Toyota Corolla Touring Sports testdrive

La review-ul la Skoda Octavia, am postat un comentariu că am avut de ales între Octavia, Corolla și Civic, iar un alt cititor m-a întrebat dacă nu fac un review, deși mai are unul Vali, scris chiar de el, însă pentru un model hatch de 1.8l de la Citylink.

Nu am să vă plictisesc cu motivele mele personale pentru care am ajuns la decizia să iau Toyota Corolla Touring Sports, nu cred că interesează pe nimeni. Criteriul cel mai important era că mașina să fie cu cutie automată.

Am făcut test-drive cu ambele motorizări, 1.8 și 2.0, e adevărat că testele în România sunt mai degrabă „hai dă-te și tu puțin cu mașina”, te plimbi prin București vreo 20-30 min, poate ai șansa să ieși puțin pe autostradă, însă e prea puțin ca să îți faci o părere. Totuși, în cazul meu, datorită unei neînțelegeri pe care dealerul a avut-o cu importatorul, mașina a întârziat câteva zile și pentru că eu deja plătisem mașina, dealer-ul mi-a dat împrumut o mașină de test Corolla Sedan cu motor de 1.8l, pe care am condus-o cam 600km. Diferența de putere o simți atunci când vrei să depășești pe o distanță mai scurtă, altfel viteza maximă e identică, 188km/h, limitată datorită motorului electric. În acei 600km, mi-am dat seama că am ales ceea ce trebuia, motorul de 2.0l (122cp vs 180cp), care are un motor pe benzină clasic aspirat, fără să fie chinuit cu turbine și alte nebunii. Merge în sinergie, cum îi place Toyotei să spună, cu motorul electric conectat la bateriile montate sub bancheta din spate.

Cei care am mai condus benzinare aspirate mai leșinate știm că trebuia să închizi AC-ul când urcai un deal sau te pregăteai de depășire, unii îi spuneau butonul „NOS” la cel de AC. În schimb la Toyota nu mai este cazul, aerul condiționat este acționat de motorul electric. În aceeași idee, cam tot ce este acționat de motorașe, că sunt ștergătoarele, că sunt geamurile electrice, toate sunt legate la bateria sistemului hybrid.

Câteva concluzii după 7.000km

Consumul – poate cel mai interesant lucru de aflat pentru mulți. Pentru motorul de 2.0l consumul declarat de producător este 3.9l/100km. Acum eu vă spun realitatea mea:

  • mers normal pe distanțe scurte (sub 4-5 km) la temperaturi scăzute – 8-9l/100km
  • mers normal pe distanțe medii (6-10 km) la temperaturi scăzute – 6l/100km – bateria sistemului hybrid ajunge la temperatura optima – începe să comute pe EV
  • mers normal pe distanțe scurte (sub 4-5 km) la temperaturi ok – 5-6l/100km
  • mers normal pe distanțe mari (peste 10 km) indiferent de temperatură – scoți lejer 4,5l/100km
  • mers agresiv, accelerări puternice la plecarea de pe loc, frânări în bot la semafor – peste 10 l/100km, chiar și aici tot te ajuta EV.
  • pe autostradă motorul electric te ajută doar în accelerări, însă nu va merge în EV la viteze mai mari de 100km/h – consumul fiind undeva la puțin peste 7l/100km la o viteză de 130km/h.
  • pentru mine mers normal înseamnă că nu merg ca un pensionar, să țin coloana în mers sau să încurc lumea în jurul meu, deci probabil dacă m-aș chinui aș putea scoate și consumuri mai mici.

Cutia CVT – se poate duce multa hatereala pe subiect. Am condus DSG, am condus manuale și am condus CVT. DSG îți dă senzația de schimb de putere, acele scurte opintiri pe care le are, CVT-ul e moartea pasiunii pentru oamenii care vor DSG, pentru că nu ai acel feedback. Dacă ești o persoană care conduce pentru a ajunge din A în B în siguranță, mergi liniștit pe CVT, îți place să te joci cu mașina, îți plac depășirile scurte, poți merge pe CVT dacă trăiești cu zgomotul de aspirator, iar dacă ești un tip meticulos, tehnic, atent la detalii și care ține la onoarea și prestigiul lui de șofer, mergi pe DSG, nu te prosti aiurea. Însă s-ar putea să îți placă fiabilitatea ei, am doi amici cu DSG-uri picate, am refuzat să țin minte cât i-a costat reparația, doar zic.

Sistemul infotaiment este destul de trist sau foarte trist, însă modelul meu, care este an 2020, are Apple CarPlay și Android Auto și aproape că nu îmi pasă ce zace în spatele Androidului Auto, atâta timp cât pot folosi Waze/GMpas și Radio/Spotify/TuneIn sau orice altă aplicație de muzica sau podcast. Am zis că modelul este 2020 pentru că alea din 2019 nu aveau, însă se putea face update, nu știu cât de simplu e.

Ceva mișto, care are impact și în întreținerea mașinii – sunt 2 sisteme de frânare, cel care regenerează energia din frânare și încarcă bateriile și cel clasic pe discuri de frână. Dacă ești un șofer care nu face curse și anticipează momentele de frânare din timp, poți schimba plăcuțele și la 100k km – confirmată de un amic de-al meu cu Prius (nu 100k, dar pe la 85k).

