Zece motive pentru care jurnaliștii auto nu mai primesc mașini la teste

Zilele astea, bieții de ei plâng pe unde pot că producătorii e răi, că agențiile de piar sunt incompetente, că plouă și că universul conspiră împotriva lor, de aceea nu sunt tratați ca niște zei ce sunt.

Pentru că nu sunt jurnalist auto și nici nu primesc mașini la teste, pot privi plânsul lor mai detașat. Iată așadar 10 motive pentru care jurnaliștii auto nu mai primesc mașini la teste:

  1. Lucrează la publicații fantomă. Când ai tiraj declarat 10.000 exemplare, e evident că utilitatea ta e aproape de zero. Da, știu, criza, presa, bla bla, dar vinzi probabil cinci mii și când ai 5.000 cititori la 6 milioane de mașini, undeva e o problemă.
  2. Lucrează la site-uri fantomă.
  3. Chiar le trebuia un covoraș din mașina de test.
  4. Chiar le trebuia lichidul de parbriz, trusa de prim ajutor sau triunghiul din mașina de test.
  5. Au crezut că a băga o buburuză de oraș pe arătură e testat mașina.
  6. Au dus înapoi mașini de 50.000€ cu direcția distrusă.
  7. Au tras de timp ca să nu ducă mașini înapoi pentru că știau că sunt alții la rând să le ia în teste.
  8. Au adus înapoi mașini stricate pentru că știau că sunt alții la rând să le ia în teste.
  9. Pentru că scriu prost. Nu e de ajuns să îți placă mașinile ca să fii jurnalist auto, trebuie să ai și penel. Și 70% dintre cei care se pretind azi a fi jurnaliști auto nu au nici o treabă cu scrisul.
  10. Pentru că sunt nulități. Asta e cea mai dureroasă, pentru că e reală. Degeaba dau din coadă sau latră, cel puțin jumătate n-au nici o treabă cu mașinile la nivel de cunoștințe gen poziționarea mașinii sau a mărcii, istorie de brand, design sau funcționalități. N-au idee cine îi cumpără și de ce, n-au idee de formă și fond, ei vor să se plimbe cu mașini. Și e vina altora că nu vor să le îndeplinească această voință.

Și mai e ceva. Dacă aveți mașină, v-ați dat pe forumurile auto, v-ai îngrozit de cât de idioți sunt majoritatea posesorilor de orice marcă (cu mici excepții). Eh, ăștia și-au ales mașina după niște criterii care n-au legătură cu revistele sau cu site-urile auto, așa că importatorii nu văd motivul pentru care ar da mașini în teste tuturor.

Și altceva. Da, știu, sunt amuzant, dar clipurile și articolele mele auto au un public destul de exact: oamenii care vor să citească chestii ușoare pe domeniu și nu vor sau nu știu aproape nimic despre partea tehnică.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

49 comentarii

  1. Gata, te apuci de videoblogging? :D

    00
  2. Tu esti altceva vezi-Doamne. Tie iti dau piaristii masini la test. Am auzit de tine…

    00
    • cinci teste anul ăsta. nici unul in 2013, 1 in 2012. dap, tester de masini sunt.

    • un blog de vali „tester” petcu

      00
    • Sincer, nu am înțeles cum de ai primit a 2-a mașină având în vedere ce „teste” faci. Dar ce știu eu pr… lasă că știu aia din agențiile alea profesioniste care dau mașini la test o săptămână pentru 5 linii de text și un filmuleț prost filmat de câteva minute. Dar nu te învinovățesc – prost nu-i ala care cere ci ala care dă.

      00
    • explicația este în ultimul paragraf din articol. dar probabil nu ai putut citi până acolo.

  3. NOU
    #8

    Hai vorbeste cu Gaben pentru filmulete.

    00
  4. mediocritea e la ea acasa in presa de profil. Copy/paste din articole din afara e dominant

    00
  5. Majoritatea review-urilor de la noi nu sunt practice.
    De obicei modelul in teste e cel de top, de la importator, cu pret de catalog mare si toate dotarile pentru care sunt putini cumparatori.
    Comentariile de obicei negative tind sa fie penibile gen „luminozitatea nu se poate regla decat in 3 trepte fata de 10”, „pielea de pe volan e prea groasa” fiindca altfel, data viitoare nu primesti masina.

    Apoi partea concreta – cui se adreseaza masina? Cum ii rezolva problemele? Daca ai copii, cum se descurca, daca ai de transportat, cum stau lucrurile in ea, etc…
    Iar in final pretul – comparativ cu alte modele din categoria sa, cum se comporta? „Merita” echiparea X sau mai bine mergi pe Y?
    Concluzia majoritatii articolelor este de obicei pe linia masina scumpa face mai mult ca una ieftina – ceea ce pe mine, cumparator, nu ma intereseaza.

    P.S. Complet de acord cu abundenta de termeni tehnici. Practic autorul e fie mecanicul care iti povesteste masina in cifre, fie baiatasul de cartier care iti zice de bluetooth (nu ca il foloseste), jante si in cat timp prinde suta. Omul ‘normal’, pragmatic care foloseste masina pentru as face treaba nu prea scrie articole …

    00
    • corect, asta încerc și eu să evit. hai să ne uitam la utilitatea mașinii, hai să vedem cum sta copilul in ea, hai să vedem portbagajul.

    • NOU
      #12

      Mie imi plac review-urile celor de la carbuyerUK, sunt scurte si concise, ar trebui sa ia aminte si cei de pe la noi.

      00
    • Mo se pare ca Buhnici face treaba buna pe partea asta. Omul prezinta bine masina si din punct de vedere tehnic si practic, iar la sfarsit intotdeauna face comparatie cu alte masini din clasa ei si spune cam ce masina merita cumparata pe un anumit segment. Marele lui minus pe care inca nu il vede desi i-au atras toti atentia pe blogul personal este ca il are pe bambilici ala de 2j de ani cu el care stie tot

      00
  6. E scumpa benzina, motorina in ziua de azi… mai bine testam biciclete, trotinete sau alte carute cu roti !

    00
  7. Trăiască Buhnici..

    00
  8. Stai stai stai ca exagerezi.In primul rand am crezut ca acel covoras era pus de forma, adica sa nu murdarim covorasul original.Nu l-am luat. doar l-am aruncat la cos, se uzase.Trusa de prim ajutor avea termenul de garantie expirat, eu doar am inlocuit unele componente.Unii dintre noi nu prea ne pricepem dar asta nu inseamna ca am stricat masinile.Nu e ca si cum le-am fi tamponat. carat cartofi sau alte chestii.Butoanele si electronicile se mai strica.

    00
  9. Sunt si mincinoase review-urile. De cele mai multe ori masinile erau laudate mai mult decat era cazul. Sau chiar si cand nu era cazul.

    00
  10. NOU
    #19

    11. Pentru că au plimbat și au pozat pizde nasoale pe mașinile primite.

    00
  11. nenea, nu dai si tu o lista de autori competenti in materie de auto din punctul tau de vedere ? dau o cico’ :D

    00
  12. imi aduce aminte de testul acela din Top Gear unde Scenic X-mod era data ca masina 4×4 :)

    00
  13. De revista in editia romaneasca zic

    00
  14. NOU
    #25

    Şi să ştii că Fabia 1.4 este o maşină foarte bună!

    00
  15. De cate ori mi-am ales masina sau motocicleta am facut-o pe baza informatiilor gasite pe forumuri, corelate cu informatiile oficiale. Nu revista, nu blog, nu ziar, etc
    Cand eram copil imi placea sa ma uit la reviste auto/moto ca la filme porno, in rest nu le-am vazut alta utilitate.

    00
  16. e jale ca multe vin la review in echiparea de top ca sa iasa bine la review. Astfel masina costa cu 5-7k mai mult si e total diferita fata de versiunea entry sau entry +1.
    Si multi o tin pe aia cu cutia manuala, scurta lunga rapida bla bla si testeaza masina in oras. Ar trebui sa insiste mai mult pe o cutie automata ( nu CVT) ca e jale in Bucuresti de exemplu.
    Pe mine ma seaca chestia asta, cand am luat masina am facut un compromis ca nu am gasit cutie automata si injur zilnic treaba asta.

    00
    • eu am dat peste un băiat care o ținea pe a lui că senzorii de parcare sunt inutili, că el n-are pe mașina lui și că nu sunt necesari nimănui.

      deci da, sunt și din ăștia absurzi care nu știu ce prezintă și totul se rezumă la nevoile lor.

    • De curiozitate, ce este rău la CVT?
      Din postura de spectator credeam că este cea mai bună alegere.

      00
    • e o cutie făcută pentru consum redus.

    • CVT are curea sau lant in interior care cu siguranta se va rupe. Cam asta e. In plus, e foarte lenesa.

      00
  17. Daca tot dai exemple baietii care nu semnalizeaza si merg aiurea, tine si tu macar o mana pe volan.

    00
  18. Pai foarte bine ca nu le mai dau masini. E suficient sa privesti un test facut de buhnici ala. Eu sa fiu reprezentatul marcii si sa vad un teste de genul ala, logic ca nu as mai dat masini la test. Multi abereaza, vorbesc prostii, te invata ca cel mai bine e sa conduci cu 40km.h in treapta 5 ca asa obtii consum mic, si au vazut ei ca si cutia automata face la fel… ETC

    00
  19. Jurnalismul auto din Romania e cel mai mare jeg. O sa reconsider aceasta eticheta atunci cand o sa vad un „comparativ” castigat de orice marca, in afara de VW (sau „filialele”).

    00
    • Pai si ce vina are VAG ca face cele mai bune masini din lume? Fie ca vorbim de masini ieftine, gen Skoda sau Seat, fie ca vorbim de marci premium/de lux (Audi/Porsche, Bentley, etc) VAG are cea mai buna masina in bugetul tau.

      00
    • ai văzut pe undeva prin presa auto ceva pe tema motorului dezastruos de 1.4tsi? :)

    • „Ce vina are VAG”….man, te-a pus la treaba PR-ul? Care recunosc, e probabil cel mai bun din domeniu. Uite aici un exemplu: un agarici de redactor la AMS scrie un editorial in care face „misto” de producatorii care isi fac reclama in afara presei de specialitate. Cu o poza mare cu reclama la Ford pe un autobuz din Bucuresti. In jegul ala de revista gasesti un comparativ in care noul Focus e facut zob. „Ce vina are VAG”…..

      00
  20. Ma mira subiectul, pentru tu nu esti tester auto. Dar nu aceasta este problema, dupa clipuri nu esti nici sofer :D

    00
  21. 11: blat cu importatorii

    00
  22. E usor penibil filmuletul. Revino cu altul, dupa ce inveti sa tii ambele maini pe volan.

    Asta ca tot suntem la capitolul „critica dura” din partea unui avizat, dar mai profan, asa, adica stii, dar nu prea… ;)

    00
  23. NOU
    #43

    Eu cand m-am apucat sa te citesc, unul din motive era fix stilul in care faceai reviewurile auto.
    Exact, nu sunt inginer sau mecanic, nu am nevoie sa fiu asaltat de specificatii pana in ultimul detaliu. Tre sa-mi explici ca pentru copii mici, in termeni normali.

    Ai si un stil aparte de a critica, ala fiind un plus de incredere.

    00
  24. Tinem si noi mainile pe volan cand conducem?

    00
  25. Pai bine ma boss tu accepti doar comentariile care-ti plac?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.