metrou în Drumul Taberei?

img_6305

Să ridice mâna cine crede că un primar, candidat din partea PNL, va putea să construiască în 1-2 mandate 9 staţii de metrou în Drumul Taberei!

Bun, pentru cine a ridicat mâna, mi-am consumat 5 minute ca să ilustrez cum va arăta chestia asta.

Nu punem la socoteala că staţiile sunt fie prea lungi, fie prea scurte, sau că Dr. Taberei e un cartier vechi şi unele clădiri s-ar putea dărâma după ce trece metroul de 100 de ori pe sub ele. Vorbim doar de suprafaţă.

Hai să discutăm ce se întâmplă şi ce se va întâmpla la suprafaţă. Prin Prelungirea Ghencea intră în Bucureşti oamenii care locuiesc în vilele din Domneşti şi Bragadiru. Drumul Domneşti – Prelungirea Ghencea – Eroilor se face într-o oră jumătate dimineaţa. Vă daţi seama ce ar însemna să sugrume această cale de acces şi oamenii să fie direcţionaţi spre Militari sau spre Rahova, rute deja foarte aglomerate? Da, înseamnă încă o oră la dus şi una la întors. Vreme de, să zicem, 2 ani. Spuneţi-le asta locuitorilor din Drumul Taberei, care şi aşa ajung greu la serviciu. Spuneţi-le că dacă până acum făceau o ora, de acum vor face doua. Dar vor avea metrou. Cândva. Nu se ştie când.

N-am nimic cu Antonel Tănase. Faptul ca dă bani la OTV pentru a-l denigra pe Poteraş nu mă deranjează. Mă deranjeaza că nu e cu nimic mai bun.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

44 comentarii

  1. cred ca la tine metroul trece pe la palatul parlamentului si piata unirii…..

    00
  2. In 2 mandate nu face nici jumate din cate ai desenat tu acolo :)

    00
  3. de acord cu tine … cu o singura mentiune … ce intelegi prin cartier „vechi” si de ce consideri ca Drumul Taberei este un cartier „vechi”? .. Totusi Drumul Taberei este cel mai nou cartier din era comunista .. lucrarile au fost efectuate in anii 70-80 si a fost cea mai expansionista masura luata la acea vreme … practic s-a ridicat din nimic tot ceea ce exista acum acolo intr-un timp record .. de aceea nu vad o problema in construirea unei magistrale din acest punct de vedere .. ruta Dristor – Stefan Cel Mare – Gara de Nord trece peste constructii mult mai vechi … my opinion ..

    00
  4. Ce metrou ? Unde ? Cand ? Cum ? Cat timp ? Aaaaaaa , m-am agitat degeaba , e teapa :( .

    00
  5. Nu poate face nici o statie de metrou, pentru ca metrorexul apartine ministerului transportului. In Bucurestii Noi, sunt statiile aproape gata de pe vremea lu Ceasca, credeti ca a facut cineva ceva. Nimic. Sa fim putini realisti si sa ne vedem de treaba noastra, ca daca iar punem botul la vrajelile astea de 2 bani, suntem irecuperabili.

    00
  6. de ce nu fac si ei un metrou de suprafata, sau un tramvai de genul 41?

    00
  7. Yup. littleguy are dreptate. Solutii tehnice sunt. Altminteri ar insemna sa nu mai fie nici un metrou pe fatza lumii, ca peste tot sunt cladiri vechi care trebuie menajate.

    Decat sa ne vaitam ca nu se poate, mai bine un cantecel vesel cantam si de sapat ne apucam.

    :p

    00
  8. io sincer tramvaie gen 41 n-as mai vrea sa vad, peste tot in lume se fac suspendate, nu la nivelul solului. Linia 41 ajuta calatorii, dar blocheaza soferii – trebuie sa ocolesti mult pt un viraj la stanga => trafic sporit in intersectii, multi soferi sunt nevoiti sa intoarca in intersectii.

    Iar treaba cu metroul in Dr. Taberei e gargara electorala.

    00
  9. cat de tare. din ce ai desenat se pare ca o sa aiba capatul la mine in fata blocului. poate ca nu degeaba au daramat tricodava :D.

    00
  10. Statiile sunt OK, zoso, metroul actual are o problema cu statiile prea lungi. Nu rezolvi nimic daca trebuie sa mergi pana la proxima statie de metrou ca la gara, cu autobuzul.

    00
  11. @Handrews: pai, il blocheaza pentru ca tramvaiul facea 2 ore pe o ruta pe care acum o face in 20 de minute.

  12. N-ati auzit ca a zis Orban ca se va sapa metroul ca si tunelul de sub Canalul Manecii, fara sa se sape sant? E cam la fel ca si autostrada lui Oprescu.

    00
  13. eu cred ca nici un primar nu va fi capabil sa faca un metrou. nu ai cu cine. Specialisti nu prea sunt iar munca este titanica.

    00
  14. pffft gargara

    00
  15. Si eu am auzit nu mai stiu pe unde ca lucrarile se vor face in totalitate in subteran, in afara de statiile propriu-zise. Nici nu prea ar avea cum altfel la ce aglomeratie e in Drumul Taberei.
    Cladirile „vechi” din Drumul Taberei vor rezista daca rezista si alea de pe Magheru si Lascar Catargiu. Incerc sa imi pastrez optimismul.

    00
  16. Hai sa nu ne dam cu parerea despre cum rezista cladirile etc (vezi cladirile din centru, aproape de suta de ani), cred ca sint lucruri prea tehnice pt discutia asta.

    Schema de metrou din poza nu e facuta de Antonel Tanase, e convenita si aprobata de toata lumea, de mult timp. Asa va arata metroul din DT, cand va fi el facut, indiferent de cine e primar.

    PS: partea diferita de la un primar la altul e ca PNL-ul (Orban, Tanase) propune ca fondurile sa fie dedicate acestei linii din DT, iar de la Otopeni sa vina o cale ferata de suprafata (care si exista, pt marfa), in timp ce Videanu vrea ca fondurile sa fie destinate in principal unei linii de metrou Otopeni- Victoriei (!)

    00
  17. Sincer nu inteleg de ce prefera ei metroul subteran si nu pe cel de suprafata. Sa pastreze subteranul pentru parcari… Mi se pare ca au vizitat degeaba occidentul, daca n-au invatat nimic. Pentru ca oricine a fost pe-afara a vazut cum se face treaba acolo: cat mai simplu, mai eficient, mai repede si mai ales, durabil.
    Metroul in Drumul Taberei e clar, o necesitate, dar va fi si un calvar daca va incepe constructia lui (stim noi cum se construieste la noi…) Eu sper sa il faca mai repede pentru ca mi-am luat pamant la Domnesti sa-mi fac casa…

    Apropo de asta, cat am stat cateva luni la Torino se construia o linie noua de metrou care traversa orasul. Se restrictionase foarte putin la suprafata, pentru ca se lucra mai mult prin forare subterana, iar santierele erau micute, doar in viitoarele statii… Lucrarile avansau incredibil de repede si cred ca acum, dupa 2 luni, trenurile sunt pe sine. Si vorbesc de Italia si de Torino, nu de State sau Germania…

    00
  18. Eu cred ca nu in campanie electorala se pun la cale astfel de proiecte daca vrei ca lumea sa le ia in serios.

    00
  19. Eu sincer nu cred ca ai nostrii pot implementa o solutie de aia cum am vazut pe discovery cu ramator de ala prin pamant la care nu e nevoie sa se sape pe la suprafata. Ai nostrii stiu sa faca metrou pe stilul vechi in care sapa santul si pe urma ingroapa linia si statiile. Pe solutia asta si pe desenul lui zoso, ar insemna sa darame cateva zeci de blocuri din bucla. Nu cred, pur si simplu, nu pot sa-mi imaginez ca vor sapa fara sa dezgroape – genul lucrarilor care s-au facut in boston – si acolo a costat FFFF MULT !!! chiar si dupa standardul american au zis ca a costat mult.

    00
  20. Ca sa faci o omleta trebuie sa spargi cateva oua.
    Drumul Taberei este un cartier nou, destule blocuri sunt contruite dupa ’77 si stau foarte bine chiar si in caz de cutremur. Daca in zone cu blocuri mult mai proaste (Magheru – Balcescu) se tin foarte bine, ma-ndoiesc ca aici asta va fi o problema.
    Cat despre cei care locuiesc in afara Bucurestiului, naspa. Asta e, pretul unei locuinte in afara Bucurestiului este mai mare decat al uneia din Bucuresti. Opportunity costs. Unde iesi mai ieftin la bani, iti futi nervii 3 sau 4 ore pe zi. Sunt liberi sa se scoale cu 30minute mai devreme si sa evite nebunia.

    Mi se pare o campanie foarte buna, fluturasul electoral pe cartela de metrou.
    PNL-ul ataca alegerile cu proiecte viabile si fiabile de infrastructura. La asta se adauga metroul spre aeroport si centura mare. Daca va exista chiar si un singur proiect nerealizat dintre acestea in urmatorii patru ani, mi s-ar parea normal sa iesim in strada, sa-i spanzuram de coae si sa-i injunghiem kosher.

