De ce îi urăsc oamenii pe #influenceri

E un mic scandal acum, pentru că Laura Giurcanu a întrebat de ce îi urăsc oamenii pe influenceri, a primit niște răspunsuri și s-au trezit câteva istețe urzicate să răspundă.

Una dintre ele e Alina Ceușan, care, biata de ea, pocește și limba engleză în pauzele pe care le ia de la pocit româna. La un moment dat spune că, în crearea unui brand, pierde timpul pe Pinterest. Nope, pepușe. Nu pierzi timpul. Faci cercetare. Risărci în engleză. Deci nu pierzi timpul, nu știi tu să folosești limba română. ps: pepușe nu e sexism, e apreciere, că ea e o pepușică. voiam să scriu condescendent în loc de sexism, dar își scrânteau fetele creierul încercând să citește ce a-m scris.

Alta e Gabriela Atanasov, o doamnă care n-ar fi fost băgată de nimeni în seamă dacă n-ar fi fost în gașca Global, care s-a evidențiat prin reclame de o creativitate extremă: io dansând undeva în slow motion, io privind o clădire în slow motion, io punându-mi copilul în reclamă. Tipa basculează zeci de instatories, le aveți mai jos la 1.5X viteză, în care e la fel de aeriană ca restul.

Pentru că nici eu n-am foarte multă minte, am făcut o listă cu motivele pentru care oamenii urăsc influencerii:

  1. oamenii au probleme cu voi că mințiți. nu că aveți vacanțe exotice, nu că primiți produse gratis, nu că alte minuni. nu. oamenii au probleme când lăudați Oppo cu toată gura și când se termină campania îl aruncați și vă întoarceți la iPhone. și se vede asta când sunteți la evenimente, că sunteți brand ambasador la ceva și voi folosiți altceva. oamenii au o problemă cu faptul că voi folosiți Paula’s Choice și spuneți că folosiți, recomandați și ați testat X, Y, Z, că ăia dau bani. voi le considerați minciuni nevinovate, care nu fac rău nimănui și faceți o gimnastică mentală de toată frumusețea pentru a vă justifica atitudinea asta.
  2. oamenii au o problemă cu voi când pretindeți că susțineți cauze nobile, dar în realitate sunteți plătite pentru a le susține. notorii sunt cazurile cu Sânziana și leapșa pe adunat gunoaie, care era sponsorizat de Fairy, sau donațiile de sânge, sponsorizat de Mega Image. plus cazul ChiarEu. știu scuza: n-am luat bani pentru asta, am luat bani pentru altceva, și asta era inclusă, dar asta a fost gratis. sigur că da.
  3. oamenii au o problemă cu voi că 99% sunteți țațe, inculte și analfabete. promovați o viață frumoasă, good vibes și naiba mai știe ce și nu știți să scrieți românește. unele sunteți bătute de prieteni/sponsori/pești, altele umblați cu bărbații altora și tot așa. citit cărți? sponsorizează cineva prostia asta cu cititul? atunci nu ne interesează. cum ziceam, SP nu ar fi fost băgată de nimeni în seamă dacă nu era semnată cu Global, e o prietenie de conjunctură. și puneți-vă centura când sunteți la volan. și nu mai faceți stories în timp ce conduceți. și nu mai conduceți numai pe banda a doua. și nu vă mai opriți pe autostradă. dacă vă considerați inspiraționale și alte minuni, hai, comportați-vă ca atare, nu doar când e camera pe voi.
  4. oamenii vor ca voi să marcați corect publicitatea. indiferent dacă vă place produsul de nu mai puteți sau dacă îl foloseați oricum, dacă ați luat bani ca să îl prezentați publicului, e publicitate. că e native advertising, că e altceva, trebuie marcat.
  5. o parte din hate-ul ăsta ar putea dispărea dacă chiar v-ar păsa de brandul vostru și n-ați mai face reclamă la orice vă pică în mână și dacă uneori v-ați limita la a anunța un produs și nu a-l recomanda dacă nu credeți în el. știu că clientul cere să vi-l injectați intravenos, dar dacă nu îl folosiți, poate n-ar trebui să îl recomandați. înțelegeți diferența? pentru că e deranjant să vă placă toate produsele pentru care luați bani să le prezentați și să nu vorbiți niciodată de produsele pe care le folosiți, dar nu luați bani. și lumea vede. de ce nu vorbești niciodată de mașina ta? de telefonul pe care îl folosești de fapt? de supermarketul unde îți faci de fapt cumpărăturile?
  6. oamenii au o problemă că negați în continuare că aproape tot ce postați online e plătit. vindeți stories la bucată, 50 sau 100€ bucata, prin contract, nu mințiți că nu e așa (printre excepțiile notabile Balaban, Aluziva, Anne). nu ați descoperit voi un produs nou, ați fost plătite să îi faceți reclamă. a apărut noul desfundător de chiuvete X. costă 12 lei. se găsește la magazin. nu mâncați rahat că e cel mai bun desfundător, l-ați folosit și sunteți superîndrăgostite de el și l-ați inclus automat în rutina voastră de seară.
  7. oamenii nu neagă că e muncă ceea ce faceți voi, dar au o problemă cu tot universul ăsta. că nu e doar poza sau story-ul, e tot ce am zis mai sus. și se adună. și când o vezi pe Maricela că merge într-o deplasare cu Moet și se plânge că e greu, deși ea n-a fost decât la două meciuri și tribuna e goală și tu n-ai mai prins bilet sau n-ai bani de bilet, pe apucă un pic nervii. la fel, oamenii au văzut cât de moarte după festivaluri sunteți când trebuie să vă cumpărați biletele. nici una.
  8. și tot pe tema muncii, oamenii au o problemă când vă victimizați deși luați pe 2 poze și 5 instastories cât iau ei pe 1 lună de muncă.
  9. și mai e ceva. oamenii vor să vadă chestii normale. de pildă, se discută de câțiva ani de reciclare, nu am văzut niciodată vreo influenceriță vorbind despre asta, neplătită, din experiența ei. ce faci cu toate ambalajele? cum le sortezi? cum procedezi cu sticluțele sau în ce dracu sunt chestiile alea care ți le pui pe față?