Cruise Control Adaptiv – cred că toți știm deja ce este, însă poate nu foarte mulți l-am experimentat – îți aduce un confort și o relaxare în condusul la drum lung. Un exemplu – trebuia să trec pe la Slobozia dinspre Drajna și erau niște lucrări la un pod. Era coloană de câțiva km buni, am pus CCA la 50km/h și nu trebuia decât să apăs pe butonul de Resume când se urnea coloana de pe loc, apoi mașina mergea în spatele celeilalte mașini și se oprea în spatele ei atunci când se oprea coloana. La Honda nici nu mai trebuie să apeși pe buton, pleacă singura – Toyota a decis din motive de siguranță să nu aibă opțiunea asta (dacă se bagă un pieton fix atunci când pleacă coloana…).

Încă un aspect – Emergency Brake Assist (nu are treabă cu Toyota neapărat) – treceam printr-o intersecție când un puștan de 10 ani s-a gândit să treacă pe roșu pe trotinetă în viteză, mie îmi furase atenția pentru o secundă o dubă care dădea cu spatele în intersecție pe roșu, eu trecând pe verde. Nu vreți să știți ce senzație ciudată este să îți pună mașină frână violentă, practic s-a oprit mașina pe loc de la o viteză de 50km/h. Ești precum pasagerul din dreapta, căruia îi fuge capul în față. Practic mașina i-a salvat viața puștiului, dar și pe a mea, indiferent că treceam pe verde. E prima dată când mi se întâmplă o fază de genul ăsta, duba aia mi-a furat atenția când eu trebuia să mă uit la trecere.

Portbagajul are 598 litri, e mai mult decât ok pentru mine, care am 3 copii. Podeaua portbagajului poate fi pusa pe 2 niveluri, unul la nivel cu buza portbagajului, pentru a putea scoate bagajele târându-le, fără să le ridici, celălalt nivel fiind mai jos cu 10cm. Podeaua portbagajului are 2 fețe, una textilă, alta dintr-ul material de plastic dur, pe care o poți folosi atunci când vrei să pui ceva mai murdar, cum ar fi un cărucior de copil cu rotile murdare după o zi ploioasa. Există priza de 12V în portbagaj.

Spațiul la picioare pentru pasagerii din spate este ok pentru clasa mașinii. Eu am 1.85m și puteți vedea în poze cât loc este. Mare avantaj este și podeaua aproape plată din spate, ceea ce înseamnă că pasagerul din mijloc poate sta destul de ok, deși nu e tocmai coco să stai 3 adulți pe bancheta din spate în Corolla, însă 3 copii, 2 pe scaune (boostere) și unul direct pe bancheta cum e în cazul meu, e foarte ok.

Condusul este foarte plăcut, direcția este mișto, atât la manevrele de parcare, cât și la intrat în curbe cu viteze de peste 100 km/h.

Nu vorbesc despre materiale, nu este mașină premium, deci trebuie să știi ce așteptări să ai, pe mine în schimb mă omoară acel piano black. Tabla mi se pare subțire, parcă prea subțire, față de ce am mai avut, însă nah, detalii.

Cotiera are spațiu mic de depozitare, înăuntru sunt 2 prize USB și o priza tip brichetă.

În concluzie – nu este o mașină wow, deși mie personal îmi place cum arată la exterior, la interior e meh. Cum ziceam mai sus, am 3 copii și mă descurc foarte bine cu mașina dpdv al spațiului, atât în București, cât și în concedii sau drumurile la bunici. Ca idee, să nu vă duc în eroare, 3 scaune de copii intră la limită sau nu prea, depinde de cât de voluminoase sunt, însă în cazul ăsta nu puteți folosi sistemul isofix. Eu folosesc doar 2, copilul mare nu mai are nevoie.

Mașina, în configurația pe care am luat-o eu cu motorul de 2.0l, are un preț de catalog de 27,5k. Eu am bătut palma cu dealerul în februarie 2019, când am dat comanda, pentru 21.500€ cu rabla inclusă în preț (10.000 lei). Acum faceți un exercițiu de imaginație ce mașină de bombardier îmi puteam lua în 21.5 k, însă am preferat să iau Corolla pentru următorii 7 ani (poate chiar mai mult dacă rezistă bine), nu îmi schimb mașinile la câțiva ani.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

77 comentarii

  1. „…ce mașină de bombardier îmi puteam lua în 21.5 k..”
    Cu asta ai cam dat cu mucii-n fasole!
    La 20k Euro cred ca e vorba de a respecta optiunile.

    01
  2. Felicitari pentru alegere si pentru review. Si eu ma gandesc la o Corolla, chiar voiam sa stiu cum se simte diferenta intre motorul de 1.8 vs. cel de 2.0, insa nu am apucat sa fac test drive cu cel de 2.0 pentru ca cei din showroom nu il aveau disponibil asa ca am facut test cu 1.8. Putin dezamagit, desi nu aveam asteptari prea mari (in prezent conduc un Avensis 2.2 diesel). Am inteles ca este vorba ce Corolla TS 2.0 dar nu stiu cu ce nivel de echipare s-a ajuns la prestul specificat de tine. Poti sa clarifici te rog? Iti urez multi km fara probleme!

    00
    • Salut Alex,
      Versiunea aleasa este Dynamic, urmatoarea versiune Exclusive era cu 3000 euro mai scumpa, erau insa niste optiuni interesante in pachetul ala, insa nu un game changer pentru mine personal, iar pretul care ajungea undeva la 25k deja era un prag psihologic pentru mine, vizavi de devalorizarea unei masini noi.

      00
  3. e relevant review-ul, mersi si s-o stapanesti sanatos

    00
  4. „am doi amici cu DSG-uri picate, am refuzat să țin minte cât i-a costat reparația, doar zic.”

    7800 lei e schimbarea de mechatronic la un third party – o informație le care as fi preferat sa nu o stiu.

    10
  5. Ca posesor de lexus is300h tin sa injur din toată inima producătorul toyota care nu e în stare sa sa oprească luminile de întâlnire cand opresc masina.

    Sa bipaie poate, sa oprești manual faza scurta. Dar nu poate sa le oprească automat. Retards….

    00
    • tin sa injur din toată inima producătorul toyota care nu e în stare sa sa oprească luminile de întâlnire cand opresc masina.

      true story.

    • Curios… la mine (Toyota), pe „auto” le opreste automat daca deschid usa (cu motorul oprit). Bipaie doar daca ai farurile in alta pozitie decat „auto” sau daca mai ai cheia in contact. Eu ii injur pentru altceva: au facut DRL-uri pe fata dar nu au putut sa mai scrie acolo niste linii de cod sau sa puna un releu astfel incat sa aprinda si spatele.

      01
    • Detin o Toyota Avensis (model facelift 2012) si, dupa cum a mentionat si Ivanov, daca le tii pe Auto, acestea se inchid cand deschizi usa soferului. Daca le ai pe cele 2 pozitii mai sus (pozitii sau faza scurta), se declanseaza un sunet de avertizare cand deschizi usa, deci cam greu sa le uiti pornite.
      La alti producatori auto, faza scurta / pozitiile se opresc automat cand opresti masina?

      00
    • Alex, pe „auto” nu le pornește ziua…

      Lucrezi la Toyota? Asta a fost explicația?

      00
    • Porneste DRL-ul (doar pe fata, ce-i drept), sau, in functie de: 1) cat de multa lumina este afara 2) cum ai setat senzorul de lumina, pornesc si farurile. Sa inteleg ca pe tine te enerveaza atat faptul ca nu se opresc cat si faptul ca nu pornesc… Initial am crezut ca ii injuri pe cei de de la Toyota (nu, nu lucrez la ei) pentru faptul ca nu se opresc.

      P.S. Vorbesc din experianta mea de posesor de Toyota. Poate la Lexus o fi ceva diferit.

      00
    • alex, unii preferă să circule cu faza scurtă aprinsă non stop. e o chestie de siguranță. dacă muți pe fază scurtă, luminile nu se sting când oprești motorul, cum e la restul de mașini de pe piață și cum ar fi normal.

    • PPS. Tocmai am facut un test: la Toyota se sting farurile daca iei contactul, chiar daca maneta este in alta pozitie decat “auto”. Poate merita si aia de la Lexus injurati, nu numai cei de la Toyota.

      00
    • ia pune un video. că și eu am toyota și am aceeași problemă.

    • video primit. pe bune, la ale noastre nu se opresc luminile când iei contactul.

    • @Vali, Check the PPS. La mine le stinge. Dar, masina e din 2013. S-or mai fi schimbat lucrurile de atunci pana acum. Sorry. Daca “lucram la Toyota” as fi stiut chestiile astea ;)

      00
    • In cazul vostru, subscriu la parerea lui Ivanov. In cazul meu… glad I’m not you 🤪

      00
    • Acum e momentul sa ma simt mândru de renouu meu Modus din 2006 care face doua chestii simple și inteligente :
      Blochează ușile când trec de 10km/h și taie curentul când deschid usa. Nici eu nu opresc luminile și mereu când iau alta mașina ma bipaie la creieri.

      00
  6. Luminile cum sunt noaptea ? Parcă au mai multe versiuni și din fotografii pare să aibe ceva adaptiv echiparea aleasă de tine.
    Ai luat 2.0 în loc de 1.8 cu diferențele de cai indicate. Dar față de un 2.0 TDI cu DSG sau 1.5 TSI cum e ? Întreb pt. că CVT-ul livrează puterea nominală altfel decât cutiile cu trepte individuale și aș vrea să știu dacă acei 180 de cai seamănă măcar cu cei 150 dintr-un alt 2.0 .

    00
    • La mine 223 cp , motor 2.5 benzina aspirat plus cel hibrid – seamănă cam cu 180 – 190 cp – diesel sau benzina, motor normal.

      Consum 6.9 mixt – mai mult oras (bucuresti) – medie pe 40 000 km.

      00
    • Luminile sunt led, atat pe faza scurta, cat si pe faza lunga. Practic sunt aceleasi becuri/acelasi bec (nu stiu precis), iar un sistem de oglinzi isi schimba pozitia pentru a lumina mai puternic pe faza lunga fata de faza scurta. Are sistem auto de comutare de la faza scurta la faza lunga si invers. E misto si functional mai ales pe drumurile nationale, insa daca esti intr-un sat luminat decent, e posibil sa ramana pe faza scurta datorita iluminatului stradal, nu neaparat ceva naspa, insa merita mentionat.
      Pe modelul Exclusive (superior celui pe care il am) are biLed si sistemul cu lupa si leduri DRL dispuse altfel, insa nu stiu cat de notabila e diferenta.

