Declaraţia zilei despre social media: cum se calculează reachul

update: răspunsul lui Dragoş

Într-un articol foarte mişto despre media şi social media, Dragoş Stanca spune o chestie ciudată şi greu mestecabilă:

Partea interesanta e ca reach-ul total al unui produs care intra in parteneriat cu un proiect de acest tip nu este numarat doar in views pe Youtube ci si in numarul total al oamenilor care vad o postare: fie ea naturala, fireasca, fie ea sponsorizata.

Io sunt din Giurgiu şi pricep mai greu, dar dacă tu produci conţinut video, nu măsori reachul prin afişări? E logic şi elementar. Mă rog, nu şi dacă ai o pagină cu 60.000 de fani, dar doar 5.000 de afişări pe clip, că trebuie să scoţi cumva pârleala în faţa sponsorului, aşa că reachul devine 5.000 afişări adunat cu 60.000 fani înmulţit cu numărul lor aproximativ de prieteni rezultă 38 milioane de români se uită la Black and White Girls!

N-ar fi prima oară când auzim cifre din astea, mai erau idioţi care credeau Zelist când le spunea că al lor cont de twitter are un reach de 2 milioane de români.

Altfel, proiectul e interesant, se vede că s-au băgat ceva bani în echipamente şi în piţipoance, dar momentan atât. Şi “Roommates by MySpace” era mişto acum 5 ani, şi “Viaţa în Trei” acum trei ani.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

25 comentarii

  1. bai, stanca scrie in articol ca sunt prototipul anti pitzi, iar ele sunt niste zdrente penale. mai da-o-n ma-sa, chiar ultimele centuriste au putut sa le aduca? erau mai ieftine?

  2. Auzi, tu nu erai de la Buzau? Ca am uitat… imbatranesc :P

    00
  3. In urma vizionarii acestui videoclip doresc să achiziţionez automobilul prezentat în imagini.

  4. haidiba ca nu-s zdrente. doar ca nu-s autentice, is la job. e o pagina de fb plina cu ad-uri.

    00
  5. Vali: Ai inteles/interpretat usor gresit ce zic acolo. Revin mai tarziu ca-s prin oras cu treaba acum.

    Arhi: Si eu as putea spune despre tine ca esti un umflat imputit [sau alege tu un echivalent pt „zdrente penale”], daca nu te-as cunoaste si as stii ca nu esti. Zic sa ne abtinem din a jigni gratuit oameni pe care nu ii cunoastem.

    00
    • @dStanca: aştept cu nerăbdare şi includ in articol viitorul răspuns. sper să fie altul decât „eu mă uit la clip şi la bere ii spun şi lui gigel şi marcel”. merci.

  6. arhi, tu esti definitia prostului gust. Pentru tine pitipoanca inseamna altceva decat pentru noi.

    00
  7. Reach-ul total al unui continut branduit intr-un proiect de social media de tip Black & White nu se calculeaza doar in afisarile facute de un video.

    Desi si, strict pe video, avem si peste milionul de views. De exemplu: https://youtube.com/watch?v=ynFAeqAU-Dg

    La ce „se vede” acolo se adauga si replicile postate pe YT de altii, se adauga pozele, textele, albumele foto de la shooting, video-urile puse in Facebook etc.

    Pare ca pornesti de la premisa usor gresita ca BW e un proiect de content video, ori nu e asa: este de productie content social media, in social media [cu accent pe Facebook si Youtube] de text, foto [cele mai de succes] si mai nou evenimente [petreceri, activari] and so on. Plus video, corect. Dar asta ceva mai rar, si aici suntem inca in „cautari” de formate care sa genereze views pe targetul pe care il vrem acolo.

    Cand am incercat – ca am incercat – cate ceva mai „retard” au mers ok – sar de 10.000 de views, fara promovare – , dar nu asta ne dorim.