Mai sunt. Dar e mai simplu să dai share unei maimuțici mincinoase care mă acuză pe mine de tot felul de minuni decât să schimbi ceva.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

89 comentarii

  1. @zoso: meriți o bere pentru efortul de a încerca să educi niște curve.
    99% din influenceri sunt doar curve. Fără internet și instrumentele sale, ăștia ar fi pe centură.

    00
    • John, daca erau curve munceau cinstit si asumat 😀

      00
    • Chaturbate, onlyfans. Sunt niște platforme de freelancing foarte apreciate în România.
      Pot primi chiar donații pe Patreon, că tot e la modă cerșitu 2.0

      00
    • Nu doar în România … în UK onlyfans e atât de popular printre localnice încât a ajuns meserie de viitor … fetele de aici când vor sa se faca mari nu vor sa se mai faca actrite sau influetzaritze ci model pe onlyfans

      00
    • Da nu mi se pare nimic ilegitim.
      Asta le este educația dată de ăia care le cresc.
      Materialu de phootot de mâine. Trebuie innoit constant șeptelu de curve.
      Când am chef de pârlit ceva, intru și aleg ca de pe meniul cu burgeri.
      Pă doamna 2 ore, vă rog.

      00
  2. NOU
    #6

    Ce odihnita e gagica! D-aia are flow!

    00
  3. Daca nu ar fi Vali nu aș ști că există oamenii ăștia (pur și simplu nu mă interesează cine sunt și ce fac). Ar trebui sa te plătească că le faci reclama

    00
    • Eu deja ii urasc pe influenceri ca apare zilnic un articol cu ei pe zoso. Asa pierdere de energie mi se pare sa tastezi un articol despre influenceri… macar ca cititor stiu pe ce articole sa nu dau click

      00
    • Problema nu e la tine, care nu te uiți…e la tampiteii care se uita în gura (ma rog, și in curul) lor ca la izvorul minunilor vieții. ..Astia le aduc banii și le fac sa creada ca au un rost pe lumea asta. ..

      00
    • Ba oare cand o sa intelegeti ca anumite articole nu vi se adreseaza? Daca nu te intereseaza subiectul de ce mai comentezi? Nici eu nu urmaresc pe nimeni din cloaca asta si totusi nu mi se par inutile eforturile astea. Oamenii vor intelege treptat ca sunt tratati ca niste imbecili si de catre firme si de catre zdrentele astea cu chip uman. Si internetul iarta, dar nu uita.

      00
  4. 10. faptul ca nu aduc nici un fel de valoare, nici macar divertisment, si au ajuns vedete toate papusile, care nu se remarca cu nimic special, si doar pt ca au o parere apreciata de alte plictisite au ajuns unde sunt. Si pt ca buci si tate.

    Ce meserie ar fi avut ele daca nu castigau din asta? Lucrau la stat, pe un post luat pe pile, sponsori sau videochat?

    00
    • 11. Pentru că efectiv nu sunt axate pe nimic, ci fac reclamă la tot ce le pică în mână: telefoane, alcool, internet banking, festivaluri de muzică, produse cosmetice.
      Cum dracu vine peste mine o moară și-mi vorbește de alcool? Mă învață pe mine băutor de bere, consumator de tărie. Face reclamă la Strongbow cu dopul la sticlă când dă noroc. Face reclamă cu sticla plină și pute prin ecran de faptul că ea nu consumă produsul ăla.
      Acum luni de zile erau pișate pe ele de emoție că a venit Revolut la noi, dar ele nu sunt capabile să instaleze o aplicație. Zilele trecute Ceusan făcea reclamă la banca Transilvania cu țâțele pe afară și cât de super-excited e ea.
      Nici nu e fezabil dracu să schimbi banca din 3 in 3 luni, pentru că e enervant. De ce nu pomenește niciuna că sunt probleme cu Revolut cu blocatul banilor in conturi când ți-e lumea mai dragă?
      De ce nu pomenește niciuna dintre aceste maimuțe că Huawei au probleme grave cu Google play și GMS? Că fără ele telefoanele sunt efectiv niște bucăți de plastic foarte scumpe? Cine își bate capul cu fentat și instalat pe lângă gard aplicații?
      Mi-am adus aminte de prostu ăla de Selly cum făcea reclamă la oppo, super-excitat și ăla, dar telefonul nu avea cartela SIM in el. Putea primi doar apeluri de urgență. Mari idioți.
      Și publicul mai prost decât influensărele. Sunt prinse că mint într-una, dar oamenii tot le dau crezare.
      Altă specială este Ioana grama: își plimbă copilul in caricior Bebyzen Yoyo 2 pe offroad. Utilaj conceput pentru copii de la 1 an în sus, pentru oraș unde suprafața e ca in palmă, este băgat pe stânci, să rupă caruțu, să își zdruncine copilul, cu roți cât un dop de bere. Așa inteligenta e doamna Grama. Îmi place de ea. Oare mai are frați tot ca ea? Clujul ăla e un oraș fain, populat de oameni mișto.

