Vânătorii de concursuri şi paginile de Facebook

Una din chestiile discutate la BiZ Camp era legată de activitatea pe pagina de Facebook pe care oamenii dau like, această activitate/interacţiune scăzând drastic odată cu terminarea concursului care i-a adus pe oameni pe acea pagină.

Şi discuţia a alunecat spre “ce putem face să îi ţinem pe pagină” sau “cum ne facem mesajul mai atractiv pentru ei”, când, de fapt, ar trebui să analizeze mai bine cum au ajuns acei oameni să dea like acelei pagini.

Iată un exemplu bun de disperare cronică şi de oameni care, odată concursul terminat, vor dispărea:

disperare

Ce fel de oameni vor da curs tuturor condiţiilor (abonare la newsletter, răspuns la sondaje, likeuri pe facebook)? Exact, copiii vânători de concursuri sau adulţii pierde-vară, adică fix cei care nu au bani să cumpere orice ar vinde cineva pe cele două siteuri. Practic, organizatorul concursului şi sponsorul se îngroapă singuri în cifre şi succesuri temporare.

Despre siteurile care adună concursuri şi de ce sunt ele un cancer am mai scris.

update: articolul n-are nici o legătură cu siteurile din screenshot, scopul lui e să încerce să ofere o privire de ansamblu asupra unui fenomen, nu să dea muie unor agarici cu 30 de unici.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

20 comentarii

  1. o, da! am dat si eu peste acest mirobolant concurs, am crezut ca nu-i adevarat, am crezut ca-s eu mai prost si nu-mi dau seama de ceva, pt ca sigur nu au cum sa fie alea toate, cerinte de participare….totusi!

    00
  2. ConcurShit

    00
  3. Concursurile folosesc la awareness si cei care participa, in special la concursurile pe baza de numar cat mai mare de like-uri, tb sa distribuie cat mai mult ca sa castige. Astfel pagina/produsul/compania ajunge sa fie „stiuta” de cat mai multi oameni.
    Este util atunci cand scoti ceva noi pe piata sau lichidezi ceva, ca sunt cat mai multi potentiali clienti.
    Parerea mea..

    00
  4. Mda. Am văzut şi eu concursul acesta. Mă gândeam la continuarea lui : după ce ai terminat cu aceste 6 cerinţe te rugăm să faci următorii 5418 de paşi uşori…

    00
  5. Practic „like”ul conditionat de ceva e fake 🙂

    00
  6. @Alina Rad: Pentru ca termenul este „like”, atunci clar, e fals, cat timp e conditionat. Evident, Facebook este inainte de toate o platforma sociala nu una pentru comert, dar uite ca sunt unele campanii virale care prind si firmele vand si fac profit. Si totusi nu forteaza nimeni pe nimeni sa de-a like, e totusi voluntar, chiar si asa.. conditionat.

    00
  7. DeviceR este un blog de tehnologie ce poate mult mai mult, concursurile acelea sunt de prisos, am incercat si eu la un moment dat insa la o scara mult mai mica pentru ca eu nu am un magazin online in spate asa cum are DeviceR insa am inteles ca nu castig nimic organizand astfel de concursuri, mi-am invatat lectia si am mers mai departe, curand o sa faca si Daniel acelasi lucru, cel putin asa sper. La fel a patit si mister Haotik cu blogul Digipedia, de acolo m-am inspirat eu cand am organizat mini-concursurile mele.

    00
  8. Tocmai d`aia majoritatea organizatorilor nu stiu cu ce se mananca o promotie si cui ar trebui sa se adreseze. Am vazut un link aici, in tweeter box despre hackathon .. parca asa se numea. Imi imaginez ca foarte multi au dat like sperand va vor castiga telefonul. Oare cati se pricep la ce faceau pustii aia acolo sau care era ideea concursului?

    00
  9. De ce nu pui link catre pagina? Nu vrei sa apara trackback pe pagina lui? De unde stiti voi ca cei care au dat „like” vor dispare? Cu ce mai prejos un astfel de concurs pe DeviceR decat unul organizat pe Emag sau oricare alt site? Atata timp cat premiile se dau si are in spate sponsorizare masiva, cu ce va deranjeaza pe voi astfel de concursuri?

