Toyota RAV4 2019 test drive

Am început să văd reclame la noul RAV4 prin ianuarie / februarie 2019. Instant mi-a sărit în ochi ca design, am apreciat formele mai agresive și colțuroase.

Căutam un SUV electric sau hibrid plug-in care să înlocuiască mașina noastră de familie (Audi A6 Avant TDI), dar tot ce am găsit până acum mi se pare prea scump sau prea mic. Am fost la un test drive, mi-a plăcut cum se prezintă și am comandat-o la sfârșit de februarie. După 3 luni foarte lungi a ajuns în sfârșit în iunie, și de atunci am făcut cam 1.600 de mile.

Dotări

Este versiunea Excel, care, față de vârful de gamă Dynamic, nu are câteva elemente de design (jante negre, vopsea dual tone cu accente negre). Am vrut acoperișul negru, ne-a plăcut contrastul, așa că dealerul ne-a oferit un „wrap” autocolant.

Toate versiunile, indiferent de cost, au Adaptive Cruise, Lane Assist și Auto Emergency Braking, nu am văzut pe nimeni să ofere asta standard încă. Pentru mine sunt foarte utile, pentru confort (condus la drum lung) și siguranță.

Scaune / volan / ștergătoare încălzite, tapițerie piele, cameră marșarier și senzori, bluetooth / navigație, banchetă rabatabilă, haion electric, folie fumurie spate etc., astea deja sunt opțiuni standard care n-ar trebui să lipsească la clasa ei (SUV-uri de familie medii).

Îmi place sistemul keyless entry, dar introduce un risc de furt, a trebuit să-mi cumpăr key pouches ecranate și să instalez o cutie de chei metalică în casă, să evit furtul prin radio relay, o problemă destul de întâlnită în UK.

N-am adăugat plafon panoramic sau pachetul cu boxe JBL și cameră 360, că nu mi s-au părut suficient de utile la prețul lor, în schimb am pus bară de tractare, pentru că folosesc un suport de biciclete pe el.

Versiunile din US mai au oglindă retrovizoare cu ecran LCD, încărcător wireless și Apple Car Play, plus opțiuni precum scaune cu aer condiționat; dotările astea lipsesc în mod inexplicabil în UK. Există zvonuri că Android Auto și Apple Car Play vor fi disponibile după un update de soft; vom vedea.

Sistemul hibrid

Este același sistem ca pe Prius, pe care l-au tot îmbunătățit din 1997 de la lansare; e unul din cele mai bune sisteme hibride de pe piață, după părerea mea, și mă pot aștepta să fie la fel de fiabil ca la orice Toyota. Motorul de 2.5 litri folosește un ciclu Atkinson, care este optimizat pentru consum redus. Sunt 2 motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, deci ai 4×4 fără tunel median și complexitatea mecanică aferentă. Nu este la fel de bun ca un 4×4 clasic, dar pentru ce am nevoie (câteva zile de iarnă, poate ceva drumuri forestiere) este perfect. Puterea totală este de 222CP (la 1760kg), suficient să prindă suta în 8.1 secunde.

Motoarele sunt cuplate la o cutie de viteze CVT; în orice moment poate trece de la regenerare (în coasting sau frânare), la full electric (accelerație de la zero, viteze pana in 30km/h) sau combinat (când accelerezi puternic și la viteze mai mari).

Trecerea este insesizabilă, motorul termic fiind foarte liniștit la start (și antifonarea bună). În modul electric e o plăcere sa rulezi, silențios, singurul zgomot este un „electric whining” ușor, nu mi se pare deranjant.

La accelerații puternice motorul rulează la turații relativ constante, neobișnuit pentru cineva care vine de la o cutie clasică în trepte (manuală sau auto). Ca o barcă sau un scuter. E un pic zgomotos când e forțat, ar fi putut fi mai rafinat.

Dar principalul avantaj al sistemului este consumul. Din prima zi eu am putut obține 50-60MPG în oraș, cu mers liniștit dar nu exagerat (nun style). Cineva a obținut 68.9 MPG, adică 4.1 la sută:

La drum lung consumul este un pic mai mare, 44-46MPG. Media reală (plin la plin) este de 45MPG combinat.

Exterior

Cum ziceam, mie design-ul îmi place mult, este pe aceeași linie ca SUV-ul mai mic (C-HR) și noul Prius, am impresia că au adus un designer nou și îmi place ce a făcut până acum.

E plin de colțuri și muchii ascuțite, mi se pare mai agresiv și mai interesant, are personalitate, iese în evidență în marea de SUV-uri „blânde”.

Chestia cu 2 culori (acoperiș negru) le-a ieșit foarte bine, modelul Excel nu avea asta, dar folia pusă de dealer arată exact ca la modelul Dynamic.

Roțile cromate sunt tipic „american style”, nu grozave dar merg.

Interior

Interiorul a progresat foarte mult de la versiunile anterioare; nu este la fel de rafinat ca la Audi, dar nici foarte departe. Majoritatea materialelor folosite sunt faine, moi, plăcute la atingere, în afara de 2-3 elemente din plastic dur (unul fiind consola unde atingi cu genunchiul). Sunt câteva elemente (detalii) foarte mișto, cusăturile de la piele și butoanele de cauciuc, cu textură.

Bordul e digital, mi-a luat un timp până am învățat toate meniurile și scurtăturile. E ușor să ajungi la ce informații ai nevoie odată ce ai învățat butoanele de control. Mi se pare tipic japonez, cam complex și plin de acronime, multe butoane pe volan, departe de simplicitatea Tesla care pentru mine este topul în materie de ergonomie.

Ecranul de navigație și softul e în urmă cu 1 generație față de Audi/BMW, nu mai zic de Tesla… Rezoluția, imaginile, viteza de reacție, calitatea butoanelor fizice din jurul ecranului, nu sunt unde ar trebui. E enervant, ca până și Citroen / Renault / Skoda s-au prins mai repede și sunt mai la curent cu tehnologia. Sper ca update-ul de soft să rezolve (parțial) problema, dar dacă hardware-ul nu e acolo, nici software-ul nu poate face mare lucru. E principalul punct în minus al mașinii.

Confortul e foarte bun. Scaunele sunt de calitate, spațiul interior mare, portbagajul suficient. Zgomotul de rulare (vânt / roți) este un pic mai mare decat la Audi dar nu deranjant.

Sistemul audio standard e suficient de puternic, nu cred ca e nevoie de upgrade-ul JBL.

Costuri

Mașina a costat £36.859, adică £550 pe lună timp de 4 ani (2% dobândă) plus o sumă finală (minimum guaranteed value) de vreo £16.000. În plus, am dat £732 pe service plan (care include 3 revizii, 2 intermediare și una full, până la 30.000 de mile) și £340 Gap Insurance pe 4 ani.

Cam atât momentan, dacă aveți întrebări punctuale răspund în comentarii.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

51 comentarii

  1. „Este versiunea Excel”

    Crecă versiunea Word e mai cizelată

    00
  2. Sunt curios – cum e cu asigurarea la mașinile noi în UK?

    00
    • Din momentul in care ai numarul de inmatriculare poti face research (sunt diverse site-uri, gocompare/confused.com/comparethemarket.com), in care adaugi absolut toate detaliile masinii si ale tale, inclusiv numarul si culoarea de la chiloti, apoi alegi ce asigurare vrei in functie de pret, avantaje etc.
      Costurile difera, pentru RAV am gasit oferte de la £350 pe an pana la £2500. Sunt multe variabile in calculul de cost, de la No Claim Bonus, faptul ca mai ai alte masini pe mana, locatia, varsta, ocupatia, numarul de puncte de pe permis, unde declari ca tii masina (garaj/drive/strada) etc.

      00
    • Sistemul de asigurari in UK/IE e super-defect! Bine, asta nu e nimic nou!
      Pe aici asigurarea de baza, 3rd party cum se cheama, e scumpa ca foamea!
      Comprehensive, cand te asiguri si pe tine, e o optiune relativ ieftina, 15-20% in plus fata de 3rd party. Nu poti sa o cumperi doar pe asta! Evident ;)
      Amenzile si punctele de penalizare ajung singure la asigurator. GDPR&shit…au actualizat T&C si au rezolvat problema! Si nu vrei sa stii ce repede se sesizeaza ca ai luat o amenda pentru viteza!
      Idea e si mai complicata: ai no-claim bonus. Poate sa fie si 75%! Dar vei putea sa faci calculele dupa ce continui sa citesti…
      Dar no-claim bonus e daca nu ai nici o paguba pentru 3 ani! Sau amenzi!
      Idea e simpla: cu no-claim bonus 3rd party e vreo 700E/£. Comprehensive e @800. Pentru o masina noua de 35k! Ordinara!
      Daca e decapotabila…adauga!
      Daca ai avut vreo paguba…ADAUGA!
      Daca esti sofer incepator sau nu ai istoric acceptat in ultimii 3 ani…succes! E foarte foarte usor sa ai asigurare chiar si 50% din valoarea masinii!
      Sunt tot felul de variante, mergand pana la a avea un modul GPS instalat in masina. Doar ca sa scazi asigurarea! Adica mai pro-FUND decat FB!

      Asigurarile sunt regulate, dar legile sunt varza! Si in IE, cel putin, sunt % bune din claim pentru dureri de gat. Si judecatorii acorda plati serioase, ca te duci la medic si e scump ca foamea!

      Poveste personala: cumpar masina noua, imi fac asigurare (luasem deja calmante, ca nu aveam asigurare in ultimii 3 ani) si intreb cat ma va costa cand o adaug pe doamna. Si imi spune ca e cam cu 35% mai ieftin! Am intrebat-o pe fata daca nu aud bine! Auzisem bine! Deci un sofer a fost X, cu al doilea sofer era X-35%*X! Fuck logic!

      00
    • Am mașină în UK, deci știu sistemul. Pentru un Lexus 2.2D plătesc £150 lunar – asta pentru că încă nu mi-am schimbat permisul. După ce îl schimb, scade în £130. Dacă rămân un an fără incidente (nu mai este mult), dau lunar £85 pe aceeași mașină – ceea ce mi se pare super ok.

      Mai mult mă refeream dacă ai reduceri sau ceva special pe zona de asigurări, ținând cont că mașina este nouă.

      00
    • Scumpa tare asigurarea in UK. 130-150 de lire pe luna sint cam 1850€ pentru un Lexus 2,2D. Eu platesc cam 1200€ (cu de toate, ar fi cam 900 normal) pentru dracia mea, care nu o asigura multe companii (putere si pret mari).

      Asa se explica faptul de ce vezi prin Romania sau pe aici unii cu numere de UK fara asigurare sau taxe platite (ask.gov, ask MID, check MOT, etc – usor de verificat). Scump.

      00
    • Este, într-adevăr. Dar dacă se întâmplă ceva (Doamne-ferește) e asigurare de tip casco. Asigură și mașina celuilalt, dar și mașina mea. Totodată, eu am ~1 an de când sunt aici. Nu mi s-a luat în considerare istoricul din România, deci nu am No Claim Bonus. Ulterior o să scadă, dacă nu am incidente.

      00
  3. La consumul in sistem imperial m-ai pierdut dar te cred pe cuvant!

    00
  4. 45 MPG = 6.3 Litres/100km
    60 MPG = 4.7 Litres/100km
    multumim de review…

    00
    • ;) si daca esti din Bucuresti: 28 MPG = 10 litri%

      00
    • „£340 Gap Insurance pe 4 ani”
      Nu era inclusa in asigurarea masinii? Aici rar mai vezi asigurari pentru masini noi sa nu includa si asta. Normal ca incearca dealerii sa-ti bage pe gat si asigurarea GAP, desi stiu si ei ca se ofera inclusiv deja.

      Ce motor TDI ai avut pe A6? Se simte mare diferenta la reprize?

      00
    • Gap nu este inclus, poti alege intre oferta dealer-ului si altele de pe net.
      Pe Audi aveam un 2.0TDI cu cutie DSG. Mi se pare mai rapida RAV4 la accelerari, motorul electric face diferenta.

      00
  5. Pare un Duster marit si prelucrat prin aschiere.

    00
  6. Cum sunt scaunele? Par foarte plate…

    Dar farurile? Led adaptiv? Nu sunt la curent cu ce are Toyota…

    00
    • Sunt plate si nu ofera sustinere laterala ca la o sportiva dar foarte comfortabile la drum lung. Farurile sunt cu LED.

      00
  7. Masina mi se pare frumoasa in draci insa am fost sa vad una si e prea mica pentru mine la interior. La 1.90 accesul e enervant din cauza usii si nici in interior nu sunt fericit din cauza consolei centrale, nu imi lasa destul loc pentru genunchi. Prefer un Ford Escape (cred ca in europa se numeste Kuga).
    Insa ca design exterior.. jos palaria.

    00
  8. Toyota HRV nu era o optiune mai buna?

    00
  9. „și de atunci am făcut cam 1.600 de mile.” … Ca ne doare in pl sa vorbim in km si lei.

    00
    • Dacă omul stă în GB, a cumpărat de acolo în lire, merge și consumă galoane în milele parcurse, de ce ar trebui să-ți facă ție toate conversiile? Nu ar fi mai simplu sa folosești google dacă te interesează?

      00
    • Oare sa aibă de a face cu faptul ca e în uk?

      00
    • Oare sa aiba de-a face ca spune detaliile astea unor romani care folosesc alte unitati de masura si carora le va fi dificil sa inteleaga/cuantifice informatiile primite?

      00
    • Da da. Si de ce pune si poze cu volan pe dreapta?! :))

      00
    • si romanilor aia le-a ramas mic googleul si nu pot sa vada ce inseamna numerele alea?

      00
    • puiutii vor totul si mestecat daca se poate. cum sunt ei usor tarzi, au nevoie de tot sprijinul

      00
    • nu-i nimic, data viitoare trimit imaginile de interior cu efect de horizontal mirror, consumurile in Kilometers per litre, greutatea in Stones, lungimea in Feets and Inches si costurile convertite in moneda botswaneza… sa le fie mai usor! :)

      00
  10. Wow £150 pe luna? Wtf? Eu platesc £385 pe an comprehensive la Audi A6 (67 plate) si £420 pe an comprehensive la Mercedes GLC (14 plate)… nevasta e principal si eu sofer secundar. Are NCB 2 ani… ambii permise de UK… ambii cu permise obtinute in ’97. Nu stiu cat conteaza sa fii home owner si sa ai garaj dar pana sa ne luam casa plateam £490 la GLC fara garaj (driveway)…

    00
  11. Toate bune si frumoase, parerea mea.
    Mai putin prețul. Adică 40.000 de euro mi se pare enorm! Stiu, tehnologie, bla, bla, dar tot mult este.

    00
  12. 3 revizii in 30k mile?! Adică service la 15k km?

    00
  13. Cred ca e articol despre Rav4, sa ne bucuram de el. Asigurari in uk? 1.4 benzina 90 pe luna primul an, varsta peste 35. In al treilea an 34 pe luna fara pagube intre timp, Daca nu stai in zona rau famata sau plina de accidente si belesti ochii pe site uri si la ce bifezi pe acolo vei avea oferta ok la asigurare. Si eu tot bou offtopic.

    00
  14. Ce tare designer, a luat un Tiguan și i-a pus bot de Tucson! Cine s-ar fi gândit la asta?

    00
  15. Ti-ai luat masina cu volanul inapoi :))))

    00
  16. Commo se dice? mpg? plm?
    Intelegem ca autorul e plecat din tara de oleaca de vreme dar articolul e scris in romana, presupunem ca pentru palmasii ramasi in Romania.
    Da nah, de cand cu Raducioiu nu ne mai surprinde nimic.
    Am condus Toyota, variante diesel, nu ofera nici o senzatie alta decat ca ar putea functiona la nesfarsit. Nici consumul nu este punctul lor forte in general.
    Dat fiind faptul ca ai dat consumuri in mpg, tind sa cred ca sunt cele de la producator, de catalog. Un consum real? dar nu din ala de mers la consum ci mers omeneste.

    00
    • Ai citit printre rânduri nu-i asa? Dar la poze te-ai uitat? Am crezut ca e destul de clar textul, pe bord reușesc frecvent în oraș 55-60, iar media plin la plin e 45. Am avut 49, doar în oraș dar am avut și 40, drum lung autostrada când ma grăbeam și mergeam cu 80-90. Te las pe tine sa descoperi unitățile de măsură și sa convertesti

      00
  17. 500 pe an plătesc acum. 10 ani no claim bonus, 2 șoferi, 9 puncte pe permis luate cu mașini un pic mai rapide :)

    00
  18. Faina. Pacat ca e cu volan pe dreapta.

    00
  19. de ce scrii de mile? de ce spui cat ai dat in lire si nu in lei? de ce ai volanu pe dreapta? de ce ai dat atat de mult pe o masina noua? de ce ai luat toiota si nu bmw?

    00
  20. NOU
    #44

    Eu m-am oprit la dobanda de 2%. Probabil ca de aia la noi sub 7-8% (+ eventual si alte cateva taxe de procesare si alte rahaturi) nici nu se discuta, sa iasa media per grup bancar ok.. fmm…

    00
  21. Nu dati cu piatra dar din video prezentat cu testul de consum la fiecare oprire a martorului de full electric a pornit / oprit motorul termic in modul auto? adica de zeci de ori ? :))))sau termicul sta intr o oarecare asteptare si nu e ca si cum ar fi prima pornire ?

    00
    • Da, asa functioneaza un sistem Hybrid. Cand nu e nevoie de putere termica, motorul se opreste. Si nu-ti fie frica, nu i se duce pornirea dupa 100k km :D

      00
  22. am comandat si eu carligul de remorcare .puteti sa-mi spuneti daca influenteaza senzorii de parcare. va multumesc.

    00
  23. Sunteti multumiti de scaunele din fata? M am urcat recent in masina pt un test drive si mi s a parut ca au spatarul foarte lat( ca pt grasi) si nu dau o susutinere laterala ferma.

    00
  24. Salut.
    Tot ma chinui si eu de ceva timp sa merg la un test drive cu un Rav4 varianta sport(2 culori) dar nu prea reusesc din cauza pandemiei. Eu am un Lexus 2.5 hybrid acum,aceiasi motorizare dar vreau sa il schimb cu ceva mai mare.
    In tot acest timp de cand ai masina ai mai descoperit ceva plusuri sau minusuri?
    Vad unii care se plang ca masina nu are butoanele ptr inchiderea/deschiderea geamurilor luminate pe timp de noapte sau ca sub capota motor nu este nici o protectie/material ptr izolare fonica. E adevarat John?
    Multumesc. Sanatate

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.