      00
    • as mai adauga faptul ca de obicei ajungi un influencer avand experienta si remarcandu-te cumva intr-un anumit domeniu, de exemplu esti un doctor foarte bun sau un tamplar si iti prezinti viata de zi cu zi etc, dar gaurile astea de canal nu sunt nimic, sunt doar casnice :D

      00
    • Multe din ele au deja sponsori sau fac videochat … contractelele alea, si-asa putine, nu se iau pe “merit”

      00
    • @Noname, in general casnicele muncesc de le sar capacele. Casnicele sunt femeile care aleg sau sunt nevoite sa stea acasa, care au copii si care de dimineata pana seara muncesc de le sar capacele. Alegerea mea a fost sa stau 4 ani si jumatate acasa dupa ce am nascut. Nu cred ca vrei sa ma apuc sa iti povestesc cum erau zilele mele cu doi copii gemeni, fara alt ajutor si sot care ajungea in general seara tarziu acasa. Asadar, nu jigniti casnicele comparandu-le cu influencer-itele, OK?! :)

      00
    • @Nina – mi scuzi, ai dreptate.

      Totusi, am 3 downvotes pana acum… aratati-va hienelor!!! :))

      00
    • NOU
      #17

      Nina o sa fiu eu avocatul diavolului si o sa te intreb ce anume munceai pe rupte in cei 4 ani si jumatate in care ai stat acasa ( alegerea ta dupa cum ai afirmat) de te dai atat de ranita.

      00
  5. De ce nu ne-ai avertizat că putem fi grav afectați emoțional prin accesarea contului Gabrielei Atanasov? Vai ce e acolo!! Este de competența unei comisii formate din medici nutriționiști, psihiatrii, specialiști în protecția copilului și GDPR. Foarte trist ce fac rețele sociale din oameni. :(

    00
  6. Am dat skip în clipul de la final și am auzit asta ”suntem o oglindă a oamenilor care ne urmăresc”. După aia am fugit la oglindă să văd dacă mi-au crescut țâțe: nup.

    00
  7. NOU
    #20

    mulțumesc frumos!!!
    meaț schimbat veața, acu’ că am aflat dă influensăreală că chear eream în căutare dă ceva să-mi unplu timpu’…
    da’ nu mai pot scri, că me-am băut expresso și mă duc să mă simpt special într-un loc unde au fost toți oamenii mari ai planetei…

    00
  8. toata lumea iubeste (intr-un fel sau altul ;) ) curvele. Pana si curvele iubesc curvele…

    00
  9. 😳1-9 or fi valabile cel mult in industrie, acolo. In rest, invidie si alte forme de frustrare (sexuala, inclusiv).

    Nu cunosc absolut niciun om care sa fie deranjat de aceste 9 motive.
    Pe cel care nu are tangenta cu industria il doare fix in p de etica si deontologia si probitatea alora. Inteleg ca exista o batalie pe covrig, ca poate influencerii au furat (definitiv) cel putin o felie din tortul pe care il imparteau pana mai deunazi blogarii, dar sa sustii ca oamenii (in general) sunt deranjati de 1-9 (cauze nobile la care alea iau bani pe langa…who cares?) mi se pare mult prea nerealist.

    Oamenii nu au nici cea mai vaga idee de cat ia un influencer pe reclama, de altfel si aspectele de la 1-9 sunt, mare parte, un pic mai incolo de ce vad oamenii in general.

    Sigur, se pot oftica pe motive mult mai la indemana, care tin de INVIDIE (vad vacante si produse pe care le-ar vrea si ei, versus viata influenceritelor care pare usoara cat timp ei sunt pe sarakie sau baga munca la greu) si de FRUSTRARE (sexuala), remarci de tipul “niste tarfe”, “nu au studii”, “niste proaste”, “nu as da la ceusan nici in 1000 de ani” si tot asa (desi nu au acasa chiar vreo bunaciune si foarte posibil nici vreo laureata Nobel), in fine, sindromul strugurilor acri.

    00
    • Tu sigur esti o influencerita din aia, altfel nu imi inchipui vreun om cu un IQ atat de scazut incat sa spuna: ba, ma acuzi ca trebuie sa marchez publicitatea? Du-te de aici, frustratule sexual! :)))

      00
    • @Mishy
      Hai să îți dau dreptate, că multora chiar nu le pasă, dar nu strică și ceva educație în direcția asta.
      Caz particular și cu asta spun tot: pluș bio. Am pe cineva drag și apropiat, a se înțelege mijaretă: cumpărat tratament pe bani mulți, folosit, umplut de bube. Dus la dermatolog, analize peste analize, consultații tratamente scumpe, să repare ce a stricat pluș bio. Deci?
      Problema vulpii am rezolvat-o demult: struguri dulci pentru vulpi scunde. I am problem solver.

      00
    • „Nu cunosc absolut niciun om care sa fie deranjat de aceste 9 motive.”…Pai, piţi, cine știe pe unde te invarti tu de felul tău ?…

      00
    • @ionut: lucrurile nu sunt straightforward acolo. Si nu este asa, nu ai spus tot; corect ar fi, desigur, sa se judece cazurile de reactii adverse in contextul numarului de pacienti tratati.
      Presupun ca stii ca toate tratamentele si medicamentele au rata lor de reactii adeverse, nu mai zic ca si detergentii si alimentele dau tot felul de reactii alergice etc. De aceea nu este suficient argumentul “stiu eu pe cineva care era sa moara de la alune”; ba mai mult, sunt mii de oameni care puteau sa moara de la alune. ar putea face multe grupuri de FB care sa spuna ca era sa moara de la alune. Sa omoram producatorul? Sa nu mai existe reclame la alune? Sa se testeze toata lumea la alune? Crezi ca daca un influencer manca alune pe bune si nu avea nimic, ar fi garantat ca nicio persoana nu ar fi putut avea alergie?

      00
    • @mihai2nd Piti cu P mare, ca nu ne tragem de sireturi :)

      00
    • @mishy, analogia ta dintre oamenii carora le apar bube de la plush bio si oamenii care se umfla si mor de la alune e foarte nepotrivita si se vede ca nu ai putut face eforturi mai mari spre a gasi ceva mai bun. Uită-te la clipurile despre bluch bio ale aluzivei pe youtube, poate intelegi si tu dc problemele rezultate din urma folosirii brandului au afectat fete, si nu vedete. Ca farmacista dadea retete pe whatsapp. And something more.. A si nu-s nici influencer nici blogger si cele 9 motive de „invidie” cum zici tu se aplica nu doar mie, dar mai multor oameni cunoscuti, ca tot ziceai ca nu cunosti pe nimeni. Stii, e ca la pensia speciala pt politicieni sau stiu eu ce alti oameni care n au realizat nimic pt comunitate. Nu poti sa zic ca ard de invidie, dar nu e etic sa câștige atat de mult pt nimic realizat,si asta ma enerveqza cumplit.

      00
    • Fa, esti proasta, du-te dracu la munca.

      00
    • @Ionut M, ai marcat elegant aia cu persoana draga, apropiata = mijareta.

      Vrei sa arati ce incel esti prin fiecare comentariu pe care il lasi ori aici ori la Cetin.

      00
    • @Alex

      Fix pula ai înțeles din ce am scris, bă da fix nimic.
      Ce înjositor ți se pare ție faptul că o folosesc pentru o femeie apelativul pizdă, să mă bată vântu.
      De parcă până acuma am comentat pe aici în limbaj academic și dintr-o dată am scris în țigănește.
      Ia-o de la capăt și pricepe mesajul, că limbajul nu-i cel mai elevat. Sunt venit din mahala, boss.

      00
    • @7: barter, barter, ce munca : D

      @eng: Analogia mea este foarte buna: ca si la alune, faptul ca le incearca inainte 20 de influencerite pt o luna sau cat vrei tu tot nu iti garanteaza tie ca nu vei avea o reactie grava de la alune. Poti inlocui “alune” cu orice crema, ceara, etc.
      oricum nu este responsabilitatea influencerilor sa analizeze la eprubeta si sa faca CTC-ul produselor.
      Si tot e gresit sa judecam in afara unor date despre frecventa (1 caz la 10 de creme? La 10.000 creme vandute? Sa judecam in context, rational)

      In fine, pt ca am vazut (multe!) exagerari la cei care acuza pe subiectul asta, il iau cu un graunte de sare.
      Dar lasand asta, tu spui:

      “nu e etic sa câștige atat de mult pt nimic realizat,si asta ma enerveqza cumplit”

      Dar modelele care plimba haine pe podium nu te enerveaza cumplit? Sau fotbalistii?
      Sau cantaretii? (Lasa pe aia care ating 8 octave, foarte multi castiga mult fata de creativitate sau virtuozitate). Sau actritele (ca nu toate puncteaza prin joc actoricesc, cam toate arata binedetot?)
      Asta este piata, unele persoane sunt platite altfel decat pe kcalorie arsa sau chiar pagina scrisa. Nu e etic? Ma indoiesc.

      Hai sa nu mai gandim arhaic, comunistoid, ca scriitor sau blogar nu e meserie, instalator e meserie, model nu e meserie, croitoreasa e meserie, tractoristul trebuie sa castige mult ca asuda, dar Naomi trebuie sa castige cam cat o casiera de la Mega ca isi fataie fundul pe catwalk si atat etc

      Frumusetea face bani.
      Asta este piata, oricat ar bate lumea din buze. Sunt meserii noi pe cale de consacrare/care deja s-au consacrat.

      00
    • @mihsy iar n-ai inteles nimic. Actorii, cântăreții, bloggerii, vloggerii si ce mai vrei tu nu ma „enerveaza cumplit” cu cat de bine castiga, pt ca se pricep la ce fac. Streamarii de jocuri castiga bn pt ca sumt axați pe o anumita nișă, vezi cum joaca el, ce tactici folosește, etc, dar o face bine si pt asta nu se oftica nimeni, nu ma intereseaza de lamborghiniul lui dr disrespect, omu isi face treaba si face o multime de oameni sa se simta bine. Da daca tu vii acu si imi zici ca ce face grama si ceusan si mai stiu eu cine e munca si merita platita, adica postez azi o periuta de dinti, maine un tampon, maine o cafelutsa, te inseli amarnic, draga mea. De asta e gresit ca unele ca ele castiga bani din cacaturi, nu am zis ca toti influencerii ma enervewza ca castiga (ti am dat ex pe aluziva care chiar are ceva de transmis comunității, are ce învață oamenii, nu face sondaje cu ce oja sa si dea pe unghii, sau daca o face, o face asa ca a mai facut inainte 10 story uri despre coruptia din romania). E ca si cum as zice ca ma enerveaza bezos ca a inventat el amazon si nu eu. Nu mai compara tu (merele cu perele) alunele cu ce ai comparat mai devreme si nici modele de fahsion care si fac meseria cu un gram de etica si deotologie, sau actorii si fotbalistii care ei sunt platiti sa faca ce stiu si ce se pricep cel mai bn si care chiar reprezinta un exemplu pt oameni, cu grama care azi e „corpul meu e perfect cu imperfectiuni, nu mai rade de burticica mea ca si tu ai burticica hehe influenkarita” si maine e „haha silicoane, ce bn ma simt cu tzazte mari”. Nu te mai da mare deșteaptă cu analogiile scose din masina de spalat. Ca. Nu. Ai. Inteles. Nimic. Du te vezi ce mai recomanda fetele alea. Dupa mergi si uita te la niste filme bune, urmareste niste artisti buni, influenceri buni, vloggeri buni, care au conținut de calitate, uita te la niste prezentari de moda, meciuri de fotbal, dezbateri ce vrei tu, si lasa ma cu rolul asta de avoacatu diavolului.
      P. S: mi a placut aia cu „comunistoid”. Te contracarez si sunt comunista gata. :*

      00
  10. @zoso: e tare ce incerci tu..sa educi un age grup pierdut de ceva timp in imperiul kim k, dar cred ca deja le acorzi mult prea multa importanta si sa nu uitam, din asta traiesc. Personajele astea o sa dispara la fel de repede cum au aparut si am un feeling ca nu mai dureaza foarte mult ;) ai fooooarteee multe subiecte de dezbatut in peisajul ro de acum, asta e totally useless 🙌🏻

    00
    • Nu, nu chiar. Faptul ca eu, tu, ma, nu le urmarim si nu le consideram relevante, nu le face sa nu fie. Sunt aproximativ 2 mil de romani care urmaresc alternativ tot ce misca acolo, si sunt influentati de ce vad acolo. Nu totul trebuie sa fie „me, me, me!”. Educandu-i pe ei, Vali are mai multa grija de publicul lor decat au cei din jurul lor care nu le spun „Denisa, nu vezi ca aia te minte ca se da cu Plush Bio cand ea poarta ceas de 30.000 euro si are pe noptiera creme de 3.000?”
      Daca intru pe insta la oricare din aia, minim 5-10 prieteni ai mei il urmaresc pe fiecare, iar eu nu am anturaj dubios. Asta ca sa stii cum afli „why is that relevant”.

      00
  11. Fyi condescendent in romana are fix sensul opus celui din engleza:)

    00
  12. M-am saturat de influenceri pentru ca fac reclama non stop si nu mai suport reclamele. Imi dau seama ca din asta traiesc acesti oameni, dar eu nu mai pot urmari continutul ala 100% publicitar. Solutia: am dat unfollow tuturor.

    00
  13. oare cand se termina razboiul asta?

    00
  14. Super articol, mi-a plăcut 😁

    00
  15. Ajunge acuși trendul #authentic și la noi. O să înceapă story-uri behind the scenes, poze nereușite, uite ce oameni normali suntem și noi.

    00
  16. Dă-le și tu un link la fetili alea care-s excepții notabile, trăi-ț-ar familia.

    00
  17. Influencerii sunt „fake and gay” peste tot, nu numai la noi.

    00
  18. Eu am răbdare că acușica vine Digital Divas.

    00
  19. -Pentru ca fara online- instagram/fb ar fi vai de ele, si 90% ar ajunge sa faca videochat pentru ca s-au obisnuit cu bani multi castigati usor, mai multa minte nu le vad sa aiba
    -a se vedea cum au inceput ca erau imbracate in HM su din SH, acum care mai de care se bat in branduri, pare o competitie intre ele care isi cumpara prima geanta scumpa si apoi de ciuda si o mai cumpara inca 3 😂😂
    -pt ca nu sunt originale deloc, toate niste plictisite care primesc produsul si textul care nu se alinieaza cu ele, aici e de vina si produsul care le plateste
    -pt ca faci reclama la Head&Shoulders, dar tu te coafezi zilnic in Pipera la cel mai scump salon… iarta-ma, dar acolo nu ti se pune asa sampon in cap… si mai ai Rolex pe mana si conduci Range😂
    -pt ca esti atat de curva si josnica incat sa faci campanii cu familie fericita si mama perfecta, sa apari pe postere si reclama cand tu defapt ai amanti de ani de zile si in sfarsit desparti o familie cu 2 copii, dar n-ai curajul sa recunosti nici azi
    -pt ca-si cumpara genti de brand de peste 2000 eur, dar ele fac reclama la genti no name de 50 eur 😂, ca doar nu o sa va plateasca niciodata LV sau Dior
    -pt ca 90% ati ajuns influenterite, dupa ce ati pus mana pe unul cu bani si va plimbat in lume, altfel nimeni nu stia de saraciile de voi ca n-aveti nimic ce arata si posta
    -pt ca mai toate va mutilati pe masura ce castigati mai mult, va stergeti pozele cum ati aratat defapt
    -pt ca toate aveti tupeul sa va faceti mari antreprenoare cu produse de pe alie express si sa le puneti 3000%adaos, voi n-ati cumpara in viata voastra asa ceva, doar visati numai la branduri,nu la no nameuri pe bani de brand😂
    -pt ca multi adolescenti ajung sa va „venereze” si sa-si doreasca sa ajunga ca voi
    -etc etc mai sunt multe altele

    00
    • 90+% deja fac videochat sau au sponsori … si ca tot veni vorba de H&M, ai prins momentul când efectiv au rupt masa la o prezentare de produs H&M acum vreo 2-3 ani în stilul promotiilor la Lidl nou deschis?! Gândeste-te ce e acuma, de fapt, gândeste-te ca un hotel sau bar sau ce era au reusit sa aduca toata spuma într-un singur loc acum 2 luni, în plina pandemie

      00
  20. Aș adăuga și că văicăreala asta continuă, zilnică, este obositoare pentru mine, ca public. Înțeleg că fetele astea primesc și mult hate pentru motivele menționate de tine și încă altele, dar după o zi lungă de lucru în care zic „Hai să văd ce se mai întâmplă pe internet”, eu nu dau unfollow pentru că îmi arată o vacanță pe care nu mi-o permit. Eu dau unfollow pentru că într-un story arată un produs, primesc un mesaj de hate, iar următoarele 10 storyuri se adresează „haterilor” și povestesc cum e greu să fii influencer. Fie te adresezi mie, care chiar vreau să văd ce cremă se lansează, fie te adresezi celor 5 dobitoci care îți zic că ești dobitoacă. Mă simt ca în generală, când derbedeul clasei făcea o tâmpenie, iar diriga se pierdea 30 de minute într-un discurs în care ne certa pe toți. Iar ca adult, am opțiunea să ies din sală.

    00
  21. Bai am niste pizde pe instagram ce posteaza zilnic zeci de poze si dupa linkul de la only fans ca sa platesti sa o vezi si goala. Le-am scris daca ar fi interesate de ceva mai mult decat sa cerseasca ca niste sclave 4 euro, si-au bagat ele p..a in mine in loc sa fie invers. Ceva de neinteles!

    00
  22. ” io punându-mi copilul în reclamă” + in slow motion.

    00
  23. NOU
    #54

    Cand am auzit prima oara de termenul „influencer” m-am entuziasmat, gandidu-ma ca un grup de oameni foarte cititi vor aduce schimbari in societate. Am fost destul de dezamagit sa vad acele persoane care-si spun „influencer”, cand mai degraba sunt doar niste agenti de vanzari.

    00
  24. Ori lumea pleaca de pe insta ori insta face o curatenie prin conturi ca numarul de folouari vad ca scade în loc sa creasca si nu doar în România… iar “fetele” mai ramân doar cu haterii sau labarii pe cont. Insta e si foarte foarte plin de reclame si mai nou vad ca promoveaza si conturile personale asa ca probabil mai au un click de dat ca sa ajunga conturile business de insta precum paginile de fb: dai un ban da stai în fata

    00
  25. Am oprit filmulețul când a început sa ridice tonul… Nu stiu sa explic atitudinea, ca pana și asta e trasa la xerox, când începutul e normal, apoi relativ ușor, ușor încep și ridică tonul ca mai apoi sa îl mențină ridicat pe restul filmulețului. Nu am termen de comparație decât cu mizeria de morodan, ca tot aici à fost un link cu ea cum face spume și fix același scenariu a fost.
    Plus vorbitul asta repede, ca na, pai mai deștept dacă vorbești repede, sau asa își închipuie ele…
    Am apucat sa mai aud cu „eu dacă lucrez într-un birou fac apoplexie, după trei luni de lucrat într-un birou fac atac de panica”… Pai fmm de hartistă care „S-a născut în Chișinău unde avea tot ce-și dorea datorită afacerilor tatălui ei, vilă cu piscină, școală privată, șofer personal cânta într-un cor și înregistra piese la Casa Radio.” dacă partea asta lipsea din CV…
    În fine, ma bucur ca ăsta e singurul loc unde văd aceste ambalaje goale care efectiv nu aduc nici un beneficiu nimănui.

    00
    • nu vorbește ea repede, clipul e pe 1.5x, scrie in articol.

    • A, ok, n-am reținut treaba asta ca deja aveam super spume după ce am auzit cum ar da ea ortul popii dacă ar munci pe bune.. da nu e bai, sunt destule care chiar asa fac. Au o anumita pronunție, intonație, un anumit debit…

      00
  26. Ba băieți… Nu mai vorbiți de fututul femeilor ca și când ar fi ceva rău în asta…

    Ca le intra în cap și apoi se fut mai greu… Nu mai stricați piața!

    Va multumesc! 😎

    00
  27. Apoplexie la job de birou? Păi stai să vezi munca de cârcă, pisi.

    00
  28. Nu știu de ce, dar am sentimentul că genul acesta de articole se înscriu la „un prost aruncă o piatră în apă și 10 deștepți se chinuie să o scoată”. Atâta energie și atâta timp consumat, tu de scris și alții de citit, pentru un punct de vedere pe care influencerii de care zici nu dau nici un muc… Nu mai zic de influențați. Cei care habar n-au de existența unui păstor din zona social media ce încearcă să aducă pe drumul bun niște oițe rătăcite și păcălite de lupii răi. Da, mă rog, dacă astea-s plăcerile tale…

    00
    • nu dau un muc da fac si alea 10 story-uri la articolul asta sau îsi schimba comportamentul ca daca aude compania mama ca filiala din România arunca cu bani în penal/e/i tatuate/i care conduc fara centura nu mai primesc contract indiferent de cat de “talentati” o fi unii

      00
  29. motivele reale pt care noi barbatii le urâm sunt ca :
    1. Nu muncesc cu adevarat, ala nu e un job adevarat.
    2. Nu le futem noi

    00
  30. Scandalul a inceput cand s.a prins lumea ca Giurcanu vinde cu 300 de lei niste bijuterii de pe aliexpress- 5$. Si s a ofuscat toata ca branding ul costa :))) ca si cum e inregistrata la vreo casa regala

    00
  31. Pt motivul 9. caut-o pe @coffentropy sau ea nu intră la influencere? :))

    00
  32. Îi urâm că tu i-ai demascat. Ca altfel nici nu stiam de existența lor. Dă-i un futere de limbrici!

    00
  33. are Atanasov niște stories acum în care vorbește despre respectul reciproc. că meseria ei nu e respectată cum ar trebui. că ea are respect pentru alții, dar i se pare că ea nu e tratată cu respect.

    aham. ia vorbește tu cu colegele tale să marcați publicitatea și să nu mai mințiți porcește la fiecare reclamă.

    de ce lumea o respectă pe Andreea Balaban și pe tine nu? ai idee?

    • De ce ti se pare Balaban un exemplu pozitiv? Imi place ca munceste si se vede, e diplomata si se tine deoparte, insa are si ea probleme de continut si de publicitate nespusa. Da, e mai putin vocala si nu intra in contradicitii, merge pe o zona foarte safe, isi sterge toate reactiile care nu ii convin, prezinta doar zona roz, e alegerea ei, e si asta o cale, dar nu as pune-o ca reper. Se comunica a fi beauty blogger, dar la capitolul basic info, din pacate are lacune. Ca sa nu mai spun ca pentru ea menstruatia este o secretie vaginala, ups. Repet, eu o admir pentru cat munceste la calitatea pozelor si a imaginii, e foarte buna pe asta, dar pe continut specific e sub multe alte fete care au info misto si coerent, dar nu au poze asa catchy.

      10
  34. Deși sunt de acord cu majoritatea motivelor, cred că trebuie menționat că e și vina brandurilor/agențiilor că au creat această situație. Pentru că ei sunt cei care:
    1. trimit pachete la aceleași 10 fete, ele trebuie să onoreze tot, așa nu mai apucă să pună ceva non-#ad. Deși mai sunt destul de multe conturi mișto, cu câteva mii bune de followers, vor să-și vadă produsul tot la aceleași influencerite.
    2. oferă un customer experience senzațional pentru influencers (packaging, thank you note, etc.) și unul maxim mediocru unui client de zi cu zi, fără nicio fundiță roz.

    00
  35. Eu urmaresc acesti oameni si trec prin filtrul meu ce vreau sa iau de la ei. Vad si pro si contra la fiecare, ii dau maxima dreptate lui Vali in tot ceea ce expune prin felul inteligent si direct dar si amuzant. Dar unde voiam sa ajung e la subiectul des la acest tip de articole a lui Vali “urasc influencerii si Vali le acorzi prea multa importanta “. Hah 😁 e vesel pentru ca eu DA sunt interesata de acest tip de continut ca poate invat ceva, iar de acelea despre topoare pai nu sunt. Nici nu intru nici nu intreb de ce scrie despre ele. E ceva de genul “ accesez linkul il consum ca apoi sa imi amintesc ca defapt sunt inteligent si vreau ca restul sa stie asta si simt nevoia ca toti sa imi cunoasca parerea de fiecare data si despre orice. “ E vesel pentru ca la fiecare post de acest gen sunt fix aceeasi oameni, nu diferiti. 😁😁 Ma amuzati si va citesc cu drag in continoare, savantilor 😊

    00
  36. Ușor acid pe alocuri, e binevenit articolul și chiar apreciez ca cineva îsi rupe timp sa vorbeasca și de partea mai puțin shiny a influncerilor.

    Uite, spuneai de faptul ca lumea nu promovează cititul.
    Actually, amica mea se lupta cu valul asta de ignoranta venit din analfabetismul funcțional, postând sub numele #BookMinutes micro-recenzii (sub 5 minute) ale cartilor pe care le citește. Temele alese sunt foarte variate de la micro-management, pshihologie, beletristica, educație financiară, etc etc.

    Eu unul cred ca merita promovată. O găsesti pe Instagram ca @rus_adela_ioana

    00
  37. coffentropy e una dintre influenceritele normale care are content variat (atât reclame, cât și discuții personale și viața de zi cu zi). E chiar o persoană autentică. Anyway, ea vorbeste despre reciclare în mod frevent și are și un video pe youtube pe tema asta

    00
  38. Acum serios, vad tot felul de comparatii cu curvele, prostitutia e meserie grea si veche, nu le comparati pe fufele astea cu curvele, alea chiar muncesc. Nu mai zic ca daca aud fetele din Olanda, va trantesc si o greva a sindicatului lor ca le denigrati imaginea.

    00
  39. Lipsa de responsabilitate/ preocupare pentru un content corect si muncit/documentat este impartita intre branduri/agentii si influenceri in egala masura si s-a impamantenit in asa hal ca si postarile neplatite au aceeasi calitate.
    Doamna SP a postat cu ocazia fenomenului”patrat negru Black Lives Matter” o fotografie cu o pictura de Kazimir Malevich ca si tribut pentru acesta miscare si pentru George Floyd. Aceea pictura este una dintre cele mai rasiste picturi din istorie. Pe scurt, sub straturile de vopsea neagra exista textul „Negroes battling in a cave” iar pictura fiind inspirata de Alphonse Allais care in 1897 a produs o panza complet neagra care se numea , in traducere : ” Negroes fighting in a cave at night” .
    Daca treceti peste potopul de metafore si cuvinte frumoase aduse de SP acestei picturi care in textul dansei semnifica „nimicul” (ca un nou inceput, probabil) veti vedea ca si o postare plina de empatie si respect se transforma in ceva cel putin discutabil, sa nu spun jignitor.

    Credeti ca a sesizat cineva sau ca i s -a atras atentia, cu bun simt sau nu?

    Un factor important in problema din aceasta industrie este faptul ca nu exista un element de regularizare (nu cenzura) care sa atraga atentia si sa taxeze deviatiile, platite sau nu, actiune care sa ajunga si la cei care platesc, sustin sau intretin astfel de personaje.

    00
  40. Poti sa fii influencer daca n-a auzit nimeni de tine? Eu n-am auzit si n-am vazut niciodata tipa asta din ultimul video pana la articolul asta… deci chiar cred ca e penibil, sa faci video-uri pe ideea „fake it ‘till you make it.”

    00
  41. Ușor acid pe alocuri, e binevenit articolul și chiar apreciez ca cineva îsi rupe timp sa vorbeasca și de partea mai puțin shiny a influncerilor.

    Uite, spuneai de faptul ca lumea nu promovează cititul. Actually, amica mea se lupta cu valul asta de ignoranta venit din analfabetismul funcțional, postând sub numele #BookMinutes micro-recenzii (sub 5 minute) ale cartilor pe care le citește. Temele alese sunt foarte variate de la micro-management, pshihologie, beletristica, educație financiară, etc etc.

    Eu unul cred ca merita promovată. O găsesti pe Instagram ca @rus_adela_ioana

    00
  42. Dar nimeni nu spune ca ce fac ei nu e munca, nu e conținut, nu rămâne nimic în urma lor?

    00
    • Asta nu este relaevant. În urma a câți oameni rămâne ceva, pe bune acum? Câți sunt savanți, actori in filme care și peste zeci de ani sunt privite ca reper, muzică nemuritoare etc? Din toate ocupatiile/joburile etc, nu ramane nimic in urma la peste 95% si asta spun cu mare generozitate. Da, unii pun umarul la a crea ceva, sunt o rotita in ceva, la fel si influencerele, o rotita in mega proiectul prezent si viitor online-ul si social media.

      00
  43. Cea mai tare fază cu influencerele acestea este petrecerea Novum by the Sea. Cheltuieli mari, toată floarea vestită a vedetelor, PRO Tv etc și hotelul are disponibilitate maximă si reduceri acum in plin sezon, cand litoralul nostru este full. Cam atat cu influencereala bazata pe continut de un anume tip, care se adreseaza cui se adreseaza, clar nu celor care au bani sa mearga in unele locuri.

    00
    • Dar revenind la subiectul articolului, nu cred ca este vorba de ura. Unii oameni da au mesaje urate, dar aceia dau astfel de mesaje la orice continut si daca acestia sunt fanii lor, acest public au ales, eu nu vad aici sa aiba cineva ceva impotriva autorului.
      In schimb multi sesizeaza cand apar anomalii, de exemplu: una este cand Alina Ceusan face brand de costume de baie, fac o treba buna, au lucruri frumoase fac bine ce fac acolo. Dar cand apar alti influenceri si iau produsul cu 10 lei si il vand cu 300, mintind ca este creatie proprie, apare o problema si este normal ca oamenii sa fie dezamagiti atunci cand descopera asta, ca ei de aceea cumpara produsele ”realizate” de unii, ca au incredere in ei. Si faza asta cu luam cu 10 lei si vindem cu cat om vinde, este cam inselatorie. Repet, ceea ce a facut Alina Ceusan cu brandul de costume de baie este alta poveste, nu vad de ce s-a amestecat in treaba asta, care de la un subiect strict pe un produs a devenit ceva general, ohhh, s-a suparat lumea ca ii pacalim, ne urasc. Nu uraste nimeni pe nimeni, toata vorbaria asta si victimizarea mi se pare degeaba, drama si scandalurile de la tv in instagram acum, unde oamenii au intrat initial sa scape de epopeele cu strigate din alte medii. Dar ma rog… daca asta promoveaza, asta atrag fiecare face ce vrea. Si faptul ca au sarit sa le strige cu patos urmaritorilor ca sunt frustrati, invidiosi… fara cuvinte. Acum am urmarit ca am vazut aici, altfel nu stiam de tot acest scandal si ce bine era dar deh, curiozitatea asta… m-a mancat acum sa pierd niste timp sa vad acum ce se mai intampla in domeniul fashion/beauty de la noi, daca ma limitam la a citi doar articolul de aici nu pierdeam nimic

      00
    • Haideți că m-am prins de ce se bagă multă lume în scandal: au observat brandurile că dacă ai produse de fitness nu te duci la fashion bloggers ca pierzi vanzari ca tu trebuie sa te duci la antrenori, la oamenii care asta fac, asta promoveaza ca vinzi doua bustiere si pierzi vanzari lunare de tot felul de produse ca tu cand ai fonduri dai unde nu ai niciun beneficiu. Si tot asa. Si probabil ca s-a resimtit tot ce s-a scris aici pe blog plus altele in castigurile din nisa fashion/beauty care nu vand orice si likeurile nu aduc vanzari. Si se apara. Ca altfel… daca nu te doare ceva, nu te bagi….

      00
  44. Atanasov imi aminteste de scandalul InvaderVie.
    https://www.youtube.com/watch?v=C54AAKa4oqw

    00
  45. Mishto!Adevar!Niste mincinoase.

    00
  46. bun articolu

    00
  47. Eu nu urasc „influencerii”. Urmaresc persoane care publica content de calitate. Care impartasesc ce produse le plac sau nu, chiar daca le primesc pe gratis. Sau care discuta despre probleme de zi cu zi, de actualitate, probleme existente in lume, politica, orice despre care le este drag sa discute si o fac sincer. Nu am invidie pe persoanele care vad ca muncesc si care sunt cu picioarele pe pamant, nu cu figuri. Unii din articol nu ii prea inghit, pe altii ii urmaresc, si as mai avea pe lista cativa creatori de content de recomandat, dar nu as vrea sa le fac reclama

    00
  48. Buna!

    Aterizez tarziu, dar putem adauga la punctul 3 si “mahalagioaice”?

    De la o postare pe pagina In brate la mami, ajung azi la Ceausan pe stories (nu urmaresc influenkeritze de genul).

    Si o aud/vad pe “stimabila” Ceausan cu “javelor”, “te f.te grija”, d-astea.

    Sigur ca oameni suntem si ne enervam, dar chiar asa urat vorbeste un influencer? Si ma gandesc ca o urmaresc si fete de 12-13 ani…

    Influenceritele astea sar ca arse si reactioneaza teribil… 🤦🏻‍♀️

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube