona a tarii.

    00
  19. Incredibil in ce stat impotent și tâlhar trăiesc eu și familia mea daca nu a fost în stare 30 de ani să facă o autostradă peste munți, sa lege Constanta de Vest și Moldova de Transilvania.
    Așteptăm să vina UE, americanii sau cine sa ne ajute? Așa „handi” suntem ca nație?!!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube