Zelist Monitor există pentru că e nevoie de el. Sunt o serie de oameni pentru care metoda de calcul șchioapă, răcită și autistă a Zelist e numai bună pentru a le acoperi incompetența și inabilitatea de a prezenta clienților niște rezultate reale. De aceea reach-ul și viewership-ul calculat după metoda “număr afișări înmulțit cu zodia și adunat cu numărul de like-uri egal rezultat” e ceva la care turma de impostori se închină ca la Sfântul Zuckerberg.
Pentru ceilalți oameni normali, două sublinieri:
1. Zelist are mai multe probleme tehnice decât un preot care trage pe nas etnobotanice. Nu s-a numărat ceva bine? A fost o problemă tehnică. A dispărut un link? A fost o problemă tehnică. Apar bloguri din senin? Probleme tehnice.
2. Oricine crede că monitorizarea făcută de Zelist Monitor și vândută pe bani companiilor e legitimă, dar topul e greșit, fie e naiv, fie e aerian. Pentru că topul ăla nu e căzut din cer, e un rezultat al monitorizării. Aceeași monitorizare care e vândută, aceeași monitorizare care dă reach de 1,8 milioane de români la un eveniment cu 21 de like-uri. Deci nu, monitorizarea nu e ok.
Cred că oameni bine intenționați au susținut și popularizat Zelist pentru că se gândeau că e un tool în lucru. 7 ani mai târziu, e tot șchiop, răcit și autist și tot cu același șef ursuz și incompetent.
Vă aduc aminte istoria mea cu Zelist:
- 2009. interviul cu Băsescu are 39 de trackback-uri. zelist vede 21.
- 2010. mi se explică că, dacă eu dau două linkuri către alte bloguri și primesc înapoi 100 de linkuri, în timp ce un blog dă 1 link și primește 20, eu scad, iar el urcă. eu ies din Zelist, Cabral trece pe locul 1. observați diferența de scor, ea s-a schimbat brusc după o săptămână. eu am dat mai multe linkuri, deci meritam locul doi.
- tot 2010. îl emailez pe Teniță că sunt oameni care joacă algoritmul lui prost în picioare, sunt trimis la plimbare. după ce schema devine publică, se trezesc și ei. schema era simplă: 10 oameni se linkuiau între ei în fiecare zi.
- 2012. se inventează conceptul de reach. râd și cu fundul de prostia cu reachul estimat. după care râd iar de prostia altora. la fel și restul lumii. în agenții lumea ridică din umeri. restul oamenilor o lasă mai moale cu lăudatul cu reachul.
De ce există Zelist în continuare? Pentru că oamenii care îl dețin au familie și nu se face să îi lași fără o pâine pe masă. Și să lași să trăiască și tot felul de impostori și pișcotari, genul de oameni care iau masa la evenimente sau au o cămașă toată vara. Și ei trebuie să mănânce, și ei au familii, chiar dacă prezența lor frustrează oameni și împuținează veniturile oamenilor care chiar muncesc și aduc rezultate. Ăia nu au familie, nu au skill-uri la prostit în față clienți și companii, nu fac frumos. Impostorii însă au. Așadar, când mai vedeți campanii cu Toma Nicolau sau Ana Morodan prin online și vă întrebați cum naiba reușesc să mai prostească oameni să le dea bani, deși n-au livrat niciodată rezultate, să știți că e (și) vina Zelist. Plus, unii au o vârstă, nu se face să îi trimiți la muncă acum.
Pe mine personal mă frustrează când văd incompetența asta sau când mi se dă cu tifla când le atrag atenția ba că au greșit, ba că sunt o serie de bloguri care ba nu sunt bloguri, ba nu sunt românești. Și nu mă frustreaza atât incompetența lor (și a lui Teniță, și a lui Cocioabă), ci faptul că știu că o fac tocmai ca să mă enerveze.
Poi daca stii ca o fac intentionat de ce te mai enervezi.
Catalin Tenita, in screenshot „spunea-i”…Ce sa-i mai ceri?
Programatoru’ e plecat. Buna treaba.
Badea văd ca are odată la doua zile câte un articol printscreen , el e pe 1 iar titlurile sunt „ce ziceți mai blogerasi? ”
Da zelist e pentru prosteala. Așa cum s-a cacat știrea aia la Pro tv bazata pe zelist și cei mai buni bloggeri.
cât de jenant ar fi să fac și eu asta de fiecare dată când îl depășesc?
E o diferență, el este frustrat. Tu îl ignori, atunci se auto baga in seama.
Pana la urma, probabil publicul lui gusta „victoria” știu ca idolul lor încă trăiește.
Tu dacă ai face ăsta, în primul rand ai umple blogul cu nimicuri, apoi ti-ai scarbi cititorii care nu sunt tocmai fani Badea.
Iar faza cu Pro Tv, eu zic ca unii au pe unii de le mai arunca câte un os.
permiteti sa comentez toate articolele (eftimie, lazar, arhi)
1. nu cred sa existe agentie serioasa care sa se bazeze pe acest top in selectiile pt campanii. Cand il vexi pe chirila in #1, inchizi, gata, mergem mai departe, dam mailuri politicoase cu intrebari stupide si ne facem listele.
2. mai vroiam sa scriu ceva, dar e sambata seara si fac un upgrade la a doua bere, deci risc sa devin epic. tichirizi, zetop e insignifiant. daca voi nu scriati despre acest subiect, multa lume nu afla de el.
Acum niște ani buni preluam un codebase de la Treeworks și am mai auzit oameni vorbind prin târg despre ce calitate are codul scris de pehașpiștii de acolo. Nu sunt absolut deloc surprins de ce citesc aici.
astea sunt deja subtilități. lasă calitatea, să funcționeze e important.
intreb si eu: de ce nu te aduni tu cu alti baieti sa faci un site care sa masoare audienta reala, pe criteriile considerate de voi ca fiind cele bune ? criticam, distrugem, dar nu venim cu o alternativa
eu nu imi doresc să ling in cur oameni ca să mă bage în seamă. nu vreau să mă milogesc la manafu sau la alții să mă invite pe la conferințe ca să îmi prezint produsul.