    Deci daca tu esti de exemplu Burn, ai expunere in clipul Godjira [cam 800 mii views, acum], ai making of clip [videouri si poze], ai texte de la filmare and so on. Daca esti Desperados, de asemenea, dar la final ai si o petrecere, poze de acolo, texte cu mentionarea brandului etc.

    Mai e ceva: ai o audienta de bine, de rau, favorabila „personajelor”. In functie de buget impactul unei postari poate fi mai mare sau mai mic. Natural, in comunitate cam 30% din fanii paginii vad o postare normala. Ceea ce e f ok, ca gestionam si alte pagini si pe cele cu content „corporate” trecem cu greu de 15% rata de view.

    Dar exista evident si varianta de posturi promovate care pot atinge [functie de timp de campanie si buget] toti fanii, sau si prietenii fanilor sau, la nevoie, alte audiente [gen materiale in site-uri de content etc].

    Evident sunt multi alti indicatori de luat in calcul [gen deduplicare, engagement rate etc] insa, the long story short, este: cladesti o audienta cat mai fidela si „captiva” cu putinta, apoi continutul branduit trebuie sa vina firesc si natural, sa fie „de acolo”.

    Functie de buget, ii putem atinge pe toti din comunitate sau doar o parte. Sau putem sa ne bazam doar pe viralitatea naturala a paginii in ziua sau perioada respectiva.

    Asta am vrut sa zic prin „numarul total al oamenilor care vad o postare: fie ea naturala, fireasca, fie ea sponsorizata.” Pt ca exista views naturale, normale pt „orice” pui de la un nivel al paginii in plus si postarile care se pot „impinge” prin aduri [in Facebook sau in afara Facebook].

    Cam asta e, pe scurt. Sper ca e mai clar acum. Nu zic ca detinem adevaruri absolute: testam, experimentam, avem niste prime rezultate interesante si orice discutie/dezbatere civilizata pe acest subiect e de dorit.

    00
  8. Avem alta mentalitate fata de anii ’90… Pitipoanca tot pitipoanca romane chiar daca moda pare aceiasi…
    „Fortatul” si copiatul sport national!!!

    00
  9. @eftimie>> word! la fel si acilea!

    :))))))))))))))))

    00
  10. doar asa poti convinge un posibil client sa cumpere masini, pui o rockerita piti sa faca drive teste, iar credibilitatea ei in domeniu va face minuni, daca vinde vopsea…se pricepe si la masini ca si alea sunt vopsite :)

    00
  11. Da stai asa ca eu tot nu inteleg. Clipul asta vrea sa promoveze condusul cu cracii pe geam la centuriste?

    00
  12. @Tibi: Stii tu ce stii despre a sti. Altfel, observatia e corecta. Volan, graba, etc. Scuze se gasesc. Ca fost editor de texte [ale altora] nu am prea multe de zis in plus. Touché ;)

    00
  13. bre, io nu știu prea bine cu social-media d-astea dar știu că se pot cumpăra eftin de tot meleoane de fani indieni, mi-a oferit unu 10.000 fani pentru 5 euro pe paypal, și asta fără să fi căutat sau să mă fi interesat aspectul… pe de altă parte mai știu și că în general feisbucu` nu livrează un post către toți fanii ci doar către un procent și astfel reach-ul e de 30 % din baza fanilor, sau whatever.. totuși, un reach de sub 10 % ridică semne de întrebare..

    dar nu asta vroiam să scriu ci cum naiba vine asta cu soșial experți (presupun că asta este domnul linkuit, nu am timp să citesc articolul momentan) care nu știu diferența dintre aș ști și aș știi în construcții de genul „dacă nu te-aș cunoaște și aș știi că nu[…]”

    Și nici măcar nu sunt deloc grammar nazi, da` când un doctor care vrea să te opereze confundă clisma cu plasma, e bai mare.. d`aia ai pretenții la el pe care în mod normal nu le-ai avea la alții.

    00
  14. Nu am înțeles care-i faza, dar probabil nu sunt în target. Și nici nu-mi doresc. Dar dacă tot suntem la capitolul reach bănuiesc că mai aveți puțin de lucrat până să o ajungeți pe puștoaica aia de 15 ani din Craiova https://www.youtube.com/user/tequila1428 sau pe cei de la Doza de Has https://www.youtube.com/user/dozadehas care n-au nici bugetul, nici resursele sau abordarea voastră pitiponcească.

    Succesuri .ro, să trăiască!

    00
  15. deci, pentru voi, natarailor care nu intelegeti deloc cum e social media si reachul, traducerea.
    daca ai un clip si, langa el, ai o poza cu clipul, aia se numeste reach si inseamna ca multiplica numarul de afisari ale clipului cu minim 2.

    iar daca vreti sa intelegeti si mai exact, e destul de problematic sa ceri de la clienti bani pe filmulete care fac 5000 de afisari. si atunci inventezi un alt sistem de masuratori, numit sistemul tau propriu, in care introduci reach-ul, nu afisarile. daca nu intelegeti reach-ul, este ca atunci cand un ziar vinde 1000 de exemplare zilnic, dar spune ca fiecare exemplar e citit de 40 de oameni, in fiecare zi, deci are un reach zilnic de 40 000 de oameni, deci marcati banul, ca utie ce audienta avem.

    domnul stanca a sesizat oportunitatea de a translata acest gunoi si in online si incearca sa il impuna de circa 1 an, parca de atunci imi aduc aminte de prima sa declaratie, in care afirma ca unicii si afisarile nu mai sunt relevante. pentru ca online-ul este un mediu in care poti masura fizic si ultima afisare, iar clientii au inceput sa se sature de afisari facute prin peru, india si alte tari de renume mondial, unde 10 000 unici costa sub 10 dolari, si sa ceara date demografice reale, cu afisari reale, unici reali, oameni reali.

    prin urmare, oferim date reale gen filmul meu e afisat pe pagina mea de facebook cu 50 000 de fani, care au la randul lor cate 1000 de fani, deci filmul meu are un reach de 50 milioane.
    clar? hai ca nu a fost complicat.

  16. Așa, și?
    (n-am înțeles nimica…)

    Câte mașini s-au vândut ca rezultat la campania asta?

    00
  17. „Cu micile noastre interventii, Sinzi / White si Deea / Black – care nu sunt niste “avataruri”, ci doua femei cat se poate de reale, smart si cool [un fel de anti-pitzi, prin definitie]”

    CUM SUNT ALEA ANTI-PITZI FRATE?!?

    00
  18. dStanca nu te supara dar cand spui ca „Avem peste 1 milion de viualizari la un clip” la cine te referi ca are vizualizarile astea? Eu vad acolo videoclipul lui keo si lu nu stiu cine. Daca in el apar copilele alea se pune ca vizualizarile sunt datorita lor sau cum? Asta e chiar cea mai aberanta viziune si explicatie a cuiva.
    Ca si cum ai zice ca in nu stiu ce film care a facut incasari de milioane de dolari…piesa de rezistenta pentru care lumea s-a uitat la filmu ala e un dulap ce a aparut in nu stiu ce secvente si producatorii acelui dulap se pot mandri peste tot ca ei au avut milioane de privitori.
    Numarul de vizualizari (A se citi interesul starnit) la filmuletele in care apar numai copilele astea il vedem toti care e. Maxim 15.000 la un clip din 2 august. Pai nu te supara dar cu astfel de rezultate, oricat ai inventa si cosmetiza adevarul…esecul proiectului e mai mult decat evident. Nu stiu cine baga bani in el…dar e cazul ca respectivul sa fie cercetat putin de fisc pentru ca e clar ca a facut banii foarte usor daca e dispus sa ii arunce la modul asta. Sau poate le-o trage tipelor in pauzele de filmari…si atunci ii convine deal-ul.

    00
  19. Mie nu mi se par deloc pitipoance. Poate in videoclipul ala keo feat skizzo sunt „imbracate” mai sumar si au anumite gesturi dar na…

    O alta „faţă” a lor o puteti vedea in videoclipul acesta: https://youtube.com/watch?v=ALkhUbzRImU

    Sau si acolo sunt tot pitipoance ?

    Apropo, Arhi si Zoso, cum v-ati folosi voi de imaginea unei domnisoare in videoclipuri si etc ca sa nu fie/para pitipoanca ?

    O imbracati din cap pana-n picioare si o puneti sa recite colinde ?

    00
  20. @dStanca

    „…se adauga si replicile postate pe YT de altii…”

    sa mori tu? te-ai uitat vreodata printre replicile alea care se adauga la „Reach-ul total al unui continut branduit” ?

    http://i45.tinypic.com/2q1xfs1.png

    00
  21. Fanii de pe Facebook sunt cel mai prost indicator al succesului unui produs. Exemplu? https://www.facebook.com/extremesilver.bijuterii
    Au 698.000 fani pe Facebook, facuti in maxim 1 luna, prin intermediul unei aplicatii.
    La inceput aveau cateva zeci de mii de like-uri pe postare si mii de comentarii. Acum, la aproape 6 luni de la fericitul eveniment, au maxim 2000 de like-uri si cateva zeci de comentarii. Si vorbim de o pagina cu aproape 700.000 de fani.

    Lumea are impresia ca daca ai castigat un Like, inseamna ca ai castigat si un cumparator.
    Cand iti dai seama, la prima postare, ca de fapt nu prea iti cumpara nimeni produsul, din aia jdemii de fani, si ca aia au intrat doar pentru fun si porn, atunci viata devine mai trista.

    Oricum, felicitarile mele domnule Stanca, ca ati reusit sa convingeti cateva brand-uri sa investeasca niste banutsi in campanii care au generat maxim 10-15k de views pe youtube. Asta e marea realizare a acestui proiect.

    00
  22. prima oara, off-topic: sa moara cici, ia uite ba ca sunt oameni interesati de chestii, comentarii logice (chiar daca fiecare e cu realitatea lui) si dezbateri. Zoso nesuferitu – now, he’s a good guy as in -we learn some relevant shit-. arhi umflatu si uratu – chiar i-am citit comentariul si am rezonat cu el, sa n-am parte de astea de la black n white!! pai, hai sa zicem asa printre dinti… BRAVO ZOSO PUNCT RO. ne place. si uneori, ne educa.
    si acum, despre pitipoance. frateee nu mai stiu astia ce sa scoata ce sa inventeze sa ne forteze sa cumparam cacaturi. e incredibil. dar sa fim seriosi, credeti ca dau pe afara de inteligenta astia care se belesc la clipurile parasutelor astea? credeti ca 60 de mii de fani aia se duc si cumpara mini sau samsung ptr ca le afiseaza astea pe facebook? sa fim seriosi, dragi romani internauti.
    deci, va rog, fiti atenti!!!! pe langa faptul ca NE BAGA PE GAT produse, ne obliga sa dam clickuri, ne imping sa cumparam produse…acum vine stanca asta si ne convinge ca metoda lui de marketing si de spalare a creierului e cea mai buna si cea mai studiata si cea mai reflected upon !!! WOOOOOWWWWWWWWWW. va rog, va dati seama? adica pe bune, chiar va dati seama ce am ajuns??? product placement product placement bu,y buy, buy, buy, hookers, hookers, buy, buy, buy,
    nu mai pot sa dau o laba fara product placement, nu mai pot sa ascult o melodie fara product placement nu mai pot sa ma cac fara sa ma sterg cu o hartie branduita…..ne lasati in pace odata sa TRAIM?? am ajuns chiar asa sclavi? 60 de mii de like-uri pentru 2 vagine care iti baga pe gat tot felu de cacaturi? si mai si se lauda cu asta. noi va spalam pe creier cel mai bune! cifre, cifre, milioane de vizualizari. NNNNUU IIMMMII PPPASSSAA

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.