      Referitor la putere, vin de pe un Ford Mondeo 2.0 diesel (140cp) cu cutie manuala care m-a servit timp de 7 ani, plus unul cu Powershift (tot un DSG) cu aceeasi motorizare pe care l-am condus vreo 1500km. Atat Mondeo 2.0, cat si Corolla 2.0 au aceeasi greutate, pe la 1600kg, un aspect important. Corolla 2.0 Hyrid (180 cp) atinge 100km/h mult mai rapid decat Mondeo pe testate. La Mondeo simti cuplul acela mai rapid, insa Corolla e mult mai sprintena, mai ales in acel range de 80-120km/h unde de cele mai multe ori faci depasirile.

      00
    • @Ivanov Ce masina?

      00
  7. Emergency Brake Assist – din ce ai descris tu, adica a pus automat frana fara sa apesi tu piciorul pe pedala de frana cred ca este Automatic emergency braking (AEB)

    00
  8. Credeam ca Skoda Octavia e uratica, dar pare Ferrari pe langa Corolla :)

    00
  9. Nu-mi iese discountul de la 27,5 la 21,5 k daca spui ca reducerea la rabla a fost 10.000 de lei, adica ~2500 eur. Deci ar mai fi vreo 3000 eur discount de la dealer? Mi se pare enorm pentru orice dealer, nu doar toyota.

    00
    • Salut,
      Era februarie 2019, inceputurile de an sunt cam aride pentru dealerii de masini auto, chestie confirmata ulterior de reprezentantul de la Toyota. In plus aveau o promotie la momentul respectiv. Apoi am stat la masa tratativelor cu discutii decente, nu mi-am pus baluba pe masa sau cu tactici de genul cerut oferte de la Galati, apoi de la Satu Mare si fortat omul. Pur si simplu am nimerit la timpul potrivit, omul potrivit, pentru ca nu ma consider cine stie ce mare negociator. Masina a fost achitata integral, nu am facut leasing, dar nu cred ca a contat in staibilirea pretului, pentru ca ei oricum isi iau banii integral atunci cand pleaca masina de la ei.

      00
    • Am scris aiurea Feruarie 2019, era de fapt Feruarie 2020.

      10
  10. Ca proaspat posesor de Corolla HB(Hatchback) si dupa vreo 8000 de km, review-ul tau surprinde foarte bine masina. Cu toate acestea ar mai fi niste lucruri de spus pentru cine este interesat de aceasta masina. Mentionez de pe acum, ca eu am motorul de 1.8 si am ales asta, deoarece aveam mai putin spatiu in portbagaj.
    Acum sa incepem cu inceputul:
    1. Motorul de 1.8 este varianta in care vrei sa faci economie la consum. Ca si idee, am facut test-drive cu ambele motoare si 2.0 aveai mai mult cuplu, dar se si simtea la consum si in plus iti manca din portbagaj din cauza bateriilor. Consumul e o poveste separata si merita probabil un articol separat. Pe timpuri calde(fara anvelope de iarna) si mers normal de Bucuresti am obtinut valori variate, de la 3 si pana la 6 in functie de cat de des o calci si folosesti clima. Tot in Bucuresti pe timpuri friguroase valorile au sarit la 5 si 7, uneori 9, dar din ratiuni de temperatura. Mers pe autostrada folosind anvelope de vara si media legala cu mici accelerari am scos undeva la 5.5 hai 6, in schimb daca foloseam anvelope de iarna urcam in 6.5-7. Mers pe drumuri nationale undeva intre 4-5, dar fara sa merg agresiv ci doar in depasiri importante. Ca si idee, daca faci o medie te vei juca intre 4.5 si 5.5 foarte rar urcand spre 6-7 si asta vorbesc strict de motor 1.8. Desigur vorbim de varianta HB, posibil sa fie valori un pic urcate la restul de variante.
    2. Dotarile sunt mega-decente pentru ce bani dai, daca e sa comparam cu producatorii europeni, dar sunt in spate fata de ce primesti de la fratii coreeni(Hyundai-Kia). Sa ne intelegem, inteleg ratiunile economice, dar as vrea sa aflu de ce am incalzire in scaune, dar nu si pe volan?! Sistemul infotaiment este printre cele mai slabe, dar inteleg ca e o politica Toyota. Cu toate acestea cat timp am Apple Carplay/Android Auto si pot folosi diverse aplicatii, e mai bine decat suportul de telefon.
    3. Sistemele de siguranta sunt foarte bune si ajuta in aglomeratie. Cruise controlul adaptiv impreuna cu asistenta la directie pentru a tine banda, poate uneori imbia la somn. Povestea cu franarea nu am avut inca nevoie din fericire de el si sper sa nu am nevoie.
    4. Tinuta de drum, cel putin HB nu este foarte spectaculoasa si pe drumuri curbate de multe ori am impresia ca merg ca un pensionar, insa inteleg ratiunile din spate. Mai ales faptul ca ai suspensii independente, iar acestea aduc un mare confort.
    Cu toate acestea varianta HB este mega confortabila pentru ocupantii scaunelor din fata, iar cei din spate, daca sunt mai inalti nu au loc foarte mult pentru ei.
    Si la final, am o intrebare poate cineva imi da si un raspuns:
    Pe timp de iarna a-ti vreodata nevoie de lanturi pentru a urca anumite portiuni cu zapada? Spun asta pentru ca principalul meu of este ca in comparatie cu fosta masina unde aveam manuala, cu aceasta sunt zone pe care nu le pot urca din pricina cutiei automate. Sa ne intelegem, zone care alta data le urcam lejer, acum sunt cu emotie. Imi poate recomanda cineva o pereche de lanturi decenta? Ca si idee anvelopele de iarna sunt Michelin Alpin 6. Multumesc.

    00
    • :troll: aia cu urcatul pantelor este pentru profesionisti care nu si-ar lua in viata lor cutie automata.

      00
    • Vezi ca pentru zapada, noroi poti sa setezi cutia sa nu schimbe mai mult de 1, 2,3 sau 4. Chiar am folosit asta week-end-ul trecut cand m-a prins o ninsoare pe niste dealuri. Am blocat pe 2 si urcat incet fara griji unde inca nu ajunsese plugul si inca ningea.

      00
    • @john
      Nu stiu despre ce optiune vorbești. În afara de sport,normal,eco eu nu știu de altele.

      00
    • NOU
      #34

      In weekens am urcat pana aproape de Muntele Rosu/Cheia cu o Octavie DSG. Primele 2-3 curbe au mers, apoi cand s-a „imputit” treaba (adica panta) am decuplat ESC, bagat piciorul in acceleratie si trecut pe manual (M1/M2). Am urcat fara pobleme pana sus, am parcat totusi inainte de platou ca voiam sa ne plimbam prin padure. Insa a mers. Insa da, la plecare (parcat in panta) am ramas putin blocat si mi-a lipsit posibilitatea de a face balans din ambreiaj…

      00
    • Imi poti spune pretul si nivelul de echipare?
      *sunt si eu interesat de o Corolla Hatch back

      00
    • Vezi că mai ai un buton – ăla dintre butoane încălzire scaune. Și decuplează ESP la viteze mici când urci panta. Altfel urca lejer, mai ales când dă electric cuplul din start.

      00
    • @asdad2005 Din pacate nu ai optiune de zapada, highlander si Rav4 au. La CVT mai greu. Greseala mea!

      00
    • Si eu sunt interesat de o Corolla HB 1.8 hybrid, cat a fost pretul la a ta? (de mentionat nivelul de echipare + extraoptiuni)
      Vad variatii mari de pret intre pretul de lista si ce oferte sunt pe autovit/olx de la dealeri, vorbesc de masini noi

      00
    • In manual la a mea scrie undeva ca daca te blochezi poti incerca sa treci pe sport/manual (adica e pe modul „sport” dar pot schimba si manual secvential), sa o pun in a 3-a si ma scoate.
      M-a scos asa din nisip pe o plaja pustie la capatu lumii (nu, nu la Mamaia) unde m-am bagat prea departe in nisipuri (deh, posesor nou si entuziast de AWD) si ramasesem aproape „pe burta”.

      00
  11. Dar reparatia la cutia E-CVT cam cat costa? Cat e durata de viata a CVT-ului?

    00
  12. poate imi iau hate, dar jur ca nu am inteles niciodata povestea asta cu consumul… ai 20+k sa dai pe o masina si inca te mai uiti ca in loc de 5 cat da producatorul, iti consuma 7 ca mergi cu ea cum iti place tie. Ramasite din comunism, cred, cand era benzina la cartela si te interesa sa mergi cat mai mult cu norma pe care o aveai.
    (nu e vorba de o persoana anume, e vorba de conceptia generala, am intalnit foarte putini oameni la care, cand se discuta despre o masina mediu – top, prima intrebare este „cat consuma”)

    00
    • ideea e că oricâți bani ai avea și chiar și să fie mașină de sute de mii de euro, risipa nu trebuie încurajată!
      Dacă vrei și îți permiți să bagi 3 găleți de benzină la 100 km, n-ai decât, sunt banii tăi, dar asta nu înseamnă că e un model de urmat și că nu trebuie să-ți pese!

      00
    • eu de ex ma uit cat consuma nu din considerente de bani ci de autonomie. Inainate am avut un diesel cu rezervor de aproape 60L cred, aveam 700-900km autonomie la rezervor full. Acum am benzina, fac plinul si-mi arata ~500km. ma streseaza putin cand sunt pe dn1 in coloana :)

      00
    • Te intereseaza consumul daca faci 30-40000 km/an.

      10
    • Sunt de acord cu tine. Initial m-am uitat din curiozitate, acum pur si simplu nu prea imi pasa. Am luat Toyota Hybrid pentru fiailitate, pentru ca e silentioasa, pentru siguranta, pentru eventuale decizii gen No Diesel in Bucuresti, iar consumul pe termen lung e un plus fara doar si poate.
      Am expus mai articol consumul pentru ca foarta multa lume asta intreaba, practic e prima intrebare pe care ti-o adreseaza.
      Mertia mentionat ceva – daca masina iti consuma 5l /100km fata de una care are o medie de 9l/100km (iar eu cu Mondeo 2.0 diesel in Bucuresti asa aveam), la o medie de 15.000km pe an, ies cam 3000 lei diferenta, ceea ce nu e putin deloc oricat de bine ai duce-o financiar (vorbim de oameni care dau 20k pe o masina, nu avioane)

      00
    • @Toma nu e vorba de incurajat risipa, e vorba ca primul tau gand ca om care participa la o discutie despre masini de peste 20k este „cat consuma”, eu aia nu inteleg.
      @maxp asta pot intelege, pana la un punct :D
      @cristi daca faci 30-40000/an inseamna ca ii faci cu un scop (produci bani in timp ce faci km aia, nu te plimbi aiurea, caz in care iar nu isi are rost intrebarea primordiala… CAT CONSUMA? :)) )

      00
    • @autorul nu ma intelege gresit, nu am nimic impotriva hibridelor sau a faptului ca iti iei (tu sau altcineva) hibrida din diverse considerente, intrebarea mea (retorica, pana la un punct) era de ce un om se uita la o masina de 20.000 de euro (care nu este neaparat a lui) si prima lui intrebare este „cat consuma?”

      00
    • Pai trebuie sa-si justifice si pasionatii de Diesel alegerea cumva… mai ales cand isi cumpara un Diesel si o folosesc doar in oras pe distante scurte. Nu conteaza cat de scumpa poate ajunge intretinerea si eventualele probleme cand iti arunca un „pai da boss, dar a mea consuma 5l/100km la drum lung”.

      00
    • Eu merg (mergeam înainte de filmul actual), 50′-60′ pe an. La 50′ sunt 1000 de litri *1,20 (am Diesel) = este un city break undeva, Toscana sau la mare’n Polonia. Sau pur și simplu ii economisesc să am la pensie.

      00
    • Titi, răspunsul este simplu, și ți l-a dat alt comentator mai sus. Ți-l mai dau și eu odată: depinde numărul de km care-i faci.

      Dacă faci km mulți, chiar dacă dai 20k pe o mașină, cifrele se pot aduna. E simplu.

      Iar ca idee, 20k nu e o sumă pentru o mașină nouă. Discutăm de preț de Duster totuși, nu de mașină premium.

      00
    • Eu am masina sub 5k si tot nu ma intereseaza cat consuma. Cand ma uit cat ma costa taxele, asigurarile, consumabilele (cauciucuri, revizii etc) … combustibilul e pe locul 14.

      00
    • Pentru mine consumul a fost important când a fost să aleg intre Corolla 1.6 aspirat sau Corolla 1.8 HB. Am socotit cu „+” cu „-” și mi-a dat că prefer consumul mai mare și prețul mai mic in baza stilului meu de condus și numărul de km efectuați.

      01
  13. Mersul in oras, aglomeratia urbana impinge lumea in a achizitiona acest tip de masini. Noua Octavia 1.5 Tsi 150 CP manuala in oras? Mestecand in cutie intre semafoare? Iar in exterior pe drumuri lungi (nu pina la bunica la tara) la cum se merge, parerea mea este ca sunt insuficienti acei 150CP.

    Sunt curios de ce nu alege lumea Ioniq Hybrid. Pret identic, mai multi CP, mult mai multe optiuni (jante 17, full led, Smart Key) garantie similara.

    Sunt si eu pe punctul de a alege un hybrid si vreau sa aleg intre aceste 2 modele. De Corolla e plin internetul de opinii, teste, jurnale de bord. La Ioniq e cam liniste in ceea ce priveste feedbackul posesorilor.

    Aceste hybriduri sunt viitorul, toti suntem constienti, insa nu transmit placerea condusului. Doar iti faci treaba cu ele in cursul saptamanii, imbracat corporate, civilizat, bucuros de mici feature_uri la volan, de mersul linistit intre semafoare si de consum mic.

    In weekend insa trebuie sa revin la vechea Octavia 2005 Bkd soft stage_uri si manuala pentru a-mi umple golul lasat de aceste hybride.

    00
    • Motivul pentru care Ioniq nu se cumpara este din cauza faptului ca aștepți foarte mult pana o ai. Din ce am înțeles pe România sunt foarte puține masini disponibile și durata de așteptare vreo 2-3 luni.
      Ca și idee prima opțiune a fost Ioniq, insa la acel moment(august 2020), mai era doar o mașină disponibila pe tara și aceea era rezervată. Iar durata după ce dai comanda și ajungea masina era undeva la 3 luni și nici asta nu era garantat ca deh pandemie plus pe lângă asta cereau un avans de vreo 3k euro.
      Cei de la Toyota în schimb au niște termene mai decente pe sedan și touring(acestea se fac în Turcia) și mai la limita pe HB ca se fac în Anglia și Brexit.

      00
    • Doar varianta sedan se face in Turcia, HB si TS se fac ambele in UK.

      00
    • „Mersul in oras, aglomeratia urbana impinge lumea in a achizitiona acest tip de masini”
      Aglomeratia? Dimpotriva. Impinge la achizitionare de biciclete mai degraba. Sa faca cetateanul sa renunte la masina, uite ce se intampla acum de exemplu in capitala Belgiei , Europei.. In Bruxelles de la 1 ianuarie 2021 in tot orasul viteza a fost plafonata la 30 km/h. Pentru atac la portofel radarele inteligente sunt instalate mai peste tot si se mai cumpara pentru dradarul executa un calcul: in X min la 30 km/h ajungi la urmatorul radar in X min daca ajungi mai repede, desi reduci la 30 in drepul lui, ai amenda asigurata.Cateva amenzi de astea pe care le poti lua lejer pentru ca 30 km/h ii depasesti cand bagi a3-a si te lecuiesti si treci la trotineta :)
      Imaginati-va in Bucuresti, un 30 km/h generalizat…
      In toata lumea se tot discuta de ani si ani despre solutii la aglomeratie si blocaje auto .Pana la urma pentru guverne asta e cea mai rapida solutie si ieftina: descurajarea folosirii masinilor.

      00
    • dorule, in bucuresti este deja 30 km/h generalizat, nu cu amenzi – de-aia vedem tot felul de ghiolbani cum se arunca-n cap pe toate stradutele, dar abia astept sa puna amenzi si sa faca, nene, lege ptr toata lumea

      00
    • NOU
      #60

      Unii dintre noi mai suntem și buni soferi, știm să conducem o manuală și chiar este o plăcere, cât s-o mai putea, că vin electricele peste noi și probabil o să mai ținem una cu manuală în garaj, doar de amintire :)

      00
    • Oamenii care isi doresc amenzi si restrictii nu stiu ce inseamna sa platesti 5 euro sa intri in centru cu masina sau sa platesti 300-400 de euro sa poti tine o masina pe langa bloc. La mine in sat sa tii masina in centru costa intre 400 si 600 de euro. Intre 300 si 400 euro garaj, si restul taxe. Intr-un sat subdezvoltat precum Bucuresti astfel de masuri nu au sens pentru ca nu ai trasport public in comun curat si pus la punct, mori vara in autobuze sau in metrou, stai blocat iarna in tramvai sau in autobuz de te plictisesti. Tomberonul Bucuresti (fara sa jignesc locuitorii care parcheaza, scuipa, si se pisa peste tot) are alte probleme care trebuiesc rezolvate cu prioritate, inainte de a pune restrictii de viteza sau alte aberatii care nu se pot aplica acum. Va recomand sa emigrati daca vreti mai bine pentru voi, macar asa scapati de frustrari si participati activ la imbunatatirea unei scoietati (alta, e drept) care vrea imbunatatita. Ideea de baza e ca poti descuraja folosirea masinii cand ai alternative la dispozitie.

      00
    • bicla trotineta si pt fun, 1.9 avf stage 1 (urmeaza stage 2) :D

      00
  14. Eu mă învârt de un an să-mi cumpăr o Corolla TS de 2.0. Fost posesor de 2.0 TDI dsg de 140 de cai pe un golf V. Am avut câteva interacțiuni cu Toyota în intervalul ăsta, toate neplăcute.

    1) Merg la Toyota nord, vorbit la recepție, după aproape o oră de așteptat persoana de la vânzări alocată (pe care o vedeam și mă vedea), frecat mașinile din showroom, tocit canapelele, m-am cărat. Ori banii mei nu erau buni, ori fața mea nu i-a inspirat.
    2) Merg la Toyota sud. Așa cum spunea cineva mai sus, nu poți să testezi ce vrei tu, clientul, ci doar ce vor ei, semizeii vânzători de mașini. Așa că, deși m-am dus să fac un drive test cu o Corolla TS de 2.0, am sfârșit prin a testa un hatchback de 1.8, cu care a trebuit să mă opresc și la prima benzinărie să bage vânzătorul benzină de 50 de lei.
    3) În vara 2020 m-a rugat un prieten mutat din țară să-i iau mașina (un Auris de 7500 de km hibrid) să i-o mișc și să-i fac revizia, pentru a nu-i afecta bateria, respectiv a nu-i pierde garanția. Mașina stătea de un an în parcarea subterană. În PRIMA zi, dupa 5 km, un domn cu un Logan a coborât de pe un trotuar fix în bara mea, nimic complicat, bara înfundată. Programarea și rezolvarea propriu zisă a durat o lună, iar costul a fost de 5500 de lei pentru că, ce să vezi, când am avut o asigurare care le plăcea lor, brusc a fost și un suport ascuns sub bară, și bara era nu știu cum, nu știu ce elemente ascunse, și aripa a trebuit schimbată. Și ce-i mai rău, elementele au ieșit mai nealiniate decât erau înainte. Și vopseaua era scursă într-un colț. Când le-am cerut socoteală m-au trimis în parcare să mă uit la celelalte să văd că asta e calitatea la brandul Toyota. Asta venită de la consultantul Toyota….
    3) La aceeași Toyota Auris vreau să-i fac revizia. Nu se poate schimba decât schema de revizie pe care o au ei. Adică, deși aveau istoricul reviziilor, fiind făcute la ei, trebuiau schimbate toate filtrele, uleiul și nu mai știu ce, deși mașina circulase doar 800 de km de la ultima revizie.

    Infotainmentul e jenant. la momentul în care am fost eu asta-mi promiteau și mie că, contra cost și în urma unui update, se va putea și Carplay și Android Auto.

    Și, ca să-i răspund cuiva mai sus, n-are nicio legătură cutia CVT cu DSG. Nu contest că o fi mai solidă, mai fiabilă, că DSG pică mai des și că o fi mai scumpă reparația. Cutia CVT, chiar dacă nu conduci sportiv, față de DSG, te trădează fix atunci, în puținele momente în care ai avea nevoie de ea, la un kickdown.

