Toyota Auris Hibrid 2018 review

Costuri / Dotări :

Mașină noua a constat 22.000EUR la dealer, cu nivel de echipare Sol.

Dacă folosești programul rabla-plus, primești 2.000 EUR pe mașina veche, care se reduc din prețul de mai sus.

Ca o mică descriere a sistemului hybrid, rularea se face dintr-un motor de benzină de 1.8L și un motor electric de 30-40CP. Nu se încarcă la priză, ci doar din frânare și mersul fără tracțiune. Exista o baterie extra pe undeva prin mașina, care va alimenta motorul electric și astfel următoarele porniri de pe loc vor fi eco.

Ideea principală este să economisești combustibil la plecările de pe loc și ca vedere de ansamblu, o baterie mică e mai puțin poluantă ca producție decât o baterie mare a unei mașini full-electric. Per total, e un gadget drăguț.

Ca dotări : cutie automată, lumini automate, keyless entry/start, senzori de parcare, scaune încălzite față, cameră video pentru marșarier, scaune confortabile în față, lane & parking assist, 3 prize de 12V (bord, scaune spate, portbagaj).

Există și safety-assist: detectează impact iminent cu mașini/pietoni, te atenționează vizual/audio, până în 40 km/h și oprește mașina, peste 40 km/h doar îți reduce viteza. O dată am intrat cu 30 km/h pe o străduță înghesuită de mașini parcate și a început să țipe și să încetinească. N-am avut alte ocazii de test pentru acest sistem de siguranță, sper să nu fie nevoie.

Secțiunea de safety-assist din manualul de utilizare e scrisă cu foarte multe precizări despre situații în care nu ar putea să funcționeze și cu avertismentul general că tot trebuie să fii atent la volan și să nu te bazezi în totalitate pe sistemul ăsta.

Alte opțiuni majore de adăugat ar fi fost tavan de sticlă și navigație.

Condusul, după 1.000km parcurși până acum :

Ideal ar fi să pleci ușor pe baterie, să stai în modul eco și să nu te grăbești.

Merge pe electric până la 30km/h, dar pentru accelerații blânde. Dacă apeși cu forță pedala de accelerație, intră imediat pe benzină. De la 30-40km/h încolo, intră benzina. Din mers nu se simte nici o trecere, în staționare se simte o mică vibrație. La mersul pe electric trebuie să fii atent la pietoni, pentru că s-ar putea să nu audă doar zgomotul pe care îl fac anvelopele pe asfalt.

E destul de bine antifonată pentru oraș și autostrăzi în stare bună. Dacă drumul pe care mergi e praf o să fie zgomot și înăuntru.

Iarna, cu temperaturi între 0 și -10 pornește imediat pe benzină și o să meargă și ceva pe electric.

Nu o să îți cadă chiloții de la accelerație. Nu e o mașină de făcut liniuțe sau de viteză. Chiar face 11 secunde de la 0 la 100km/h. Nu se simt găuri de putere de la 100 la 150km/h. Ajunge și la 170, dar nu asta e ideea.

Consum oraș: iarna în București, 5-7%. Cu tot cu accelerații să prinzi semafoare, stat la semafoare, ambuteiaje, întors seara din Pipera până la Dristor etc. În ambuteiajele în care stai în trafic mai pornește motorul de benzină din când în când ca să mai bage o dușcă la baterie.

Consum autostradă: cu mers între 130 și 150km/h am scos între 6.5 și 7.0%

Am înțeles de la cunoscuți cu aceeași mașină că reușesc să scoată 3-4% în oraș, dar nu știu câtă răbdare au ei în trafic și cât de blânzi sunt cu pedala de accelerație. Poate mai scade după rodaj, poate mai scade pe vreme mai caldă.

Părțile care nu îmi plac :

Bordul are doar un port usb.

Ecranul de la computerul de bord e frumos și cam atât: dacă n-ai navigație e doar un mp3 player sau un gif cu roți și baterii.

Butoanele de la ecran sunt touch și cam greu de nimerit când conduci, generațiile precedente aveau butoane tactile.

Opinii personale :

Partea audio mi se pare jalnică. Poate e ok pentru majoritate și sunt eu elitist, dar se putea mai bine. Zornăie boxele din uși dacă au piesele prea mult bass. E ok în oraș la volum mic, dar când mergi cu viteză și vrei mai mult volum, nu face față. Nu știe să facă seamless track play. Cititul de tag-uri merge din când în când.

Căutând pe net, amplificatorul audio e cam slab, boxele din uși au magneti destul de mici. Mi-e groază că trebuie să stau să îmi caut alt "casetofon" și să schimb boxele din uși. Nici nu știu dacă e posibil așa ceva la reprezentanță ca să mențin garanția mașinii.

Alt lucru ciudat sunt jantele din dotare și anume faptul că nu poți să alegi jante mai mici. La ce nivel de dotare am cerut, am primit jante de 17" și anvelope de 45mm. Probabil ar fi fost mai confortabilă cu jante de 15-16. Doar din perspectiva gropilor de la noi, nu cred că o să ducă o viață lungă.

Navigația costă 1.000€ extra, deși e doar un software de instalat. Cumva mi se pare scump, cumva mă bucur că n-am plătit pentru ea ca apoi să folosesc Google Maps.

Impozitul pentru această mașină, pentru anul 2019 în București: 8 lei.

Ca poluare, mașina e listată cu 79g CO2/KM. Rabla+ îți dă niște bani în plus pentru hibrid (până în 100g CO2/KM), astfel am reușit să recuperez 2.000eur din mașina veche (care acum pe piață se vinde cu 800-1.300EUR). Există și hibride care scot sub 50g CO2/KM (acolo reducerea de rabla este 4-5.000eur, dar și mașinile costă 30.000EUR).

După un mic studiu de piață, la banii ăștia, alte opțiuni de hibrid sunt Toyota C-HR sau Hyundai Ioniq.

Toyota C-HR, care e doar un Auris mai înălțat, cu bord mai urat, claustrofobie pentru locurile din spate și fără 4×4. De Hyundai nu există prea multe informații online.

În concluzie :

Dotările listate în prima parte a articolului mă încântă pentru că înainte n-aveam de nici unele la rablă, iar acum viața mea e mult mai simplă la volan. Mașina e ok, e safe, nu are probleme majore.

Hybridul e un gadget mișto, dar nu merită să fii îngâmfat (smug) din cauza lui. O să salvezi planeta conducând această mașina hybrid ? Probabil că nu. E un început de tehnologie cu foarte multe condiții: dacă ar conduce toată lumea electric/hibride, dacă n-am mai avea scandaluri ca diesel-gate, dacă brusc n-am mai avea mașini vechi pe străzi poate ar fi ceva.