    00
    • @Mihai: răspunsul la prima parte a comentariului se află in a doua parte. n-am dat link pentru că nu mă deranjează, era un exemplu de concurs. dacă titlul era „boul de chetroni plânge pe twitter că nu ii e aprobat comentariul”, da, ai putea postula că ma deranjează in vreun fel concursul lui.

  10. Fiecare incearca sa se faca asa cum poate cunoscut, si investeste pentru asta atat cat are.
    Sunt de parere ca munca si premiile trebuie apreciate, oricare ar fi ele. Premiile se dau concurentilor, nu se iau de la concurenti si nici nu inscriem lumea cu forta.

    Dar de.. unii trebuie sa arunce cu rahat si altii trebuie sa-l manance.
    Sa aveti spor in continuare!

    00
    • @Daniel: uitându-mă la ce spam jegos faci pe siteul ăla, nu cuvântul muncă imi vine in minte. e alegerea ta cum iti baţi joc de cititorii tăi, până la urmă nu mă afectează pe mine că tu faci greşeli.

      Dar de.. unii trebuie sa arunce cu rahat si altii trebuie sa-l manance.

      poftă mare în continuare. şi, înainte de a te plânge pe twitter că nu îţi sunt aprobate comentariile, nu ar trebui să te gândeşti un pic la ce spui? întreb…

  11. Cred că dacă nu ai publicitate o faci mai greu pe Facebook prin concursuri. Cei care vor participa evident că o vor face pentru premii și nimic altceva.

    Poate dacă ar fi perioada de concurs mai mare și activitățile să imoplice aducerea altor câteva persoane pe siteul respectiv, campania va avea mai mult succes…

    00
  12. Exista si jocurile-concurs, cum a fost cel de la una din firmele de cafea: fiecare cana de cafea obtinuta (din cafeaua cultivata in joc) era o sansa pentru obtinerea unor premii. Tot in genul ala a fost si unul de la Dacia, acesta al doilea fiind mai prost gestionat, chiar cu tenta de neseriozitate.

    00
  13. Raspunsul tau la intrebarile mele insumeaza perfect ceea ce stii sa faci: nu spui nimic concret.

    00
  14. @Felix: Când concursul cere aducerea altor persoane pe site campania va avea nu mai mult succes ci va genera cantităţi industriale de spam şi de scârbă din partea celor care vor primi acest spam.

    00
  15. Probabil ca vor spune unii ca-l pup in dos pe Vali Petcu insa poate ar trebui ca unii dintre voi sa intelegeti ca prin astfel de articole Vali nu face altceva decat sa traga un semnal de alarma si sa spuna:
    „Asa nu-i ok!”.
    Ah, ca nu va trage de maneca frumos si va sopteste la fiecare in parte ci v-o tranteste direct in fata e alta problema, e stilul lui si nu poti sa faci nimic in privinta asta.
    Vali are ceva cu blogurile de tech de la noi din tara si incearca sa „ne” arate drumul pe care trebuie sa mergem. I-a tras de urechi pe cei de la worldit, pe Sorin de la laptopnews, uneori mai in gluma mai in serios si pe Costin, si pe multi altii, inclusiv pe mine insa asta nu inseamna ca Vali Petcu a.k.a Zoso vrea ca toate blogurile de tech sa dispara (cel putin nu pe toate) ci doar le vrea mai bune din toate punctele de vedere insa in primul rand din punct de vedere al continutului si aici trebuie sa recunoastem, sau ca sa ma exclud, trebuie sa recunoasteti ca nu prea exista continut original pe blogurile de tech.
    Multi scriu balarii, multi traduc prost articolele din afara, multi nu au o parere a lor, multi se uita mai mult in Analytics, multi fac concursuri ce au ca scop cu totul altceva decat formarea unei comunitati in jurul blogului, multi vor doar banii din adsense, profitshare, etc.
    Dap, cred ca ar trebui sa acceptam criticile si sa incercam sa ne folosim de ele pentru a construi bloguri cu adevarat relevante.

    00
    • @Dragos Bunea: asskisser! tu n-auzi că eu am ceva cu blogurile cu 20 de unici pe zi?!??! şi că ei de fapt nu sunt proşti, aşa sunt ei. desigur, asta nu e subiectul articolului, dar nah, bine cu de-a sila nu se poate.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.