Uneori, mintea mea e dată peste cap…

Fiți atenți aici pe ce mai dau oamenii bani.

Vecina 1. Are sediul firmei la care lucrează la 431 metri de casă. Sediul firmei el la mine stradă, casa e pe altă stradă. Acum vreo două luni și-a luat un crossover model “fără opțiuni” (nema senzori, nema motorizare, nema automată). Femeia vine uneori cu mașina la muncă, o parchează în curtea firmei sau pe stradă și, FUCKING ZILNIC, se duce de câteva ori pe jos acasă. Nu pleacă niciodată cu mașina undeva în timpul zilei. La firma la care lucrează ea mai lucrează, drumroll, și soțul și fiul, care au și ei mașinile lor. Ei fac ceva drumuri zilnic. Seara, lasă una dintre mașini în curtea firmei și se duc acasă cu celelalte două. Pe care le lasă aiurea pe stradă, că n-au parcare înăuntru. Repet fraza cheie: ea, tipa, se duce de câteva ori pe zi acasă pe jos, pentru că sunt fix, am măsurat pe gmaps, 431 metri.

Vecina 2. Crossover hibrid, recent. Ea are de mers 668 metri până la serviciu, de unde nu pleacă (e genul de job unde trebuie să stea la birou). Soțul are ceva afacere, are vreo 4 mașini numai ale lui/firmei în curte (o lasă deschisă, se vede). Nici ea nu are unde parca seara, tot aiurea pe stradă o lasă.

Mașinile astea le veți găsi după 10 ani de vânzare și, la întrebarea “de ce naiba are mașina asta doar 30.000km în 10 ani”, de data asta nu vor mai fi “a mers o bătrânică cu ea până la piață”, ci “a mers o doamnă cu ea până la serviciu și înapoi”.

Băi, nu le neg oamenilor plăcerea de a avea (încă) o mașină dacă asta își doresc, dar cred că uneori trebuie gândit practic. De banii de rata la mașina aia pui acoperiș la casă (nu că n-ar avea nevoie, dar ca idee), mergi în concediu, cumperi un imobil pentru investiție, pana mea…

fun-stabbing

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

57 comentarii

  1. la vremea cand deja se vindeau genti la 5000 de euro bucata, inca se vindea teren agricol cu 100 de euro hectarul!
    din cand in cand, ne indignam ca x% din populatie detine y% din active.

    00
  2. NOU
    #2

    eu eram sceptic la ce inseamna „ride sharing” insa totusi pare ca va fi viitorul. vorba lui harari (cine zice ceva de rau de harari pe baza elucubratiilor lui eftimie…), mergi cu masina pana la munca, vii de la munca, faci niste cumparaturi si in weekend mai iesi, mai mergi in concediu. In total, din 24 de ore/zi o folosesti in medie1, max 2 ore/zi in unele cazuri. ma refer la „average joe aici”, nu la agentii comerciali sau cei cu servicii la domiciliu/locatie mobila etc. calculati in 5-10 ani de cate ori ai nevoie de masina si media utilizarii e sub 5% din acest timp. si atunci de ce sa mai platesti 20-30 mii de euro pe o masina cat de cat, in loc sa folosesti car sharing ?desigur, nu in forma actuala, ca nu te poti baza pe urgente si nu exista diversitatea necesara (vreau 4 x 4, vreau duba etc), insa in scurt timp ar putea fi. cred ca la acest lucru se referea tipul ala cu mustata de la mercedes cand zicea ca vine sfarsitul lumii pe care o stim pentru automobilistica.

    https://www.youtube.com/watch?v=9rx7-ec0p0A

    00
    • Si eu cred ca „ride sharing” e viitorul. Poate peste 100 de ani vor rade urmasii nostri de ideea de a poseda o masina, ca de vreo superstitie locala

      00
    • Pentru că îmi țin lucrurile în mașină: grătarul, toporul, geanta cu bani, lopata, sculele etc.

      00
    • Depinde cat de mult valoreaza aia 5% pt tine.
      La fel de bine poti aplica acest calcul si la chiuveta de la baie. O folosesti unde la 10 min in medie pe zi. Rezulta un procent prea mic. Renuntam sa mai cheltuim banii pe chiuvete si baterii si luam sticle si le favem pompieri ca sa ne spalam pe ochi si dinti…

      My 2 cents

      00
    • NOU
      #6

      @Gabi
      Da. Evident ca ai dreptate – in contextul actual. Dar probabil ca automobilul va ramane precum detinerea unui cal actualmente. Pentru cei care vor dori sa-l foloseasca altfel decat in mod ultrapragmatic – transport pentru cele uzuale vs. feeling-ul unui v12 cu motor de 6000 cmc, benzina, 800 cp. cred ca in mai putin de 20 de ani disponibilitatea unei masini pentru „car sharing sau ride sharing” va fi precum curentul electric sau internetul – acoperire in 99,9% din locurile pe care le frecventam. chem o masina si de cand am coborat pana ce ajung in parcare, deja si masina va fi acolo. nu ai cum sa opresti aceste tendinte. mai sunt cativa conservatori pe plan economic ce vor tine cu dintii de tipul actual de economie/piata/productie/servicii si nu va fi o trecere lina insa nu mai pot fi oprite.

      00
    • @ubercool – plin de arme albe acolo, gratar ? cum sa omori micutele animale, foc ? daca arde padurea

      stai calm, cand vin autonomele o sa iti pui pofta in cui si iti pui ochelarii de VR si bagi o injectie cu aroma de gratar si aia a fost, totul de acasa din dormitor

      00
    • Androidule, calul nu a fost inlocuit cu un serviciu de „horse sharing”, ci cu ceva mai bun. Daca doar smecherii aveau trasuri, acum orice amarat are o masina. Asa cum nici hotelurile nu vor fi total inlocuite de airbnb, nici automobilul nu va fi inlocuit de car sharing. Cel putin nu in viitorul apropriat.

      00
  3. Practic cred că durează cam tot atât să te urci în mașină, să-ți pui poșeta pe undeva, să-ți pui centura, să pornești (cu tot cu asigurare) să ajungi acolo și să parchezi (și am luat în calcul ce zici că n-o parchează în garaj/curte, că sigur dura mai mult cu deschis garaj, ieșit, închis garaj, chiar și cu ușă automată) față de mersul pe jos.

    00
    • Dacă mai are și Android auto, până bootează, selectează funcția, alege melodia/destinația… deja ori a întârziat la serviciu ori trebuie să facă primul drum până acasă.

      00
  4. De la un anumit nivel financiar in sus, mintea functioneaza altfel.

    Tu inca nu ti-ai atins gradul de incompetenta :P

    00
  5. NOU
    #14

    Ce crossover hibrid este? :-D

    00
  6. ai imbatranit…

    00
  7. La ce fata are papagalul, si-a cam cerut-o.

    00
  8. Poate degeaba mai faci bani dacă nu faci ce vrei cu banii, inclusiv idioțenii. 😁

    00
  9. bicicleta mea costa mai mult decat masina si nu ca masina ar fi o mie de euro, ci ca bicla e scumpa rau. cei mai multi au blue screen la cap cand le zic asta, pur si simplu nu pot sa isi imagineze nici 5% din beneficiile mersului pe doua roti, asa, mai performant.

    00
  10. Stalker…

    00
  11. E vb de statusul social :) – habar n-ai tu despre ce-i vb aici…
    Functioneaza cel mai bine in orasele mici – dar e gasit cu succes si in orasele medii si mari.
    Pai cine plm mai esti tu in ochii tai daca te vede cineva mergand pe jos… Pai de aia ti-ai luat tu masina? Sa mergi pe jos?
    Plm – ce n-as da sa am biroul la 600 de m de casa ( bine – cred ca-i cam aproape – ca io am un pitic cu casa langa birou sau casa=birou). Chiar si la 1200 de m ar fi misto . Plm – in 15 min as fi la birou…

    00
  12. Exact asta este laitmotivul meu: investesc în obiecte care au o lichiditate max. de gradul doi ca să am nu sa dau. A cincea geanta lv, mașina mai scumpa de 15000, luxuri nu cumpar. Prefer sa investesc chibzuit în lucruri la care (cred) ca le cunosc.

    Și acum îmi dau șuturi în cur ca acum câțiva ani mi-am cumpărat nefasta mașină în loc să-mi cumpăr o garsoniera în Polonia sa o renovez și sa o vând cu puțin câștig. Cu ce ma ajuta de expl. mașina (dacă nu sunt comis voiajor sau miliardar).

    Aveam un Smart ca a doua mașina. Am vândut-o la inceputul anului și acum mergem cu transporturile în comun sau car sharing. Economisim în jur de 100 de euro pe luna (asigurări, benzina, întreținerea, impozite, etc…)

    La mașini sunt atât de zgârcit încât cred ca toți care au mașini private peste 10-15 mii sunt la fel de bogați ca bezos… Mai ales deastea de fițe…

    00
  13. Cred că ai o problemă mai mare când calculezi câți 431m sau 668m au de făcut aia până acasă.

    00
  14. Mă amuză imaginea cu zoso stând pe prispă și judecând vecinii de pe uliță :-)

    00
  15. Eu stau și mai bine la acest capitol(excepând faptul că am o mașină cu motor diesel). Locuiesc în aceiași clădire la parterul căreia se află firma pentru care lucrez. Mașina o folosesc doar pentru mers la cumpărături și din când în când la câte o ieșire. În 2 ani de zile nu am reușit să însumez nici 4000 de km cu ea. Gradinița, școala și parcul sunt vis-a-vis, profi la 50m, lidl la ~400m.

    00
  16. Cum se numeste firma primei vecine?

    00
  17. Ti-a prins bine vizita aia la SRI din cate vad…

    00
  18. Care din vecinele astea e bunaciunea ?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.