Revenind cu picioarele pe pământ, când te uiți în jurul tău realizezi că n-o să salvezi nimic. Mai sunt ani lumină până la viitorul lipsit de poluare auto. Stații de încărcare pentru mașini electrice, taxare vehicule vechi și poluante, ITP-uri pe bune…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

116 comentarii

  1. Daca ar fi sa cumpar o masina hibrida, 99% as alege o Toyota. Sunt pioneri in domeniu, au cea mai mare experienta in domeniu si primul lor hibrid a fost folosit cu succes ca taxi in anul 2000 in Vancouver, Canada https://www.vanmag.com/vancouver-taxi-driver-worlds-first-hybrid-cabbie

    Acum 1 an am inchiriat un Ford Fusion (Mondeo in Europa) Titanium Hybrid si impresiile mele sunt cam aceleasi cu ale tale. Desi afara erau in jur de 20C pornea pe benzina, pana pe la 50-60 km mergea pe electric, mi s-a parut mai lent decat o masina pe benzina, pe ecran iti putea arata ce module foloseau electricitatea si care benzina, bateria era in portbagaj si pe o surafata de 2/3 din el ocupa 15-20 cm in inaltime. Pe parcursul a 2000 KM a consumat cam 5.6l/100 fata de 8l/100 km cu cat e creditat acelasi model pe benzina (2l Turbo AWD).

    Problema la un hibrid e diferenta de pret intre modelul hibrid si cel regular. De regula e cam $ 3k intre ele si ia cam 3 ani sa recuperzi diferenta. Ford Fusion Titanium numai pe benzina (2L Turbo AWD) are cam acelasi pret cu hibridul, insa hibridul e mai lent.

    00
    • Daca te uiti la Auris la preturile de pe site, e doar vreo 1500 de euro diferenta intre varianta Luna CVT(automata) cu motor 1.6 benzina si Luna Hibrid. Daca vrei sa compari cu varianta manuala da, ies 3000 de euro, dar compari mere cu pere.

      La hibrid mai scazi vreo 500 de euro ecobonusurile si probabil si reducerea din pretul de lista e un pic mai mare (proportionala cu pretul). Deci dai in plus undeva la 800-900 de euro pe motorul hibrid.

      Acum nu stiu cum e motorul ala de 1.6, poate merita daca preferi ceva mai vioi. Acum 3 ani cand am luat eu Auris era disponibil doar un 1.2 destul de lesinat, cu diferenta de pret si mai mica, deci alegerea a fost clara. Practic dupa ce am scazut si bonusurile de la Rabla iesea hibridul gratis, pot considera ca am platit doar taxa de cutie automata.

      00
    • Pretul e uriaș la ce oferă. Iar consumul în oraș cam mare pentru o hibridă.E totusi o mașină de clasa mica iar 22.000 e un pret imens.

      00
    • E mai lenta datorita tipului de motor folosut pentru hibride. Atkins vs otto

      00
    • @Adi: Auris e compacta din categoria golfului. Ala cam cat costa?
      Masini mici la Toyota sunt Aygo si Yaris.

      00
  2. Me gusta. Ce fel de cutie automata este, hidraulica sau pilotata? Covorasele de cauciuc sunt oribile. Asa a venit masina?

    00
    • E eCVT, principiu putin diferit fata de cutiile de viteze clasice – practic ai „o infinitate” de viteze, asa ca nu simti „cum schimba”.

      00
    • Asa sunt covorasele de cauciuc la toyota. Masina venea doar cu mocheta, asa ca astea de cauciuc au costat extra.

      00
  3. Am un model mai vechi pe motorina, am condus și modelul asta dar în afara sistemului hibrid, dpdv al calității interiorului și antifonarii nu a evoluat deloc mașina.
    Astept sa conduc modelul nou cu versiunea 4 de sistem hibrid dar nu îmi pun prea mari speranțe.

    00
    • nu stiu dc ti-ai luat negativ, bordul ala arata de parca au furat de la 5 marci diferite si n-au reusit sa se inteleaga ce sa puna in masina asa ca probabil nevasta unuia a avut cuvantul final :?

      00
  4. Initial m-am uitat si eu la Auris, facand si un test drive. Pe parcurs insa mi-am schimbat optiunea spre CH-R. Cautam o masina care sa fie proiectata mai recent si cu un aspect care sa arate ok si dupa > 5 ani cat intentionez sa o folosesc. Pe bancheta spate la Auris sa sta cam aiurea pentru ca este inaltata din cauza bateriei. La CH-R bateria este mai spre mijlocul masinii repozitionata. Defapt CH-R foloseste noua platforma Toyota TNGA din 2017, similar Prius. Are geamurile mai mici in spate, insa este mai inalta la interior si cred ca acest lucru compenseaza.

    10
  5. Daca am fi carcotasi am spune ca interiorul spatiul din spate tapiteria sunt imprumutate de la skoda fabia. Dar nu suntem carcotasi. Nu ne spune autorul nimic despre speranta de viata a bateriei, cost de inlocuire, ceva defecte (service, manopera) ce apar de obicei la modelele hibride etc

    00
    • „Condusul, după 1.000km parcurși până acum ” => informatiile astea pe care le ceri tu, le gasesti pe net, avand in vedere ca omu a facut doar 1000 km

      00
    • Hai ca iti zic eu, ca am aproape aceiasi masina (tot putini KM, gen 3500). Practic ai 10 ani garantie la baterie/sistem Hybrid. Adica 4 peste cei 6 ani de garantie generala. Ce se intampla peste 10 ani o sa vedem.

      00
    • Pai Costele banuiam ca s-a informat el pe net inainte de a cumpara masina . In cazul in care nu a cumparat-o ca pe o pereche de sandale, o vezi probezi iti place o cumperi pe loc

      00
    • Bateria are viata de circa 10 ani. Mai nou se pot inlocui doar celulele „arse”. Daca ai service complet la Toyota primesti o reducere. Daca nu… min 4000 Euro in Europa.

      00
    • Bateria e garantata 5 ani. Dupa cei 5 ani, se face un test anual, care costa 200ron (sau ceva de genul) si atata timp cat faci testul asta se extinde garantia. Dar maxim 5 ani de test. Deci daca se strica in primii 10 ani, ti-o schimba Toyota si te costa putin. Daca se strica dupa, e treaba ta.

      00
  6. Nu conteaza foarte tare, dar “garda” anvelopei – acel “45” in situatia autorului – reprezinta procent din prima dimensiune (latimea anvelopei), si nu inaltimea absoluta a anvelopei in milimetri. Astfel ca, daca intuiesc bine si anvelopele de pe Aurisul autorului sunt 225/45R17, fiecare anvelopa va avea circa 10cm inaltime.

    Sa o stapanesti sanatos!

    00
    • Ok, mersi de clarificare, nu stiam asta.

      Oricum, tot cred ca mergeau jante mai mici si anvelope mai mari pt gropile de la noi.

      00
  7. navigatia e nasoala.In reprezentanta au zis ca se actualizeaza dupa 1 an.Cand mi-au vandut-o ziceau ca de 2 ori pe an.Revizii la 15000 km.consum 5,2 l/km .146 euro prima revizie (In Franta)

    00
  8. Mai multe despre interior in timp?
    Eu am făcut un test drive cu auris touring si tot mi s-a părut cam inghesuita inăuntru

    00
  9. Lăsând la o parte calitatea materialelor din zona levierului cutiei și acel cesulet digital la care Toyota nu vrea sa renunțe, sistemul hibrid al lui Auris este o varianta excelenta pentru cei care vor consum redus și o alternativa la diesel, dar nu vor sa stea cu teama autonomiei reduse pe care o ai la un plug in hybrid sau ev. Bateria este pe undeva prin portbagaj și nu are „probleme” cum se aberează pe aici. Sunt taxiuri prin Roma cu 300 000km și bateria originala. La hybrid nu este asa solicitata, mai mult ajuta alternatorul și motorul sa nu sustina prea mulți consumatori. Bonusul este e cvt. Sa primești și automata în banii ăștia mi se pare foarte ok. Noua Corolla construita pe platforma tnga – Toyota New Global Architecture) va oferi și varianta de motorizare hibrid cu motor termic de 2 litri pe lângă 1.8 ul actual. O alternativa practica la un diesel, care nu salvează planeta dar care e o propunere convingătoare în clasa ei. Interiorul pentru mine este, doar pe alocuri, o ușoară dezamăgire la capitolul calitate.

    00
    • De ce ai avea autonomie redusa la un plug-in hybrid?

      00
    • Pare o masina interesanta. Ma intrebam ce se intampla daca cumeri una la seond hand, avand o vechime de 4 ani, sa zicem, o folosesti 3 ani si apoi vrei sa o vinzi, avand o vechime totala de 7 ani. In acest caz e posibil sa aiba garantie 0 sau max 3 ani,
      In ce masura isi pastreaza valoarea? Sau o vinzi pe nimica toata, dat fiind riscul legat de baterii?

      Pe net n-am prea gasit masini mai vechi ….

      00
    • Eu am cumparat un Auris Hybrid, in 2015, avea 4 ani si 170.000 Km, am vandut-o in martie 2019, 200.000 KM la bord… Pretul de cumparare a fost 8600 EURO si am vandut-o cu 7000 EURO, motivul a fost ca mi-am cumparat alt Auris Hybrid, fabricatie 09.2016, 14.000 EURO insa cu 22.700 KM la bord… Nu ai cum sa o vinzi pe „nimica toata”, masinile japoneze sunt fiabile si isi pastreaza valoarea iar tehnologia hybrida este de actualitate si va mai fi inca o perioada buna de timp… Bafta…

      10
  10. Toyota: hats off pentru fiabilitate. Am rămas impresionat de cum s-au comportat două Toyete preț de vreo 180K și 300K km

    00
  11. Android Auto sau Apple CarPlay are?

    00
  12. Genul de hibird cu care scoți consum foarte mic în oraș. Că nu de fraieri bagă hibride și pe taxi.
    Dacă era TDI și 300k km parcă altfel îți plăcea.

    00
    • I-am răspuns lui Iugas și commentul lui nu mai este. Fun. 😬

      00
    • Nu mai este commentul, ca mnoah..moderare, desi nu mi se pare ca am exagerat cu ceva.
      Imi placea daca era cu o baterie reincarcabila de la retea. Asa cum e acum mie mi se pare ca e hybrid doar pt. taxe scazute. Nu pare a avea cine stie ce economie de combustibil sau noxe semnificativ scazute sub un euro 6.
      Ps. Nu am avut si nu voi avea diesel vreodata.

      00
    • O zice si Cosmin T mai sus, dar cu alte cuvinte

      O alternativa practica la un diesel, care nu salvează planeta dar care e o propunere convingătoare în clasa ei.

      00
  13. Este un pas. Intermediar, până când Elon M va veni cu bateria perfecta: ultracapacitate, produsa ecologic, din materiale ieftine și accesibile. Da până atunci unii au chef să facă ceva. Un pas mic …

    00
  14. Eu am aproape aceiasi masina (varianta Touring Sports dar aceiasi echipare, tot 2018 – 3400 KM pana acum, chiar si aceiasi culoare) asa ca mai adaug niste comentarii la cele de mai sus:

    Masina vine cu Garantie de 6 ani si 10 ani pentru bateria de la sistemul Hybrid
    Daca o treci in modul „Power” reactioneaza foarte alert cand atingi acceleratia
    Teoretic are Park Assist pentru parcarea laterala – vireaza singura – in doua luni de cand o am nu am folosit niciodata feater-ul asta
    Varianta pe care o am eu (pe care am dat 21K cu tot cu Rabla) are foarte mult spatiu pentru bagaje – peste 510L
    Bateria de 12V e mai mica decat la o masina „clasica” – eu am reusit sa omor complet masina pentru ca am lasat-o 30 de minute cu caldura si farurile pornite in modul „accessory mode” – nu aveam frana apasata cand am apasat pe Power. Am fost salvat de cei de la Toyota Assist desi teoretic puteam sa o resuscitez cu cabluri legate la o alta baterie
    Nu se inchide singura cand nu e cheia in preajma – am stat 24 H cu ea deschisa pentru ca am uitat sa ating manerul portierei ca sa o inchid (e prima mea masina, si chiar m-am obisnuit cu Keyless Entry&Go)
    In spate clar nu e la fel de mult loc ca un Prius desi, cel putin varianta Touring Sports, e vanduta ca un „Prius mai ieftin”
    Am observat ca am cam 5.9% consum atat in oras cat si in afara (mers mixt E85/DN1/A1/A3/Judetene)
    Are Faza lunga automata dar uneori in localitati mai putin iluminate devine imprecisa (vede ceva luminite si nu o aprinde desi nu vin alte masini)

    00
  15. Pur şi simplu nu înţeleg politica de modele şi preţuri Toyota şi Honda in Europa. La atâţia ani de când a început dieselgate nu aduci Camry, Accord şi Corolla, care rup peste tot în lume? Înţeleg că europenii suntem tdi-şti, dar totuşi.