    Interesant însă e discountul. Mașina la care mă uitam eu costa aproximativ 31k. Puteam să beneficiez și de o rabla, dar tot nu-mi iese. Când am pronunțat cuvântul discount, mai că nu m-a scuipat vânzătorul.

    00
  15. Mai poți scrie un review de mașină nouă fără să forțezi un apropo la mașini SH în aceiași bani și bombardieri?

    00
    • Inteleg ca se simte lumea lezata de remarca cu bombardieri, ok! Scuze!
      Am avut masina SH, luata cand avea 15.000km si intial tot asta cautam un SH „barely new” la un 17-18k. Foarte multe erau diesel, ceea ce eu nu mai cautam, iar multe benzinare erau manuale. Iar cautarea am facut-o pe plan local, nu aveam timp si chef sa caut afara.
      A fost o gluma, aparent proasta, putem trece peste?

      00
    • Adevarul e ca la banii aia lua un F10 xdrive automata linistit. Insa si cand incepeau „investitiile” (perne, articulatii etc) …. mai ales ca are de gand sa o tina 7-8 ani (probabil >10). Asa cand iese din garantie o sa aiba o masina care se intretine la bani putini. Asta daca nu o sa ii faca mentenanta DOARLAREPREZENTANTA ca sa o vanda cu 4000 euro in loc de 3500 la final.

      00
  16. Daca autorul e multumit de alegerea facuta,restul nu mai conteaza.
    Este clar ca perceptiile,asteptarile si senzatiile difera de la un utilizator la altul,insa am incercat si eu masina ,deoarece era pe lista:
    -cutia cvt,dar si modul ei de functionare mi-a displacut total,in speta zgomotul de aspirator;si honda are cvt dar e mult mai silentioasa
    -interiorul e oldies,cam trist ,iar scaunele sunt doar ok
    -motorul nu e un aspirat clasic,ci functioneaza in ciclu atkinson,in faza de compresie supapele de evacuare raman deschise
    -mi se pare foarte galagioasa pe autostrada,zgomot de vant(nu doar mi se pare,dar cand incerc masini masor nivelul de zgomot cu o aplicatie pe telefon,si merg pe acelasi traseu)
    -revenind la cutii,nu vad relevanta comparatia cvt cu dsg,nici cutiile cu dublu ambreiaj nu sunt foarte rafinate,mai dau socuri,constructiv patineaza ambreiajele la plecarea de pe loc…deci cam uzura;daca vrei cutie automata,in momentul de fata nimic nu bate zf8hp,e pusa pe bmw,alfa,unele audi,etc……automata clasica cu convertizor de cuplu,rafinata,confortabila,schimba fara sa simti,fff rapida daca vrei..ii schimbi uleiul la 100.000 km,filtru etc,si nu ai nici o grija

    00
  17. Eu am cumpărat prima Toyota Hybrid model din România (sau cel puțin asa m-a păcalit dealerul), în 7 ani i-am schimbat de 2 ori plăcutele de frâne la fiecare 100k și acum la 230k trebuie sa schimb bieletele, pe la 100k i-am schimbat un bec și cam atât am schimbat la mașină! De la un plin la 700km dupa 7 ani cu un plin mai merg 500km!

    00
    • -200km in 7 ani? Sunt curios de la ce? Eu am un prius gen 2 si (cel putin pe timp de vara) cu un plin fac peste 850km

      00
  18. Doamne iartă-ma dar parca e avariata by design. Nu-mi place deloc fața. Parca chiar e avariata.

    00
  19. Felicitari pentru alegere! Eu detin o honda civic sedan din 2020, tot cam 7000 km pana acum. Exact la aceste trei masini m-am uitat si eu: Skoda, Toyota Corolla si Honda Civic. Ca design mi-a placut mai mult honda civic, si la pret a fost mai accesibila, pret final 21700 ( cu ticket rabla ). Venind de pe o cutie manuala cu motor aspirat pot spune ca m-am acomodat cu CVT-ul destul de repede. In oras e o placere, nu m-as intoarce niciodata la manuala. La inceput e putin ciudat, tine de obisnuinta, vreai sa auzi ca urca motorul in ture insa pentru un condus normal de zi cu zi nu vad ce asa mare lipsa de senzatie, e chiar mai confortabila. Honda are si mod sport, la kick down urca in zona rosie si pe urma simuleaza o schimbare de treapte, chiar si in modul drive daca accelerezi si pe urma iei putin piciorul de pe acceleratie scade si turatia ca si cum ar schimba o treapta. Singurul minus al CVT-ului e ca nu suporta cuplu mai mare, de exemplu honda cu CVT are cuplu mai mic cu 20 nm fata de versiunea manuala

    00
  20. Am modelul hatchback simplu, 1.8.
    Poti merge in reprezentanta sa faci update la soft si sa ai Android Auto si Apple Car Play prin cablu pentru 170 lei.

    00
  21. Am o intrebare,are si acel sistem sa vireze singura daca paraseste banda?

    00
  22. Salut!

    Felicitari pentru unul dintre cele mai utile reviewuri pe care le-am citit/vazut.

    Am o intrebare/curiozitate: e adevarat ca este zgomotoasa la viteza mare? De ex. de la 100/110km in sus.

    Toate bune!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube