Ursul este bun pentru mediul urban

Locuiesc în cartierul ăla cu urși din Brașov și am niște încăperi orientate spre bulevard. Din când în când mai primesc și alertele alea cu „Atenție Urs” dar în ultima vreme s-au rărit considerabil. Cât timp patrulează ursul noaptea prin cartier patrulează și potera cu girofarul pornit doar luminos. Dacă te prinde că te sui pe deal după apusul soarelui te atenționează politicos că ar fi cazul s-o iei repejor spre casă că e urs.

Ideea e că poliția patrulează noaptea prin cartier. Acuma, Brașovul are ceva bani, cam cât tot județul Harghita unde tot apar urși zilele astea, și a identificat câteva familii de urși și le-a mutat mai înspre munte. Deci, mai puțini urși.

În lipsa urșilor prin cartier au reapărut minipuțarii. Minipuțarii sunt oameni cu penis extrem de mic care profită de acest avantaj biologic pentru a-și cumpăra motociclete de mare putere cu care să facă raliu și donații la băncile de organe.

Oamenii cu penis foarte mic pot fi identificați extrem de ușor și dacă nu au motocicleta lângă ei. Când întrebi „bă, de ce ți-ai modificat toba să duruie atât de tare” el va răspunde „ca să mă audă ceilalți șoferi în trafic și să nu dea peste mine”, pentru că ei cred că sunetul de tobă spartă se duce cumva înainte, ca un claxon.

Ei că nu mai sunt urși, poliția nu mai patrulează pentru că, în ciuda a ceea ce spune Godină, nu trebuie legi mai aspre ci polițiști cărora să li se aducă aminte la fiecare trei minute să-și facă treaba pentru care sunt plătiți. Și-așa toată noaptea urlă minipuțarii cu motocicletele lor prin cartier să răsune Valea Cetății și munții.

Până una alta, eu țin cu ursul. Măcar ăsta îi pune pe polițiști la muncă.

P.S: Primarele de Brașov vrea să bage 30/h viteză peste tot în Centru, sunt de-acord cu el 100% și aș vrea să meargă mai departe, să facă asta și în cartierele rezidențiale.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

68 comentarii

  1. ursi patruland pe scutere?

    00
    • NOU
      #2

      Nicușor oprește miniputarii cind Închide calea victoriei, simbata si duminica. In rest îți sare vinisorul din pahar cind trec idioții d-ăștia… o mergea o coarda de pian întinsa între doi stâlpi… da se lasă cu cadavre si este cald…

      00
    • Ca motociclist nu pot rezona cu ăia care au tobe goale.
      Dar tot ca motociclist pot să declar că tu, Rzv… ești sub cota minim admisă de tâmpenie.

      00
    • NOU
      #4

      Am glumit raider, cu ultima parte. N-am nimic cu faptul ca ești pe lista de donatorii, nici nu ma interesează de fapt😏

      00
    • Se plimbă iepuraşul prin pădure cu 30km/h. Şi ursul se plimbă prin pădure, tot cu 30km/h. Hop, prinde iepuraşul şi-l bate. Pe acolo trece călare un cavaler, pe un cal negru, cu mască neagră, cu pelerină neagră. Se opreşte, snopeşte în bătaie ursul, îşi scoate apoi toporul şi face un Z mare în blana lui. Apoi se urcă pe cal şi pleacă mai departe. Iepuraşul cu greu îşi revine, şi şopteşte:

      – Mulţumesc, Zoso!

      00
    • Vezi că te ia Eftimie la ziar!

      00
    • Rzv: de ce nu înțeleg gluma pe care o înțeleg 100 de români pe care nu i a întrebat nimeni nimic? Fiindcă gluma ta omoară oameni.

      Repet faptul că nu rezonez cu idioții cu tobe goale da’ nu mi se pare deloc chestie de banc așa ceva: https://www.google.com/amp/s/observatornews.ro/amp/eveniment/motociclist-ranit-padure-cluj-377011.html

      Ca motociclist de aproape 30 de ani, cu motor greu pe care nu l auzi nici măcar cât auzi un Logan te asigur că există variante legale de vânat idioți și în ultimii 2 ani RAR chiar vânează.

      00
    • Dom’ne, cablul ala intre 2 stalpi poate sa existe, poate sa nu existe .. data viitoare cand ii dai ‘blana’ in oras gandeste-te la asta.

      De ce zic: chiar am patzit faza, undeva la 2-3 noaptea, ma duceam la gara, cineva – vreun betziv – a facut aceasta gluma proasta, noroc c-am vazut. Bine, eu eram totusi la volan, probabil ca n-o mierleam, dar!

      00
  2. Este doar o chestiune de timp până se va ajunge la limita de 30 de Km/h, care în Germania este deja regulă generală, cel puțin în orașele mari (dar, sincer, nu am văzut oraș care să nu aibă).

    Și nu se poate spune că nemții nu iubesc viteza.

    Bașca, la mine-n sat, chiar în buric, limita a fost redusă la 20 de Km/h, ce-i drept, pentru o distanță de doar 300 de metri.

    00
    • Nu e regula generala. Sunt zone unde se merge si cu 70.

      00
    • ala care ambaleaza motoru tunat ilegal si ii da cu 100 in zona de 50 sigur o sa se opreasca cand vede limitare la 30.

      ma mir cum la unii nu le ploua in gura.

      00
    • Am văzut chestia asta la ei și în sate/comune/orase mici. De asemenea, am văzut și panouri pe marginea drumurilor, pentru a bloca zgomotul.

      00
    • Eu in Germania am văzut autostrăzi și am mai văzut că dacă trebuie sa merg într-un oraș la 400 km distanta nu trec prin 200 de localități unde merg cu 30 km/h ci merg majoritar pe autostrada.

      Pe bune, nu e destul că în România sunt localități la circa 5-6 km distanță una de alta de înnebunești la drum lung, acum ar trebui după unii sa mergem cu 20-30 km/ h prin localitățile astea.

      00
    • Liebe leute, in Doiciland nu e regula generala referitoare la viteza de 30 in oras. Regulile valabile la nivel federal sunt afisate la vedere la intrarea in tara – in oras e 50 implicit.
      Limitele de viteza se pun in functie de conditiile locale de trafic. In orasele mari, zonele centrale au limite de 30 ca merg pietonii si biciclistii pe strada, satele au 30 noaptea ca sa poata dormi aia cu case la sosea, etc.
      Regulile se fac local si se impun de politia locala. Limitele de viteza se verifica cu camere fixe, adica toti care o depasesc sunt taxati, nu sta garcea sa scrie juma de ora proces verbal. Si daca accidentezi pietoni fiindca mergeai ca bezmeticul nu stau pulitaii sa se gandeasca cum sa declare vina comuna.

      00
  3. Iesi pe balcon si zi-le de ma-sa.

    00
    • Nu functioneaza, cel putin in Lacul Tei, la 11 noaptea fu un frigider de carne direcționat de cineva de la etajele superioare spre unul din asta si incepu sa faca si mai tare timp de vreo juma de ora.

      00
    • Respect pentru Militia romana! Care sta-n tufe, langa alti gainati, si vaneaza vitezomani dar la altceva nu se baga. Ca tot veni vorba, rahatii aia cu tobele lor gaurite nu-s motociclisti.

      00
    • In „lumea de dincolo” exista legi si regulamente: https://unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/R041r2e.pdf
      Totul se rezuma la aplicarea legilor. Indiferent ca-i vorba de politicieni, RAR, ITP, Politie, toata lumea. Dar noi nu suntem „dincolo”, nu-i asa? La noi se poate, ca-i tara lui Papura-Voda.

      00
  4. Mini puță este pleonasm.

    00
  5. Aceeasi idee tâmpita cu limita de 30 km/h a aparut si pe la Iasi … de parca ar sta cineva cu radarul sa verifice biciclistii cum merg cu 40 km/h. De radare fixe pentru limita de 50 nu zice nimeni nimic.

    00
    • Suntem o țară de campioni, dacă reușim plimbări cu 40 km/h cu gioarse cumpărate din supermarket, câtă vreme recordul orei e de 55 km, pe velodrom, cu super echipament.

      00
    • Dan…mai citeste o data ce prostie ai scris. Sau cum ai comparat tu viteza/moment cu viteza/ora

      00
    • In tara campioana la nr. de morti in accidente rutiere limitarea vitezei de circulatie e considerata o idee tampita. „What about biciclisti”…

      00
    • limita de 30km/h cu radare instalate pe stradute si bulevarde va reduce drastic nr de masini din oras

      00
    • adevarul e ca fix asta e problema, ca sunt biciclisti care ar putea prinde 40 km/h si aia strica traficul. nu ca e plin de masini si ca atunci cand e liber, mai vine cate unul beat care ori mai omoara niste oameni, ori da peste un refugiu de tramvai ori se rastoarna cu masina (daca vrei, iti caut si stirile, stiu ca a fost o saptamana in Iasi in care s-au rasturnat vreo 2-3, sigur unul pe Iorga si unul pe Stefan pe langa Mamma mia, al treilea nu mai tin minte daca era in aceeasi saptamana si parca era spre CUG).

      revenind la viteze, depinde foarte mult de relief, pana si unul cu mtb rockrider sau devron prinde lejer 40 km/h daca coboara buciumul sau, cu un pic de efort copoul, dar mi se pare delicios cum la fiecare solutie apare cate un cretin ca ala de sus care gaseste un contra-exemplu total irelevant sa demonstreze el ca e mai destept si ca solutia nu merge. o dau in cristicisme, dar daca am depune ca natie la fel de mult efort in construirea de solutii pe cat depunem in argumentatia ca alea propuse nu-s bune, am fi chiar o tara civilizata si mult peste vestul europei.

      00
    • Da ba, nu mai poti tu de biciclisti. De parca astia omoara pietoni, nu aia dintre volan si scaunul din fata al masinii.

      00
    • Asta ar fi chiar frumos: mașinile să fie limitate la 30km/h în oraș, iar bicicletele fără limită. Să îți bagi unghia în gât, când mergi ca melcul și te depășesc băieții cu bicicletele. Poate așa renunță lumea la mașină.

      00
    • Reducerea vitezei la cea a melcului, eventual și montarea de ”cocoașe”, nu face altceva decît creșterea nivelului poluării. Mașinile vor merge mai încet (vor ”afuma” mai mult timp pe aceeași lungime de stradă), cu motoarele în fluctuații mari de turație.

      00
    • Colegilor care vorbiti de biciclisti si limite de 30-40km/h, nu stiu daca ati mers vreodata pe bicla in oras, macar de curiozitate.

      In 99% din cazuri, nu exista viteza mai mare de 15-18km/h la mers normal pe drum drept cu bicla de la A la B, ce 20-30-40km/h visati voi? Omul merge cu 4-5km/h in pas normal spre vioi, alergare usoara 7-8 km/h.

      Aaaa, trotinetistii, aceasta plaga a traficului urban, cu totul altceva. Majoritatea circula cu 20-25km/h lejer, chiar si pe trotuar merg cu 15-20 km/h, asta da pericol.

      Pentru vehicule 30 km/h este super ok. Iarasi zic, daca conduceti in mod obisnuit, mai dati un ochi din cand in cand la computerul de bord sa vedeti viteza medie. Cand trece de 20 km/h e sarbatoare…

      Deci unde e constrangerea, limitarea la 30 km/h?!

      00
  6. E buna limita de viteza 30 km/h, ca eu stau pe Harmanului si merg astia cu 70-100 km/h.

    Dar nu mai bine ar lasa limita la 50km/h si ar gasi solutii sa fie respectata? Ca nu o repecta nimeni in Brasov.

    Camere radar pe stalpi, una orientata spre pasajul de cala ferata ar linisti complet traficul. Ar curge amenzile la buget, de Brasovul o sa fie bogat ca Dubaiul.

    P.S. Am gresit traseul la aeroportul din Frankfurt si am ajuns in buricul orasului, bai ce frumos mergeau aia, toti cu 50 km/h, nu ma impingea nimeni de la spate. Plus in zona de case, 30km/h, o placere sa conduci, si zgomotul redus la jumate.

    00
    • Asta pentru ca plimba astia radarul mobil prin tot Frankfurtul, nu iti imagina ca toti isi doresc sa mearga in limite. E distractiv sa stai la un semafor cu radar si camera sa vezi ca la aproape fiecare verde e macar unul care sa ia amenda.
      E dragut sa pui limite dar trebuie si mijloace de control.

      00
  7. Poate vine un motorist din asta sa explice de ce e musai sa faca zgomotul ala cu drujba lui de Aprilia de 50cc.
    N-am vazut vreun motocicilist care sa aiba motocicleta serioasa, sa umble la tobe.
    Aia cu BMW GS, de exemplu, de ce nu isi sparg tobele? Cum de rezista, cand un BMW GS e vreo 20.000 de euro?
    Cum de „tobe sparte” sunt numai la pocnitori de „3000 de lei negociabil”?

    00
    • @Cristici tembeli sunt peste tot, am vazut si GS-uri cu tevi goale, doar ca sunt foarte putini. La Aprilia de 50cc, aia si stock face zgomot, e motor mic de turatie mare, simti ceva miscare la el de la 6000 de ture in sus.
      Multi viseaza la ceva mai mult, d-aia umbla la ele, cum sunt cei cu masini de max 100 de cai cu burlane…sa sune mai bine.
      Din cate stiu, cei de la RAR, cel putin in Bucuresti fac filtre constant in special printre burlanisti dar majoritatea isi pun teava stock cu imprumut ca sa-si ia talonul inapoi si pe urma revin la teava de hota.
      Aici ar tine de RAR sa poata confisca…modificarile nonconforme.

      00
  8. În lipsa urșilor prin cartier au reapărut minipuțarii. Minipuțarii sunt oameni cu penis extrem de mic care profită de acest avantaj biologic pentru a-și cumpăra motociclete de mare putere cu care să facă raliu și donații la băncile de organe.

    Am râs la asta lol.

    00
  9. Si in Bucuresti e la fel, haos.

    De ce Politia Rutiera nu aplica legea?

    De ce Politia Rutiera nu lucreaza noaptea?

    00
    • Pai nu intreba aici. Intreaba direct Politia. Depune o reclamatie. Transforma indignarea in actiune :)

      00
    • ca motociclist aspirant eram in quantic la invitatia unor prieteni la un eveniment din asta de „awareness”, o multime de oameni ok, familisti si motoare grele.
      Concluzia discutiei a fost ca sunt o mana de cacanari care o ard in general pe la victoriei „raceri” cu tobe tunate care fac impresie proasta pentru toata lumea.

      Ma intalnesc la cateva zile cu alt amic, tot motociclist. Ii povestesc ca trec pe 2 roti si imi zice de o super gasca care se intalnesc seara la victoriei, cei mai tari oameni, fac si circuite prin tara, „ii dam in gura cu 200+”
      Ii zic ca vreau sa incep cu un cbr125 si mai vorbim cand avansez.

      Ar fi simplu sa ii arda politia pe astia, ca sunt o mana de oameni dar de ce sa faca ceva?

      00
  10. Pana la urma Mircea Badea avea dreptate cu motociclisti :kappa:

    00
  11. O sa mearga miniputarii mai incet si o sa o turuie mai mult.

    00
  12. Bumpere de viteza in zonele rezidentiale + camere fixe pe bulevarde si intersectii. atat de simplu e.

    00
    • vine miniputaru, franeaza cu scart in fata bumperului, trece bumberu, ambaleaza maxim sa prinda viteza
      sa ai un bumber d-asta fix in fata casei nu e ceva de dorit

      00
    • Ca om cu bumpere „moderne” pe strada si bumpere din alea „premium” de asfalt pe strada alaturata tot incerc sa le explic asta cunoscutilor, da ce sa ii explici prostului?

      00
    • Bașca fumul, adică exact contrar motivului pentru care a fost montat.

      00
  13. Mda.

    00
  14. …mai primesc și alertele alea cu „Atenție Urs” dar în ultima vreme s-au rărit considerabil
    RO-ALERT are probleme:

    https://www.timesnewroman.ro/life-death/sistemul-ro-alert-n-a-mai-dat-niciun-mesaj-de-o-luna-ca-nu-mai-are-credit/

    00
  15. @Eftimie, dar legal ai luat vreo măsura împotriva acestor minipuțari? Anul trecut l-am lăsat pe unul fără talon și pe altul l-am făcut să renunțe la toba de minipuțar arătându-i în poze ce frumos zace fără numere motorul celuilalt minipuțar.

    Anul ăsta mă mai ocup de încă doi care sunt șmecheri și tari în gură. Documentat frumos, înregistrări cum merg blană prin cartier după ora 23, înregistrări cum își turează motorul în parcarea subterană a blocului, filmări cu motorul parcat și tobe ilegale cu db-killer scos șamd.

    Înțeleg, frate, că unele moto precum Harley sunt mai gălăgioase, dar de ce pwla mea își încălzește motorul în parcarea subterană să-mi bubuie mie în tuburile hotei? Stă retardatul lângă motor în parcarea subterană și învârte accelerația în gol, numai el știe de ce. Tobe? Cele mai gălăgioase care se pot pune pe Harley, ca să scoată limita de 96db cât e maxim în State le-au măsurat producătorii doar până la 4000 rpm.

    Eu mai am doi prieteni care sunt deranjați de fenomen, mai ales că 13 decembrie și Labiș sunt piste de curse după miezul nopții. Ne vorbim, îi filmăm, îi pozăm și îi umplem de plângeri la poliție, la rar, peste tot. Nu cred că suntem singurii din Brașov ce s-au săturat de acești cocalari infecti.

    00
    • nu vrei să explici intr-un articol cum se face? că poate mai sunt doritori…

    • Chiar, dezvoltă și hai să facem cât mai mulți asta. Eu sincer m-am săturat de ce se întâmplă în traficul din Brașov. Mi se umple frigiderul zilnic pentru că merg regulamentar. E frustrant rău!

      00
  16. „nu trebuie legi mai aspre ci polițiști cărora să li se aducă aminte la fiecare trei minute să-și facă treaba pentru care sunt plătiți”

    Corect. Legislatie avem. Mai trebuie sa fie si cineva sa o puna in aplicare.

    00
  17. O solutie e introducrea modelului de treceri de pietoni din Bulgaria. Motoristii ar sfarsii morti si masinile in service. O vreme o sa fie liniste in oras.

    00
  18. Te deranjează doar fiindcă nu ii auzi suficient de des sa te obișnuiești cu zgomotul!

    00
  19. Ma bucur de zgomotul motocicletelor, plecati la țară, orașul nu e pentru liniște.

    00
  20. Am mai scris aici, exact in urma cu 2 ani eram internat în județean BV, pe o caniculă că asta la etajul 1 spre Calea București cu niste drenuri in burta. Ce nopți am avut, de la ora 9 seara pina aproape dimineața vacarm maxim de motoare si drifturi in giratoriu. Am făcut reclamație online, și ce daca, macar daca primeam un mail de răspuns de la Poliție. Ăștia sint mina in mînă cu Poliția altfel nu se explică.

    00
  21. AKA The right to Keep and Arm Bears.

    00
  22. Ah ce articol. Miniputarii astia merita o legislatie specifica. La ITP testat nivelul de decibeli si daca modifica dupa tobele trebuie confiscata partaitoarea. Am boala pe toti cretinii astia maxim. Si pe aia cu masini modificate si pe „sportivii” ploii care fac „sport” cu masini offroad pe pajisti si prin rezervatii naturale.

    00
    • Am o idee siu mai buna: La ITP sa se masoare si lungimea putei. Daca nu trece de 12 cm, nu trece ITP pe motiv de risc mare de tunare a tobelor. Case solved.

      00
  23. Hmmm vecine. Hai la o cafea :))

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.