    00
    • Auris e fix Corolla. De anul asta reveni si oficial numele in Europa:
      https://www.motoringresearch.com/car-news/toyota-corolla-returns-auris-name-retired/

      00
    • Camry hibrid mi se pare ca baga in Europa anul asta. Da, e de cacao ca Toyota nu mai are de ceva timp un sedan mediu/mare la noi. Lexus nu se pune, diferenta la preturi e enorma.

      00
    • Se exista si Camry si Corolla. Vezi la ei pe site. Au scos in schimb Avensis (care era cam echivalent cu Camry)

      00
    • Accord e Honda si se aduce in Europa.

      00
    • în europa camry se vindea și se vinde în RU, UA și MD. Începând cu noua generație, se va comercializa și în țările în care se vindea Avensis, Avensis fiind terminat în 2018, și practic camry umple golul rămas în ofertă.

      în europa se vând ambele forme de corolla.
      sedanul este acelasi dar cu design exterior diferit.
      hatchback-ul este identic dar îi spune Auris.

      Accord-ul în formă europeană a fost terminat recent (deci fără generație nouă) pentru că cerere scăzută de sedanuri

      00
  16. E o prostie să dai atâția bani pe o Toyota sau pe o japoneză în general. La 10-12000 găseai lejer Passat cu până în 200k km și maxim 5 ani vechime, de restul de bani băgai motorină câțiva ani. Am un cumătru care a făcut așa și nu a avut nicio pb cu ea, și a carat și cărămizi, și porc, și soacră. Mașina germană rămâne mașină germană…

    00
  17. Foarte util review. Cum ti-au părut angajații de la dealer? Dau informații corecte? Se poate negocia prețul de lista?

    00
    • Pana raspunde autorul, ma mai bag eu putin in seama :-)

      Cand am luat-o eu, in Septembrie/Octombrie, era o promotie direct pe site-ul Toyota la Hybride (Reducere de 10% – de la 25K la 23K, asta fara sa includa reducerea Rabla care a dus pretul la 21K + 400E ticketul Remat) asa ca la dealer nu ma asteptam la mega reduceri. Amuzant insa a fost faptul ca tipul de la Toyota Bucuresti Vest mi-a facut „o oferta” cu 100E peste pretul recomandat. Eu am luat de la Toyota Ploiesti, care mi-au oferit cu 100E sub pretul de pe site + culoare metalizata (teoretic era extra 500E) gratis.

      (apropo de cei de la Toyota Bucuresti Vest, cand am mers la ei, dupa ce mi-au prezentat masina si mi-au dat o carte de vizita mi-au zis ca sincer, in locul meu, ar lua 2000E si ar merge in Vitan sa-si ia o masina de acolo – le-am zis ca am carnet de 2 saptamani)

      00
    • @Gelu ce talent înnăscut pentru vânzări aveau băieții! În loc să te trimită la Vitan, nu mai bine întrebau „n-ați vrea să vedeți și un Lexus?”

      00
    • Am luat de la Toyota Nord.
      Initial am sunat sa intreb de un test drive si preturi si nu m-a contactat nimeni 3 zile.

      Apoi am sunat din nou si m-a luat in primire o domnisoara cu care am dus tot procesul de cumparare la capat.

      Cand am luat masina era o oferta pe site care o ducea de la 24000 la 22000 si pentru ca atunci am intrebat de ea, ala a fost pretul final. Din el s-au scazut 2000 rabla, deci totalul de plata pentru mine a fost 20000.

      N-am incercat sa negociez pretul.

      00
    • @Gelu: si eu te sfatuiam la fel in locul lor. Cand o sa stergi masina in parcare si o sa ajungi la tinichigiu o sa intelegi ce spun.

      00
    • @alex E ok, am casco :-) (plus ca senzorii ajuta pentru ce zici tu). Pana una alta, mi-a lovit-o altcineva in parcare.

      00
  18. Daca esti din Bucuresti poti sa iti iei o legitimatie sa parchezi gratuit (inlcusiv in parcarile alea din centru cu 10 lei ora):
    http://www.aspmb.ro/Parcaje/viniete1.pdf

    00
  19. Aia care vor sa salveze planeta sunt bogatanii care isi cumpara cate o masina ca asta si o folosesc din an in paste la vreun eveniment unde e si presa prezenta pt imagine. Restul vor sa salveze in primul rand propriul portofel. Nu ca ar fi ceva rau in asta dat hai sa nu ne mai cacam pe noi gratuit!

    00
  20. Masina asiatica, de clasa mica, zgomotoasa la interior, si suspensii facute pentru drumuri ca in palma. Sistemul audio este probabil facut de aceeasi firma ca cea care furnizeaza si pentru Hyundai, adica e basic, si low performance.
    Nu te mai stresa cu pierdutul garantiei. Ia-ti ceva cu Android Auto/Apple car, si instaleaza la o firma autorizata, care sa stie si sa-ti adapteze ca sa mearga comenzile de pe volan.
    Sper din tot sufletul ca la banii aia ai suspensie independenta pe spate.

    00
    • Are suspensie independenta pe spate.
      Aparent „casetofoanele” cu android apple care ar putea fi montate pe Auris sunt cu comenzi de volan printr-o mufa standard. Cautarile continua :D

      00
    • @zoso – vai ce urat e sistemul ala multimedia recomandat de tine, si pretul e pe masura

      eu am cumparat via China (aveau depozit in europa) si cu 300 E + 170 Ron montarea (am fost la toyota pt o Corolla) am cumparat un quad core cu 3 Gb ram si android 7. nu se compara tehnic cu ce ai recomandat tu dar se imbina perfect cu masina si isi facea treaba decent radio/navigatie (waze/here/g maps). cand incerc sa le combin sa las un youtube deschis si navigatia incep sa apara probleme pentru ca procesorul e de clasa unui telefon mediu de prin 2012, dar daca vreau radio + waze merge absolut perfect (in 2 ani de cand folosesc solutia asta am avut fix 3 blocari )

      00
  21. Sunt fan cutie CVT si de asemenea Toyota. Dar cu parere de rau si-au cam luat-o in cap. Primul Prius a fost scos in 1997. Au tehnologia hibrid de 21 de ani si ei vand acceasi masina, acelasi interior anost, aceleasi plastice dure. Se bazeaza pe faptul ca toata lumea stie masinile lor ca si fiabile. In anul 2018 ei au la vanzare aceleasi motoare pe Corolla ca in 2008. 1.4 de 90-100 de cai si 1.6 de 130 de cai. Tot legat de japoneze aveam aceeasi problema si cu Honda. Au tinut aceleasi motoare pe Civic cat a tinut Opel motoarele de `Isuzu (alea 1.7 diesel). Abia anul asta Honda si-au mai revenit cu 1.5 ala de 180 de cai(nu stiu cat e de fiabil dar macar e o schimbare) si pretul e cat de cat ok. Legat de Toyota din articol consider ca un pret decent pentru ea, la cum este descrisa de autor, e undeva pe la 18.000. E o masina decenta si care nu ar trebui sa te lase la greu. Si daca te lasa garantia mi se pare destul de mare cat sa nu iti faci griji. Sa o folositi cu placere.

    00
    • man, motoarele de 1.8 și 2.0 sunt foarte bune și foarte fiabile. de ce să te complici cu motoare noi, când e de ajuns să le mai iei la pilă pe astea pe care le ai? de ce să faci 1.4 turbo? pentru că ăsta e viitorul? spoiler, nu e. viitorul e „mișcarea mașinii electric” + „trecerea pe benzină”.

    • Ți-ai răspuns singur. La alea cu motoare „ca în 2008” nimeni nu spune „nu știu cât e de fiabil”. Nu poți pune în aceeași găleată tehnologie dovedită în timp și alta care nu a trecut testul anilor. Și aici vine decizia de marketing. Cui te adresezi, care e publicul tău, cine îți sunt clienții? Vinzi unora care nu vor să se aștepte la surprize, să nu facă drumuri la service, mai ales când ai n oameni care încă visează la mașini „care nu au moarte” și îți umplu capul cu legende despre mașini care au făcut milioane de km și Mercedesuri „cap de cal”? Sau vinzi unora care vor să aibă mereu cea mai nouă tehnologie, dar care riscă să aibă probleme majore și să te înjure non-stop (și nu doar mecanice, bug-urile de soft sunt tot mai prezente)? Dileme, dileme, noroc că inginerii și managerii din industrie nu sunt comentatori pe bloguri.

      00
    • Scuze. Nu am zis că nu sunt fiabile. Mă deranjează faptul că sunt puturoase și la capitolul asta nu au inovat nimic. Și până la urmă nici la hibrid nu au făcut mare lucru în plus față de atunci când au apărut.

      00
    • Inainte am avut un Opel Astra G cu motor diesel facut de isuzu, asa ca.. heh.
      Intradevar, bun motor, dar cadea restul masinii si tot trebuia sa bag bani in ea ( 2-3-4 sute de eur in fiecare an).

      Si-or fi luat-o in cap, dar Toyota vinde cel mai mult global : probabil functioneaza chestia asta cu pasi mici si siguri.

      00
    • 2,4 milioane mașini în america
      300.000 camry
      300.000 corolla.
      400.000 rav4
      https://www.best-selling-cars.com/brands/2018-full-year-usa-toyota-north-america-and-lexus-sales/

  22. No offense, dar pentru credibilitate in review-uri auto putem folosi si noi termeni mai consacrati, cum ar fi „plafon panoramic” in loc de „tavan de sticla”? :)

    00
    • spune nu limbajului de lemn al jurnaliștilor auto!

    • Pentru romgleza apasati tasta 1

      00
    • Și cam ce panoramă vezi tu când te uiți de pe locul din spate prin tavanul de sticlă, că pentru șofer și copilot e cam incomod să stea cu gâturile sucite? Blocurile gri care arată ca o sorcovă molestată de Anul Nou și abandonată? Chiloți puși la uscat pe balcoane?

      00
    • Initial am vrut sa scriu tabla invizibila.

      Spor la citit presa auto consacrata cu reviewuri pozitive.

      00
    • ce de critici, si nici nu m-am luat de faptul ca nu poti incepe o propozitie fara inutilul „ca” sau de constructii literar-artistice gen „rularea se face dintr-un motor” :) Adica toata lumea intelege dar tot gresit e.

      00
    • e cam cea mai inutilă dotare existentă pe utilaje

      00
  23. E o masina onesta cu care te deplasezi in siguranta la costuri apropiate de un diesel.

    00
  24. Foarte misto masina, mi-a placut mult dintotdeauna. Atata doar ca la cei 1.95 metri ai mei, pur si simplu nu incap pe locul soferului.

    00
  25. Vin cu o completare legata de fiabilitatea hibridelor Toyota, dupa o experienta de 8 ani, 5 masini detinute si 290k km condusi de mine + nevasta.

    Masinile astea sunt tancuri din punctul de vedere al fiabilitatii. Pur si simplu refuza sa se strice, iar daca totusi si strica defectiunile sunt minore. In tot acest interval SINGURELE defectiuni ce au aparut sunt:
    – rulment roata (Lexus RX400h)
    – senzor deschidere usa sofer (Prius Gen2)
    – toba sparta de la rugina si sudata (Prius Gen2)
    – reparat stergator ce nu mai mergea (Prius Gen2)

    Priusul asta ce tot apare mai sus il am de la 90k km si acum are 230k km si merge ca in ziua cand l-am luat.

    Ca un bonus, schimbi placute de frana si discuri mult mai rar ca la o masina normala, pentru ca daca franezi usor masina incetineste din motorul electric care genereaza energie si abia la oprire intra placutele.

    10
    • Sunt perfect de acord cu tine, ai mai multa experienta ca mine, eu sunt doar la a doua hybrida, insa tot ceea ce spui este adevarat, asa cum citeam undeva Toyota Hybrid o cumperi pentru fiabilitate si consum, restul sunt de discutat.

      Bafta.

      00
  26. mi se pare că bordul arată super urât

    00
  27. hibrid fara incarcare, beah….

    00
  28. Cu riscul sa imi iau minusuri si injuraturi… toyota sunt masini fiabile, cu consum decent la hybride, dar nu spectaculos. Interioarele mi se par urate, materiale de proasta calitate, sistemele de sonorizare sunt proaste, display-urile de proasta calitate… cutiile automate sunt ok. Daaar, nu poate fi vorba de “placerea de a conduce”. Te duc din punctul a in b si cam atat… designul exterior, mai ales la modelele noi, este discutabil. Parerea mea este ca se vor demoda repede…

    01
    • Ai condus una sau vorbesti din ce ai auzit de la unul si altul? Nu cred ca te va injura cineva, suntem oameni civilizati si dicutam ca atare, totul se rezuma la gust, ce-ti place tie nu trebuie sa placa tuturor, iar luind-o punctual vreau sa-ti spun urmatoarele :

      ce inseamna pentru tine spectaculos, 1%? Daca da atunci afla ca nu exista masina hybrida cu acest consum, Toyota Auris Hybrid poate ajunge la un consum de 3.5-4% cu conditia sa stii sa mergi cu ea, daca esti „vitezomanul Gica”, din cantec, sau ai „plumb” in incaltari, nu te gandi la acest tip de masina, nu este pentru tine
      materialele nu sunt de proasta calitate, unele din ele sunt mai slabe calitativ insa nu toate, cum ai generalizat tu
      sistemul de sonorizare este bun, daca vrei de super calitate mai ai de asteptat, aceasta masina nu este „aspirator de femei”, cred ca normal este sa ai un sistem super acasa, in masina este nevoie de unul bun, no offence
      aceeasi poveste este si cu display-urile de pe masina, poate ai vrut sa spui ca soft-ul este putin cam lent, eu cred ca este unul bun
      chiar este vorba despre „placerea de a conduce”, daca pentru tine aceasta placere consta in a fi primul ce pleaca de la semafor si ajunge „din punctul a in b”, inaintea celorlalti, atunci iti spun ca aceasta masina nu este pentru tine…
      contrar parerii tale ca „se vor demoda repede” iti spun ca nu este asa, Toyota vinde hybride foarte bine in Europa, este numarul 1, iar apetenta publicului pentru ele este in crestere, parerea mea este ca te inseli, este insa doar parerea mea…

      Bafta.

      20
  29. din punct de vedere estetic, exteriorul utilajului este meh, iar la interior bordul pare preluat de la o dubă veche și ciopârțit astfel încât să încapă.

    00
  30. Multumesc! astept review-ul acesta de cand a apartu avalansa de masni pe zoso. Am fost si eu prin septembrie la un auris drive test si o sa incerc anul acesta sa iau un combi second :)

    00
  31. hibridul, ca si electrica, este over-rated. no ofense dar masina asta este incredibil de urata – la interior mai ales – spartan in stil sicriu – damn – la 20-22 k eur mi se pare incalificabil.dar ma rog, pt mine estetica la interior conteaza 70% fata de estetica exterioara doar 30% – si asta pt ca eu stau inauntru si trebuie sa-mi placa mie de unde voi sta eu – de afara o vad putin pana urc in ea, ce cred ceilalti ma lasa rece. orisicat – la consumul ala poluex mai putin eu cu 1.6 hdi si consum in oras de 5.7 % si 4% in afara.dap, diesel. ca sa nu vorbim de cata poluare produce crearea unei baterii electrice.

    01
  32. Gasesti si despre Ioniq informatii online. Uite un review in 5 parti (aproape 3 ore in total), in limba romana: https://www.youtube.com/watch?v=dZn6J871voY

    00
  33. Viata e prea scurta ca sa conduci asa ceva.Am avut un auris la fel, dar 1,4 diesel, ca masina de servici. Oribila, dar sa mai si dau bani pe ea.

    00
  34. Salut,
    Faceti-mi mie o recomandare intre auris touring hibrid si corollo 1.6 sedan.

    Multumesc, Emil

    00
    • Toyota Auris Hybrid Touring iti recomand, nu vei regreta, citeste ce am scris in comentariul meu, daca mai ai alte intrebari te ajut cu mare placere.

      Bafta.

      10
  35. Salut.
    Eu sunt la a doua Toyota Auris Hybrid, am mai avut Auris Hybrid 1, vreau sa va spun cateva lucruri despre aceasta masina :
    – cei ce aveti „plumb” in incaltari nu va ganditi sa achizitionati aceasta masina
    – masina este gandita pentru mersul preponderent in oras, portbagajul este mic, pentru cumparaturi uzuale, cine doreste sa transporte altceva sa se gandeasca la alta masina, eventual Auris Hybrid Touring
    – nu veti reusi de la inceput sa va intelegeti cu masina, consum redus, toti venim de pe masini cu motoare clasice, cutii manuale, aceasta hybrida are alte sisteme si necesita ceva timp sa te obisnuiesti cu ele, dupa condusul va deveni altceva, chiar va va face placere
    – varianta Auris Hybrid 2 este mai evoluata, Toyota merge pe evolutie, nu revolutie, au facut lucruri mai bune, prin punctele esentiale, consum, recuperare energie, plasarea bateriei hybride, portbagajul mai voluminos, in plus au venit cu alte dotari ce fac condusul unui Auris Hybrid mult mai placut
    – eu cu prima varianta nu am avut probleme, am cumparat-o second, din Germania, avea 4 ani vechime si 170.000 KM la bord, nu am cheltuit nici macar un leu cu ea, pentru probleme mecanice sau de alt fel, doar benzina si schimburile de consumabile, am vandut-o fiindca mi-am propus sa nu mai tin nicio masina, second, mai mult de 4-5 ani, am cumparat-o in 2015 cu 8600 EURO si am vandut-o in Martie 2019 cu 7000 EURO
    – cei ce va cumparati masini Toyota Auris Hybrid luati in considerare ca acestea vor avea un pret de revanzare foarte bun, in comparatie cu masinile pe benzina si motorina, intrati pe site-urile ce vand masini second si vedeti ce preturi au masinile cu motor clasic(termic) si ce preturi au cele hybrid, ca idee nemtii isi vand masinile diesel, mai ales, insa cele hybrid sunt destul de rare si au preturi mari, chiar si cele cu kilometrii multi, ati aflat ca la ei, in cateva orase, masinile diesel nu mai au voie sa circule, ziua, intre anumite ore, si este doar inceputul
    – asa cum scria si autorul articolului taxele sunt foarte mici, in Craiova, 9 Ron/an, impozit, taxa pentru prima inmatriculare, la prima Auris Hybrid, cand inca nu se scosese taxa de prima inmatriculare, a fost 0 Ron, in plus daca se va merge pe introducerea taxei de poluare, in RCA sau alte asigurari, pentru acest tip de autovehicul aceasta va fi mai mica sau nu va fi taxata

    Cam atat am avut de spus, sper sa va fi ajutat cu aceste informatii, daca mai aveti si alte nelamuriri si va pot ajuta cu sfaturi atunci o voi face cu mare placere.

    Bafta.

    10
  36. Salut,
    Va rog, daca stie cineva, postati tipul(numele) motorului termic de 1.8 (spre exemplu, motorul de 1.6, de 132/134 Hp de pe Auris este 1ZR-FAE). M-ar ajuta la o documentare un pic mai amanuntita. Multumesc!

    00
  37. Salut, ma tot documentez de ceva vreme si nu prea gasesc detalii.
    Spune-mi te rog, daca stii:
    1. Rabla-Plus cu 20.000 lei, e pentru hibrid plug-in?
    2. Inteleg ca cele plug-in merg electric pana pe la 100 km/h?

    00
    • Din ce stiu eu doar masinile full electric beneficiaza de prima in valoare de 20.000, in ceea ce priveste viteza pana la care merg doar electric difera de energia pe care o mai ai in baterie si de puterea cu care apesi acceleratia, daca ai bateria incarcata la maxim este posibil sa poti merge cu aceasta viteza insa o vei face pe perioada scurta fiindca se va consuma foarte repede curentul din baterii, o alta variabila este legata de numarul consumatorilor activi, radio, climatizare, Klimatronic, luminile farurilor…

      00
  38. Salut !
    Am citit cu mare interes comentariile celor care chiar au utilizat masini hibrid.
    As vrea sa pun mai multe intrebari celor care au un hibrid, dar sper sa gasesc odata unul in trafic.
    O merita oare o diferenta de pret de 4000 euro in plus pt un hibrid comparativ cu una cu motor clasic, vorbesc de Corola 1.6 VVT-I 130 CP sau Toyota Corola 1.8 hybrid 122 CP ?

    00
    • NOU
      #99

      Pai scrie intrebarile :)

      00
    • Pai hai sa vedem cum ar iesi un calcul. Un hibrid gen Corolla scoate cam 5 l/100 combinat, un benzinar sa zicem 8 (depinde cat circuli urban). Deci la fiecare 100 de km castigi 3l, adica vreo 3.6€. Daca faci pe an un 10 mii de km rezulta 360€. La 15 mii – 540€. Deci iti scoti aia 4000€ in 11 ani, respectiv 7 jumate. La vanzare recuperezi ceva mai mult la hibrid, 1000-2000€ ???, depinde cat o ții. Mai câștigi ceva si la taxe dar nu cred ca semnificativ. Nu stiu cum se compara reviziile, nu cred ca iesi mai ieftin cu hibridul. Sigur, daca circuli mult in oras sau foarte mult in general, amortizarea vine mai repede dar in cazul asta un Diesel e clar mai economic. Deci, vorbind strict economic, nu se merită. Cred ca cine ia hibrid il ia din alte motive, probabil din dorinta de a fi mai eco un pic.

      00
    • Este irelevant ceea ce ai calculat, daca mergi mai „ingrijit”, ceea ce un alt detinator de benzinar nu prea poate face, fiindca trebuie sa tureze motorul, au turbina si daca merge cu motorul subturat, pa turbina in timp destul de scurt, la hibrid nu este cazul, motor ATKINSON, fara turbo, decat daca vrei sa te dai”zmeu”, diferenta poate fi mai mare de 3L, mai ales iarna, totul tine de felul in care „inveti”, acesta este cuvantul potrivit, sa conduci o hybrida… In plus daca ai masina cu filtru de particule sa te fereasca sfantul sa se duca acesta, are un numar limitat de regenerari, eu am patit asta, te costa aproximativ 2000 EURO, difera de la masina la masina, insa nu foarte mult, si nu gasesti second, deci… Momentan nu sunt diferente la taxe insa in viitorul apropiat vor fi, in plus cu diesel-ul nu prea vei mai avea voie sa circuli prin anumite zone ale oraselor iar cu benzinarul doar daca are anumite specificatii, EURO 6… In Germania, in anumite orase, diesel-ul nu mai are voie sa circule, in anumite zone, indiferent ce EURO are, este data hotarare judecatoreasca iar taxele pentru aceste masini vor creste mult, si nu doar in occident ci si la noi, in plus se va introduce o suprataxare, prin RCA sau taxe locale, prin care va fi taxata lipsa „timbrului de mediu” sau cum a fost numit el in trecut… Trebuie facut ceva fiindca este pamantul plin de masini second ce polueaza, am intalnit unele in trafic de zici ca merg pe „carbuni” nu pe benzina sau motorina… Daca mai ai alte intrebari te pot ajuta, sunt la a doua hybrida si sunt multumit, nu ma laud doar vreau sa ajut cu sfaturi, eu am cautat si nu prea am gasit informatii, acum situatia este schimbata… Toate cele bune…

      00
  39. Am facut un test drive cu o Toyota Corola 1.8 Hybrid si mi-a placut. Ce-i drept, nu am prea multe termene de comparatie inafara de masina curenta – o Mazda 3 pe 1.6 benzina.

    Singurul lucru care mi s-a parut mai ciudat e zgomotul cand creste turatia dar cred ca m-as obisnui. Ce ma retine (inafara de bani…): performanta motorului – 122 CP si 0-100 km/h in 11s. Oricum, trage semnificativ mai bine ca Mazda mea (care atinge suta in cam acelasi timp – 11.2s)

    00
    • NOU
      #103

      Da, in anumite momente cand accelerezi, chiar sună ca si cum ar tura motorul mai mult decat trebuie.

      Despre faza cu 11s pana la 100kmph, depinde ce vrei de la masina. Asa cum e ea, merge in trafic, poti să depășești logan-uri, nu iti cad chiloții, etc. Plus ca mazda 3 1.6 benzina e trecuta ca 12 secunde, deci cam la fel.

      00
  40. Salut,

    Ce sfat puteti sa imi dati va rog in legatura cu alegerea unei masini Corolla hatchback, 1.2 turbo, manuala, benzina? Se merita, avantaje/dezavantaje?

    Va multumesc!!!

    00
  41. Salut,

    Am cumparat recent un Auris Touring Sport Hibrid din 2014 cu 200k la bord. Am stat doua ore sa gasesc ceva care sa tradeze cei 200K! Masina este piele full dotata inclusiv tavan panoramic. Am inceput sa fac Uber cu ea. Panoramicul este cel mai admirat de majoritatea pasagerilor.
    In rest, masina merge cu totul diferit de ce stiam pana acum (am permis de 42 de ani si am condus N masini cu motor termic in diferite configuratii).
    Este prima masina la care eu trebuie sa ma obisnuiesc cu ea si nu invers!
    Poate este varsta mea de vina!
    Cei care aveti indoieli in ce priveste un hibrid, conduceti unul cel putin 1000 km si discutam dupa acea si nu e vorba doar de consum!
    Sa aveti o zi buna.

    00
  42. Salut,

    F interesante descrierea si comentariile de mai sus, multumim frumos!
    Cum ti se pare masina acum dupa mai bine de 1 an de la achizitie?
    Ma tot documentez de cateva zile, si ma orientasem tot catre un Auris hibrid, doar ca la dealeri Toyota in ro nu pare sa mai existe acest model, ci doar sh in tari din vest, ce s-a schimbat?
    Multumesc!

    00
    • Nu se mai fabrica sub denumirea Auris, noua generatie se comercializeaza cu numele Corolla… Daca va intereseaza parerea cuiva ce este la a doua TOYOTA AURIS HYBRID atunci va recomand cu incredere sa cumparati o TOYOTA HYBRID, indiferent de model, cei ce vin cu tot felul de obiectii fie nu au condus niciodata o TOYOTA HYBRID, fie vorbesc din ce au auzit de la altii sau au condus acest tip de masina cativa kilometrii, fiind obisnuiti cu alt fel de motorizare era normal sa nu fie incantati deoarece masinile acestea se conduc altfel si necesita ceva timp sa te obisnuiesti cu ele… Eu va spun ca veti fi incantata de TOYOTA HYBRID, repet, indiferent de model… Bafta.

      00
    • Multumesc frumos pentru lamuriri! O sa merg sa vad cum arata si sa ma hotarasc intre break sau hatchback :)

      00
    • Cu placere… Daca faceti calatorii dese si mai lungi, vacante la distante mari, atunci ar fi de preferat break-ul, daca insa mergeti preponderent in oras eu va recomand hatchback-ul, este mai usor de parcat si condus, in actualele conditii din Romania… Ca idee, sunt 2 motoare dieponibile, 1.8 si 2.0, puteri diferite, sa cereti informatii cat mai detaliate la dealer, inainte era doar varianta 1.8, aceea pe care o am si eu pe al meu AYRIS HYBRID, si de care sunt foarte multumit, despre cealalta motorizare nu stiu ce sa va spun… Bafta oricum si sper sa fiti multumita de alegerea facuta, indiferent care ar fi aceea…

      00
  43. A condus careva corolla touring sport motor 2.0.Impresii ? Am facut si eu un TD cu 1.8 sedan.Senzatia la plecare misto dar mi s-a parut zgomotoasa foarte zgomotoasa la acceleratii bruste.

    00
  44. La acceleratii bruste, orice masina e zgomotaoasa, in afara de una electrica. Corolla s-a schimbat mult in bine fata de Auris, ergonomie, materiale si, mai ales consum. Chiar si iarna, cu greu depasesti 5 in oras, la temperaturi peste 10 grade scade rapid sub 4. Asta in Bucuresti. Pentru urban e best buy. Noi le folosim la Uber. Compatatia cu diesel e complet cretina, facuta in special de imbecili care habar nu au pe ce lume traiesc. Eu am inceput cu 1.5dci, nu scade sub 6.3 ziua in oras nici mort. Iarna se duce vertiginos la 7-7.5, la fel si vara pe calduri mari. Vb de minim 2 litri la suta diferenta in urban. Aia cu 2 tdi sunt din alt serial, un coleg cuOctavia 3 break, dsg, ajungea la 9 lejer. A vandut-o, a trecut la hybrid.
    Corolla vine cu independenta spate standard, indiferent de motorizare, pilot adaptiv, faza lunga automata etc. Sedanul are senzori parcare fata-spate, din septembrie 2020 si multimedia cu Android Auto si Apple Car in standard. La putin sub 18k euro, cu tva si rabla. 1.8 hybrid. La banii astia, orice comentariu e de prisos. Pt bugete mai mici, Auris Hybrid sh, se poate pune si pe Gpl, si mai economic si mai ecologic.

    00
  45. Va rog să -mi spuneți dacă Toyota Hibrid poate circula doar cu motorul clasic atunci când cel electric se strica ,sau este obligatoriu să fie înlocuit sau reparat cel din urmă.

    00
  46. NOU
    #115

    Salut,

    Utilizator Auris Hybrid din 2017, de la 0 km la 75,000km în acest moment.

    Impresii, sper folositoare pentru cei ce doresc sa achiziționeze SH modelul :
    – fiabilitate – nota 10 pana acum. Doar „consumabilele” obișnuite inlocuite la revizii. Extra: doua parbrize schimbate din cauza unor pietre de pe drumurile patriei noastre și mici puncte de vopsea sarita, din aceeași cauza. Cunosc în flota firmei masina identica la 250,000 km, fără nicio problema majora în exploatare.
    – pro : îmi pare ca masina se mulează în timp pe stilul de condus. Primii ani, consum 5.3-5.5l/100 km, stil de condus mai agresiv în modul Power. Stabilizat undeva la 5 l/100 km în ultimii 2 ani, pe același stil de condus. De 5 luni stil de condus și pe mod Eco, stabilizat pe la 4,7-4,8/100 km.
    – contra : portbagaj mic, calitate slaba a plasticului de la interior (manerul de la portiera șoferului s-a exfoliat pe o suprafață de 2-3 cm, la fel și ornamentul cromat de sub ventilația bordului central), sistemul audio e bunicel pt pasagerii din fata(daca nu ai pretenții exagerate), spre foarte slab pe spate. Nu găsesc inca sub nicio forma o navigatie compatibila, pentru a înlocui radioul actual din bord, iar oferta reprezentantei e la 5000 RON.
    – altele : nu am schimbat un bec sau stergator pana acum; poți face depășiri decente în orice situație dar fără a avea așteptări de „masina de curse” (cine cauta asa ceva, sa aleagă altceva);

    00
  47. NOU
    #116

    Dupa 3.5 ani si 52.000KM:

    – Singurul lucru stricat pana acum : becurile de stop de pe spate, 6 lei perechea de becuri P21W, schimbate acasa gratis, trebuie sa te proptesti putin in stopuri ca sa iasa dar merge. Aparent s-au stricat fix dupa ITP. Mersi acelui domn din trafic care s-a oprit sa-mi spuna!
    – Masina e o placere de condus prin oras. Condusa masiv prin craterele din Bucuresti, ma mir ca inca nu troncane nimic prin ea.
    – Dupa ce te obisnuiesti cu stilul de hibrid, consumul este pe la 4.5-5 toamna si primavara, 5-6 vara si iarna (ac/frig), 6-7 pe autostrada depinzand de cat de mult treci de 130kmph
    – Plastice interior / Tapiterie in stare destul de buna dupa atata timp si folosit zilnic.

    – Reviziile se fac la 1an sau 15000km, pana acum am facut 3. Sunt una ieftina 900ron si una mai scumpa 1200ron, apoi iara una mai ieftina
    – Service-urile Toyota la care am facut reviziile au fost ok 2 din 3: la a 2a revizie mi-au spus „sunt ruginite discurile de frana fata pe interior, ar trebui schimbate”.”pai schimbati-le pe garantie”. „nu, ca sunt consumabile”. Bine, lasam asa. Apoi am mai citit, toate discurile de frana fac rugina pe interior ca acolo nu ajunge placuta de frana. Ei au incercat sa schimbe 12mil.

    – La mers pe autostrada e cam mult zgomot inauntru peste 130kmph. Devine obositor dupa o vreme, depinde cat de multa autostrada conduci.
    – Rezervorul de benzina putea sa fie mai mare. Are cam 32l (cred), ar fi mers 40l.

    In rest: Apa, paie si bataie.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.