WOW! Acum 3 ani pe vremea asta râdeam de Antonel Tănase, un PNList care candida la sectorul 6 şi care promitea că va face el metrou in Drumul Taberei.
Ieri a fost semnat contractul între Ministerul Transporturilor şi constructori, pentru 9 staţii de metrou. WOW! Cică vor construi 6 km de metrou până în 2014. WOW! Mai jos aveţi un grafic făcut de mine în 2008 cu staţiile de metrou, pentru că n-am găsit nici unul actual.
update: o hartă mai nouă se găseşte pe metrouusor.ro
O poza mai buna despre traseu aici:
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=194&t=1188
Tot pe forum.metrouusor.com sunt si discutii cu specialisti implicati in constructia magistralei.
2014, adica la alegeri nu? lol.. adica wow
hai ca la articole cu titlul „va exista metrou” suntem buni, mai si punem botu si aplaudam ca idiotii.. cele cu „exista metrou” nu prea ies.. prin 2013 pariu ca o sa le vedem p-alea cu „constructorul refuza sa lucreze”, „au fost intampinate probleme”, „banii nu s-au alocat”, si preferatele mele „tunelul e prea ingust, nu intra vagoanele prin el”
@Zoso: Pai daca in 2030 o sa avem metrou pana la Arad, iti dai seama ca in 2040 vin japonezii la noi cu metroul. In 4 ani se pun pe picioare si in 25 de ani face tunel pana in Romania.
La cartierul ANL face intoarcere cu frana de mana? IMO cred ca statia va fi la Raul Doamnei colt cu prelungirea Ghencea, nu cu D.Taberii. Parca ar avea mai mult sens.
Antonel Tanase era si e PNL-ist, nu portocaliu. Probabil exact de-asta nu i-a iesit lui atunci si acum culeg altii laurii victoriei, care probabil va fi de scurta durata…
Nu stiu cum vor termina ei in trei ani un tronson de aproape 10 statii (care tehnic, este extrem de dificil de abordat prin prisma varietatii de soluri prin care se va sapa si a traseului virajat) daca la cele 4 statii in linie (aproape) dreapta dintre Nicolae Grigorescu II si Anghel Saligny s-au coit vreo 18 ani…
Harta ta nu e chiar corecta: de la Raul Doamnei se ajunge direct la Romancierilor, iar la Cart. Brancusi se va construi o statie de garare subterana si o statie in care ramele de metrou vor ajunge/pleca alternativ (cam in acelasi mod ca la statiile Republica si Pantelimon), iesind/revenind din magistrala principala pe un set de macaze montat intre primele doua statii amintite mai sus.
@Andi Dobrescu: ma gandeam că el se bate cu poteraş, care era pdl-ist, si am scris aiurea. merci.
harta a fost făcută după planurile din 2008. tot atunci se discuta şi despre fragilitatea construcţiilor din zonă, DT fiind un cartier vechi.
Ca tot suntem la capitolul transport, sunt curios daca anul asta o sa circul pe autostrada Arad-Timisoara. Ca a fost anuntata cu surle, trambite si cateva salturi mortale, care insa nu au fost vazute, vorba lu Pittis.
Golby » o sa circuli, dar cu bicicleta.
Am inteles ca pana in 2018 o sa fie metrou pana la aeroportul otopeni, iar pana in in 2030 metroul o sa aiba 140 de statii.
In acest moment metroul are 49 de statii.
@alex: in 2030 o sa avem metrou până la arad.
ala pana in Otopeni cum va arata? au aparut poze si cu el? (statii, etc)
@cartus: o să fie de suprafaţă, probabil.
Si pana in 2015, vom avea autostrada suspendata si „trenu` magnetic”. Dar in alta dimensiune paralela.
Cam apropiate statiile. Tramvai 2.0
Si or sa se intoarca si romanii plecati in strainatate folosindu-se de cei 20.000 de euroca sa ne vada autostrada suspendata si linia de metrou.tot in 2030.si tot intr-un univers paralel.
La capatul lui 41 nu ajunge nici o statie?
euro ca*. scuze de greseala
m4 se va opri la Gara de nord, in loc sa mearga macar pana la kogalniceanu-izvor, si m5 la erorilor in loc sa-l faca din prima pana la Universitate.
Iar va ramane aglomerat intre Gara si victoriei, intre eroilor si unirii si intre unirii si victoriei.
In desteptaciunea lor se screm sa proiecteze linia de aeroport tot din cocina aia de gara de nord. Vom avea metroul cu cele mai multe schimbari.
PS// Eu nu cred ca Romania este pregatita politic si public pentru chinul pe care il presupune constructia metroului.
@zoso, nu e metrou, cauta petrol sub acoperire.
@miticosul acolo la cartierul ANL nu se intoarce cu frana de mana, ci se va face sediu PDL subteran.
Evident ca trebuia sa fie vreun retard care sa-si dea cu parerea.
Pt idioti ca astia ar trebui sa aiba M 2 statii, una in N orasului si una in S.
Un M cu statii apropiate e MULT mai util decit unul cu statii cracanate la 3km una de alta. Daca stai fix intre statii, faci 20 min pe jos pina la M sau trebuie sa mai iei un autobuz/tramvai ca sa ajungi la M si inapoi.
In schimb statiile apropiate iti permit sa ajungi repede dintr-un punct in altul. Pierzi 2-3 min in plus cu opriri, dar nu mai mergi 20 min pe jos.
Iar scopul M tocmai asta e: sa decongestioneze traficul de suprafata. Un M cu statii la fel de dese si multe ca tramvaiul ar putea elimina tramvaiul din oras, liniile de tramvai, refugiile etc si s-ar mai obtine o banda de circulatie prin zone foarte aglomerate, care ar avea mare nevoie de asa ceva.
Dar ce stie taranul ce este sofranul ? Sau logica ?
PS: spre deosebire de diversi care vorbesc ca sa se afle in treaba si n-au vazut M decit in bucuresti, am mers cu M in cel putin 9 orase din europa, asa ca am putut sa vad avantaje/dezavantaje.
@c3 Dar de ce mai ai RATB care dubleaza metroul? Cum ar fi ca pe traseul gorjului-politehnica sa ai statie de metrou unde ai si de autobuz?
Cat de repede o sa mai ajungi cu metroul undeva daca o sa opresti la fiecare 30 de secunde?
Nu esti singurul care a mers cu metroul prin alte tari, si nu e nevoie sa insulti, nu te face sa ai dreptate.
Alte orase, cu primari mai ciumegi ca oprescu, vicleanu, si altii mai au o smecherie pe nume „tren regional”
Si cu ala isi permit aia sa aiba statii dese ca tramvaiu. La noi fara un „metrou expres” ar fi f***re de mama cu statii dese ca autobuzu. As face o ora jumate din militari in pantelimon? Pai ala e mtrou?
Un destept pe nume ceausescu voia sa scoata tramvaiu de unde mergea metroul. Daca il scotea pe 34, mergeati ca sobolanii fuga prin canal, ca in metrou nu incapeati toti. Are si ei o capacitate limitata.
…si cand o sa devina udrea presedinte o sa avem metrou si la baicoi. oricum pana in 2014 o sa se umple si metroul de caini vagabonzi si gunoaie. Noroc ca pana atunci o sa ne putem teleporta si nu o sa mai avem nevoie de metrou si nici de autostrazi si sosele suspendate, scufundate etc.
@merlin : care este problema daca un traseu este acoperit si de metrou si de autobuz ? ti se par autobuzele suficient de goale si suficient de multe in Buc ? Sau de cand am plecat eu din tara a facut intre timp primaria benzi speciale pentru autobuze ca sa nu mai fie blocate in trafic ?
Dispunerea statiilor de metrou in Buc nu a fost dictata de logica decongestionarii urbane (care nu era o problema atunci cand au facut metroul)… ci pentru a putea sa-i duca pe taranii aduci la oras (sper ca nu-ti jignesc familia cu asta) de la blocul lor din cartierul muncitoresc x pana la fabrica y. Chiar au fost discutii aprinse intre constructori si politicienii vremii pe aceasta tema.
Este ok sa fie statii apropiate nu se pierde timp (zecile de secunde adunate de mai multe staii nu este relevant in context).
In final, faptul ca si tu ai ajuns prin capitale civilizate nu te face mai destept daca nu ai inteles nimic. Si se vede treaba ca nu ai inteles nimic.
permite-mi sa rad MAXIM !!!!!! haahhaha…. bai dar cine mai inghite gogosile astea???? Serios
Cea mai tare chestie ar fi daca odata cu inceperea lucrarilor de la metrou,s-ar demara lucrarile si la un PASAJ SUBTERAN la Razoare!!!Intr-adevar s-ar descongestiona traficul si nu s-ar face doua lucrari separate(metrou+pasaj).
P.S.Sunt curios cum se va rezolva situatia catacombelor dintre Razoare si Academia Militara.Acolo pamantul este efectiv „ciuruit” de tuneluri subrede.
Pacat ca nu apucati sa circulati cu el, vor fi incurcate planurile de apocalipsa de la anu…
Aşa va arăta harta metroului în anii 2020
Cit iti ia sa traversezi tot orasul la ora de virf cu masina ? 2h ? 3h ? Dar cu autobuzul ? Tinind cont de aglomeratie, trafic, schimbat 1-2-3 autobuze pt ca in general nu ai traseu direct, timpi de asteptare etc, cred ca iti ia mai mult decit cu masina.
30 min cu M ca sa traversezi orasul e un timp decent.
Ce nu pricep Highlander si merlin e ca M nu e taxi-ul lor personal, ca sa ii duca cel mai rapid posibil de la mama lor de acasa unde cresc porci pe balcon pina la complexul Europa, de unde isi iau haine „de firma” ca sa mearga cu ele in club.
Ca in orice situatie, sunt niste nevoi si niste restrictii (tehnice, financiare etc) si trebuie gasit un compromis. Trebuie ca statiile sa poata deservi cit mai multi oameni, sa fie bine localizate, traseele M sa aiba logica etc. Daca M cu statii mai dese poate deservi inca jumatate de milion de oameni si decongestioneaza simtitor traficul la suprafata, alea 2-3 min pierdute de tine sunt un cost acceptabil.
Iar daca e careva care e prea lord si are pretentii sa fie dus direct, isi poate oricind lua limuzina si sofer sau direct elicopter. Pt ca prostia si domnia se platesc.
statie la 34 ??? lol