    00
  21. sunt ma viermi de ala de iti sapa pe sub orice, nu vazurati la discovery? :D svaiter sa faca bucurestiu pe dedesupt din partea mea.

    00
  22. @add: Sunt, dar in Bucuresti nu e in stare lumea sa construiasca nici la suprafata… or sa fie in stare sa aduca si sa foloseasca viermii aia?

    00
  23. Metrou in Dr Taberei ? subteran ? facut cu utilaje gen EURO TUNNEL sa fim seriosi ORBAN sigur viseaza pai aia daca vin sa munceasca si sa bage utilaju aici trebuie sa le asiguri materiale in permanenta si executate la standarde europene !!! nu frectie ce fac romania cand schimba vre-o sina sau largesc o strada de stau intre 3 si12 luni cu lucrarea, aia daca vin trebuiesa aiba un plan subteran foarte bine detailat sa nu dea cu foreza in cinestie ce bloc sau peste tevi si trebuie forta de munca capabila care sa vina la munca la 08:00 si sa munceasca tata nu sa dea 5 indicati si sa sparga seminte si 2 sa dea cu sapa, eu sincer as vedea mai bine tramvaiele scoase si construita o retea de trenuri rapide gen cum sunt cele din state suspendate se mai castiga o banda pentru soferi si plus de asta dispar ambuteiajele iar majoritatea intersesctilor ar trebu facute cu sens giratoriu, ca sa nu mai vorbim de trecerile de pietoni care ar trebui facute subteran si sa vezi atunci trafic in capitala.

    00
  24. mama iti dai seama daca asta face 9 stati de metrou in dr taberei , viitorul ministrul al transportului ar trebui sa faca metrou pana la ploiesti :) si oprescu autostrada suspendata din militari pana in salajan

    00
  25. @kreatos: totusi orasul e al oamenilor, nu al masinilor.

    00
  26. 1. Sapatul pe dedesubt sau pe la suprafata cu ingroparea ulterioara se stabileste in functie de sol, nu dupa cum i se nazare cuiva.
    2. Drumul Taberii nu dateaza din anii ’70, primele blocuri sunt contruite la finalul anilor ’50 (alea cu arhitectura sovietica de la Ho si Min, actualmente Nicolae Gaina). Majoritatea blocurilor sunt din anii ’60 (spre final) si ’70.

    00
  27. Cand faci afirmatii de genul „Antonel Tanase da bani la OTV ca sa-l denigreze pe poteras” trebuie sa ai totusi niste argumente sau dovezi.As vrea sa le vad si eu , daca se poate , sau sa le aud (citesc) !
    Mai bine te-ai intreba de unde are PD-L-ul atat de multi bani pt campania asta , in care si-au pus bannere (cu ajutorul Luxten-ului care nici pana la ora asta nu au facut public contractul de prestari servicii pt ca nu exista), si afise pe unde au prins un loc de lipit:stalpi,statiile de metrou,de autobuz si tot ce inseamna o bucata de beton libera !
    De asta ce zici ?
    Astept argumentul ala.Pt curiozitatea mea,atat!
    Bafta

    00
  28. Daca nu se fac sacrificii, nu iese nimic. Sunt convins ca nu va face nimic Antonel Tanase (si nici ceilalti ratati care candideaza), dar metrouri, pasaje subterane / supraterane nu se pot face fara a opri traficul sau a deranja poplatia ceva timp. Dar asta pur teoretic, in practica nu se misca nimic :P

    Edit: inca o mizerie e prostia de bucla pe care o face metroul, cand o linie dreapta ar fi mult mai eficienta.

    00
  29. @CLeO: Vrei sa spui ca nu da bani?
    O aparitie la OTV, in campanie, la emisiunea DDD costa 10000 euro cu garantia ca moderatorul nu-ti pune intrebari incomode.
    Intrebarea este, de unde are Antonel atatia bani? (in situatia lui este si Radu Silaghi la sectorul 4). Si da, il denigreaza pe Poteras de cateva luni, nu doar in campania asta.
    Referitor la metrou, acest proiect este din anii 90 si nu are treaba cu primaria. Antonel se foloseste de acest subiect ca sa prosteasca lumea.

    00
  30. Adevarul este, ca la cat de vai de noi suntem, era momentul sa se gandeasca cineva sa extinda magistralele de la metrou.
    Macar sa fie asa!

    00
  31. si la mine au promis metrou, la tara, langa Titu…”sa bage maica ca nu ne supara” au zis fumeile din sat! :))

    00
  32. NOU
    #32

    Zoso a zis foarte bine:
    „ca să ilustrez cum va arăta chestia asta.”
    Fiindca nu va fi metrou, ci chestie.

    :)

    00
  33. Părerea mea: nu va fii nimic. Si e mai bine aşa.

    00
  34. @ Marian: umbla vorba in targ ca fiecare candidat PNL de la Bucuresti a primit o cantitate de una unitate de coconautzi foarte mari (un melion europteri) pentru eforturile de campanie financiara. Adica vreau sa spun pentru finantarea cu efort a campaniei. Adica pentru campania de efort financ…

    Ma rog, intzelegi tu despre ce este vorba in fila de cec.

    :)

    LATER EDIT: Capacel, nu fi stupid. „Va fiii” se scrie cu trei de i, ca este un substantiv articulat, la diateza optional-neutra.

    :rofl:

    00
  35. face atat de multe Blaga , incat nu`ti vine sa`l votezi !

    00
  36. La Turambar gasiti cele mai proaspete sondaje cu care mintiti voi poporul. Acum, si pe sectoare. Zoso, cat dai sa iti fac rost de pasaport de Sectorul 3? Ca tot cu Poteras o sa patimiti in urmatorii 4 ani :)

    http://turambarr.blogspot.com/2016/11/alegeri-locale-bucuresti-sectoare.html

    00
  37. La Turambar gasiti cele mai proaspete sondaje cu care mintiti voi poporul. Acum, si pe sectoare. Zoso, cat dai sa iti fac rost de pasaport de Sectorul 3? Ca tot cu Poteras o sa patimiti in urmatorii 4 ani :)

    turambarr.blogspot.com/2016/11/alegeri-locale-bucuresti-sectoare.html

    00
  38. uitati-va la metrourile din TOKYO!!! nu ce face blaga :(,e drept e foarte scump ce fac japonezii insa daca vrem sa ajungem la un nivel mare acolo ajungem cu investitii foarte mari

    00
  39. Statiile metroului sunt prea dese. Bucla in Ghencea nu-si are rostu. mai bine dupa Valea Oltului l-ar scoate in Rahova.

    Romania inca are tramvaie. 41 e mic copil, este o improvizatie Light Rail este aproape similar metroului, doar ca e pe strada, nu foloseste semnale CF ci rutiere, are treceri de nivel fara prioritate absoluta cum au trenurile, poate aborda pante de 20%. Imaginati-va cum ar fi magistrale de tramvai din centru la periferie. Pe mai toate bulevardele.

    Visul meu este sa mai treaca odata tramvaiul pe Iuliu Maniu. Nu stiu daca mai apuc.

    CE VISAM noi metrouri, cand ei nici macar de maidanezi nu ne pot scapa? Rusinea Europei. Plini de Caini si fara transport urban de noapte. Monopolul taxiurilor.

    BTW, gandu lu Bleaga de a densifica metroul ca asa a vazut el la Paris e prostie. Parisul nu are tramvaie. Bucurestiul nu are RER. Principalul avantaj al metroului este Viteza. In lipsa de altceva, statii la sub 1km nu au ce cauta.

    00
  40. @Marian , 10 000 de euro ?? nu cred ca are rost sa stau sa-ti explic ca vorbesti de lucruri fantasmagorice!Antonel merge dupa premiza : sunt atacat,atac si eu ! mie cel putin asta imi spun reactiile lui.care da,sunt reactii la nesimtirile lui Poterasu si la badaranismul de care da dovada!Este foarte frumos ilustrat acest badaranism si in banner-ele intesate in tot cartierul Drumul Taberei si nu numai,in tot sectorul 6,aceea poza aratand pumnul,oarecum! Mie nu-mi inspira decat ca ar fi un mare taran!Inafara de parcuri si ..hmm..atat?! Ce a mai facut? vezi intersectia de la razoare,vezi haosul care este (care este,nu e ceea ce credeti) si apoi gandeste-te daca nu cumva putea face si el ceva in 4 ani ! cum? nu te aud!
    In ceea ce priveste metroul si ca A.T se foloseste de acest proiect inceput inca din anii `90 , ia zi-mi tu mie, cati nu s-au folosit? cati au zis ca il vor face?cam cati?
    Eu sunt de parere ca ,atunci cand sunt destui care promit de-alungul anilor , iar la sfarsitul mandatului vezi ca n-a facut nimic, SCHIMBA-L , adu altul sa vedem ce branza face si ala … pai nu?
    Plus ca A T face parte din Ministerul Transporturilor unde ar avea destula experienta in ale drumurilor si i-am putea da sansa sa aplice ceea ce cunoaste!
    Cat despre sectorul 2 , Dragos Dinca este SINGURUL din Romania care are titlul de Doctor in Administratie ! Administratie in el , cata iarba pe pamant!Plus ca este tanar si nu porneste pe ideea ca maine poimaine vin nepotii si n-are ce sa le lase mostenire incat sa fure banii publici!
    Parerea mea de om cu minte :)

    00
  41. @Turambar, bai voi visati destul de mult pt secolul asta! Stau si ma gandesc , cam cata imaginatie sa ai sa afirmi asa ceva ( nu ma refer la tine , pt ca tu probabil ai preluat informatia)!? Fa mai intai un calcul cam cata publicitate ar fi putut face fiecare candidat la sectoare cu un milion de euro , apoi intreaba`te de ce sunt numai cateva banner-e puse razlet ,in timp ce Blaga de exemplu, a impanzit Bucurestiul cu fata lui cea simpatica.Si cica a cheltuit 1 mil de euro .. cum ? Inainte sa faci niste afirmatii,chiar si preluate de pe undeva,stai si fa macar cateva socoteli elementare!
    Poate ca ai sa zici ca acei bani au intrat in buzunarele candidatilor.Get real !! Atat de inapoiati ii crezi incat sa bage banii in buzunar sau sa plece in cine stie cate locatii exotice,in loc sa bage acei bani in campanie? Sunt care au sanse sa ia primarie de sector,sunt care profita anul acesta pt a-si face notorietate, iar peste 4 ani sa-si incerce norocul pornind altfel !
    Ar fi atat de multe de spus … si bune si rele ,bineinteles!

    00
  42. Io am o nelamurire cu metroul asta: Videanu se vaita ca nu poate face investitii la metrou pentru ca acesta apartine de Ministerul Transporturilor. Asta in timp ce Berceanu era mistru al transporturilor si ar fi putut spune: „Na-ti ma metroul, investeste!”. Acum Orban este ministru al transporturilor si candideaza si la primaria generala. Nu stiu daca mai este viceprimar, dar ma gindesc ca ar fi putut semna o hirtie sa dea administrarea Metrorex catre primarie (sau cel putin sa militeze in Guverm, Guvern liberal care nu s-ar fi opus, ma gindesc eu). Sa se poate porni investitiile. Daca o sa ajunga primar, cum o sa faca o linie de metrou cu o companie in care nu poate decide si care nu ii este subordonata?
    Aceeasi nelamurire o am si cu linia de centura. Nici aia nu e primariei, ci tot a MT. Nu s-a facut nimic desi, si ministrul, si primarul, erau din acelasi partid (Berceanu, Videanu). De ce l-as vota pe Orban, cind, ca si ministru al transporturilor nu a facut nimic la centura aia? Ma rog, a facut niste licitatii din gura pe la conferinte de presa. De ce as crede ca, primar fiind, va face? Ca centura nu e a primariei.
    Concluzia mea: nimeni nu va face nimic. Pentru ca nu sunt capabili, Nu au nici viziune, nici cultura. Degeaba au umblat prin lume, ca n-au inteles nimic din ce au vazut. Ei sunt imbogatiti, nu pe idei si inteligenta, ci pe ciupeli, afaceri cu statul, trafic de influenta, spaga, smeneli, „prietenii”.

    00
  43. NOU
    #43

    MAI DRAGA! daca-ti pofteste inimioara poti face campanie lu nea antonel pe site-ul lui, nu ne mai plictisi pe noi.
    1. nu primaria face metroul
    2. cati ani s-au chinuit alesii sa faca metroul din zona 1 mai?
    3. este stiut de toata lumea ca aparitiile la otv sunt platite, asta e un fapt constatat de oricine are un pic de bun simt… nu mai trebuie dovedit
    4. de ce nu ramane la ministerul transporturilor sa faca metroul de acolo?
    5. ce a facut pentru noi dl antonel de cand e secretar de stat la ministerul transporturilor?
    6.A CUI E DACIA AIA CU CARE APARE IN SPOTUL PUBLICITAT DOMNUL ANTONEL? CA IN DECLARATIA DE AVERE NU O ARE.
    7. AVAND IN VEDERE CA SE PARE CA II CUNOSTI FOARTE BINE PE CANDIDATII PNL STIM CU CINE VEI VOTA.
    CONCLUZII: 1. bine ca nu ai decat un singur vot si nu poti vota in toate sectoarele.
    2. tu chiar crezi ceea ce scrii?

    00
  44. Si Vasile Blaga are in plan sa faca tronsonul Dr Taberei-Piata Eroilor…pana in mai 2012…

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube